Toyota

Aloittaja Peeveli, 09.12.09 - klo:13:03

« edellinen - seuraava »

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: Kale - 16.04.10 - klo:12:36
Ei tarvi 3C passatissa käännellä katkaisijaa vaan mittarivalot syttyy automaattisesti kun pimenee tarpeeksi ja sammuvat jos on tarpeeksi valoisaa. IV golffissa mittarivalot paloi aina. 3BG passatissa pitää tosiaan kääntää valokatkaisijaa jos haluaa mittarivalot päälle tai käyttää pitkiä.

Kyllä ainakin itsellä piti vääntää, jos halusi mittareihin valoja (3C:ssä siis).

Minulle on noin muuten yksi ja sama, missä se vipu on. Parasta, jos ei tosiaan tarvisi ikinä koskea tikullakaan. Alkuun vierastin tuota vakkarin erillistä viikseäkin, mutta kyllä sen kanssa jo pärjää. Minulle kyllä riitti silti se V golffin versiokin vakkarista vallan mainiosti.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Quality - 17.04.10 - klo:16:44
Itselle on varmaan syntynyt jonkinlainen turboaddikti, että vapariin siirtyminen voisi tuotta melkoisia vieroitusoireita. Miten te, jotka olette turbo-Volkkarista Aveen vaihtaneet (esim. Peeveli), olette pärjänneet suorituskyvyn kanssa?

Siirryin Volvo S40 T4:stä (200hv) VW Poloon (80 hv) ja pärjäsin mainiosti. :)

Peeveli

Itselle on varmaan syntynyt jonkinlainen turboaddikti, että vapariin siirtyminen voisi tuotta melkoisia vieroitusoireita. Miten te, jotka olette turbo-Volkkarista Aveen vaihtaneet (esim. Peeveli), olette pärjänneet suorituskyvyn kanssa?

Itse en lussulla nuhapumpulla ajelisi, hermot ei kestä, joten siitä voi päätellä että 2-litrainen Aven vapari riittää kivasti. Ei sillä toki ihan sellaista "irtiottoa" oteta kuin ex-160 hv/240 Nm tupla-ahdetulla (siis kun se tupla-ahdettu toimii kuten pitää eikä satu kakomaan tai empimään jota Golfissa ilmeni), mutta riittää. Kepeää on kulku kesärajoituksillakin motarilla, naviin ilmestyi äskettäin sellainen nopeuslukema huomaamatta että ajolisenssi lähtisi heti pois sielläkin. Aven 1,8-litrainenkin riittää, mutta vääntöä tässä on selvästi paremmin, sen eron huomasin koeajoilla. Tavismaantielläkin useidenkín autojen letkan ohitus käy sujuvasti, ilman kiroilua. Joten siis itselläni ei ole kulun puolesta kovaa kaipuuta ahdettuun peliin; varmaan aika ratkaisevaa kivassa kulussa on aina optimialueella toimiva portaaton vaihteisto. Kaupunkiajossa ajan yleensä aina sportilla, se ei nosta pintakaasulla ajaessa liikaa kierroksia ja moottorijarrutus on hyvä, eikä kulutus paljoa lisäänny. Arvostan tässä vaparissa myös yksinkertaisempaa rakennetta sekä mukavaa lämpenemisnopeutta ja lämmityslaitetta pakkasilla. ja tämä ei omaa ajoittaista empimistä eikä nykimisiä.

Tätä en olisi vielä vuosi sitten uskonut, että palaisin vapaastihengittävään, mutta koskaan ei saa sanoa koskaan. Toki toisinkaan päin en sano mitään jatkossa, aika näyttää.

Karvikselle vielä tuosta ajettavuudesta: itse kyllä pidän Avea parempana ajaa kuin Octavia, koeajoin faceliftatun 1,8 tsi dsg:n viime keväänä ja vakioalustalla veltompi kaarteissa/rampeissa ja ohjaus ylikevyt keskiasennossa. Peruvakaahan Ocukin on suoraan ajossa,mutta tosiaan se ohjaus on hivenen ylikevyt ja tunnoton keskiasennossa. Avessa ohjaus taas on keskiasennossa sellainen tanakka, vähäsen raskaahko ja siis keskittää kuten vanhan ajan tehostamaton etuvetoauto. Tänään ajoin Turun motarilla semmoset 140 km/h mittarinopeutta ja kova sivutuuli, ei hetkauta kulkua. Ajoasennon sain hyväksi kun käyttää aikaa säätöihin. Ei tule kyllä itselleni pakettiautofiilistä asennosta mieleen. Nuo sedanin murskaajasaranat ovat huono piirre ja antiikkia, eikä tavaratilassa ole mitään lenkkejä tms. Siksi farkku oli itselleni ehdoton valinta ja ei kaduta, life-paketin tavaratilanjakajalle kiinnityshihnoineen on ollut runsaasti käyttöä, samoin molemminpuolisille sivulokeroille ja välipohjan alla olevalle aika isolle lokerolle. Jos vielä koeajat/käyt liikkeessä, säädä etupenkki alimpaan asentoon, kyllä saat kyynärpäät tuettua normaalisti ovi- ja keskikyynärnojaan. Tosin en usko, että silti vaihdat tähän merkkiin vaan ajelet jatkossa Skoda-merkkisellä autolla -voisi lyödä vaikka vetoa. ;)

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 17.04.10 - klo:19:49
Karvikselle vielä tuosta ajettavuudesta: itse kyllä pidän Avea parempana ajaa kuin Octavia, koeajoin faceliftatun 1,8 tsi dsg:n viime keväänä ja vakioalustalla veltompi kaarteissa/rampeissa ja ohjaus ylikevyt keskiasennossa. Tänään ajoin Turun motarilla semmoset 140 km/h mittarinopeutta ja kova sivutuuli, ei hetkauta kulkua.;)

Minä olen kyllä tästä samaa mieltä. Itse pääsin viime kesänä ajamaan peräjälkeen tätä Avea ja Ocu II:sta 2.TDI DSG:tä. Minunkin mielestäni Aven ohjaus on jotenkin toimivampi. Kuten olen aikaisemminkin kiroillut, niin tuon Ocun kanssa meni hermot siinä että se poimi kaikki nypyt ja epätasaisuudet tiessä, muuttaen näistä kulkusuuntaansa mikäli ei ollut valppaana. Huonossa kelissä sai puristaa ratista rystyset valkoisena ja voin sanoa että ikinä en ole pelännyt ajaessa niin paljon kun pelkäsin pariin otteeseen tuon Ocun ratissa. Tuo Diesel oli kyllä tässä mielessä parempi. Johtunee vissiin raskaammasta keulasta.
En tiedä. Minun ajotaitoni ja Ocun ohjaus ei vaan koskaan kohdanneet. Aven kanssa pystyi päästelemään aika surutta tänä talvena huonommassakin kelissä ilman että se aiheutti minkäänlaisia pelon tunteita. Auto lipui todella vakaasti ja vakuuttavasti talvisen polanteisilla sivuteillä. Minulle tuo ohjaus on tarpeeksi tunnokas. Toisaalta en harrasta sporttista ajoa en radalla enkä mutkaisilla sivuteillä :)

Quality

Kiitokset Peevelille rehellisestä ja monipuolisesta raportista. Useinhan se on niin, että ennakkoluulot syntyvät pelkkien numeroiden perusteella, eikä sitten välitetä lähteä edes koeajoille. Tokihan siinä muitakin ennakkokäsityksiä on, jotka liittyvät vaikkapa muotoiluun.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Peeveli

Juu, auton pitää olla omaan makuun myös hyvännäköinen ja linjakas, ja uusi Ave oli sitä makuuni. Sen sijaan en tykkää esim. Auriksen muodosta kovin paljoa.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 17.04.10 - klo:19:49
Karvikselle vielä tuosta ajettavuudesta: itse kyllä pidän Avea parempana ajaa kuin Octavia, koeajoin faceliftatun 1,8 tsi dsg:n viime keväänä ja vakioalustalla veltompi kaarteissa/rampeissa ja ohjaus ylikevyt keskiasennossa. Peruvakaahan Ocukin on suoraan ajossa,mutta tosiaan se ohjaus on hivenen ylikevyt ja tunnoton keskiasennossa. Avessa ohjaus taas on keskiasennossa sellainen tanakka, vähäsen raskaahko ja siis keskittää kuten vanhan ajan tehostamaton etuvetoauto.

Itse taas pidän Ocua parempana rampeissa ja mutkissa, rampissa tuntui että Aven penkiltä tipahtaa lattialle kun kallisteli niin reilusti :-\ Tai sitten se vaan johtui siitä huonosta penkistä/sopimattomasta ajoasennosta.
Tuo Aven ohjauksen keskitys oli ensin hiukan teennäisen tai yliterhakkaan oloinen, mutta lopulta se olikin ihan mukava kaupunki pyörityksessä.

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 17.04.10 - klo:19:49Jos vielä koeajat/käyt liikkeessä, säädä etupenkki alimpaan asentoon, kyllä saat kyynärpäät tuettua normaalisti ovi- ja keskikyynärnojaan.

Säädin kyllä penkin alimpaan asentoon ja olisi ollut mukava jos sitä olisi saanut vaikka 5cm alemmaksikin vielä, mutta nuo kyynärtuet on kyllä käyttökelvottomat. Kyynärpään saa nojaamaan niihin jos reilusti rönöttää vaikka ovea vasten, mutta silloin voi puhua vielä vähemmän mukavasta ajoasennosta.

Lainaus käyttäjältä: DowNtimE - 17.04.10 - klo:20:00
Kuten olen aikaisemminkin kiroillut, niin tuon Ocun kanssa meni hermot siinä että se poimi kaikki nypyt ja epätasaisuudet tiessä, muuttaen näistä kulkusuuntaansa mikäli ei ollut valppaana. Huonossa kelissä sai puristaa ratista rystyset valkoisena ja voin sanoa että ikinä en ole pelännyt ajaessa niin paljon kun pelkäsin pariin otteeseen tuon Ocun ratissa.

Itse en taas ole havainnut pelontunteita Ocun ratissa eikä ole ollut rystyset valkoisena, eihän sen tarvi kuin antaa mennä polanteisellakin tiellä. Varsin eleetöntä menoa mielestäni, siksi olen hiukan hämmästellytkin joidenkin kommenteja Ocun leijumisesta tms. epämääräisestä käyttäytymisestä. Kaipa nämä on niitä mielipide-eroja sitten :-\
Edellinen autoni(pösö 306) taas oli talvipolanteisella tiellä levoton ajettava, mutta kesäkelissä suorastaan loistava.

Mutta ei se Avekaan huono ollut ajaa, ei missään nimessä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VW-man

Ajettavuuksista sen verran, että rengaspaneilla on pirun suuri merkitys sille miltä mikäkin auto tuntuu...Mieluummin paljon kuin vähän painetta. Auton valmistajien suosittelemat paineet on usein liian alhaiset. Lisäksi suuri merkitys tuntuu olevan rengasmalleilla ja merkeillä sekä miksei koollakin. Kaikki ei vaan käy kaikkiin autoihin ja osa jopa pilaa niiden ajettavuuden.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 17.04.10 - klo:22:08Lisäksi suuri merkitys tuntuu olevan rengasmalleilla ja merkeillä sekä miksei koollakin. Kaikki ei vaan käy kaikkiin autoihin ja osa jopa pilaa niiden ajettavuuden.

Ongelmana on, että kuinkas pääset testaamaan erilaisa renkaita ja rengaskokoja?

Perinteisestihän se menee niin, että jos viisi vuotta sitten on havainnut jotkut renkaat hyviksi, niin sitä jaksetaan hehkuttaa, vaikka nykyisillä renkailla ei ole mitään tekemistä niin vanhojen mallien kanssa.

Pahimmillaan väärä rengasvalinta johtaa auton pikavaihtoon. Kovin montaa settiä kun ei viitsi erilaisia renkaita ostella kokeiltaviksi.  :-\

VW-man

No tämä on off-topicia, mutta meikäläinen kun teki sen hulluuden kolme kertaa, että vaihtoi kolme kertaa putkeen saman korimallin Golf Variantia, niin tuli huomattua, että siihen automalliin ei mielestäni tuntunut käyvään sitten millään Nokian HKPL5 eikä HKPL7 talvirenkaat. Kumpiakin kokeilin niissä ja vaikka kokeilin eri paineita niin oli aivan persiistä ajaa maantiellä ja motarilla moisilla rinkuloilla. Misukan ja Contin nastarenkaat sopi taas mielstäni pahuksen hyvin ko. malliin ja niillä oli nautinto ajaa. Myöskään kaikkien hehkuttama koko 195/65R15 ei todellakaan ollut sen parempi tai hiljaisempi kuin koko 205/55R16. Itseasiassa tuolla valmistajan suosittelemalla koolla 205/55R16 kyseinen auto oli myös parempi ajaa. Sama auto oli minulla kaksi kertaa vakioalustalla javiimeisimmäksi sportalustalla. Kaikista vakain ja paras kulku mutkateillä ja moottoritievauhdeissa oli tuolla sportalustalla. Myöskin Goodyear Eagle NCT renkaat eikä Contin SportContact2 olleet hyvät tuohon automalliin. Niissä ei ollut muuta huonoa kuin, että ne kumpikin olivat äänekkäitä rengasmalleja ja ensimmäinen oli myös hyvin liukkaan oloinen vesisateella sekä vesiliirtoherkkä. Continentalin Premium Contact 2 sen sijaan oli kokeilemistani paras valinta ko. autoon. Eli vaihdoin siis tosiaan kolme kertaa peräkkäin lyhyen ajan sisällä autoa ja tottakai aina kärsin maksamalla välirahaa. Mikään noista kolmesta autosta ei ollut vuotta kauempaa. Rahaa paloi myös toki jokaisen kohdalla lämppäreihin ja noihin rengasvaihtoihin yms. Siksikään en pystynyt siis hankkimaan mitään yltiövarusteltua tai täysin uutta bemua kun rahaa oli palanut noihin entisiin hölmöilyihin. Nyt olen sen päättänyt, että tätä aioin pitää vähintään sen kolme vuotta ja jos tähän vikoja tulee ne korjautetaan takuuseen tai takuuajan jälkeen omasta pussista, mutta heti en ala suunnittelemaan vaihtoa jos jotain vikoja tulee. Sillä ei siinäkään oikein ole järkeä, että kokoajan vaihtaa autoa vastoinkäymisten tai jonkun tyytymättömyyden takia. Anteeksi varsinaisen aiheen sivuaminen.

VAG!

aa

zoned

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 17.04.10 - klo:16:27

Jos Aven ajoasennon saisi paremmaksi niin voisin vakasti harkita sitä, toki tarjous saatiin(aika huono) ja auto on harkinnassa mutta jotenkin tuntuu että nuo ajoasennon puutteet on liika suuret :-\

Minustakin ajoasento on se, missä Avensis on heikoimmillaan. Reisituki peruspenkissä jäi puutteelliseksi, kun istuimen etuosaa ei saanut nostettua ylöspäin. Sähköpenkissä se onnistuu, jolloin tukea reisille tulee lähes riittävästi vaikka edelleen kaipaisin BMW/Audi-osaston tyyppisiä sporttipenkkejä. Reisituki siis on suurinpiirtein kunnossa, mutta sitten ongelmaksi muodostuu ratin liian lyhyt etäisyyden säätö. Jos penkin siirtää niin eteen, että ratista saa tukevasti kiinni alkavat jalat mennä koukkuun ja irrota istuinosasta. Jos penkin pitää kauempana ja säätää selkänojaa pystymmäksi alkaa vuorostaan pää ottaa kattoon - lasikatto kun vähän kutistaa päätiloja. Hankalaa on.  ;D Jos sitä rattia saisi muutaman sentin pitemmälle ulospäin niin ongelmaa ei olisi.  :-\

XC60

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: zoned - 18.04.10 - klo:18:49
Minustakin ajoasento on se, missä Avensis on heikoimmillaan. Reisituki peruspenkissä jäi puutteelliseksi, kun istuimen etuosaa ei saanut nostettua ylöspäin. Sähköpenkissä se onnistuu, jolloin tukea reisille tulee lähes riittävästi vaikka edelleen kaipaisin BMW/Audi-osaston tyyppisiä sporttipenkkejä. Reisituki siis on suurinpiirtein kunnossa, mutta sitten ongelmaksi muodostuu ratin liian lyhyt etäisyyden säätö. Jos penkin siirtää niin eteen, että ratista saa tukevasti kiinni alkavat jalat mennä koukkuun ja irrota istuinosasta. Jos penkin pitää kauempana ja säätää selkänojaa pystymmäksi alkaa vuorostaan pää ottaa kattoon - lasikatto kun vähän kutistaa päätiloja. Hankalaa on.  ;D Jos sitä rattia saisi muutaman sentin pitemmälle ulospäin niin ongelmaa ei olisi.  :-\

Hmm.. Vai sähköpenkissä on paremmat säädöt. Enpäs hoksannut tuota etes katsoa.

Kuljettajan pituus vaikuttaa tuohon penkkiasiaan kyllä olennaisesti. Itsellä ei peruspenkkien kanssa ole ongelmaa. Mutta kuten jo aikaisemmin kirjoitin, naru kun olen niin hyvin istuu.

Zoned muuten, sulla kun vaihtoivat nuo pissapojan suuttimet, niin mihin kohtaan tuulilasia sulla ruiskii ne 80km/h ja yli vauhdissa? Mulla vaihdonkin jälkeen kastelee noissa vauhdeissa lähinnä vain pyyhkijöitä. Noita on tietääkseni olemassa vain kolmella eri kulmalla -2, 0 ja +2 astetta. Kukahan hemmetin idiootti Toyotalla keksi että tehdään kiinteällä kulmalla olevat suuttimet?

zoned

Lainaus käyttäjältä: DowNtimE - 18.04.10 - klo:19:01
Zoned muuten, sulla kun vaihtoivat nuo pissapojan suuttimet, niin mihin kohtaan tuulilasia sulla ruiskii ne 80km/h ja yli vauhdissa? Mulla vaihdonkin jälkeen kastelee noissa vauhdeissa lähinnä vain pyyhkijöitä. Noita on tietääkseni olemassa vain kolmella eri kulmalla -2, 0 ja +2 astetta. Kukahan hemmetin idiootti Toyotalla keksi että tehdään kiinteällä kulmalla olevat suuttimet?

No täytyy sanoa, että eivät ne edelleenkään ruiski nesteitä ihan niin pitkälle tuulilasille kuin pitäisi. Ehkä juuri noin kuin sanoit, eli kovemmissa vauhdeissa kastuvat pääasiassa pyyhkijät. Ihme homma kyllä. Tuulilasissahan oli muuten juuri viime numerossa 5/2010 autojen tuulilasinpesureita testissä, joukossa mm. Avensis. Luin testin mielenkiinnolla josko siinä mainittaisiin jotain tästä Aven heikosta ruiskutehosta mutta mitään ei löytynyt, ilmeisesti testi keskittyi lähinnä nesteen riittävyyteen. En myöskään muista, että missään koeajoissakaan olisi erityisesti puututtu tähän seikkaan. Mutta täytyypä kysäistä jossain vaiheessa Toyolta onko pesureihin saatavissa vielä isompaa kulmaa.
XC60

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: zoned - 18.04.10 - klo:19:33
No täytyy sanoa, että eivät ne edelleenkään ruiski nesteitä ihan niin pitkälle tuulilasille kuin pitäisi. Ehkä juuri noin kuin sanoit, eli kovemmissa vauhdeissa kastuvat pääasiassa pyyhkijät. Ihme homma kyllä. Tuulilasissahan oli muuten juuri viime numerossa 5/2010 autojen tuulilasinpesureita testissä, joukossa mm. Avensis. Luin testin mielenkiinnolla josko siinä mainittaisiin jotain tästä Aven heikosta ruiskutehosta mutta mitään ei löytynyt, ilmeisesti testi keskittyi lähinnä nesteen riittävyyteen. En myöskään muista, että missään koeajoissakaan olisi erityisesti puututtu tähän seikkaan. Mutta täytyypä kysäistä jossain vaiheessa Toyolta onko pesureihin saatavissa vielä isompaa kulmaa.

Sama homma sitten kun mulla. Minä vien auton viikon päästä sisäpesuun ja tuohon kaasupoljin korjaukseen niin kysynpä samalla jos löytyy isommalla kulmalla olevia suuttumia niin saavat sellaiset sinne laittaa.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: zoned - 18.04.10 - klo:18:49
Minustakin ajoasento on se, missä Avensis on heikoimmillaan. Reisituki peruspenkissä jäi puutteelliseksi, kun istuimen etuosaa ei saanut nostettua ylöspäin. Sähköpenkissä se onnistuu, jolloin tukea reisille tulee lähes riittävästi vaikka edelleen kaipaisin BMW/Audi-osaston tyyppisiä sporttipenkkejä. Reisituki siis on suurinpiirtein kunnossa, mutta sitten ongelmaksi muodostuu ratin liian lyhyt etäisyyden säätö. Jos penkin siirtää niin eteen, että ratista saa tukevasti kiinni alkavat jalat mennä koukkuun ja irrota istuinosasta. Jos penkin pitää kauempana ja säätää selkänojaa pystymmäksi alkaa vuorostaan pää ottaa kattoon - lasikatto kun vähän kutistaa päätiloja. Hankalaa on.  ;D Jos sitä rattia saisi muutaman sentin pitemmälle ulospäin niin ongelmaa ei olisi.  :-\

Itse sitten olen Downtimen kanssa samaa kaliiberia olevana (175 cm) aivan kotonani Avensiksen ratissa. Kyynärnojista saan  normaalilla tavalla tuen, ei tarvitse "rönöttää". Itselleni on kolme tärkeää seikkaa autossa mitkä ratkaisee loppupelin: ajettavuus, etuistuin ja riittävän vaivaton suorituskyky. Ja näissä tämä malli sopi, ja takana ollut siis yleisesti em. asioiden osalta arvostettuja automalleja joten huonompaa en ottaisi. Mutta, kukin kokee tavallaan ja ehkä se kuskin koko ja "muoto" ratkaisee osaltaan. Tänään taas oli navakkaa sivutuulta ja oli todella vakaata menoa, ihmetteli monien edessä ajavien hoipertelua.

Pääasia että itse olen tyytyväinen valintaani. 8)

Edit: minulla lasinpesusuuttimet antavat suihkua ylemmäskin lasille ihan maantieajossakin, voiko 2010-vuosikerrassa olla tehty jotain suutinmuutoksia?

Tupo

LainaaToyotalla keksi että tehdään kiinteällä kulmalla olevat suuttimet
Kiinteät suuttimet? ??? Aprillipäivä on (täällä Hämeessäkin) huhtikuun ensimmäinen päivä.... :P

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 18.04.10 - klo:20:03
Edit: minulla lasinpesusuuttimet antavat suihkua ylemmäskin lasille ihan maantieajossakin, voiko 2010-vuosikerrassa olla tehty jotain suutinmuutoksia?

Voi olla. Pitää mainita ensi viikolla tuosta.

LainaaKiinteät suuttimet? Huh Aprillipäivä on (täällä Hämeessäkin) huhtikuun ensimmäinen päivä....

Heh. Näinpä se vain on. Onhan noissa se etu että eipä tarvitse säädellä. Ei voi mennä säätö pieleen. Itse olisin pitänyt enemmän tuosta "vanhanaikaisesta" säädettävästä ratkaisusta.

Tourano

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 15.04.10 - klo:09:06
http://www.iltalehti.fi/autot/2010041511477816_au.shtml
Mielenkiintoinen kommentti Suomen Toyotalta jutun lopussa. Etteivät vain joutuisi perumaan tuota toteamusta.

Eilen ja tänään uutisoitu takaisinkutsu koskee myös Land Cruiser 150:ä. Eli Suomessa myyty malli on mukana...

2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

skula

Tänään oli tossa erään huoltsikan parkkiksella vierekkän pari valkoista autoa.. Farkkuja molemmat. Uusi ave ja B8 A4. Täytyy kaikessa rehellisyydessä mainita että ottaisin Aven. Ihan ulkonäköä jos katsotaan. Aivan upea tummine laseineen. Vähän etäänpänä oli sitten myös musta farkku, 3C pasuuna, ja se oli kyllä noista se kaikkein hirvein..

Onnea Peevelille vaan kyllä on varmasti upea laite, ja silmäkin lepää!

Tojotalle pointsit!

edit:samalla huoltsikalla bongasin häijyn auton.. Chrysler Crossfiren..

edit2: A4 vs Ave vertailussa jos olis sedaneista kyse, niin kyllä A4 sit veis voiton.. On toi ave sedan niin hirveän näköinen!

Kale

Nyt kun noita uusia avensiksia näkyy liikenteessä enemmänkin jo ja valkoisiakin jonkin verran niin keulastahan tuo on hyvän näköinen mutta peräpää vähän tökkii.

Olen samaa mieltä että 3C farkku ei ole parhaimmillaan mustana vaikka semmoisen omistankin. Näyttää ihan eri autolta kuin jonkun toisen värisenä. Valkoisena yllättävän hyvän näköinen.
http://dapolrbear.smugmug.com/Cars/VW-Passat-Wagon/IMG5715/700433766_2Ghpw-L.jpg
http://dapolrbear.smugmug.com/Cars/VW-Passat-Wagon/IMG5716/700436829_YsLqq-L.jpg

Aamuliikenteessä oli edelliskoppanen valkoinen avensis liikenteessä jota ei varmaan oltu pesty koko talvena. Oli aika järkyttävän näköinen. Omistaja ei varmaan auton hoito kiinnosta kun veti röökiäkin sisällä.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Skula - 20.04.10 - klo:08:57
Tänään oli tossa erään huoltsikan parkkiksella vierekkän pari valkoista autoa.. Farkkuja molemmat. Uusi ave ja B8 A4. Täytyy kaikessa rehellisyydessä mainita että ottaisin Aven. Ihan ulkonäköä jos katsotaan. Aivan upea tummine laseineen. Vähän etäänpänä oli sitten myös musta farkku, 3C pasuuna, ja se oli kyllä noista se kaikkein hirvein..

Onnea Peevelille vaan kyllä on varmasti upea laite, ja silmäkin lepää!

Tojotalle pointsit!

edit:samalla huoltsikalla bongasin häijyn auton.. Chrysler Crossfiren..

edit2: A4 vs Ave vertailussa jos olis sedaneista kyse, niin kyllä A4 sit veis voiton.. On toi ave sedan niin hirveän näköinen!

Makuasioitahan toki autojen ulkomuodot ovat. Itse olen Skulan kanssa samaa mieltä Aven korimalleista eli farkku paremmannäköinen silmääni ja se oli iso painoarvo myös kun tein valintaa korimallien välillä. Itse en sedania hirveäksi sanoisi, mutta jotenkin lyhyeltä töpöltä se perä näyttää. En ole tosiaan katunut valkoista väriä. Kuten Donitsi aiemmin totesi, tulee kiva kontrasti mustien renkaiden ja tummennettujen takalasien ja valkoisen värin kanssa ja isohkot takavalot erottuvat myös, kun johonkin punaiseen koriväriin ne hukkuvat. Pesuahan se vaatii mutta vaati se mustakin vielä enemmän. ;) Omaan silmään Audi A4 on myös kaunis, avant myös, mutta niistä itse päätyisin taas sedaniin. Niin se korimallien miellyttävyys vaihtelee merkeittäin ja malleittain.

Filixon

Roudasin taannoin nuorison bändikamoja ulos treenikämpältä pommisuojasta. Golf Plussaani mahtui takapenkit rullattuna mm. rumpusetti, syntikka, basso ja useita vahvistimia. Sisällä käytävien risteyksessä sain käännettyä auton ympäri niin, ettei tarvinnut osata peruuttaa ulos mutkikasta tunnelia pitkin.

Kamat palautti pommisuojaan toisen soittajan isä uudella Avensis-farkulla. Panin merkille, että samoilla kamoilla kuormattuna Avensis näytti yhtä täydeltä kuin GPlussani. Mutta oleellinen ero oli siinä, että Avensista ei hirvitty ajaa tunneliin, koska se ei olisi ehkä mahtunut kääntymään perillä.

Piti kantaa kamat käsipelissä sisälle. Hyvää liikuntaa sekin.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

VAG!

aa

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 20.04.10 - klo:09:31
Ja siinäkin oli takapenkki nostettu pystyyn?

Hyvä kysymys. Ehkä takapenkki oli paikallaan... Kyllä kai Avensis-farkun kuormaustila maksimissaan on suurempi kuin GPlussan. Mutta ketteryydessä autoni päihitti sillä kertaa isomman kuljettimen.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Peeveli

^
"Mutta ketteryydessä autoni päihitti sillä kertaa isomman kuljettimen."

No ei kai se mikään ihme ole kun on kymmeniä senttejä pidempi ja akselivälikin suurempi. :D

Argento

Täysin OT, mutta menköön.

Suorituskyky on kyllä jännä juttu ja täysin suhteellinen käsite. Kun minulla oli M3 (321hv, 350Nm), etenkin rata-ajossa kovasti suorilla huutelin kabiinissa lisätehoja, kun ei maisema tuntunut vaihtuvan riittävän nopeasti. Lisäksi auton todella hyvä alusta sai kuskin haluamaan lisää tehoja ihan normiajossakin; ja en nyt tosiaankaan tarkoita mitään kaahausta moottoritiellä ym.  Kun myin auton, tuli vaihdossa Octavia 1.9 TDI (90hv, 205Nm) ja oikein hyvin tuollakin autolla tehojen puolesta pärjäsi. Tuo vanha jakajapumpullinen diesel oli etenkin kaupungissa tosi mukava ajettava, kun vääntöä oli heti tyhjäkäynniltä lähtien. Tosin juuri enempää ei sitten ollut tehoja/vääntöjä tarjolla, vaikka länttäsi lapun lattiaan.

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: Kale - 20.04.10 - klo:09:06
Olen samaa mieltä että 3C farkku ei ole parhaimmillaan mustana vaikka semmoisen omistankin. Näyttää ihan eri autolta kuin jonkun toisen värisenä. Valkoisena yllättävän hyvän näköinen.
http://dapolrbear.smugmug.com/Cars/VW-Passat-Wagon/IMG5715/700433766_2Ghpw-L.jpg
http://dapolrbear.smugmug.com/Cars/VW-Passat-Wagon/IMG5716/700436829_YsLqq-L.jpg

Varsinkin tuolla Highlinessa tulevalla korisarjalla. Kyllä se ilman tuota korisarjaa on vähän pliisun näköinen oli väri mikä tahansa :)

Peeveli

Nyt sitten uudet öljyt ja suodatin vaihdatettu. Eka kysymys aamusella huoltotiskillä särähti korvaan: "Haluatteko että autonne pestään huollossaoloaikana?" Tällaista en ole koskaan kuullut millään automerkillä ajaessani, ehkäpä minulle on sitten sattunut aiemmin huonon palvelun liikkeet. Työkaverin 5-srj BMW oli pesty huollon aikana, ja kuvittelin että tuo liittyisi premium-merkkeihin jotka ostettu liikkeestä uutena. Noh, autoni oli eilen pesty joten ei tarvinnut.

Sijaisautoksi järjestyi edelliskopan anjovis diesel-sedani. Ei tullut katsottua edes millä konekoolla se oli, mutta oli yllättävän positiivinen kulkine. Kytkin, kaasu ja vaihteisto pelasivat ns. huomaamattoman sujuvasti, eli tällaiselle automaattimiehelle iso yllätys. Kone väänsi vanhan ajan dieseleiden tapaan alakierroksilla siten ettei ollut vaarassa sammua, ja yllättävän pirteä se oli. Sisällä hämmästytti se että vielä parempi äänieristys rengasäänistä kuin omassani eikä 22 tkm ajettunakaan kuulunut mitään hälyääniä mistään, vaikka oli vuokrafirman auto. Tuossa mallissa muutaman katkaisimen sijoitus oli fiksummin tehty kuin tässä uudessa; esp:n ja polttoainetankin katkaisinnapit eivät ole jalkatilan lähellä.  Ohjaus tuossa oli outo ja huono jo kaupungissa, maantiellä en edes ajanut. Iso ero tähän uuteen malliin. Ruma se oli kuin piru ulkoapäin, jota korosti vielä sellainen äklö siniharmaa väri.

Kun noudin auton, se oli virheettömän siisti myös sisältä; ovia tai kynnysmuoveja ei oltu potkittu tai lääpitty rasvanäpein. Tämäkin oli pitkästä aikaa uutta. Sijaisautosta ei tarvinnut tosiaan maksaa muuta kuin tankata täyteen ja ei sinne juuri mitään mennyt.

Koska tankkaaminen omassani on töksähtelevää eli pistooli naksahtaa heti eikä bensapistoolin asennon muuttaminen juuri auta ja hidastaa tankkaamista, liike tilasi mukisematta uuden bensatankin tankkausaukon läpän joka laitetaan toukokuussa, sijaisauto toki samalla lailla alle.

Jäi palvelusta hyvä fiilis.

savolaiskollega

Peeveli : olisiko pesu ollut sitten maksuton ? Kyllähän monellakin autoliikkeellä on mahdollisuus pesuun, tosin ei sitä ehkä aktiivisesti tarjota. Olen tosin kuullut että jollain merkeillä, joissakin liikkeissä, auto pestään aina maksutta huollon yhteydessä. Itse en tosin ole vielä sellaiseen törmännyt... ;)

Harva kai kieltäytyy, jos pesu olisi ilmainen...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy