BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

3.6 V6

Ok, eli skodassa ja bemussa on siis jotain yhteistäkin eli se ryssänhaju, minkä joku skodasta kirjoittaessaan jo mainitsikin.  ;D

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: 3.6R - 09.02.12 - klo:20:59
Ok, eli skodassa ja bemussa on siis jotain yhteistäkin eli se ryssänhaju, minkä joku skodasta kirjoittaessaan jo mainitsikin.  ;D

No eihän Volvokaan ole valmistettu vielä Kiinassa vaikka monen mielestä se on siinäkin mielessä 100% kiinalainen tuote kun omistaja on kiinalainen yhtiö.

Empä usko, että niissä bemareissa jotka on suomesta suomeen tilattu on yhtään ryssän valmistamaa osaa. Turkkilainen karvakäsi niitä autoja on toki ollut kokoamassa siinä missä rinkulakeulaa ja hitlerin kostoakin. Toki bemareissa käytetään eri alihankkijoiden osia siinä missä mm. mesessäkin. Alihankkijoilla on niitä tehtaita siellä sun täällä ja samaten sillä autotehtaallakin on omia osien valmistamoja vaikka missä.

Harva autotehdas tekee montaa osaa itte. Sisustan näkyvät osat ja korin osat on uniikimpia eli automerkki- ja automalli-kohtaisia mutta lähes kaikki muu on jonkun alihankkijan tekemää, eikä niitä valmistajia nyt niin montaa ole.

Kyllä minä ryssän renkaillakin nyt ajan ja hyvät ne on ryssien tekemiksi. Se puolen sentin korkuinen Made in Russia teksti ei ainakaan minua häiritse, kun renkaat on muuten mainiot.

Vaginisti

Uusi 3-sarjalainen koeajettu, automaatti-diesseli. Laadukkaan oloinen joka puolelta, ei nitisi eikä natise. Rengastuksena oli kitkat ja jo ensimmäisessä risteyksessä perä lähti erittäin liukkaalla pinnalla irti, hitaassa vauhdissa mutta kuitenkin. Eli takavedon kyllä huomaa heti, vaatii erilaista ajotapaa vain. Moottoritielle kiihdyttäessä ajovakautusvalo vilkkuuu iloisesti mutta tekniikka pitää hyvin auton aisoissa. Yli satasen vauhdissa alusta/renkaat tuntuu kovalta ja pienet epätasaisuudet tiessä tuntuu pienenä nypytyksenä mutta hiljainen on kuitenkin. Automaatti pelaa hienosti ja kulkee eleettömän äänettömästi, ei nyt ihan vitossarjalaisen veroisesti mutta kokoonsa nähden on jämäkän tuntuinen ajaa. Ei hassumpi kokemus ollenkaan, menee kyllä autokuumen tullessa vakavaan harkintaan.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 11.02.12 - klo:11:58
Uusi 3-sarjalainen koeajettu, automaatti-diesseli. Laadukkaan oloinen joka puolelta, ei nitisi eikä natise. Rengastuksena oli kitkat ja jo ensimmäisessä risteyksessä perä lähti erittäin liukkaalla pinnalla irti, hitaassa vauhdissa mutta kuitenkin. Eli takavedon kyllä huomaa heti, vaatii erilaista ajotapaa vain. Moottoritielle kiihdyttäessä ajovakautusvalo vilkkuuu iloisesti mutta tekniikka pitää hyvin auton aisoissa. Yli satasen vauhdissa alusta/renkaat tuntuu kovalta ja pienet epätasaisuudet tiessä tuntuu pienenä nypytyksenä mutta hiljainen on kuitenkin. Automaatti pelaa hienosti ja kulkee eleettömän äänettömästi, ei nyt ihan vitossarjalaisen veroisesti mutta kokoonsa nähden on jämäkän tuntuinen ajaa. Ei hassumpi kokemus ollenkaan, menee kyllä autokuumen tullessa vakavaan harkintaan.

Tuossa koeajoautossa oli varmaan Nokian Run flat kumit? Eli siis tavallisia kovemmat kumit...

Hassu kommentti tuo kokoonsa nähden tuntuu jämäkältä ajaa. Kyllä kai nyt 2,8 metrin akselivälillä varustettu noin 4,6 metriä pitkä ja muodoiltaan matala auto jossa on suuri raidelevys onkin jo vakaa ajaa. Painokin on saatu aika hyvin taseisesti balanssiin etuakseli versus taka-akseli. Hassua, että F30 on sekin vielä pikkuauto. Varsinkin kun kirjoittajalla on Polo mikä on jokaiselta mitaltaan paljonkin tuota F30 mallia pienempi ja kevyempi.

Ehkä tuo F30:kin on niin sirosti muotoiltu, että se näyttää pikkuautolta vaikka ulkomittojen mukaan se on kaikkea muuta kuin pieni. Sisältä ja tavaratilastaan tuo uusi malli ei ole juurikaan isompi kuin entinen E90. Kehitystä on tapahtunut sisätiloissakin mutta aika kompakti se on edelleen. Takajalkatilat ja kontti ei ole juurikaan kasvaneet.

Laadukkailla nastarenkailla eli mm. Nokioilla tai Michelineillä on takavetoinenkin näin liukkailla keleillä huomattavasti parempi kuin mitä kitkoilla. Ajotapa ei ollut mulla kyllä yhtään sen erilaisempi silloin kun mulla oli takavetoinen BMW. Samalla tavalla mä sillä ajoin kuin etuvedollakin, eli siis melko rauhallisesti. Mulla on sama kone kuin tuossa sun koeajamassasi (tuota 320d-moottoria ei oo uusittu vaan se on sama kuin E90 ja E91 LCI-mallien) mutta mun on vanhemmalla 6-vaihteisella (koska auto on luonnollisesti vanhaa mallia) saman valmistajan automaattilaatikolla ja vaikka se mun auto on neliveto niin nastat ostin siihenkin. Kun mun mielipide on se, että nastat on sata kertaa paremmat talvikelissä kuin kitkat ja olen sitä mieltä kaikkien vetotapojen kohdalla.

Koeajoin yhden 320dA nelivedon viime keväänä ja siinä oli Nokian kitkat. Sain senkin kaarteessa pikkuiseen sivuluisuun (vauhtia about 30-40km/h) ja semmoista ei oo kyllä vielä tapahtunut tällä autolla missä mulla on siis nastat. Minä valitsen aina nastat eli olen nastojen vankkumaton kannattaja.

Vaginisti

Varmaan oli ne run-flatit, kitkat on aina vähän sellaset lipsuttelijat, niin ainakin itse ottaisin nastat kun täällä päin on vähemmän niitä loskakelejä. Kitkoilla pärjää varmasti mutta itse olen vielä siinä vanhaa koulukuntaa. Tuolla kokoonsa nähden kommentilla tarkoitan lähinnä vertausta 5-sarjaan, että on lähes yhtä hyvä ajettava, mutta eron huomaa.  ;) Ja Poloon en kolmosta lähde vertaamaan, painivat ihan eri luokassa. 1-sarjalainen on jo sitten pikkuauto, vaikka mieluummin kyllä ajan Pololla, joka on jo tarpeeksi hintava tässä kokoluokassa. Lisärahalla ei saa olennaisesti "parempaa" autoa, laadukkaamman sisustan ja paremman ajettavuuden, vaikka melutaso 1-sarjalaisessa tuntui kovemmalta kuin Polottimessa.

jusape

Luin tuossa uusimman Autozeitungin ja siinä parivertailu 320da ja Mb 220cdia. Bemu vei voiton. Silmään pisti nuo testatut suoritusarvot, aika mukavasti menee jo tollanen peruspremium-sedan nokivasarallakin tänä päivänä. Esim. 0-100km/h oli Bemulle 7.6s.

Edit: Vaginisti puhuu asiaa, Polo on ihmeen kova peli verraten mihin vaan!

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: jusape - 11.02.12 - klo:13:31
Luin tuossa uusimman Autozeitungin ja siinä parivertailu 320da ja Mb 220cdia. Bemu vei voiton. Silmään pisti nuo testatut suoritusarvot, aika mukavasti menee jo tollanen peruspremium-sedan nokivasarallakin tänä päivänä. Esim. 0-100km/h oli Bemulle 7.6s.

Edit: Vaginisti puhuu asiaa, Polo on ihmeen kova peli verraten mihin vaan!

Oliko nuo automaatteja vai manuaaleja...

Mulla on sama kone ja kyllä se kiihtyy paperiarvojen mukaan muistaakseni jonnekin 8,2-8,4 sekuntiin 0-100km/h, kun autossa xDrive-neliveto ja 6-vaihteinen automaatti. Toki tämä vanha korimalli on painavampi kun tuo uusi ja xDrive syö myöskin kiihtyvyyttä painolisän yms. takia.

jusape

Automaatit kyseessä...

nemos

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 11.02.12 - klo:11:58

Kävin myös koeajolla ja allekirjoitan Vaginistin kokemukset. Odotin kyllä enemmän, kun tämän on puhuttu lähestyvän 5-sarjaa ominaisuuksiltaan. Etuistuimilla tunnelma on edelleen ahdas ja jalkaa saa sovitella ulosmenossa tarkasti, jos haluaa välttää housujen kuraantumisen. Penkkikin on 5-sarjaan verrattuna hyvin pienikokoinen. Takapenkin polvitilassa on ehkä edeltäjään ja A4:ään verrattuna pari lisäsenttiä, mutta aikuisten ihmisten kuljettamiseen takatilat eivät kyllä ole mitoitettu.

Keli oli liukas, mutta silti voin luokitella ajokokemuksen näissä olosuhteissa heikoksi. Ajoin viime talvena useampaankin kertaan 5-sarjalaista, kun sellaista itselleni tosissaan harkitsin. Sen käyttäytyminen liukkaalla voidaan vielä luokitella siedettäväksi, joskin vahvasti sopeutumista vaativaksi. Tämän 3-sarjalaisen ominaisuuksiin kitkarenkailla en sopeutuisi. Olen ajanut takavetoista autoa hyvin vähän. Jokin käsitys sellaisen käyttäytymisen logiikasta kuitenkin on. Tässä 3-sarjassa logiikka puuttuu, kun ohjautuvuus kaasulla suitsitaan mielestäni väärässä kohdassa pois. Ei 5-sarja käyttäytynyt näin RF-kitkarenkaillakaan.

Vielä pitää mainita Sport-varustelun kojetauiun punaisista koristelistoista, jotka ovat luonnossa aivan yhtä halpisaasialaisen näköiset kuin kuvissa. Pienellä pilataan korkeatasoinen laatuvaikutelma.

Automaatti toimii upeasti, melua on vähän ja laatu tuntuu, mutta vetotapavamma on pahanlaatuinen Suomen talvessa.
Volvo XC60 T8 Inscription

Karvis

Tänään käytiin pojan kanssa uutta kolmosta töllistelemässä, pieni takatiloiltaan ja vielä pienempi peräkontista. Konttorin puoli oli oikein miellyttävän oloinen ja ajoasento löytyi helposti, ruori oli mukavan paksukehäinen. Ovet ja luukut pelasi jämptisti ja avautumis&sulkeutumisäänet oli varmaan mietitty jossain studiossa kohdalleen, pienistä asioista ne premiumfiilikset lopulta tulee :)
Myyjä mulkaisi meitä pari kertaa kuin halpaa makkaraa joten ei edes kerjätty koeajoa, syötiin sitten tarjolla olleet grillimakkarat ja lähdettiin nostelemaan. Pihalla vilkaisin koeajoyksilön sisälle ja sen kojelaudassa oli semmoiset moottorisahalla veistellyt halot jotka ei kyllä olleet mitkään häävin näköiset, sisällä olleessa yksilössä oli huomattavan paljon tyylikkäämmät pianomustat listat.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Passatti

Kävin Laakkosella koeajamassa uutta 3 sarjan peliä.Onhan se muuttunut aika paljonkin E 90:seen nähden.Edelleen hyvä ajaa.Oli taas makeeta ajaa takavetoista autoa.Tuntui kuin auto olisi koko ajan käsissä.Sladit oikeni nätisti kun otti ESP:n pois.Mitä eniten pällistelin oli uusi M5 .
Oli aika tyylikkään näköinen metalli musta ja punainen nahka sisustus.Autossa on ruutia.Saksalaiset ovat kellottaneet alle 12 sec aikoja
0-200 km.On jo hyvän urheilu auton luokkaa.Hieno peli ja hintaa alle 160.000â,¬.
Always lead, never follow

Markku J

Espoon Laakkosella on koeajettavana uusi 335i. Se pitää käydä kokeilemassa. Minulla ei F30:stä ole vielä ajokokemusta, joten on mukava lukea näitä ensityypityksiänne pastalta. Omaani tilasin lisukkeena nuo mainitut punaiset koristelistat, kun pidän niitä kivan sporttisina puna-mustateemaiseen autoon. Jotain vaihtelua "edustavan" A7:n jälkeen. Takavedosta itselläni on kokemusta nyt 5 vuoden ajalta toisesta autostamme ja pidän siitä edelleen enemmän kuin etuvedosta.

Kvee

Tuota ei varmaan vielä tänne oltu linkattu...aika lailla yhteneväistä kommenttia palstalaisten raportteihin verrattuna.

http://www.ajovalo.net/Koeajot/BMW3-2012.html

r.e.t

pikainen 15 min koeajo myös suoritettu uudella 3:lla. Osin samoja kokemuksia kuin muilla. Automaatti tuntui toimivan hyvin, lähtiessä jopa paremmin kuin paljon kehuttu multi. Perjantaina A6:sta ajettaessa mielestäni lähdössä tuntui selkeä nytkähdys, liekö vika vai ominaisuus? Muutenhan meno oli mukavan tasaista.

Melun suhteen olen aikaisempia pikkaisen kriittisempi. Matkassa oli taas äänenpainemittari ja tienpinnan rosoisuus vaikutti pahimmillaan satasen vauhdissa kitkoilla jopa 7db. Auto oli todella hiljainen sileällä, mutta saattaa olla arka kaikkein meluisimmille renkailla kuten useimmat nykyiset vagit. Kitkojen liukkaus myös jäi erityisesti mieleen. Ehkä ajossa oli uuden auton kanssa turhaakin varovaisuutta, mutta oma marsu contin nastoilla herätti selkeästi enemmän luottamusta.

Tietty sparttalaisuus on vielä uuden kolmosen perusmallissa mukana. Siihen varmaan tottuu, mutta saattaa pelottaa uudet asiakkaat samantein. Mielestäni tuo kolmonen on ehdottomasti personoitava jotenkin, esim halliauton vaalea luxury kohotti laatuvaikutelmaa huimasti. Sport ei ollut ihan yhtä mieleinen ja punainen tehosteraita varmasti jakaa mielipiteitä. Mutta makuasioitahan nämä…

Kunnon moottoria tuo malli mielestäni kaipaa perusautoista erottuakseen. 163 hv diesel ei aiheuttanut omistamisen halua, 328 ehkä, ainakin se on kokeiltava.

Takavetoisuus on kääntynyt kokemusten myötä plussan puolelle alkuhämmennyksen jälkeen. Esim juuri tuossa A6:ssa tuntui epävarmalta liukkaissa kadun risteyksissä. Liika kaasu aiheutti puskemista paikoissa, joissa marsun etupää pysyi tukevasti kiinni tiessä ja kääntyi nätisti.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: r.e.t - 12.02.12 - klo:12:14
pikainen 15 min koeajo myös suoritettu uudella 3:lla. Osin samoja kokemuksia kuin muilla. Automaatti tuntui toimivan hyvin, lähtiessä jopa paremmin kuin paljon kehuttu multi. Perjantaina A6:sta ajettaessa mielestäni lähdössä tuntui selkeä nytkähdys, liekö vika vai ominaisuus? Muutenhan meno oli mukavan tasaista.

Melun suhteen olen aikaisempia pikkaisen kriittisempi. Matkassa oli taas äänenpainemittari ja tienpinnan rosoisuus vaikutti pahimmillaan satasen vauhdissa kitkoilla jopa 7db. Auto oli todella hiljainen sileällä, mutta saattaa olla arka kaikkein meluisimmille renkailla kuten useimmat nykyiset vagit. Kitkojen liukkaus myös jäi erityisesti mieleen. Ehkä ajossa oli uuden auton kanssa turhaakin varovaisuutta, mutta oma marsu contin nastoilla herätti selkeästi enemmän luottamusta.

Tietty sparttalaisuus on vielä uuden kolmosen perusmallissa mukana. Siihen varmaan tottuu, mutta saattaa pelottaa uudet asiakkaat samantein. Mielestäni tuo kolmonen on ehdottomasti personoitava jotenkin, esim halliauton vaalea luxury kohotti laatuvaikutelmaa huimasti. Sport ei ollut ihan yhtä mieleinen ja punainen tehosteraita varmasti jakaa mielipiteitä. Mutta makuasioitahan nämä…

Kunnon moottoria tuo malli mielestäni kaipaa perusautoista erottuakseen. 163 hv diesel ei aiheuttanut omistamisen halua, 328 ehkä, ainakin se on kokeiltava.

Takavetoisuus on kääntynyt kokemusten myötä plussan puolelle alkuhämmennyksen jälkeen. Esim juuri tuossa A6:ssa tuntui epävarmalta liukkaissa kadun risteyksissä. Liika kaasu aiheutti puskemista paikoissa, joissa marsun etupää pysyi tukevasti kiinni tiessä ja kääntyi nätisti.

Mitä mallia sä koeajoit? Nimittäin sellaista diesel-mallia ei ole olemassa automaattina jossa on 163hv. Siinä 320d automaatissa on yli 180 pollea. 318d:ssä on taas 143hv. Mulla on sellainen yli 180hv pata E91:ssä ja toi ns. mehumaija-automaatti saa sen d:llä tuntumaan tietyissä tilanteissa siltä niinkuin se ei olisikaan ihan niin tehokas kuin mitä se on, mutta kyl siellä potkua on ollu ihan mukavasti kun sillä on esim. rampissa kiihdyttänyt. Lähdöt ei ole kyllä tosin yhtä räjähtäviä kuin esim. DSG-vaihteisella autolla ajaessa. Se on pakko tunnustaa, että d:llä DSG lähtee vielä räväkämmin. Toi Steptronic on d-asennossa enemmän sellainen herrasmiesvaihteisto perinteisellä kickdownilla.

Omana edittinä: pihistelymalli eli sportalustainen, sulkeutuvilla jäähdyttäjän säleiköillä varustettu ja eco-renkainen 320d Effient Dynamics edition on kyllä 163hv mutta onko sitä saatavilla jo tomaattina???

Näköjään sellainenkin sitten jo löytyy missä on automaatti ja nuo 163hv:n tehot ja nuo eco-systeemit. Luulin ettei sellaista oo vielä tossa uudessa kopassa. Näköjään on!

r.e.t

LainaaLuulin ettei sellaista oo vielä tossa uudessa kopassa. Näköjään on!
Jep, ainakin Vantaalta Autokeskus airportista tuo löytyy koeajettavaksi

Ton-1

Uusi kolmonen bongattu liikkeen sisätiloissa, valkoisessa miltei alkaen mallissa joku ihme sademetsä-kuvio listoissa  ::) nyt oli jossain muuallakin tullut (siis epä) onnistuminen !

Toinen oli 328 täyteen loudattuna, oli sporttipenkkiä nahkoinensa jne., rauhattomaksi luokittelisin tuonkin ohjaamon, ihan pelkällä istumatyypityksellä ei omistamisen haluja syntynyt, ajossa olisi kait toinen ääni kellossa.

Noi sporttipenkit oli jopa mun suht soukkaan alaselkään liian tiukat, mitä ne on normi-immeiselle ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 12.02.12 - klo:21:03
valkoisessa miltei alkaen mallissa joku ihme sademetsä-kuvio listoissa  ::) nyt oli jossain muuallakin tullut (siis epä) onnistuminen !

Samaa katselin itsekin liikkeen koeajoyksilössä, aivan kuin olisi moottorisahalla vedelty uurteita niihin listoihin. Oliko se muuten vain kuvio, vaiko oliko ne listat oikeasti semmoiset juomupintaiset?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

autofanaatikko

Uusi kolmonen bongattu liikkeen sisätiloissa, valkoisessa miltei alkaen mallissa joku ihme sademetsä-kuvio listoissa  ::) nyt oli jossain muuallakin tullut (siis epä) onnistuminen !

Toinen oli 328 täyteen loudattuna, oli sporttipenkkiä nahkoinensa jne., rauhattomaksi luokittelisin tuonkin ohjaamon, ihan pelkällä istumatyypityksellä ei omistamisen haluja syntynyt, ajossa olisi kait toinen ääni kellossa.

Noi sporttipenkit oli jopa mun suht soukkaan alaselkään liian tiukat, mitä ne on normi-immeiselle ?

3-sarjan sport-penkeissä on ainakin ennen ollut selkänojassa säädettävät ilmanpaineella toimivat sivutuet. Ehkä tässä uudessa ei sitten ole sellaiset. Omaan makuuni ne edellisen korimallin säädettävätkin sport-penkit oli liian kapeat. Minulle paras penkki on peruspenkki sähköisellä ja neljään suuntaan säätyvällä ristiselätuen säädöllä. Ainoa mikä kaduttaa on se, että en hommannut peruspenkkejä sähkösäätöisinä. Ne käsisäädöt kun on aika antiikkiset verrattuna esim. Audin vastaaviin. Lisäksi sähkösäätöisen penkin mukana olisi tullut istuinosan kallistus- ja pituussäätö. Niiden puute harmittaa. Muuten ainakin tuo vanhan korimallin peruspenkki on ollut minulle tosi hyvä.

Toi puukuvioinen lista kuuluu kyllä yli 2000 euron hintaiseen Modern line pakettiin. Perusauton listat ei ole vakiona tuollaiset. Perusmallin, eli auton mikä ei ole mikään Lines-versio listat ovat satiinin hopeat muovilistat. Nuo listat oli vakiona jo E90 ja E91 korimalleissa.

BMW 3-sarjan Sedanin Modern-varusteversio.

BMW 3-sarjan Sedanin Modern-varusteversion katseenvangitsija ovat vaalea kojelauta ja vaalea ohjauspyörä. Ylelliset nahkaverhoilut tai kangas-nahka-yhdistelmät väreinä Oyster tai Schwarz ja valinnaisesti saatavissa olevat kolme sisäkoristeosien versiota joissa tehostelistat Perlglanz Chrom luovat viihtyisän värimaailman. Valikoima on poikkeuksellinen tässä luokassa. Erityisesti jalopuuversion Fineline Pur huokoinen, kolmiulotteinen pinta on miellyttävän tuntuinen.

Auton ulkopuolella BMW jäähdyttimen säleikkö, jossa on yksitoista mattakromattua pystyripaa, antaa keulalle erityisen modernin ilmeen. Se sopii loistavasti yhteen Modern-varusteversion keulan ja perän satiinialumiinisten designelementtien sekä ilmanottoaukkojen samanväristen kaksoiskoristeosien kanssa. 17- tai 18-tuumaiset Turbinenstyling-kevytmetallivanteet vahvistavat tämän varusteversion tulevaisuuteen suuntautuvaa konseptia.

Modern-varusteversion tunnusmerkki on mattahopean värisellä koristeosalla varustettu Oyster-värinen auton avain.

Eli se sisälista on todellakin tuollainen puukuviollinen ja kolmiulotteinen.

Itse en tuollaista listaa ottaisi. Peruslistat, harjattu alumiini tai pianolakattu on ok mutta toi puulista on mullekin aika yök.

Toi lipaton näyttö on huono. Sen näki jo niistä aikoja sitten ilmestyneistä kuvista, että tuo on syvältä. Muutenhan tuo sisusta ja kojelauta on ihan onnistunut ja jopa nuorekas mutta tuo lipaton kiinteä keskinäyttö tulee keräämään kaiken pölyn ja sonnan itseensä ja miten sitä voi lukea kun aurinko heijastelee siihen. 5- ja 6- sarjojen nätisti ja Audi-tyylisesti kojelautaan upotettu näyttö on paljon fiksumpi. Jopa vanhan 3-sarjan näyttö on parempi vaikka siinä onkin ympärillä se koroketötterö. Mut siihen ei peilaa aurinko eikä se ole kokoajan pölyssä ja liassa.

Se myös tökkii, että tomaatin kepukka on tuollainen hankalan näköinen ihme ufo-kepukka, mutta sitten käsijarru on aivan perinteinen kahvallinen. Olisivat säilyttäneet sen perinteisen tomaatin nupin ja hieman modernisoineet vaan sitä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 12.02.12 - klo:21:23
Oliko se muuten vain kuvio, vaiko oliko ne listat oikeasti semmoiset juomupintaiset?

Kyllä se kuvio on ihan oikeasti koholla. Ja reilusti onkin. Nuo listat jakavat varmasti rajusti mielipiteitä ja näin kävi omalla kohdallanikin. Kun istuin ekana repsikan paikalle, niin totesin heti kaverille vieressä, että on kyllä mun makuun aika tökeröt. Kaveri vastasi tähän, että nehän on tosi hienot ;)

clima

Uusi kolmonen bongattu liikkeen sisätiloissa, valkoisessa miltei alkaen mallissa joku ihme sademetsä-kuvio listoissa  ::) nyt oli jossain muuallakin tullut (siis epä) onnistuminen !

Kävin samoja autoja ihmettelemässä kun tuli siellä päin lauantaina liikuttua.

Tuo Kiviset ja Soraset listoitus tuossa valkoisessa mallissa oli kyllä jo itsessään melko järkyttävä, mutta ennen kaikkea tuohon otettu sisäväritys: muuten kaikki mustaa (mm. mustat perusmalliset kangaspenkit) mutta kojelauta ja ratti beiget. Enpä ole koskaan nähnyt kaksivärisessä sisutassa värejä noin päin, toivottavasti en näekään.

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 12.02.12 - klo:21:59
3-sarjan sport-penkeissä on ainakin ennen ollut selkänojassa säädettävät ilmanpaineella toimivat sivutuet. Ehkä tässä uudessa ei sitten ole sellaiset.

Kyllä ne siitä toisesta autosta löytyivät. Niitä säätelemällä ajoasennosta sai kyllä hyvän.

Pumafi

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 12.02.12 - klo:21:59

Se myös tökkii, että tomaatin kepukka on tuollainen hankalan näköinen ihme ufo-kepukka, mutta sitten käsijarru on aivan perinteinen kahvallinen. Olisivat säilyttäneet sen perinteisen tomaatin nupin ja hieman modernisoineet vaan sitä.

Ei se käytössä töki. Kokemusta on omista autoista (E60 ja F10), jotka on tuolla samalla joystickillä ja E91, joka on vanhanaikaisella tomaattikuviolla. Joystick on todella ylivoimainen käyttää, sopii kädenjatkeeksi paremmin kuin perinteinen ja on käytössä nopea ja lyhytliikkeinen. Ankealla tuntuu kun kakkosautoon (E91) istahtaa ja vanhaa vaihdekuviota ryhtyy käyttämään.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Raimo Miettinen jr.

^Samoja aatoksia uuden 1-sarjalaisen kohdalla verrattuna vanhempaan. Aika ryhmysauva se vanhan mallinen.

jarppis

Bemun vakiojakkarat on kyllä kaukana hyvästä istuimesta. Sivuttaistukea on suunnilleen samanverran kuin saunanlauteissa. Ehdottomasti kannattaa ottaa sportti- tai comfortti-istuimet jos on Bemua ostamassa. Reisitukea tarvii myös ja on ehdoton varuste esim. pitkillä matkoilla ja vielä kun kallistaa istuin osaa hieman taaksepäin niin matka taittuu ongelmitta.

Markku J

F30:n sporttipenkkien tilaaminen minua arvelutti alkuun, kun autoa näkemättä tilauksen tein. Onneksi pääsin Kalastajatorpan tilaisuudessa sporttipenkit koeistumaan. Ja niissä tosiaan on tuo oivallinen paineilmasäätö selkänojan sivutuelle vakiovarusteena. Mahduin mukavasti tuohon penkkiin. Tosin kunnon ajotuntumien jälkeen vasta voin ponnekkaammin asiaa kommentoida.

Nykyisen A5:ni urheiluistuimissa painaa istuinosan sivutuki. Sama ongelma oli minun ex-Cabriossa. Mutta eihän sporttipenkkejä ole suunniteltukaan tällaiselle ylipainoiselle.

Emil Eagle

Lainaa
Fineline Pur huokoinen, kolmiulotteinen pinta on miellyttävän tuntuinen.

:o
Kiitokset mukavasta foorumista.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Emil Eagle - 13.02.12 - klo:09:32

:o

Näyttää aikamoiselta liankerääjältä ja nopeesti vilkaistuna vähän kuin olis valmistusvirhe tapahtunut ;D
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 13.02.12 - klo:10:20
Näyttää aikamoiselta liankerääjältä ja nopeesti vilkaistuna vähän kuin olis valmistusvirhe tapahtunut ;D
Otettu aiemmin karsitut vialliset puulistat ja myydään nyt lisävarusteena hienolla myyntitekstillä ;D

RoccoScientist

Onhan tuo lista tosiaan vähän oudon näköinen, mutta kaiken kaikkiaan tuo sisustus näyttää minusta paremmalta kuin se M-sportin sisustus. Paras (kuvien perusteella) on mielestäni tämä:

Täydellinen ei tuokaan kyllä ole. Ei ole oma silmä vielä tottunut tuohon uuteen muotokieleen ja vanha kojelauta miellyttää askeettisuudessaankin enemmän.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

VAG!

Tuo kuvassa näkyvä puulista on mielestäni hiukan erilainen kuin esillä olleessa autossa. Esittelyautossa väri oli vaaleampi ja kiiltoa paljon vähemmän. Lisäksi ne uurteet olivat mielestäni vielä syvempiä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy