VW Polo 6R ´uuden auton luovutus ja ensitunnelmat`

Aloittaja Erkka, 10.12.09 - klo:12:20

« edellinen - seuraava »

Erkka

- Oliko Polo tilaussopimuksesi mukainen, ruksitut lisävarusteet siellä missä pitikin jne?
- Saitko riittävästi opastusta käyttölaitteista ym. tietoa auton tekniikkaan liittyen?
- Kaupanpäällisiäkin saatoit saada?  Autotarvikkeita, ehkä kuoharipullokin oli takapenkille aseteltuna?
- Eikä unohtaa sovi ensitunnelmia kulkineesta, kun istahdit uutukaiseesi, käynnistit moottorin ja annoit Polosi niellä
 ensimmäiset kilometrit...

Huolettomia tulevia vuosia Sinulle sekä uudelle Polollesi.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

zepicc

#1
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 10.12.09 - klo:12:20
- Oliko Polo tilaussopimuksesi mukainen, ruksitut lisävarusteet siellä missä pitikin jne?
- Saitko riittävästi opastusta käyttölaitteista ym. tietoa auton tekniikkaan liittyen?
- Kaupanpäällisiäkin saatoit saada?  Autotarvikkeita, ehkä kuoharipullokin oli takapenkille aseteltuna?
- Eikä unohtaa sovi ensitunnelmia kulkineesta, kun istahdit uutukaiseesi, käynnistit moottorin ja annoit Polosi niellä
 ensimmäiset kilometrit...

Huolettomia tulevia vuosia Sinulle sekä uudelle Polollesi.

- Polo oli melkein sopimuksenmukaisessa kunnossa...pölykapselit (väärät)  :o laitettiin luovutuksen aikana. Muuten kaikki kuten ennalta sovittu. Oikeat pölykapselit saapuivat nopeasti yllättävän nopeasti.
- Erittäin pätevä opastus.
- Mitään "kaupantekijäisiä" ei tullut, ellei lounasta tähän lasketa. Eipä tuosta kuoharista niin väliä...kuitenkin olisi ollut väärää merkkiä.  ;) Lumiharja ja parkkikiekko...nämä unohdin.  :D
- Ensitunnelmat mainiot...heti tuntui omalta.  :)

Kilometrejä tullut paljon...kerran on kuitenkin täytynyt käydä huollossa hehkutuksen merkkivalon vilkkumisen vuoksi. Mitään vikakoodia ei testerillä löytynyt, joten matka jatkuu...

Erkka

#2
zepicc
Mukavaa saada tänne Polo puolellekin keskustelua aikaan. Itsellä on Polo vm. -09, josta käyttökkemuksia löytyy 9N3 otsikon alta. Kerrohan lisää käyttökokemuksia omasta kulkineestasi matkan varrelta. Ruksitko millaiset lisävarusteet Poloon jne?   ;)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

zepicc

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 18.12.09 - klo:17:32
Kerrohan lisää käyttökokemuksia omasta kulkineestasi matkan varrelta. Ruksitko millaiset lisävarusteet Poloon jne?   ;)

Vähän tuli ruksittua lisävarustelistalta tavaraa...aivan perus Polo kyseessä. Pelkästään kevytmetallivanteet hieman leveimmillä renkailla sekä helmiäisväri...ja tunnukseton takaluukku.
Tietenkin Suomessa vaadittavat lohkolämmitin ja sisätilalämmittimen pistoke kuuluivat kauppaan.

Ehkä jonkin verran saatan laittaa käyttökokemuksia...käytettävissä olevan ajan puitteissa.  :)

Erkka

Ai niin, onneksi olkoon uuden kulkineesi johdosta ja tervetuloa UVAG forumille. Olit sitten ensimmäinen tällä forumilla jonka profiiliin ilmestyi Polo 6R.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: zepicc - 18.12.09 - klo:17:44
Tietenkin Suomessa vaadittavat lohkolämmitin ja sisätilalämmittimen pistoke kuuluivat kauppaan.

Enpä huomannut myyjältä kysyä onko Polossa vielä vanha kunnon letkulämmitin vai tämä uudenlainen liimattava säteilijä vai mikä se oli?

Erkka

Lainaus käyttäjältä: MacVolsu - 01.02.10 - klo:20:51
Enpä huomannut myyjältä kysyä onko Polossa vielä vanha kunnon letkulämmitin vai tämä uudenlainen liimattava säteilijä vai mikä se oli?


Polo 1.4 TDI 59KW -09 mallissa letkulämmitin. Toivottavasti eivät ole huonontaneet tuotetta uuden mallin myötä.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

MacVolsu

Toivottavasti on letkulämmitin, Jetassa on tämä liimattava versio ja se ei ole mistään kotoisin, mieluummin olen ilman lohkista kuin maksan siitä olemattomasta 500 euroa.
Webastoja ja Eberejä on ollut hyvällä menestyksellä mutta niidenkin hinnat ovat karanneet melko ylös.

JaniK

Hei kaikille!
Tilasin poloni 1.6 tdi comfortline 6.10.2009. Nyt ke 10.3 auto luovutettiin minulle. Homma ei mennyt aivan nappiin. Mukavuuspaketti "unohtui" ja toimitussopparissa luki tammikuu.

Sain vakkarin ilmaiseksi hyvityksenä. 200 km on nyt ajeltu, kiva peli. 3C passatin jälkeen ei ainakaan vielä ole tullut ahtaanpaikankammoa.

Jos joku miettii rengastusta niin Contin contact5 toimii, hiljaiset, tosi hiljaiset. 205/50/16.

Vanteena AEZ intenso dark. Laitan kuvaa kun ehdin.


Reneto

#9
Lainaus käyttäjältä: JaniK - 12.03.10 - klo:18:54
Mukavuuspaketti "unohtui" ja toimitussopparissa luki tammikuu.

Sain vakkarin ilmaiseksi hyvityksenä.

Hmm.. Siis autosta jäi puuttumaan vakkari, peruutustutka, monitoiminäyttö, rengaspainevaroitin, mitä muuta..? ja hyvitykseksi vakkarin asennus maksutta. Ei olisi riittänyt meikäläiselle.

Onko kellään tietoa, onko vajaana tullut auto pakko vastaanottaa? Kuinka hankalaksi voi heittäytyä tuollaisessa tilanteessa?

Edit: Ai niin, tervetuloa foorumille JaniK. Ja onnittelut uudesta autosta  :)
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

ram1

Kyllähän kaupan voi purkaa jos ei ole tilatunlainen.Toki joutuu taas odottelemaan, mutta sen aikaa ilmaista ajoa joko liikkeen autolla tai omalla vanhalla.Jos jotain pientä puuttuu niin kunnon hyvitykset kehiin.Jos sellainen varuste puuttuu minkä oikeasti haluaa, niin ei mulle kelpaisi ainakaan.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Wekotin

No itse ilmoitin myyjälle viikon jälkeen tilauksesta, että tarkistapa tilaus ja painotin, että jos jotain "unohtuu" autoa en tule vastaanottamaan.

1.8 "APR" Q

LainaaHei kaikille!
Tilasin poloni 1.6 tdi comfortline 6.10.2009. Nyt ke 10.3 auto luovutettiin minulle. Homma ei mennyt aivan nappiin. Mukavuuspaketti "unohtui" ja toimitussopparissa luki tammikuu.
Minä en ainaskaan ottaisi tuota autoa vastaan. Sen verran mukavuutta ja varusteita "mukavuuspaketti" tuo. Jo tuo toimituksen viivästyminen noinkin paljon riittäisi siihen,ettei autoa tarvitse ottaa.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

eha

Tilasin 04.11.2009  Higline 1.6 TDI DSG. Luvattiin valmistaa viikolla 11,  2010.
Odotusta, odotusta

Auto luovutettiin viikolla 17 joten luvattu aikataulu piti. On odotuksien mukainen, joskaan ei tilausen mukainen.

skula

Lainaus käyttäjältä: eha - 29.04.10 - klo:19:02
Auto luovutettiin viikolla 17 joten luvattu aikataulu piti. On odotuksien mukainen, joskaan ei tilausen mukainen.

Mikä meni pieleen?

MacVolsu

Polo oli tilauksen mukainen toivottavasti myös odotuksien, ei siitä vielä osaa sanoa tarkempaa, tuolla tallissa odottelee vahattuna, keskiviikkona viikon vanha ja mittarissa jo huimat 104 km.

Bobi

Tilasin Poloni 1.6 TDI Comfortline 05.01.2010.

Nyt tänään 19.05.2010 auto luovutettiin minulle. :) :) :)

Näyttää siltä että kaikki mitä tilasin on mukana, mutta kyllä kesti kauan ennen kuin sain sen, 4,5 kuukautta.





Erkka

Bobi, onneksi olkoon uuden Polosi johdosta. Laitappa meidän kaikkien iloksi muutama räpsy Polosta tuonne autotalliosioon. ;)
Huolettomia kilometrejä kulkineesi kanssa. Nyt on hyvät kelit ajella ja tutustua Polon ajo-ominaisuuksiin ja tekniikkaan.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Bobi

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 20.05.10 - klo:08:15
Bobi, onneksi olkoon uuden Polosi johdosta. Laitappa meidän kaikkien iloksi muutama räpsy Polosta tuonne autotalliosioon. ;)
Huolettomia kilometrejä kulkineesi kanssa. Nyt on hyvät kelit ajella ja tutustua Polon ajo-ominaisuuksiin ja tekniikkaan.

Kiitos, olen laittanut muutama kuvaa autotalliosioon.
Olen nyt ajannut jo 750 km ja se on IHANA auto !  :D :D :D :D :D :D :D :D :D

malla

Onnea Bobille hyvästä valinnasta ja hauskoja kilometrejä vastakin.

t. Nimim. 8500 km takana ja yhä naurattaa  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Bobi - 22.05.10 - klo:14:10se on IHANA auto !  :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Lainaus käyttäjältä: koipi - 25.05.10 - klo:18:57
Nimim. 8500 km takana ja yhä naurattaa  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D

No pitäskö sitten vanhemmille vinkata...  :D
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

malla

Lainaus käyttäjältä: -MTM- - 25.05.10 - klo:19:00
No pitäskö sitten vanhemmille vinkata...  :D

Juu kyllä pikku vinkvink olis paikallaan..

JoJio

Oishan tommonen poolo keltasena aika pirtsakka  ;) Vissiin pitäs rueta säästelee, ihmetyttää vaan et miks se on niin montatuhatta euroa kalliimpi, vs fiestaan.. Mut kai se vaan niin paljon parempi auto on ku voorti. menee vähän ot, mut eiks voorti oo keksitty siks että ooppeli ei ois maailman huonoin auto  ;D

njs

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 25.05.10 - klo:20:31
Oishan tommonen poolo keltasena aika pirtsakka  ;) Vissiin pitäs rueta säästelee, ihmetyttää vaan et miks se on niin montatuhatta euroa kalliimpi, vs fiestaan.

Kallishan se on, 1.2TSI moottorilla saa maksaa varusteltuna saman verran kuin Octaviasta. Octaviaa ei kyllä saa keltasena, se täytyy myöntää :D
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

JoJio

Eikös räsän saa keltasena  ;D Mut ohan toi polo kallis luokassaan, mut kai se on sit niin hyvä? Ei oo oma kohtasia kokemuksia, vielä mut ehkä jonain päivänä  ;)

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 25.05.10 - klo:20:31
menee vähän ot, mut eiks voorti oo keksitty siks että ooppeli ei ois maailman huonoin auto  ;D

Ei, Fisu on paaaaaaljon parempi auto ku Sorsa!  ;)

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 25.05.10 - klo:21:28Eikös räsän saa keltasena  ;D

Saasaa.  :)

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 25.05.10 - klo:21:28
Ei oo oma kohtasia kokemuksia, vielä mut ehkä jonain päivänä  ;)

No katotaan kans, jos tähän taloon kakkoskippoa tulee.  ::)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Tos®

Kaveri tuos osti varustellun 1.6 TDI 66kw comfortline polon.

Omia (ensi)kokemuksia:
-Tykki, voimaa ja vääntöä on on ja on :D
-Vakaa, vakaampi kuin b7 audi
-Hiljainen ku mikä
-Paljon lokeroita :D
-En ihmettele vuoden auto titteliä.

Verrattuna koeajettuun 1.2 trendlineen:
-Ajomukavuuspaketti sisältää paljon, kuten:
-TPMS, Cruise, OPS, MFA+  :D
-Lisäks kolmipyttynen oli melkoisen tuhnu, ja kuullosti 2.0TSI sirottimelta kiihdytettäessä  :-\

Suosittelen, tosin 1.6 taitaa poistua valikoimasta
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

eGetin

Tuo tehokkain 1.6 TDI taitaa säilyä, mutta ne tehottomammat mallit lähtivät ja 1.2 TDI tuli tilalle.

Polo on oikeasti todella hieno auto. Itse en ole päässyt kuolaamaan kuin ulkopuolelta sitä, mutta herranjestas se on vakuuttava auto. Vanhassa Polossa vielä näkyi sen hintaluokka sisäpuolella ja ulkopuolella, mutta nythän se vaikuttaa jo itseasiassa ihan samalta kuin Golf, mutta on paljon menevämmän näköinen. Vaikka Polo maksaa ainoalla järkevällä bensakoneella (1.2 TSI, kuka vaparia enää tänä päivänä ostaa?) varsin paljon kun sitä varustelee, on se mielestäni kyllä juurikin sen arvoinen. Mahtaa olla ketterämpikin kuin Golf?

zepicc

Pitkästä aikaa täälläkin...  :-[

Tämä nyt ei enää ole ensitunnelmia...kuitenkin tähän trediin laitan.  ;)

Edelleenkin hymy tulee kasvoille,kun lähtee Pololla ajamaan...reilut 18 tuhatta mittarissa.  :)

Ensimmäinen huolto oli jostain syystä tasan 15 tuhannessa, vaikka pitäisi olla jokin longlife-systeemi...samaan aikaan Sahrania ensihuoltoon tuonut kaveri oli ajanut vajaat 30 tuhatta...  ???
Toki huollon esimiehen kanssa tästä keskustelin, ja mittaristo menisi vaihtoon...sillä edellytyksellä että tuleva huolto olisi 30 tuhannessa, mikä näyttää todennäköiseltä.  :'(
Miksei tuollaista fibaa voi korjata softapäivityksellä?

Alustan massauksestakin oli puhetta...Suomessahan suolaa kylvetään teille aivan sairaasti  :o
Sain huollon esimieheltä maahantuojan puhelinnumeron, jossa tiedettiin...tehtaan takuu loppuu, jos alustaan laitetaan ylimääräisiä aineita. Näinköhän pärjätään... ::)

Arcca

On se kumma kun tuota "väärää" 15tkm huoltoon kutsua aina vaan esiintyy. Jo meidänkin -03 mallissa se tuli, mutta luulin sen johtuvan raskaasta käytöstä ja siirryin suosiolla tavalliseen 1v/15km koska sen on halvempaa kuin jokavuotinen täysi longlifehuolto. Jälkeenpäinhän paljon ollut juttua Golf puolella että se aiheutuu mittaristosta. Toinen vaihtoehto on että auto on koodattu vahingossa tavalliselle huollolle.

Tuosta ruostumisesta en olisi huolissani; katselin 7v vanhaa Poloamme katsastuksessa sillä silmällä ja ei ruostetta pohjassa (mitä nyt pientä kevyttä takatukivarsien pinnassa paikoin).
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy