Asiakaskokemus huollossa

Aloittaja McVAG, 12.04.11 - klo:11:28

« edellinen - seuraava »

JTjones

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 12.11.11 - klo:10:57
Siis VW lento....Onkohan mitään hyvää VW huoltoa pääkaupunki seudulla?

Oli juurikin siis VW Center Airport kyseessä.

Käytin ex-Jetan 60tkm huollossa Alppilan autohuollossa http://www.alppilanautohuolto.fi/?f=69 ja kaikki meni ihan mallikkaasti lukuunottamatta sähkökatkosta joka viivästytti huollon valmistumista muistaakseni hieman.
Lisäksi antoivat sieltä raportin mukaan, josta ilmeni luettelonomaisesti mitä oltiin tehty ja mitä ei ja mitkä olivat esim jarrunesteen kiehumispisteet yms. Oli kaiken kaikkiaan ihan positiivinen kokemus.

Taidanpa viedä Passatin sinne määräaikaishuoltoon kun sen aika tulee. Tähän asti vaan nuo VW Centerit ovat olleet lähellä kotia ja duunipaikkaa, joten ovat siksi olleet luontevia paikkoja viedä, mutta jotenkin alkaa olemaan mitta täys.
Kivahan siellä lasipalatsissa on aikaa viettää ja uutuus malleja katsella, mutta jospa vaikka tuolla Alppilassa saisi autonsa asiallisesti huollettua ja viat korjattua.  ::)

Guest-172351

En nyt tiedä mistä alottaisi, mutta ei täällä Oulussa auton huolto merkkiputkia käyttäen oikeen ruusuista ole. Ongelma taas kulminoitui tänään kun leimalla läsähti hylsy jarruletkuista Touranissa.

Autohan kävi elokuun loppupuolella määräaikaishuollossa, joka meni sinänsä ok. Auto oli jopa valmis ennen määräaikaa. Työtä läpi käydessä ei ollut liikkumisturvaleimaa laitettu. "Jarrupaloja liian vähän". Kysyin paljonko jarrupaloja edessä oli, asentaja tai huoltoneuvoja ei tähän osannut vastata, kysyin paljonko hylkäysraja on? Tähän ei asentaja tai huollon asiakaspalvelija ei osannut vastata. Paloja ei siis oltu ainakaan mitattu.
Olin aiemmin katsonut että palaa vielä reilusti on jäljellä. Kotona sitten huollon jälkeen mittasin että 5-6mm edessä puolellaan palaa jäljellä, asentajan mielestä ei aja ensi huoltoon. Aika jarruremonttiin varattiin jotta tuon leiman kuitenkin saisin huoltokirjaan. Hyvityksenä taisin saada työn aika edukkaasti, sillä tarkastin erwinistä että 2-3mm puolellaan taisi olla hylkäysraja jarrupalalle. Huollossa eivät osanneet oikeen perustella järkevästi miksi jarruni oli "pompautettu", leimaa ei kuitenkaan puhumalla saanut. Uudessa on kuitenkin pintaa 14mm. Määräaikaishuollon aikana minulle ei soitettu että olisiko nuo jarrut voitu huollon yhteydessä tehdä, kun erikseen pyysin että soittakaa jos tulee jotain kysyttävää.

Eipä tässä mitään, palat uusittiin ja ajelin tässä syksyllä tyytyväisenä kohti lähestyvää katsastusaikaa. Tänään sitten käytin autoa leimalla. Kaikki meni hyvin siihen saakka kun siirryttiin auton alle. Inssi tuumasi edestä ja takaa oikealta jarruletkut liitoksistaan hapertuneiksi, varsinkin jarrusatuloiden puolelta. Meneekö nuo itsekseen 3kk aikana tuohon kuntoon vai eikö huollossa katsota edes jarruremontin yhteydessä jarruletkuja? Määräaikaishuollossa suoritettiin myös jarrunesteiden vaihto. Leima kuitenkin huoltokirjassa seisoo liikkumisturvan osalta, että tervemenoa, tällä autolla voit meidän puolesta ajaa 2v/30tkm. Nyt onkin aika varattuna nuiden letkujen vaihtoon että saan auton katsastettua, eikä tule sattumalta pöpelikköreissuja. Ei **ttu mitä sohlausta mielestäni huollossa. Inssi asemalla sanoi, että hyvissä ajoinhan olen ajoissa kun katsastuaika alkoi 12.11, ja tänään käytin... ehkä hyvä että käytin. :D

Onko tämä nyt mielestänne turhaa nipotusta että toivoisi merkkihuollossa auton käyttämisen jälkeen auton olevan myös leimalle kelpaavassa kunnossa? Toiseen topikkiini mainitsemat korjaukset pitää näköjään kaikesta huolimatta tehdä itse ennen huoltoa JA katsastusta. Tuntuu että "linja" on hukassa jos paikassa A ollaan tarkkana, ja paikassa B taas ei.

LainaaValitettavasti autoa joudun huoltamaan/korjaamaan itse sekä ennen että jälkeen huoltojen melko usein. Ei ole ihan yksi tai kaksi kertaa kun näin on pitänyt tehdä. Isommat hommat teetän huollossa, samoin jos jossain en vaan yksinkertaisesti itse onnistu peruskaluin.

Leimalle uskaltaa pirssin viedä suoraan kun sen tuntee.  Autoni ikä mahtaa olla foorumin keskitasosta yli. (2004)

JTjones

No huh huh... To be continued.

Tuli sitten tekstiviesti pari päivää renkaidenvaihtoruljanssin (lue edellä) jälkeen, jossa pyydettiin antamaan arvosana huoltokäynnin (renkaiden vaihto) onnistumisesta asteikolla 1-10. No mitäpä sitä suotta kehumaan, kun ei nyt operaatio sattumoisin mennyt ihan kuin elokuvissa. Arvosana 1!  >:(

Seuraavana päivänä tulee puhelu VW Center Airportista, jossa varovaisesti tiedustellaan huonon arvosanan syytä - jotta mikä meni nyt sitten pieleen.   ???  Meikäläinen on ihan äimän käkenä.  :o  Lukeeko joku ihan oikeasti noita palautteita ja vielä soittaa perään! Huh, huh..

No pääsipähän sitten avautumaan. Asiallinen kaveri luurin toisessa päässä kuunteli rauhallsesti ja pahoitteli tapahtunutta. Sanoi, että ilman muuta myllyttävät naarmut heidän piikkiin.
Sovittiin aika tämän viikon maanantaille ja sanoin, että ehdin tuomaan auton vain jos saan sen hyvissä ajoin pois, viimeistään klo 14. Kaveri siihen, että eiköhän saada auto kuntoon ennen puolta päivää.

Soitan vielä myöhemmin perään, että ehtiikö joku mahdollisesti myllytyskäynnin yhteydessä vilaseen narisevia ja nitiseviä mittariston ympäristön muoveja. Samainen työnjohtaja lupaa, että eiköhän se hoidu samalla kertaa.

Maanantai aamuna klo 8 vein sitten auton pajalle.

Klo 14 mennessä ei kuulunut soittoa, että auto olisi valmis, joten marssin liikkeeseen, vieressä kun asun. Tiskillä työnjohtaja (eri kuin puhelimessa) kertoo ilouutisen. ”Passat otettiin juuri työn alle, tutkivat mittaristoa. Puskuri näyttää koskemattomalta , eli eivät ole sille vielä ilmeisesti ehtineet tehdä mitään. ”

Silloin joutui jo kevyesti korottamaan ääntä! Pyysin jonkun ystävällisesti menemään ja varmistamaan, että ”onko sitä puskuria myllytetty ja kaunko operaatiossa mahdollisesti vielä menee! Auto luvattiin valmiiksi ennen kahta!” Kaveri käy autolla ja palaa takaisin. Puskurille ei ole tehty vielä mitään. Viereisellä pallilla istui toinen työnjohtaja, joka osoittautui samaksi jonka kanssa olin puhelimessa jutellut. Kaveri on selvästi vaivautunut ja yrittää selittää, että ”pojilla oli ilmeisesti ongelmia saada auto pesuun." (!)  :o Kysyn, että ehtiikö auto valmiiksi edes saman päivän aikana? “Vähän huonolta näyttää.”

Just just. Että jumalauta ryssivät tämänkin. >:( Laiha lohtu oli sentäs se, että kaveri ymmärsi tarjota sijaisautoa heidän piikkiin. Ja kun Europcarin tiskille ei saatu riittävän nopeasti henkilökuntaa, niin ko. työnjohtaja haki kiireen vilkkaan automyyjältä koeajoauton avaimet, jonka sain käyttööni.
Vielä lähtiessäni pahoittelin tapahtunutta ja lupasi ”jonkinmoista kompensaatiota” tapahtuneen johdosta.

Seuraavana aamuna tulee klo 8.30 tekstari, että auto on valmis. Eli rapiat 24h meni ko. operaatiossa! Ei paha.
Autoa hakiessa ”oman” työnjohtajani tiskin takana on toinen asiakas. Nyökkään hänen suuntaansa, kun toinen heebo tiskin takana haluaisi palvella. Heebo kysyy kaverilta, että "otatko tämän vai hoidanko minä?". Heebo saa hoitaa. Eikä puhettakaan mistään kompensaatiosta.

Että näin. ::) Kaksi uutta autoa peräkkäin olen VW Centeristä ostanut. Varmaa on se, etten koskaan enää vie autoa sinne huoltoon ja vaatii kyllä erittäin hyvän tarjouksen, että koskaan uutta autoa sieltä ostan!

Peeveli

^

Onpahan ikävä tapaus! Tuommoista se alkaa nykypäivänä olla merkin kuin merkin systeemit. Joskus harvoin toimii ok, taasen usein kaikki menee päin mäntyä. Airportin huoltoa en ole ehtinytkään kokeilla, mutta saman lafkan Herttoniemestä suurin osa kokemuksista negatiivisia. Noh, ei tämän nykyrassinkaan osalta Konalan Auto(vahinko)keskus saa kovinkaan korkeita arvosanoja. Käsittämätöntä on nykyisin ensinnnäkin se, ettei ne huoltoneuvojat-tiskilläistujat edes kuuntele kunnolla asiakkaan ilmoittamat asiat ja kirjaa niitä kunnolla ylös. Ja loppu informaatiokatkos tulee sitten sen tiskimiehen ja asentajan välille. Ja tuo auton ulko- ja sisäpintojen vahingoittaminen korjaustoimen aikana on yleistynyt huolestuttavasti; siksi joku hopea tai valkoinen väri ovat senkin kannalta ongelmattomimmat. Toiseksi nuo tyypit eivät edes yleensä pyytele pahemmin anteeksi töppäilyjään ja hyvityksiä ei tule. Aikataulut kusevat ja laina-autostakin joutuu välillä tappelemaan. Ja sitten kehdataan luoda firmoihin työryhmiä tai palkata konsultteja kehittämään laatua...

Nooh, osasivat ne hemmot Rengas-Sopissakin Hertsikassa, kun viime kuussa vaihdatin selkävaivaisena talvirenkaat alle siellä. Olivat naarmuttaneet mustan Giuliettani takapuskuriin jälkiä, eli joko haalarillaan tai renkaalla niitä takapaksiin liikutellessaan. Eivät todellakaan enää missään kunnioita toisen omaisuutta. Aikoinaan tällaistakaan ei tapahtunut.

Golfauto

Pakko laittaa positiivinenkin kokemus :) Vanha jenkki ajokkini kävi useammallakin pajalla, jotka poikkeuksetta kusettivat aina. American Service ei kuitenkaan kussut kintuille ikinä. Hinnat oli kohdillaan ja vaihdetut osat näytettiin ja selitettiin mitä oli tehty jne... Pitänee vaihtaa tää VAG pois ;)

http://www.fonecta.fi/tuotteet-ja-palvelut/Helsinki/124989/American+Service+Oy/

Kale

Omalla kohdallakin harvinaisen tuttua tuo, että hyvitetään tämä kämmi sitten laskun maksussa tai seuraavan huollon yhteydessä. Enää en mene tuohon halpaan vaan vaadin alennuksen heti koska ei tuota mihinkään merkitä ylös ja tiskillä on kuitenkin ihan eri jamppa joka ei tiedä asiasta mitään.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 01.12.11 - klo:08:35
Nooh, osasivat ne hemmot Hertsikassa, kun viime kuussa vaihdatin selkävaivaisena talvirenkaat alle siellä. Olivat naarmuttaneet mustan Giuliettani takapuskuriin jälkiä, eli joko haalarillaan tai renkaalla niitä takapaksiin liikutellessaan. Eivät todellakaan enää missään kunnioita toisen omaisuutta.

Minä olen itse lopettanut kokonaan rengasliikeiden palvelut renkaiden vaihdon osalta. Ostan uudetkin renkaat vain vanteille asennettuna ja nostan ne itse takalootaan rengasliikkeen pihalla. Jotain juttuja mitä on rengasliikkeissä tullut vastaan viime vuosina:

Uudet renkaat pussissa ja pinossa hallin lattialla odottamassa minua. Alimmainen rengas väärinpäin, eli vanne betonia vasten. Ei ollut onneksi hiekkaa alla ja oli sentään pussi päällä, joten oli virheetön. Silti aivan idioottimaista toimintaa.

Aika tuli johonkin vanteeseen joku kolhu pulttipyssyn hylsystä, kun hylsy ei ole osunut pulttiin, vaan vanteeseen.

Kerran oli tunkkauskohtien "vekit" taittunut toiselta puolelta, eli auton oman tunkin käyttö olisi ollut melko mahdotonta tämän jälkeen. Oli liisari, niin ei kiinnostanut alkaa selvittämään korjausta.

Ikinä, siis ikinä ei ole pultit olleet momentissa, vaan vedetty niin stanasti pyssyllä kiinni, että varmasti pysyy. Olen siis kokeeksi aina avannut yhden pultin, jotta totuus selviäisi. Aina on pitänyt avata kaikki ja vetää momenttiavaimella itse oikein kiinni.

Kerran ehtivät kierittämään yhden renkaat takalootaan. Eli nostivat renkaan takapuskurin maalattua reunaa vasten ja siitä pyörittivät renkaan sisään. Siinä vaiheessa sanoin kaverille, että mä voin jatkaa tästä ja nostin loput renkaat lootaan. Ei ollut sentään nastarenkaat.

Kerran oli liikkeessä vähän säpinää ja apulaisia oli paljon paikalla. Varsinaiset nosturipaikat olivat käytössä, joten silloisen työsuhdepirssin kimppuun hyökkäsi kaksi apulaista hallitunkkiensa kanssa. Tunkit työnnettiin auton alle sillain suunnilleen kohdille ja auto ylös. Kukaan ei kertaakaan katsonut, että missä kohdalla se tunkin nostopää mahtaa olla. Saati, että väliin olisi laitettu jotain. Oli liisari ja lähdössä pois alta lähiaikoina, niin ei kiinnostanut tippaakaan mitä tapahtuu.

Juu, ei vaihdeta meidän omiin autoihin enää ikinä renkaita rengasliikkeissä. Mitta on täynnä ja usko loppu. Liisarit voin toki viedä, kun eihän niillä mitään väliä ole, kun ei ole penniäkään kiinni ja itse operaatio sisältyy etuun.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 01.12.11 - klo:08:35
^
Käsittämätöntä on nykyisin ensinnnäkin se, ettei ne huoltoneuvojat-tiskilläistujat edes kuuntele kunnolla asiakkaan ilmoittamat asiat ja kirjaa niitä kunnolla ylös. Ja loppu informaatiokatkos tulee sitten sen tiskimiehen ja asentajan välille.
Kyllä se on käsittämätöntä ja tiedätkö miltä se tuntuu asentajasta ,joka haluaa että asiakas on tyytyväinen, opettaa tätä omille esimiehilleen päivittäin? Helvetin turhauttavalta. Joten tämä asentaja puhuu vain suoraan asiakkaan kanssa jos se vain on mahdollista.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 12.11.11 - klo:10:57
Nyt ainakin tiedän mihin autoani en ainakaan vie huoltoontai korjaukseen.Siis VW lento.Taitaa kaikki huolto korjaamot olla samanlaisia.
Mistä opinahjosta nämä työntekijät mahtaa tulla? Tulevat varmaan samasta putkesta.Ei ne mitään kuuntele vaan tekevät oman päänsä mukaan.Pitää itse olla paikalla ja valvoa.Onkohan mitään hyvää VW huoltoa pääkaupunki seudulla? Tai sitten pitää ajaa maaseudulle päin.

Helsingissä, Leppäsuon huoltokorjaamo. Itse olen käyttänyt pelkästään sitä vaggilaisten kanssa ja ollut erittäin tyytyväinen! Palvelu on erittäin hyvää, hinnat kilpailukykyiset ja viat on aina saatu kuntoon ilman turhia arpomisia...lisäksi käyttävät vain alkuperäisiä varaosia,mikä mielestäni plussaa.

Suosittelen!

http://www.leppasuonhuoltokorjaamo.com/1
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

skriko

Tää on just tätä, " hyvitetään seuraavassa huollossa " juttua. 2.1. 2003 ostin uuden BMW:n. Auto oli tilattu urheiluohjauspyörällä, eihän siinä sitä ollut ja olin jo auton maksanut. Enkä olisi huolinut edes tavallislla mohloratilla. Myyjä ei edes puhunut asiasta mitään, alkoi vaan tekemään luovutusta. Mainittuani asiasta sanoivat vaihtavansa siihen ratin. Soittoa ei kuulunut ja useasti vaatiessani ratti vaihdettiin peräti elokuussa. Vannotin työnjohtajaa, että ei naarmuakaan rattiin. Naarmuthan tulivat tietenkin. Olin lähdössä kotiin, huomattuani naarmut hain työjohtajan katsomaan. Sanoivat vaihtavansa taas. Soitin johtajalle ja sanoin, etten halua, että toisen kerran ratti vaihdetaan, koska varmaankin tulee taas lisää tuhoa. Johtaja sanoi antavansa ensimmäisen huollon ilmaiseksi. Eka huolti olisi ollut 2.1.2005. Sanoin ettei käy. Sovittiin sitten rahallinen korvaus. Myin auton 2.2.2004, joten ei olisi ensimmäinen huolto tullut ja hyvitys olisi jäänyt saamatta. Kiva luvata jotain hyvityksiä kahden vuoden päähän ihmisille jotka voivat vaihtaa autoja usein.

Evighetsmaskinen

Kaikenlaista on sattunut, ja ainoastaan Laakkosella Tampereella. Kerran tilasin Golffiin huollon, ja aika annettiin noin viikon päähän, heti aamusta klo:8.00. Ei muuta kuin avaimet huoltoneuvojalle, joka lupasi auton kello 11.00 viimeistään, ja eikun kahveelle yläkertaan. Kiertelin vaihtoautohallin, ja katsastin uudetkin, kävinpä vielä Tammer-Autossakin morjestamassa tuttua myyjää. Kello oli pian lähellä 11, joten autoa kyseleen, ja olihan se jo pihalla samassa paikassa. Kun sitten menin sisälle kyseleen, niin ei oltu edes otettu sisälle. Ei auttanut kuin odotella, ja vihdoin auto ajettiin halliin n.14.50. Kaikkien per******en ja noitumisten jälkeen auto oli valmis 15.35, eli huoltoon meni noin kolme varttia. Sitten vain odotteleen avaimia. Sitten se tapahtui. Kolmelle huoltoneuvojalle oli jonoa, joka liikkui hitaasti. Kun yhdessä jonossa asiakas lähti, niin jonon sivusta kiilasi "vanhempi herrasmies" keulille, ja ilmoitti että haluaa autonsa huoltoon. Kun myyjä kysyi, että oliko aika, vastasi "herrasmies", ettei hänellä ole aikaa sellaisia tilailla, eikä muutenkaan jonotella. Hänellä on kiire Helsinkiin neuvotteluun. Siinä sitten keskusteltiin, ja haettiin huoltopäällikökin paikalle, ja niinhän siinä kävi, että jonon ohi mentiin, ja auto meni huoltoon samantien. Kun mun auton rekkari sitten huudettiin, ja menin noutamaan avaimia, kysyin että eikös teille enään tartte tilata aikaa huoltoon. Kyllä tarvii, vastasi poika virnuillen. Kun kysyin, että kuinkas moni tässä on välissä mennyt ilman ajanvarausta ohitseni, kun auto piti olla valmis kello 11, viimeistään. Ei vastaillut enenpää kysymyksiin, kävi vain laskun läpi, ja ohjasi kassalle. Onneksi on ymmärtäväinen työnantaja, kun merkkasi koko Pekkaspäivän, vaikka alunperin oli puhe vain puolikkaasta, sillä koko työpäivä meni odotellessa. Ja tämä oli yksi esimerkki, sillä muitakin "kommelluksia" on Hatanpäällä sattunut.

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 01.12.11 - klo:11:32
Minä olen itse lopettanut kokonaan rengasliikeiden palvelut renkaiden vaihdon osalta.

Sama juttu.

Olen varmaan ennenkin kertonut tämän mutta menköön uudestaan:

Auto oli joku kevät sitten renkaanvaihdossa, odottelin siinä työn valmistumista. Kohta kuului hallin puolelta hirmuinen huuto ja sättiminen. Oli nimittäin käynyt niin, että rengasasentaja oli laittanut meidän automme renkaat vanteineen jonkun toisen asiakkaan autoon..joka tietenkin oli jo lähtenyt, eikä ollut oikein edes tietoa kuka tämä asiakas oli. No, pomo siitä sitten soittelemaan ja selvittelemään kuka tämä asiakas oli. Hän ihme kyllä onnistuikin siinä ja saatiin oikeat renkaat oikeisiin autoihin. Odotellessa rengasliikkeen pomo sitten intoutui kertomaan mitä kaikkea siinä oli jo ehtinyt sattumaan ennen tätä tapausta. Eräs rengasasentaja, sesonkiapulainen, oli vetäissyt pulttipyssyllä jonkun auton KAIKKI pultit väärille kierteille sillä seurauksella että yksikään pultti ei enää pitänyt..ja samoihin aikoihin oli laitettu joku auto nosturille ja nostettu reippaasti ylös - ei kuitenkaan nostokohdista, vaan helmoista - seurauksen arvannee jokainen: Auto ei noussut, vaan helmapellit..

Sen olen myös ottanut tavakseni, että jos rengastöitä täytyy teettää niin pyrin mieluusti menemään viereen katsomaan, koska sen verran reippaan huolimatonta on vanteiden käsittely usein ollut, että naarmuja tuppaa syntymään vähän liian kanssa. Ei siinä mitään, ymmärrän että vahinkoja sattuu ja se on inhimillistäkin, mutta kun naarmut ovat silkan huolimattomuuden seurausta niin sitä ei oikein voi hyväksyä.
Inhottaa kylläkin mennä viereen amatöörinä vahtimaan kun ammattilainen tekee työtään, mutta toisaalta laadukas alumiinivanne on tänä päivänä niin hemmetin kallis, ettei oikein mieluusti siihen mitään huolimattomuusnaarmuja haluaisi ottaa.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Evighetsmaskin - 01.12.11 - klo:17:28
Ja tämä oli yksi esimerkki, sillä muitakin "kommelluksia" on Hatanpäällä sattunut.
Golffille olis ilmainen softapäivitys/öljynvaihto heillä varattuna, enpäs taida mennä  ;D
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Evighetsmaskinen

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 01.12.11 - klo:18:10
Golffille olis ilmainen softapäivitys/öljynvaihto heillä varattuna, enpäs taida mennä  ;D
Mene vain rohkeasti ??? Ei niissä huoltomiehissä oikeastaan mitään moitittavaa ole, kyllä he tekevät työnsä aivan hyvin. Myyjistä ja tiskin takana "notkujista"ei sitten kyllä oikeastaan löydy juuri kehuttavaa. Ylimielistä sakkia. Ainoa todella fiksu myyjäkin lähti jo vuosia sitten sinne Tammer-Autoon.

Evighetsmaskinen

Tarina rengashuollosta. Minäkin tässä kerran innostuin tuosta rengashotellista, kun tuntui niin helpolta, vain ajaa auto sinne, ja asentajat hoitaa homman. Allani oli silloin Passat 3c. Menin vaihdattaan kitkat kesärenkaisiin. Ajoin auton nosturille, ja menin kassalle kahvitteleen, kun asentaja hyökkäsi toimistoon, ja sanoi, että tulehan katsoon kun on huonot renkaat. No menin katsoon, ja olihan ne suorastaan kuin mateen-nahat, ja vanteet aivan rupiset, ja renkaat vielä olivat Pirellit. Sanoin heti, että eivät ole minun renkaani, koska autoni ensiasennusrenkaat olivat Contit, ja niillä oli ajettu n.2.500 km. Renkaat olin vielä pessyt ennen edellistä vaihtoa, ja nämä olivat aivan saviset. Yritin vielä selittää, että en ole ikinä ostanut Pirellin renkaita, mutta mikään ei auttanut. He inttivät, että kyllä he olivat renkaat merkanneet oikein. Mistään en löytänyt papereita silloin ,millä sen olisin todistanut (paperit löytyivät vasta n.3 vuotta myöhemmin), joten meni artistin piikkiin. Onneksi oli kyseessä vain peltivanteet, joten tappio ei ollut sen isompi. Luultavasti sain jonkun "nakkisormen" loppuunajetut nahat. Kyseinen ketju oli Dekk Partner. Ei varmaan tarvitse erikseen mainita, että nykyään vaihdan taas itse renkaat. ;D

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Evighetsmaskin - 01.12.11 - klo:18:18
Mene vain rohkeasti ???
Ehkä siks kun sinne on sama matka kun muihinkin suurempiin kaupunkeihin ja vw huoltoon
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 01.12.11 - klo:18:10

Eli luultavasti käy näin... softapäivitys on ilmainen, mutta itse softa maksaa ja öljyt kaadetaan pissapoikaan  ;D

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Evighetsmaskin - 01.12.11 - klo:18:49
Tarina rengashuollosta. Minäkin tässä kerran innostuin tuosta rengashotellista,

Minun intoni rengas"hotelleihin" laantui siinä vaiheessa, kun huomasin, että eräässä Tuusulalaisessa rengasliikkeessä renkaita säilytettiin normaaleissa konteissa. Ei siis millään muotoa ilmastoiduissa. Siellähän sitä kelpaa renkaiden muhia jossain 40 asteen lämmöissä koko kesän. Erään tuttuni renkaat siellä olivat säilössä ja hän meni sitten kysymään asiasta, kun mainitsin näistä hotelliolosuhteista. Olivat kuulema konteissa "väliaikaisesti" ;D

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 01.12.11 - klo:19:16
Minun intoni rengas"hotelleihin" laantui siinä vaiheessa, kun huomasin, että eräässä Tuusulalaisessa rengasliikkeessä renkaita säilytettiin normaaleissa konteissa. Ei siis millään muotoa ilmastoiduissa. Siellähän sitä kelpaa renkaiden muhia jossain 40 asteen lämmöissä koko kesän. Erään tuttuni renkaat siellä olivat säilössä ja hän meni sitten kysymään asiasta, kun mainitsin näistä hotelliolosuhteista. Olivat kuulema konteissa "väliaikaisesti" ;D

Joo ei tosiaan ole väliaikaisesti ja ei ole ainoa paikka missä pidetään konteissa. On aiheesta työn kautta laajempaakin 'kokemusta' :)

Evighetsmaskinen

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 01.12.11 - klo:19:14
Eli luultavasti käy näin... softapäivitys on ilmainen, mutta itse softa maksaa ja öljyt kaadetaan pissapoikaan  ;D
Ei löytynyt oikeaa hymiötä kuvaamaan olotilaani. Päästin makeat naurut, lähes lattialla selälläni ulvoen.

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Evighetsmaskin - 01.12.11 - klo:19:19
Ei löytynyt oikeaa hymiötä kuvaamaan olotilaani. Päästin makeat naurut, lähes lattialla selälläni ulvoen.

Se on vaan ROFL whit wireless keyboard (koska langallisen kanssa ei voi pyöriä lattialla nauramassa ja kirjoittaa samalla) :P

Evighetsmaskinen

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 01.12.11 - klo:19:16

Niin ne oli tässä minunkin tapauksessa kesät talvet konteissa hallin päässä. Luin juuri jostain autoalan julkaisusta,että lämpötila konteissa voi kesäaikaan nousta jopa 70 asteeseen(kuullostaa hurjalta). Kyllä ne renkaat on tehtaalla jo kertaalleen paistettu kypsiksi, joten luulisi riittävän.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Evighetsmaskin - 01.12.11 - klo:19:30
Niin ne oli tässä minunkin tapauksessa kesät talvet konteissa hallin päässä.

Kyllä oma häkkikaappi kellarissa kuullostaa merkittävästi paremmalta säilytyspaikalta.

Evighetsmaskinen

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 01.12.11 - klo:19:52
Kyllä oma häkkikaappi kellarissa kuullostaa merkittävästi paremmalta säilytyspaikalta.

Niin ja säästää 2x80 euroo vuodessa.

skriko

Mitä hyviä puolia kun vaihtaa itse renkaat.
1. Tulee katsottua samalla jarrupalojen ja vähän muutakin kuntoa.
2. Voi katsoa renkaiden kunnon, mitata urasyvyyden ja tarvittaessa vaihtaa edestä taakse ja toisinpäin.
3. Tulee käsiteltyä vanteita, pultteja ja muttereita siten, että eivät naarmuunnu tai pyöristy.
4  Säästää aikaa, kun ei tarvitse lähteä mihinkään vaihdattamaan renkaita.
5. Tulee merkattua renkaiden paikat,niin pyörimissuunta pysyy varmasti oikeana.
6. Saa vaihtaa renkaat koska huvittaa.
7. Tulee otettua ja laitettua pultinsuojat sekä keskiöt rikkomatta ja siististi paikalleen.
8. Mutterit, pultit, keskiöt ja suojat pysyvät varmasti tallessa.
9. Ei sotke autoa kuljettaessaan renkaita peräkontissa vaihtoon ja takaisin, eikä tarvitse kääntää selkänojia.
10 Kun pesee auton ennen työtä, renkaat on aina puhtaina säilössä.
11.Saa olla yksin,eikä tartte katsella, kuunnella rengaspoikia,eikä kytätä missään valmistumista.
12 Tule laitettua ilmanpaineet just eikä melkein oikein.
13Ei ole pelkoa että tulisi jonkun rojuvanteet ja liskorenkaat omaan autoon ;)

Osq

Lainaus käyttäjältä: skriko - 01.12.11 - klo:21:06
Mitä hyviä puolia kun vaihtaa itse renkaat.
1. Tulee katsottua samalla jarrupalojen ja vähän muutakin kuntoa.
2. Voi katsoa renkaiden kunnon, mitata urasyvyyden ja tarvittaessa vaihtaa edestä taakse ja toisinpäin.
3. Tulee käsiteltyä vanteita, pultteja ja muttereita siten, että eivät naarmuunnu tai pyöristy.
4  Säästää aikaa, kun ei tarvitse lähteä mihinkään vaihdattamaan renkaita.
5. Tulee merkattua renkaiden paikat,niin pyörimissuunta pysyy varmasti oikeana.
6. Saa vaihtaa renkaat koska huvittaa.
7. Tulee otettua ja laitettua pultinsuojat sekä keskiöt rikkomatta ja siististi paikalleen.
8. Mutterit, pultit, keskiöt ja suojat pysyvät varmasti tallessa.
9. Ei sotke autoa kuljettaessaan renkaita peräkontissa vaihtoon ja takaisin, eikä tarvitse kääntää selkänojia.
10 Kun pesee auton ennen työtä, renkaat on aina puhtaina säilössä.
11.Saa olla yksin,eikä tartte katsella, kuunnella rengaspoikia,eikä kytätä missään valmistumista.
12 Tule laitettua ilmanpaineet just eikä melkein oikein.
13Ei ole pelkoa että tulisi jonkun rojuvanteet ja liskorenkaat omaan autoon ;)
14. Taas yksi hyvä syy norkoilla tallilla

Basso

Skodalle 90 000 km long life huolto kohta edessä ja kaipailisin huoltokokemuksia pk-seudulta. Olen suunnitellut tekeväni valinnan Pitskun Vehon ja Espoon MetroAuton välillä. Kertokaa pointteja puolesta ja vastaan! Muitakin merkkihuoltoja tai merkittömiä huoltoja saa suositella pk-seudulta.

PS. Mustana hevosena yksi vaihtoehto olisi Keravan Laakkonen.

bowtie81

Vaunula Helsingissä ansaitsee kyllä kehut. Siellä on parhaat tilat odotella mitä olen koskaan nähnyt. Ja aamupalan saa syödä veloituksetta, sen jälkeen odotella loungessa josta löytyy ilmainen kahviautomaatti, lehtiä, telkkari ja pari tietokonetta sekä wlan verkko. Nahkasohvatkin löytyy. Eikä huollon hintakaan vaikuta pahalta muutaman auton kokemuksella. Ford ja Toyota on ne merkkiedustukset, mutta perushuollot tietty menee muillekin merkeille. Vähän harmi kun nuo merkit ei kiinnosta, muuten tuo olisi selvä paikka oman auton huollolle.

Basso

Lainaus käyttäjältä: Basso - 15.02.12 - klo:13:58
Skodalle 90 000 km long life huolto kohta edessä ja kaipailisin huoltokokemuksia pk-seudulta. Olen suunnitellut tekeväni valinnan Pitskun Vehon ja Espoon MetroAuton välillä. Kertokaa pointteja puolesta ja vastaan! Muitakin merkkihuoltoja tai merkittömiä huoltoja saa suositella pk-seudulta.

PS. Mustana hevosena yksi vaihtoehto olisi Keravan Laakkonen.

Nihkeästi tullut kommentteja?

Kertokaa ihmeessä kokemuksia? Rohkeasti vaan!

VAG!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy