Ja taas laukes pumppusuutin

Aloittaja JeeJee, 13.06.11 - klo:14:53

« edellinen - seuraava »

sam68

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 18.08.11 - klo:15:57
Kannattaa otta Autoliiton AL Turva hyvän sään aikana. Nytkin ajaisit vuokra-autolla Autoliiton piikkiin.
Kiitos vinkistä! Tämähän on pumppusuutin-miehille aivan ehdoton juttu..

pasaatikuski

Lainaus käyttäjältä: Lapponias - 18.08.11 - klo:15:58
Minulla on A4 2.0TDI 170 heppanen ajettu 120 000 ja pumppusuutin sökö. Ilmoittivat tänään pörhöltä etteivät korvaa mitään, koska viimeistä huoltoa
ei ole tehty merkkiliikkeessä. Voiko näin tehdä ? Onko samanlaisia kokemuksia ?
Mulla sama auto ja pumppusuutin laukes viimeks n. 142 tkm kohdalla ja edellinen huolto oli tehty muualla, korvasivat 75% kustannuksista. Toki väittivät aluksi, ettei maahantuoja tule kustannuksiin mukaan...olin vienyt auton alunperin myös muualle korjattavaksi, sieltä se sitten hinattiin Laakkoselle, jossa homma hoidettiin loppuun. Ainut mitä en saanut oli ilmainen laina-auto korjauksen ajaksi.
Volvo V40 T2 Ocean Race Business -15

ex. VW Passat 2.0 TDI DPF 125kw Highline, -07

TPP

Ihmettelen kovasti maahantuojan suhtautumista nähin pumppusuuttimin. Itellä -07 RS octavia ajettu 130000. Huollossa sanottiin että maahantuoja ei tule vastaan ollenkaan. Kuitenkin laitoin maahantuojalle sähköpostia kyseisestä asiasta, ni tuli vastaus et ottaa huoltoon yhteyttä ja pyytää huollon olemaan yhteydessä maahantuojaan että käsittelevät asiaa. Huollot tehty merkkiliikkeessä.
Skoda Octavia III Combi RS TDI Man. Rallye Green
Ex. Peugeot 306 -97
Ex. Skoda Octavia RS TDI HB -07
Ex. Nissan Primera GT -97

sam68

Samaa ihmettelen. Minun autoa ei oltu viimeksi huollettu Pörhöllä ja on tuontiauto. Malli siis -08 ja ajettuna 154tkm.
Rikkoontunut suutin korvattiin kahdesti ilman mutinoita Pörhön kautta hoidettuna, mutta kaksi jäljellejäänyttä maksoi itse eli 1100â,¬. Pelleily noiden osalta toivottavasti ohi. Boschit on nyt kuulemma Siemensin tilalla..

jjj84

Ei noihin ole bocsh suuttimia olemassa, eli siemenssit siellä on vieläkin. Osanumero on vain muuttunut tässä välissä, eli voi olla *mahdollisesi* parempi painos :) Samanlaista hölynpölyä oli toisessakin paikkaa syötetty, että bosch tilalle, mutta kuinkas ollakaan, bosch oli commonrail koneeseen :)

Peltzi

Onko tämä suutin ongelma vain  PD koneisten vika vai onko vielä CR koneissa samaa suutinvikaa?

sam68

Lainaus käyttäjältä: jjj84 - 28.08.11 - klo:11:18
Ei noihin ole bocsh suuttimia olemassa, eli siemenssit siellä on vieläkin. Osanumero on vain muuttunut tässä välissä, eli voi olla *mahdollisesi* parempi painos :) Samanlaista hölynpölyä oli toisessakin paikkaa syötetty, että bosch tilalle, mutta kuinkas ollakaan, bosch oli commonrail koneeseen :)
;D Luotettavan oloista huoltotoimintaa..

sam68

Lainaus käyttäjältä: Peltzi - 28.08.11 - klo:12:04
Onko tämä suutin ongelma vain  PD koneisten vika vai onko vielä CR koneissa samaa suutinvikaa?
Varmaan tämä "ongelma" koskee tätä 170hp PD-konetta jossa on Siemensin valmistamat suuttimet. Tottakai niitä menee muissakin, mutta ei kuitenkaan tällä tahdilla..

Peltzi

140hv koneissahan on boschin tekeleet. Mietin vain uskaltaakohan tuollaista 170 hv koneista sitten ostaakkaan, ei ainakaan PD koneisena mutta jos CR:rään olisi suuttimetkin vaihdettu boschilaisiksi.

tsiih

Koko suutin on jo niin erilainen pd:n ja cr: välillä ettei kannata vertailla. Yhtälailla boschit hajoaa kuin muutkin.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

murikka

Lainaus käyttäjältä: Peltzi - 28.08.11 - klo:12:23
140hv koneissahan on boschin tekeleet. Mietin vain uskaltaakohan tuollaista 170 hv koneista sitten ostaakkaan, ei ainakaan PD koneisena mutta jos CR:rään olisi suuttimetkin vaihdettu boschilaisiksi.

Siis onko tuo faktaa vai fiktiota, että 140 hv koneissa on Boschin suuttimet??? Mulla ainakin
2.0tdi Pd 140hv vm.2006 Pasuuna konekoodi BKP ja kyllä siellä Siemensin suuttimet on. Eka suutin vaihdettu 104000km ja toinen nyt 170000km kohdalla. Laukes Sveitsissä kesälomareissulla pariviikkoa takaperin, remontin hinta n. 1250e sis. 1kpl suutin ja johtosarja + työt. Paikallisella VW korjaamolla totesi huollon päällikkö, että on melkoinen näiden koneiden "sairaus", juuri oli toinen samanlainen saman vian takia remontissa. Nyt tuo on alkanut nykimään, että mitähän seuraavaksi...

Peltzi

BKD ainakin Boschin suuttimet. Ainakin niin olen lukenut.

jjj84

On myös 140hp siemenssin piezo suuttimilla, mutta näissä laitoksissa on myös dpf... valtaosa on ei-dpf malleja, koska cr koneet syrjäyttivät pumpparit melko pian.

Syy miksi kait siirryttiin siemenssin suuttimiin, oli mahdollisuus jälkisyötölle jonka dpf vaatii toimiakseen, boschilainen ei taas tuota osaa. On myös tietääkseni saksasta tuotuja 140hp bocsh pumppareita dpf:llä, mutta en tiedä miten niissä tuo jälkisyöttö on toteutettu.

KmN

Itsellä on 140hp ja dpf jossa on bosch suuttimet, moottorin tyyppi Bmp.
Tuo dpf:n "jälkipoltto" on erikoinen, esim jos sattuu kiihdyttään ja poltto alkaa niin selvästi kone nykäsee ja polton aikana reagoi äkäsemmin kaasuun ja sitten jos ajaa noin 90 nopeutta kutosella eli aika matalilla kierroksilla niin auto pitää matalaa jyrinää. Voisiko olla niin että polton aikana säädetään "sytytys" myöhäiselle? vai poltetaanko sähkövastuksella paskat pois?
-KmN

murikka

Mulla ei ole Hiukkassuodatinta ja auto on ns. Suomiauto. Konekoodi siis BKP 103KW, Vin decoder antaa mallivuodeksi 2007.

JMTL

Kuinkas sen pystyis varmistamaan, et kumman valmistajan suuttimet autossa on. Auto on vm.2006 ja tuotu saksasta. Ohjekirjassa lukee että teho 103kW ja ilmeisesti se moottorin tyyppi on BMP. Onkos noita Boschin suuttimia tarvinnut kuinka vaihtaa?
Octavia Combi -19
exät 8 x VAG

KmN

Moottorityypin näkee huoltokirjassa olevasta tarrasta tai varapyöräkotelon tarrasta.
Ymmärtääkseni Bosch:it kestäneet paremmin ja mikäli rikko tulisi niin kone käy vielä.
Itse katsoin ETKA:sta että vm 2006 BMP koneessaa on Bosch:it
-KmN

Finnhopper

Omalla 2006 BMP:llä on rullattu jo 255tkm, Saksan tuonti tämäkin. Tähän asti menty ilman ongelmia -> kop kop, knock on wood.
VW T5 2005 4Motion

JMTL

OK..Kiitos KmN ja Finhopper!!
Toivottavasti rullaa meikäläisen pazuunakin noin pitkälle ilman ongelmia.. tällä hetkellä 141 tkm mittarissa!
Octavia Combi -19
exät 8 x VAG

tdi_tdo

...ja sinne laukesi 125kW -07 TDI Passatti tielle klo 07:40 aamulla. Engine failure ja kone pois päältä, onneksi en motarille ehtinyt kuitenkaan. Eipä hätää, liikkumisturva on kuitenkin voimassa kun viikko pari sitten auton merkkiliikkeessä huollatin. Pari kertaa kun soitti Volkkarille niin saivat hinauksenkin järjestettyä. Puolitoista tuntia ja 20km myöhemmin oltiinkin jo sitten Salon merkkiliikkeessä tiskillä. Koska liikkumisturva on, niin sijaisautonkin saa. Paitsi ettei saa, jos auto ehkä saadaan saman päivän aikana kuntoon. Eli jos autosi laukeaa työmatkalla, niin töihin et sinä päivänä mene koska odottelet autoa. Joko odottelet sitä korjaamolla tai menet taksilla omaan piikkiin kotiin odotelemaan (tai töihin jos työmatka on lyhyt, itselläni 50km per suunta). Kirjoitin asiasta maahantuojalle, mutta sieltä tuli vain copypaste firman verkkosivuilta. Ei kuitenkaan mitään pahoittelua ym. Joten täyttä paskaa on koko liikkumisturva. Kyllä siitä kuitenkin veloitettiin melkein vuokra-auton hinta huollon yhteydessä. Mutta olipa viimeinen Volkkarin merkkihuolto mihin koslaa ajan.

Vajaan tunnin kun odotteli, niin saatiin testerilläkin varmistettua, että suutinhan se on mennyt. Yllättäen menee kuulemma 100% takuuseen sekä työt että osat (tosin en ole vielä hakenut autoa, joten ehkä tämäkin muuttuu). Eli ei muuta kuin auto kuntoon ja viereiseen liikkeeseen katselemaan jotain aivan muuta merkkiä.

Jos joku haluaa ostaa 155tkm ajetun DSG comfortlinen, niin pistäkää viestiä ;)

p.s. Volkkarin viesti oli tämä: "Liikkumisturva ehtojen mukaan sijaisauto on mahdollista saada käyttöön, mikäli autoa ei saada saman päivän aikana kuntoon. Mikäli autonne ei tule tämän päivän aikana kuntoon, niin Liikkumisturvan täyttyessä teillä on mahdollisuus sijaisautoon. " Eli jos siis tänään ei auto tulekaan kuntoon, niin sitten huomenna neuvotellaan sijaisautosta. En tiedä mitä tapahtuu, jos auto ei olisi tänään tullut kuntoon niin voivatko sitten huomennakin sanoa, että juu tänään on valmis eikä sulle poika mitään autoa anneta. Rikoin tuossa vähän lakia, kun copypastasin kolmannen osapuolen tuotoksen ilman lupaa julkiselle forumille, mutta mielestäni tässä tapauksessa taiteellinen kynnys ei vielä ylittynyt.
-09 V70 2.4DA

pasaatikuski

Lainaus käyttäjältä: tdi_tdo - 26.09.11 - klo:15:45
...ja sinne laukesi 125kW -07 TDI Passatti tielle klo 07:40 aamulla. Engine failure ja kone pois päältä, onneksi en motarille ehtinyt kuitenkaan. Eipä hätää, liikkumisturva on kuitenkin voimassa kun viikko pari sitten auton merkkiliikkeessä huollatin. Pari kertaa kun soitti Volkkarille niin saivat hinauksenkin järjestettyä. Puolitoista tuntia ja 20km myöhemmin oltiinkin jo sitten Salon merkkiliikkeessä tiskillä. Koska liikkumisturva on, niin sijaisautonkin saa. Paitsi ettei saa, jos auto ehkä saadaan saman päivän aikana kuntoon. Eli jos autosi laukeaa työmatkalla, niin töihin et sinä päivänä mene koska odottelet autoa. Joko odottelet sitä korjaamolla tai menet taksilla omaan piikkiin kotiin odotelemaan (tai töihin jos työmatka on lyhyt, itselläni 50km per suunta). Kirjoitin asiasta maahantuojalle, mutta sieltä tuli vain copypaste firman verkkosivuilta. Ei kuitenkaan mitään pahoittelua ym. Joten täyttä paskaa on koko liikkumisturva. Kyllä siitä kuitenkin veloitettiin melkein vuokra-auton hinta huollon yhteydessä. Mutta olipa viimeinen Volkkarin merkkihuolto mihin koslaa ajan.

Vajaan tunnin kun odotteli, niin saatiin testerilläkin varmistettua, että suutinhan se on mennyt. Yllättäen menee kuulemma 100% takuuseen sekä työt että osat (tosin en ole vielä hakenut autoa, joten ehkä tämäkin muuttuu). Eli ei muuta kuin auto kuntoon ja viereiseen liikkeeseen katselemaan jotain aivan muuta merkkiä.

Jos joku haluaa ostaa 155tkm ajetun DSG comfortlinen, niin pistäkää viestiä ;)

p.s. Volkkarin viesti oli tämä: "Liikkumisturva ehtojen mukaan sijaisauto on mahdollista saada käyttöön, mikäli autoa ei saada saman päivän aikana kuntoon. Mikäli autonne ei tule tämän päivän aikana kuntoon, niin Liikkumisturvan täyttyessä teillä on mahdollisuus sijaisautoon. " Eli jos siis tänään ei auto tulekaan kuntoon, niin sitten huomenna neuvotellaan sijaisautosta. En tiedä mitä tapahtuu, jos auto ei olisi tänään tullut kuntoon niin voivatko sitten huomennakin sanoa, että juu tänään on valmis eikä sulle poika mitään autoa anneta. Rikoin tuossa vähän lakia, kun copypastasin kolmannen osapuolen tuotoksen ilman lupaa julkiselle forumille, mutta mielestäni tässä tapauksessa taiteellinen kynnys ei vielä ylittynyt.
Mitähän mieltä kuluttajaneuvoja olisi tuollaisesta "liikkumisturvasta", kun matka keskeytyy joka tapauksessa vähintään vuorokaudeksi...mulla viimeksi, kun auto jätti välille kysyivät jo puhelimessa (vw-info), että tarvitsenko vuokra-autoa(kun soitin tienpäältä); silloin auto ei vaan ollut volkkarilla huollettu, niin jäi auto ottamatta/saamatta.
Volvo V40 T2 Ocean Race Business -15

ex. VW Passat 2.0 TDI DPF 125kw Highline, -07

duke7

Otin keväällä liikkumisturvasta sijaisauton perjantaina vaikka huolto varoittelikin että joudun maksamaan vuokran jos saavat kuntoon saman päivän aikana. Kello oli noin kaksi iltapäivällä joten en uskonut joutuvani vuokraa maksamaan. Maanantaina auto oli korjattu ja palautin vuokra-auton. Eli pienen riskin ottamalla auton saa kyllä heti.

wtf

Ja taas valitetaan kun joku tarjoaa veloituksetonta kulkupeliä alle jota mikään laki ei velvoita tarjoamaan. Joten kuluttajaneuvojalle lienee turha soitella.
Ja vieppä koslasi huoltoon jonnekin muualle, niin seuraavaan suuttimen maksat sitten itse 100 prosenttisesti.
Merkkiä vaihtamalla saat jotain muuta riesaa tilalle.
Näin se vaan menee.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

tdi_tdo

Lainaus käyttäjältä: wtf - 28.09.11 - klo:22:00
Ja taas valitetaan kun joku tarjoaa veloituksetonta kulkupeliä alle jota mikään laki ei velvoita tarjoamaan. Joten kuluttajaneuvojalle lienee turha soitella.
Ja vieppä koslasi huoltoon jonnekin muualle, niin seuraavaan suuttimen maksat sitten itse 100 prosenttisesti.
Merkkiä vaihtamalla saat jotain muuta riesaa tilalle.
Näin se vaan menee.

wtf on kyllä kuvaava nikki  :D Kuka täällä on veloituksetta mitään tarjonnut? Tuolle "liikkumisturvalle" on oikein oma hintalappunen huollossa. Eikä mulle kyllä kukaan mitään autoa tarjonnut, enkä kyllä ymmärtänyt noista muistakaan vastauksista niin käyneen.

Tai itse asiassa ensin sanottiin, että sijaisauton saa. Mutta sitten tuli tenkkapoo kun vuokra-autoja ei ollutkaan muuta kuin 2 ja nekin oli jo luvattu muille (tai siis seuraavana päivänä tuli joku hakemaan). Esittelyautoa tai mitään vanhaa koslaa ei saanut, koska ne ovat jotenkin ihan eri organisaatiota vaikka ovat 2 metrin päässä tiskistä ja saman omistajan hallussa (istuu 5 metrin päässä omassa kopissaan). 60â,¬ olisi kuitenkin vuokra-auto irronnut heti kun hokasivat ettei ilmaiseksi tarvikaan antaa...

edit: itse asiassa sen verran otti pannuun että ajoin huollosta suoraan Volvoliikkeeseen kysymään vaihtoa  :D Ei sekään tosin putkeen mennyt, kun heillä oli jo 2 Passattia myynnissä ennestään joten kolmatta ei kannattanut ottaa. Autokauppaa Salossa  :-[
-09 V70 2.4DA

duke7

^ selvennetään nyt etten maksanut tuosta vuokra-autosta saati hinauksesta mitään (ok, onhan se multa nyhdetty huolloissa muuten jne.). Ja sen vuokra-auton toi jonkun autovuokraamon kaveri huollon pihaan. Kysyttiin myös jo puhelimessa tarvitsenko autoa korjauksen ajaksi.

MTu

Lainaus käyttäjältä: tdi_tdo - 28.09.11 - klo:22:29
wtf on kyllä kuvaava nikki  :D Kuka täällä on veloituksetta mitään tarjonnut? Tuolle "liikkumisturvalle" on oikein oma hintalappunen huollossa. Eikä mulle kyllä kukaan mitään autoa tarjonnut, enkä kyllä ymmärtänyt noista muistakaan vastauksista niin käyneen.

Tai itse asiassa ensin sanottiin, että sijaisauton saa. Mutta sitten tuli tenkkapoo kun vuokra-autoja ei ollutkaan muuta kuin 2 ja nekin oli jo luvattu muille (tai siis seuraavana päivänä tuli joku hakemaan). Esittelyautoa tai mitään vanhaa koslaa ei saanut, koska ne ovat jotenkin ihan eri organisaatiota vaikka ovat 2 metrin päässä tiskistä ja saman omistajan hallussa (istuu 5 metrin päässä omassa kopissaan). 60â,¬ olisi kuitenkin vuokra-auto irronnut heti kun hokasivat ettei ilmaiseksi tarvikaan antaa...

edit: itse asiassa sen verran otti pannuun että ajoin huollosta suoraan Volvoliikkeeseen kysymään vaihtoa  :D Ei sekään tosin putkeen mennyt, kun heillä oli jo 2 Passattia myynnissä ennestään joten kolmatta ei kannattanut ottaa. Autokauppaa Salossa  :-[

Tuo viimeinen lause on se avainsana tässä yhteydessä  ;D
Mutta joo.. näinhän tuo liikkumisturva menee, ensimmäinen päivä on autoton päivä, ja sitten saa vastaavan kiesin pariks päivää jollei ala oma tuleen kuntoon. Osa liikkeistä onneksi harrastaa goodwilliä, ja vielä tänäkin päivänä löytyy korjaamon puolelta ns. sijaisautoja.
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

tdi_tdo

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 28.09.11 - klo:22:38
^ selvennetään nyt etten maksanut tuosta vuokra-autosta saati hinauksesta mitään (ok, onhan se multa nyhdetty huolloissa muuten jne.). Ja sen vuokra-auton toi jonkun autovuokraamon kaveri huollon pihaan. Kysyttiin myös jo puhelimessa tarvitsenko autoa korjauksen ajaksi.

Jos meikän replyyn viittasit, niin kirjoitin ehkä huonosti. Eli vaikka et nyt maksanut mitään, niin silti "uhkailtiin" että omaan piikkiin menee. Tuo sijaisautokäytäntö varmaan vaihtelee suurestikin paikkakunnittain. Meidän kaupungissa kun ei oikein ole vuokra-autoja muutenkaan. Esim. Hertziltä kun vuosi sitten otin auton, niin yllättäen heilläkin kaikki autot ovat Turusta josta pitää hyvissä ajoin tilata auto pihaan. Sillä kertaa kysyin onko heillä Focusta, puhelimessa sanoivat Focuksia olevan, sanoin ottavani Focuksen, ilmoittivat toimittavansa Focuksen ja lopulta pihalla odotti Mazda3. Zoom zoom.
-09 V70 2.4DA

SamuK

Omastani ensimmäinen Siemensin pumppusuutin antautui reilu viikko sitten lauantaina.

Täytyy kyllä sanoa, että oon 100% tyytyväinen saamiini palveluihin! Hinaus+korjaus(pumppari + johtosarja) hoidettiin uskomattomalla tavalla. Jätin avaimet hinaajalle auton tuulilasille ja hain auton korjattuna Suomenojalta seuraavana tiistai-iltapäivällä. Samalla korjattiin kiveniskemä tuulilasista. Hakiessa kyselin vielä auton korjaushistorian, ja kuulin että turbo oli vaihdettu <10tkm ennen mun kauppoja - juttuvat siivetkin siis vasta kaukana tulevaisuudessa.

Hintalappu koko helahoidolle oli kokonaiset 180â,¬.

Uskomatonta mutta totta!

-S

tdi_tdo

Lainaus käyttäjältä: SamuK - 10.10.11 - klo:11:24
Omastani ensimmäinen Siemensin pumppusuutin antautui reilu viikko sitten lauantaina.

Täytyy kyllä sanoa, että oon 100% tyytyväinen saamiini palveluihin! Hinaus+korjaus(pumppari + johtosarja) hoidettiin uskomattomalla tavalla. Jätin avaimet hinaajalle auton tuulilasille ja hain auton korjattuna Suomenojalta seuraavana tiistai-iltapäivällä. Samalla korjattiin kiveniskemä tuulilasista. Hakiessa kyselin vielä auton korjaushistorian, ja kuulin että turbo oli vaihdettu <10tkm ennen mun kauppoja - juttuvat siivetkin siis vasta kaukana tulevaisuudessa.

Hintalappu koko helahoidolle oli kokonaiset 180â,¬.

Uskomatonta mutta totta!

Eli siis tuulilasin korjaus maksoi 180â,¬? Kaikki muuhan menee nykyään tehtaan piikkiin, paitsi hinaus joka otetaan vakuutuksesta ellei VW suostu hinaamaan.
-09 V70 2.4DA

duke7

^^ mikä vuosimalli ja paljonko kilometrejä? Tuntuu että tehdas tulee kuluissa vastaan ihan arvalla. Vertailuksi mulla ensimmäinen hajosi keväällä, noin 80 tkm ja 2006 malli, tulivat 50 % vastaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy