MK7.5 Golf navigointi näyttää suljettuja teitä

Aloittaja Kannu, 05.08.21 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

Kannu

Kesälomareissulla tuli vastaan useampikin tilanne, jossa auton navi näyttää kartalla kielletyn ajosuunnan merkin (tie suljettu), vaikka tiellä ei oikeasti ollut edes tietöitä. Tänään tiellä oli todellisuudessa asfalttitöitä, eli tieto remontista oli oikea, mutta navi näytti jälleen tien suljettuna.

Tästä luonnollisesti seuraa se, ettei navi käytä ko. tietä reitin muodostamiseen. Ja nyt ei siis puhuta mistään kärrypoluista, vaan ihan pääteistä. Esim välillä Joensuu - Savonlinna päädyimme lopulta tielle, joka muuttui hiekkatieksi. Ei luultavasti se nopein tapa liikkua  ;D

Onko muilla ollut vastaavaa ja mitähän tälle voisi tehdä? Ensimmäinen VAG-kulkine pitkään aikaan ja vähän pihalla kaikesta.

Alla kuva tämänpäivän reitistä, jossa turha sulku.

heller

Itse olen huomannut joskus saman että työmaat eivät ole ihan ajan tasalla kartassa.

2-3 kertaa olen huomannut kartasta että hei kyllähän tuosta voi mennä, että tuskin <jokin iso tie> kokonaan kiinni on.
Olen "korjannut" asian jakamalla wifin autolle niin saa suoraan netistä tuoreimman tiedon = reitti korjaantuu. Tämä edes siksi aikaa että pääsee sulkukohdasta ohi. Onhan se vähän viritys, mutta toimii :)
Model 3 Highland
ex. Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini
ex. Golf 1.2TSI DSG Hailaini
ex. Passat 1.8T 3B Hailaini (tuonti)

juubatuuba

Tämä ei ole mitenkään VW-spesifinen juttu, mm. Volvon navi tekee samaa. Tästä voitaneen päätellä, että reaaliaikainen liikennetietodata on toisinaan, köh, huonoa.

Daatta

Samasta syystä ID.3 huomauttanee puheella tiellä olevasta läpiajorajoituksesta, vaikkei navigaattori ole edes päällä. Toistuu Halikon Prisman kohdalla, eli aika usein.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

tkp

Heren mielestä 9-tie ei ole käytössä kun ajaa Tampereelta Jyväskylään.

Tos®

Kokeilin nyt poistaa HERE mapsista yhden suljetun tien merkinnän, se on Golffissa näyttänyt koko kesän olevan sulki, vaikkei mitään tietöitä ole.
Ehkä joku piruuttansa näitä laittanut.

https://mapcreator.here.com/

Laittakaa tänne niitä kohtia missä tie on muka poikki, katson näkyykö ne tuolla samalla tapaa.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Jacce75

Nyt huomasin että vanhalla Lahdentiellä Yli-Keravan ja Talman liittymien välillä on tietyö mutta kartta näyttää suljettua tietä.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099

Uusi VAG-foorumi avattu, liity mukaan:
keskustelu.vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (198hv/355Nm)
- A6 S-line 55 TFSIe 2.0 DLGA 2021 (367hv/500Nm)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy