Octavia 2 ABS ja EPS valot palaa

Aloittaja Aseva, 23.08.22 - klo:09:13

« edellinen - seuraava »

Aseva

Moro tietäjät

Skodassa syttyi ABS ja EPS valot. Koodarilla, kun nollaa, niin 20-50 metrin päästäsyttyvät uudelleen.
Vaihdoin jokaiseen napaan anturit > ei vaikutusta.
Mittasin anturien johdot ja akkujännite kaikissa.
Nyt vaihdoin joka kulmaan laakerit > ei vaikutusta

Vikakoodi 008 sporasic implausible signal ja 002 lower limit exeeded, eli 30 liitin matala jännite.

Mistä haen seuraavaksi vikaa?

Jultsu

Vikakoodin lukijasta. Täydelliset vikakoodit tähän ensiksi kiitos, tyyliin siis 01130 ABS Operation -sporadic 008 - Implausible signal
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Aseva

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 23.08.22 - klo:12:02
Vikakoodin lukijasta. Täydelliset vikakoodit tähän ensiksi kiitos, tyyliin siis 01130 ABS Operation -sporadic 008 - Implausible signal

Eipäs Motonetin lukijasta saa täydellistä koodia.
Eka kerran eilen MFD ilmoitti ABS/EPS vikaa. Lukija antoi viaksi oikea etu sensori, jonka olin uusitnut. Vaihdoin vielä uuden ja vika jatkuu, jatkuu...
Irrotin abs yksiköstä liittimen, tarkoituksena mitata kaapeli sensorille, mutta eipäs pinnien tarkoitusta ole merkitty, niin ei onnistu sekään.

Jos mulla olis ees kipenen verran hermoja jäljellä, olisin menettänyt nekin ja pistänyt koko paskan paaliin.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Aseva - 24.08.22 - klo:09:52
Eipäs Motonetin lukijasta saa täydellistä koodia.
Eka kerran eilen MFD ilmoitti ABS/EPS vikaa. Lukija antoi viaksi oikea etu sensori, jonka olin uusitnut. Vaihdoin vielä uuden ja vika jatkuu, jatkuu...
Irrotin abs yksiköstä liittimen, tarkoituksena mitata kaapeli sensorille, mutta eipäs pinnien tarkoitusta ole merkitty, niin ei onnistu sekään.

Jos mulla olis ees kipenen verran hermoja jäljellä, olisin menettänyt nekin ja pistänyt koko paskan paaliin.
Ihan ekana heittäisin sen Motonetin lukijan mäkeen. Osta OBDeleven niin helpottaa kummasti hermoja. Tuo lukija pitäisi olla VAG autoilijan vakiovaruste. VCDS on toki monipuolisempi mutta vaatii enemmän valuuttaa ostovaiheessa.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Daatta

Jos näiden romujen kanssa on tarkoitus pelata jatkossakin, niin hermojen säästämiseksi voisi suositella oikeaa lukijaa.

Esim. https://obdeleven.com/en/products-page

Jos arvailemaan haluaa lähteä, niin ABS-yksikkö voi olla sökö:

https://www.vagarena.fi/index.php?topic=47195.0

Auton sähkökuvat ja muut korjausohjeet saa muutamalla eurolla ladattua Erwinistä:

https://erwin.skoda-auto.cz/erwin/showHome.do
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Aseva

Olihan tuossa isolla vikakoodi 01130.

Mulla on pari vuotta vanhempi (2007) saman mallinen Skoda.
Käykö ABS-yksikkö uudempaan? Kokeilisin sen vaihtoa, josko vika selviäisi, etten tuhlaa aikaa ja rahaa vian etsintään.

Kiitos tähänastisista vastauksista ja surussa kanssani eläneille.

o.b.

Vanhemman osan sopivuudesta ei varmaan ole tietoa kenelläkään. Toki jos osanumerot täsmää, niin sitten varmaan on ok. Mutta erilaisia ABS-yksiköitä on kymmenittäin ja niiden yhteensopivuus on iso kysymysmerkki.

Tärkeää on lukea koodaus talteen ennen kuin irrotat vanhan ABS-yksikön. "Uusi" yksikkö vaatii täsmälleen saman koodauksen toimiakseen. Valmistenumerosta (VIN) on osa mukana koodauksessa, joten kaikissa autoissa on erilainen koodaus.

Aseva

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 24.08.22 - klo:12:13
Vanhemman osan sopivuudesta ei varmaan ole tietoa kenelläkään. Toki jos osanumerot täsmää, niin sitten varmaan on ok. Mutta erilaisia ABS-yksiköitä on kymmenittäin ja niiden yhteensopivuus on iso kysymysmerkki.

Tärkeää on lukea koodaus talteen ennen kuin irrotat vanhan ABS-yksikön. "Uusi" yksikkö vaatii täsmälleen saman koodauksen toimiakseen. Valmistenumerosta (VIN) on osa mukana koodauksessa, joten kaikissa autoissa on erilainen koodaus.

Kiitos tuosta tiedosta.

Aseva

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 24.08.22 - klo:12:13
Vanhemman osan sopivuudesta ei varmaan ole tietoa kenelläkään. Toki jos osanumerot täsmää, niin sitten varmaan on ok. Mutta erilaisia ABS-yksiköitä on kymmenittäin ja niiden yhteensopivuus on iso kysymysmerkki.

Tärkeää on lukea koodaus talteen ennen kuin irrotat vanhan ABS-yksikön. "Uusi" yksikkö vaatii täsmälleen saman koodauksen toimiakseen. Valmistenumerosta (VIN) on osa mukana koodauksessa, joten kaikissa autoissa on erilainen koodaus.
Lainaus käyttäjältä: Aseva - 24.08.22 - klo:11:45
Olihan tuossa isolla vikakoodi 01130.

Mulla on pari vuotta vanhempi (2007) saman mallinen Skoda.
Käykö ABS-yksikkö uudempaan? Kokeilisin sen vaihtoa, josko vika selviäisi, etten tuhlaa aikaa ja rahaa vian etsintään.

Kiitos tähänastisista vastauksista ja surussa kanssani eläneille.

Vika "asiantuntijan" testerillä osoittaa ABS yksikön vikaa, kun kaikki muu tuntuu olevan kunnossa. Keminmaassa korjattaisiin, mutta miten hitossa saa tuon pumppusydeemin pois moottorin ja rintapellin välistä.
Tilaa tulis, jos moottorin irrrottais, mutta liian iso homma. Turbon putki haitolla ja sen irrottaminen ei ole maajalassa helppoa.
Onko joku irrottanut pumpun? Vinkkejä turbon putken irrottamiseen kaipaisin.


Onko joku irrotta

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy