BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Docw - 15.01.12 - klo:15:52
Offariksi menee, mutta tähän pitää aina tarttua ;) Kylmällä tuon ymmärrän, mutta sitä varten on takapuoligrilli olemassa. Kuumalla taas hyvät nahkapenkit ovat omasta mielestäni paljon miellyttävämmät kuin kankaiset. Tottahan kesälläkin tulee auringonpaahteessa vastaava ensipuraisu kuin pakkasellakin, mutta nahkasisusta ei mene niin tunkkaiseksi kuin kankainen. Itsellä on ollut täällä ajossa melkoinen repertuaari eri autoja erilaisin penkein ja ottaisin aina ensimmäisenä nahkapenkillisen auton vaikka se seisookin neljänkympin helteessä ja auringonpaahteessa päivittäin sen 9-10h...

Joo mut on typerää haaskausta, että persegrillin pitää olla kokoajan kuluttamassa virtaa ja lisäämässä kulutusta, että kuskin on hyvä olla. Ajelin viitossarjaa kovassa pakkasessa ja penkinlämmittimen piti olla kokoajan päällä koska muuten perse ja selkä paleli. En tykännyt ja ajoin sentään aika pitkän lenkin. Nahkapenkit ei oo mun juttu. Mieluummin ostan sillä rahalla jotain muita varusteita. Vaaleat nahat on mulle se suurin turn off koska farkut jalassa ne kerää itseensä herkästi sinistä väriä ja mua ei kiinnosta muutenkaan jatkuva auton sisätilojen hinkkaaminen ja puunaaminen. Olen kangas- ja alcantara-mies. Auton siivoan ehkä 2 kertaa vuodessa eikä ole tarvettakaan siivota useammin kun se pysyy sisältä aina niin siistinä.

jarppis

Tuo jenkkihinnoittelu on aina ollut tuollainen ja nyt näyttää se yksi toivottu varuste aiheuttavan ison hintahyppäyksen. Jos ilman xenoneita pystyy elämään, niin sitten pystyy säästämään jokusen tonnin. Jos Xenonit on must, niin sitten tosiaan tuo 335i on parempi diili. European deliveryllä tuosta saisi varmaan pari-kolme tonnia hinnasta pois ja saisi vielä käydä ajamassa Saksassa mutkan  ;) Jos ei olis äksä kuumetta ollut syksyllä, niin tilauksessa olisi nyt 335i. Näin kakkosautoajatuksina kovasti odottelen, että saisivat tänne sen uuden ykkösen coupena mahdollisimman äkkiä. Ylivuotisina noita kolmosia saa monesti lähes 5-10kusdin alennuksilla ja liikkeet varustelee ne melkein aina esim. premiumpaketilla.

auri

Se on mistä itse tykkää, mut mun mielestä sportti-bemariin ei kuulu mitkään säkkikangaspenkit, menee kyllä jossain kulimallin-volkkareissa
ja kaikissa sokotoissa ;D Alcantara on kyllä loistava materiaali!

VAG!

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 15.01.12 - klo:16:08
Joo mut on typerää haaskausta, että persegrillin pitää olla kokoajan kuluttamassa virtaa ja lisäämässä kulutusta, että kuskin on hyvä olla. Ajelin viitossarjaa kovassa pakkasessa ja penkinlämmittimen piti olla kokoajan päällä koska muuten perse ja selkä paleli. En tykännyt ja ajoin sentään aika pitkän lenkin.

Nämä ovat varmasti todella yksilöllisiä juttuja, mutta itse en ole ikinä joutunut pitämään persgrillejä jatkuvasti päällä. Oli sitten kangasta tai nahkaa verhoiluna tai ulkolämpötila mitä tahansa missä auto vielä liikkuu.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 15.01.12 - klo:16:37
Nämä ovat varmasti todella yksilöllisiä juttuja, mutta itse en ole ikinä joutunut pitämään persgrillejä jatkuvasti päällä. Oli sitten kangasta tai nahkaa verhoiluna tai ulkolämpötila mitä tahansa missä auto vielä liikkuu.

Nahkapenkit ei vaan oo mun juttu. Ne on mun mielestä huonot kesällä ja talvella eikä ne oo mulle mikään must juttu, että sellaiset on pakko olla jos auto maksaa vähintään 50.000 euroa. Nahkapenkkejä ne ota vaikka tilillä olisi rahaa mielinmäärin. En halua kotiinkaan nahkasohvia. Sama juttu vanteissa: 18,- 19- ja 20-tuuman vanteita ei mulle tuu ikinä jos ei oo ihan pakko ottaa joku automalli niin isoilla vanteilla. Mut ulkonäkösyiden takia en sellaisia erikseen hanki.

Markku J

Kangaspenkkien etu on se, että niissä ei näy kuskin penkin venymät ollenkaan niin nopeasti, jos kangas on laadukasta. Mustaa nahkaa en halua sen kiillottumisefektin takia, ja tuohon Sport Lineen kun ei voi vaaleaa tai ruskeaa ottaa, niin kangas riittää tällä kierroksella minulle. Kakkein miellyttävin vaihtoehto olisi varmasti tulevan M Sport -sisustan kangas-mokkanahka -verhoilu (vai lieneekö se mokan näköinen osa nahkaa vai alcantaraa).

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 15.01.12 - klo:16:41
Nahkapenkit ei vaan oo mun juttu. Ne on mun mielestä huonot kesällä ja talvella eikä ne oo mulle mikään must juttu, että sellaiset on pakko olla jos auto maksaa vähintään 50.000 euroa. Nahkapenkkejä ne ota vaikka tilillä olisi rahaa mielinmäärin. En halua kotiinkaan nahkasohvia. Sama juttu vanteissa: 18,- 19- ja 20-tuuman vanteita ei mulle tuu ikinä jos ei oo ihan pakko ottaa joku automalli niin isoilla vanteilla. Mut ulkonäkösyiden takia en sellaisia erikseen hanki.

Ise taas olen nahkapenkkien kannatta, sekä autossa, että kotona. Kyllä se nahkapenkki vaan on niin paljon paremman näköinen ja tuntuinen autossa, kuin kangasverhoilu. Samoin vanteet, itse en autooni laittaisi alle 18" vanteita, paitsi talvella pitkin hampain menee 17":set. Mitä huonoa on nahkapenkeissä ?
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 15.01.12 - klo:16:48
Ise taas olen nahkapenkkien kannatta, sekä autossa, että kotona. Kyllä se nahkapenkki vaan on niin paljon paremman näköinen ja tuntuinen autossa, kuin kangasverhoilu. Samoin vanteet, itse en autooni laittaisi alle 18" vanteita, paitsi talvella pitkin hampain menee 17":set. Mitä huonoa on nahkapenkeissä ?

Kylmyys talvella: melkein aina pitää olla penkinlämmitin päällä mutta kangaspenkkisillä autoilla voi ajaa taas melkein aina penkilämmitin pois päältä tai jos sitä tarvitsee niin todella lyhyt päälläoloaika riittää. Kesällä ovat taas kuumat ja tosiaan bemarinkin nahkapenkit näyttää aivan hirveiltä todella lyhyenkin käyttöajan jälkeen kun ne nahat on venyneet suuntaa ja toiseen. On niitä tullut sen verran nähtyä ja ei ne venyneet nahat hyvältä näytä.

Vaalea nahka on nätti kattella mutta millaiseki se menee jos melkein aina farkut jalassa istuu eikä sitä huvita olla kokoajan puunaamassa ja pyyhkimässä. Minä kun en käytä suoria housuja kuin töissä ja joskus jossain juhlissa joita ei ole montaa vuotta kohti.

18-, 19- ja 20-tuuman vanteilla autot on melkein joka tiellä sellaisia vetelijöitä ja venkuilijoita, että todellakin ei kiitos. Epämukavia jne. Talvella leveä rengas on myös turvallisuusriski ja miksei kesälläkin. Ulkonäkö ei ole minulle autoilussa niin tärkeää kuin muut seikat.

Eipä siinä mitään joku tykätköön nahkapenkeistä ja isoista vanteista mutta mulle ei kiitos. Olisin mieluummin ottanut autooni nuo luettelemani lisävarusteet jos minulla olisi ollut käytettävänä nahkapenkkien hinnan verran löysää tai ylimääräistä rahaa.

jarppis

Nahkapenkit vaatii hoitoa. Jos nahkassa ei ole hoitoaineita, se kuivuu ja sitä myöten myös venyy. Kiillottuminen johtuu myös liasta, joka rupeaa hiomaan penkkejä jos niitä ei puhdista. Nahat kuitenkin on paljon helpompi pitää puhtaana kuin esim kangaspenkit. Kotona tykkään nykyään enemmän kangassohvista, koska niissä paljaalla iholla paljon kivempi istua. Autossa harvemmin tulee munasillaan istuttua ;D

Minulla oli edellisessä BMW:n "tekonahka" ja se oli kyllä todella hyvä siinä mielessä, että sitä ei tarvi hoitaa mutta silti näyttää nahalta. Kaikki jotka autossa ovat istuneet, ovat luulleet sitä nahaksi. Nahan tuoksu toki puuttuu.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 15.01.12 - klo:17:00
Kylmyys talvella: melkein aina pitää olla penkinlämmitin päällä mutta kangaspenkkisillä autoilla voi ajaa taas melkein aina penkilämmitin pois päältä tai jos sitä tarvitsee niin todella lyhyt päälläoloaika riittää. Kesällä ovat taas kuumat ja tosiaan bemarinkin nahkapenkit näyttää aivan hirveiltä todella lyhyenkin käyttöajan jälkeen kun ne nahat on venyneet suuntaa ja toiseen. On niitä tullut sen verran nähtyä ja ei ne venyneet nahat hyvältä näytä.

Vaalea nahka on nätti kattella mutta millaiseki se menee jos melkein aina farkut jalassa istuu eikä sitä huvita olla kokoajan puunaamassa ja pyyhkimässä. Minä kun en käytä suoria housuja kuin töissä ja joskus jossain juhlissa joita ei ole montaa vuotta kohti.

18-, 19- ja 20-tuuman vanteilla autot on melkein joka tiellä sellaisia vetelijöitä ja venkuilijoita, että todellakin ei kiitos. Epämukavia jne. Talvella leveä rengas on myös turvallisuusriski ja miksei kesälläkin. Ulkonäkö ei ole minulle autoilussa niin tärkeää kuin muut seikat.

Eipä siinä mitään joku tykätköön nahkapenkeistä ja isoista vanteista mutta mulle ei kiitos. Olisin mieluummin ottanut autooni nuo luettelemani lisävarusteet jos minulla olisi ollut käytettävänä nahkapenkkien hinnan verran löysää tai ylimääräistä rahaa.
Tuo on mielestäni ihme väitös, että penkinlämmitin pitää olla aina päällä? Miksi ? Itse käytään penkinlämmitintä aivan samalla tapaa kuin kangaspenkkien kanssa. Vähän aikaa päällä että pers lämpenee, sitten pois päältä. Ja miksi sitä lämppäriä ei voisi pitää koko ajan päällä jos tykkää, että pers on koko ajan lämpösenä ?

Nahkapenkkiä ei nyt niin hirveästi tarvi puunata. Vanteissa yhdyn siihen, että itse pidän isoista vanteista ulkonäkö syistä. Harvoin ne ajettavuutta parantavat.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Pekka T

Eilen tuli tutustuttua Autokeskus Airportissa eri BMW malleihin.

Tällä kertaa eniten mielenkiintoa herätti X1:nen, tai kävinhän jo viime keväällä sen koeajamassa, ajettavuus oli kohdallaan mutta sisäilme ja "littana" keula ei oikein silloin mielyttänyt.
Nyt näytillä oli valkoinen M-sport versio, siinä keulan ulkonäkö on ihan toista, kaunis oikeastaan. Sisällä asiat oli myös kohdallaan, mainiot kangas/alcantara penkit pesevät kankaiset ja nahkaiset versiot mennen tullen, eli jos joskus johonkin BMW malliin päädyn, niin M-sport on näköjään pakkovalinta minulle.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 15.01.12 - klo:19:26
Eilen tuli tutustuttua Autokeskus Airportissa eri BMW malleihin.

Tällä kertaa eniten mielenkiintoa herätti X1:nen, tai kävinhän jo viime keväällä sen koeajamassa, ajettavuus oli kohdallaan mutta sisäilme ja "littana" keula ei oikein silloin mielyttänyt.
Nyt näytillä oli valkoinen M-sport versio, siinä keulan ulkonäkö on ihan toista, kaunis oikeastaan. Sisällä asiat oli myös kohdallaan, mainiot kangas/alcantara penkit pesevät kankaiset ja nahkaiset versiot mennen tullen, eli jos joskus johonkin BMW malliin päädyn, niin M-sport on näköjään pakkovalinta minulle.

M-sport penkkihän on ihan sama penkki kuin muutenkin tilattavissa oleva kankainen tai nahkainen sport-penkki. Kuosissahan se ainoa ero on. Minä kans tykkään tuosta kankaan ja alcantaran yhdistelmästä. Jos olisin ollut rahoissani olisin ottanut tuon m-sportin 3-sarjaan mutta jättänyt urheilualustan pois kun en tykkää niistäkään.

jarppis

F30 ajettuna: http://www.caranddriver.com/reviews/2012-bmw-328i-3-series-sedan-first-drive-review

Harmi jos alusta ja ohjaus on mennyt huonompaan suuntaan mitä se oli E90ssä.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: jarppis - 23.01.12 - klo:22:05
F30 ajettuna: http://www.caranddriver.com/reviews/2012-bmw-328i-3-series-sedan-first-drive-review

Harmi jos alusta ja ohjaus on mennyt huonompaan suuntaan mitä se oli E90ssä.

E90 ja E91:ssä ohjaus ei ole vielä täysin sähköinen ja on Servotronicillakin varustettuna mukavan tunnokas ja jämäkkä. F30-mallin ojaustehostus on kokonaan sähköinen. Hesarin pikaisen koeajon mukaan tuo F30 on ohjaukseltaan ja alustaltaan täysin ok. Samaa mieltä olivat TM:n pikatesteissä. No täytyy tuo kuiteskin koeajaa, niin sit näkee onko tuosta tulevaisuuden autoksi sitten joskus vaiko siirrynkö esim. Volvon S60:n tai jonkun muun auton puikkoihin. Silloin kyllä aioin testata myös Ceemelin, A4:n ja Mondeon. Mutta se vaihto ei ole ajankohtaista vielä vuosiin.

jarppis

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 23.01.12 - klo:22:52
E90 ja E91:ssä ohjaus ei ole vielä täysin sähköinen ja on Servotronicillakin varustettuna mukavan tunnokas ja jämäkkä. F30-mallin ojaustehostus on kokonaan sähköinen. Hesarin pikaisen koeajon mukaan tuo F30 on ohjaukseltaan ja alustaltaan täysin ok. Samaa mieltä olivat TM:n pikatesteissä. No täytyy tuo kuiteskin koeajaa, niin sit näkee onko tuosta tulevaisuuden autoksi sitten joskus vaiko siirrynkö esim. Volvon S60:n tai jonkun muun auton puikkoihin. Silloin kyllä aioin testata myös Ceemelin, A4:n ja Mondeon. Mutta se vaihto ei ole ajankohtaista vielä vuosiin.

Alustaan on tullut enemmän "kumimaisuutta" ja tuntuma tiehen on huonontunut. Alusta ja ohjaus toki toimii ja on hyvä, mutta ollakseen "Ultimate Driving Machine" on otettu askel huonompaan suuntaan. Toki tuo on vain yhden lehden arvostelu. TM (se kahden sivun artikkeli) ei minun mielestä kommentoinut auton käyttäytymistä oikeastaan ollenkaan.

Markku J

Tämä sähköinen tehostin on selkeä heikennys auton ominaisuuksiin, ilman muuta. Eivät tykänneet koeajossa myöskään aktiiviohjauksesta. Se ei tosin aiemminkaan ole testaajien kehuja saanut, mutta minä pidin siitä aikanaan koeajolla kovasti ja halusin nyt sellaisen tilata.

Vastaava ohjauksen siirtyminen sähköiseen kauteenhan tapahtui nyt Audilla (A4,A5,A6,A7). Harmillista ohjaustuntuman kannalta.

Ranssi

1-Sarjaan tulee odotetusti tarjolle hivenen vihaisempia moottoriversioita:

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/lisaa-moottoreita-bmwn-1-sarjaan

Tuo tehokkain diesel lienee varsin veikeä ajettava, eikä suorituskyvyssä näyttäisi olevan valittamista.

On se melkoista, kun alle viiden litran keskikulutuksella näytetään takavaloja esim. Golf GTI Edition 35:lle, ja jonka kulutus on vanhanaikaiset 8,1 litraa satasella.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 26.01.12 - klo:09:22
On se melkoista, kun alle viiden litran keskikulutuksella näytetään takavaloja esim. Golf GTI Edition 35:lle,

Rehellisyyden nimissä on muistettava, että GTI:n menohaluja 0-100 kiihdytyksessä rajoittaa etuveto. Onko missään lehdessä vielä testattu laajemmin 125i/d:n kiihtyvyyksiä, vai onko autot vielä tehtaalla jemmassa? 60-200 kertoo paljon auto käytännön suorituskyvystä ja näitä käppyröitä on onneksi saksalaisissa automedioissa tarjolla.

125d on kyllä hienolta kuulosta kompromissi suoristuskyvyn ja kulutuksen suhteen.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 26.01.12 - klo:10:48
Rehellisyyden nimissä on muistettava, että GTI:n menohaluja 0-100 kiihdytyksessä rajoittaa etuveto.

60-200 kertoo paljon auto käytännön suorituskyvystä ja näitä käppyröitä on onneksi saksalaisissa automedioissa tarjolla.

Mitäs merkitystä tuolla on... jos ei kiihdy, niin ei kiihdy :)

En tiedä minkä maan käytäntöihin viittaat... Suomessa tuo 60-200 ei ole hirveän käyttökelpoinen mittari.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 26.01.12 - klo:11:06
Suomessa tuo 60-200 ei ole hirveän käyttökelpoinen mittari.

Kyllä se on. Se kertoo varsin selkeästi miten auto lähtee kiihtymään, kun painaa lusikan pohjaan. Oli alkunopeutta sitten 60 tai 100.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 26.01.12 - klo:11:12
Kyllä se on. Se kertoo varsin selkeästi miten auto lähtee kiihtymään, kun painaa lusikan pohjaan. Oli alkunopeutta sitten 60 tai 100.

Juu, onhan se näin.

Suomessa lusikan joutuu vaan ripeällä autolla nostamaan melkein heti hauskuuden alettua, joten kotoisampi 60-120 km/h mittaus lienee riittävä meikäläisiin oloihin.

Joka tapauksessa tuo 125d kuulostaa kyllä etenkin automaatti makoisalta paketilta. On sen sijaan outoa, että miksi 125i:n tehoja on leikattu 20 kW, kun 3-sarjassa mylly antaa täydet 180 kW.

Ilmeisesti myös 135i 320:llä kaakillaan on tulon päällä ainakin ABS:n mukaan...

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 26.01.12 - klo:09:22
1-Sarjaan tulee odotetusti tarjolle hivenen vihaisempia moottoriversioita:

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/lisaa-moottoreita-bmwn-1-sarjaan

Tuo tehokkain diesel lienee varsin veikeä ajettava, eikä suorituskyvyssä näyttäisi olevan valittamista.

Ei tosin ykkössarjaan, mutta bemarilta vieläkin vihaisempia tri-turbodieseleitä (381hv / 740Nm)

Ton-1

^ Millä kilometreillä tuosta double trouble dieselistä tulee kanki lohkon läpi ?  :-\
Member of a A(udi) & A(prilia) club

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Antinontoxic - 26.01.12 - klo:11:56
mutta bemarilta vieläkin vihaisempia tri-turbodieseleitä

Siinä alkaa jo tupaöljyt saamaan kyytiä. On kyllä todella vaikuttava numerosarja: 4,7s, 381hv, 740Nm, 6,3l ja 4,9m.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 26.01.12 - klo:12:05
Siinä alkaa jo tupaöljyt saamaan kyytiä. On kyllä todella vaikuttava numerosarja: 4,7s, 381hv, 740Nm, 6,3l ja 4,9m.

Melkoista! Ennenkin on ollut nopeasti kiihtyviä autoja, tehokkaita autoja, vääntäviä autoja, suuria autoja, mutta kaikki nämä yhdistettynä tuohon kulutuksen tuottaa lajissaan ennätyksen. Ei oikein voi käsittää, että kolmelitrainen diesel sinkoaa 2,3-tonnisen X5 järkäleen 5,4 sekunnissa 0-100 km/h melkein pelkillä höyryillä.

rob-s

LainaaMoottori
- 2,993 cc
- kuusisylinterinen dieselmoottori, jossa M Performance TwinPower Turbo teknologia
- kolme turboahdinta
- 280 kW/381 hv @ 4,000 â€" 4,400 rpm
- max. vääntö: 740 Nm @ 2,000 â€" 3 000 rpm
- 93.6 kW/127.3 hv / litra

BMW M550d xDrive Sedan
- kiihtyvyys: 0 â€" 100 km/h: 4.7 s
- huippunopeus: 250 km/h
- yhdistetty kulutus: 6.3 l/100 kilometres
- CO2: 165 g/km

OHO! Siinä Bemi pisti jauhot suuhun kilpailijoille! ..ja vähän meillekin..lähtöhinta Saksassa reilut 80te
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

RoccoScientist

Huh. Tuollaisen ikkunaan olisi jo suoranainen pakko laittaa sellainen "I love boost"-tarra.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

eGetin

Juuri tähän suuntaan sen kehityksen kuuluukin mennä ;D

chr

Huikeita vehkeitä! Kyllä BMW on selvästi kehityksen kärjessä mitä tulee tehon ja päästöjen suhteeseen.

Tuo 125d on aika mielenkiintoinen, kai se nelihenkinen perhe tuollaiseen mahtuu. ;)

Markku J

Taidan suunnata tästä vuodesta alkaen eläkevakuutusrahani tähän kohteeseen (550 d xDrive). Voi tarjota enemmän iloa, kuin tappiota tuottaneet rahastot.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy