Skoda Octavia hb, 1.8TSI Elegance -11

Aloittaja Karvis, 01.06.11 - klo:18:22

« edellinen - seuraava »

Karvis

Octavia hb 1.8TSI Elegance, Candy White



Elegancen vakiovarusteiden lisäksi seuraavat:



  • RS:n Zenithit 7x17" (CCH 600 008), renkaina 205/50-17 Continental PremiumContact 2
  • Deimos 6x15" (1Z0 071 492) joiden päälle kääritty 195/65-15 Nokian HKPL7
  • RST pakoputkenpää (FDC 610 001)
  • Kynnyslistat RST somistein (KDA 600 002)
  • Kangasmatot (DCA 600 001A)
  • Antenni vaihdettu malliin lyhyt, adoptoitu Peugeot 807:sta (6561.N3)
  • Tummennetut ikkunat Llumarin kalvoin, takalsi 15% ja takasivut 20%
  • Defa letkulämppäri+sisähaara Terminin kera


Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Tikka

Onnittelut uudesta autosta, toivottavasti tulevat kilometrit ovat huolettomia ja nautittavia.

Erkka

Onnittelut täältäkin, Karvis. On tuo valkoinen vaan upea väri Skodaan. Naattikaa uutukaisesta täysin rinnoin. ;)

Ps. mikä on tuo sininen tarra takaluukussa? Ei kai vaan autoliikkeen mainostarra, heh? ;)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 01.06.11 - klo:18:34
Ps. mikä on tuo sininen tarra takaluukussa? Ei kai vaan autoliikkeen mainostarra, heh? ;)

Pörhön tarralta näyttää...  ;)

Mutta onnittelut Karvikselle uudesta autosta! Jossain määrin tuo 1,8 Tsiippa kiehtois itseänikin vaikka kilomeettereitä tuleekin sen verran, ettei bensaan siirtyminen ole oikein vaihtoehto. Jos olisi kesärenkaat ollu vaihtokunnossa, niin olisin tuon rengas/vanne pakettisi ostanut pois.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Late

Onnea uuden auton johdosta :)

Kyllä se vaan on Pörhön tarra ;)


Karvis

Kiitokset onnitteluista :)

Ja kyllä, tarra OLI Pörhön mainos...se tuli ihan pyytämättä mutta ei yllätyksenä.

Ja näillä näkymin renkaat poistuu auton alta huomenna, ostakee pois ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Karvis

Tulipahan käytyä sitten koko perheen voimin ilta-ajelulla ja Ocu jaksaa ihastuttaa eikä kummallakaan harmita lainkaan Yetistä luopuminen vaikka monta tonniahan siinä rahaa paloi hukkaan, jopa hallituksen puheenjohtaja on tyytyväinen hankintaan.

Samanlainen iltalenkki heitettiin kuin monesti ennen Yetilläkin, kulutus Maxi-DOTin mukaan 6.6L/100km kun Yetillä vastaavan reissun lukemat oli lähes poikkeuksetta 8:n litran pinnassa.

Pitkien valojen viiksen toiminnassa on tapahtunut muutos edellisiin Skodiin verrattuna. Ennen pitkät päälle laittaessa viiksessä oli pieni vaste jonka yli pukattaessa viiksi jäi sinne eteen mutta nyt viiksi palautuu takaisin keskelle, takaisin lyhyille vaihdetaan samaan tapaan kuin pitkiä vilauttaessa. Eiköhän tuohonkin totu, ompahan ainakin viiksi paremmin hollilla pitkilläkin ajaessa.

Liikennevaloissa tuntui kuin olisi istunut akvaariossa->tummennukset siis heti ensi viikolla asennukseen ;D
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Eku-81

Itse kanssa inhoan akvaario-fiilistä.  ;)  :D Takasivu-lasit olen saanu jo tummennettua, luontaiset toiminnot hidastaa projektia. Itse olen kalvot kaikkiin autoihini laittanut, jonkun verran kavereiden autoihinkin.

livejungle

Onnea hankinnasta joka lopulta miellyttää.  :D
Millä tummuudella ajattelit laittaa lasit? ja kuvia sitten kun tummennettu..  :)
Omassani nuo Sunset tummennukset on aika kevyesti tummennetut, niin pyörinyt mielessä että jos hieman saisi niihin lisää tummuutta mutta ei kuitenkaan täysin jätesäkeiksi..

Ps. Hyvin tuo kiiltelee tehdasvahoillakin  :D

roadZ

hyvin sopii valkoinen väri Octaviaan, ilmankos niitä paljon liikenteessä näkeekin. nyt vaan isompaa vannetta alle niin vaan paranee  :)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: roadZ - 01.06.11 - klo:22:43
nyt vaan isompaa vannetta alle niin vaan paranee  :)

Huomenna olisi tarkoitus kokeilla alle 17" Zenithejä, saisihan ne olla vielä pykälää isommat mutta josko tuo 17" olisi sopiva kompromissi ulkonäön&mukavuuden&polttoainetalouden suhteen :-\ Ja tuohon kokoon raaskii ostaa vielä ihan laaturenkaatkin :) Myös L&K:n Cepeukset miellyttäisi silmää, mutta niitä on tosi huonosti tarjolla käytettynä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

jhm

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 01.06.11 - klo:19:16
Kiitokset onnitteluista :)

Ja kyllä, tarra OLI Pörhön mainos...se tuli ihan pyytämättä mutta ei yllätyksenä.



Onnittelut täältäkin,siisti peli ja valkoinen kyllä näyttää hyvältä Ocussakin.
Joskus itellä ollut valkoinen Cordoba farkku,ainakin omaan silmään näytti aivan sopivalta kun vaan pesi tarpeeksi usein.

Mutta  tuo Pörhön tarra..millä irrotit?

Vajaa pari kuukautta sitten vaihdoin Pörhöltä käytetyn Ocun,siihen oli kans lätkäisty sama tarra eikä ole tullut poistettua vaikka aina siihen silimä pökkää.
VW Transporter T5  84kw 2014

Karvis

Lainaus käyttäjältä: jhm - 01.06.11 - klo:22:57
Mutta  tuo Pörhön tarra..millä irrotit?

Vajaa pari kuukautta sitten vaihdoin Pörhöltä käytetyn Ocun,siihen oli kans lätkäisty sama tarra eikä ole tullut poistettua vaikka aina siihen silimä pökkää.

Ihan vaan nurkasta kynnellä raolleen ja varovasti vetämällä irti, on alusta aika timmin oloinen mutta lähtee sitten lopulta kohtuu voimalla.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

jhm

Pitääpä kynsiä se irti huomispäivänä.Tiukassa tuo tuntui olevan kun sitä kerran kokeilin josko irtoais.
VW Transporter T5  84kw 2014

ATM

Onnea Karvis hienosta Octaviasta! Kiva kuulla että Yetin jälkeen paistaa aurinko. Väristä plussaa  ;)

Reneto

#15
Onnea uudesta tulokkaasta. Komea on.
Olet nyt ajellut siis nastarenkailla.. 
Toivottavasti 17":iset ovat luvatussa kunnossa, niin ei tarvitse pidempään rapistella. Ymmärsin, että menet käytettyjä katsomaan. Huomenna ei taida olla kaupatkaan auki  ::)

Edit: väsymystä
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 01.06.11 - klo:23:30
Olet nyt ajellut siis nastarenkailla.. :o

En sentään, alla on nuo ensiasennus 15" kesärillat :D

Käytettyjä tosiaan menen katsomaan, kerran niitä kävin jo katsomassa mutta syynään ne huomenna vielä tarkemmin. Päällä niissä on 225/45 GY:t ~4mm pinnalla, eli rengaskauppaan on asiaan piakkoin jos noista kaupat syntyy.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tibis

Onnea Karvis, ja mukavia intohimosia kilometrejä  ;D Valkoinen rules

jni

Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Karvis

Kylläpäs se vaan maistuukin hyvälle, Moottorissa on todella mahtavasti vetoja vaikka kaasun käyttö onkin ollut sisäänajotyyliin maltillista.

RS:n Zenithit käyty korjaamassa talteen, huomenna puunausta niin josko ne saisi viikonlopuksi alle :D
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Markku J

Onnittelut Karvikselle hienosta Ocusta ! Valkoinen on hyvä väri, ja tuossahan on miellyttävän tehokas tekniikkapaketti pellin alla myös.

RSOCUstin

Ocu tuli taloon. Onnea sinnekkin. Tummalasia ja suurempaa vannetta kaipaa. On se hieno puhtaana, pitääkin oma pestä tänään, sisä ja ulko puunia kaipaa.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 03.06.11 - klo:08:46
Ocu tuli taloon. Onnea sinnekkin. Tummalasia ja suurempaa vannetta kaipaa. On se hieno puhtaana, pitääkin oma pestä tänään, sisä ja ulko puunia kaipaa.

Vanteet tulikin jo eilen hankittua, koko tosin aika maltillinen 17". Tummennuksiin varaan ajan tänään tai viimeistään maanantaina, samalla teippautan B-pilarit mustaksi :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

RSOCUstin


MVA

Onnittelut uudesta pirssistä.  :)

Onko jo vcds:llä koodattu vakionopeudensäätimen nopeus näkymään mittaristossa? Tuota ominaisuutta ei saatu toimimaan minun RS:ssä.

Karvis

#25
Lainaus käyttäjältä: MVA - 03.06.11 - klo:09:57
Onnittelut uudesta pirssistä.  :)

Onko jo vcds:llä koodattu vakionopeudensäätimen nopeus näkymään mittaristossa? Tuota ominaisuutta ei saatu toimimaan minun RS:ssä.

Ei ole vielä koodattu mutta viikonloppuna olisi tarkoitus kokeilla, toivottavasti saadaan toimimaan :-\

Ei mennyt koodailut putkeen :-[ Vakkarin nopeusnäyttöä ei saatu toimimaan, kuten ei myöskään kääntymisvaloja vilkuista vaan ainostaan rattia kääntämällä :'(
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

MOIO

Onnittelut Karvis minunkin puolelta! Mulla on käytännössä melkein sama paketti väriä myöten, mutta Combi. Tähän mennessä kilometrejä on kertynyt 1600 eikä ongelmia ole ilmennyt. Kysynpä nyt kuitenkin sinulta vielä samaa asiaa, jota jo ihmettelin jossain toisessa ketjussa tuolla aikaisemmin. Eli huomaatko sinäkin liikkeellelähdöissä kytkintä luistatettaessa pientä värinää jossain voimansiirron alueella? Liikkeellelähdössä kierrosluvusta riippuen tuntuu, että joko itse moottori värisee/tärisee tai sitten jokin voimansiirron osa-alue? Taitaa olla ominaisuus kuten tuolla aikaisemmin todettiin, mutta en vain vastaavaa koskaan huomannut esim 10 vuotta vanhassa edellisessä Rellussani... Värinä loppuu välittömästi kun auto on saatu liikkeeseen eikä ilmiötä esiinny koskaan itse ajossa.

Sitten kysymys vielä Elegance verhoiluun liittyen. Musta tuntuu, että noista penkkien mustasta verhoilusta irtoaa jotain karvaa jatkuvalla syötöllä... Tämän huomaa kun avaa oven ja ilmavirta pääsee kulkemaan kabiiniin. Päivänvalossa on helppo nähdä miten ilmassa lentää penkeistä irtoavia karvoja, hiukkasia... Oletko samaa huomannut?? Eihän kyseessä nyt ole mikään iso asia, mutta olisihan se kiva että pölinä jossain vaiheessa loppuu.

Vielä muutama muu huomio tuolta 1600 km ajon ajalta. Keskikulutusnäyttö 2 näyttää nyt 6.5l/100 km. Tankkauksista mitattuna todellinen kulutus on ollut 6.8l/100 km eli semmoiset 2.7 desiä tuo näyttö näyttää valehtelevan. Ekat kaksi tankillista tankkasin 95 etanolilitkua ja nyt juuri vedin tankin täyteen 98:a. Katsotaan mitä kulutukselle tapahtuu jos mitään. Mielenkiintoista muutenkin nähdä tapahtuuko kulutukselle jotain vielä myöhemmien kun kilometrejä tulee lisää. Ohjekirjan mukainen sisäänajohan on nyt takana päin omalta osaltani. Halutessaan 1.8 TSI:llä kyllä pääsee pieneen kulutukseen. Juuri tänään jouduin 22 km työmatkallani matelemaan sellaista 80-85km/h mittarinmukaista vauhtia ja perille päästessä keskikulutusnäyttö 1 näytti 5.1l/100km... Tuohon päälle pitänee laskea se 2.7 desin virhe eli jossain 5.4-5.5 kukutusalueella liikutaan.


skodamig

Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

MVA

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 03.06.11 - klo:10:15
Ei ole vielä koodattu mutta viikonloppuna olisi tarkoitus kokeilla, toivottavasti saadaan toimimaan :-\

Ei mennyt koodailut putkeen :-[ Vakkarin nopeusnäyttöä ei saatu toimimaan, kuten ei myöskään kääntymisvaloja vilkuista vaan ainostaan rattia kääntämällä :'(
Meillä kääntymisvalot sai RS:ssä toimimaan vilkusta, mutta Elegancessa toimii vain rattia kääntämällä. Vakionopeudensäätimen nopeusnäyttöä ei ole koitettu koodata toimimaan meidän Elengancessa.

downtime

No niin. Hyvältä näyttää valkoinen Ocu ja tehoakin pitäisi olla ihan riittävästi.

Joten eipä muuta kuin onnea uudesta kulkupelistä Karvis. Toivottavasti tämä miellyttäisi "vähän" kauemmin :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy