Audi A7

Aloittaja Flat, 08.12.09 - klo:14:06

« edellinen - seuraava »

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 07.03.11 - klo:08:31
Nuo vix -nimimerkin hollow spoket ovat aika kalliit. Samalla hinnalla saa uudetkin renkaineen, kun viitsii kotimaan ulkopuolelta katsella.

Tuo on kyllä totta, varsinkin kun ne ei ole edes aivan virheettömät.

Mitä adaptiiviseen vakkariin tulee, niin itse olen sellaista päässyt pari kertaa kokeilemaan(CC:ssä ja S4:ssa) ja kyllähän se on varsin pätevä värkki. Lyhyelläkin koeajolla tuli selväksi mistä se Skula oikein aina vaahtoaa :D
Itse ottaisin kyllä tuon vaikka se onkin sikahintainen varuste, on varmasti ruuhka-ajossa kuin kotonaan.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Skula

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 07.03.11 - klo:08:49
Mitä adaptiiviseen vakkariin tulee, niin itse olen sellaista päässyt pari kertaa kokeilemaan(CC:ssä ja S4:ssa) ja kyllähän se on varsin pätevä värkki. Lyhyelläkin koeajolla tuli selväksi mistä se Skula oikein aina vaahtoaa :D
Itse ottaisin kyllä tuon vaikka se onkin sikahintainen varuste, on varmasti ruuhka-ajossa kuin kotonaan.

;D

Sanoisin että oikeassa ameriikan-ruuhkassa, sellaisessa jossa mennään alle 30km/h ja pysähdellään jatkuvasti ei tuo a-vakkari ole parhaimmillaan, ainkaan VW:n CC:ssä, siinä se tuntuu kulmikkaalta, ja pysähdyksestä lähtemisestä tulee vähän nykähdyksenomaista koska (ainakin CC:ssä) paikalleen pysähdyttäessä vakkarin toimesta, menee päälle käsijarru, ja siitä lähteminen ilman kässärin "irroitusta" seuraa nykäisy.

Mutta sanotaan näin että 30-> nopeuksissa ja jonoissa tuo on aivan loistava varuste.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

rob-s

Tuleeko MarkkuJ autoosi alumiinilistat vai esim. ne A7/A8 saatavilla olevat laivakansipuut? Minusta ne ovat hienot vaikken muuten autossa puusta pidä. Katso tämän päivän Kauppalehden (7.3.) sivulta 14!!
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Skula

Lainaus käyttäjältä: MTu - 07.03.11 - klo:08:36Passatissa ACC:n pitäis DSG:n kyljessä toimia pysähdyksiin asti, kokeilemaan sitä en Pasuunassa ole päässyt mutta tilasin kuitenkin.

Näin se toimi jo -09 CC:ssä, kokeiltu juttu. Joten miksei nykypäivän Passatissa.. Ja ihmettelen miksei Audin A4:ssa ole jo samoin, kuvittelisi helposti että konsernin premiumissa sen pitäisi toimia vähintään yhtä hyvin kuin halpisversiossa, mutta näin ei vissiin ole..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Markku J

Itsekin pidän tuosta laivankansipuusta, mutta se on kai jokin Exclusive -varuste - ei ole mielestäni A7:n vakiovalikoimassa, jossa on vain kaksi puulajia. Liian kalliskin se olisi (pari tonnia).

Soitin äsken myyjälle ja pähkäiltiin vielä a-vakkaria, sporttidiffiä ja ilmajousia. Päädyin lisäämään vain ilmajouset, kun tuossa aamulla palstalla selvisi, että ne ovat "oikeasti ilmajouset", eikä vain säädettävä iskari + rautajousi. Tavallisella alustalla auto näyttää traktorilta.

Nyt on pakko laittaa hanat kiinni ja unohtaa a-vakkari ja sporttidiffi. Muuten tälle varustelulle ei loppua tulekaan, kun monta kivaa lisuketta vieläkin olisi tilattavissa.

Ilmajousien myötä saan sitten täydellisen Drive Selectin. Oliskohan jousien osalta kehittyneempikin, kuin A4:n vastaava ?

Flat

Itse katselin samaa juttua. Onko ne oikeata puuta ?

huomio kiinittyi myös ilmastointilaitteen numeronäytöön. Nyt ne vanhahtavat punaiset on vihdoinkin poistettu ja nuymeronäyttö on designiltaan samaa linjaa muiden näyttöjen kanssa.(valkoinen). Edellen hieman tökkiii tuo töröttävä näyttö, lyhyemmällä kuskilla saatta tulla jopa näkökentän eteen.

Markku J

Lopullinen konfis on siis tämä:

245 hv 3.0 TDI
- Comfort -paketti (mukavuusistuimet Milano -nahalla ja sähkösäädöt muistitoiminnolla, sisä- ja ulkovalopaketti, peilien muistitoiminto)
- Bose Surround Sound
- akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä edessä ja takana
- mukautuva ilmajousitus
- metalliväri W1, moonshine blue
- sisusta vaalea beige tummanruskealla matolla

Flat

Monitoimiratin kyllä lisäisin ehdottomasti noin hienoon autoon.
Ja kauppalehdessäkin mainittiin että bluethooth alkaa olemaan ns pakollinen varuste.

Ktk

Nuo molemmat on vakiona A7:ssä.

Flat

kyllä hinta on tuollakin kohdallaan lisävarusteissa, jos haluaa B&O poppivehkeet autoon, pitää pulittaa 12000 EUR !
ja eikä siinä vielä kaikki, mukaan pitää ottaa MMI plus 4000 EUR jos B&O:t haluaa.

Markku J

Listalla lukee kyllä vakiona: bluetooth handsfree -valmius.

Lisukelistalla on tälalinen: "Bluetooth-Hands-free" -liitäntä, adapterin paikalla ja ulkopuolisella antennilla. Mikä lienee ?

Ktk

Ensin mainittu on ihan Bluetooth ilman erillisiä antenneja ja kiinteätä adapterin paikkaa. Noista jälkimmäisen vaihtoehdon lisukkeista ei ole mitään hyötyä jos käyttää kännyä nimenomaan pluutöötin kautta.

Late

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 07.03.11 - klo:11:03
Ensin mainittu on ihan Bluetooth ilman erillisiä antenneja ja kiinteätä adapterin paikkaa. Noista jälkimmäisen vaihtoehdon lisukkeista ei ole mitään hyötyä jos käyttää kännyä nimenomaan pluutöötin kautta.

Ainut hyöty on siinä, että parempi kuuluvuus kun on anteeni..

Markku J

Upea homma ja todella mukava yllätys, että bluetooth on vakiona. Olin jotenkin sivuuttanut sen varustelistaa lukiessani.

Tilasin ebaysta 10 -spoke 19" vanne & rengassarjan äsken.

Ktk

Mulla on sellainen muistikuva että ulkoinen antenni ei ole käytössä jos luuri ei ole "kiinteästi" kiinni autossa sen adapterin välityksellä.

Nudde

LainaaMulla on sellainen muistikuva että ulkoinen antenni ei ole käytössä jos luuri ei ole "kiinteästi" kiinni autossa sen adapterin välityksellä.

näin se on, eli pitää olla se telakka puhelimelle että se käyttää ulkoista antennia. ja eikös nyt ole se kommunikointipaketti myynnissä halvemmalla (pelkkä sinihammas), siinä sitä ei ole samoin kuin antennievä katolta uupuu. Mulla se evä on, ja en ole monessa muussa Ausissa nähnyt, siis nelosissa.

Ktk

Juu nelosessa ei ole evää sen edullisimman handsfreen kanssa.

K70

Pidennetyn viikonlopun on irti LAN:sta, niin jo Markku J vaihtanut autoa. Onnea odotukseen. A7 on kyllä luonnossa niin hieno, että oksat pois.

Pari juttua varusteisiin liittyen. Jätitkö tarkoituksella pois nahkapaketin tilauksesta? Sillä saa mukavasti ilmettä keskikonsoliin. Ja itse tietysti vaihtaisin ratin kolmepuolaiseen.

Nudde

LainaaPidennetyn viikonlopun on irti LAN:sta, niin jo Markku J vaihtanut autoa.

:D  :D

Wilburi

Markku J vaihtaa kyllä autoa niin usein, ettei siinä pysy millään mukana. Taitaa Markku olla Tekniikan maailman käyttötestien testaaja eli ajaa ½ vuotta, kirjoittaa raportin ja sitten vaihtaa auton toiseen?  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

TTL

Onkohan mulla nyt varaa vakkariin tai bluutuuthiin? Vai B&O audioon. Sillä kaikki nämä ovat ehdottmasti autoilun Essencejä. Sekä järki että varsinkin kaikenlainen järki helevetin hukassa!
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

jkvi

TTL; Jotenkin tuosta edellisestä postauksesta tulee mieleen, että et tunne Markkua sen tarkemmin? Itsekin olen lähes nettituttu, mutta eipä tuon hienompaa autoharrastajaa kovin montaa löydy. Veikkaan, että tuo kommentti olisi voinut jäädä kirjoittamattakin.
CRDi & Collection

TTL

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 07.03.11 - klo:22:40
TTL; Jotenkin tuosta edellisestä postauksesta tulee mieleen, että et tunne Markkua sen tarkemmin? Itsekin olen lähes nettituttu, mutta eipä tuon hienompaa autoharrastajaa kovin montaa löydy. Veikkaan, että tuo kommentti olisi voinut jäädä kirjoittamattakin.

Joopa joo. Nää on vain autoista. En tunne enkä kehu ennen kun auto on alla. Olisin paljon innostuneempi jos valinta olisi kohdistunut johonkin hyvännäköiseen nelipaikkaiseen.

JJ Virtanen

Lainaus käyttäjältä: TTL - 07.03.11 - klo:22:43
olisin paljon innostuneempi jos valinta olisi kohdistunut johonkin hyvännäköiseen nelipaikkaiseen.

Se jos mikä olis ollut tosi käytännöllinen pikkulapsen ja rattaiden kanssa.

TTL

Lainaus käyttäjältä: JJ Virtanen - 07.03.11 - klo:22:47
Se jos mikä olis ollut tosi käytännöllinen pikkulapsen ja rattaiden kanssa.

OT: Dynotusta unohtamatta. Kyllähän näissä autoilupiireissä pikkulapset hoitelevat nanny:t, jotka eivät herrojen hienoihin harrastuksiin sotkeudu. Tv:stä tulee viikonloppuisin "Kahden kerroksen väkeä". Onkohan siinä seiskassa edes takapaksista käännettäviä selkänojia takaistuimilla vai pitääkö vaivautua takaovista kääntelemään penkin selkänojia?

jkvi

LainaaOlisin paljon innostuneempi jos valinta olisi kohdistunut johonkin hyvännäköiseen nelipaikkaiseen.
Voihan tuon kertoa ja tuoda esille toisinkin ;) Mutta koska seuraat ketjua, ilmiselvään CLS:n kilpailijat kiinnostaa, A7:kin muodossa.
CRDi & Collection

pizza_delivery

Lainaus käyttäjältä: TTL - 07.03.11 - klo:22:43
Joopa joo. Nää on vain autoista. En tunne enkä kehu ennen kun auto on alla. Olisin paljon innostuneempi jos valinta olisi kohdistunut johonkin hyvännäköiseen nelipaikkaiseen.

Kyllähän periatteessa se A7 on Nelipaikkanen.  Ei siihen keskelle ketään mahdu.  Ja jos olet istunut A7 takapenkillä et tule pettymään.

Ps MarkkuJ Tuli soitto minulle audilta tänään ja sanoivat, että jos ottaa somistelistat 7TL, niin auto viivästyy.  Joten pitänee se toinen puu vaihtoehto ottaa... :(

Karvis

Jätetään se tyhjä nokkimimen taas pois heti alkuunsa ja pysytään asiallisena, asiassa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Flat

LainaaTuli soitto minulle audilta tänään ja sanoivat, että jos ottaa somistelistat 7TL, niin auto viivästyy

Onko tuo visasaarni juuri se lista jota promokuvissa yleensä esitellään ? Ilmeisesti koska pähkinäpuu on tumma.

Vielä palatakseni A7:n poppikoneisiin, onko suomen esittelyautoissa missään B&O ta asennettuna, olisi kiva kuulla / onko kukaan kuullut miten 12000 EUR poppikoneet oikein soi ? Ja varsinkin verrata vaikka sitä nelosen vastaavaan laitteistoon, joka hintansa puolesta on halpahallikamaa. Tuolla hinnalla pitäisi elämyksen olla kyllä aika tajunnanräjäyttäjä.

Markku J

Visasaarni ja pähkinä ovat tarjolla normaalissa hinnastossa, mutta kumpikaan niistä ei ole tuo mainoskuvissa laajalti nähty vaaleahko, venemaailman mieleen tuova puulistoitus. Sen täytyy olla jokin Exclusive -varuste. Olisi kiva tietää, mitä se maksaa - sen verran erilainen ja hienokin se tavallaan on.

Bang Olufsenia ei taida kotimaisista demoautoista löytyä, voisi olla aika hankala myytävä Suomen veroilla. Vantaan halliautossa oli ASS.

Bang & Olufsenin sivuilla systeemistä on juttua, mutta pelkkien tekniikkaspeksien valossa se ei tarjoa mitään huiman eksoottista verrattuna A4:n B&O:n tai A7:n Boseen. Pari vahvistinta enemmän ja satelliittidiskantit kojelaudan päällä. Hienoa olisi tuota päästä kuuntelemaan kuitenkin. Ã,,kkinäisellä googletuksella en varsinaista testiä löytänyt Beolle, joitain kovasti kehuvia lausuntoja kylläkin.

http://www.bang-olufsen.com/advanced-sound-system-audi-a7-sportback-press

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy