BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.05.12 - klo:20:46
Volvon viitosessa on hieno, omanlaisensa ääni, joka on ihan toista luokkaa sivistyneisyydessään, kuin nelosdieselien kalkatus. Sama tietty pätee kuutoskoneisiin. Aikanaan, kun minulla oli V70 T5 bensa, niin sen ääni oli minusta todella hienoa kuunneltavaa. Bemun nelosdieselit ovat äänekkäitä kalkattajia nekin.

Ulospäin kalkattaa toki, mutta minun mielestäni 320d:ssä ei kuulu sisään juuri mitään kalkatusta vaikka auto on F30:ä vanhempaa koppaakin. Ei toki ole niin hiljainen tyhjäkäynnillä kuin mitä esim. entinen bensiinimoottorinen VW Golf TSI oli, mutta minään kovaäänisenä en itse kyllä tuota pidä. Minä pidän sitä melko hiljaisena dieselinä. Tämä on toki vain oma mielipiteeni.

Sen myönnän kyllä että kun kuuntelin tuossa hiljan miten edelliskoppanen Audi A6 2.0TDI kävi tyhjäkäyntiä, niin se oli ainakin ulospäin hiljaisempi kuin tuo 20d 135kW moottori. Se kävi kevätsäässä lähes hiirenhiljaa. Nelipyttysissä bemareissa tuntuu kuuluvan tuo jakoketjun kalkatuskin aika hyvin kun auto käy tyhjäkäyntiä. Tuossa 2.0TDI:ssä on hihna ja se on aina ketjua hiljaisempi.

Markku J

Minun ex-X5:n 3 -litran diesel kävi miehekkäällä äänellä tyhjäkäyntiä - paljon hienompi, kuin neloskoneiden vastaava ääni. Tyhjäkäyntiääni on sellainen "voimantuntoinen" -toki voimakkaampi, kuin bensakoneen. Ja sisään kuuluu kiihdytyksessä aika kiva murina. Olin tosi tyytyväinen X5:n äänimaailmaan (2009 malli oli kyseessä).

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.05.12 - klo:21:23
Minun ex-X5:n 3 -litran diesel kävi miehekkäällä äänellä tyhjäkäyntiä - paljon hienompi, kuin neloskoneiden vastaava ääni. Tyhjäkäyntiääni on sellainen "voimantuntoinen" -toki voimakkaampi, kuin bensakoneen. Ja sisään kuuluu kiihdytyksessä aika kiva murina. Olin tosi tyytyväinen X5:n äänimaailmaan (2009 malli oli kyseessä).

Bemarin kuutosdieselin ääni se on tosiaan poikaa, mikä tuli todettua koeajaessani ostomielessä erään Audi A4:n V6 TDI:llä, nimittäin siitä ei kyllä irronnut juuri minkäänlaisia saundeja, vaan tarjolla oli enemminkin äänetöntä voimaa. Bemarissa murina todella lupaa kunnon kyytiä ja sitä on myös tarjolla.

autofanaatikko

Sopii muistaa myös se, että isoilla läskeillä koeajetussa autossa on lähes poikkeuksetta kovemmat rengasäänet kuin alhaisemman nopeusluokan omaavilla pikkupyörillä varustetuissa autoissa. Se korostuu varsinkin nyt kun tiet on ihan ruvella. Ne 17- ja 18-tuumaiset kun on lähes aina Y- ja W-nopeusluokkaa ja kumiseos on kovempaa ja run flatit lisää nekin vielä kovuutta ja jäykkyyttä. Pikkurinkulat kun on useimmiten H- tai V-nopeusluokkaa. Ajelisin itsekin mieluummin 205/55R16 V kesäkumeilla varustetullla autolla mutta kun niitä kumeja ja vanteita ei saa nyt mistään kovin halvalla.

chr

Kävin tänään pikaisesti koeajamassa uuden 320dA:n. Oli sport-varustelulla ja tietysti joillain muilla ylimääräisillä kilkkeillä. Subaruun verrattuna melutaso oli melko lailla sama, mutta muuten ajokäytös varsin erilaista. Tuossa istuttiin alla, ratin vaste oli parempi ja se meni kyllä mutkatietä tosi makeasti keinumatta. Sisältä se oli ihan ok, mutta ei herättänyt mitään erityistä ihastusta. Siisti ja asiallinen.

Odottelen että saavat bensakoneen ajoon, keskikesään sanoivat menevän. Yhtenä hyvänä ehdokkaana seuraavaksi autoksi on 320iA farkkuna.

ekiX

Bemarin yhteydessä aina puhutaan hienosta mutkatie käyttäytymisestä. Suoraan sanottuna mä en ikinä aja mitään vauhdikkaita mutkateitä. Moottoritietä ja jonoissa liikennevaloissa, sitä se taitaa olla suurimmalla osalla autoilijoista.

chr

Lainaus käyttäjältä: ekiX - 05.05.12 - klo:20:26
Bemarin yhteydessä aina puhutaan hienosta mutkatie käyttäytymisestä. Suoraan sanottuna mä en ikinä aja mitään vauhdikkaita mutkateitä. Moottoritietä ja jonoissa liikennevaloissa, sitä se taitaa olla suurimmalla osalla autoilijoista.

Nojoo, tuolla mutkatiellä se alustan toiminta vain parhaiten tulee esiin. Itsekin ajan mutkatiet mieluummin pyörällä tahi prätkällä.

Markku J

320i on ollut menekkimalli ja niiden toimitusajat ovat pitkähköjä. Nyt kuulemma hiljalleen alkaa autoja Suomeenkin tippumaan (BMW foorumin jäsenten mukaan). Maassa ei taida olla vielä muuta, kuin jokunen esittelyauto. Tuosta varmaan tulee se F30 -sarjan volyymimalli. Teho riittää, ja hinta on kilpailukykyinen. Kiva auto tämä on mutkateillä ja nurkka-ajossa pyöritellä. Pitempää matka-ajoa en ole omallani päässyt vielä kokeilemaan, kun säästäväisenä kaverina (heh!) ajan nuo siivut työsuhdeautolla. Mutta tehokkaana autona tämä varmasti olisi pitemmilläkin siivuilla kiva kumppani. Ohi pääsee, jos tarpeen on.

Mutkateitä itsekin ajelen vain nautiskelusyistä. Prätkien kanssa on jokunen kiva mutkareitti tullut opeteltua ja niitä sitten Bemunkin kanssa on kiva kokeilla. Nyt kun ei ole prätkää, niin pitää autoilla. Vuosi ilman HD:tä menossa.

autofanaatikko

Takavetoisen auton parhaan puolet eli tietynlainen ajokäytös, ketteryys, mutkiin taittuminen, kaarreajettavuus yms. tulee vaan juurikin parhaiten esiin juurikin kaarreajossa ja mutkaisilla teillä ajellessa. Siksi kai niitä ominaisuuksia kehutaan ja niistä mainitaan, kun niissä ne yleensä päihittävät etu- ja nelivetoiset kilpakumppaninsa.

Skula

Niin. Myös yli 100hv alkaa olemaan liikaa noissa olosuhteissa. Turhaa..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Highland wanderer

BMW on hyvä auto. Kiinnostaa seuraavaksi ja olen katellut eri malleja 2008-2011. Kävisi 1 tai 3 diesel. Kolmea saa myös isommilla dieseleillä josta tietystikin joutuu vähän maksamaan mutta olisi hienot moottorit. Mutta tässä miettinyt, että kuinka iso on käytännön ero malleilla 325d ja 330d? Siis käytännön performance ja myös kulutukset, onko isot erot? Molemmat on 2996cm, ilmeisesti periaatteessa sama kone?

Kävisi kyllä myös 320 diesel, ainakin taloudellinen moottori. :)

hosee

Lainaus käyttäjältä: hosee - 04.05.12 - klo:18:53
Paljon on tullut bemareita koeajettua, mutta jostain syystä ne aina jättävät minut kylmäksi. Niin kävi nytkin. Kovasti haluaisin antaa merkille tälläkin kertaa mahdollisuuden, joten varasin vielä ensi viikkoon koeajon 320iA:lla Business- ja Sport-paketein. Pitää yrittää ottaa avoimin mielin selvää miten pitkälti fiiliksen laimeudesta syntyi tuosta diesel-koneesta ja hieman pappaskaisesta modern-line paketista. Rimpulanoloisen kojetaulun luomille fiiliksille ei kauheasti voi mitään....

....eeh, paitsi että maahantuoja ei koeajoa kykene järjestämään. :o Koko maassa on 0kpl 320i:n koeajo-kappaleita. Seuraavat saapuvat kuuleman mukaan maahan syys-lokakuussa. On kuulemma bensa-koneiden kova kysyntä päässyt yllättämään kun viime vuonna myytiin lähinnä vain ja ainoastaan diesel-malleja. Koeajoja voisi heittää bensakoneista maahantuojan 328i:llä (josta kyllä varoitetettiin että se ei ole 'ihan vakiovarusteinen' sport-paketti) tai 520i:llä jos moottorin luoteesta haluaa saada kuvan..... Kurja tilanne myyjällekin; tavaraa pitäisi myydä 5-6kk toimitusajalla ilman koeajomahdollisuutta....  :-\
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Peeveli

Kyllä se baijerilainen osaa tehdä dieselkoneet...voimaa, kulkua ja todella pihiä kulutusta ja . Nyt uusin ykkössarjakin on alkanut tuntumaan yhä paremmannäköiseltä (khm erilaiselta). Näin toissa viikonloppuna valkoisena, ilman mallimerkintää, takapuskurin alaosassa musta "diffuusori" ja katto teipattu mustaksi (vai onko niissä koko katon pituinen panoraamaikkuna?). Näytti hyvältä. Vaikka Volvo V40 kiinnostaa myös seuraavaksi autoksi (siis vuosien päästä  ::) ), niin BMW:ssä on sitä jotakin...Toisaalta miettinyt että jos tosiaan pitäisi nykyistä aiempia kauemmin ja panostaisi sitten kerralla 320 diisseliin.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 09.05.12 - klo:20:32
Toisaalta miettinyt että jos tosiaan pitäisi nykyistä aiempia kauemmin ja panostaisi sitten kerralla 320 diisseliin.
Täytyy näin kannustavasti heti todeta ettei se tule yhtään sen pidempään pysymään kuin aiemmat autot koko historiassasi :D

Turbodog

Lainaus käyttäjältä: hosee - 08.05.12 - klo:15:42
Koko maassa on 0kpl 320i:n koeajo-kappaleita
Espoon Laakkosella oli ainakin vielä toissa viikolla uusi 320iA koeajossa, kävin kokeilemassa. Sitä ei vielä paria viikkoa tätä aiemmin ollut. Toki tilauksissa toimitusaika tuntuu edelleen olevan toivottoman pitkä. Mutta myyjän mukaan ilmeisesti lähiviikkoina pitäisi tulla lisätietoja MY2013 malleista, jossa siis mukana ainakin xdrive, m-sport ja farmarimalli.

Oma kokemukseni oli jonkinasteinen pettymys. Oletin käytännön suorituskyvyn olevan parempi ja 320iA:n ja 328iA:n välisen eron olevan pienempi. Oman persdynoni mukaan tuo 320iA on suorituskyvyältään käytännössä hyvin samaa tasoa kuin nykyisen kulkineen 1.8 TSI DSG. Sillä erotuksella, että kun nyt olen oppinut DSG:tä käyttämään ja se D-asennossaan hoitaa hyvin 98% ajotilanteista, niin BMW:n automaatti ja 320iA tuntuu comfortilla laiskalta ja sportilla taas huudattaa nelosta todella korkealta. Eli BMW:llä joutuisin vatkaamaan automaattia koko ajan sportin ja comfortin välillä tai sitten vaihtamaan manuaalisesti vaihteita mikä tavallaan tappaa automaatin idean kokonaan. ???
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

chr

Erikoista, minullekin kerrottiin Autokeskuksessa ettei 320iA:ta saa koeajoon ennen kesää, mutta Laakkosella tosiaan on moinen listoilla.

Minulle tuo 320 on kyllä nyt vahvin ehdokas seuraavaksi mobiiliksi. Täytyy tehdä kunnon vertailu bensan ja diisselin välillä.

msvahn

Takaveto ja neliveto siirtää voiman tiehen niin eleettömästi, että useat moottorit tuntuu melko vaisuilta etuvedon jälkeen. Mitä enemmän vääntöä, sen isompi yllätys aina on, ettei tämä kulje mihinkään verrattuna etuvetoon. Odotukset siis liian korkealla.

Tuo on syy miksi olen alkanut miettimään, että olis melkeen rikos ostaa 114i tai 116d vaimolle uutena. Isommat myllyt menee vaan älyttömän hintaisiksi ja M-sport pakettiin täysnahat maksaa saman mitä muihinkin (vaikka siinä on alcantara sisusta vakiona). Meillä nahat on ykkösenä siksi, että kissan karvoja ei tartte penkeistä koko ajan nyhtää ja vaan yksinkertaisesti haluan ne seuraavaksi (punaisena) jos uuden auton ostan.  ;D
Suomen maassa on ihan tarpeeksi karvalakkeja liikenteessä (kuten vaimon nykyinen octavia).

Käynyt jopa mielessä hakea 123d tai 120d edellista koppaa vuoden pari vanhana, mutta F20:ssa vaan olis ollut tilat vähän parantuneet. Heikkoina hetkinä jopa suunnitellut A5 SB:ta vaimolle, kun ei kuulemma nelkun ruma perä kelpaa.. Huomenna nimittäin saattaa Ocu lähteä uudelle taipaleelle. Parasta lienee kuitenkin laittaa jäitä hattuun ja kattella tilannetta. Faija jo aisti autokuumeen, kun alkoi puhumaan metsätilasta sijoituskohteena..  ;)
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Raimo Miettinen jr.

No, ei se E87:n peräkään kaunis ole. Sellaisen omistin vielä talvella ja enkä siihen perään (sivuprofiiliin) tykästynyt. Coupe taas olisikin aika namu.

hosee

Lainaus käyttäjältä: chr - 10.05.12 - klo:15:03
Erikoista, minullekin kerrottiin Autokeskuksessa ettei 320iA:ta saa koeajoon ennen kesää, mutta Laakkosella tosiaan on moinen listoilla.
Pitääpä käydä notkumassa ja katsoa järjestyisikö siellä koeajo. Aikaisempien L-kokemusten perusteella tosin epäilen suostuisivatko minulle autoa myymään....   ;D
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Raimo Miettinen jr. - 10.05.12 - klo:19:33
No, ei se E87:n peräkään kaunis ole. Sellaisen omistin vielä talvella ja enkä siihen perään (sivuprofiiliin) tykästynyt. Coupe taas olisikin aika namu.

Ei olekaan, mutta E87:aa saa kaksi käytetyn A5q:n tai kunnon varusteilla olevan uuden 1-sarjan hinnalla.. :D
Coupe olis tosiaan hieno, mutta kaksiovisuus ja takakontin muoto rajoittaa tavallaan meidän käytössä.  :(
Jos tuo olisi mukana, niin sitten valinta vois olla myös E93/E92.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

TBA

Tuli taas havaittua yksi outo juttu bemarista runflat renkailla.
Tiessä kun on kulumisurat, niin yleensä autot hakeutuvat itsekseen sinne uran pohjalle.
e60 bemu runflateillä (225/50R17) pyrkii urista pois, kun tie on märkä.
Tiellä, josta ei silmämääräisesti näe uria, on ero ratin kehällä yli 2cm ajaessa uran eri reunaa.
Vinosti urien yli ajaessa, ensin auto kääntyy urien suuntaan päin ja sitten urien toisessa reunassa auto kääntyy urista poispäin. Kuivalla tiellä ominaisuutta tuskin huomaa.
Bemusta sanotaa, että se on "Ajajan auto". Niin on, sitä on Suomen teillä pakko ohjata koko ajan. Oli tie mutkainen tai suora.

autofanaatikko

Edelleenkään en ymmärrä jos se auto on aivan suolesta, niin miksi ajat sillä...Aina jotain marmatusta ja silti se auto vaan pysyy sulla. Jos itse olen tyytymätön johonkin autoon jostakin syystä, niin se lähtee melko pian kiertoon niinkuin tässä on monta autoa jo mennyt. Nyt on pitkästä aikaa eka auto johon olen ollut tosi tyytväinen ja mikä on ollut mulla kohta vuoden. 1-2 v ainakin pidän sitä vielä kun ei ole syytä vaihtaa.

Vaihda ihmeessä se auto tai edes ne kesärenkaat johonkin muuhun. Anna mä arvaan ne renkaat on kaikenlisäksi Bridgestonen Potenzat, jotka on ihan vihoviimeiset muutenkin ja siihen päälle vielä run flatit, niin ei ihme että on paskat.

TBA

Jos oman autonsa ominaisuuksia ei saa kertoa muille, niin se on sieltä suolesta.....
Minä vaihdan autoa heti, kun joku kertoo mikä on hyvä. Ja minä sen vielä itse totean (lisäys lukijan kommentin vuoksi)
Viimeiset auton vaihdot ovat menneet vain huonompaan suuntaan.
Seuraavaa harkitsen tarkempaan, enkä usko "asiantuntijoiden" mielipiteitä.
Jotkut ovat pitäneet e60:stä maailman parhaana autona.
En todellakaan ole samaa mieltä.
Toinen syy miksi en ole vielä vaihtanut autoa on se auto arvon alenema.
Perse ei kestä vielä vaihtaa.
Urputtajat voi antaa minulle ne puuttuvat eurot, niin saadaan sekin asia järjestykseen.
Autoja saa arvostella, muttei näköjään bemareita.

Totuuden Torvi

Lainaus käyttäjältä: TBA - 12.05.12 - klo:20:21
Minä vaihdan autoa heti, kun joku kertoo mikä on hyvä.

;D

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: TBA - 12.05.12 - klo:20:21
Jos oman autonsa ominaisuuksia ei saa kertoa muille, niin se on sieltä suolesta.....
Minä vaihdan autoa heti, kun joku kertoo mikä on hyvä.
Viimeiset auton vaihdot ovat menneet vain huonompaan suuntaan.
Jotkut ovat pitäneet e60:stä maailman parhaana autona.
En todellakaan ole samaa mieltä.
Toinen syy miksi en ole vielä vaihtanut autoa on se auto arvon alenema.
Perse ei kestä vielä vaihtaa.
Urputtajat voi antaa minulle ne puuttuvat eurot, niin saadaan sekin asia järjestykseen.
Autoja saa arvostella, muttei näköjään bemareita.

No vaihda halvempaan eli vaikkapa Skodaan tai volkkariin. Varmasti hyviä autoja jos vaan kelpaa. Tiettyjä puuteita on toki niissäkin, mutta ei tarvitse maksaa paljoa välirahaa tai pystyy ehkä jopa vaihtamaan päikseen jos käytettyyn vaihtaa. Bemaria saa ja toki pitääkin arvostella, mutta en usko sen E60:n olevan nyt ihan niin täysi paska ja susi kuten se sinusta on. Mulla on vieläpä pienempikorimallinen auto ja pienemmällä rengastuksella kuin toi sun auto ja tykkään tosi paljon sen ohjauksesta, alustasta ja ajettavuudesta. Sen ohjaus ja ajettavuus on minun makuuni oikein mallillaan kunhan renkaat ei ole runflatit ja ovat myöskin pienintä sallittua kokoluokkaa.

TBA

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 12.05.12 - klo:20:30
No vaihda halvempaan eli vaikkapa Skodaan tai volkkariin. Varmasti hyviä autoja jos vaan kelpaa. Tiettyjä puuteita on toki niissäkin, mutta ei tarvitse maksaa paljoa välirahaa tai pystyy ehkä jopa vaihtamaan päikseen jos käytettyyn vaihtaa. Bemaria saa ja toki pitääkin arvostella, mutta en usko sen E60:n olevan nyt ihan niin täysi paska ja susi kuten se sinusta on. Mulla on vieläpä pienempikorimallinen auto ja pienemmällä rengastuksella kuin toi sun auto ja tykkään tosi paljon sen ohjauksesta, alustasta ja ajettavuudesta. Sen ohjaus ja ajettavuus on minun makuuni oikein mallillaan kunhan renkaat ei ole runflatit ja ovat myöskin pienintä sallittua kokoluokkaa.

Jotkut pitävät konjakista ja toiset viskistä.
Ei ne minusta kovin hyvän makuisia ole vaikka merkkituotteita ovatkin. Brändit ovat sitten erikseen ;-)
Eikä niitä oikein viitsisi joka päivä ruokajuomana nauttia.
Jos minä kerron oman autoni ominaisuuksista, joku voi tulkita ne haukkumisena, joku toinen kehuina.
Minulle auton pitää olla muutakin kuin vain paikasta toiseen siirtymisväline. Joissakin autoissa asiat ovat kohdallaan, joissakin taas moni asia on pielessä. Jotkut ei näitä eroja huomaa tai halua huomata. Tärkeintä on vaan se oikea brändi ;-)

Markku J

Meidän ex-E60 oli hyvä auto. Liisari "mopo" 520dA. Siinä ei ollut pienintäkään vikaa 3 v liisarijaksolla. Ajoltaan se oli hyvä, mutta suuntavakavuus ei toki vajaavetoisena ollut Audi quattron veroinen. Normaaleihin vajaavetoisiin verraten meidän E60 palveli liki kympin arvosanan veroisesti. Samaa linjaa jatkaa nykyinen liisari, F10 523iA, jonka lähtölaskenta on jo alkanut, ja mietin seuraavaa autoa sen paikalle. Näillä molemmilla myös talviominaisuudet ovat olleet erittäin hyvät eteläisen Suomen keleillä mitattuina.

m1kk1

Millainen on hyvä auto ? Riittääkö, että siinä ei ole yhtään vikaa, joka vaatisi korjaamokäyntiä ?
Millainen auto on ajoltaan hyvä ? Riittääkö, että pyörät kääntyy, kun rattia kääntää ?
Millaiset ovat erittäin hyvät talviajo-ominaisuudet ? Riittääkö ettei jää mihinkään kiinni, kun tarkkaan mietti minnekkä ajaa ?
Kaipaisin enemmän faktaa, vähemmän mutua ;-)

Markku J

No huh -lue autolehtien testejä, jos tuollaista haluat.

m1kk1

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 12.05.12 - klo:22:43
No huh -lue autolehtien testejä, jos tuollaista haluat.
Jotain voi sanoa hyväksi ja toinen samaa huonoksi.
Kumpaa uskoa. Pitääkö katsoa tälle sivustolle laitettujen viestien määrää ? Pitääkö viestien asiasisällölle antaa painoarvoa ?
Ei siinä taida autolehtien lukeminen auttaa.
Mielipiteet ilman perusteluja on aika vaikeita verrata.
Lastentarhassahan se mielipiteen oikellisuus katsotaan äänenvoimakkuudella.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy