Jetta V takakontti ruostuu

Aloittaja matlock, 02.06.11 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

mariko

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 09.07.11 - klo:21:47
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=5116.0
Sama kysymys:
Onko lohkeama lähellä puskurin reunaa?

edit: reklamaatio kannattaa aina.

Huomenna aamusta Bernerille niin katotaa kuis käy.

mariko

Bernerillä käyty.Kuvat otettu ja tiedot lähetetty maahantuojalle,pojat lomalla hesan päässä joten vastausta joutuu varttumaan.Ongelma on tiedossa,myönsi kun aikani jaksoin väitellä ja sanoi että täällä foorumilla nyt kirjoitellaan mitä sattuu...että näin,mutta ootellaan.

mariko

Tänään tuli soitto marmorilta,maahantuoja maalaa molemmat etulokarit takuuna.Eli 7.9 lähetään vetämään uutta pintaa firman piikkiin,kerranki kannatti reklamoida.

JettaV

No niin, Jetan takaluukkua kävin viikko sitten näyttämässä Pörhön korikorjaamolla jossa ottivat pari kuvaa ja lähettivät maahantuojalle. Tänään soittivat että korjaussuostumus tuli ja ens viikolla luukun vaihtoon maahantuojan piikkiin. Kannatti siis käydä! Tuskin olisin tajunnut reklamoida ilman tämän viestiketjun lukemista, kun maalitakuukin ajat sitten ummessa.  :)

Reneto

^ Jopas oli nopeaa toimintaa. Täällä vielä odotellaan yhteydenottoa, katselmuksesta on kohta 3 kk  :-\
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Bisti

Millähän perusteilla tuo päätös uudesta/ vanhan korjauksesta tehdään? Itselläni takaluukku vain korjattiin, vaikka siinä kai oli sisällä aika paljon ruostetta ollut. Ulospäin tuo ei paljoa näkynyt, mutta oli kuulemma ollut hieman hankaluuksia sen korjauksen kanssa. Toisilla kun näytetään tilaavan suoraan uusi luukku.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW ID.4 Pro Performance 150kW 2021
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20 (ex)
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

Guest-150865

Lainaus käyttäjältä: Bisti - 25.08.11 - klo:20:50
Millähän perusteilla tuo päätös uudesta/ vanhan korjauksesta tehdään?
Tapauskohtaista ja liike/henkilökohtaista lienee. Mikäli rekkulan vastaanottaja tuumaa, että luukku voidaan korjata se todennäköisesti korjataan. Minun tapauksessa korikorjaamon työnjohtaja tuumasi heti, että ruoste on saumassa eikä sitä saada korjattua millään -> uusi luukku.

poloboy

Tämä asia kiinnostaa minuakin, kävin jo yhtä -06 2.0 TDI Sportline Jettaa katsomassa, mistä oli koko takaluukku vaihdettu ruosteiden takia, ja mistä kuljettajan puoleinen kynnys kupli jo ikävästi. Nyt olen huomenna taas lähdössä katsomaan 2.0 TDI Sportline Jettaa, -06 aj. n. 90 tkm, ja myyjän mukaan siinä on ruostetta sekä takaluukussa että kuljettajan kynnyksessä. Kävin myös katsomassa -08 Golf Variantia, missä rekisterikilven valot olivat jo ruskean veden peitossa, tässä liikkeessä myyjä väitti, että ruosteet menevät kyllä VW:n maahantuojan takuuseen, mutta liike ei saa niitä korjautettua, ainoastaan yksityishenkilö? En kyllä autoa uskalla ostaa jos on pelko, etteivät ruosteet mene takuuseen, oli auto muuten miten hyväkuntoinen tahansa. Tosin tässä 90 tkm ajetussa yksilössä on joku Finntakuu, mutta tuskinpa se korvaa korjauksia jos maahantuoja ei ota niitä omaan piikkiinsä.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Golf 1.5 TSI Variant -19 LR7H
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

mariko

Lokarit maalattu-kokonaan :) Samalla laittoivat etuoviin ne jäätymisenesto palikat,vaimitkänenyoli? Muuten tyytyväinen,mutta kuskin ovea joutu hieman itse säätämään,ei istunu oikein paikalleen.

poloboy

LainaaNyt olen huomenna taas lähdössä katsomaan 2.0 TDI Sportline Jettaa, -06 aj. n. 90 tkm, ja myyjän mukaan siinä on ruostetta sekä takaluukussa että kuljettajan kynnyksessä. Kävin myös katsomassa -08 Golf Variantia, missä rekisterikilven valot olivat jo ruskean veden peitossa, tässä liikkeessä myyjä väitti, että ruosteet menevät kyllä VW:n maahantuojan takuuseen, mutta liike ei saa niitä korjautettua, ainoastaan yksityishenkilö? En kyllä autoa uskalla ostaa jos on pelko, etteivät ruosteet mene takuuseen, oli auto muuten miten hyväkuntoinen tahansa. Tosin tässä 90 tkm ajetussa yksilössä on joku Finntakuu, mutta tuskinpa se korvaa korjauksia jos maahantuoja ei ota niitä omaan piikkiinsä.

Lainaan itseäni, päädyin sitten ostamaan ym. Jetan, koska sain mielestäni neuvoteltua hyvän diilin. Auton ensimmäinen omistaja oli vaihtanut sen C-sarjan farmarimersuun, ja väitti ettei Jetassa ollut hänen aikanaan mitään vikaa. Kohtuu siisthän se on, konepesty ja vähän naarmuinen ja muutama kiveniskukin on pinnassa, mutta muuten OK ja hyvin huollettu. Myyjä tinki vähän hinnasta ja lupasi korjata ruosteet, työ teetettiin VW:llä, jossa kuulemma maalaavat vielä viime vuonna ilmoitettuja ruostevaurioita :o. Nyt pitäisi vielä ostaa tähän ne jäänestopalat sekä viimasuojat, parkkitutkakin reistaa vähän, mutta sen saa ehkä korjattua siihen Finntakuuseen, joka kuuluui kauppaan, tai sitten yritän itse puhdistaa tutkan antureita, auttaisikohan se vaivaan?
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968

ex.
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

dosetti

Itse ostin Jetta 2,0tdi Sportlinen kesäkuussa ja autosta korjattu maahantuojan takuuseen vääntynyt etuovi ja takakontin rekisterikilven valojen vierestä ruosteet. Jäänestopalat laittoivat korjauksessa paikoilleen eli niitä ei tarvinnut ostaa itse, ja näinhän sen kuuluu mennäkin. Tämä tuntuu olevan vilkkaampi paikka kuin UltimateVW, joka tökkii muutenkin aika paljon eli täältä kysellään ohjeita ja laitellaan neuvoja, jos mitä sattuisi osaamaan/tietämään.

Reneto

Nyt on täälläkin varattu aika takaluukun korjaukseen - tai koko luukun vaihtoon, jos katsovat aiheelliseksi. Myönteinen korjauspäätös olikin tullut jo syksyllä  ::)  
No, ensi kuussa menee pajalle. Ainakaan päälle päin tuo vaurio ei ole pahentunut viime kesästä. Mainitsin samalla lievästi vääntyneestä oven kulmasta, ja lupasivat hoitaa sen samalla kuntoon. Repsottavat jäänestopalat vaihdetaan, ja vedenkulku tarkastetaan. Jäi ihan positiivinen kuva siitä, miten maahantuoja suhtautuu näihin suunnittelumokiin.

dosetti

jonnekin päin tätä foorumia vastasinkin jo, jäänestopalat ei näköjään poista ongelmaa. Lieventää ehkä mutta täällä on etuovi taas vähän vääntynyt.. Vaikka olen varonut. Sitä jäätä on todella vaikea saada sieltä välistä pois aukaisematta ovea. Pitää yrittää painaa kulma takas kohdalleen..

Reneto

Minullakin ne palat ovat olleet, ja niistä huolimatta jäätä on kertynyt. Myös edellisinä talvina, vaikka ne olivat kunnolla paikallaan. Nyt ne irvistävät rumasti.
Korikorjaamon työnjohtaja mainitsi että vedenohjaus tarkastetaan ja tarvittaessa muutetaan. Minulla ei ole mitään tietoa, onko sellainen toimenpide joskus autooni tehty. Jäsen Wekotin (vaikukasenyoli?) taisi jossain säikeessä ottaa tuon esille.

poloboy

Oliko nyt niin, että teillä, joilla etuoven reuna on vääntynyt jäänestopaloista huolimatta, on ollut sisätilanlämmintin käytössä? Omassa Jetassa ei nimittäin ole sisäpistoketta, ja olen miettinyt sellaisen asennuttamista sisätilanlämmintintä varten. Tähän asti (kop, kop, en tiedä onko tapahtunut mitään entisen omistajan aikana) ovien etureunat ovat pysyneet ehjinä.
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968

ex.
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

dosetti

on sisätilan lämmitin mutta olen varonut se käyttöä. Vain kovilla pakkasilla oli ettei sulata lunta. Silti nyt varsinkin kevään puolella kun aurinko sulattaa ja illasta on sitten jää jäätynyt. Se rako on niin vaikea puhdistaa. Esim yksi päivä menin autolle niin oli yöllä satanut reilusti lunta ja aurinko oli sulattanut sen oven sarana-aukon päälle ja sisälle niin, että ovea kun avasi pari cm niin jäätä jo murtui sieltä saranan kohdalta.

Reneto

Luukku on nyt vaihdettu, ja samaan syssyyn oikaistu lievästi vääntynyt oven kulma. Ovien kumilurtsat myös uusittiin.
Jettaan tuli tosiaan uusi luukku. Vanhaa eivät lähteneet korjaamaan, vakkei se kovin pahalta näyttänytkään. Kelit ollut vähän huonoja maalauksen kriittiseen tarkasteluun, mutta väri näyttäisi osuneen kohdilleen. Täytyy vielä pesun jälkeen auringossa varmistua asiasta  ::)
Uudesta luukusta sellainen havainto, että lukkopesää ei näyttäisi olevan lainkaan. No, sitä tulikin käytettyä vain rasvauksen yhteydessä.

Lainaus käyttäjältä: poloboy - 14.03.12 - klo:10:59
Oliko nyt niin, että teillä, joilla etuoven reuna on vääntynyt jäänestopaloista huolimatta, on ollut sisätilanlämmintin käytössä?

Kyllä. Olen aika varma että sisälämppärin käyttö edesauttaa jään muodostumista. Ja vaikka tiesin riskit, ja olin varovainen, niin siitä huolimatta oven reuna vääntyi.

M_M

Vanha aihe, mutta kerrotaan nyt omankin auton kohtalo. Jetta -07 tuli tänään pajalta ruosteettoman takaluukun kanssa. Ruostui sieltä mistä muillakin, eli rekisterikilven valojen ympäriltä. Ei jäänyt kuitenkaan pahaa makua, koska senttiäkään tämä korjaus ei maksanut. Auto oli myös vietäessä aivan tolkuttoman suolapaskan kuorruttama, haettaessa ei juuri hävennyt kiiltoa hallissa nököttävien vaihtoautojen rinnalla.

Kannattaa siis aina tarttua epäkohtiin, olin lähes varma että joudun itse maksamaan ainakin jotain kun auto on noinkin vanha enkä ole edes sen ensimmäinen omistaja. Kuinka pitkä maalitakuu näissä oikeastaan edes on?

dosetti

minulle kerrottiin 5 vuotta ja 100 000 km. Lisäksi piti olla aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria ja ensimmäinen omistaja.

Guest-285903

Maalitakuu ja korin puhkiruostumattomuustakuu on hieman eri asioita. Todennäköisesti -07 Jettasi on korjattu maahantuojan piikkiin tuon korin puhkiruostumattomuustakuun piirissä. Lainaan hieman oman -04 Touranin ohjekirjaa:
LainaaMaalipinnalle 3 vuoden virheettömyystakuu luovutuksesta lähtien. Korille 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu luovutuksesta lähtien.
Sitten on litania missä homma ei päde jne... Mitään virallisia km-määriä ei ole.

Oma VW härpäke korjattiin 7v vanhana ja yli 200tkm ajettuna koritakuun piikkiin enkä maksanut lantin lanttia korjauksesta. Olen edelleen kolmas omistaja autolle, MUTTA auto on aina huollettu merkkiliikkeessä ja siitä oli historia tallessa.

zonni

Laitetaan tännekkin kokemuksia jetan maali ongelmista.Omasta -08 jetasta on maalailtu takuuna jo nuo kynnys kotelot mutta nyt kesällä alkoi löytymään aika paljon noita ongelmia.Eli taka kontin korjasin itse kun oma vastuu olis ollu noin 400e,oli muuten todella ruosteessa tuo kontti sisä puolelta rekisteri kilven "kolon" pokkauksesta,varmaan parin vuoden sisällä tulee jo ulko puolelle näkyviin.sitten ovien saumaussa ja kone pellistä maali irronnut ja kuplia maalipinnassa.Kuplia kun paineli niin osasta tuli ruosteen väristä vettä :( Näkyy vielä takalokareistakin maali irronnut ja a-/b-pilareista.Kävin niitäkin tässä näyttämässä merkkiliikkeessä ja sanoivat että alkaa olla korjaamaton paikka tai sitten kustannukset noisevat todella suuriksi,vaikka maahantuoja tuliskin vastaan kustannuksissa.
Nyt olen kyllä alkanut tulla vahvasti siihen tulokseen että ei tuota pommia uskalla pitää kovin pitkään,nuo ruoste ongelmat varmaan jo ens talven jälkeen räjähtää silmille.

zonni

Ei onnistunut näköjään tuo takakontin korjaus,paikka maalatulta alueelta irtos maalia pika pesussa.En tiedä mikä korjauksessa meni pieleen.Kun ensiksi vaurio kohdat hiekka puhallettiin ja sitten laitettiin joku sinkki pohjamaali ja sitten vasta hionta väri,pintaväri,lakka ja mitään epäpuhtauksi ei jäänyt pinnoille.Tuli kyllä noudatettua maaliliikkeen ohjeita kaikissa kohdissa.Joku kyllä varoitteli ettei tuossa hapettuneessa galvanoinnissa tule pysymään mikään vaikka se hiekkapuhallettaisiin tai hiottaisiin hyvin?
Juttelin yhden ammatilaisen kanssa noista ruoste vioista jetassa ja hän sanoi että on todellinen ongelma tuo ruostuminen sisältä päin ja maalin irtoaminen vag-konsernin autoissa.Kuulemma laatu mennyt tosi paljon alaspäin 2000 luvulla koko konsernissa.Toisaalta on se kumma kun tuo meidän -07 passatissa ei ole mitään ongelmia vaikka siinäkin pitäis olla tuota maalin kuplimista.Siitä ei ole löytynyt vielä mistään tuota kuplimista.

jussiv1

Tarvittis kanssa käydä näyttämässä jettaa Huittisissa laatuautossa,suunnilleen samannäköistä kuplimista kuin reneton jetassa.autolla ajettu 175tkm ,rekisteröity 06 marraskuussa. muuten merkkiliikkeessä huollettu ,mutta viimeinen öljynvaihto pienemmällä pajalla. minkälaiset mahtaa olla mahdollisuudet,auto kummiskin pian 7 vuotta vanha ?
Jetta 2.0 Tdi Powerdiesel Sportline 07

zonni

Lainaus käyttäjältä: jussiv1 - 25.08.13 - klo:09:27
Tarvittis kanssa käydä näyttämässä jettaa Huittisissa laatuautossa,suunnilleen samannäköistä kuplimista kuin reneton jetassa.autolla ajettu 175tkm ,rekisteröity 06 marraskuussa. muuten merkkiliikkeessä huollettu ,mutta viimeinen öljynvaihto pienemmällä pajalla. minkälaiset mahtaa olla mahdollisuudet,auto kummiskin pian 7 vuotta vanha ?

Omassa -08/70tkm täydellinen merkkiliikkeen huolto kirja niin oma vastuu olis ollu 400-450e,eli 70% maahantuoja/asiakas 30%.Mulla kait olis vaihdettu koko takakontti,ainakin hinnan perusteella.
Eli voi olla aika hankala saada maahantuojaa enään tuohon talkoisiin.Oletko tutkinut muuten tuota jettaa,melko varmaan löytyy maali vauriota esim,kynnys kototelosta etulokarin alta,a-pilarista etulasin kohdalta,konepellistä sisä puolelta pokkauksista,ovista pokkauksista,taka lokareitten ja taka puskurin kiinnitys kohdasta(omasta ruoste levinnyt lokarin reunaan onneksi ei vielä näkyvällä alueella).Mulla ainakin alkoi tänä keväänä nuo ongelmat leviämään todella nopeesti.Aikaisemmin viime kesänä ei ollut kuin tuo kynnyskotelo ongelmat.
Henkilö kohtaisesti jättäisin nuo meksikon jetat kokonaan ostamatta,on meinaan niin haperon näköisiä mitä nyt olen katsellut liikkeissä.Omakin menee HETI vaihtoon kun vaan löytyy sopiva vaihdokki tilalle.

brainsurgery

Lainaus käyttäjältä: jussiv1 - 25.08.13 - klo:09:27
Täällä -05 GTI. Haettu -09 Saksasta, johon asti merkkiliikkeen huoltokirja. Tämän jälkeen rekisteröity Suomeen ja huollatettu ei-merkkiliikkeessä normaalisti. Kustannukset molempien etulokasuojien sekä peräluukun ruostekorjauksista jakaantuvat 50/50.

volski81

Ostin vähän aikaa sitten Jetan -06 ja huomasin saman ongelma,että ruostetta löytyy kontin aukaisunapin ympäriltä.
Eli miten tulee toimia että saa korjautettua maahantuojan laskuun jyväskylän alueella?
Eihän tuon ikäisen auton pitäisi tuollein ruostua.

dosetti

Lainaus käyttäjältä: hartikka8@hotmail.com - 09.09.13 - klo:11:09
Ostin vähän aikaa sitten Jetan -06 ja huomasin saman ongelma,että ruostetta löytyy kontin aukaisunapin ympäriltä.
Eli miten tulee toimia että saa korjautettua maahantuojan laskuun jyväskylän alueella?
Eihän tuon ikäisen auton pitäisi tuollein ruostua.
Jos olet auton toinen omistaja, maahantuoja ei välttämättä maksa vaan myyjäliike. Jos ostit liikkeestä niin kerrot heille ja kysyt mitä tehdään. Voit vedota tyyppivikaan ja että he ei välttämättä tarvii maksaa koko korjausta, koska volkkari on maksellut näitä myös. Jos ostit yksityiseltä, vie merkkiliikkeeseen ja kysy mitä maksaa korjaus. Jos alle 100 000 km ajettu ja kaikki huollot tehty ajallaan merkkiliikkeessä, arvioin kustannusten jakaantuvan 70/30 sun hyväksi. Minulla oli ilmainen korjaus 2 vuotta sitten ja juuri ja juuri sain kuulemma ilmaiseksi korjauksen. Ne kertoo kyllä liikkeessä, mitä ovat valmiita maksamaan. Korjauskustannuksia laskiessasi ota huomioon se seikka, että se kontin luukku voi olla kahden vuoden jälkeen uudestaan ruosteessa.
Eli sun kohdalla paras skenaario olisi, että myyjäliike maksaa osan ja volkkari loput ja itse et tarvii maksaa mitään. Muista sitten, että merkkiliikkeessä maalattu-> kahden vuoden takuu. Minulla meni alle 2 vuotta kun ruostui uudelleen.

volski81

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 09.09.13 - klo:11:37
Jos olet auton toinen omistaja, maahantuoja ei välttämättä maksa vaan myyjäliike. Jos ostit liikkeestä niin kerrot heille ja kysyt mitä tehdään. Voit vedota tyyppivikaan ja että he ei välttämättä tarvii maksaa koko korjausta, koska volkkari on maksellut näitä myös. Jos ostit yksityiseltä, vie merkkiliikkeeseen ja kysy mitä maksaa korjaus. Jos alle 100 000 km ajettu ja kaikki huollot tehty ajallaan merkkiliikkeessä, arvioin kustannusten jakaantuvan 70/30 sun hyväksi. Minulla oli ilmainen korjaus 2 vuotta sitten ja juuri ja juuri sain kuulemma ilmaiseksi korjauksen. Ne kertoo kyllä liikkeessä, mitä ovat valmiita maksamaan. Korjauskustannuksia laskiessasi ota huomioon se seikka, että se kontin luukku voi olla kahden vuoden jälkeen uudestaan ruosteessa.
Joo olen toinen omistaja,yksityiseltä ostin ja kaikki huollot on tehty VW-liikkeessä,mutta autolla on jo ajeltu 220tkm.
Eli taisi haaveeksi jäädä,mutta kysymässä käyn kuitenkin  :P

dosetti

Lainaus käyttäjältä: hartikka8@hotmail.com - 09.09.13 - klo:11:50
Joo olen toinen omistaja,yksityiseltä ostin ja kaikki huollot on tehty VW-liikkeessä,mutta autolla on jo ajeltu 220tkm.
Eli taisi haaveeksi jäädä,mutta kysymässä käyn kuitenkin  :P
Joo, aina kannattaa kysyä. Mulla oli tuolloin ajettu 86 tuhatta.

dahakon

Kävin tuossa omaa Golffia näyttämässä Laakkoselle, kun etuovien alaetukulmat ruostuu ja lähisaumat samaten. Myös lokarista oli jo useampi neliösentti maalia pudonnut. Tehtiin reklamaatio maahantuojalle, saa nähdä mitä tapahtuu.
Golf MK7 FL GTI Performance -18
Ex: Seat Leon 5F ST FR 1.4 TSI 150 ACT DSG -16
Ex2: Octavia II TDI (BKD) DSG -07
Ex3: GTI MKV DSG -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy