Toyota

Aloittaja Peeveli, 09.12.09 - klo:13:03

« edellinen - seuraava »

Tourano

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 15.04.10 - klo:21:19
Selailin tuossa tojon varusteluetteloa ja pisti hämmästelemään että onko tosiaan niin, että Avensiksessa ei ole vakionopeussäädintä 1.6:ssa edes sol varusteilla? Vai ymmärsinköhän jotain väärin :-\

Ei ole vakiovarustelussa, jälkiasenteisia (alkuperäisviiksellä) on ainakin Corolliin asennettu paljon. Jos kyseessä on Toyota-liike, kannattaa tingata vakionopeussäädin kauppaan mukaan.
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: jf - 07.04.10 - klo:20:26
Kirjoittelin aikaisemmin, että lankku tarvitsisi recaron penkkejä vakioiden tilalle. Hommaa vähän selvitelty, penkit Suomesta 7000€ (sis. kaksi etupenkkiä rojuineen), Saksasta 5-6 tonnia. Melko kallista, pistää vähän miettimään. Täytyy katsoa keksiikö verhoilija jotain järjellisiä ratkaisuja. Jostain bemun sporttipenkit sivu airbageillä ja istutus lankkuun sopivasti verhoiltuna...

Hieman asiaa sivuten, tuossa kun katselin buimuriin sporttipenkkejä ilman bageja, niin tekstiiliverhoiltuna saksanmaalta etupenkit kotiin kannettuna n. 1200 eur (2 kpl, uudet, ei ebaysta)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Tourano - 15.04.10 - klo:22:08
Ei ole vakiovarustelussa, jälkiasenteisia (alkuperäisviiksellä) on ainakin Corolliin asennettu paljon. Jos kyseessä on Toyota-liike, kannattaa tingata vakionopeussäädin kauppaan mukaan.

Tässä taas tulee esille tojon kummallinen varustepolitiikka, minkä ihmeen takia sitä vakkaria ei ole 1.6:ssa vaikka se sol tasolle kuuluu, näyttää puuttuvan myös 1.8 tomaatista. Saa näköjään alkuperäisenkin jälkiasennettua vaatimattomaan 830 euron hintaan :o
Kyllähän sitä pitää kokeilla tingata mutta senttiäkään en siitä ala maksamaan, vakkari kuitenkin kuuluu nykypäivänä perusvarusteluun.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Tourano

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 15.04.10 - klo:22:16
Saa näköjään alkuperäisenkin jälkiasennettua vaatimattomaan 830 euron hintaan :o

Corollassa se oli n. 400 euron hintaluokassa asennettuna.
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

jf

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 15.04.10 - klo:22:12
Hieman asiaa sivuten, tuossa kun katselin buimuriin sporttipenkkejä ilman bageja, niin tekstiiliverhoiltuna saksanmaalta etupenkit kotiin kannettuna n. 1200 eur (2 kpl, uudet, ei ebaysta)

Et linkkiä kehtaisi laittaa tähän?  ;D
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: jf - 15.04.10 - klo:22:31
Et linkkiä kehtaisi laittaa tähän?  ;D

Saatan mie senkhii tehä...

Eli osanumerot löytyy täältä: http://www.realoem.com

Ja saksanmaalta osat täältä (realoem numeroiden kautta hakemalla): http://eshop.original-teile.de/

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Tourano - 15.04.10 - klo:22:18
Corollassa se oli n. 400 euron hintaluokassa asennettuna.

Toivotaan että se tuossa olisi valmiiksi ettei tarvitse alkaa vääntämään siitä :-\

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 15.04.10 - klo:22:16
Kyllähän sitä pitää kokeilla tingata mutta senttiäkään en siitä ala maksamaan, vakkari kuitenkin kuuluu nykypäivänä perusvarusteluun.

No ei se ihan itsestäänselvyys kyllä ole ainakaan jos autokauppiaita on uskominen. Sciroccoon maksoi vajaa 470 e ja Passattiinkin sen saa halvimmillaan reilulla 500 eurolla.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

tn62634

Hommaa joku sellainen auto, jossa se on jo valmiiksi. Ei tarvi ihmetellä ja valikoimaa on. Esim. Superbissa varmaan kuuluu perusvarustukseen?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 15.04.10 - klo:22:55
Hommaa joku sellainen auto, jossa se on jo valmiiksi. Ei tarvi ihmetellä ja valikoimaa on. Esim. Superbissa varmaan kuuluu perusvarustukseen?

Juu en minä mitään ilman vakkaria osta, katsellaan kuinka käy ::)

Peeveli

Karvis: olen täysin varma, ettet päädy Avensikseen. Ehkä turhaa mennä edes koeajolle? :D

Perusteluni: koet skodistina jo ihmetyksen siinä, että autossa on portaallinen selkänojasäätö. Se tuntuu ekalla koeajokerralla hivenen oudolta jos on tottunut portaattomaan, eipä noita liene enää muissa kuin Toyotassa, BMW 1- ja 3-sarjoissa, Hondassa ja Opeleissa. Siihen tottuu, ja omistaja-asteella ei kiinnitä edes huomiota, sama homma sen kanssa että istuimen reisituki tuntuu ekalla istumalla hieman lyhyeltä -asia joka korjautuu tarkoilla istuimen kallistus- ja korkeussäädöillä eikä siihenkään enää kiinnitä mitään huomiota. Istuimen hyvä mukavuus on itselleni selkävikaisena tärkeä asia, ja Avessa pystyn istumaan piiitkätkin rupeamat mukavasti, ristiselän tuki on omalle selälleni ehdottoman hyvä. Toiseksi: kyse on 1,6-koneesta ja en itse edes koeajaisi sillä tuon koko- ja painoluokan autoa, kun vääntöä on vain sen verran kuin on; vaihteleppa siinä sitten kuutta manuaalivaihdetta. Kierroksilla varmasti liikkuu 1,6:ksi hyvin mutta esim. parilitraisena ei tarvitse vinguttaa lainkaan edetäkseen. Kolmanneksi: se on japanilaismerkki joka tuo allergioita monille.

Katsotaan, olenko oikeassa. ;)

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 16.04.10 - klo:08:18
Karvis: olen täysin varma, ettet päädy Avensikseen. Ehkä turhaa mennä edes koeajolle? :D

Perusteluni: koet skodistina jo ihmetyksen siinä, että autossa on portaallinen selkänojasäätö. Se tuntuu ekalla koeajokerralla hivenen oudolta jos on tottunut portaattomaan, eipä noita liene enää muissa kuin Toyotassa, BMW 1- ja 3-sarjoissa, Hondassa ja Opeleissa. Siihen tottuu, ja omistaja-asteella ei kiinnitä edes huomiota, sama homma sen kanssa että istuimen reisituki tuntuu ekalla istumalla hieman lyhyeltä -asia joka korjautuu tarkoilla istuimen kallistus- ja korkeussäädöillä eikä siihenkään enää kiinnitä mitään huomiota. Istuimen hyvä mukavuus on itselleni selkävikaisena tärkeä asia, ja Avessa pystyn istumaan piiitkätkin rupeamat mukavasti, ristiselän tuki on omalle selälleni ehdottoman hyvä. Kolmanneksi: kyse on 1,6-koneesta ja en itse edes koeajaisi sillä tuon koko- ja painoluokan autoa, kun vääntöä on vain sen verran kuin on; vaihteleppa siinä sitten kuutta manuaalivaihdetta. Kierroksilla varmasti liikkuu 1,6:ksi hyvin mutta esim. parilitraisena ei tarvitse vinguttaa lainkaan edetäkseen.

Katsotaan, olenko oikeassa. ;)

Minä olen Peeveli kanssasi täysin samaa mieltä tuosta Karviksen Avensis kiinnostuksesta. Ei millään pahalla mutta myös minä luulen että et Avensista edes harkitse. Teksteistäsi paistaa sellainen ennakkoasenne ettei ehkä kannata edes mennä koeajolle. Ja ei todellakaan millään 1.6 koneella. 1.8 ehdottomasti minimissään. Hintaero ei ole noilla kovin kummoinen.

Peeveli

^

Niinpä. Toyota ei sovi kaikille, mutta ajellaan me siihen tykästyneet tyytyväisinä. ;)

P.Alikka

Vaikka periaatteessa auto on auto, oli merkki mikä hyvänsä, niin kyllä näissä peltikasoissa silti eroja löytyy. Itse pidän esim. tätä saksalaistyyppistä valojenkatkaisinta huonona ja epäkäytännöllisenä. Tuo Toyotistakin löytyvä viiksenpäästä käännettävä on mielestäni paljon parempi. Yksi hyvä esimerkki siitä mihin kerkesi Toyotien kanssa tottumaan. Lisäksi lehdistöissä lähes järjestään lytätään Toyotan penkit, mutta omalle omituiselle selälleni tuo vanhemman Avensiksen penkki sopi paremmin kuin tämä Skodan penkki.

Mutta jos siis lähtee "saksalaisten" autojen jälkeen koeajamaan "japanilaista", niin kannattaa tosiaan lähteä avoimin mielin ja ilman ennakkokäsityksiä. Näin itse tein tämän Skodan kohdalla ja yllätyin positiivisesti, vaikka osa asioista onkin tässä mielestäni huonommin kuin edellisessä autossani.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 16.04.10 - klo:09:12
Vaikka periaatteessa auto on auto, oli merkki mikä hyvänsä, niin kyllä näissä peltikasoissa silti eroja löytyy. Itse pidän esim. tätä saksalaistyyppistä valojenkatkaisinta huonona ja epäkäytännöllisenä. Tuo Toyotistakin löytyvä viiksenpäästä käännettävä on mielestäni paljon parempi. Yksi hyvä esimerkki siitä mihin kerkesi Toyotien kanssa tottumaan. Lisäksi lehdistöissä lähes järjestään lytätään Toyotan penkit, mutta omalle omituiselle selälleni tuo vanhemman Avensiksen penkki sopi paremmin kuin tämä Skodan penkki.

Valokatkaisin on kyllä parempi tuolla viiksenpäässä. Vaikka aluksi siihen oli hankaluuksia tottua mutta parempi se vaan on.

Jännä kieltämättä että nuo istuimet pomppaavat koko ajan keskusteluun. Minä en pystynyt Skodalla ajamaan yli 200km matkoja ilman että selkä olisi kipeytynyt ja takapuoli puutunut. Tällä Avensiksella heitin viime kesänä yli 600km lenkin yhteen soittoon ilman mitään ongelmia. Istuma-asento on omalle kropalle luonnollisempi ja ristiseläntuki sattuu juuri oikealle kohdalle.
Sivuttaistukea saisi olla enemmän, mutta kai sekin korjaantuu kun ottaa tuon nahkasisustan. Siinähän on erilaiset nuo penkit vähän.

Ja koeajolle kannattaa tosiaan mennä avoimin mielin. Itse tein näin myös ja kieltämättä se palkitsi. Toyota nimittäin ei missään vaiheessa ollut optio autoa valittaessa vaan olin jo käytännössä päättänyt että minun autoiluni jatkuu BMW 3 -sarjan Touringin puikoissa. Niinpä tässä nyt sitten vaan kävi :) Tämä auto vaan tuntui enemmän "omalta" heti alkujaan. Oli kuin olisi kotiin tullut kun eka kertaa Aven rattiin istahti. Vaikea selittää tuota tunnetta.

Peeveli

Ex-Golfin sportline-penkit olivat selkänojaltaan erinomaiset myös, mutta istuinosa oli hivenen liiankin kova. Itse en puutumista pahemmin kokenut, mutta vaimo sanoo että tässä anjovishissa on parhaat penkit sen osalta missä hän on yhdessäolomme aikana istunut. Istuinosa on todella pinnasta hieman pehmeä mutta kaukana onneksi 70-80-luvun ranskalaisten sohvista. Kyllähän Golfillakin tuli vedettyä piiitkiä siivuja ilman taukoja mutta tällä pystyy myös kepeästi siihen. Golfin reisituki oli toki pidempi ja varmaan tosi pitkälle kuskille sopivampi. Ratin pituussäätö on avessa juuri ja juuri riittävä (siis kuskia mahdollisimman lähelle) itselleni, mutta muutama sentti lisää kuskiin päin ei tekisi pahaa.

Kesällä taas testataan todella pitkiä istumasiivuja ulkomailla. :)

Kale

Mun mielestä on parempi, että valokatkaisija on jossain muualla kuin viiksessä. Varsinkaan kun siihen ei tarvitse koskea milloinkaan, ainakaan Xenonien kanssa. Antaa vaan olla auto-asennossa.

Pitäisi varmaan käydä koittamassa noita Aven penkkejä, selkävammainen kun olen. Hyvä, että niissäkin tapahtunut kehitystä koska 2001 vuosimallia olevan Aven penkit olivat todella hirveät niskatukia myöten. Korkeussäätöähän penkeissä ei siis ollut.

edit: tarkoitin, ettei penkeissä ollut korkeudensäätöä.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Kale - 16.04.10 - klo:10:19
Mun mielestä on parempi, että valokatkaisija on jossain muualla kuin viiksessä. Varsinkaan kun siihen ei tarvitse koskea milloinkaan, ainakaan Xenonien kanssa. Antaa vaan olla auto-asennossa.

Pitäisi varmaan käydä koittamassa noita Aven penkkejä, selkävammainen kun olen. Hyvä, että niissäkin tapahtunut kehitystä koska 2001 vuosimallia olevan Aven penkit olivat todella hirveät niskatukia myöten. Korkeussäätöä niissä ei ollut.

Siis täh? Kyllä nyt halveksitussa tojossakin on korkeussäätö ollut niskatuissa about 30 v. Uudessa anjoviksessa on niskatuissa myös pituus/kallistussäätö sol-varustetasosta lähtien mikä on kiva ominaisuus.

Itsellä tosiaan selkäranka mutkalla liikaa joka suuntaisesti joten kivuitta ei kaikissa vempeleissä matka käy, mutta esim. tässä nykyisessä onnistuu. Nykymallin Corolla taas ei sopinut penkeiltään selälleni.

Kale

Tarkoitin ettei penkeissä ollut korkeuden säätöä, ainoastaan kaltevuutta pystyi säätämään. Niskatuissahan se on pakollinen varuste. Avelle taas plussa jos niskatuissa on kallistuksen säätö. Muissa uusissa autoissa se ominaisuus on poistettu, harmi sinänsä. Uudessa versossakaan ei ole Sol plussassa. Ja vm2001 aven niskatuet olivat huonoimmat mitä olen koskaan tavannut. Olivat mallia reikä, liian takana ja kallistuksesta ei ollut mitään hyötyä kun niihin nojasi niin ne palautuivat taka-asentoon.

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: Kale - 16.04.10 - klo:10:19

Juu ei tartte Avessakaan. Auto asento riittää. En ole tainnut koskea kuin pesuun mennessä jottei nuo saattovalot jää palamaan auton sammutuksen jälkeen.

LainaaAvelle taas plussa jos niskatuissa on kallistuksen säätö.

Ei ole varsinaisesti kallistuksen säätöä vaan tuota tyynyn pehmustettua osaa voi ikäänkuin siirtää eteenpäin tai taaksepäin. Jokatapauksessa niskatuesta saa sopivan. Ja senverran niistä pitää mainita että ensimmäinen auto itsellä jossa saan niskatuen oikeasti tukemaan niskaa. Ei jää pää kallelleen taaksepäin jonka ansiosta niska yleensä on kipeytynyt melkoisesti.

LainaaUudessa versossakaan ei ole Sol plussassa.

Minun mielestä tuossa oli. Sol -versiossakin. Siitä on kyllä vuosi aikaa kun kävin tuota testaamassa. Olivat vaan pirun hankalat käännellä.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 16.04.10 - klo:09:02
^

Niinpä. Toyota ei sovi kaikille, mutta ajellaan me siihen tykästyneet tyytyväisinä. ;)

Eikös se ollut että Mazda ei sovi kaikille :P

No katsotaan kuinka käy kun pääsen tänään tyypittämään sitä, moottorin kokoon on valitettavasti hankala vaikuttaa kun ensimmäinen omistaja on sen valinnut puolestani. En tiedä sitten sen voiman/voimattomuuden tunteesta, mutta ei se tuo Ocukaan kyllä mikään raketti ole ::)

Jos se on hyvä niin tulen kyllä kertomaan siitä, mutta jos totean sen paskaksi niin saatte kyllä kuulla siitäkin.

Peeveli

Olen sata varma että toteat sen paskaksi. Moni työkaverinikin totesi saman ajamatta edes koskaan sellaisella. Ennustan että ajat Skodalla myös vuonna 2011. Tojo ei vaan kertakaikkiaan sovi kaikille. Ja tämä ei ollut loukkaus enkä itsekään siitä loukkaannu, asia vaan on niin.  Moni toteaa myös vaikkapa bemarista ettei se sovi kaikille. Minulla on vissiin sen verran kieroutunut persoonallisuus että sekä tojo että bemmu sopisivat itselleni, molemmat omalla tavallaan. :D

Mano

Kyllä mielestäni valokytkimen paikka on mieluummin kojelaudassa kuin viiksessä.
Mekaanisena toteuksenakin jo tuollainen viiksiversio on niin pkiikiriikkinen, että sen kestävyyskin antaa epäilyksen aihetta. Viiksissä ei yleensäkään saisi minun mielestä olla liikaa toimintoja, koska niitä saattaa vahingossa räplätä jo vilkuttaessaan tai lasia pyyhkiessään.
Saatta olla, että pessimisti on ollut loppujen lopuksi oikeassa, mutta siihen asti optimistilla on ollut pirun hauskaa

tn62634

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 16.04.10 - klo:09:12
Vaikka periaatteessa auto on auto, oli merkki mikä hyvänsä, niin kyllä näissä peltikasoissa silti eroja löytyy. Itse pidän esim. tätä saksalaistyyppistä valojenkatkaisinta huonona ja epäkäytännöllisenä. Tuo Toyotistakin löytyvä viiksenpäästä käännettävä on mielestäni paljon parempi.

Käytätkö useinkin valokatkaisinta? Itse olen tarvinnut sitä lähinnä sumareita kytkettäessä.

Peeveli

Voihan viiksi(vallu)! :D Molemmissa katkaisinmalleissa on omat puolensa, itse en vähät välitä laitetaanko valot päälle viiksestä vai pyörökatkaisimesta, etenkään kun nykyvehkeissä on ajovaloautomatiikka. Tämän Avensiksen viikset sinänsä tuntuvat tanakammilta ja laadukkaammilta kuin ex-volkkareiden vastaavat (Golfissa ne olivat sellaista onttoa ämpärimuovia ja Jetassa vilkkuviiksi rasahteli arveluttavasti enteillen katkeamista), mutta vag:ssa taasen kaistanvaihtovilkku toimii helpommin (lue: hipaisemalla) kun taas avessa lisävarusteista vastaavaa joutuu reilummin nykäisemään viiksestä ja pitämään viikseä hetken aikaa paikallaan; aluksi luulin että siinä on vika mutta sellainen se on.

Kaikissa on siis omat hyvät ja huonot puolensa.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 16.04.10 - klo:12:23
Käytätkö useinkin valokatkaisinta? Itse olen tarvinnut sitä lähinnä sumareita kytkettäessä.

Ai niin... Volkkareissa ja Toyotissa taitaa joutua laittamaan valot päälle, jotta mittarivalot syttyvät....

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 16.04.10 - klo:12:23

No näissä kuolevaisten vehkeissä  ;) ei nuo mittaristonvalot syty silloin kun katkaisin on nolla-asennossa ja sitten kun katkaisin on "valot päällä asennossa"  ja sammuttaa niin alkaa summerit huutamaan (ei siis voi siihenkään asentoon jättää), eli kyllähän tuota kytkintä tulee räpellettyä! Kyllä tuon kanssa tulee toimeen, mutta omasta mielestäni viiksenpää on parempi paikka. Kestämisestä on turha murehtia, kolmessa Toyotassa mitä olen omistanut ei yhdessäkään ollut ongelmia ja käytettävyys on kunnossa. Senkus käännät viiksen päästä valot päälle ja sitten käytät viikseä vilkkuun yms. ihan normaalisti. Se tuo viiksi on vaan paremmin käden ulottuvilla kuin tuo saksalaisten ratkaisu...

Niin ja tosiaan kun aikanaan on tottunut autoihin joissa ei ole ajovaloautomatiikkaa, niin vaikea on karsia tuota valojen päälle kääntämistapaa pois, tosin nyt Skodan kanssa tuo on alkanut onnistua!  ;D

Kale

Ei tarvi 3C passatissa käännellä katkaisijaa vaan mittarivalot syttyy automaattisesti kun pimenee tarpeeksi ja sammuvat jos on tarpeeksi valoisaa. IV golffissa mittarivalot paloi aina. 3BG passatissa pitää tosiaan kääntää valokatkaisijaa jos haluaa mittarivalot päälle tai käyttää pitkiä.

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Kale - 16.04.10 - klo:12:36
Ei tarvi 3C passatissa käännellä katkaisijaa vaan mittarivalot syttyy automaattisesti kun pimenee tarpeeksi ja sammuvat jos on tarpeeksi valoisaa.

Näin se taitaa uudessa Avessakin olla?

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 16.04.10 - klo:12:34
Ai niin... Volkkareissa ja Toyotissa taitaa joutua laittamaan valot päälle, jotta mittarivalot syttyvät....

Miittaristovalot syttyvät Avensiksessa auto-asennossakin, eli ei tartte käännellä valokatkaisinta. Mittaristovalot myös himmenevät tai kirkastuvat automaattisesti ulkoilman valoisuuden mukaan. Ihan kiva yksityiskohta. Golfissa taas mittaristovalot eivät palaneet nolla-asennossa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy