Huoltojen hinnat

Aloittaja cossu69, 08.06.11 - klo:01:49

« edellinen - seuraava »

Apaju

Metro Auto Kallio

LL Vuosihuolto 60tkm
VW Polo GTI 1,4 TSI DSG vm 2010

Huolto 105,63
Jaksohuollot 35,21
Proppu+Tiiviste 4,77
Öljynsuodatin 15,41
Jäteöljymaksu 5,03
Raitisilmasuodatin irr+kiinn 11,74
Raitisilmasuodatin 38,63
Sytytystulppien irr+kiinn 46,95
Sytystulpat 46,95
Oheistarvikkeet 12,97

Yhteensä 352,74
(omat öljyt)
VW ID.3 Life

Ganes

LL-huolto 60tkm   Turun VV-auto Oy

Passat 1.4tsi -09 Bluemotion manuaali

Vuosihuolto työ                     100,08
Öljynsuodatin                         19,80
Ongelmajätemaksu                   4,03
LL-öljy Mobil1 5W-30               64,00
Öljyproppu+tiiviste                    4,40
Jaksohuolto ja liikkumisturva    55,60
Raitisilmasuodatin työ                9,78
Raitisilmasuodatin                    25,00
Sytytystulpat työ                      44,48
Sytytystulpat                            84,80
Jarrunestehuolto työ                  15,00
Jarruneste 1l                             10,00

yhteensä                                 438,00

Samalla auton huoltoväli vaihdettiin pois LL-huoltovälistä ja koodattiin se 15000km välein tehtäväksi. Tästä ei ilmeisesti laskutettu mitään. Vai mikähän tuo jaksohuolto ja liikkumisturva oikeastaan on kun en sitä tajunnut erikseen tiskillä maksaessani kysyä? Aika arvokasta, mutta niinhän elämä nykyään yleensäkkin on.

skriko

Vuosihuolto
Jaksohuolto
Lisähuolto
Kuntohuolto
Tarkistushuolto
Ja sokerina pohjalla työ itse huollosta.
Voi pelkele mitä kusetusta ja kaikki kunnon miehet vaiiiiiin maksaa.

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.11.12 - klo:21:39
Vuosihuolto
Jaksohuolto
Lisähuolto
Kuntohuolto
Tarkistushuolto
Ja sokerina pohjalla työ itse huollosta.
Voi pelkele mitä kusetusta ja kaikki kunnon miehet vaiiiiiin maksaa.
Mutta Jantterit maksaa mielellään, kunhan vain saavat ajella konsernin peleillä....... ;)

tet

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 15.11.12 - klo:21:46
Mutta Jantterit maksaa mielellään, kunhan vain saavat ajella konsernin peleillä....... ;)

No eihän nuo VW:n huoltohinnat minun ymmärtääkseni mitään kovin kalliita ole, jos kilpailijoihin vertaa. Minulle ainakin on se ja sama mitä rivejä sinne laskulle runoillaan, loppusummahan se ratkaisee onko kallis vai halpa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Ganes

Niin. Koskaan en ole itseäni erityisen viisaana ihmisenä pitänyt. Meitä vaan nyt sattuu olemaan tällaisia tyhmempiä ja sitten tuollaisia viisaampia tälläkin voorumilla. Tuo hinta minkä huollosta maksoin oli jo etukäteen sovittu puhelimassa, huoltoaikaa tilatessani, joten enpä alkanut siinä kassalla enää sitä kuittia pläräämään. Koskaan en ole minkään automerkin erityinen kannattaja ollut, enkä ole sitä myöskään tämän konsernin autoja kohtaan. Tää sattuu olemaan ensimmäinen volkkarini jonka nyt vaan satuin saamaan sopivaan hintaan sopivilla kilometreillä ja ainakin vielä olen tyytyväinen ostokseeni. Jos jotakin merkkiä pitäisi ns fanittaa, se olisi BMW, koska pari sellaista ennen omistaneena voin rehellisesti todeta niiden ajo-ominaisuuksien olevan aivan eri luokkaa VAG-vehkeisiin verrattuna. Ovat vaan liian kalliita vähänajettuina, jopa näinkin tyhmän ihmisen laskemana. Onnekseni en ole koskaan ollut niin persaukinen, enkä tule olemaankaan, että muutamista kympeistä alkaisin tämmöisissä autojen huolloissa valittaa. Kuinkahan se on mahdollista näinkin tyhmältä?? 

firstvw

Alavuden Käyttöauto

Passat 2.0TDI -07 DSG 150tkm huolto
- Jakohihna + vesipumppu + muut tarvittavat osat
- pieni huolto eli öljynvaihto
- raitisilmasuodatin
- jotain muuta pientä

yhteensä 780â,¬ josta jakohihnan osuus 600â,¬. Ennakkohinta piti paikkansa aika hyvin, 30â,¬ tais tulla extraa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ganes - 16.11.12 - klo:19:44
Niin. Koskaan en ole itseäni erityisen viisaana ihmisenä pitänyt. Meitä vaan nyt sattuu olemaan tällaisia tyhmempiä ja sitten tuollaisia viisaampia tälläkin voorumilla. Tuo hinta minkä huollosta maksoin oli jo etukäteen sovittu puhelimassa, huoltoaikaa tilatessani, joten enpä alkanut siinä kassalla enää sitä kuittia pläräämään. Koskaan en ole minkään automerkin erityinen kannattaja ollut, enkä ole sitä myöskään tämän konsernin autoja kohtaan. Tää sattuu olemaan ensimmäinen volkkarini jonka nyt vaan satuin saamaan sopivaan hintaan sopivilla kilometreillä ja ainakin vielä olen tyytyväinen ostokseeni. Jos jotakin merkkiä pitäisi ns fanittaa, se olisi BMW, koska pari sellaista ennen omistaneena voin rehellisesti todeta niiden ajo-ominaisuuksien olevan aivan eri luokkaa VAG-vehkeisiin verrattuna. Ovat vaan liian kalliita vähänajettuina, jopa näinkin tyhmän ihmisen laskemana. Onnekseni en ole koskaan ollut niin persaukinen, enkä tule olemaankaan, että muutamista kympeistä alkaisin tämmöisissä autojen huolloissa valittaa. Kuinkahan se on mahdollista näinkin tyhmältä??    

Tuonhan osoitat sillä, että pidät persaukisina ihmisiä jotka ovat tarkkoja rahoistaan. Persaukisena pysyy jos maksaa kaikesta täyden rahan ja vähän vielä päälle. ( en nyt tarkoita tällä sinua ).

Ganes

Kuinka väärässä oletkaan! Vaikka voikos se sinun kohdallasi olla edes mahdollista. Olethan suuren viisautesi esittänyt jo tässäkin topikissa aiemminkin. Minä todellakin kadehdin sinua. Voisimpa joskus saada edes himpun verran viisaudesta itselleni. Nimeän sinut omassa pienessä maailmassani suurviisaaksi, jota viisaampaa arvoa ei ole olemassa. Minulla ja luultavasti muutamalla muullakin on aivan eri sana rahoista tarkkaa ihmistä varten. Minun kohdaltani tämä keskustelu päättyy tähän ja seuraavan kerran kun vastailen erilaisiin aiheisiin esim. mitä mikäkin huolto/muu on maksanut ja missä, toivon saavani asiallisia kommentteja sen sijaan, että joku/jotkut täysin tuntemattomat ihmiset alkavat painamaan mua suohon ja olevinaan tietävät mitä ajattelen minkäkinlaisista ihmisistä. Luulempa että keksit vielä tähänkin jonkin ketterän vastauksen PISTE :-\

tepi

Määräaikaishuolto 30 tkm Ibizaan. Laakkonen Kuopio.

Moottorinöljyt+suodatin ja raitisilmasuodatin, huollon hinta 228,13â,¬.
Ensi kerralla vien omat ölpät, koska 3,6l Castrolin Edgee maksoi 85â,¬  :-\
Samalla tekivät kampanjat 21E2 ja 55H3, noista ei kuitenkaan laskutettu.
-Huumorimielellä ja työkaverit lähetti-

skandinaavi

Toistaiseksi vielä tekemätön huolto, mutta kirjoitetaanpa muutama sana kun on tullut hinta-arvioita jo pyydettyä.
Kyseessä siis Golf BXE koodilla olevalla 1.9 tdi motilla. 150tkm alkaa lähentyä, joten luvassa olisi jakopäänremppaa ja samalla sitten laajempi LL-huolto. Tarjouspyynnöt laitoin kahdelle Laakkoselle (Kuopio ja Iisalmi) sekä Jyväskylän autotarvikkeelle ja sen tytäryhtiölle Savilahdenautolle Mikkeliin.

Kaikista em. tarjoukset tulivat seuraavana päivänä ja Laakkosen tarjouspyyntöihin oli jaoteltu pyytämäni työkohteet/tarvikkeet. Hajontaahan tuli!
- Laakkonen Kuopio ja Iisalmi; 1000e josta n. 330e LL-Huoltoon ja 650e jakopäähän sisältäen vesipumpun ja moniurahihnan.
- Jyväskylän autotarvike; 970e josta n.420e LL ja 550 Jakopää
- Savilahdenauto; 770e josta 300e LL ja 470 jakopää. Ei sis. moniurahihnaa. Jonkilainen tarjouskampanja käynnissä jakopään suhteen, kysytty vielä kestoaikaa.

Mielestäni aika mielenkiintoista hajontaa, kun mietitään että kaikki kuitenkin merkkiliikkeitä. Pieniä säästöjä saadaan vielä hintoihin kun jarruneste remppaa ei tarvitse tehdä ( ainakin Laakkonen sen laskenut mukaan) sekä pa- ja raitisilmasuodattimet vaihdan/olen vaihtanut itse.

Kyllä n.200e säästön vuoksi kannattaa jo Kuopiosta Mikkeliin ajella huoltoon, etenkin kun paremman puoliskon kummityttö siellä asustaa,joten ihan vaan huollon takia ei tule ajeltua.

Pitänee vielä kotikylän eli Kuopion merkittömiltä (laatu)korjaamoilta kysellä tarjousta ja punnita sitten maksaakko merkkiliikkeen leimasta vai ei.

Kyllä vertailu kannattaa!  :)
Skoda Octavia II Elegance 1.9TDI 2008
EX Golf V Variant 1.9 TDI 2008
EX. Octavia I 1.6 2001

Markku

Lainaus käyttäjältä: skandinaavi - 30.11.12 - klo:21:35

Pitänee vielä kotikylän eli Kuopion merkittömiltä (laatu)korjaamoilta kysellä tarjousta ja punnita sitten maksaakko merkkiliikkeen leimasta vai ei.

Kyllä vertailu kannattaa!  :)

Soittelepa vielä Leppävirran Autohuoltoon, saat kilpailukykyisen tarjouksen Mikkeliä lähempää. Omaani teetin jakohihnan vaihdon siellä viime keväänä. Työn laadussa ei ole ollut moittimista.
Octavia 1,9 tdi 2008
Rouvalla Skoda Rapid 1,6 tdi dsg -14
Pojalla Jetta V 2,0 tfsi -07

ttdriver

Yeti 1.2 DSG:n huolto Tampereen Veholla mittarissa 23080km:

Huoltotyöt Skoda 30000 km:n välein  179,38
Mobil 1 ESP Formula 5W-30                88,56
Öljynsuodatin                                   16,81
Öljytulppa                                         2,17
Ong.jätemaksu                                   2,02
Raitisilmasuodatin                             18,90
Koritakuutarkastus                              0,01
Pientarvikelisä                                  11,66                               
                                                  ---------
                                                    319,51

Aikaa meni n. puolitoista tuntia. Palvelu erittäin ystävällistä.
Lisätietona vielä, että Tampereen Vehon Hatanpään toimipiste on lopetettu ja kaikki toiminnot ovat nyt Lielahdessa.

Apple-myönteinen. Käytössä iPhone 15 Pro, iPad 9 , Apple Watch Ultra ja MacMini

Smigel

Ei varmaan ole täysin oikea ketju, mutta pistän silti tänne.

Mitähän mahtaa kuulua octavia RS 2.0TDI 150tkm huoltoon? Saksalaisesta ohjekirjasta ymmärsin että ainakin joku DPF-tarkastus olisi ja varmaankin öljyjen vaihto?
VAGwhore.

kt

Et tiedä mitä esim 90 ja 120 tkm huollossa on tehty?
Tämän huollon listaus riippunee edellisistä.
Mutta parhaiten kaikki selviää, kun menet
merkkihuoltoon kysymään, mitä heidän mielestään tämän rekisterinumeron autolle pitäisi tehdä.
Kysyminen ei maksa mitään ja todennäköisesti saat hyvän ehdotuksen, mitä olisi syytä tehdä.

Se mitä huollossa tehdään ja teetkö sen vain ihan itse takapihalla, on sitten oma päätöksesi.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Jalmari

Lainaus käyttäjältä: Apaju - 07.11.12 - klo:19:24
LL Vuosihuolto 60tkm
VW Polo GTI 1,4 TSI DSG vm 2010
Yhteensä 352,74
(omat öljyt)

Polo 1,4 / vm.2010 / 60tkm
LL-öljynvaihto + tulpat + jarruneste + suodattimet
505 Euroa @ Veho Hki

Muuten hyvin tarkkaan samat hinnat kuin yllä paitsi:
- ei omia öljyjä (86,60)
- jarruneste (12,91) ja vaihto (58,30)

DSGOK

VW Airport:

Öljynvaihto (omat öljyt) + suodatin & jarrunesteen vaihto 159EUR.

Ihanan kallista.

amarok

Kiitosta silloin kun siihen on aihetta.
Positiivinen yllätys: Amarokin 40 tkm:n määräaikaishuolto omilla öljyillä Laakkosella maksoi 206,82 â,¬.
Hinta pitää sisällään normaalien huoltoon kuuluvien töiden lisäksi Forte 400ml käsittelyn ja raitisilmasuodattimem vaihdon.
Vikakoodeja ei ollut ainuttakaan, työ suoritettiin ripeästi ja juuri siten kun ennalta oli sovittu.

joukose

Laitetaan nyt tännekkin tämä Traktoauton "tyylinäyte". ;D ;D ;D

Kyllä noista merkkiliikkeistäkin voidaan kysellä tiukempaa hintaa.
Mulla putos 350:stä 270:een ja siitä vielä 190:een kun lopuksi sanoin tuovani omat öljyt. Sitä kun oli autotallissa sopivasti ylimääräistä 4 litraa, kun ei toi 2.0 TDI 81 kW kone kuluta kun 0,3-0,5 l/15 000 km.     

Juu tiggittyä tuli mutta ei huolto mennyt ihan putkeen:

- öljyn ylitäyttö, laitettu reippasti yli maksimin vaarana liika paine koneen joissain osissa ! (vaikka tästä ilmoitin kaikissa käänteissä että koneeseen sitten maksimissaan 4,0 l öölinkiä.)
- mittarilukemaksi huoltokirjaan ja selosteeseen merkitty 2000 km enemmän kuin todellisuus on !
- piti katsoa hiukkasloukun täyttöaste. Katsoivat kyllä mutta eivät polttaneet ensin tuhkaa pois, että saa todellisen lukeman esille.

Hienoa Traktoauto, tällä menolla pääsette minun mustalle listalle.
Edellisen autoni koneen ylitäytitte niin että tuli öljyä pihalle korkin kautta! (Meni tosin vaihtoon saman liikkeen tiloihin).

No, loppulasku piti edes suunnilleen paikkansa eli 199 â,¬, vaikka sekin täytyi jankata läpi että tarjottu hinta oli 190 â,¬ eikä 270 â,¬.   

Niin tosiaa ja ilmoitin, että jäähdytysjärjestelmä vuotaa jostain, koska hiljan piti laittaa 3 dl lisää nestettä mutta eivät löytäneet vuotoa. Kerroin että ilmenee talvella kun käyttää webastoa ja letkulämppäriä. Paineistivat järjestelmän eikä paineet karanneet. Ei sitten tullut mieleen, vaikka tästä ideasta kerroin käyttää sitä webastoa ja laittaa letkulämppäri kanssa toimintaan, niin olisi nähnyt vaikuttaako lämmitys ko. kohteiden tiivistyksiin niin että alkaa vuotamaan.   

No huomenna tutun pajalle laskemaan öljyä pois ja Traktoautoon vaatimus tehdä uusi huotokirja.
Saa toi tutun paja sitten paremmalla ajalla ettiä myös tuon vuotokohdan,
*Sitä saa mitä tilaa"

Pekka T

^ Johan se nimikin kertoo minkälaisesta huoltoliikkeestä on kyse.  :D
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Tuo salolaisen liikkeen nimi on kyllä uskomattoman järkyttävä. Myydäänköhän siellä Audin rinnalla Massey-Fergusonia ? Olisi upeaa ostaa uusi Audi sieltä ja saada rekkarinalunen liikkeen nimellä varustettuna.

joukose

Ois pitäny jo aiemmista kokemuksista oppia. Eräskin kerta kun piti nelivetopassatin vetonivelen tiiviste uusia homma onnistui vasta kolmannella käynnillä. Ensin ei ollut varaosa tullut, toisella kerralla ei ollut hommaan tarvittavia työkaluja ja kolmannella kerralla homma sitten vihdoin tehtiin. Onneksi olin lähellä töissä niin ei tullut ravaamisesta isompaa operaatiota. ;D ;D ;D ;D

Kyseessä pikkupaikkakunnan ainoa merkkihuolto ja turun vv-autoon matkaa 50 km ja pääkaupunkiseudulle 115 km.
Mutta olisko jollain ehdottaa Turun seudulla kuitenkin HYVÃ,,Ã,, merkkiliikettä huoltamaan passattia???
*Sitä saa mitä tilaa"

VAG!

Lainaus käyttäjältä: joukose - 22.01.13 - klo:18:13
- mittarilukemaksi huoltokirjaan ja selosteeseen merkitty 2000 km enemmän kuin todellisuus on !

Tämä laittaisi omalle kohdalle sattuessa kyllä V-käyrä aika jyrkkään nousuun. Itse kun olen erittäin tarkka siitä, että auton paperit pysyvät täsmälleen ojennuksessa ja tallessa. Autoa yksityiselle myydessä näiden asioiden on hyvä olla kunnossa. Joku 2000km heitto huoltopapereissa alkaa heti viittaamaan johonkin kepulikonsteihin.

joukose

Niinpä ja kun nyt tässä on nimenomaan kohta tarkoitus aloittaa auton myynti.  ;D ;D ;D
Millanenkohan tuo uuden huoltokirjan tekeminen mahtaa olla. Tietty omiin merkkiliiikkeen järjestelmiin se on helppo korjata, mutta kokonaan uusi huoltokirja... hmmm.. ::)
*Sitä saa mitä tilaa"

skriko

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 22.01.13 - klo:18:47
Tämä laittaisi omalle kohdalle sattuessa kyllä V-käyrä aika jyrkkään nousuun. Itse kun olen erittäin tarkka siitä, että auton paperit pysyvät täsmälleen ojennuksessa ja tallessa. Autoa yksityiselle myydessä näiden asioiden on hyvä olla kunnossa. Joku 2000km heitto huoltopapereissa alkaa heti viittaamaan johonkin kepulikonsteihin.

Kun vein Sciroccon merkkiliikkeeseen ekaan LL-huoltoon 30.9.2011. Autolla oli ajettu 13 031 km. Kotiin tultuani ja laittaessani laskua Roccon papereihin huomasin että huolto oli kirjoittanut laskuun 130 031 km. Onneksi ei ollut huoltokirjaa mukana. Olen koko ikäni vienyt huoltokirjan liikkeeseen leimattavaksi vasta kun olen myymässä autoa. Kiltisti viimeksikin laittoivat Celicaan 6,5 vuoden huoltoleimat. En viitsi viedä huoltokirjaa liikkeeseen, kun olen niin tarkka kaikesta ,enkä pidä siitä että sotkevat aina kaiken. Viimeksi kun vaihdoin moottoripyörää ja menin pyytämään huoltoliikkeen omistajalta leimoja. Hän kysyi, onko nää huollot oikeasti tehty.

joukose

Niinpä, huomenna henk. koht menen Traktoautoon ja lyön pöytään väärin täytetyn huoltokirjan ja sanon että uusi on tehtävä, saa sitten tulla vaikka Seppo ja Hannu (liikkeen omistajat) asiaa setvimään jos ei muulla onnistu. ;D ;D ;D ;D
*Sitä saa mitä tilaa"

VAG!

Lainaus käyttäjältä: skriko - 22.01.13 - klo:19:15
En viitsi viedä huoltokirjaa liikkeeseen, kun olen niin tarkka kaikesta ,enkä pidä siitä että sotkevat aina kaiken.

Itse olen huomannut sen, että autoa yksityiselle myydessä täydellinen paperihistoria on todella iso etu. Huoltokirja on tietysti leimattu kuten pitää, mutta sen lisäksi aivan jokaisesta autoon liittyvästä maksutapahtumasta on tallessa kuitti, missä on mainittu auton rekkari ja km-lukema. Yleensä jopa autopesulatkin antavat kuitin vahauksesta km-määrän ja rekkarin kanssa, kunhan vain pyytää. Normipesuista en sentään kuittia pyydä ;)

joukose

Näinpä on tullut itsekkin tehtyä. Tosin vahaukset 2 kert/vuosi+ nestevaha joka pesun yhteydessä itse tehtynä eli ei kuittihistoriaa, mutta kun näkee minun "pesulani" niin eiköhän tuonkin usko. ;D ;D ;D
*Sitä saa mitä tilaa"

Hesse

Minua ainakin epäilyttäisi kaikkein eniten siisti kerralla leimattu huoltokirja. Onkohan ollut liikkeen leimasin "lainassa"? Mielummin selvä korjaus, josta näkee mitä on korjattu ja vaikka vielä nimikirjaimet ja leima lisäksi.

joukose

Niin no, jos epäilyttää niin voi tarkastaa merkkihuollon tiskiltä. Kaikki huollot tehty samaisessa Traktoautossa.
Tiedä sitten miten tässä toimisi. >:(
*Sitä saa mitä tilaa"

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy