BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

V-O

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 20.05.13 - klo:15:16
komea uusi 328i, jota ihastelin siihen asti kunnes kuulin kun auto käynnistettiin eräänä aamuna.
Saman totesin minäkin tässä männä päivänä koeajolla :(.  Semmonen vie sie mie vikisen fiilis pikkasen tuli...

V-O

Nyt löytyi seuraava autoni: BMW 325d tai 330d.

Tuosta kokoluokasta ylivoimaisesti paras auto, nyt ne on kaikki koeajettu. Ajettavuudesta, ergonomiasta ja muista minulle tärkeistä kriteereistä täydet pisteet.

Ranssi

Hirveän radikaalisti ei näyttäisi uusi X5 päivittyvän:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288569544515.html

Näköjään moottoripuolella seurataan Mesen downsizing -esimerkkiä, kun palettiin näyttäisi kuuluvan 25d-versio, joka on arvatenkin 2-litrainen pata.

Audilta vaan ei pahemmin taida Q-uutisia kuulua, vaikka seiskalla on ikää jo seitsemän vuotta.

batman14

Uusi Q7 on kyllä tuloillaan. Vissiin syksyllä julkaistaan Frankfurtissa.

waudi

Näyttää olevan Saksan sivuilla uusi X5 hinnasto josta vähän näkee tietoja. Hinnastossa kaksi diesel-mallia 2ltr koneella, 218hv teholla joista toinen takavedolla. Rajuimmasta 3.0 dieselistä 381hv päästöillä 177g/km, on Audille haastetta.

https://www.press.bmwgroup.com/pressclub/p/de/startpage.htm

Edit: siis takavedolla tietysti, etuvedon osalta liian vahvat audilasit sumensivat näon  ::)

Ranssi

Sitten on luvassa tiukkaakin tiukempaa kilpailua kyseisessä autoluokassa.

Nähtäneenköhän Audissa nelaridieseliä, epäilen... Haastetta Audille tässäkin päässä moottoripalettia.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: waudi - 30.05.13 - klo:11:58
Näyttää olevan Saksan sivuilla uusi X5 hinnasto josta vähän näkee tietoja. Hinnastossa kaksi diesel-mallia 2ltr koneella, 218hv teholla joista toinen etuvedolla.

Etuveto + 2000cm3 + rivinelonen = X5.

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 30.05.13 - klo:12:47
Etuveto + 2000cm3 + rivinelonen = X5.

Tuossa joutuu yskäisemään etu ja 2000 cm3 kohdalla, kun kertoo mikä on tullut ostettua. :) Eikä tuo rivinelonenkaan lisää katu-uskottavuutta.

Markku J

Ei kai sentään etuvetoinen  :o. Tarpeeksi kaameaa luettavaa jo muutenkin. Mihin tämä maailma onkaan menossa.

sDrive â€" Standardantrieb (standardmäßig ist die hintere Achse angetrieben)

waudi

Siis takavedolla tietysti, etuvedon osalta liian vahvat audilasit sumensivat näon hinnastoa lukiessa, sorry  ::)

RoccoScientist

Kyllä ne etuvedot bemareihinkin tulevat. Seuraavaa 1-sarjalaista ei enää takavedolla tarjota.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

jarppis

Keula ok, mutta peräpää jotenkin kummallisen muhku verrattuna nykyiseen. Liekkö nuo takavalot, jotka tekee jonkinlaisen "optisen harhan"

jf

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 30.05.13 - klo:12:54
Tuossa joutuu yskäisemään etu ja 2000 cm3 kohdalla, kun kertoo mikä on tullut ostettua. :) Eikä tuo rivinelonenkaan lisää katu-uskottavuutta.
Ongelmaa ei taida olla kuin niillä, jotka eivät ko. luokan autoilla aja?  ::)
Nelarina kun tuossa ei ole mitään vikaa. Tietty onhan se Q7:n tai ML:n 204 heppaa paljon enempi kuin BMW:n 218...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

chr

Suomessa vajaavetoinen katumaasturi kyllä naurattaa, mutta eihän ne mitään nelivetoa tuollaisessa eteläisessa euroopassa kaipaa.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: jf - 30.05.13 - klo:13:54
Ongelmaa ei taida olla kuin niillä, jotka eivät ko. luokan autoilla aja?  ::)

No minun silmissä monilla automerkeillä ja -malleilla on tietty Imago. X5:sen imagoon ei sovi 2-litrainen rivinelonen vajaavedolla höystettynä. Jos Qseiska tulee joskus tarjolle rivinelosella ja vajakkina, niin sanon siitä aivan samalla tavalla.

Mun mielestä Bemu sahaa omaan nilkaan näillä muutoksilla. Lyhyessä juoksussa asiakkaita varmaan tulee lisää, mutta kohta ollaan niin kansanautoimagossa, että koko merkki kärsii.

156hv Z4, vajakki R4 X5, 143hv vitonen (vuonna 2014, kun Ocussakin on enemmän potkua),...

Mutta mä olen näissä asioissa vähän vanhoollinen, joten ehkäpä nuorempaa sukupolvea nämä asiat eivät haittaa ;)

M1kke

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 30.05.13 - klo:14:15
No minun silmissä monilla automerkeillä ja -malleilla on tietty Imago. X5:sen imagoon ei sovi 2-litrainen rivinelonen vajaavedolla höystettynä. Jos Qseiska tulee joskus tarjolle rivinelosella ja vajakkina, niin sanon siitä aivan samalla tavalla.

Mun mielestä Bemu sahaa omaan nilkaan näillä muutoksilla. Lyhyessä juoksussa asiakkaita varmaan tulee lisää, mutta kohta ollaan niin kansanautoimagossa, että koko merkki kärsii.

156hv Z4, vajakki R4 X5, 143hv vitonen (vuonna 2014, kun Ocussakin on enemmän potkua),...

Mutta mä olen näissä asioissa vähän vanhoollinen, joten ehkäpä nuorempaa sukupolvea nämä asiat eivät haittaa ;)

Onhan Audillakin 160 hv etuveto TT ja 136 hv A5.. ja 2.0 TFSI Hybrid A8.  :(

VAG!

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 30.05.13 - klo:14:26
Onhan Audillakin 160 hv etuveto TT ja 136 hv A5.. ja 2.0 TFSI Hybrid A8.  :(

Ja tuosta TT:stä ja varsinkin 100kW SB:stä olen foorumilla jo pari kertaa avautunutkin. Mutta makuasioitahan nämä.

jf

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 30.05.13 - klo:14:15

Jep! Olet asian ytimessä. Itse en pidä bemaria, audia tai marsua minään muuna kuin kansanautona. ???

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: jf - 30.05.13 - klo:14:47
Jep! Olet asian ytimessä. Itse en pidä bemaria, audia tai marsua minään muuna kuin kansanautona. ???

Tämäkin totta, paitsi jos näihin saksalaisiin ostaa myös moottorin, vetotavan ja muut pakolliset varusteet niin alkaa eroa tulemaan verrattuna näihin tavallisiin kippoihin, joihin näitä ominaisuuksia ei saa edes rahalla vaikka haluaisi.

Ranssi

Syypää tällaisiin downsizing-motteihin on tietysti EU, joka asettaa päästörajan valmistajan tuottamien autojen keskiarvolle: joillekin hienot kuoret mopon moottorilla kelpaavat, joten syntyy kiintiö tuottaa myös suurempipäästöisiä versioita. Tässä tapauksessa BMW toimii siis pakkoraossa.

Samaa mieltä olen minäkin, että suorituskyvyn ja muiden ominaisuuksien osalta tällainen nykyaikainen ja arvoiltaan huipputasoa edustava nelisylinterinen on varsin riittävä tähänkin kokoluokkaan. Ongelmat ovat henkisellä / imagopuolella. Sen sijaan kaksivetoisuus on naurettavaa tällaisissa autoissa.

Typerintä on, että ymmärtääkseni esimerkiksi ML 250 CDI:n tapauksessa moottorin pienentäminen ei tuo juurikaan todellista kulutushyötyä suurempitilavuuksiseen moottoriin verrattuna ja edut saavutetaan ainoastaan rullien päällä.

jf

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 30.05.13 - klo:15:17
Tämäkin totta, paitsi jos näihin saksalaisiin ostaa myös moottorin, vetotavan ja muut pakolliset varusteet niin alkaa eroa tulemaan verrattuna näihin tavallisiin kippoihin, joihin näitä ominaisuuksia ei saa edes rahalla vaikka haluaisi.
Tai sitten voidaan keskustella myös niistä ominaisuuksista mitä näihin premiumeihin ei saa edes rahalla. Sadan tonnin "maastureista" siis...

pokkus

Mielenkiintoinen uutuus tämä X5. Uusi malli sopii muodoiltaan paremmin Bemarin nykyiseen ulkonäkölinjaan, jonka paremmuudesta toki voi aina olla montaa mieltä. Tuolla hyvä vertailu kuvien kanssa vanhan ja uuden mallin välillä.

http://www.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=846606

Aika vähän loppujen lopuksi minusta muuttunut ulkoa tai sisältä. Keula mennyt parempaan suuntaan, mutta perän takavalot on hiukan möhköt kute jarppiskin totesi. Itse en niin tykkää noista Bemarin uusista "möhköistä ja pyöreistä" takavaloista. Ei ne nyt huonolta näytä, mutta edellisen mallin perä pienellä kulmikkuudella ehkä istuu omaan silmään paremmin.

zoned

Makuasioita, mutta omaan silmään uusi malli pesee vanhan joka suunnalta katsottuna, varsinkin keula on paljon parempi.
XC60

nemos

Uusi on selkeästi parempi, mutta ei noita autoihin perehtymätön toisistaan erota ellei samassa paikassa ole vertailtavaksi molempia yhtä aikaa.
Volvo XC60 T8 Inscription

clima

Munuaisiakin piti taas suurentaa, miksi? Vai onko tuo harva rimoitus vain visuaalisesti suurentamassa, no, rumat nuo ovat joka tapauksessa. Muuten möhköksi ihan ok.

T

Lainaus käyttäjältä: chr - 30.05.13 - klo:14:06
Suomessa vajaavetoinen katumaasturi kyllä naurattaa, mutta eihän ne mitään nelivetoa tuollaisessa eteläisessa euroopassa kaipaa.

Riippuu minne ajaa. Takavedolla olisi itsellä jäänyt muutama mutkainen nousu ajamatta alpeilla yli 2k korkeudessa lumisateessa. Nastoja oli ikävä.
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

T

Lainaus käyttäjältä: clima - 30.05.13 - klo:22:18
Munuaisiakin piti taas suurentaa, miksi? Vai onko tuo harva rimoitus vain visuaalisesti suurentamassa, no, rumat nuo ovat joka tapauksessa. Muuten möhköksi ihan ok.

Tuolla bemarifoorumilla jo kommentoinkin että miksi siihen piti tehdä tuollainen pystynenä, ja konepelti on niin pitkä että munuaiset on keskellä risteystä kun kuski vasta saapuu risteykseen.  :o
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007

T

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 30.05.13 - klo:17:28
Mielenkiintoinen uutuus tämä X5. Uusi malli sopii muodoiltaan paremmin Bemarin nykyiseen ulkonäkölinjaan, jonka paremmuudesta toki voi aina olla montaa mieltä. Tuolla hyvä vertailu kuvien kanssa vanhan ja uuden mallin välillä.

http://www.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=846606

Aika vähän loppujen lopuksi minusta muuttunut ulkoa tai sisältä. Keula mennyt parempaan suuntaan, mutta perän takavalot on hiukan möhköt kute jarppiskin totesi. Itse en niin tykkää noista Bemarin uusista "möhköistä ja pyöreistä" takavaloista. Ei ne nyt huonolta näytä, mutta edellisen mallin perä pienellä kulmikkuudella ehkä istuu omaan silmään paremmin.

Perään on otettu liikaa nykyisen X3 muotoja ja pyöreyttä. Keula on kyllä räyhä.

Takavalot noudattaa Bemun nykylinjaa, mielestäni hienot.

M50D kelpaisi.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: T - 30.05.13 - klo:23:37
Riippuu minne ajaa. Takavedolla olisi itsellä jäänyt muutama mutkainen nousu ajamatta alpeilla yli 2k korkeudessa lumisateessa. Nastoja oli ikävä.

Ainakin itse ottaisin tällaisen mieluummin vaikka nelosdieselinäkin kutosen sijaan, mutta ei kaksivetoisena.

Sen verran tosin täytyy ottaa kantaa BMW:n hinnoitteluun, että nämä uudet ja tehokkaat kutoset moottorimallistossa korvaavat nelisylinteriset 25i ja 25d on hinnoiteltu todella ahneesti: 20i/d -> 25i/d -hyppäys mallista riippumatta kustantaa melkein kymppitonnin, minkä aikaisemmin ymmärsi vähän paremmin, kun lisärahalla sai lisää mukeja, nyt sillä kärjistäen saa ainoastaan eri softan

RoccoScientist

Minusta vanha X5 on muotoilultaan "kliinimpi" kuin uusi, jonka keulassa "tapahtuu" omaan makuun liikaa. Perän suhteen muutos on neutraalimpi, mutta hienovaraisempaan linjaan olisin itse tämän mallin kohdalla kallistunut. Sisätiloissa muutos on parempaan päin, mutta vanha sisusta on kyllä kestänyt minusta hyvin aikaa.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy