Skoda Octavia hb, 1.8TSI Elegance -11

Aloittaja Karvis, 01.06.11 - klo:18:22

« edellinen - seuraava »

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Alke - 16.08.11 - klo:20:23
Ethän tarkistanut vajaata öljytasoa kaltevalla pinnalla tai heti ajon jälkeen kun öljyt eivät vielä ole valuneet takaisin öljypohjaan? Muuten kuulostaa kyllä kummalliselta heilunnalta... :-\

Päivällä kun tarkistin öljyt niin auto oli ollut paikoillaan hiukan vajaa 7 tuntia, paikka on muuten tasainen mutta keula on hiukan myötämäkeen, monen sentin tasoerosta siinä ei ole kyse. Nyt iltasella auto oli ollut paikoillaan kolmisen tuntia, aivan tasainen paikka tuokaan ei ole mutta lähes kuitenkin, ehkä perä inan myötäleeseen päin. En usko että nuo olisi isommin vaikuttanut tarkkuuteen, ainakaan nyt noin huimasti...kai :-\

Pitää nyt käydä vielä tarkistamassa tilanne ja huomenna pysäköidä työpaikalla täysin vaaterissa olevaan ruutuun.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

livejungle

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 16.08.11 - klo:18:34
Noniin, menin sitten tarkistamaan öljyt uudestaan että paljonko sitä tarvitsee vielä lisätä tuon päivällä kaadetun 2,5dl lisäksi. Mutta mitä ihmettä, öljyä näytti olevan nyt todella runsaasti, reilusti yli ylärajan :o Aivan kuin tuo kaikkiaan lisätty litra olisi ollut tarpeetonta lisäämistä...

Nyt tämä menee kyllä jo erikoiseksi ???

Itselle on käynyt aivan samanlailla. Mottina 1.4TSI. Mittatikun päässä näkyi pieni jälki öljystä eikä ajotietokone ilmoittanut siitä mitään.
Noh lisäsin öljyä alle 0,5l ja mittatikku alkoi näytämään 30min laskeutumisen jälkeen merkkirajan puoltaväliä. Auto oli täysin tasaisella asfaltilla.
Katsoin sitten iltasella kotona uudestaan ja öljyä oli hieman yli mittatikun ylärajan.. Seuraavana päivänä tsekkasin samalla paikalla missä olin lisännytkin ja yli ylärajan näytti vieläkin.
Ei ymmärrä..

Karvis

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 16.08.11 - klo:21:35
Itselle on käynyt aivan samanlailla. Mottina 1.4TSI. Mittatikun päässä näkyi pieni jälki öljystä eikä ajotietokone ilmoittanut siitä mitään.
Noh lisäsin öljyä alle 0,5l ja mittatikku alkoi näytämään 30min laskeutumisen jälkeen merkkirajan puoltaväliä. Auto oli täysin tasaisella asfaltilla.
Katsoin sitten iltasella kotona uudestaan ja öljyä oli hieman yli mittatikun ylärajan.. Seuraavana päivänä tsekkasin samalla paikalla missä olin lisännytkin ja yli ylärajan näytti vieläkin.
Ei ymmärrä..

Jotain hämärää tuossa tuntuisi olevan. Kävin vielä tarkastamassa tilanteen ja edelleen öljyä on reilusti yli ylärajan, pitää huomenna katsoa vielä uudelleen.

Millainen lie on tuo öljynkiertojärjestelmä, voikohan jossain tilanteessa esim. öljynlauhdutin tms jäädä valumatta tyhjäksi joka aiheuttaisi tuollaista heittoa öljytasoihin ???

wolf6

Mulla kanssa Golffin 1,4 TSI moottorissa oli sama homma.
Ensin kun katoin oli alarajassa ja kun seuraavana päivänä taas tarkistin niin oli ylärajassa. :o
Johonkin sitä jää. :-\
A3 Premium

MOIO

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 16.08.11 - klo:22:45
Jotain hämärää tuossa tuntuisi olevan. Kävin vielä tarkastamassa tilanteen ja edelleen öljyä on reilusti yli ylärajan, pitää huomenna katsoa vielä uudelleen.

Millainen lie on tuo öljynkiertojärjestelmä, voikohan jossain tilanteessa esim. öljynlauhdutin tms jäädä valumatta tyhjäksi joka aiheuttaisi tuollaista heittoa öljytasoihin ???

Miten Karvis sulla kävi öljytason kanssa? Lisäsitkö öljyä todellisuudessa reiliusti liikaa vai asettuiko oikea taso lopulta? Tarkistin oman autoni öljyt eilen ja auton seisottua parkissa koko työpäivän ajan (about 9 tuntia), öljytaso oli aavistuksen tikun puolivälin yläpuolella. Ajoin sitten kotiin ja päätin katsoa mitä tikku näyttää auton seistyä noin 30 minuuttia parkissa. Yllätys oli suuri, kun öljytaso näytti vielä puolentunnin seisomisen jälkeen, kuin se olisi moninkertaisesti ylärajan yli  :o Suoraan sanoen vaikuttaa siltä, että tästä 1.8 TSI koneesta ei voi luotettavasti tarkistaa öljyjä ilman että auto on seisonut vuorokauden paikallaan... Ohjekirjassa kuitenkin mainitaan että öljytason voi tarkistaa auton seistyä muutaman minuutin. Ei muuten tunnu pitävän paikkaansa  ???

Sitten vielä erikoinen havainto. Tarkistaessani öljyjä työpaikan parkkiksella ihmettelin, että miksi täällä haisee ikäänkuin bensa? Ensin luulin että haju tuli vierestä lähteneestä autosta, mutta tarkemmin haistellessa päädyin siihen, että itse öljytikku ja tikun "öljykanava" moottoriin haisi... Ihmettelinkin onko mahdollista, että öljyn seassa on bensaa??? No kuten mainitsin ajoin kotiin ja katsoin öljyt puolen tunnin kuluttua moottorin ollessa vielä lämmin. Nyt öljy ei tuntunut haisevan juurikaan. Olen kuitenkin aivan varma, että alunperin haistamani bensiinimäinen haju tuli juurikin tikusta eli "öljykanavasta". Onkos kukaan vastaavaa huomannut? Onko mahdollista, että öljy haisee voimakkaasti kylmänä, mutta lämpimänä ei? Kuullostaisi erikoiselta. Vai onko mitenkään mahdollista, että öljyn seassa on oikesati bensaa joka sinne jostain vuotaa? Autossa on alkuperäiset longlife öljyt ja mittarissa nyt noin 5200 km.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: MOIO - 26.08.11 - klo:09:15
Miten Karvis sulla kävi öljytason kanssa? Lisäsitkö öljyä todellisuudessa reiliusti liikaa vai asettuiko oikea taso lopulta? Tarkistin oman autoni öljyt eilen ja auton seisottua parkissa koko työpäivän ajan (about 9 tuntia), öljytaso oli aavistuksen tikun puolivälin yläpuolella. Ajoin sitten kotiin ja päätin katsoa mitä tikku näyttää auton seistyä noin 30 minuuttia parkissa. Yllätys oli suuri, kun öljytaso näytti vielä puolentunnin seisomisen jälkeen, kuin se olisi moninkertaisesti ylärajan yli  :o Suoraan sanoen vaikuttaa siltä, että tästä 1.8 TSI koneesta ei voi luotettavasti tarkistaa öljyjä ilman että auto on seisonut vuorokauden paikallaan... Ohjekirjassa kuitenkin mainitaan että öljytason voi tarkistaa auton seistyä muutaman minuutin. Ei muuten tunnu pitävän paikkaansa  ???

Viimeisissä tarkistuksissa taso on oli oikea. Maahantuoja kehotti suhtautumaan öljytikun näyttämiin hiukan varauksella koska öljyä jää toisinaan "jonnekkin", ilmeisesti kanteen, ja neuvoivat lisäämään öljyä jos merkkivalo syttyy. Pitää nyt kuitenkin seurailla tilannetta ja tarvittaessa öljynkulutukselle tehdään sitten se punnitus seuranta. Liikaa sitä ei lienee kuitenkaan ole ollut missään vaiheessa, koska liika öljy palaa kuulemma nopeasti pois runsaan savutuksen kera. Eli on sitä se litran verran kaiketi kulunut, mittarissa on nyt ~4600km. Seuraillaan... ::)

Näyttäisi myös että pienikin tarkistuspaikan kaltevuus aiheuttaa aika selviä heittoja tuohon tikun näyttämään, koska viimeisessä tarkastuksessa pinta oli juuri ylärajassa vaikka aamulla se oli ollut 3/4 osaa asteikosta kun keula oli hiukan alempana.

MOIO

Oletko Karvis huomannut muutoksia moottorin kulutuksessa kilometrien lisääntyessä. Mulla on nyt jotain 5700 km täynnä ja jotenkin tuntuu, että tuon 5000 km rajan jälkeen keskikulutus olisi laskenut. Tätä fiilistä tukee myös tankkauksista laskettu keskikulutus, joka oli pitkään tasoa 6,7l/100 km, mutta nyt trendi on ollut laskeva. Tänään tankatessa totesin tripin näyttävän 828 km ja rangea vielä noin 35 km jäljellä. Tankkauksesta laskin keskikulutuksen olleen tälle matkalle (tankilliselle) 6,23l/100km johon olen varsin tyytyväinen  :). Toki nuo ajetut kilometrit koostuvat pääsosin maantieajosta, mutta seassa on myös jonkin verran kaupunkipyöritystä.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: MOIO - 07.09.11 - klo:14:26
Oletko Karvis huomannut muutoksia moottorin kulutuksessa kilometrien lisääntyessä. Mulla on nyt jotain 5700 km täynnä ja jotenkin tuntuu, että tuon 5000 km rajan jälkeen keskikulutus olisi laskenut. Tätä fiilistä tukee myös tankkauksista laskettu keskikulutus, joka oli pitkään tasoa 6,7l/100 km, mutta nyt trendi on ollut laskeva. Tänään tankatessa totesin tripin näyttävän 828 km ja rangea vielä noin 35 km jäljellä. Tankkauksesta laskin keskikulutuksen olleen tälle matkalle (tankilliselle) 6,23l/100km johon olen varsin tyytyväinen  :). Toki nuo ajetut kilometrit koostuvat pääsosin maantieajosta, mutta seassa on myös jonkin verran kaupunkipyöritystä.

Mullakin alkaa olla tuo 5700km täynnä mutta en osaa vielä sanoa olisiko kulutuksessa tapahtunut muutosta, on sen verran vaihtelevaa ajoa meillä. Mutta viikonlopun aikana tuli heitettyä ~500km reissu ja ajotietokoneen mukaan kulutus voisi olla hienoisessa laskussa, mutta mitään varmaa tuon perusteella ei uskalla vielä sanoa. Menomatkalle näytteli 6,1L/100km ja tänään palatessa 5,7L kulutusta, noin 2-3dl vähemmän kuin aiemmin samalla reissulla mutta ne reissut on ajettu kesäkuumalla jolloin ilmastointi sai työskennellä täysillä. Ero tulee helposti jo tuosta, mutta todellisuus selvinnee ajan kanssa.
Kokonaisuudessaan olen erittäin tyytyväinen kulutuslukemiin :)

Paluumatkalla meinasi vastustaa ihan tosissaan. Ensin oli hyvin lähellä jäädä poron kanttura alle, jarrua sai polkea ihan tosissaan pohjaan ja kun soralla oltiin niin väistöliikkeen kanssa piti olla tarkkana. Hiuksenhionosti keula kuitenkin säilyi ehjänä.
Vajaa 100km ennen kotipihaa naarasteeri päätti tehdä Ocun kanssa lähituttavuutta läsähtäen lähes keskelle maskia, vauhtia 104km/h joten olin aivan varma että keulasta on jotain silppuna mutta onneksi kaikki kuitenkin säilyi ehjänä. Hiukan verta ja höyheniä jäi maskiin muistoksi tapahtuneesta.

Loppu hyvin, kaikki hyvin.

SKL

öljynlauhdutin

Toivottavasti Skodankaan koneessa öljyä ei tartte lauhduttaa... Jäähdyttimen pitäisi riittää, muuten voi tulla voiteluongelmia.

Karvis

Syyslomareissu heitetty, mittariin kertyi reilu 1500 huoletonta kilometriä. Käytös ja kulutus kuormattunakin oikein mallikasta, nostin takarenkaiden paineet 3bar ja premiumcontact 2:sta löytyi uusi ominaisuus, alkoivat vollottamaan/"soimaan" tms. maantienopeuksissa korotetuilla paineilla. Ei mikään mahdottoman kova ääni mutta hiukan kuitenkin häiritsi.
Reissun lopputankkaus on vielä tekemättä mutta varsin mukavia lukemia tuntui tankkauksista laskettuna tulevan, n.6.5L tuntumaan, Maxi-DOTin mukaan reissun kulutus olisi 6.3L/100km ja tämä siis kontti ääriään myöten täynnä tavaraa pääasiassa 4:n hengen kuormalla mutta ajoittain myös 5hlö kyydissä. Huomenna vielä tankkaus täyteen niin nähdään oikea laskettu kulutus.

Viimeisellä 250km etapilla oli paikoitellen pakkasta ja hiukan kostean näköistä tietä joten piti ajella hissukseen välillä, tällä pääsee näköjään pirun vähällä jos malttaa ajella oikein sukkasillaan 8)

Loungeliner

Olet, Karvis, näemmä jo kirinyt ohi kilometreissä, vaikka meillä aloitettiin niiden kerääminen jo helmikuussa ;D

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 22.10.11 - klo:23:28
Viimeisellä 250km etapilla oli paikoitellen pakkasta ja hiukan kostean näköistä tietä joten piti ajella hissukseen välillä, tällä pääsee näköjään pirun vähällä jos malttaa ajella oikein sukkasillaan 8)
Kyllähän kyseessä on mielestäni todella asiallinen moottori, varsinkin jos miettii kulutuksen ja tehon/suorituskyvyn suhdetta. Oma pikkukippo meni välillä viime talvena matka-ajossa tuon allekin kun alla oli hiukan kulutusystävällisemmät renkaat (225) ja talvirajoitukset voimassa. Kesäpyörillä (255) ja -rajoituksilla ei kyllä pääse alle kuuden millään...

ATM

Ihan samanlaiset havainnot moottorin pihiydestä matka-ajossa. Alle kuuden pääsee kevyesti kun vain tietä riittää. Sen sijaan täällä kaupungissa valojen välinen pätkäajo on myrkkyä. Ei sitten millään edes seitsemään litraan satasella. Ja jos oikein yrittää niin ajamisesta loppuu hauskuus tasan siihen paikkaan. Kaiken kaikkiaan erittäin tyytyväinen kyseiseen moottoriin.

juupeli

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 23.10.11 - klo:00:51
Olet, Karvis, näemmä jo kirinyt ohi kilometreissä, vaikka meillä aloitettiin niiden kerääminen jo helmikuussa ;D

Saman huomion tein minäkin. Heinäkuussa aloitettu taival.

ATM, just noin.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 23.10.11 - klo:00:51

Teillä ei sitten tulekkaan kovin mahdottomasti kilometrejä :) Meillä tulee se hiukan vajaa 20tkm vuodessa ja yleensä pidemmät ajot painottuu kesäaikaan, joten jos vanhat merkit pitää paikkansa niin alle 20tkm jäädään nytkin.

Lainaus käyttäjältä: ATM - 23.10.11 - klo:01:29
Ihan samanlaiset havainnot moottorin pihiydestä matka-ajossa. Alle kuuden pääsee kevyesti kun vain tietä riittää. Sen sijaan täällä kaupungissa valojen välinen pätkäajo on myrkkyä. Ei sitten millään edes seitsemään litraan satasella. Ja jos oikein yrittää niin ajamisesta loppuu hauskuus tasan siihen paikkaan. Kaiken kaikkiaan erittäin tyytyväinen kyseiseen moottoriin.

Itse olen pannut merkille että nopeutta ei kestä pitää yli satasessa jos haluaa päästä alle kuuden litran, mutta 80-90km/h nopeudella kylläkin melko helposti. En tiedä minkälainen vaikutus tuolla 17" rengastuksella on asiaan kun alkuperäisillä renkailla ei ehtinyt kokemuksia juuri kertyä, mutta kohta nähdään miten alkuperäiskokoinen talvirengas vaikuttaa kulutukseen.
Kaupunkiajo on tosiaan myrkkyä varsinkin jos joutuu vähänkään kökkimään ruuhkassa, normi työmatkat laitakaungilla menee helposti 7-7,5 haarukkaan mutta kaupungissa pyörittely nostaa kulutuksen yli 8:n litran ja jopa yhdeksäänkin.

Kaikkineensa olen erittäin tyytyväinen kulutuslukemiin :)

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 23.10.11 - klo:10:26
Teillä ei sitten tulekkaan kovin mahdottomasti kilometrejä :) Meillä tulee se hiukan vajaa 20tkm vuodessa ja yleensä pidemmät ajot painottuu kesäaikaan, joten jos vanhat merkit pitää paikkansa niin alle 20tkm jäädään nytkin.
Eipä tule ei, työmatka on viime talvestakin lyhentynyt hieman (nyt vajaa 4 km suuntaansa). Käytännössä kaikki kilometrit on lisäksi tullut tuossa nurkissa pyöriessä, pari sellaista 150 km lenkkiä tullut heitettyä... Hyvin kyllä huomaa, että kun tuollaisenkin reilun satkun lenkin käy maantiellä ajelemassa, kasvaa huoltoennusteen aika ja kilometrit ihan silmissä. Tätä menoa ei päästä paljoakaan yli vuoden ennen ensimmäistä LL-huoltoa.
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 23.10.11 - klo:10:26Itse olen pannut merkille että nopeutta ei kestä pitää yli satasessa jos haluaa päästä alle kuuden litran, mutta 80-90km/h nopeudella kylläkin melko helposti. En tiedä minkälainen vaikutus tuolla 17" rengastuksella on asiaan kun alkuperäisillä renkailla ei ehtinyt kokemuksia juuri kertyä, mutta kohta nähdään miten alkuperäiskokoinen talvirengas vaikuttaa kulutukseen.
Kaupunkiajo on tosiaan myrkkyä varsinkin jos joutuu vähänkään kökkimään ruuhkassa, normi työmatkat laitakaungilla menee helposti 7-7,5 haarukkaan mutta kaupungissa pyörittely nostaa kulutuksen yli 8:n litran ja jopa yhdeksäänkin.

Kaikkineensa olen erittäin tyytyväinen kulutuslukemiin :)
Meillä tuossa DSG yksilössä ylempänä mainitulla ajoprofiililla pitkän aikavälin (viimeiset pari tuhatta kilometriä) keskikulutus ajotietokoneella nyt 9,4. Varmaankin noususuunnassa kun talvi pääsee niskan päälle. Webasto kun vielä haukkaa omansa, niin todellinen kulutus talvella lienee reilusti päälle kympin. Viime kevättalven selvisi ilman akkulaturia, mutta eiköhän se ole pakkohankinta ennen kuin kunnon pakkaset alkaa...

Maantiellä 80 alueilla ajellessa sitten kyllä pääseekin kuuden litran pintaan, jopa alle, huolimatta 17" kumeista.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 23.10.11 - klo:10:45
Maantiellä 80 alueilla ajellessa sitten kyllä pääseekin kuuden litran pintaan, jopa alle, huolimatta 17" kumeista.

Joo 80:n alueilla pääsee tosiaan alle kuuden litran melko helposti tuolla isommallakin rengastuksella :)

Gudmund

Alle kuuden pääsee, mutta ei se ihan itsekseen tule, ainakin oman kokemuksen mukaan. Koko tankkia ei saa menemään alle kuuden, mutta yksittäisiä, olosuhteiltaan suotuisia osuuksia kylläkin.

Meillä on kesäkuussa 2011 käyttöönotettu Ocu, nyt reilu 13tkm mittarissa, ja kaikki tankilliset ovat olleet välillä 6.6-7.6l/100km (laskettuja lukuja, ajotietokone on hieman liian optimistinen). Rengastuksena meillä on myös nuo 225/17 pyörät.

Jostain muistaisin lukeneeni, että jopa 0,7l/100km olisi kulutuseroa 15" vs. 17" rengastuksilla 1.8TSI:llä, en vaan muista kuka sitä mahtoi kirjoittaa. Itse olen taipuvainen uskomaan, että noin paljon se voisi ollakin.

Tyytyväisiä koneeseen ollaan täälläkin. :)
Octavia III RS TDI

juupeli

Gudmund ja Karvis, teillä on manuaalit ja leveämmät renkaat. Mielenkiintoista seurata tilannetta, omassani vakiorenkaat ja DSG. Heinäkuusta lähtien 11 tankkausta ja niistä laskettu keskikulutus on 6.1 litraa.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: juupeli - 24.10.11 - klo:09:45
Gudmund ja Karvis, teillä on manuaalit ja leveämmät renkaat. Mielenkiintoista seurata tilannetta, omassani vakiorenkaat ja DSG. Heinäkuusta lähtien 11 tankkausta ja niistä laskettu keskikulutus on 6.1 litraa.

Todelliset keskikulutukset on vain sikäli hankalia vertailtavia, että ajoprofiilit vaihtelee käyttäjien kesken. Meillä esimerkiksi iso osa ajoista tulee kaupungissa ja keskikulutus onkin nyt 7,28L/100km.

Toki tuosta sinun varsin alhaisesta keskikultuksesta voi päätellä ainakin sen, että rengaskoko vaikuttanee ainakin sen puoli litraa kulutukseen. Mukava katsoa mitä omille kulutuslukemille tapahtuu kun käyn tänään vaihtamassa vakiokokoiset talvirenkaat alle ::)

Gudmund

Kuten Karvis kirjoittelikin, ihan suoraan ei kulutuksia voi vertailla kun kahta samanlaista ajoprofiilia ei löydy. Meillä ajo sisältää päivittäistä pks-ruuhka-ajoa, mutta myös paljon maantietä kuten kilometrien kertymisestä voi arvailla. Keskikulutus tähän saakka 7,05 l/100km.

Itse heitän parin viikon päästä 205/16 nastarenkaat alle, ja seuraan edelleen mitä kulutuslukemille tapahtuu. Vai tapahtuuko mitään.
Mielenkiintoista on vertailla muiden kokemuksia tällä saralla.
Octavia III RS TDI

juupeli

Jep, olette tismalleen oikeassa, ettei kulutuksia pidä alkaa liikaa vertailemaan syistä jotka toitte esiin. Tarkoitukseni ei myöskään ollut elvistellä. Aina kun luen jonkun alhaisista kulutuksista, mietin kuinka tuohon on päästy ja olisiko minulle tarkoituksenmukaista kokeilla samoja keinoja.

Tässä minua erityisesti kiehtoo saman mallin ja moottorin kautta esiintulevat käytännön kokemukset. Varsinkin manuaalin ja DSG.n erot. Kiva alkaa seuraamaan talvikautta, teillä molemmilla nastat, minulla kitkat.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: juupeli - 24.10.11 - klo:11:44
Jep, olette tismalleen oikeassa, ettei kulutuksia pidä alkaa liikaa vertailemaan syistä jotka toitte esiin. Tarkoitukseni ei myöskään ollut elvistellä. Aina kun luen jonkun alhaisista kulutuksista, mietin kuinka tuohon on päästy ja olisiko minulle tarkoituksenmukaista kokeilla samoja keinoja.

Tässä minua erityisesti kiehtoo saman mallin ja moottorin kautta esiintulevat käytännön kokemukset. Varsinkin manuaalin ja DSG.n erot. Kiva alkaa seuraamaan talvikautta, teillä molemmilla nastat, minulla kitkat.

Mukavahan näitä kulutuksia on seurailla/vertailla vaikkei ajot olekkaan samanlaisia, nyt on sitten nastat alla joten kohta nähdään mitä renkaat vaikuttaa kulutukseen :)

Karvis

Pakkasten saavuttua olen hiukan seuraillut lämpeämistä&lämpenemisnopeutta, näin alkuun vaikuttaisi että tässä 1.8:ssa saattaa jopa pärjätäkin talvella ilman webastoa :)

Tänään töistä lähtiessä: Pakkasta -8,5°C auton mittarin mukaan, virallinen mittaus 500m päässä n. -10°C. Esilämmitys 1h 5min, käynnistäessä moottorin lämpö oli +26°C. Kilometrin ajon jälkeen lämpötila oli +42°C ja sisälle saatiin jo lämmintäkin kohtuullisesti, 3km/7min jälkeen moottorin lämpö oli 60°C ja 6,5km/12min kohdalla moottorin lämpö oli jo +70°C, samalla myös öljyn lämpötilanäyttö heräsi näyttämään lukemaa +50°C.
Ajo siis kokonaan kaupungissa muutamalla liikennevalostopilla höystettynä, keulaa ei ole tukittu ja climatronic sai hönkiä auto-asennossa mielensä mukaan. Aamulla pakkasta oli ~saman verran mutta esilämmitys oli n.1h 45min ja käynnistäessä moottorin lämpö oli jo valmiiksi +35°C, lämpeämistä ei vain tullut seurattua siinä aamu-unisena noin tarkoin.
Letkulämmitin vaikuttaisi varsin pätevältä laitteelta, parin paistinpannu&pakastin yhdistelmän jälkeen tämä on aivan outo ilmiö :D

Näyttää siis lupaavalta, toivottavasti oikeiden pakkasten saavuttua ei totuus iske päin näköä :-\

Karvis

Jouluaaton vastaisena yönä lumituisku päätti luoda uuden Skoda-mallin, Ocu sb :P

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 28.12.11 - klo:22:50
Jouluaaton vastaisena yönä lumituisku päätti luoda uuden Skoda-mallin, Ocu sb :P

Itseasiassa ei lainkaan pöllömmän näköinen! Kelpais  ;)
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Karvis

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 28.12.11 - klo:23:17
Itseasiassa ei lainkaan pöllömmän näköinen! Kelpais  ;)

Ihan samaa katselin vähän joka kulmalta, ei lainkaan hassumpi :D

MVA

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 28.12.11 - klo:23:23
Ihan samaa katselin vähän joka kulmalta, ei lainkaan hassumpi :D
Aivan, laita postia Skodan muotoiluosastolle  ;D.

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.08.11 - klo:21:13Takalasissa on juurikin tuollainen rasterikuvio ja kyllähän se näkyy hieman vaaleana siitä, sille ei lienee paljon ole tehtävissä. Viron pojat tosin mainostaa tekevänsä tummennuksen siten ettei niitä vaaleita kohtia näy, mutta en tiedä kuinka ne sen tekee koska täällä en ole nähnyt kenenkään saaneen sellaista edes kokeneilta ammattilaisilta :-\ http://www.ravolar.ee/?lang=est&section=4
Sori sekaantuminen wanhaan keskusteluun... Tuli vain mieleen, että eihän eteläsuomalaiset vain "häivytä" rasterointia esimerkiksi mustalla maalitussilla tai vastaavalla? Kaukaa katsottuna mahdoton havaita tätä metodia käytetyn.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 26.01.12 - klo:01:50
Sori sekaantuminen wanhaan keskusteluun... Tuli vain mieleen, että eihän eteläsuomalaiset vain "häivytä" rasterointia esimerkiksi mustalla maalitussilla tai vastaavalla? Kaukaa katsottuna mahdoton havaita tätä metodia käytetyn.

Voi olla että he käyttävät jotain tussia tai tummennus sprayta tmv. tuo rasteroinnin häivyttämiseen, kuvista ei oikein voi sanoa miten homma on tehty. Mutta hyvältä se näyttää :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy