Kesävanteet 2012

Aloittaja Ton-1, 09.07.11 - klo:11:55

« edellinen - seuraava »

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 04.11.11 - klo:00:00
Ei auto, mutta ne vanteet... ;)

Tiiliskivet onkin kesän 2012 uusin muotivillitys rengas sektorilla :D

nikob

Lainaus käyttäjältä: nikob - 17.10.11 - klo:11:45
Nyt nyt sitten tulee nämä vanteiksi jos vaan saa.

Tänään käytin vaakalla 8,5 kiloa näytti.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Ton-1

^ Olikos noi 17 vai 18 ?

Itse edelleen noitten leggeroiden perään.

17" näyttäisi tältä (huutaa hieman madallusta tää tosin):

Ja 18" tältä:

Ja mustina tietty.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

nikob

Noi oli 16. Ei tonne saa oikein hyvää talvirengasta isompana.
Nuo leggerat on kyllä hienot myös.
Mutta kun noi kesävanteet on mustat niin piti saada valkoiset talveksi  :D
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: nikob - 06.11.11 - klo:12:11
Noi oli 16. Ei tonne saa oikein hyvää talvirengasta isompana.
Nuo leggerat on kyllä hienot myös.
Mutta kun noi kesävanteet on mustat niin piti saada valkoiset talveksi  :D

Hienoille näyttää noi valkoiset. Tuossa ylempänä olevat mustat ei miellytä itsenäni niin hirveästi. Ehkä vähän liian hippelin näköiset minun silmään, kun vanteen puolat ovat noin ohuet. Riippuu autosta  ::)

Vrod

On kyllä noi leggerat sekä 17 että 18 tuumaisina todella ujon näköiset noissa kahdessa kuvassa..ihan sama kuinka kevyet on. Hintaansa nähden ihan samaa massaan katoavaa kuin etabetat ja barzettat..
MB

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 21.10.11 - klo:23:35
Vanteen ET-luku on yleensä näkyvissä vanteen sisällä. Ainakin minula on ollut kaikissa edellisissä ja nykyisessä vanteissa. Löytyy nykyisistä muistaakseni yhdestä puolasta?

En ehkä katsonut riittävän tarkkaan, mutta en omista Team Dynamics Pro Race 1.2:sta moista merkintää löytänyt. Vanteen muut mitat kyllä löytyivät. Joka tapauksessa olen melkein varma, että ovat myyneet ns. väärillä spekseillä olevan vanteen. Tuo 17":n vanne nimittäin on varmaan lähemmäs sentin sisempänä kuin OEM-vanteet ja lisäksi keskireikäänkin on tarvittu (muoviset) sovittimet. Noh, talvisten teiden urille kapeampi "raideleveys" voi jopa sopia paremmin.

Laitan nyt tännekin nuo eilen punnitsemani painot vanteille ja renkaille:

Team Dynamics Pro Race 1.2 7x17" + ContiWinterViking 2 205/50R17 (nastarenkaat) = 19 kg

VW Long Beach 7x17" + Dunlop SP Sport 01 205/50R17 = 20.5 kg

Vaaka oli aika herkkä sille missä asennossa sen päällä seisottiin, joten lukeman kuikuilu renkaan yli tuotti heiluvia tuloksia. Nämä lukemat ovat pyöristyksiä lähimpään puoleen kiloon pelkästään pyörä vaa'alla eli tarkkuus ei ole kummoinen, korkeintaan se puoli kiloa.

Edit: Tuon TD:n paino lähtee muuten väitetysti 7,9 kilosta tuossa kokoluokassa. Ei olla varmaan hirveästi pielessä, jos veikataan Long Beachien painoksi n. kymmentä kiloa.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Ton-1

Ei löydy minunkaan TD:eistä et-lukua.

Onko's joku törmännyt oheisiin vanteisiin ? Varsin asialliset painoltaan ( 17 x 9 = 7,5 kg):

http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=129094

Jeppe

Onko kukaan törmännyt semmoisiin vanteisiin joissa on kaareutuvat puolat siten, ettää oikealle ja vasemmalle puolelle olisi omat vanteet? Näin vanteen puolat kaartuisivat samaan suuntaan kummallakin puolella autoa.

Nyt mitä olen etsiskellut niin kaikki vanteet joissa on kaarevat puolat ovat saman kätisiä, mutta minua vähän häiritsee se, kun toisella puolella autoa puolat kaartuvat eteenpäin ja toisella puolella taaksepäin.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 18.11.11 - klo:09:19
Ei löydy minunkaan TD:eistä et-lukua.

Onko's joku törmännyt oheisiin vanteisiin ? Varsin asialliset painoltaan ( 17 x 9 = 7,5 kg):

http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=129094
Nuo olis kyllä siks jees, tuommoiset vähän BBS tyyliset. Mutta onko noita muulla kuin Bemarin jaolla kun heidän nettikauppaa tuossa selasin pikaisesti?

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 10.12.11 - klo:19:31
Nuo olis kyllä siks jees, tuommoiset vähän BBS tyyliset. Mutta onko noita muulla kuin Bemarin jaolla kun heidän nettikauppaa tuossa selasin pikaisesti?

Ymmärsin että saa 'millä vain' mutta kirjeenvaihtomme tyrehtyi yhteen vastaukseen - taitavat olla kyrpiintyneitä kaukaisiin unfinished bisneksiin ?

Töitten kautta tilaan 3 krt vuodessa kontillisen kamaa USA:sta, yritin innostaa sen setin agenttia järkkäämään noita ..... huonolla menetyksellä.  :P

al

Lainaus käyttäjältä: Jeppe - 10.12.11 - klo:18:34
Onko kukaan törmännyt semmoisiin vanteisiin joissa on kaareutuvat puolat siten, ettää oikealle ja vasemmalle puolelle olisi omat vanteet? Näin vanteen puolat kaartuisivat samaan suuntaan kummallakin puolella autoa.

Nyt mitä olen etsiskellut niin kaikki vanteet joissa on kaarevat puolat ovat saman kätisiä, mutta minua vähän häiritsee se, kun toisella puolella autoa puolat kaartuvat eteenpäin ja toisella puolella taaksepäin.

Mihin autoon? 5x112-jaolla löytyy Kleemannilta TS-6 ja TS-7

Tässä A4 B6:n alla

Jeppe

Lainaus käyttäjältä: al - 10.12.11 - klo:21:40
Mihin autoon? 5x112-jaolla löytyy Kleemannilta TS-6 ja TS-7

Tässä A4 B6:n alla

Tässä vähän itteäni kiusaan ja tulevaav Volvon XC 60:n vanteita ym. lisäpalikkaa vähän tutkailen.

Nuon kyllä ihan hyvän näköiset.

Ton-1

Huoh, tuota saa kyllä pakettiin mustana MUTTA pienin tarjokas on 19".  :P

http://www.hrewheels.com/p43s/

Ton-1

Tuolta muualta linkatun punaisen boxsterin vanteita ihmetellessäni selvisi että ovatkin TSW:n tekeleitä, surffailu toi eteen nämä ........ saiskohan noita autiin ......  8)

http://www.wheelsnext.com/wheels-tires-packages/TSW-INTERLAGOS-Black%2520Flat.html

ram1

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 29.12.11 - klo:21:47
Tuolta muualta linkatun punaisen boxsterin vanteita ihmetellessäni selvisi että ovatkin TSW:n tekeleitä, surffailu toi eteen nämä ........ saiskohan noita autiin ......  8)

http://www.wheelsnext.com/wheels-tires-packages/TSW-INTERLAGOS-Black%2520Flat.html
Eiköhän.
http://www.1010tires.com/wheel.asp?wheelbrand=tsw&wheelmodel=Interlagos+RF+-+Matte+Black
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Ton-1

^ Danke !

Löysin vielä sen niin 'tuiki tärkeän' paino-informaationkin, eli optimitilanteessa paino alle 8 kg ( 17 x 8 koko), jos tohon saan varmistusta niin kait 2012 mentäis noilla ? Tämä TSW on paljon 'neutraalimman' näköinen kevennysvanne vrt OZ Ultraleggera.

Taas taitaa mennä Tonttu.  ;D

http://www.tsw.com/alloy_wheels_interlagos.php

ram1

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 29.12.11 - klo:22:44
^ Danke !

Löysin vielä sen niin 'tuiki tärkeän' paino-informaationkin, eli optimitilanteessa paino alle 8 kg ( 17 x 8 koko), jos tohon saan varmistusta niin kait 2012 mentäis noilla ? Tämä TSW on paljon 'neutraalimman' näköinen kevennysvanne vrt OZ Ultraleggera.

Taas taitaa mennä Tonttu.  ;D

http://www.tsw.com/alloy_wheels_interlagos.php
Kyllä on oikeasti kevyt vanne.Osui silmään jossain Audizinen sivuilla tuo paino.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Ton-1

Hih, löyty dealeri myös englannista, katsotaan kuinka käy ......

Jos nää tulee niin niistä tulee mulle 'ikuvanteet', eli nykyiset TD:t jää joskus B7:n ostajalle ja nää tullee mukaan
mun seuraavaan audiin ...... jos en haksahda Mazdan tulevaan Takedi (vai mikä lie) tutkilemaan Kutvosesta.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 29.12.11 - klo:22:48
Kyllä on oikeasti kevyt vanne.Osui silmään jossain Audizinen sivuilla tuo paino.

Olikos tuo oikein punnittu paino ?

Heitäppä se linkki ?

ram1

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 29.12.11 - klo:23:01
Olikos tuo oikein punnittu paino ?

Heitäppä se linkki ?
http://www.modbargains.com/TSW-Interlagos-Wheels-BMW.htm

Toi Bemun jaolla.Mutta 17" on 7.7 kiloa
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

ram1

Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Ton-1

Kaveri (jonkinlainen Mazda-harrastaja) hankki viime vuonna käytetyn MX-5:sen, siinä oli alla 18" setti (paino +23 kiloa kulma), kaverilla on myös pari Miniä (toinen varsin äkäinenkin/ siinä kaikenlaista hipoa) ja nyt kun laittoi tuohon Mazdaansa +15 kilon talvisetin mainitsi että ei enää ikuna niitä alla olleita kesäsiä alle laita ........ miksiköhän .....  ;D

Ton-1

En ollut ennen laittanut huomiolle erikokoisten vanne-ja rengasyhdistelmien inertioiden eroa, pelkkä painoero ei kerro koko totuutta, isommassa setissä se painopiste on enempi ulkoreunalla ja näin aiheuttaa enemmän massanhitautta kiihdytys- ja luonnollisesti myös jarrutustilanteessa.

Eli 16" ja 16 kilon setti on AIVAN erimaailmasta kuin 18" ja 20 kilon setti (olettaen että ulkokehät samat) tunnokkuudeltaan.

Tämmönen anekdootti tällä kertaa.  :P

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 02.01.12 - klo:21:03
Kaveri (jonkinlainen Mazda-harrastaja) hankki viime vuonna käytetyn MX-5:sen, siinä oli alla 18" setti (paino +23 kiloa kulma), kaverilla on myös pari Miniä (toinen varsin äkäinenkin/ siinä kaikenlaista hipoa) ja nyt kun laittoi tuohon Mazdaansa +15 kilon talvisetin mainitsi että ei enää ikuna niitä alla olleita kesäsiä alle laita ........ miksiköhän .....  ;D
Mazdassa on liian vähän tehoa noin painaville vanteille.  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 04.01.12 - klo:21:53
En ollut ennen laittanut huomiolle erikokoisten vanne-ja rengasyhdistelmien inertioiden eroa, pelkkä painoero ei kerro koko totuutta, isommassa setissä se painopiste on enempi ulkoreunalla ja näin aiheuttaa enemmän massanhitautta kiihdytys- ja luonnollisesti myös jarrutustilanteessa.

Eli 16" ja 16 kilon setti on AIVAN erimaailmasta kuin 18" ja 20 kilon setti (olettaen että ulkokehät samat) tunnokkuudeltaan.

Tämmönen anekdootti tällä kertaa.  :P
Tuo on kyllä useimmiten totta, mutta todella harvaan autoon sopii noin pieni vanne. Ei nyt heti tule mieleen yhtään...tai ehkä Mini, vaikka sekin on 17" vanteella huomattavan paljon hienompi, mutta siinä tuo koko menettelee.  :)
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 05.01.12 - klo:13:35
Tuo on kyllä useimmiten totta, mutta todella harvaan autoon sopii noin pieni vanne.

No eipä sinua voi väärässä olemisesta suoraan moittia mutta itse vanteen malli vaikuttaa ja paljon, en itsekään ole pienten vanteitten fani mutta omasta mielestäni viimeksi hankkimani 16" Sparco Assetto Gara:t ovat ihan 'no jaa menettelee' näköiset talvisetissäni.

Itse taasen en voi ymmärtää sitä että ajonautintonnosta suurinosa uhrataan ulkonäölle.

Vaikka mun puolesta kaikki saatte ajaa niillä 19" seteillänne ....... kun ette paremmasta tiiä.  ;D

Ktk

Ens kesä jatketaan 19". Ja kun olen tylsä niin vannemalli sama kuin viime kesänä, auto ja vanteen ET eri.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 05.01.12 - klo:13:53
No eipä sinua voi väärässä olemisesta suoraan moittia mutta itse vanteen malli vaikuttaa ja paljon, en itsekään ole pienten vanteitten fani mutta omasta mielestäni viimeksi hankkimani 16" Sparco Assetto Gara:t ovat ihan 'no jaa menettelee' näköiset talvisetissäni.

Itse taasen en voi ymmärtää sitä että ajonautintonnosta suurinosa uhrataan ulkonäölle.

Vaikka mun puolesta kaikki saatte ajaa niillä 19" seteillänne ....... kun ette paremmasta tiiä.  ;D
Makuja on monia. Itse en pidä esim. omista 17" talvirenkaista ollenkaan niin paljon kuin 19" kesärenkaista. En sanoisi, että pelkästään ulkonäköasiat ovan ainakaan minulla vaikuttaneet. Itse en koe autoa "kovaksi" ajaa matalprofiilisilla renkailla, vaan pidän enemmän paremmasta tunnokkuudesta. Nämä 17" renkaat tuntuvat löllöiltä. Kaveri hankki pari viikkoa sitten uuden B8, jossa vakiona ne 16" business-vanteet ja olivat kyllä todella "kamalat" ajella.  ;D

Ton-1

Camaro-pojat vettentakaa tykkäävät myös näistä TSW Interlagos-vanteista, ohessa linkki kokotummaan set up:piin:

http://www.camaro5.com/forums/showthread.php?t=117930&page=3

Jännä, käväsin keskustassa ja lukasin muutamat uudet autolehdet, esim. joku uusi Lambo ja Mersun C63 Black Bird-kyhäelmä olivat toteutetut täysmustilla vanteilla (Lambo täys musta/puna), on niillä muillakin silmää ....   ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy