Jetta V takakontti ruostuu

Aloittaja matlock, 02.06.11 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

-WEE-

Tulipa hankittua Jetta '06 ja auto muuten ok.... rekkaripolttimoita vaihtaessani totesin saman vian, mistä täällä on jo kommentoitu. Ei tullut pieneen mieleen ostohetkellä tuota katsottua, vas. takakynnyksessä havaitsin  kyllä maalikuprun (alkava ruostevaurio).

Näinköhän enää menee maahantuojan piikkiin? Vaikka merkkiliikkeessa huoltokirjan mukaan huollot tehty  (94tkm ajettu)

Kokeilen kuitenkin kepillä jäätä ja reklamaatiota tulee -  että tuntuu, jos ruvetaan kiemurtelemaan ja selittelemään vastuusta (kun se tiesuola ja paksia paiskattu ja naapurin kakarat naarmuttaneet ym)......

Yritänpä heti maanantaina paikalliseen VW-liikkeeseen asiaa tarjota.... pitäkääs peukkuja =)

-WEE-

-WEE-

Lainaus käyttäjältä: matlock - 02.06.11 - klo:20:03
Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia:

Ostin hiljattain 9/2006 rekisteröidyn jetan ja huomasin takakontin olevan ruosteessa rekisterikilvenvalojen ympäriltä. Maali lähtee ihan paloina irti ja oikeastaan koko pokkaus, jossa kontin aukaisukahva sijaitsee, on ruosteessa.

Vaikka koritakuu on jo ummessa vaihdetaan koko takakontti uuteen maahantuojan ja myyjäliikkeen piikkiin. Mielenkiinnosta kyselen onko muilla kanssa-autoilijoilla ollut samanlaista korroosiovikaa?

Yli kymppitonnin ostos ja mätä (itseäni siitä vain voin syyttää) Että voi ihmistä vituttaa..... pysyn tästeden viidensadan euron Opeleissa, ovat olleet hintaansa nähden paljon parempia .Kasitappinen A-Vectra (halvat osat ja helppo korjata itsekin).

Ei enää VW-autoja .. '06 Jetta FSI oli pettymys mätine takaluukkuineen, ajettu 94tkm. Kokeilu ja huono kokeilu.... kerrasta opin !!!!

Tää pysyy vanhoissa ja luotettavissa kulkineissa vastedenkin =)

volski81

Käytin Jetan tällä viikolla huollossa ja kysyin tota taka luukun ruostumista. Siitä otettiin kuvat ja nyt sit odotellaan tuomiota,että mitä tulee maksamaan mulle ja paljon vw tai mikä lie maksaa.
Ja samalla huomattiin että on jo alkanu pohjasta ruostumaan helmojen vierestä missä on mustat kumi tulpat. Ja tietenkin molemmilta
puolilta.

volski81

No nyt vihdoin ja viimein viikolla soittivat ja lupasi tulla puolet vastaan. Eli mun osuus 500-1000ekee.
Ei tuo nyt ihan hääviltä kuulostanu kun sano ettei tiedä saako korjattua vai pitääkö vaihtaa koko luukku.
Korjaus n500ekee ja jos ei voi korjata ni kontista 1000ekee. Kyllä on kallis luukku,kun vaittävät että mun osuus on puolet. Jotenkin on kusetuksen makua.
V...u ruostukoot,hommataan romikselta uus siinä vaiheessa kun tuosta tulee valo/vesi läpi :)

zonni

Lainaus käyttäjältä: hartikka8@hotmail.com - 21.04.14 - klo:12:27
No nyt vihdoin ja viimein viikolla soittivat ja lupasi tulla puolet vastaan. Eli mun osuus 500-1000ekee.
Ei tuo nyt ihan hääviltä kuulostanu kun sano ettei tiedä saako korjattua vai pitääkö vaihtaa koko luukku.
Korjaus n500ekee ja jos ei voi korjata ni kontista 1000ekee. Kyllä on kallis luukku,kun vaittävät että mun osuus on puolet. Jotenkin on kusetuksen makua.
V...u ruostukoot,hommataan romikselta uus siinä vaiheessa kun tuosta tulee valo/vesi läpi :)

Mulla kans sai tuon jetan ruostumisen kanssa tapella.Ensimmäinen korjaus tehtiin jo muutama vuosi sitten,kynnyskotelon etureunasta lähti maalit.Se meni hienosti takuuseen.Sitten noin vuosi sitten rupes löytymään oikein kunnolla noita ruosteita,takaluukun rekisterikilven valojen kohdalta.Tarkemmin tutkittuani oli koko konttissa sisä puolella tosi pahoja alkuja.Taka lokasuojista sisä puolelta lähti lepereina maalit,nokka pellistä sisäpuolella  oli tosi paljon ilma kuplia niitä kun painoi niin oikein ruosteita vettä tuli niistä.Kävin sitten noita näyttämässä liikkeessä niin ainoastaan puolet olis maahan tuoja maksanut tuosta kontista.Muut vauriot olivat kuulemma alkaneet ulkoisista vaurioista.Nuo "ilma kuplat "olivat kyllä ihan ehjiä.
Tulin siihen tulokseen että piti jetta laittaa kiertoon juuri noitten maaliongelmien takia.Jetta oli jo tosin 6v vanha ja 70tkm ajettu mutta nuo ensimmäiset ongelmat tulivat esiin jo alle kaksi vuotiaana.
Nuo tuon ikäiset jetat ja farkku golffit näyttävän järjestään ruosteisilta kun noita on sivu silmällä tutkaillut.

volski81

Lainaus käyttäjältä: zonni - 21.04.14 - klo:12:52
Mulla kans sai tuon jetan ruostumisen kanssa tapella.Ensimmäinen korjaus tehtiin jo muutama vuosi sitten,kynnyskotelon etureunasta lähti maalit.Se meni hienosti takuuseen.Sitten noin vuosi sitten rupes löytymään oikein kunnolla noita ruosteita,takaluukun rekisterikilven valojen kohdalta.Tarkemmin tutkittuani oli koko konttissa sisä puolella tosi pahoja alkuja.Taka lokasuojista sisä puolelta lähti lepereina maalit,nokka pellistä sisäpuolella  oli tosi paljon ilma kuplia niitä kun painoi niin oikein ruosteita vettä tuli niistä.Kävin sitten noita näyttämässä liikkeessä niin ainoastaan puolet olis maahan tuoja maksanut tuosta kontista.Muut vauriot olivat kuulemma alkaneet ulkoisista vaurioista.Nuo "ilma kuplat "olivat kyllä ihan ehjiä.
Tulin siihen tulokseen että piti jetta laittaa kiertoon juuri noitten maaliongelmien takia.Jetta oli jo tosin 6v vanha ja 70tkm ajettu mutta nuo ensimmäiset ongelmat tulivat esiin jo alle kaksi vuotiaana.
Nuo tuon ikäiset jetat ja farkku golffit näyttävän järjestään ruosteisilta kun noita on sivu silmällä tutkaillut.

Mulla on kans kuprua rekisterikilven vieressä ja väitti että olisi ulkoisista tekijöistä johtuvaa. Myöntäisivät että ovat tehneet paskaa tehtaalla mutta kun ei. Voivat olla volkkarilla varmoja että kahtelen muita merkkejä kun seuraavan kerran vaihdan autoa.

Patteri_

Nostetaanpas vanhaa ketjua esiin.

Itsellä 08-vuoden (lokakuussa rekisteröity) Golf Variant 1.9 tdi. Ajettu 106tkm.
Takaluukku käynyt kuplimaan hieman rekkarikilven valojen vierestä ja yhdestä kohdasta lähtenyt maalitkin sormeenpään kokoiselta alueelta. Lisäksi vasemman takaoven "kynnys" käynyt kuplimaan.

Miten arvelette, minkälaisia mahdollisuuksia olisi ainakin osa saada korjauksesta maahantuojan piikkiin? Ilmeisesti autolla on varsinainen takuu 6v tai 100tkm. Vituttaa, kun tuo varsinainen takuu meni umpeen lokakuussa, mutta kai tällä vielä joku koritakuu pitäisi olla?

Bisti

Tuntuu nämä Meksikon ihmeet olevan kyllä onnettomia ruostesuojauksen suhteen. Itse pistin viime viikolla Jetan kiertoon koska kyllästyin taistelemaan ruostetta vastaan. Itsellä oli takakontti kertaalleen korjattu, alkoi porsimaan uusiksi eikä enää maahantuoja tullut vastaan yhtään (-06 vuosimallinen). Lisäksi alkoi irtoilemaan helmoista kiveniskumassa & maalit, ruostettahan sieltä oli helmat täynnä.

Aikoinani taistelin yhden opelin kanssa loputonta taistelua ruostetta vastaa (-92 vuosimallin astra, niitä pahamaineisia ruosteläjiä), joka vuosi ennen katsastusta sai käydä hitsauttamassa jotain kohtaa ja seuraavana vuonna yleensä sen vierestä. Siitä kun pääsin eroon niin päätin että en enää ikinä lähde sille tielle, heti jos siltä alkaa vaikuttaa niin auto kiertoon.

VW maahantuojan kanta tuntuu olevan, että 6 vuoteen asti korvataan aika hyvin, mutta sen jälkeen alkaa olla omaan piikkiin, aluksi ei kokonaan mutta nopeasti sekin tulee käsiin. Uudelleenkorjauksia ei tunnuta tekevän.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW ID.4 Pro Performance 150kW 2021
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20 (ex)
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy