BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Chicane

Lainaus käyttäjältä: V-O - 02.09.13 - klo:23:10
Kohta alkaa taasen x-drive kauppa käymään  ;) ...

Millainen tarjous?

V-O

Siellä on taas kampanjahinta 499 â,¬:lla  x-drive...

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: V-O - 02.09.13 - klo:23:25
Siellä on taas kampanjahinta 499 â,¬:lla  x-drive...

Kyllä saa taas jotkut vannoutuneet takavedolla ajavat bemaristit suu vaahdossa selittää ja puolustaa miksi ottavat mieluummin takavedon tuossakin tilanteessa.

Suuri osa näistä uusista bemareista myydään kotimaassamme jo nelivetoina. Seuraava ykkönen on jo etuveto, koska tehtaan mukaan on kuulemma tuossa kokoluokassa asiakkaille ihan sama onko auto etuveto vai takaveto. Varmaan tulee vielä aika jolloin valikoimassa ei ole enää yhtään takavetoa eikä myöskään kuusipyttyistä  moottoria.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 03.09.13 - klo:08:45
Kyllä saa taas jotkut vannoutuneet takavedolla ajavat bemaristit suu vaahdossa selittää ja puolustaa miksi ottavat mieluummin takavedon tuossakin tilanteessa.

Ihan sama juttu kuin automaatin kanssa. Siis automerkistä riippumatta. Kun automaatin tai nelikon saa ilmaiseksi tai lähes ilmaiseksi, niin kaikki sellaiset ottaa. Kun niistä joutuu maksamaan, niin selitellään kovasti miksi sellaista ei tarvitse. Ja miksi se on suorastaan huono.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 03.09.13 - klo:08:50
Ihan sama juttu kuin automaatin kanssa. Siis automerkistä riippumatta. Kun automaatin tai nelikon saa ilmaiseksi tai lähes ilmaiseksi, niin kaikki sellaiset ottaa. Kun niistä joutuu maksamaan, niin selitellään kovasti miksi sellaista ei tarvitse. Ja miksi se on suorastaan huono.

Värien kanssa on myös aivan sama juttu. En vaan voi ymmärtää, että juurikin premium-autojen kohdalla sattuu kotimaassamme olemaan eniten niitä jotka rakastaa tavallista punaista, mustaa ja valkoista. Valkoinen on "in" monessa muussakin autossa, mutta erityisesti premium-autoissa. Voihan olla osa niitäkin, jotka nimenomaan haluaa sen bemun tai Audin valkoisena, mutta monen ajatusmaailma ei anna periksi maksaa noin 1000-2000 euroa metalliväristä. Tai sitten vaimo kieltää laiitamasta moista summaa väriin tai auto on liisari jolla on tietyt rajat.

Mieluummin laitetaan sitten tonneja vaikka vanteisiin, tehdasnaviin, stereojärjestelmiin, nahkaverhoiluun yms., mutta väristä ei olla helposti valmiita maksamaan noin kovia summia. Se on kuitenkin vanteiden ja korin muotojen ohella se merkittäväin visuaalinen ulkoinen tekijä autosta sekä itselle, että muille.

Edellisessä 3-sarjassa kuului metalliväri jonkinaikaa business-pakettiin ja kyllä suurinosa sen hyödynsi ja otti sen auton metallivärillä eikä halunnut vaihtaa sitä normiväriin.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 03.09.13 - klo:09:08
Edellisessä 3-sarjassa kuului metalliväri jonkinaikaa business-pakettiin ja kyllä suurinosa sen hyödynsi ja otti sen auton metallivärillä eikä halunnut vaihtaa sitä normiväriin.

Näinpä. Kovasti Premiunkuskit tuntuvat aina hehkuttavan mustaa ja valkoista, mutta sitten kun onkin metallivärikampanja, niin otetaankin jotain aivan muuta. Kummallista toimintaa, sanoisin.

Meillä ei ole ikinä ollut mustaa tai valkoista autoa ja jollain tasolla toivon, että sellaista ei tulekaan. Mutta se riski on olemassa, jos päätyy joskus ostamaan Premiumin. Silloin ei ehkä ole varaa ostaa metalliväriä. Mutta mä nyt sentään pystyn myöntämään, että ainoa syy valkoisen tai mustan auton ostamiselle olisi silloin se, että ei ole varaa metalliväriin.

MoFFe

En usko että väri asia on ihan noin helppoa...ainakin minä en menen värin hinnan perusteella. Toisaalta en tilaa mitään erikoisväriä joka maksaa sitten hunajaa. Vaan valitsen sen minkä on hieno, just esim punamusta. Eli punainen auto ja sitten mustia vanteita jne. Tai valkoista ja mustaa...  En mä niitä valitse koska se on halvin. Vaan se että se sattaa olla hieno  :)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 03.09.13 - klo:09:17
En mä niitä valitse koska se on halvin. Vaan se että se sattaa olla hieno  :)

Eli ensi kerralla kun olet ostamassa uutta autoa ja jos silloin on voimassa kamppis, että metalliväri on ilmainen, niin ostatko varmasti perusvärin?

Ranssi

LainaaHuippusuositun 520d:n saat nyt xDrive-nelivedolla, automaattivaihteistolla sekä Business-paketilla alkaen 51.416,09 â,¬.

Tuossa olisi kyllä tämän hetken herkullisin paketti, mutta budjetti jää vähän enemmästä kuin siitä metalliväristä kiinni.

Skula

Jos metalliväri olisi kamppiksena 0 euroa.. Se ei muuttaisi oikeastaan omaa värivalintaa millään muotoa.. On tiettyjä autoja jotka haluan ja olen halunnut ostaa perusvärillä (valkoinen CC), ja toisaalta sitten halunnut myös metallivärillä, vaikka se on ollut kallis (A4 Avant B8)..

Eri asia on jos kyseessä on jokin oikea erikois-/exclusive väri, jonka hinta on >3000e, niin sitten voisin harkita, jos tuon saisi "kaupan päälle", mutta silloinkin vain jos kyseisen hintainen väri natsaa..

Tää BMW kamppis on kyllä asiallinen, näitä lisää  :)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

chr

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 03.09.13 - klo:09:19
Eli ensi kerralla kun olet ostamassa uutta autoa ja jos silloin on voimassa kamppis, että metalliväri on ilmainen, niin ostatko varmasti perusvärin?

Vaikkei ollutkaan minulle kohdistettu, niin vastaan että en välttämättä. Asia ei ole noin yksioikoinen. Edellinen auto oli musta, metalliväri, ja väri maksoi noin tonnin. Penari on perusvalkoinen, eikä väri maksanut mitään. Auto on liisari, joten värin kulu on melkein olematon, mutta vaikuttaa toki kokonaishintaan. Suurin merkitys oli sillä, että esittelyauto oli valkoinen ja tuollaiseen katumaasturihenkiseen vekottimeen se sopi minusta hienosti.

Ton-1

Onpa makia ajoitus tässä bemmun x-drive-kamppiksessa, tilaaja päässee nauttimaan 4 vetävästä pyörästä jo tulevan talven aikana ....... kun taas tod. näk. helmikuun quattro-kamppis on vähän kuin menneen talven heiniä .....
Member of a A(udi) & A(prilia) club

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Skula - 03.09.13 - klo:09:31
Tää BMW kamppis on kyllä asiallinen, näitä lisää  :)

BMW on kyllä ottanut todella agressiivisen linjan nelikkorintamalla. Audi taitaa jälleen jäädä kerran jäädä katselemaan perävaloja.

http://www.bmw.fi/fi/fi/newvehicles/5series/sedan/2010/showroom/automaattikampanja/index.html

A6:sen halvin quattro on 64 000 euroa...

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 03.09.13 - klo:09:17
Näinpä. Kovasti Premiunkuskit tuntuvat aina hehkuttavan mustaa ja valkoista, mutta sitten kun onkin metallivärikampanja, niin otetaankin jotain aivan muuta. Kummallista toimintaa, sanoisin.

Meillä ei ole ikinä ollut mustaa tai valkoista autoa ja jollain tasolla toivon, että sellaista ei tulekaan. Mutta se riski on olemassa, jos päätyy joskus ostamaan Premiumin. Silloin ei ehkä ole varaa ostaa metalliväriä. Mutta mä nyt sentään pystyn myöntämään, että ainoa syy valkoisen tai mustan auton ostamiselle olisi silloin se, että ei ole varaa metalliväriin.

Tuo on taas sinun mielipide. Vaikka Audillakin olisi nyt metalliväri ilmatteeksi-kampanja, en ottaisi. Musta on perusvärinä mielivärini, ja metallisävyisenä ei ole makuuni koska näyttää auringossa kiillottomammalta ja puhtaanakin pölyiseltä sekä taittuu muihin värisävyihin. Punaista en uutena ottaisi, en metalli-tai perussävynä. Valkoinen bemarissa on sävyltään ok eli olisi toinen vaihtoehto, mutta Audi A3:ssa amalfi on surkeansävyinen kermansävy ja metallivalkoinen taittuu liikaa hopeiseen.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 03.09.13 - klo:10:06
Tuo on taas sinun mielipide. Vaikka Audillakin olisi nyt metalliväri ilmatteeksi-kampanja, en ottaisi. Musta on perusvärinä mielivärini, ja metallisävyisenä ei ole makuuni koska näyttää auringossa kiillottomammalta ja puhtaanakin pölyiseltä sekä taittuu muihin värisävyihin. Punaista en uutena ottaisi, en metalli-tai perussävynä. Valkoinen bemarissa on sävyltään ok eli olisi toinen vaihtoehto, mutta Audi A3:ssa amalfi on surkeansävyinen kermansävy ja metallivalkoinen taittuu liikaa hopeiseen.

Eikös se oo tylsää ottaa aina valkoinen...Sinullakin ollut jo ties kuinka monta valkoista autoa perätysten.

Bemufoorumilla eräs henkilö, joka ei tykännyt nelivedosta eikä bensakoneesta omisti valkoisen F30:n, jonka vaihtoi valkoiseen dieselimoottoriseen takavetoiseen F30:een joka on myös valkoinen. Auto on ulospäin ilmeisesti täysin samoilla varusteilla kuin ex-auto ja sisältäkin ilmeisesti tyystin samanlainen. Eli suurin ero on vetotavassa ja moottorissa. Ulospäin ei tiedä, että on eri auto jollei rekkaria katso. Vanteet  ovat myös kait erilaiset. Olis ees eri värisen tilannut tai vaikka M-sportin tai jotain muuta spessua.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 03.09.13 - klo:10:33
Olis ees eri värisen tilannut tai vaikka M-sportin tai jotain muuta spessua.

Kyllä sitä yleensä halutaan antaa ilmi että on uusi auto alla - jos se 'häpesi' tilannetta vaihtaa uusi auto n. samanlaiseen ? Meinaa ei ihan viksuin veto noin niinku rahallisesti - oiskohan tilannut sen x-drivensä ilman koeajoa ?

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 03.09.13 - klo:10:41
Kyllä sitä yleensä halutaan antaa ilmi että on uusi auto alla - jos se 'häpesi' tilannetta vaihtaa uusi auto n. samanlaiseen ? Meinaa ei ihan viksuin veto noin niinku rahallisesti - oiskohan tilannut sen x-drivensä ilman koeajoa ?

Syy vaihtoon oli ilmeisesti se, että hän koki olevansa enemmän takavetoisen auton ystävä. Ilmeisesti on ajanutkin iät ja ajat takavetoisella bemarilla. Neliveto tuntui kuulemma liian tahmealta, jäykältä, holhoavalta, tylsältä, kankealta, jäykältä. Takaveto herkempi ajaa, kääntyy paremmin paikallaan (kuulemma), ei niin holhoava ja tylsä yms yms. Enempi ajajan auto.

Bensakoneen fiilis tylsä, kun voima tulee tylsänä tasaisena mattona ilman tehontunnetta ja muutenkin kuulemma tylsä moottori. Diesel tykimmän tuntuinen ja voima tulee esiin jotenkin repivämpänä kun vääntöaluekin on kapeampi. Kulutus dieselissä pienempi ja myös siksi vaihtoi noin vähänajetun auton pois.

Osasyy samanlaiseen lookkiin oli myös kait se, ettei ollut valuuttaa tilata erilaisilla herkuilla olevaa autoa ja kuulemma kaikilla niilläkään ei tee mitään mitä oli ex-autossa ja ilmeisesti jotain sellaisiakin varusteita jäi pois mitä siinä oli.

Eli jotkut tykkää ilmeisesti edelleen enempi takavedosta kuin nelikosta. Mulla ollut bemarilta molempia ja en ainakaan itse ymmärrä tai näe sitä mitä hienoa tai hyvää siinä takavedossa on.

Ton-1

..... eli tultiin takaisin mun asettamaan kysymykseen oliko tilannut ilman koeajoa sen x-driven ?

Oishan hän ne sen 'huonoudet' huomannut koeajolla vai olikohan ollut siinä vaiheessa liian tummat bmw-lasit päässä ?  :P

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 03.09.13 - klo:10:54
..... eli tultiin takaisin mun asettamaan kysymykseen oliko tilannut ilman koeajoa sen x-driven ?

Oishan hän ne sen 'huonoudet' huomannut koeajolla vai olikohan ollut siinä vaiheessa liian tummat bmw-lasit päässä ?  :P

Sitä en muista enkä tiedä. Kummallista kyllä toisinaan törmää M-B, Audi ja BMW-merkkipalstoilla siihen, että uusi malli  ja auto on tilattu kokonaan ilman koeajoa tai edes ilman kylmätyyppejä, eli ihan sokkona. Itse en kyllä moiseen lähtis 50-100.000 hintaisissa autoissa. Eli hankitaan vaan joku auto ihan sen perusteella, kun on ollut vaikka kolme sen merkkistä autoa aiemminkin, niin sitten tilataan se neljäs ilman vertailua muunmerkkisiin autohin tai että edes käydään testaamassa se uusi samanmerkkinen tuote. Sitten voi tulla niitä karvaita pettymyksiä ja uusi auto onkin muutaman kuukauden päästä nettiautossa myynnissä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 03.09.13 - klo:11:00
Sitä en muista enkä tiedä. Kummallista kyllä toisinaan törmää M-B, Audi ja BMW-merkkipalstoilla siihen, että uusi malli  ja auto on tilattu kokonaan ilman koeajoa tai edes ilman kylmätyyppejä, eli ihan sokkona. Itse en kyllä moiseen lähtis 50-100.000 hintaisissa autoissa.

Yksi bemupalstan suurimpia mysteeriota minulle on se yksi aktiivi, joka on useamman vuoden kehunut omaa 5-sarjalaistaan maailman parhaaksi ja vaihtaa sen nyt nuhapumppuun 1-sarjalaiseen. Ja ilman koeajoa luonnollisesti. Ja sillä vitosella on varmaan ajettu alle 20 tonnia, eli se on ihan uudenkarhea.

Markku J

Minä olen tilannut useita Bemareita sokkona, ilman koeajoa (520 dA, 335 CiA, 523 iA ja 335 iA). Ei ole pettymyksiä tullut. Edelleen uskaltaisin tilata, jos rahaa olisi. Audin kanssa hiukan eri juttu, kun meni järkyttävän mutteriohjauksen kanssa hieman usko merkkiin.

lq

Maaleista sen verran vielä, että mun makuun toi F30 MSport toimii valkoisena parhaiten, lähelle pääsee mikälie estrogen blau, mutta sen kanssa voisi käydä kuten kävi Octavian Race Bluun kanssa, kyllästyin väriin parissa kuukaudessa.

Jotain lapsenpaskanruskeaa en suostuisi ottamaan, vaikka siitä maksettaisiin mulle pari tonnia, muuten ei värillä ole suurtakaan merkitystä, kunhan se siis on valkoinen. :troll:

Btw, tää tilattiin ilman koeajoa. Ajattelin nimittäin, että tuskinpa toi nyt niin huono voi olla, etteikö sillä toimeen tulisi.

M1kke

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 03.09.13 - klo:11:00
Kummallista kyllä toisinaan törmää M-B, Audi ja BMW-merkkipalstoilla siihen, että uusi malli  ja auto on tilattu kokonaan ilman koeajoa tai edes ilman kylmätyyppejä, eli ihan sokkona...  ..Eli hankitaan vaan joku auto ihan sen perusteella, kun on ollut vaikka kolme sen merkkistä autoa aiemminkin, niin sitten tilataan se neljäs ilman vertailua muunmerkkisiin autohin tai että edes käydään testaamassa se uusi samanmerkkinen tuote.

Miten tämä muka poikkeaa tämänkin palstan ensin Octavia III ja sen jälkeen Octavia III RS huumasta?  :)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: lq - 03.09.13 - klo:11:11
Jotain lapsenpaskanruskeaa en suostuisi ottamaan, vaikka siitä maksettaisiin mulle pari tonnia, muuten ei värillä ole suurtakaan merkitystä, kunhan se siis on valkoinen. :troll:

Mä maksoin tyytyväisenä hiukan ekstraa, että sain paskanruskean :)

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 03.09.13 - klo:11:11
Miten tämä muka poikkeaa tämänkin palstan ensin Octavia III ja sen jälkeen Octavia III RS huumasta?  :)

Ei mun mielestä mitenkään. Mä en ostaisi mitään autoa uutena ilman koeajoa. Ja en varsinkaan ekoista tuotantoeristä.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 03.09.13 - klo:10:33
Eikös se oo tylsää ottaa aina valkoinen...Sinullakin ollut jo ties kuinka monta valkoista autoa perätysten.

Et huomannut profiilini alatekstiä? Perusmusta A3 sedan tilattu. Valkoinen siis on omassa värimaussani se Toinen Vaihtoehto (olen siis mustavalkoinen tyyppi  ;) ), mutta sävyn pitä olla sopiva. Audin amalfiwhite kummeksuttaa; se on tietyssä valaistuksessa aivan ok mutta usein ei eli menee liki beigeen. Sitten taas joku Audin metallivalkoinen tai Fordin perusvalkoinen liian hopeinen/jäinen.

Ja vaikka Audilla olisi ollut A3:ssa se hyvä sävy eli ibis white, olisin nyt ottanut joka tapauksessa väliin mustana. Vuodesta 2010 alkaen alla on ollut jo 5 valkoista (ja vain yksi musta) joten valkoinen nyt vähäksi aikaa poikki kohdaltani.

Ai niin, autofanaatikko, mitäs mieltä olet uudesta 3-srj:n GT:stä? Poltteleeko? ;)

lq

No ei se autoamalgaamikko saa GT:een niitä ihania 15" pyöriä, että ei se voi.  ::)

chr

Lainaus käyttäjältä: lq - 03.09.13 - klo:11:11
Maaleista sen verran vielä, että mun makuun toi F30 MSport toimii valkoisena parhaiten, lähelle pääsee mikälie estrogen blau, mutta sen kanssa voisi käydä kuten kävi Octavian Race Bluun kanssa, kyllästyin väriin parissa kuukaudessa.

Estrogeenin sininen, taitaa olla naisten väri... ;)

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: lq - 03.09.13 - klo:11:19
No ei se autoamalgaamikko saa GT:een niitä ihania 15" pyöriä, että ei se voi.  ::)

Jotkut 17-tuumaiset ei välttämättä oo poissuljettu, jos auton ajo-ominaisuudet ei niistä huonone. Itse kun en pidä yhtään siitä, että auto on pisarankaan uraherkkä tai vetelee suurinpiirtein milliäkään. En vaan ole vielä tähänpäivään mennessä ajanut ja koeajanut yhtään 17- ja 18-tuumaisin kiekoin varustettua autoa (edes BMW:tä) joka ei yhtään vetele, vatuloi tai ole uraherkkä näillä kotimaamme paskoilla teillä.

Mulla on kyllä 16-tuuman fillarit F30:ssä ja pienemmät ei sinne mahdu. Mielipiteet on kuin persreikä, jokaisella on omansa. Itse saan olla just tätä mieltä ja isompia kiekkoja en laita kuin mikä on pienen mahdollinen koko. Se on mun asia, eikä muille kuulu. Senkun muut laittakoon vaikka 20-tuuman kiekkoa alle.

Ompa jopa sellainenkin ihme koettu parikin kertaa, että mulle on tultu sanomaan, että hyvännäköistä korimallia tuo sun bemaris ja todella hyvän värinen ja hyvä ettet ole pilannut autoasi madaltamalla  ja isoilla kiekoilla. Että kyllä sellaisiakin mielipiteitä on, vaikka ne onkin suurena vähemmistönä esim. BMW palstalla. Eikä olleet mitään eläkeiässä olevaa sakkia jotka noin sanoi.

Niin ja 3GT:hen tulee, niin onhan ne takajalkatilat todella hulppeat ja takakontti kanssa. Siinä suhteessa parempi kuin sedan tai farkku. Itse mulle ei ole niistä mitään iloa. Yksin minä pääasiassa ajan ja siinä menee 3-sarjan sedaninkin takatilat hukkaan. Kontissa ei ole mitään muuta kuin pari ruokakassia kerran viikossa. 1-sarja riittäisi ihan hyvin meille, mutta kun se on helvetin ruma, huonommin äänieristetty kuin 3-sarjalainen, eikä siihen saa bensakone-neliveto-automaattia kuuten kuin jonain 135i versiona.. niin eipä innosta.

3GT on pidempi kuin sedan ja on siten yhä hankalampi parkkeerata ja se on painavampi kuin sedan ja on siksi ehkä kankeampi ja huonompi ajaakin. Karmittomat ikkunat saattaa olla yks riesa suomen talvessa, ainakin suhatudun epäillen. Ennenkaikkea 3GT on kuitenkin edelleen loppupelissä niin helvetin ruma etten sellaista halua. A5 Sb on kaunis siihen verrattuna. A5 sb on kuin joku Scarlett Johansson, Eva Longoria, Salma Hayek, Jessica Biel jne. 3GT on kuin Tukiainen tai Mervi Tapola.

3GT:ssä ei ole siis muuta hyvää kuin parempi kontti ja lastattavuus konttiin ison luukun takia sekä takajalkatilat. Ainoa asia joka itseni mielestä on hyvää ja olisi itsellekin tärkeää on se, että GT:stä lienee parempi näkyvyys eteen ja sivuille. Takanäkyvyys voi olla jopa huonompi kuin sedanissa. Istuinmukavuus lienee myös sedania parempi niin edessä kuin takana, koska GT:ssä istutaan reilusti sdania ylempänä ja se on minusta vain hyvä asia. Vaikuttaa varmaan postiivisesti myös autoon kulkemiseen ja sieltä poistumiseen.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 03.09.13 - klo:11:06
Yksi bemupalstan suurimpia mysteeriota minulle on se yksi aktiivi, joka on useamman vuoden kehunut omaa 5-sarjalaistaan maailman parhaaksi ja vaihtaa sen nyt nuhapumppuun 1-sarjalaiseen. Ja ilman koeajoa luonnollisesti. Ja sillä vitosella on varmaan ajettu alle 20 tonnia, eli se on ihan uudenkarhea.

Tätä en ymmärrä muuten kuin siten, että yksin tai kaksin asuva ihminen ei tee tuonkokoisella autolla enää mitään. Kyseinen henkilö ei ole enää työelämässä, joten kilsoja tulee hyvin vähän ja se ex-auto oli siis dieseli. Tuo kokoinen auto on hyvin hankala stadin ydinkeskustassa, jossa hän asuu. Keskustassa asuessa autolla ei kyllä juuri tee mitään jossei jossain muualla joskus käy. Stadissa on loistavat julkiset yhteydet, joten auto on aika turha keskusta-asujalle. Ehkä on tullut järkiinsä ja siksi vaihtoi bensaan ja järkevämmn kokoiseen autoon. Noilla kilsoilla, tuollaisella asuinpaikalla ja tuolla elämäntilanteella toki olisi ollut kaikkein järkevintä hävittää auto kokonaan. Takkiinhan tuossa varmasti tuli. Ex on uudenkarhea kuntonsa ja kilsojen puolesta, mutta auton arvo on tippunut järkyttävästi.

Toisaalta olisi ottanut ehkä mielluummin vielä vähän enempi varusteita tuohon ja isomman myllyn, mutta ehkä tuossakin mentiin nyt enempi järki mukana.

autofanaatikko

Mun makuun parhaat korimallit nykyisestä mallistosta on 3-sarjan sedan sekä farkku ja 4-sarjan coupe, joka on tosin sisältä ja ulkoa liikaakin 3-sarjan kopio. Eihän siinä ole erona oikeastaan kuin ovien lukumäärä, katon takaosan linjat ja peräkontti. 6-sarja on myös upea, varsinkin Cran coupe. Viitossarja myös ihan ok (paitsi GT-versio), vaikkakin 3-sarja on minusta jotenkin särmikkäämpi ja seksikkäämpi, jos voi autosta noin todeta. Toki joku M5 on sitten nuorekas, mutta se onkin eri peli. X6:ssä on myös jotain mikä vetoaa minuun. Muut X-mallit ei nappaa. Ehkä se, että se on niin massiivinen ja ruma tekee siitä jollain kierolla tavalla nätin ja kiinnostavan, jota 5 ja 3 GT:t ei taas tee.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy