Talvirenkaat 2011 - 2012

Aloittaja Uppe, 15.06.11 - klo:16:09

« edellinen - seuraava »

Uppe

Kun alkaa tuo juhannuskin ovella kolkuttamaan niin täytyyhän sitä pikkuhiljaa alkaa puhumaan ensi talven talvirenkaista ;D. Tuli tänään käytyä rengasliikkeessä ja huomasin että Bridgestonelta tulee vihdoin ja viimein uusi kitkarengas markkinoille:
http://www.bridgestone.fi/lehdisto/lehdistotiedotteet/2011/blizzak-ws70-uusi-nastaton-multicell-talvirengas-bridgestonelta

Lakeside

ostin tänään Goodyear ultra grip ice+ -kitkat talvirenkaiksi. Nastarenkaat lähtivät elämään uutta elämäänsä jossain muualla.

Ainakin autolehtien testien perusteella nuo ovat tasapainoiset renkaat. Eiköhän noilla pärjää pk-seudun teillä,vaikka ensimmäiset kitkat minulla ovatkin. Ajankohta kesäkuu siksi, kun samalla myös kesäkumit vaihtuivat (Goodyear Efficient Grip).
Opel Grandland 1.2 Enjoy AUT (2018)
Seat Mii 1.0 Style AUT (2014)

Keksimies

15.6 ja täällä nostetaan nastarenkaita ja kitkarenkaita pinnalle. Hei please!  :)

tsiih

Kuka täällä nastarenkaita on nostellut paitsi kierrätyslavalle jonne ne hyvin joutavatkin.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Juppa

Jonkinlaiset talvivanteet ja -renkaat kai tarvis keksiä uuteen tulokkaaseen, ehdotuksia? ;D

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Juppa - 24.06.11 - klo:12:38
Jonkinlaiset talvivanteet ja -renkaat kai tarvis keksiä uuteen tulokkaaseen, ehdotuksia? ;D

Jos nastarenkaita harkitset niin itse olen tyytyväinen Contin icecontacteihin, jotka tuli hommattua keväällä. Melultaan jopa odotettua parempi (16"), ja se mitä ehdin niiden kanssa rullailla niin ihan päteviltä vaikuttaa. Ja Contithan ovat perinteisesti pärjänneet testeissä. Ei halvimmat, muttei myöskään kallein valinta.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Juppa

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 24.06.11 - klo:13:08
Jos nastarenkaita harkitset niin itse olen tyytyväinen Contin icecontacteihin, jotka tuli hommattua keväällä. Melultaan jopa odotettua parempi (16"), ja se mitä ehdin niiden kanssa rullailla niin ihan päteviltä vaikuttaa. Ja Contithan ovat perinteisesti pärjänneet testeissä. Ei halvimmat, muttei myöskään kallein valinta.
En ole vielä lyönyt mitään lukkoon tai sulkenut pois mitään, mutta viime talvi meni kitkoilla sen verran onnistuneesti että tällä hetkellä vaakakuppi on lievästi kitkojen puolelle kallistuneena.

Miggo

Joo, kohta täytyisi hommata talveksi vanteet ja renkaat.

Varmaankin kitkat tulee, mutta mitä lukee kyljessä on vielä hämärän peitossa..
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016- ex
Skoda Superb 1.4TSI plugin Sportsline 2019
Skoda Enyaq 85 Style Olibo Green, tilattu arvioitu toimitus 11.2025

Arcca

Laitoin Michelinin XI2 205/50-17 kitkat tilaukseen jo nyt vanteilla olevien Hakkapeliitta 7:jen tilalle.
Nokianlaisissa on pintaa melkein kuin uusissa vaikka ajettu jotain 20-30 tkm välillä, nastat pikkasen lyhentyneet. Menisi vielä kevyesti toiset 30tkm, mutta olen aika tarkka poika värinättömyyksien kanssa ja nuo Nokianlaiset ei oikein täysin tyydyttäneet. Pito niissä on ollut kyllä 10+.

Tuleepahan kokeiltua nyt ensi kerran kuinka kitkoilla pärjää, odotukset on aika suuret etenkin hiljaisuuden osalta.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Tzeipii

Nykyaikaiset kitkarenkaat ovat uusina kyllä hyviä, mutta jo talven pari jälkeen alkaa pito häipyä totaalisesti, melun osalta täyden kympinarvoiset.
Itse parin kitkarengastalven jälkeen, nastoihin palaaminen on erittäin todennäköistä.
Valmistajana Continental.
Audi A4 1.8T Avant Multitronic

Uppe

Lainaus käyttäjältä: Tzeipii - 22.07.11 - klo:20:13
Nykyaikaiset kitkarenkaat ovat uusina kyllä hyviä, mutta jo talven pari jälkeen alkaa pito häipyä totaalisesti, melun osalta täyden kympinarvoiset.

Etenkin juuri tuon Michelinin kohdalla on aika dramaattinenkin ero pidossa jo yhden -etenkin kahden talven jälkeen,vaikka rengas näyttäisi muuten olevan ok. Itse vaihdan taas seuraavaksi nastoista kitkoihin,luultavasti uusi Bridgestonen malli tai Conti.

Ifa

Moro,
Onkos kellään kokemusta noista Nokian WR G2 kitkoista,225/50/17 (olisi suht' edullisia /170e/kpl) kannattaako hankkia ?
pari talvea edellisellä A4:lla alla oli continentalit joista 2 talven jälkeen pito katosi
vaikka pintaa olikin riittävästi jäljellä...
;)
A5 Cab

M0gstis

Helteistä huolimatta kävin juuri Nokianrenkaiden sivulla tekemässä nastat vai kitkat -testin. Tulos oli aikalailla tasan (nastat voitti alle prosentilla), joten taidan syksymmällä hommata elämäni ensimmäiset kitkat, niistä kun on tullut jo muutaman talven ajan haaveiltua.

Pitää vaan ruveta viimetalvisia testejä tutkimaan ettei tule mitään ihan paskoja hankittua

1.8 "APR" Q

Kävin tänään rengaskauppiaani juttusilla ja antoi hyvän tarjouksen Contin uusista IceContacteista....kokona 225/45 18 ja hinta asennettuna 800 euron pintaan...kannattaako tarttua?
En ole nastoilla ajanut kymmeneen vuoteen.....Contin vastaava kitka kyseisessä koossa 60 euroa kalliimpi.
Kauppias jutteli,et tämän vuoden hintoihin on tulossa roimat korotukset.
Ei tuo kitkakaan mikään älyttömän hintainen ole..
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Kapa

Onko Contissa laatu heikentynyt, sillä vielä Conti 2:ssa pito säilyi ja kestävyys oli todella hyvä. Varmaan parhaimmat ajoi liki 100 tonnia noilla renkailla talvi- ja kesäkäytössä.

rob-s

Jokos mieli tulevassa talvessa?..:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Trifid

Mulla olis varastossa käytetyt 225/50/17 Hakkapeliitta R:t. Ostin käytettynä. Paistettu 32/08 ja pintaa 7mm. Mitä mieltä, löytyykö pitoa enää vai myisinkö pois ja ostaisin uudet?
Vw Golf First Edition Style 1,5 eTSI 110 kW (MHEV) DSG-automaatti 2020

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 25.07.11 - klo:18:55
Kävin tänään rengaskauppiaani juttusilla ja antoi hyvän tarjouksen Contin uusista IceContacteista....kokona 225/45 18 ja hinta asennettuna 800 euron pintaan...kannattaako tarttua?
En ole nastoilla ajanut kymmeneen vuoteen.....Contin vastaava kitka kyseisessä koossa 60 euroa kalliimpi.
Kauppias jutteli,et tämän vuoden hintoihin on tulossa roimat korotukset.
Ei tuo kitkakaan mikään älyttömän hintainen ole..

Monessa paikassa uudet hinnat on tulleet jo ja hinnat ovat nousseet noin 5% entisiin hintoihin verrattuna. Talvirenkaiden listahinta on noussut noin 5% merkillä kuin merkillä ja tämä näkynee myös lopullisissa kuluttajahinnoissa.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 25.07.11 - klo:19:25
Onko Contissa laatu heikentynyt, sillä vielä Conti 2:ssa pito säilyi ja kestävyys oli todella hyvä. Varmaan parhaimmat ajoi liki 100 tonnia noilla renkailla talvi- ja kesäkäytössä.

Päinvastoin. Nythän nastat ovat sen malliset ja nastoitettu ilmeisesti samoin kuten kilpailijan Nokian eli pitäisi kyllä pysyä aiempaa paremmin.

isopahasusi

Pitkän Hakkapeliitta putken jälkee luottavaisena tulevaan hankittu Continentalin nastarenkaat.
Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

Argento

Tuli hommattua Audiin Hakkapeliitta 7 nastarenkaat koossa 205/55 R16; itse asiassa ensimmäiset Nokian talvirenkaat minulla ikinä. Mielenkiinnolla odotan talven tuloa.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Argento - 09.08.11 - klo:08:44
Tuli hommattua Audiin Hakkapeliitta 7 nastarenkaat koossa 205/55 R16; itse asiassa ensimmäiset Nokian talvirenkaat minulla ikinä. Mielenkiinnolla odotan talven tuloa.

Itsellä Polossa sama rengas kokoa 195/55 R16. Alkuun piti aikamoista jurinaa, mutta 500-1000 km sisäänajon jälkeen hiljeni kummasti. Tyytyväinen olen ollut pitoon ja ajo-ominaisuuksiin. Ei yhtään nastaa irti 8000 km aikana.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Argento

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 09.08.11 - klo:10:47
Itsellä Polossa sama rengas kokoa 195/55 R16. Alkuun piti aikamoista jurinaa, mutta 500-1000 km sisäänajon jälkeen hiljeni kummasti. Tyytyväinen olen ollut pitoon ja ajo-ominaisuuksiin. Ei yhtään nastaa irti 8000 km aikana.
Minulla oli edellisessä autossa (VW Touran 2.0 TDI) Goodyear Ultra Grip Extremet ja olin niihin todella tyytyväinen. Kahden talven ja noin 25tkm:n aikana kaikista nejästä renkaasta lähti yhteensä yksi nasta pois. Lisäksi renkaat oli nastarenkaiksi hiljaiset. Audissa on Tourania huomattavasti parempi äänieristys, joten sen takia renkaiden melu ei ole yhtä kriittisellä polulla.

Puli

vinkkejä mistä voisi löytää 205/50R17 nastarenkaat järkihintaan?? Uskaltaako 2007 tehtyjä kumeja ostaa uusina vai onko pysyneet pehmeinä??

ostaisitteko??

http://www.nettivanne.fi/renkaat/Nastarenkaat/6409/CONTINENTAL+WINTER+VIKING+2-205-50-17-93T/

http://www.nettivanne.fi/renkaat/Nastarenkaat/6941/NOKIAN+HAKKAPELIITTA+5-205-50-17-93T/
Kolmen Foordin omistaneena taivaspaikka taattu..   (Corolla -86, Carina -88, Focus sedan -99, Mondeo wagon -03, Mondeo  wagon-07, Golf -08 Variant, Passat -09 variant, passat -10 variant ja Passat -11 variant, Volvo V60 -12, Audi A6 Wagon -13) Volvo oli ensimmäinen "auto" ja toistaiseksi Audikin

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Puli - 17.08.11 - klo:15:09
vinkkejä mistä voisi löytää 205/50R17 nastarenkaat järkihintaan?? Uskaltaako 2007 tehtyjä kumeja ostaa uusina vai onko pysyneet pehmeinä??

ostaisitteko??

http://www.nettivanne.fi/renkaat/Nastarenkaat/6409/CONTINENTAL+WINTER+VIKING+2-205-50-17-93T/

http://www.nettivanne.fi/renkaat/Nastarenkaat/6941/NOKIAN+HAKKAPELIITTA+5-205-50-17-93T/

Itse en ostaisi noin vanhoja renkaita, oliko nuo molemmat linkkaamasi noin vanhoja?

Täältä uudet Contin cic:t 711â,¬, hintaero 100â,¬ noihin vanhoihin koppuroihin verrattuna. Misukka kympin kalliimpi.

Jos edullista haluaa niin tuossa Nordenrenkaalla on myös Gislavedin Nordfrost 5:sta ja muistaakseni Skula kehui sitä asialliseksi renkaaksi, ja jos ikä ei pelota niin -08 paistetut saa 446â,¬.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Kapa

Päinvastoin. Nythän nastat ovat sen malliset ja nastoitettu ilmeisesti samoin kuten kilpailijan Nokian eli pitäisi kyllä pysyä aiempaa paremmin.
Lainaa

Tarkoitin muuten niitä Contin 2 kitkoja.

Der Mann.

Ã,,sken tuli tilattua Poloon uudet 16" talvivanteet, seuraavaksi pitäisi pikku hiljaa alkaa ajatella renkaita....

Polon alkuperäiskokoa (215/45R16) ei valitettavasti saa pohjoismaiseen talveen soveltuvana mallina, joten valittavana ei ole oikeastaan kuin kaksi mahdollista kokovaihtoehtoa:
195/50R16 = käytännössä säteeltään identtinen Polo 6R:n alkuperäiskokojen kanssa
205/50R16 = 4 mm suurempi säde kuin alkuperäiskooissa

Päädyn noista kahdesta vaihtoehdosta luultavasti tuohon kapeampaan/matalampaan, koska sillä ei kokemuspohjaisella takuulla ota mistään kiinni koriin toisin kuin viime talvena sentin liian suurisäteisellä renkaalla...  ::)

195/50R16-koossa valmistajia ei näyttäisi olevan kuin yksi eli Nokian. Saatavana nastaa ja nastatonta, joista päätynen nastattomaan R:ään.
Polo 1.2 TSI 6-v. "Tätäensittentuunaa-line"

Markku J

Nokian renkailla on harvinaisempiakin kokoja aika hyvin. Hiukan harmittaa, kun enää ei saa "Made in Finland" -renkaita varman päälle. Omaan autooni kyselin, ja vain venäläisvalmisteisia oli tarjolla.

Nykäne

Samanlaisia katellut  ;)

Lainaus käyttäjältä: Der Mann. - 25.08.11 - klo:19:40
195/50R16-koossa valmistajia ei näyttäisi olevan kuin yksi eli Nokian. Saatavana nastaa ja nastatonta, joista päätynen nastattomaan R:ään.

Mutta saako noita vanteita kapeampina kuin 7,5 tuumaa? Taitaa tuo 195/50R16 olla liian kapea 7,5 tuumaa leveälle vanteelle?
Glf V TSI 90kW -09

Der Mann.

Lainaus käyttäjältä: Nykäne - 25.08.11 - klo:20:09
Samanlaisia katellut  ;)

Mutta saako noita vanteita kapeampina kuin 7,5 tuumaa? Taitaa tuo 195/50R16 olla liian kapea 7,5 tuumaa leveälle vanteelle?

Ei ole rengas liian kapea, stretchinkiä olla pitää!   :) (Ajo-ominaisuuksista viis...)  ;)

Nytkin on 215 leveä kesärengas 8" vanteella ja hienosti mennään vaikka vähän pinkeeltä näyttääkin.
Polo 1.2 TSI 6-v. "Tätäensittentuunaa-line"

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy