BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 01.03.10 - klo:07:31
Vilkun kanssa en vielä ole oikein tullut sinuksi. Tulee tahatonta sekoilua. Vilkun toiminta on hieman erilainen kuin Golfissa. Tai siis lähinnä viiksen herkkyys ja käytettävyys. Tulee välillä vilkuteltua tahattomasti erilailla kuin suunnittelin.

Ja sitten kun siihen tottuu, niin "normaali" vilkkuviiksi tuntuu oudolta :) Yrittää vaan muistaa sen, että jos haluaa itse lopettaa vilkuttamisen niin tulee vilkkua siirtää samaan suuntaan kuin minne vilkuttaa. Normaalistihan sitä tekee vastakkaiseen suuntaan siirtääkseen viiksen takaisin keskelle.

Joillakin jää myös huomaamatta bemarin vilkkuviiksen kaksi asentoa - ensimmäinen pykälä vilkuttaa kerran/kolmesti, toinen pykälä kunnes ratti keskitetty tai vilkkuviiksi käy ensimmäisessä pykälässä kuskin toimesta.

Male80

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 01.03.10 - klo:09:39
Mutta edelleenkin se tosiaan vie katoksesta saman tilan kuin Superb, kunhan vaan Superbin saa sinne jotenkin vekslailtua tutkien piippauksien tahdissa ;)

No leveys on sama, mutta on tuo Superb Combi 30 cm (takajalkatilojen verran ;)) 3-Touringia pidempi (4838 mm vs. 4527 mm) ja Variant Golfikin muutaman millin (4534 mm).
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Male80 - 01.03.10 - klo:14:27
No leveys on sama, mutta on tuo Superb Combi 30 cm (takajalkatilojen verran ;)) 3-Touringia pidempi (4838 mm vs. 4527 mm) ja Variant Golfikin muutaman millin (4534 mm).

Joo onhan ne takajalkatilat varmaan kivat, mutta en ole samoissa hommissa kuin Katainen ja muut viskaalit eli ei ole autokuljettaa joten joudun ajamaan melkein aina itse :) Emäntää kun ei saa oikein millään auton rattiin vaikka olisi mikä auto alla. Varsinkin jos jonnekin reissuun lähdetään niin minä se yleensä aina ajan. Maitokauppaan ehkä suostuu ajamaan ja siinäpä se melkein on mitä ajelee. Silloinkaan en istu takana vaan edessä kun hän on puikoissa. Töihinkin hän kävelee mieluummin, joten ajan työmatkat yksin. Näin ollen meille hulppeilla takatiloilla varustettu auto on kyllä melko turha.

Konepelti näkyy tässä paremmin kuin Golfissa ja ulkopeileistä on todella hyvä näkyys. Ulkopeilit on isot ja niiden lämmitystoimintoa on fiksumpi käyttää kuin Golfissa. Myös se peilisäätönamiska on käytettävyydeltään parempi kuin Golfin ja molemmissa peileissä on laajakulmaosat. Servotronic osaltaan varmaan parantaa sitä vekslailua parkkipaikoilla. Näkyvyys eteen ja sivuille on Golfia parempi. Ikkunat on isot, samoin tuulilasi. Kojealauta on matala ja tasainen, eikä heijastele tuulilasiin kuten Golfissa. Sen sijaa näkyvyys taakse (takaikkunasta) on aavistuksen huonompi. Taustapeilistä kunnolla taakse nähdäkseen täytyy kurkotella hieman (vaikka penkki on aika ylhäällä). Olen kokeillut säädellä peiliä, mutta ihanteellista kohtaa ei vaan löydy. Lisäksi takana reunapaikkojen pääntuet on aika massiivisia, takalasi aika pysty mutta pieni, sulka lyhyehkö ja perä kuraantuu tässäkin (läppiä ei ole edessä eikä takana) suht helposti, koska takapuskurin muotoilu ja läpättömyys sitä varmaan edesauttaa. Lasinpesunesteen suihkutus on kyllä fiksusti toteutettu ja tulee ylhäältäpäin leveänä vanana sinne takalasiin. Ehkä sadetunnistinkin vaikuttaa siihen, että peili on jotenkin korkeammalla.

Konttia avatessa ei valu kuravedet ja pöllyä lumet kontiin kuten Golfissa teki. Samoin ovia avatessa ei valu penkeille tai matoille vedet&lumet. Ovia avatessa ja sulkiessa tulee kassakaappi fiilis/efekti. Ovet avautuu ja sulkeutuu jämäkästi, täsmällisesti ja kevyesti. Ulkopuolen ovenkahvat on jämäkät. Sisäkahvat&avausvivut on myös jämäkät ja hyvät käteen. Ovien ja osien sovitus on aivan eri luokkaa kuin meksikaani-Golfin. Myös kaikki muoviosat, nahat, kankaat, käyttökytkimet ja kontin&lattian verhoilut jne. tuntuu käteen ja näyttää paljon laadukkaammilta kuin ex-Variantin. Tuulensuhinoita ei kuulu ja motarilla&maantiellä auto kulkee todella hiljaa. Lämpöä piisaa ja penkit on mukavat. Mitään natinoita, räminöitä eikä nitinöitä kuulu. Ainoastaan Defan sisäpuhaltimen propelli hieman ääntelee itsekseen huonoimmilla pinnoilla kaupunkiajossa (propelli kait liikuu tai joku muu siellä sen laitteen sisällä). Renkaat on hiljaiset paitsi keskikaupungilla ajettaessa perunapeltoa muistuttavilla huonosti auratuilla teillä ja kaduilla, ajettaessa karhealla paljaalla asfaltilla max 50km/h nopeuksissa tai ajettaessa mukulakivellä kuluu jyrinää edestä. Jostain syystä siis vaan edestä. Takapäässä on sitten kait niin paljon fylliä ja erilainen jousitus, että sieltä ei kuulu mitään rengasmölyä missään tilanteessa. Tai jos kuuluu niin se ei välity eteen asti. Radio tai CD:t kuuluu nopeudessa kuin nopeudessa aika pienillä volumeilla paremmin kuin Golfissa. Yleisvaikutelmaltaan kuitenkin reilusti hiljaisempi kuin Golf ja lämpimämpi.

VW-man

Ajettavuudesta haluaisin vielä kysyä niltä joilla on tästä mallisarjasta tai yleensä uudehkoista vm. 2007-2009 Bemareista enempi käyttökokemuksia. Mutkatiellä ja pikkuteillä olen jonkinverran laskenut ja niillä ajo-ominaisuuksia ei voi kuin kehua. Motarilla olen ajanut vain lyhyen pätkän.

Mutta kun lukee koeajoja ja varsinkin HS:n Timo Turkulan koeajoaraportteja niin  kommentit on tätä luokkaa: vakiorenkainkin auto on uraherkkä, suuntavakavuus moottoriteillä on keskinkertainen, auto muuttaa kunnolla suuntaa tuulisella säällä/tuulella pelottaa ajaa tai jos rekka menee ohi niin ravistelee autoa oikein kunnolla, ohjaus on keskialueella tahmea ja tunnoton , auto voi jäädä tahattomasti kaartamaan jne. Valivali sitä ja valivali tätä. Kyseessä 300-Touring ennen faceliftiä (vm. 2005) ja ei Servoa. Tuntuu kuin kyseessä olisi todella hengenvaarallinen ja epävakaa auto jolla ei voi ajaa ollenkaan moottoritiellä kun se on siellä muka niin huono ja ala-arvoinen. Muut kyseisen lehden koeajajat yleensä kiittelee Bemareiden ajettavuutta tilanteessa kuin tilanteessa. Sama homma IS ja Iltalehti: etupäässä kehuja. Turkula hehkuttaa vain Skodaa ja Volsua, kaikki muut on *askoja ajaa. Ajaahan monet tuolla moottoritiellä kaikkien parjaamalla 2 kopan Avellakin ja pääsevät hengissä perille.

Muuten tykkään autosta niin penteleesti ja on myös ainakin vielä tuntunut hyvältä ajaa. Mutta hirvittää vaan jos tuo on oikeasti muka noin huono moottoritieajossa? Että tuli hommattua vikatikki jos kerta ei motarilla voi normaalisti päästellä ja kokoajan saa olla pelko perseessä että lähtee käsistä. Etupäässä kyllä ajelen pikkuteillä ja mutkaisia pätkiä joilla 80-100km/h rajoitukset.

Jos kaikki muut on muka niin huonoja ajaa niin luulisi ettei kukaan tykästy olenkaan mihinkään muihin merkkeihin kuin VAG tuotoksiin. Silti tuolla teillä muitakin merkkejä näkee vaikka pääsiasiassa kaikki on VAG:ja. Mutta monia sellaisiakin malleja ja merkkejä tulee vastaan moottoritiellä jotka jotkut toimittajat leimaa todella surkeiksi ajettaviksi.

Etupäässä ne on kyllä Bemareita  tuolla motarillakin jotka laskee ohi kesäkeleillä 140-160km/h lasissa tai pitää koko ajomatkan moisia vauhteja yllä. Joten ei kai se ihan leija ja tunnoton voi olla. Motarilla kun harvoin on ollenkaan täysin tyyni keli. Ainakaan koko ajomatkaa.

Markku J

Ã,,lähän huolestu J1978. Kyllä Bemari on hyvä ajaa myös moottoritiellä. Viitossarjassa on pientä sivutuuliherkkyyttä. Kolmosella olen ajanut muutaman koeajokiekan, ja sanoisin sen olevan viitosta parempi tässä suhteessa. Mutkateillähän kolmonen on mitä parhain nautintoväline.

Aika hienosti olet listannut Bemun parhaat puolet kommenteissasi. Noin se menee, laatuvaikutelma on upea ja kaikki toimii yli odotusten - ovien ja luukkujen kassakaappitunnelma ihastuttaa. Ergonomia on hyvä, ja yksinkertaisen selkeä kojetaulu puhuttelee minua. Maalipinnan olen myös todennut kertakaikkiaan ensiluokkaiseksi, kun meidän viitosta on pesty harjakoneessa 3 vuoden ajan. Silti pinta ei juuri uutta häpeä. Kiveniskemiäkään ei ole.

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.03.10 - klo:19:52
meidän viitosta on pesty harjakoneessa 3 vuoden ajan.

:'(

Markku J

Antinontoxic:

Työsuhdeauton puhtaanapitoon en panosta sen enempää. Kerran vuodessa olen käyttänyt käsinpesussa ja vahauksessa. Ja sen jälkeen harjakoneeseen vaan aina, kun on likainen. Ja tulos 3 v jälkeen on aivan loistava - upea maalipinta edelleen E60:ssä. Turha minusta on tähän panostaa enemmän vaivaa. Bemarin maali kestää.

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.03.10 - klo:20:23
Antinontoxic:

Työsuhdeauton puhtaanapitoon en panosta sen enempää. Kerran vuodessa olen käyttänyt käsinpesussa ja vahauksessa. Ja sen jälkeen harjakoneeseen vaan aina, kun on likainen. Ja tulos 3 v jälkeen on aivan loistava - upea maalipinta edelleen E60:ssä. Turha minusta on tähän panostaa enemmän vaivaa. Bemarin maali kestää.

Aaa, se oli työsuhdeauto... sit joutaa pestäkin koneessa :) Riippuu niin paljon koneestakin tuo pesutulos... konepesu voi olla parempi ja hellävaraisempi kuin omistajan itsensä suorittama käsinpesu :)

Markku J

Minusta tuntuu tämän 3 v kokemuksen pohjalta, että Shellin pehmoharjapesu on aika toimiva paketti. Siellä olen tätä käyttänyt 3 v, ja maalipinta on aivan upea. Kyllä Bemun maali on toista luokkaa, kuin vaikka edellisten autojeni Saabin tai Jettan (Mexico).

VAG!

aa

a-o

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 01.03.10 - klo:21:24
Tästä minä olen samaa mieltä. Useita kertoja olen seurannut, kun todella paskainen auto ensin kevyesti kastellaan puutarhaletkulla ja sitten kostealla sienellä aletaan hinkaamaan hiekkoja pinnassa. Sientä kastellaan uudestaan, jos muistetaan/viitsitään. Aika harvoin kuitenkin ja sitten huudellaan pahimmat saippuat pois. Lopuksi hinkataan se puoliksi pesty pinta vanhalla paskaisella keinokuitusäämiskällä. Ja kerrotaan kavereille, että vi**u ikinä käytä koneissa, kun ne pilaa heti pinnat.

Tuli viime viikolla käytettyä auto fiksaamossa käsinpesussa (pakkasten takia kotona pesu ei onnistu) ja en raaskinut uutta autoa viedä pesukadulle.

Sielläpä kaveri pesi auton juurikin tuolla Kukkasen kuvaamalla prosessilla. Minulla kyllä kylmäsi, kun kertakastolla ämpäriin harjattiin koko toinen kylki...

Meinasin jo pyytää, että saisin pestä itse auton samalla hintaa:)

Pumafi

Ei sun J1978 kannata moottoritieominaisuuksista huolestua. Tänään ajoin 250 km 320 xda:lla täällä alppimaassa ja erittäin mukavaa oli matkanteko, vaikka tuulet ovat vähän eri luokkaa kuin Suomessa. Vakaata ja vaivatonta oli kyyti. Tottakai tiet ei ole roudan raiskaamia, mutta oli monenlaista ja vaihtelevaa pintaa alla.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Pumafi - 01.03.10 - klo:21:44
Ei sun J1978 kannata moottoritieominaisuuksista huolestua. Tänään ajoin 250 km 320 xda:lla täällä alppimaassa ja erittäin mukavaa oli matkanteko, vaikka tuulet ovat vähän eri luokkaa kuin Suomessa. Vakaata ja vaivatonta oli kyyti. Tottakai tiet ei ole roudan raiskaamia, mutta oli monenlaista ja vaihtelevaa pintaa alla.

Joo ei se voi huono olla, kun yksi tietämäni henkilö täältäpäin vaihtoi uuden vm. 2009 Octaviansa uudehkoon takavetoiseen 320 diesel sedaniin. Ajaa joka päivä motaria ja Lahti-Hki väliä. Niin ja auto on vielä kitkareilla. Sen verran mitä häntä jututin niin on ollut tyytyväinen vaihtoonsa. Ja on käsittääkseni perheellinen ihminen ja edellinen oli farkku ja tämä siis ahdas ja pienikonttinen sedan.

VAG!

aa

jf

LainaaOnko kukaan kysellyt lähiaikoina käteishintoja E60/E61 520d Business-paketeille? Niitä kun on kuulema erinäisiä myymättöminä Hangossa ja Busineksestakin lohkeaisi alennusta tai kylkiäisiä saisi kaupaan mukaan.
Itselle ei ehdotettu, kun tuttu myyjä tietää, että haluan uuden mallin vanhasta puuttuvien juttujen & lisävarusteiden takia. Omalta kohdalta lähinnä kyse siis nelialue ilmastoinnista + b-pilarin suulakkeet ja toivottavasti parempi ilmastointi yleisesti.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

VAG!

aa

jf

On siinä vanhemmassakin busineksessa ne laajennetut toiminnot (en tosin osaa kertoa eroja tavalliseen tomaatti ilmastointiin). Suurimmat puutteet tuossa vanhassa mallissa olivat riittämättömät lämpötilansäädöt sekä jotenkin "tunkkaisen" oloinen sisäilma kuumana ja kosteana kesäpäivänä. Lämpötila asetuksena minulla oli alin 18-astetta, mutta audin 18:sta verrattuna lämpötila oli liian lämmin minulle (rinkelissä skaala jatkuu vielä 16-asteeseen). Ilmastointi ei normi tilassa oikein ollut minun juttuni, tehoasennossa pikkuisen parempi. Hyvää taas noissa laajennetuissa ominaisuuksissa oli laajemmat säädöt kuin mitä audissa löytyy (vaimoke sääteli itselleen ja tykkäsi kovin).

Meillä on molempiin tuleviin kulkineisiin tarkoitus saada "sikaosastolle" viileämmät olot, kuin mitä etupenkillä on. Jämtit kun eivät lämpöä pahemmin kaipaa...

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: jf - 02.03.10 - klo:18:10
Ilmastointi ei normi tilassa oikein ollut minun juttuni, tehoasennossa pikkuisen parempi.

Kyllä itselle ainakin tulee ihan kylmä, vaikka kesähelteelläkin laittaa ilmastoinnin "max"-asentoon, jossa se työntää kylmää ilmaa samaan tapaan kuin talvella saa etulasille lämmintä.

Male80

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 01.03.10 - klo:17:41
Joo onhan ne takajalkatilat varmaan kivat, mutta en ole samoissa hommissa kuin Katainen ja muut viskaalit eli ei ole autokuljettaa joten joudun ajamaan melkein aina itse :) Emäntää kun ei saa oikein millään auton rattiin vaikka olisi mikä auto alla. Varsinkin jos jonnekin reissuun lähdetään niin minä se yleensä aina ajan. Maitokauppaan ehkä suostuu ajamaan ja siinäpä se melkein on mitä ajelee. Silloinkaan en istu takana vaan edessä kun hän on puikoissa. Töihinkin hän kävelee mieluummin, joten ajan työmatkat yksin. Näin ollen meille hulppeilla takatiloilla varustettu auto on kyllä melko turha.

No lähinnä tarkoitin että tuo siilo ois muuten ulkomitoiltaan normaalin kokoinen, jos ei siihen olis tehty noita naurettavia takajalkatiloja...
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Male80 - 02.03.10 - klo:19:17
No lähinnä tarkoitin että tuo siilo ois muuten ulkomitoiltaan normaalin kokoinen, jos ei siihen olis tehty noita naurettavia takajalkatiloja...

No joku tarvitsee jokapäiväsessä liikenteessä takapenkillä limusiinin jalkatilat. Se hälle suotakoon. Kuinka usein esim. itse olet siellä Superbin takapenkillä? Tai siellä takana on yli 180cm  ihmisiä yleensä useinkinko?

Kyllä ymmärrän, että jollekin normaalia isommalle (leveä tai pitkä tai sekä että) ihmiselle tuo voi olla pikkuauto tai ihmiselle jolla on vaikka kokoa 170cm isompi vaimo ja vaikka kaksi lasta tai kesämökki jonne raahatan vähänväliä tavaraa. Tai työ jossa pitää roudata sitä sun tätä. Mutta meillä ei ole vielä lapsia, tyttöystävä on 170cm ja hoikka. Eikä ole kesämökkiä tai omakotitaloa. Itse olen 180cm ja hoikka, kapeaharteinen. En tarvitse mitään laivaa. Golf Variant oli meille ehdoton maksimi tässä elämäntilanteessa. Se oli jopa suurempi kuin tämä. Sen suurempaa autoa minulla ei ole vielä koskaan ollutkaan vaikka kortti on ollut vuodesta 1996.  Niin ja kun etupenkki oli säädetty itselleni Bemussa niin, että se oli minulle hyvä niin menin sen kuskin penkin taakse istumaan ja tilaa oli ihan hyvin. Joku tarvii jonkun maantielaivan, mutta itse en tee sellaisella mitään. Monen tutun ja tuntemattoman mielestä on sulaa hulluutta että meillä on näinkin suuri auto käytössä. Kyllä vanhemmatkin on meille monesti ehdottaneet, että miksi ei Golf Plussa, Golf HB tai Polo käy. Yleensä kun siellä autossa ei todellakaan kulje kuin 1-2 kauppakassia ja viikolla kyydissä on lähinnä vaan minä yksin ja viikonloppuna emäntä ja todella harvoin joku sen kaveri tai perheenjäsen.
Työtkin on aina oleet sellaisia, että on riittänyt kun raahaan itseni sen auton mukana paikalle :) Joten mitään hulppeita tiloja en tarvitse. Harrastuksetkaan ei vaadi autolta isoja tiloja.

VW-man

Niin ja kun en halunnut Skodaa, Seatia enkä VW:tä, japsiautoja edelleen jotenkin vierastan ja Opel eikä Fordikaan oikein iske eikä mitkään PSA:n autot tai yleensä ranskikset niin paljoako jää jäljelle. Audi, Mese ja BMW. Eipä oikein muuta. Ainoa japsi joka olis voinut olla ok/jotenkin edes kiehtonut on Honda ja niistäkin vain Accord. Niin ja ei se 500-sarjakaan ole mikää jätti. Ehkä ulkoa on kookas, mutta sisältä se ei ole mikään tila-auto. Takajalkatilat sekä kontti on saaneet moitteita testeissä, että on pienemmät kuin monella kilpailijalla.

Ja tomaatti oli kuitenkin asia josta en halunnut tinkiä. Halusin kunnnolla toimivan ja ns. perinteisen tomaatin joten en uskaltanut enää DSG:tä tai vastaavilla vaihteistolla olevia autoja kokeilla. Kerran vaihdettu mekatroniikka, sen jälkeen koko lootan vaihto ja tuossa tätä Bemua edeltäneessä taas DSG:n erikoiset nykimiset pakkasella ja ihme häiriöt muutamia kertoja liikkeellelähdöissä kelillä kuin kelillä (kierokset huutaa puna-alueella, mutta vaihde ei suurene vaikka auto rullaa normaalisti ajaen eteenpäin) ei oikein tuntuneet mukavilta.

Markku J

Minustakin kompakti auto on järkevämpi hankinta. Jos omiin tarpeisiin riittää normaalisti etutilat, niin turha maksaa taka/tavaratilasta. Ja kärsiä siitä parkeissa, isompana kulutuksena ja kömpelyytenä kaupunkiajossa. Meilläkin sama tilanne. 3-sarja olisi riittänyt tiloiltaan loistavasti, mutta kun halusin tämän uuden F10:n aikataulun sopivasti sen mahdollistaessa. Kolmosta olin ajatellut, kun aluksi F10 -aikataulu tuntui liian hitaalta.

Aika pitkälle 3-sarjan Touring riittää. Lapsiperheelle vielä on ihan oivallinen auto, jos ei ole isoja koiria tai valtaisia mökkikuljetustarpeita.

VW-man

Ainoat negatiiset asiat minulle tässä autossa on tähän asti nämä: vain kohtalainen näkyvyys suoraan taakse ja aivan naurettava maavara. Kokoajan etuoven alle kertyy loskaa ja lumipaakkuja ja maha otti tänäänkin usemmassa kohtaa kiinni kun lunta oli tullut ja tiet aurattu miten sattuu. Vauhtia kun oli niin paikalleen en jäänyt. Tässä ei pitäisi olla mitään urheilualustaa. Se laskee vielä maavaraa noin 1,5cm joten mitenkähän sillä mahtaa talvella pärjätä, kun tässäkin ollaan jo aika vaakalaudalla. Uskoisin, että en tule jäämään tällä autolla kiinni takavedon takia vaan jos näin käy se käy lähinnä sen vuoksi, että tämä jää helposti mahastaan kiinni varsinkin jos on paksua pöpperölunta kuten tänä aamuna.

Golf urheilualustallakin oli suorastaan traktori tähän verrattuna.

a-o

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 02.03.10 - klo:20:07
Niin ja kun en halunnut Skodaa, Seatia enkä VW:tä,

Joidenkin ihmisten ajatusmaailmaan vain ei yksinkertaisesti mahdu se järjetön ajatus, että kaikki eivät halua ajaa valtavilla jalka- ja tavaratiloilla varustetuilla skodilla vaikkakin ne ovat hankinta- ja huoltohinnoiltaan paljon edullisempiakin kuin audit ja bemarit.  ;D

VW-man

Hankintahinnasta sen verran, että maksoin edellisestä Golfista noin 30.000eur ja mittarissa noin 14.000km:a. Tämä on yli 40.000euron auto, mutta pyynti oli 36.000eur. Kilsoja oli 5000km:a ostettaessa. En kuule varmaan olis maksanut tästä yli 40.000eur tai vaihtanut edes tähän merkkiin jos ei olisi ollut esittelyautoa tarjolla. Toki tämä oli 6000eur kalliimpi kuin edellinen auto ja välirahaakin piti maksaa. Mutta sain kuitenkin lämmittimen ilman lisäkuluja ja auto on kaksilla renkailla. Täysin uuteen olisi nuokin pitänyt investoida.

BMW:ssä on jakopää ketjulla kuten nykyisissä Skodissa ja Volkkareissa. BMW arvoi ekaa huoltoa tuonne 30.000km:n korville joten huoltovälitkin ovat samat kuin Longlife VW:ssä tai Skodissa. Saan Bemarin osat, lisävarusteet ja huollot henkilökuntahintaan. Mitä olen automyyjiä jututtanut niin Bemarin huollot on samaa hintaluokkaa kuin VW:n tai Skodan. Eikä ole DSG:tä van tavallinen tomaatti, ei turboa eikä kompuraa jotka on kuule melko kalliita osia lauetessaan. Kuluva osa tuo turbokin on. Edellisessä autossa oli myös panoraamakatto joka varmasti renatessaan ja auton ikääntyessä tarvitsee huoltoa ja korjaamista. Tässä ei ole edes ksenoneita (ainakaan vielä).

Vakuutus on muutaman satasen kalliimpi kuin VW:n, mutta onhan merkkikin eri ja kuutiotilavuus 2.0 eikä 1.4.

Voidaan väitellä tästä kyllä vaikka koko ilta.

a-o

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 02.03.10 - klo:21:16
Voidaan väitellä tästä kyllä vaikka koko ilta.

Ei taida syntyä väittelyä, ainakaan minun kanssa. Itsekin vakavasti harkitsin 3-sarjan bemaria mutta päädyin kuitenkin (taas) audiin. Itse olisin hyvinkin voinut maksaa bemarista yli 40tâ,¬, sillä sen ne maksaa:)

Ilmeisesti et havainnut tekstissä oleva sarkasmia.

VW-man

Ok en minä suuttunut... :) Joo aina ei ymmärrä kaikkea..

Niin ja on Bemari toki tuntunut tähän mennessä todellakin hintansa väärtiltä ja ymmärrän miksi joku Audi tai BMW maksaa sen mitä maksaa. Rahaa vaan oli määrätty määrä mahdollista käyttää ja halusin autoon tiettyjä juttuja vakiona. Joten kun löytyi vähän ajettu yksilö suht hyvin vakio- ja lisävarustein, automaattina ja 2xrenkailla niin siksi näin, että tällä kertaakin auto vähän käytettynä eikä uutta tehtaalta.

T.S.

Hauska lukea näitä J1978:n kommentteja.  Itselläni on ollut juuri samat fiilikset nykyisestä Audista sen jälkeen kun vaihdoin -05 Astran siihen.  Kaikki teksti ajettavuudesta, ulkonäöstä, sisätilojen fiiliksistä, mataluudesta, hiljaisuudesta, premiumin "järjettömyydestä" ja tiloista on ollut kuin suoraan omasta näppäimistöstäni.  Jotkut ei vaan tykkää omistaa sitä Suomen suosituinta järkivalintaa, mikä se sitten sillä hetkellä onkin.

Jatka samaan malliin  ;)

Nim. Maha kiinni lumivalleissa täälläkin.

jkvi

LainaaNim. Maha kiinni lumivalleissa täälläkin.

Bemarikin tekee autoja, joissa on maavaran vaatimukset otettu huomioon. Saatikka sitten muut merkit.

Onhan se hienoa kesäkelillä työntää motaria reipas 120 km/h mittarissa hyvillä ajo-ominaisuuksilla. Motarin päästä tai sivulta löytyy sitten kesälläkin se multapaakku, johon herkän ihmisen migreeni laukeaa pohjakosketuksen jälkeen. 8)
CRDi & Collection

jf

LainaaKyllä itselle ainakin tulee ihan kylmä, vaikka kesähelteelläkin laittaa ilmastoinnin "max"-asentoon, jossa se työntää kylmää ilmaa samaan tapaan kuin talvella saa etulasille lämmintä.
Juu, tarkoitin kyllä tuolla tehoasennolla tuota Intensive(?) moodia. Jos auton viilentämiseksi kesällä pitää erikseen painaa jotain max-nappulaa, niin ei ole kyllä se auto minua varten (tai ainakaan en ymmärrä mainostettua Automaatti-ilmastointia). Eikä sinne tuulilasillekaan tarvitse talvella mitään tehopuhallusta, kun autohan on liikkeelle lähdettäessä aina lämmin (jos näin ei ole, niin onpahan taas huollolla selitettävää, miksei weppanen toimi).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy