BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Markku J

Öljynlämpömittari on vakiona mitaristossa - jäähdytysnesteen lämpöä ei ole. Mutta parempi noin mielestäni. Ajotietokoneen näytöt ovat aika suppeat, ihan ne perustiedot (kulutus, polttoaineen riitto, aikatiedot, ulkolämpötila). Keskinäyttöön saa lisää tietoa, mutta suppeampi tuo on kuin VAGeissa normaalisti (kulutusnäyttöjä ei ole kahta erillistä).

Laajennettu mittaristo tässä:

katteja

Parempi kyllä niin että jommasta kummasta lämpötilasta näytetään se öljyn lämpötila.

Shelli opastaa.. "öljy saavuttaa +83 celsius asteessa suunnitellun toimintansa, ja moottorissa oleva kondenssivesi alkaa poistua öljystä / moottorista kun moottorilla ajetu vähintään 30 min tuossa lämpötilassa..

Talvisin hyvä / mielenkiintoista seurata kuinka monta päivää tulee kurvailtua alilämpöisillä öljyillä kun kone ei ehdi saavuttaa normaalia kuumuutta kodin, prisman jne välillä...

Sen tiimoilta olen miettinyt säteilylämppäriä öljypohjaan, webasto jo konetilassa pöhisee... (aina kun ulkolämpötila alle +5 astetta)..

Vanhoissa ex autoissa on ollut kyseinen yhdistelmä (Q Audeja turbokoneilla)
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

Markku J

Pitemmässä matka-ajossa Bemun öljynlämpö huitelee lähempänä 120 astetta. Lyhyehköllä 25 km työmatkapätkällä ehtii nousta lähes tuohon mittarin väliviivaan. Olisko se sitten 95 asteen luokkaa. Hyvä mittari tuo on siinä mielessä, että näkee milloin moottorille uskaltaa antaa enemmän kierroksia. Ettei tule kylmää moottoria turhaan kulutettua.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 19.11.12 - klo:10:49
Minulla on vanhoja tuttuja Helsingin taksipiireistä ja kyllä heidän mukaansa nämä pitkistä tyhjäkäynneistä johtuvat ongelmat ovat viime aikoina koskettaneet vain ja ainoastaan Bemun 2-litraista disukkaa. Toki "lähteeni" ovat kaikkea muuta kuin absoluuttisen luotettavia, mutta en usko, että heillä olisi mitään syytä alkaa valehtelemaan.

Mitkä muut merkit ovat kärsineet tästä ilmiöstä?

Ylipäätään olen ymmärtänyt niin, että jatkuva dieselautojen tyhjäkäyttö (merkissä kuin merkissä tai merkkiin katsomatta) ei tee ylipäätään hyvää niille dieselautoille tai niiden tekniikalle. Takseissahan tuota jatkuvaa tyhjäkäyttöä juuri eniten tapahtuu. Sellainen käsitys minulla on, että tyhjäkäyttö on myrkkyä ja jos paljon tyhjäkäyttää dieselautoa, niin se voi aiheuttaa kuulemma dieselautoissa jotain ongelmia. Tämä perustuu ihan siihen mitä olen lukenut lehdistä ja netistä tai mitä olen jossain puheissa kuullut. En ole sen kummemmin tietoinen kärsiikö tästä joku merkki enemmän kuin toinen ja aiheuttaako tuo oikeasti ongelmia vaiko ei ja jos niin missä merkissä erityisesti. Ihan vaan olen yleisesti kuullut sen aiheuttavan autoissa kuin autoissa (uudet dieselautot) mahdollisesti jotain ongelmia, jos niiden dieselmoottoria käyttää jatkuvasti jouten.

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 19.11.12 - klo:20:23
Ettei tule kylmää moottoria turhaan kulutettua.

Päivän paras jos itsestäsi puhuit  ;D
ID.3 Business
Golf VIII

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Epes - 19.11.12 - klo:11:47
Ymmärsinkö oikein, että tehtaalta tulee edelleen moottoreita ongelmallisella jakopäällä ja niitä korjaillaan takuuna samanlaisiksi "ongelmallisiksi" jotka porsivat taas 100-150tkm jälkeen? Mitään ongelman poistavaa korjausta ei siis ole?
Tuo tutun auto on keväällä -11 rekisteröity uusinta uutta korimallia oleva.

Tehdas väittää, että sen jälkeen kun tuli uudempi 20d eli tämä nykyinen 135kW moottori, niin siinä olisi vahvistettu ketju ja entisestä 130kW mallista poikkeava ja parempi ketjun kiristin. Ongelmahan koski nimeomaan huonoa kiristäjää ja uudemmassa ja uusimmassa koneversiossa se olisi nyt parempi. Ilmeisesti ei sitten kuitenkaan ole, kun kerta muutamilla on F10 ja F11 korimallin autoja lauennut jakopäästään.

Markku J

Ei ole ratkaistu ongelma, koska kuulin taksiyrittäjältä menneen koko koneen vaihtoon tuon nokkaketjun takia - ja auto oli alle 2 -vuotias.

jkvi

LainaaEi ole ratkaistu ongelma, koska kuulin taksiyrittäjältä menneen koko koneen vaihtoon tuon nokkaketjun takia - ja auto oli alle 2 -vuotias.
Eipä niin, juuri edellisellä sivulla kirjoitin tuosta ½-vuotiaasta- ei ole taksi eikä käytetty tyhjäkäyntiä...

LainaaYlipäätään olen ymmärtänyt niin, että jatkuva dieselautojen tyhjäkäyttö (merkissä kuin merkissä tai merkkiin katsomatta) ei tee ylipäätään hyvää niille dieselautoille tai niiden tekniikalle.
Mitä tuolla jatkuvalla sitten tarkoitetaan? Omia olen käyttänyt tyhjääkin eikä noissa ole ollut ongelmia. Tosin taksitolpalla käyvät varmasti vielä pidempiä aikoja, mutta kylä ne normi käytön kestää siinä missä muutkin. Jos ovat kunnolla tehtyjä ;)
CRDi & Collection

VAG!

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 19.11.12 - klo:20:47
Ylipäätään olen ymmärtänyt niin, että jatkuva dieselautojen tyhjäkäyttö (merkissä kuin merkissä tai merkkiin katsomatta) ei tee ylipäätään hyvää niille dieselautoille tai niiden tekniikalle. Takseissahan tuota jatkuvaa tyhjäkäyttöä juuri eniten tapahtuu. Sellainen käsitys minulla on, että tyhjäkäyttö on myrkkyä ja jos paljon tyhjäkäyttää dieselautoa, niin se voi aiheuttaa kuulemma dieselautoissa jotain ongelmia.

Vanhat suharitutut ovat todenneet useampaan kertaan, että 5-sarjalainen ei tunnu tuota kestävän, kun taas esimerkiksi Eemelit ja Kartanot eivät ole siitä moksiskaan.

Germera

Täytyy siirtyä pikkuhiljaa tähänkin ketjuun kun F11 tilaus lähti nyt vetämään.
Kyseessä siis liisarin päivitys taas seuraavaksi kolmeksi vuodeksi ja odottelua tuonne maaliskuulle ennenkuin tämä uusi peli rantautuu.
Edellisestä BMW:stä on kulunutkin luvattoman kauan. 90 -luvun lopulla omistin parikin E36:sta peräkkäin joista oli vain hyvää sanottavaa.

Nyt mietinnässä oli 2 litraiset dieselit : A6 avant ja F11, sekä jossain määrin V70, jolla ollaan nyt menty kohta kolme vuotta. Otin nämä kaikki ajoon vuorotellen ja kuvittelin koko ajan että A6 on se seuraava itsestäänselvästi. BMW oli kuitenkin omille tarpeille se paras monessakin mielessä. Audiin olisi tarvittu tonneittain rahaa varusteisiin ennenkuin se olisi ollut mieleinen ja kun nyt on kyse liisurista niin se ei ollut mahdollista. Volvossa oli yllättävinta se kuinka jämäkältä se tuntui -> tämä toisaalta tarkoittaa vain sitä että nyt 80.000 ajetussa omassani alusta on löystynyt ihan lullaksi. Ajoin ihan malliksi yhden käytetyn ja paljon ajetun F10 bemun - se tuntui edelleen ihan samalta kuin uusi.

Pyysin tarjoukset kaikista verrokeista ja kun sorvasin varusteet suunnilleen samalle tasolle niin yllättävintä oli että Audin kk vuokra nousi selvästi muita kalliimmaksi. Vaikka Volvon OVH hinta on selvästi halvin niin sen kk vuokra nousee ihan samaan kuin BMW. Varusteissa on toki joitakin eroja ja Audiin tuli juuri tehdaswebasto vakioksi jolle joku antaa isonkin arvon.
BMW;n kohtuulliseen hinnoitteluun vaikutti tuo automaatti kampanja, josta hyöty tuli korjattua tilausta tehdessä.

Nyt siis menossa autuas odottelu aika...
Mitä näitä nyt onkaan ollu.... A6, Tiguan, Golf VI,
ajossa: the Beetle 2012 + BMW F11 2013

clima

Ensimmäinen BMW hankinnassa.
Eli kuten tuossa jo käytettyjen autojen vaihto-topikissa mainitsinkin niin tuli eilen ostettua varsinainen talviauto:
BMW E93 330iA M-sport -09, ajettu 49 tkm. Väri Space silver, penkit Dakota leder sattelbraun.

Auto on vielä Saksassa, joten sen enempää en ensikokemuksia voi kommentoida. Ajoon saan näillä näkymin vko:lla 50.
Varusteita on saksalaiseen tapaan runsaasti, ainoa itseä ihmetyttävä puute on tupakkapaketin (listahinta 30â,¬) puuttuminen joka toisi vaihdekepin eteen tuon kannellisen kotelon.

Pari liikkeen kuvaa jotta pääsee jyvälle minkälaisesta hiustenkuivaimesta on kyse:

Raimo Miettinen jr.

Jaahas, sulle tulee sitten joulu ajoissa tänä vuonna. Kerrassaan upea auto. Arvostan erityisesti suoraa bensakuutosta, m-sporttia, ruskeat sporttinahkapenkkejä. Nuo m-sport -vanteet sopivat myös. Tähän vaikka tällainen hymiö:  :P

Markku J

Hieno auto, onnittelut. Minulla oli kovakattoinen, vuotta vanhempi 335iA, joka oli hauska auto. Avona tuo on vielä parempi. Ja hienolla moottorilla varustettu.

clima

Lainaus käyttäjältä: Raimo Miettinen jr. - 01.12.12 - klo:13:58
Jaahas, sulle tulee sitten joulu ajoissa tänä vuonna.

Tulee vaimolle... ;D

Oli alusta asti selvää että suoralla kutosella tuon on oltava jos bemariin päädyn. Bensa ja dieselmallit olivat yhtä lähellä ostoaikeissa, olen tyytyväinen että löytyi sopiva bensavehje, jotenkin avoauton tunnelmaan sopii mielestäni bensa dieseliä paremmin. Eli tunteella mentiin tässä(kin).

Jännä muuten tuo ruskea nahkasisustus, pari vuotta sitten en olisi voinut kuvitellakaan tuollaista itselläni, nyt kun eri vaihtoehtoja ja kuvia on katsellut silmät sirrillään niin tuosta tuli yksi suosikkini. (Vaimolle piti väriä kyllä perustella ettei auringossa katto auki penkit lämpene niin paljon. ;D)

clima

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.12.12 - klo:14:28
Hieno auto, onnittelut. Minulla oli kovakattoinen, vuotta vanhempi 335iA, joka oli hauska auto. Avona tuo on vielä parempi. Ja hienolla moottorilla varustettu.

Kiitoksia vain.
Muistelen että eriparirengastus aiheutti sinulla uratutkailmiön, oliko autossasi koko ajan run flat rengastus? Vai vaihdoitko pienempään profiiliin?
Itse ajattelin lukemani perusteella heivata nuo rf:t heti kun on mahdollisuus, ajellaan sen mitä pintaa on jäljellä, syksyllä viimeistään vaihtoon. Bemarifoorumilla ainakin kertovat että vika on juuri noissa rf:ssa, ei niinkään renkaan profiilissa.

auri

Upea auto loistavalla MOOTTORILLA ja tyylikkäällä sisustalla!
Onneksi olkoon!

Passatti

Lainaus käyttäjältä: clima - 01.12.12 - klo:14:55
Kiitoksia vain.
Muistelen että eriparirengastus aiheutti sinulla uratutkailmiön, oliko autossasi koko ajan run flat rengastus? Vai vaihdoitko pienempään profiiliin?
Itse ajattelin lukemani perusteella heivata nuo rf:t heti kun on mahdollisuus, ajellaan sen mitä pintaa on jäljellä, syksyllä viimeistään vaihtoon. Bemarifoorumilla ainakin kertovat että vika on juuri noissa rf:ssa, ei niinkään renkaan profiilissa.
Hieno on auto,ei muuta voissanoa.Onnittelut.Pojallani on M-sport paketilla oleva E93 .Hänellä oli Rf renkaat ensiasennuksena.Ne vetelivät sinne tänne kuulemma.Nyt keväällä hän vaihtoi Pirelli renkaisiin ja auot on kuulemma kuin eri planeetalta.M-sport paketin vanteet ja renkaat ovat leveämmät takana kuin edessä olevat.
Always lead, never follow

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: clima - 01.12.12 - klo:13:47
BMW E93 330iA M-sport -09, ajettu 49 tkm. Väri Space silver, penkit Dakota leder sattelbraun.

Ihan törkeen siisti peli, oikein huokuu laadukkaalle herrasmieslaitteelle.  8)

Member of a A(udi) & A(prilia) club

Markku J

clima: minulla oli alla tehtaalta tulleet run flatit eripariversiona - takana 255 ja edessä 225 -leveät (muistaakseni). Nuo vetelivät urissa aika pahasti. Kannattaa satsata normaalirenkaisiin, ja itse pitäisin leveydenkin kapeampana myös takana.

Peeveli

Eli kuten tuossa jo käytettyjen autojen vaihto-topikissa mainitsinkin niin tuli eilen ostettua varsinainen talviauto:

Pari liikkeen kuvaa jotta pääsee jyvälle minkälaisesta hiustenkuivaimesta on kyse:

Onnittelut clima! Upea joululahja vaimollesi. :) Vanteet kruunaavat kokonaisuuden. Olisipa itselläkin lompakossa täytettä antaa samantyyppinen lahja emännälle.

Kyllä tuolta saksanmaalta vaan saa käytettyjä hinta-ominaisuus-laatu-suhteeltaan mahtavia pelejä. Noita tuoreehkoja tuontibemareita on ilmestynyt työpaikkanikin parkkihalliin. Pitää pistää jatkossa korvan taakse vaikkapa bemarin nelivetocittarin hakeminen, kun täysin upouuden auton ostaminen itselleni alkaa tuntumaan päivä päivältä yhä pöljemmältä ajatukselta...

chr

Minä olen nelivetocittarini kanssa nautiskellut viime päivinä...luistonesto veks ja löytyy sitä todellista ajamisen iloa!

tuRboman

Onko muuten tuossa äksässä ECS tai mikä onkaan, sellainen todella pilkunviilaaja. Eli kun järjestelmä on päällä niin ei salli yhtään luistoja? Viime talvena ajelin '07 530 xd:llä muutaman viikon ja siinä vakautus oli kyllä jo hieman turhan ankara. Hieman reilummin kaasua suorallakin ja kohta alkoi kolmiot vilkkua ja jarrut rutista. Subessa se on aika salliva. Sullahan on mihin verrata. Tosin Sube ei cvt:n kera ole sellainen joka kovin innostaisi leikkimään.
"All 4 The Driver"

jhj

No nyt alkaa olla kalusto kohdallaan!  8) Onnea uudesta hankinnasta!
Todella komea peli ja m-sportista iso plussa, ilman sitä auto näyttäisi hieman orvolta..
Viitsisitkö kertoa vaikka inboxiin hieman tällaisen tuonti kuluista yms. veroista kun vero päätöksen saat.
Itselläkin olisi hieman mietteissä tuoda ensi vuonna joko e92 lci m-sport tai mb c coupe amg paketilla..
Jos vain oman saan myytyä suoralla kaupalla..
ex kulkuneuvot= Volvo S60 2,0t -01, Audi A3 sb 2,0tdiQ -06, Ford Focus St -10, Audi A4 2,0tfsiQ -10, Mb C coupe -11, A5 sb 3,0tdiQ, S3 sedan.

chr

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 01.12.12 - klo:21:41
Onko muuten tuossa äksässä ECS tai mikä onkaan, sellainen todella pilkunviilaaja. Eli kun järjestelmä on päällä niin ei salli yhtään luistoja? Viime talvena ajelin '07 530 xd:llä muutaman viikon ja siinä vakautus oli kyllä jo hieman turhan ankara. Hieman reilummin kaasua suorallakin ja kohta alkoi kolmiot vilkkua ja jarrut rutista. Subessa se on aika salliva. Sullahan on mihin verrata. Tosin Sube ei cvt:n kera ole sellainen joka kovin innostaisi leikkimään.

Täydet espit päällä leikkaa vedon paljon Subbea herkemmin, eli ei päästä paljoa leikittelemään. Subbe kääntyi normitilassakin kurviin kaasulla aika helposti kun CVT:n kanssa pääsi sinuiksi.

Toisaalta kun bemarissa ottaa luistoneston päältä, niin se on sekä hauska että hallittavissa. Subbe on niin yliohjaava, että perä lähtee sivulle tosi herkästi. Tällä on oikeasti mahdollisuus ajella sladissa nätisti. Hieman hihittytti eilen, taloudellisen dieselin keskikulutus 9,5l/100km viimeiseltä satkulta. ;)

chr

Kuvaa yritin, photobucket taistelee...  ???

Ranssi

Onnittelut avokkaan hankinnasta! Itse ajelin vuoden verran vastaavalla dieselkäyttöisellä -08:lla. Tuo 30i on omien havaintojeni mukaan yksi harvinaisimpia moottoreita tässä korissa, kun aika moni on päätynyt malleihin 325i tai 335i, ja 330d:kin on huomattavasti yleisempi kuin 330i. On varmaan oikein passeli voimanlähde E93:een tuottaen mukavan matalat äänet.

1101

Tämmonen ilmestyi näytölle, pirun ruma IMHO. Kyseessä siis tuleva 3er GT.

RoccoScientist

Huh. On tuo 5-sarjan GT:stä pieni parannus, mutta silti on toivottava, että näyttää luonnossa paremmalta (tai että silmä tottuu muotoon ajan kanssa).
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Mikko

Onko toi nyt se neliovinen "coupe" mikä piti olla tulossa? Jos on niin ei kyllä puhuttele yhtään. Samalla tavalla möhkö kuin 5-sarjan GT. :-\

Lisää kuvia: http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=777049

RoccoScientist

Neli- ja kaksiovisen coupén pitäisi tulevaisuudessa olla 4-sarjaa, joten luvassa lienee paljon linjakkaampaa muotoa. Kyseessähän on sitten käytännössä 6-sarjan pikkuveli.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy