Toyota

Aloittaja Peeveli, 09.12.09 - klo:13:03

« edellinen - seuraava »

MMV

Lainaus käyttäjältä: jf - 11.09.12 - klo:08:50
Niin mikä nyt sitten on pikkuisen parempaa luotettavuutta. Nykyinen lc on ensimmäinen auto tällä vuosi tuhannella, jota ei ole tarvinnut kahtena ensimmäisenä vuotena hinata korjaamolle

Hiukkasen skitsofreeninen kommentti, koska olet kirjoittanut mm. tällaista:

Lainaus käyttäjältä: jf - 07.02.12 - klo:13:28
Toisaalta nykyisen kanssa kerätty kokemus menee hukkaan, koska tuli kaksi toyoa samalla eka ja vika. Toyo pärjää hyvin hiluxin ja hiacen kanssa, mutta kaikenlainen elektroniikka on toyolle aivan liian haastavaa. Seuraavaksi kokeillaan varmaankin korean ihmeitä...

Tämä edustaa juuri sellaista Toy-fanatismia, joka on minulle esim. appiukon kautta tuttua. Vaikka vikoja on, pyritään ne aktiivisesti unohtamaan ja Esson baarissa paukutellaan henkseleitä; ei ole Toyotassa koskaan vikaa!

RoccoScientist

Eihän jf lc:tä viattomaksi väittänyt, vaan että sitä ei ole tarvinnut hinata korjaamolle. Huonosti toimiva ilmastointi (näin esimerkiksi) voi syödä omistamisen iloa mistä tahansa autosta, mutta ei se sentään tielle jätä tai ajamista estä. Sellaisia vikoja taisi sen sijaan olla ihan riittämiin jf:n entisessä Audi A6:ssa - ainakin omien muistikuvien mukaan.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

MMV

Peace! Tarkoitus ei ole hyökätä sen kummemin kenenkään silmille tässä asiassa. Koska olen kuitenkin uusi palstailija, on minun vaikea tietää vakkareiden historiasta. Minulla kun on tapana aktivoitua niiden merkkipalstojen "asiakkaaksi", minkä merkkisen kärryn satun juuri sillä hetkellä omistamaan. VagArenalle rekkauduin ostettuani tuon Passatin vuoden alussa.

RoccoScientist

No worries. =) Olet toki siinä oikeassa, että monesti pidettyjen autojen vikoja pyritään vähättelemään.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

pokkus

Tokihan se jokainen pikkuvikakin harmittaa autossa, mutta ei ainakaan itseä sellaiset viat ihan suunnattomasti haittaa, jotka eivät tarvitse välitöntö korjausta. Tuollaiset voi sitten hoitaa vuosihuollossa. Ne viat, jotka jättää auton kotona parkkiin tai pahemmassa tapauksessa tien poskeen, ovatkin sitten kertaluokkaa ärsyttävämpiä. Itsellä ainoastaan yksi auto on jättänyt tielle kesken ajon. Jätetään merkki ja malli tällä kertaa mainitsematta ::)

jkvi

LainaaSellaisia vikoja taisi sen sijaan olla ihan riittämiin jf:n entisessä Audi A6:ssa - ainakin omien muistikuvien mukaan
Puhumattakaan kahdesta ja niistä siitä ensimmäisestä A3:sta...

Omalla kohdalla ehti olla 6 kpl Toyotia ennen siitymistä konsernin vehkeisiin silloin tulleiden TDI-koneiden ja ajo-ominaisuuksien + ergonomian takia. Kolme kappaletta kestin niitä ja ja paluu idän ihmeisiin oli tosiasia.  Tosin ei Toyotia kun raha ei riitä lc:hen.
CRDi & Collection

Flat

Oma audi viettää aikaa pajalla vähän väliä, tielle ei ole koskaan jättänyt , mutta muuta murhetta riittää. Mutta siitä huolimatta en alua tojoa, vaikka kuinka viaton olisi. Ei se yhdessä vietetyn ajan määrä vaan laatu.....

Ei Siis se perinteinen laatu, vaan se mukava yhteisaika jonka tien päällä vietän....

Edit oma laatukäsite on jotain ihan muuta kuin se perinteinen laatu, se on kokonaisvaltainen käsite jossa iso osa oman pään sisällä kehiteltyä omaa mielikuvaa....ja omien mieltymysten täyttymistä.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 11.09.12 - klo:15:31
Tokihan se jokainen pikkuvikakin harmittaa autossa, mutta ei ainakaan itseä sellaiset viat ihan suunnattomasti haittaa, jotka eivät tarvitse välitöntö korjausta. Tuollaiset voi sitten hoitaa vuosihuollossa. Ne viat, jotka jättää auton kotona parkkiin tai pahemmassa tapauksessa tien poskeen, ovatkin sitten kertaluokkaa ärsyttävämpiä.

Tuohon kun vielä lisää sen, että ne vuosihuoltoa tai muuta itselle sopivaa korjaamokäyntiä odottavat ongelmat hoidetaan ilman tappelua. Eipä löydy Tojotasta tällaisia foorumeita, joissa olisi jatkuva poru selvien tyyppivikojen korjausten arpomisesta ja yrityksistä vierittää niitä asiakkaan vastuulle.

Toinen vastaava tapaus on Volvo. Volvoissahan on ollut vikoja suhteellisen paljon, mutta marmoritiskin politiikka ei ole läheskään niin nihilististä kuin vaggineella. Myös Mersuissa on ollut megalomaanisia ongelmia niin ruostuvien ovien, SBC-jarrujen, automaattivaihteistot tuhoavien syyläreiden ja herra ties minkä kanssa. Mersu on hoitanut viat virhevastuun piikkiin, jos autolla vaan ollut edes jonkinlainen merkkihuoltohistoria.

vkjoki

Kyllä minunkin kokemukseni mukaan eri merkkisten autojen huolloilla on isoja eroja. Tässä kommenttini viimeisen kymmenen vuoden ajalta:
- VW: selkeästi heikoin, asiakas kun kertoo auton viasta, asiakkaasta tulee syyllinen, ylimielistä palvelua, arvosana: 6
- Toyota: erinomaista, palvelu kuin neljän tähden hotellin respassa, täsmällistä ja ammattimaista toimintaa, arvosana: 10
- Volvo: hyviä suorituksia, kaikki järjestyy, täsmällistä toimintaa, viesteihin vastaamisessa puutteita, arvosana: 9
- Ford: rennon pingottamatonta touhua, kohteliasta ja mutkatonta, ihan ammattitaitoistakin, arvosana: 8½

Mainittakoon, että kunkin merkin kohdalla kokemuksia on 1-2 huoltoliikkeestä, joten omia kokemuksia ei ole perusteltua yleistää muita ko. merkin huoltoliikeitä koskeviksi.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 11.09.12 - klo:09:29
Ei muuten vie. Ledi vie hyvin vähän virtaa silloin kun valontuotto on pieni. Ongelmia tulee kun ledistä pitäisi saada paljon valoa ulos, nimittäin ledin hyötysuhde sukeltaa jyrkästi polttimon tehon mukana.

Ajovalojen vaatiman valotehon paikkeilla ollaan jo siinä tilanteessa, että xenon on hyötysuhteeltaan parempi kuin mikään ledi.

Lainaus käyttäjältä: jf - 10.09.12 - klo:22:40
Jos halogenit ovat lähtötaso, niin kyllä xenonit vähemmän vie. Hella ilmoittaa omien leajovalojen tehoksi 35w per toiminto eli pitkillä jo 70 wattia per umpio....

Kiitos korjauksista, aina oppii uutta. Ei näköjään pidä päätellä omassa päässään mitään nykyaikana ilman faktojen hakua.

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 11.09.12 - klo:08:30
Itse kyllä arvostan nyky-Avensiksen edelleen korkealle. Ainoa, minkä saisivat korjata olisi bensakoneisiin aito monentinmuunnin-automaatti, se portaaton Multidrive s oli raivostuttava ainakin 2,0-bensakoneen parina tietyissä liikennetilanteissa ja suurin syy miksi lähti kiertoon.

Voisitko hieman specifioida mikä tuossa multidrive S:ssä on raivostuttavaa? Huono toteutus vai häiritseekö noiden variaattori vaihteistojen toimintatyyli ylipäänsä?
(En pidä mahdottomana etteikö itselle joskus tuollainen tule kun sattuu olemaan toyo huolto lähellä).

MMV

Näiden keskustelujen johtopäätöksenä minun täytyy todeta seuraavaa: Toyota ostetaan lähes 100% muiden syiden kuin auton ominaisuuksien takia. Ilmeisen hyvä luotettavuus, hyvät huolto- sekä asioakaspalvelut ja hyvä jälkimarkkinointi.

Tästä herää kysymys, kuinka huono itse auto saa olla ominaisuuksiltaan, mikäli em. asiat hoidetaan 100% briljantisti? Olen todella hämmästynyt tilanteesta, jossa autoforumilla(kin) merkittävin asia on joku muu kuin itse auto...

Ishvan

Pitänee nyt hieman kommentoida. Mikä Toyotassa on niin hirveän huonoa ? Itseäni naurattaa usein varsinkin nämä, joiden yleisin argumentti on Tojon aivan hirveä ohjaus. Itse en ole mielestäni kohdannut Tojossa kovinkaan huonoa ohjausta. Keskialueen lievä tunnottomuus ei ole itseäni ikinä haitannut. Miksi tämä on muuten Tojossa vika kun Mersuissa aina esiintynyt tunnoton keskialue on premiumbrändiin kuuluva ominaisuus, eikä vika ? Miksi yksikään bemari ei meinaa mennä suoraan vaan mielellään vetää hanakasti aina tien kallistuksen suuntaan ? Itsekin suhteellisen monen automerkin kanssa olen ajellut ja kaikkien ohjausten kanssa tullut aivan hyvin toimeen.

Toyotan suurin apu on sen "helppokäyttöisyys". Kuka tahansa voi istua autoon jä lähteä ajamaan ilman turhia hallintalaitteiden tutkiskeluja, radiosta löytyy kanavat ilman ohjekirjaa ja se vie perille vaivattomasti. Perusominaisuudet ovat kunnossa moottoreiden, alustan, varusteiden, sekä melun suhteen. Missään se ei loista, muttei ole huonoinkaan. Keskiarvo siis kohdallaan. Hinta on vieläpä ominaisuuksiin nähden mallillaan. Miksi siis tavallinen tallaaja ei ostaisi tavallista helposti lähtestyttävää autoa, kun vielä takuu ja merkkiorganisaation toiminta hipoo moneen muuhun merkkiin verrattuna täydellistä ?
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: MMV - 11.09.12 - klo:20:53
Näiden keskustelujen johtopäätöksenä minun täytyy todeta seuraavaa: Toyota ostetaan lähes 100% muiden syiden kuin auton ominaisuuksien takia. Ilmeisen hyvä luotettavuus, hyvät huolto- sekä asioakaspalvelut ja hyvä jälkimarkkinointi.

Tästä herää kysymys, kuinka huono itse auto saa olla ominaisuuksiltaan, mikäli em. asiat hoidetaan 100% briljantisti? Olen todella hämmästynyt tilanteesta, jossa autoforumilla(kin) merkittävin asia on joku muu kuin itse auto...

VAG:lta ei onnistu kumpikaan: Laaduttomat tuotteet ja luokaton palvelu ja jälkimarkkinointi, joten ihmekö tuo jos tojon meininki herättää naapurileirissä aiheellista kateutta.

Mikko

Aika iso joukko täälläkin taitaa valita autonsa mahdollisimman hyvän vaihtohyvityksen toivossa, tämä sitten määrittää merkin, mallin, rekisteröintipäivän, varusteet, jne. Toyotahan sopii hyvin tähän kuvioon. ;)

Itsellä ei ole Tojosta kokemusta kuin matkustajana josta on jäänyt erityiseksi huomioksi vaan todella huonot penkit, muuten aika hajuttomia ja mauttomia ovat olleet.

vkjoki

Tuulilasin vuoden 2012 Merkkien merkki -tutkimuksen osiossa "eri automerkkien haluttavuus" kärkikymmenikkö oli seuraava:
1. VW
2. Volvo
3. Audi
4. Toyota
5. M-B
6. BMW
7. Honda
8. Mazda
9. Ford
10. Skoda

Toyota neljäs! Ja missä joukossa. Kyllä itse autonkin pitää olla hyvä, jotta tuolle listalle pääsee! Tulokset perustuvat noin 10 000 autoilijan arviointiin eri automerkkien haluttavuudesta. Pakko uskoa tuloksiin, vaikka itse annankin puolelle noista merkeistä arvosanan "haluttavuusarvo nolla"! Nimittäin oman pään sisältö ei edusta totuutta, vaan omia tunteita ja ennakkoluuloja, joiden juuret ovat ties missä.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 11.09.12 - klo:21:07
Pitänee nyt hieman kommentoida. Mikä Toyotassa on niin hirveän huonoa ? Itseäni naurattaa usein varsinkin nämä, joiden yleisin argumentti on Tojon aivan hirveä ohjaus. Itse en ole mielestäni kohdannut Tojossa kovinkaan huonoa ohjausta. Keskialueen lievä tunnottomuus ei ole itseäni ikinä haitannut. Miksi tämä on muuten Tojossa vika kun Mersuissa aina esiintynyt tunnoton keskialue on premiumbrändiin kuuluva ominaisuus, eikä vika ? Miksi yksikään bemari ei meinaa mennä suoraan vaan mielellään vetää hanakasti aina tien kallistuksen suuntaan ? Itsekin suhteellisen monen automerkin kanssa olen ajellut ja kaikkien ohjausten kanssa tullut aivan hyvin toimeen.

Toyota suurin apu on sen "helppokäyttöisyys". Kuka tahansa voi istua autoon jä lähteä ajamaan ilman turhia hallintalaitteiden tutkiskeluja, radiosta löytyy kanavat ilman ohjekirjaa ja se vie perille vaivattomasti. Perusominaisuudet ovat kunnossa moottoreiden, alustan, varusteiden, sekä melun suhteen. Hinta on ominaisuuksiin nähden kohdallaan. Miksi siis tavallinen tallaaja ei ostaisi tavallista helpostilähtestyttävää autoa, kun vielä takuu ja merkkiorganisaation toiminta hipoo moneen muuhun verrattuna täydellistä ?

Miksi sitten itse et aja Toyotalla jos siinä ei ole oikein mitään vikaa ja se kelpaa hyvin sullekin. Kuitenkin ostit nytkin laadukkaana pidetyn ja laajasti sekä kalliisti varustellun, ns. premium tuotteen, joka on tojoa kalliimpi hankkia, ylläpitää ja huoltaa. Jos tojo on maailman paras ja fiksuin valinta, niin miksi kaikki ei osta sitä ja aja vain sillä...Se ei ole sinusta huono, mutta et kuitenkaan hankkinut Toyotaa.

Bemari menee suoraan tai ainakin ne on mulla menneet joissa on pienet kumit ja ne on vielä tavalliset kumit eli eivät run flatit. Tilaamani auto tulee nytkin perusohjauksella jossa on lisävarusteinen Servotronic tehostus ja uskon se menevät hyvinkin nätisti urissakin (koska vanhakin malli menee). Rengaskoko on maltillinen 205/60R16 (entisessä 205/55R16) ja tilasin auton ilman run flatteja kun ne saa siten ja ilman lisämaksua.

Mulle ei Toyotaa tule. Merkkeinä pysyy Audi, BMW, Volvo ehkä Opel ja Fordikin, mutta Toyotaa ei tule ikinä. Mieluummin sitten kävelen tai liikun julkisilla mieluummin siinä vaiheessa, jos ei voi muuta hankkia tai jos maailma menee sellaiseksi ettei valmisteta muuta merkkiä kuin Toyotaa. jokainen taaplaa tyylillään ja tämä on minun tie.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 11.09.12 - klo:21:17
Itsellä ei ole Tojosta kokemusta kuin matkustajana josta on jäänyt erityiseksi huomioksi vaan todella huonot penkit, muuten aika hajuttomia ja mauttomia ovat olleet.

Samaa mieltä, että esim. perus Aven penkit ovat huonot, mutta on penkeissä eroa sielläkin mallien välillä. Eikäs hajuton ja mauton sovi nyt aika hyvin myös Volkkariin + Skodaan ?
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D5A Summum

Mikko

Hajuton ja mauton sopii hyvin suomalaisten suosikkeihin merkistä riippumatta, siihen harmaaseen karvalakki-malliin.

Ja Mondeossa ne vasta huonot penkit oli, ihan sivuhuomautuksena. :)

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 11.09.12 - klo:21:20
Eikäs hajuton ja mauton sovi nyt aika hyvin myös Volkkariin + Skodaan ?
Oikein hyvin,ostaessaan noista kolmesta vaihtoehdosta minkä tahansa,niin tuskin odotukset ovat "preemiumin"tasolla :)
Tavallisia autoja kaikki,Toyotalla vaan huolettomampia kilometrejä.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 11.09.12 - klo:21:20

Miksi sitten itse et aja Toyotalla jos siinä ei ole oikein mitään vikaa ja se kelpaa hyvin sullekin. Kuitenkin ostit nyt laadukkaana pidetyn ja laajasti sekä kalliisti varustellun, ns. premium tuotteen, joka on tojoa kalliimpi hankkia, ylläpitää ja huoltaa. Jos tojo on maailman paras ja fiksuin valinta, niin miksi kaikki ei osta sitä ja aja vain sillä...Se ei ole sinusta huono, mutta et kuitenkaan hankkinut Toyotaa.

Ei se Toyota huonompi hintaluokassaan ole, kuin muutkaan. Ominaisuudet ovat hyvin samankaltaiset muiden samanluokan autojen kanssa. Turha esim. Avensista on Octavian rinnalla haukkua. Tuossa valinnassa Avensis voittaisi ehdottomasti.

Kalliimpi tämä on ollut tietysti hankkia kuin vaikkapa perus Avensis, mutta ylläpito ei ole ollut yhtään kalliimpaa vakuutuksien, huoltojen kuin minkään muunkaan osalta. Itse ajaisin tällä hetkellä Lexus IS:llä jos Japanin pojat olisivat ymmärtäneet tuoda farkun markkinoille :).
ex.Volvo V60 D5A Summum

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 11.09.12 - klo:21:07

Toyotan suurin apu on sen "helppokäyttöisyys". Kuka tahansa voi istua autoon jä lähteä ajamaan ilman turhia hallintalaitteiden tutkiskeluja, radiosta löytyy kanavat ilman ohjekirjaa ja se vie perille vaivattomasti. Perusominaisuudet ovat kunnossa moottoreiden, alustan, varusteiden, sekä melun suhteen. Missään se ei loista, muttei ole huonoinkaan. Keskiarvo siis kohdallaan. Hinta on vieläpä ominaisuuksiin nähden mallillaan. Miksi siis tavallinen tallaaja ei ostaisi tavallista helposti lähtestyttävää autoa, kun vielä takuu ja merkkiorganisaation toiminta hipoo moneen muuhun merkkiin verrattuna täydellistä ?

Koeajoin tämän uuden Avensiksen kerran, malli oli ennen tätä viimeisintä faceliftiä. Koeajolla huomasin että alusta oli jotenkin sen oloinen kun olisi ollut suuren pallon päällä. Ei kuitenkaan mahdoton paikasta A pisteeseen B siirtymiseen ajattelin, hiljainenkin on ja kojelauta yms siisti kusen värisiä mittareita lukuunpottamatta. Sen sijaan kuskin penkki ei tukenut, selkä väsyi, ja silloin päätin lopettaa koeajon ja palautin auton myyjälle tuon penkin takia.
Hyppäsin omaan 3bg passattiini, ja silloin tajusin samantien kuinka valtava ero 3bg:n hyväksi alustoissa oli; sen sijaan että olisi tunnottoman pallon päällä, 3bg istui tiessä kuin vakaasti lossilautta ja alusta toimi kuin kuskin ajatus.

Valaiseva kokemus itselle.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 11.09.12 - klo:21:31
Koeajoin tämän uuden Avensiksen kerran, malli oli ennen tätä viimeisintä faceliftiä. Koeajolla huomasin että alusta oli jotenkin sen oloinen kun olisi ollut suuren pallon päällä. Ei kuitenkaan mahdoton paikasta A pisteeseen B siirtymiseen ajattelin, hiljainenkin on ja kojelauta yms siisti kusen värisiä mittareita lukuunpottamatta. Sen sijaan kuskin penkki ei tukenut, selkä väsyi, ja silloin päätin lopettaa koeajon ja palautin auton myyjälle tuon penkin takia.
Hyppäsin omaan 3bg passattiini, ja silloin tajusin samantien kuinka valtava ero 3bg:n hyväksi alustoissa oli; sen sijaan että olisi tunnottoman pallon päällä, 3bg istui tiessä kuin vakaasti lossilautta ja alusta toimi kuin kuskin ajatus.

Itse en valitettavasti ole ihan noin suurta valaistumista kokenut, mutta aika lähellä oli kun palautin 1.6TDi vuokra Passatin ja hyppäsin oman kulkineeni kyytiin. Siihen loppui nitinät ja natinat. Varsinkin koelaudan infernaalinen natina loisti poissa-olollaan, yleinen laadukkuus parempi, penkki oli mukava, kyyti hiljaista, mittaritkin osuivat kokonaan näkökenttään, musiikki soi nätisti ja moottorikin jaksoi vetää mukavemmin. Tuossa muuten ne syyt "autofanaatikollekin" miksi valitsin Volvon, enkä esim. Toipotaa  :D.
ex.Volvo V60 D5A Summum

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 11.09.12 - klo:21:31

Kaksi kertaa olen ollu kyydissä uudessa Avessa ja ne riitti mulle. Vaikka kyseessä on appiukon auto ei mun tartte olla kaikesta sen kanssa samaa mieltä eikä pitää samoista autoista tai asioista kuin hän. Autossa oli kaupunkiajossa pintakova jousitus (pompotti ja tärskytti), bensavapari on tehoton ja väännnötön ja tehottomuuden takia kiihdytyksissä äänekäs, tuulilasin sulka väpätti vähänväliä kun ajettiin motaria, etupenkit oli huonot istua, rengasääntä oli mielestäni aikalailla motarinopeudessa ja radio oli kehno, keskikyynärnoja oli edessä kova ja huonolla korkeudella, ovien kyynärnojat oli kovat nojata, keskikonsolissa ja kojelaudassa pääasiassa vain kovaa ja herkästi naarmuttuvaa muovia, jotain rämimöitäkin kuului (epätasaisella pinnalla ainakin) ja jarrut vinkui nätillä jarruttamisella. Kaikenlisäksi auto oli kova hakemaan kun vähänkään tuuli. Jos auto on muuten noin kehno, niin siinä ei minua paljoa huollon asenne tai hinta ja joku auton luotettavuus paina.

Joku Skoda Octavia on miljoona kertaa parempi monessa asiassa kuin tuo auto.

Passatti

Autofanaatikolle.Olen tismalleen samaa mieltä kanssasi siitä miltä Ave tuntui ja oli.Samoihin asioihin kiinnitin huomiota kuin sinä.Omistin sellaisen 2.5 vuotta ja se riitti.
Always lead, never follow

TeBsu

Viime vkonlopun perusteella tehtyä vertailua 06avensis d4d ja 3c passatti 1.9tdi... Tojotassa hyvää penkit, moottori, vaihteisto, ajoasento. Passatissa äkkiseltään oli huonompia juttuja, 5vaihteinen, vähemmän tehoa. Mut taas, xenonit, parkkitutkat, hiljasuus, laatu oli parempaa.. Näin pitkänlinjan ooppelistina pääsin tekemään emännän ja emännän porukoitten autoilla moisen vertailun. Näin ollen passatin laatu sai itteni vakuttumaan entisestään, sit kun on semmonen varaa hankkia. Mutta en hauku Tojotaa, ainakin mitä olen kuullut edellisen sukupolven avensis on parempi ajaa kun uusi. Niin se käy omaan käteeni todella hyvin. En voi moittia tojotaa. Hybrideistä ei oo omakohtasta kokemusta, mut jos autoa pitäisi pitää 3-4vuotta, niin voisin jopa kallistua uuteen Ave diisseliin ennemmin kun vag diiseliin. Toki kuka arvostaa mitäkin...
lord of the rings

jf

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 11.09.12 - klo:21:20

Mulle ei Toyotaa tule. Merkkeinä pysyy Audi, BMW, Volvo ehkä Opel ja Fordikin, mutta Toyotaa ei tule ikinä. Mieluummin sitten kävelen tai liikun julkisilla mieluummin siinä vaiheessa, jos ei voi muuta hankkia tai jos maailma menee sellaiseksi ettei valmisteta muuta merkkiä kuin Toyotaa. jokainen taaplaa tyylillään ja tämä on minun tie.
Kannattaa sitten ruveta katselemaan muiden kuin bmw:n tuotteita...  ;D
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

MMV

Tämä minun kommenttini alkaa mennä Toyotasta jo niin offtopicciin, että moderaattori saa siirtää (tai poistaa tarvittaessa).

Lainaus käyttäjältä: MMV - 11.09.12 - klo:20:53

Unohdetaan Toyota em. lainauksestani. Esittelen hypoteettisen automerkin XYZ ja mallin 2.0 Turbo. Tämän merkin ja mallin ominaisuudet ovat luokassaan häntäpäätä ja autotesteissä kolkutellaan aina sitä viimeistä kolmannesta. Merkillä on kuitenkin kaikki "ulkoautoiset" ominaisuudet aivan käsittämättömän kovalla tasolla; markkinointi, hyvitykset, takuu, huolto- ja asiakaspalvelu sekä jälkimarkkinoiden hoito. Nämä siis toimisivat absoluuttisen täydellisesti. Kuinka suurella todennäköisyydellä ostaisit auton, jonka ominaisuudet autona olisivat XYZ 2.0 Turbon kaltaisia?

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: jf - 11.09.12 - klo:23:00
Kannattaa sitten ruveta katselemaan muiden kuin bmw:n tuotteita...  ;D

Jaa miksi??? Mulla on ollut nyt yhteensä kaksi bemaria ja ne on ollu mun elämäni parhaita uusia tai uudehkoja autoja! Ei mitään takuuaikaisia vikoja kummassakaan. Sen takia uskalsin hankkia nyt kolmannen bemarinkin enkä Audia. Sitä ennen mulla oli uusia tai lähes uusia takuunalaisia volkkareita ja ne oli monta kertaa takuuaikana ja takuuajan jälkeen pajalla. Mulla ei ole kuin positiivista sanottavaa bemarista tämän oman kokemuksen kautta. Siksi pysyn merkissä toistaiseksi. Toivottavasti tämä kolmaskin bemari on myös viaton sen 2-3v. Sitten kun auto on 2-3 vanha se vaihtuu uuteen ja sillä on tuskin ajettu silloin kuin 30.000km:a. Noilla kilometreille ei pitäs tulla ongelmia kun ajan niin vähän.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: MMV - 12.09.12 - klo:07:27
Unohdetaan Toyota em. lainauksestani. Esittelen hypoteettisen automerkin XYZ ja mallin 2.0 Turbo. Tämän merkin ja mallin ominaisuudet ovat luokassaan häntäpäätä ja autotesteissä kolkutellaan aina sitä viimeistä kolmannesta. Merkillä on kuitenkin kaikki "ulkoautoiset" ominaisuudet aivan käsittämättömän kovalla tasolla; markkinointi, hyvitykset, takuu, huolto- ja asiakaspalvelu sekä jälkimarkkinoiden hoito. Nämä siis toimisivat absoluuttisen täydellisesti. Kuinka suurella todennäköisyydellä ostaisit auton, jonka ominaisuudet autona olisivat XYZ 2.0 Turbon kaltaisia?

Vaihda XYZ:n tilalle toiset kirjaimet, vaikkapa KIA.. Kyllä, varsin moni osti kun Konela tarjosi nuo mainitsemasi edut varsin hövelisti.

Toinen kysymys on sitten tälle palstalle sopiva eli miksi Volkkarin maahantuonti ei nosta mainittuja etuja ylöspäin? Ei sen merkin tarvitse olla XYZ tai mikään muukaan geneerinen merkki. Siitä vasta luulisi tulosta irtoavankin, jos merkkikin olisi vanha ja tuttu. Mutta kun ei, niin ei..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy