Kirjoittaja Aihe: Audi A1/S1  (Luettu 166391 kertaa)

Poissa Jonde

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 542
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #30 : 05.02.10 - klo:15:42 »
Juu, näyttää olevan aika isohko auto tulossa kuvien perusteella. Itse ennakoin että polon? alustalle tuleva auto olisi ollut pienin sen sarjan autoista ja todellinen kaupunki auto ja noin 3,5m pituinen

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.048
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #31 : 05.02.10 - klo:19:17 »
Aika hintava jos hinta kipuaa 25teur, paljonkos on muuten kolmosen lähtöhinta? Tuolla lähtöhinnalla ei ole mikääntemppu saada autosta 40keur auto.

Mutta tämähän oli tiedossa, mitään halpisautoa ei oltu tekemässä vaan minin kilpailijaa.....
A4 (B9) Avant, 2.0TFSI, S-line sport, Daytona gray

Poissa Pekka T

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.844
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #32 : 05.02.10 - klo:19:27 »
A3 sb 1.6D ja 1.4 TFSI hinnat alkavat n. 27 t € .
Kun myös A2 on tulossa niin pitäähän A1:n hinta jäädä alle 25 t € .

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.048
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #33 : 05.02.10 - klo:21:59 »
Itselläni ennakkoodotukset ykkösestä ovat aika korkealla. Audin markkinointiosasto on siis tehnyt tehtävänsä. Kun tuo marmorilattialle joskus rantautuu, niin odotan näkeväni pikkuauton jonka sisällä ei ämpärimuovi haise ja sillä on audimaisen napakka ajaa. Pikkumersuja en erityisen laadukkaina pidä, mutta nyt odotukset ovat aika korkealla. Liian korkealla, hillitön hype on ensimmäinen merkki siitä. Mutta olisi kiva nähdä oikeasti premium pikkuauto.
A4 (B9) Avant, 2.0TFSI, S-line sport, Daytona gray

Poissa Ironic32

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.549
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #34 : 05.02.10 - klo:22:05 »
Mutta minkälainen markkina tuollaista pientä premiumia oikein odottaa?

Eikös nuo pikkuautot kuitenkin yleensä uppoa siihen "need to have" -kohderyhmään, eli tarvitaan halpa pienehkö auto esim. kaupunkiliikkumiseen tai ylipäätänsä liikkumiseen.

Premiumhan ei yleensä tuo ensimmäisenä mieleen pientä ja halpaa, joten olettaa sopii, että tuossakin hinta on aika korkealla lähtötasolla ja sitten kun sitä hintaa miettii, niin sillä varmaan saa jo isompiakin autoja, jotka täyttävät kuitenkin monet turvallisuus ja laatukriteerit monelle ostajalle.

Aika erikoiselta tuntuu koko konsepti.

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.048
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #35 : 05.02.10 - klo:22:28 »
Osuit naulan kantaan ironic32, mutta ei kai audi voi tehdä ämpärimuovimicraa.        Mutta ihmeen kumma, minejä  on aika paljon liikenteessä, tämä kaiketi tämä on se kohderyhmä. Eli ei "need to have" vaan "need to show"....eli pikkuauto nuorelle citysinkulle/parille joka ei syö euroshopper makaroonia...
A4 (B9) Avant, 2.0TFSI, S-line sport, Daytona gray

Poissa Ironic32

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.549
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #36 : 05.02.10 - klo:23:40 »
Osuit naulan kantaan ironic32, mutta ei kai audi voi tehdä ämpärimuovimicraa.        Mutta ihmeen kumma, minejä  on aika paljon liikenteessä, tämä kaiketi tämä on se kohderyhmä. Eli ei "need to have" vaan "need to show"....eli pikkuauto nuorelle citysinkulle/parille joka ei syö euroshopper makaroonia...

No, näin minäkin tätä pähkäilin, että kyse voisi olla Minin kaltaisesta versiosta.

Siinä taas piilee sellainen ongelma, että Minille on voinut löytyä markkinaa pelkällä "heritagella", eli monet ovat ehkä halunneet ostaa tuon kulttiauton perillisen vain sen historian vuoksi. Audillahan tätä ei ole tuon ykkösen kanssa.

Varmasti sille ostajia löytyy, mutta löytyykö oikeasti sen vertaa, että siitä kannattavan saa?

Tulee samalla mieleen, että se ei välttämättä ole valmistuessaan niin kovin premiumia, jos sitä halvalla saa. Vai olenko ihan hakoteillä luullessani, että tuo kilpailee Polon kanssa samassa kokoluokassa?

Jos se perustuu Poloon, niin varmaan tuotankustannukset pysyvät aisoissa, mutta minkälaisella hintaerolla tuota mahtaa Poloon verrattuna irrota ja saako siinä sitten oikeasti niin paljoa enempää rahoillensa vastinetta?

Tuon hintaluokan autot kun ovat kuitenkin enemmän järkeen kuin tunteeseen perustuvia valintoja... ::)

Poissa ram1

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.970
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #37 : 05.02.10 - klo:23:48 »
Ei se ainakaan voi huonommin menestyä kuin A2 aikoinaan Suomessa.
V50D
Ex- Vagit:Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Poissa Antinontoxic

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 514
  • Quattro ist für sissies.
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #38 : 06.02.10 - klo:02:30 »
Mutta tämähän oli tiedossa, mitään halpisautoa ei oltu tekemässä vaan minin kilpailijaa.....

Näin minäkin oletin, mutta MINI on 3,6m pitkä kun A1 on 3,9m. A3 taas on 4,2m joten itse kyllä odotin hiukan pienempää autoa.

Mutta ihmeen kumma, minejä  on aika paljon liikenteessä, tämä kaiketi tämä on se kohderyhmä. Eli ei "need to have" vaan "need to show"....eli pikkuauto nuorelle citysinkulle/parille joka ei syö euroshopper makaroonia...

Siinä taas piilee sellainen ongelma, että Minille on voinut löytyä markkinaa pelkällä "heritagella", eli monet ovat ehkä halunneet ostaa tuon kulttiauton perillisen vain sen historian vuoksi. Audillahan tätä ei ole tuon ykkösen kanssa.

MINIn ostajista moniin on varmasti vedonnut alkuperäisin auton imago, mutta varmasti myös yhtä monelle MINI on muoti-ilmiö, jonka voi vaihtaa pois kuin viime sesongin vaatteet. Jos A1:n markkinointi onnistuu niin A1 saa samantapaisen hypen metroseksuaaliin kansanosaan, että MINIt varmasti vaihtuvat muodikkaampaan alta aikayksikön.

Siinä MINI (BMW) on kyllä mielestäni onnistunut varsin hyvin, että se on luonut MINIlle oman identiteetin eikä se ole jäänyt vain yhden hitin ihmeeksi.
« Viimeksi muokattu: 06.02.10 - klo:02:39 kirjoittanut Antinontoxic »

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.048
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #39 : 10.02.10 - klo:07:13 »
Tässä vihdoinkin oikeita kuvia:



















AudiBlog.nl Presents: Audi A1 Live!







lähtölaskenta käynnissä täällä:

http://microsites.audi.com/a1onlinespecial/html/popup.html


Täällä juttua lisää

Audi plans four A1 variants







http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/Audi-A1/247401/




Hieman enemmän detaljitietoa:
Two Gas Engines, One Diesel in Two Strengths
Bold Styling for Such a Little Guy
http://www.caranddriver.com/news/car/10q1/2011_audi_a1-official_photos_and_info

« Viimeksi muokattu: 10.02.10 - klo:07:31 kirjoittanut Flat »
A4 (B9) Avant, 2.0TFSI, S-line sport, Daytona gray

skula

  • Vieras
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #40 : 10.02.10 - klo:08:55 »
Mitä mitä, siis 4 paikkaista tarjotaan?

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.858
    • Profiili
    • Tos
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #41 : 10.02.10 - klo:09:40 »
Lainaus
The A1 is strictly front-drive only—no Quattro.

Yeti 2.0 TDI DSG Experience -11
Golf1 Cabriolet
Polo Classic C
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Polo Coupe -89
T1 1300 -73

Poissa Antinontoxic

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 514
  • Quattro ist für sissies.
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #42 : 10.02.10 - klo:10:48 »
Hmm... ensimmäisenä epäilyttää tuo kattolinjan erivärisyys  ::)

JCLG

  • Vieras
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #43 : 10.02.10 - klo:10:49 »
 ??? Kyllä se quattro varmaan joskus tullee  8)

Mutta on hieno auto! Ehdottamasti menee harkintaan vaimolle Polon tilalle.
« Viimeksi muokattu: 10.02.10 - klo:10:52 kirjoittanut JCLG »

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.048
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #44 : 10.02.10 - klo:11:51 »
A4 (B9) Avant, 2.0TFSI, S-line sport, Daytona gray

Poissa Urlaub

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.225
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #45 : 10.02.10 - klo:12:02 »
Mutta on hieno auto! Ehdottamasti menee harkintaan vaimolle Polon tilalle.

Virallisia hintoja ei kaiketi ole vielä julkaistu. Paljonko olisit valmis maksamaan extraa Poloon verrattuna?

Jos Polon saa 15 tonniin ja A1 maksaa 25 tonnia, niin melko hiljaista voi olla Audin myynti. Ei auta, vaikka myyjä sanoo sen olevan premiumia ja pyytää 10 tonnia lisää rahaa.

Poissa Pekka T

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.844
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #46 : 10.02.10 - klo:12:09 »
Eiköhän sen Polonkin hinta pyöri siellä 20 t € paikeilla ja A1 :n hinta lisävarustettuna menee helposti 30 t € :oon

Poissa Quality

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.395
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #47 : 10.02.10 - klo:12:12 »
Ja jos verrataan Miniin (One, Cooper, Cooper S), niin sielläkin liikutaan hintaluokassa 25-35 t€. Uskon, että A1 tarjoaa kovan haasteen premium-pikkuautoluokassa. Jonkinlaista spesialiteettia tällaisella joka tapauksessa tavoitellaan. Tietysti parin vuoden päästä voisi vähän ajetun saada jo puoleen hintaan.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.048
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #48 : 10.02.10 - klo:12:18 »
Autobildissä oli veikkailtu lähtöhinnaksi saksassa 16000 EUR

http://www.autobild.de/artikel/audi-a1-auf-dem-genfer-autosalon-2010_1124157.html

eli suomessa jotain 21-22 TEUR ?

A4 (B9) Avant, 2.0TFSI, S-line sport, Daytona gray

Poissa Urlaub

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.225
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #49 : 10.02.10 - klo:12:19 »
Ja jos verrataan Miniin (One, Cooper, Cooper S), niin sielläkin liikutaan hintaluokassa 25-35 t€.

Mini One maksaa 19 tonnia eli reilusti kertomaasi vähemmän ja yläpäässä 45 tonnia eli hintahaitari on todella laaja, lisävarusteista puhumattakaan.

Uskon, että A1 tarjoaa kovan haasteen premium-pikkuautoluokassa. Tietysti parin vuoden päästä voisi vähän ajetun saada jo puoleen hintaan.

En epäile, etteikö myynti käy, mutta ensihypetyksen jälkeen jäänee marginaaliseksi malliksi.

Käytettyjen hinnat ovatkin sitten mielenkiintoinen asia, koska ainakin Mini pitää hintansa aivan törkeän hyvin. Nettiauton halvin uusio Mini maksaa 11 tonnia ja kyseessä on ´02 150 tkm ajettu auto. Sekin täytyy vielä huomata, että myös sukupolvi on vaihtunut eli vanhakoppainenkin pitää hintansa todella hyvin.

Poissa Pekka T

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.844
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #50 : 10.02.10 - klo:12:21 »
Tietysti parin vuoden päästä voisi vähän ajetun saada jo puoleen hintaan.

Ei nyt ihan puoleen hintaan , autoa kohtaan pitäisi olla aikamoinen arvostuksen puute jos hinta laskisi niin paljon .
Jos autoverotus muuttuu niin sitten on ihan eri asia .

Poissa RoccoScientist

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.180
  • Hyundai Veloster 1,6 GDI DCT
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #51 : 10.02.10 - klo:12:32 »
Sivuprofiili tuo mieleen Fiat 500:n ja nuo peräluukun alla olevat valot tai heijastimet ovat kuin farmari-Insigniasta napatut. Ohjaamo näyttää muuten ihan kivalta, mutta keskikonsoli näyttää suorastaan halvalta. Ei kyllä miellytä omaa silmää niin paljoa, että tekisi mieli maksaa tuhansia premium-lisää, enkä usko tuon tarjoavan kummoisia järkisyitäkään valinnalle. Täytynee silti käydä koeajamassa sitten kun mahdollisuus tulee, jotta pääsee pistämään ennakkoluulot koetukselle.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Poissa Erkka

  • Moderaattori
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.043
  • Golf Confortline 1,2 TSI BlueMotion -14
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #52 : 10.02.10 - klo:12:47 »
Siisti on tuo kahdenistuttava takapenkki. Turha ottaa kolmatta, kun takana ei tilaa kolmelle riitä. Koeajolla aion käydä, kunha uutuus meille rantautuu. Saattaa Polo mennä vaihtoon. ;)
Golf Confortline 1,2 TSI BlueMotion -14

Poissa Quality

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.395
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #53 : 10.02.10 - klo:14:17 »
Lainaus
Mini One maksaa 19 tonnia eli reilusti kertomaasi vähemmän

Tuoltahan jokainen voi itse käydä toteamassa, mitä Minit maksavat. Valitsin haarukan siitä keskivaiheilta.

Lainaus
Ei nyt ihan puoleen hintaan , autoa kohtaan pitäisi olla aikamoinen arvostuksen puute jos hinta laskisi niin paljon .

Taisi olla ripaus inhorealismia mukana. Jos auton hinta uutena on suht. korkea, se tippuu keskivertoa nopeammin. Ja oman A4:n kohdalla tuo piti lähestulkoon paikkansa, ainakin, mitä tulee merkkiliikkeen vaihtotarjouksiin.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Poissa Antinontoxic

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 514
  • Quattro ist für sissies.
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #54 : 10.02.10 - klo:21:06 »
En vain oikein osaa nähdä tuota MINIn suorana kilpailijana, koska kuten tuolla jo aiemmin kirjoitin, on MINI saman verran A1:stä pienempi kuin A3 on sitä suurempi.

Poissa Arcca

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.498
  • Passat B8 2.0TDI DSG, Subaru XV 2.0 CVT
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #55 : 10.02.10 - klo:21:40 »
^ Jos ollaan tarkkoja niin perus mini on 3,7 pitkä, ja Clubman 3,9 eli saman kuin A1.
Samoin brand mielessä on kyse jonkinlaisesta astetta paremmasta pikkuautosta, kuten A1. Minusta A1 ja Mini ovat hyvinkin saman asiakaskunnan kohteena. 

Poissa Quality

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.395
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #56 : 10.02.10 - klo:21:44 »
Arcca on oikeassa. Ainoa, missä A1 ei pysty ainakaan alkuvaiheessa kilpailemaan Minin kanssa, on moottorivalikoima. Itseä 1,4 ei houkuttele.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Poissa Antinontoxic

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 514
  • Quattro ist für sissies.
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #57 : 10.02.10 - klo:21:44 »
^ Jos ollaan tarkkoja niin perus mini on 3,7 pitkä, ja Clubman 3,9 eli saman kuin A1.

Ja jos vielä tarkempia niin R50 3,6m / R56 3,7m.

Tuosta asiakaskunnastakin taisin tuolla ylempänä kirjoitella.

Poissa 1.8 "APR" Q

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 967
  • A3 2.0 TDI Quattro
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #58 : 11.02.10 - klo:01:56 »
Tuosta hinnasta sen verran,että viimeksi kun juttelin A1:sta automyyjäni kanssa. Hän veikkasi hintojen lähtevän satasen vaille 20 teur. Auto olisi ihan "raakaversio" ja välttämättömillä lisävarusteilla auton hinta kipuaisi tuonne 22-24 teur.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.048
    • Profiili
Vs: Audi A1/S1
« Vastaus #59 : 11.02.10 - klo:07:04 »
Videonpätkää ykkösestä, ja Hans Jurgen selostaa....

Audi A1 Walkaround with Audi Design Chief Stefan Sielaff
A4 (B9) Avant, 2.0TFSI, S-line sport, Daytona gray

 









Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi