Yleistä Sciroccosta

Aloittaja RoccoScientist, 07.12.09 - klo:00:30

« edellinen - seuraava »

RoccoScientist

Ei minullakaan nitissyt vielä noilla kilometreillä ja öljyjä ei ole päästellyt kertaakaan. ;) Ei kyllä kasaamisen laatu ole sinällään päässyt vakuuttamaan, kun kaikenlaista pientä löytyy jatkuvasti: Parkkitutka ei välillä päivitä etäisyystietoa reaaliajassa, kääntyvien peilien kääntymistä takaisin paikoilleen saa välillä odottaa kymmenisenkin sekuntia, pelkääjän puolen ikkuna ei välillä mene kiinni oven avaamisen jälkeen, hansikaslokeron jäähdytystoiminto ei toimi jne. Ei vielä kuitenkaan mitään sellaista, joka näin takuuaikana pilaisi omistamisen ilon totaalisesti. Sen verran paljon hyvää tässä pelissä on.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

PerttiPasanen

Noista nitinöistä ja natinoista sen verran, että entisessä A3:ssa (vm '07, ajoin 45k km) nitinä oli huomattavasti vähäisempää kuin nykyisessä Scirocossani. Kaipa se hintaero (Audi vs. Vw) näkyy sitten ainakin tällaisissa jutuissa.

PerttiPasanen

Lainaus käyttäjältä: re2 - 11.08.10 - klo:10:36
Noniin. Näin arvelinkin tapahtuvan. Huomaako eron entiseen kuljettimeen selvästi?

Nyt kun uudella moottorilla on ajettu lähemmäs 1000 km niin on uskaltanut jo vähän antaa enemmän kaasua.. Ja eron kyllä huomaa kun vertaa tilanteeseen ennen moottorin vaihtoa. Puhtia on ihan eri tavalla, joten uskallan väittää, että ei siinä koneessa ihan kaikki kaakit olleet käytössä  :)

skriko

Tervehdys. Lukiessani mietin, mihinkähän romukasaan sitä tuli ryhdyttyä. Aikaisempi autoni toyota celica 2004, mulla uudesta aj. 37 758 km eikä mitään vikoja, nitinöitä eikä kolinoita. Edellisiä crx, civic gti, prelude 4 korimallia.,capri, puma, mr 2 2 korim. celica 3 korimallia, bmw coupe 2 koria ja yksi bmw compact. Näissä kaikissa yhteensä vikoja vähemmän kun nyt lukiessani teidän juttuja. Kohta olen onneton 118kw sciroccon omistaja ja takuuaika mennee umpeen jo 10 000km.(ajan 5000 vuodessa).

HJP

Nohnoh, ei kannata perustaa omaa mielipidettä muiden kirjoituksiin! Täällä Sciroccon mittarissa kohta 18tkm, ja omalta osaltani ajot Sciroccolla ovat pikkuhiljaa takanapäin. Luovun autosta ensi viikolla, minulle kyseessä on ollut autohistoriani helppohoitoisin auto, ei ole tarvinnut kuin pestä ja tankata.

Kohta olisi myynnissä Sciroccoon mainiosti sopivat 8.5x18" BBS CH:t 235/40-18 renkailla, paketti ostettu uutena ja sillä ajettu noin 5000km, virheettömässä kunnossa luonnollisesti.

skriko

Moi. Taidettiin soitella tässä päivänä eräänä. Saitko autosi meneen rahalla yksityiselle vai annoitko vaihdossa. Kesärenkaille ei ole tarvettä, mutta 17 tuuman vanteet on pakko hankkia talvirenkaille.

HJP

Suora kauppa minulla on aina ensisijaisesti hakusessa, koska sopivan seuraajan löytäminen liikkeestä on aina hieman vaikeaa...

RoccoScientist

Onnittelut hankinnasta, skriko! Autot ovat tosiaan yksilöitä, joten ei kannata antaa muiden kokemuksien pilata omaa omistamisen ja ajamisen iloa alkuunsa. Ei muuta kuin huolettomia kilometrejä uudella autolla! Ajoraportteja odellessa... ;)

Peeveli

Mitä mieltä RoccoScientist olet autosi koneesta? Jossain vaiheessa valittelit tehottomuutta ja aioit lastututtaa sen. Vieläkö sama miete, vai jopa auton vaihtoaatoksissa?

RoccoScientist

Kyllä minä enimmäkseen olen ollut oikein tyytyväinen tuohon 90 kW:n 1,4 TSI:hin. Tehotonhan tuo ei sinällään ole ja pirteyttä löytyy vähintään samaan malliin kuin takavuosien kaksilitraisista vapareista. Ainoastaan isommilla nopeuksilla ja useamman hengen kuormalla tuntuu siltä, että kaipaisi vähän enemmän kaakkeja pellin alle, mutta näin se on varmasti noiden parilitraisten vapareidenkin kohdalla. Ylämäissä ei kuitenkaan tarvitse vaihtaa pienemmälle, eli kyllä tuolla koneella tuolloinkin pärjää. ;) Osaltaan tuohon vaikuttaa tietysti myös omat mieltymykset. Itse pidän ripeistä autoista, joten siksi sitä aina haikailee vähän pirteämmän pelin perään ja näin se varmaan olisi vaikka alta löytyisi Scirocco R. Oikeastaan ainoat oikeasti hieman ikävät piirteet tuossa moottorissa ovat korkea kylmäkulutus ja se korotettu tyhjäkäynti tietyissä olosuhteissa, joka on toki sinällään harmiton ominaisuus, mutta ei minusta sovi moderniin moottoriin.

Lastutusprojektin suhteen olen siinä tilanteessa, että laillisen lastutuksen hankkiminen on osoittautunut teoriassa mahdolliseksi, mutta luottamus näitä lastutuksia tarjoaviin firmoihin ei ole huipussaan. Custom-lastutus tarjoaisi isommat edut halvemmalla, mutta sitten voisi unohtaa muutoskatsastukset ja muut, vaikka todellisuudessa lain kirjaimen ehdot täyttyisivätkin ihan yhtä lailla - sen osoittaminen vain tulisi järjettömän kalliiksi. Toistaiseksi tämä projekti on siis jäissä ja ensimmäisenä listalla on auton madaltaminen ja pakoäänen hienosäätö uudella putkistolla. Näihinkin ryhdyn vasta kun budjetissa on enemmän ilmaa, eli hamassa tulevaisuudessa.

Niin ja ainahan uudet autot hieman mielessä pyörii. Mikään vaihtokuume ei kuitenkaan ole nyt päällä, eikä edes ajatus vaihdosta tehokkaampaan Sciroccoon. Yritetään nyt ainakin vuosi tai kaksi mennä tuolla ja katsotaan sitten tilannetta uudestaan.

Tikka

Lainaus käyttäjältä: HJP - 05.09.10 - klo:23:20
Täällä Sciroccon mittarissa kohta 18tkm, ja omalta osaltani ajot Sciroccolla ovat pikkuhiljaa takanapäin. Luovun autosta ensi viikolla, minulle kyseessä on ollut autohistoriani helppohoitoisin auto, ei ole tarvinnut kuin pestä ja tankata.
Minkäs ihmeen takia nyt jo myyt Sciroccon pois? Mitäs tilalle on tulossa? (vai lukeekohan vastaukset näihin jossain muussa keskustelussa)

HJP

Ei kai tuohon myymiseen mitään yksittäistä syytä ole, lienee tämä ihmismieli suurin yksittäinen syypää. Minulle on osoittautunut hyvin vaikeaksi olla laittamatta autoa myyntiin kesän loppupuolella, sama kaava on nyt toistunut ainakin 4 vuotta peräkkäin. Sciroccossa yksilönä tuo myymisen syy ei ole, nautin kyllä sillä ajamisesta eikä autossa mitään vikaakaan ole.

Seuraajaa ei ole vielä löytynyt, vaikka eri maiden autosivustot koneella hanakasti pyörivätkin. 2.0 TSI + DSG olisi yksi vaihtoehto, mutta ei taida lompakko antaa myöten...

skriko

Kiitos roccolle ja audi tt:n omistajalle rohkaisevista sanoista ja onnitteluista. Auto on normaali manuaalivaihteinen. Saan sen vasta loppuviikolla. Koeajossa oli 90kw ja 118kw, honda crz, peugeot rcz. Honda oli aika mopo ja lelun tuntuinen, hybridikin vähän pelotti. Tulevaisuudessa vois hankkia, jos ei sitten taas tule uusia muita malleja. Rcz  hyvä ajaa ja keskikulutus reippaalla 600 km ajolla sekaisin matkaa ja kaupunkia 6.0 l. En ostanut sitä hinnan vuoksi, luulisi vw.n pitävän hintansa paremmin, tiedä sitten.

Martin

Minulla on ollut Scirocco 1,4 TSI 90 kw vuoden 2009 tammikuun alusta asti (ajettu 17 000 km) eikä autossani ole ollut mitään harmeja - kerrassaan erinomainen peli. Kuten RoccoScientist kirjoitti, tehovarat tuntuvat ehtyvän moottoritienopeuksissa;  siihen saakka auto on kuin raketti. Hieman on mieli haikaillut varsinkin sen kaksilitraisen puoleen, mutta on kaksi asiaa, joista en siinä pidä: (1) Hinta kipuaa 40 000 euroon ja (2) en pidä automaattivaihteistosta. Laskeskelin 118 kw:n Sciroccon hintaa kaikkine pakollisine ja muutamine vapaaehtoisin (mm. Sport-paketti) varustein ja siitähän tuli komeat  36 600 â,¬! Väliraha olisi varmaan vähintään 14 499,99 â,¬ - luultavasti jokunen tonni enemmän.

HJP

Martin: Kyllä sinun luulisi kympin välirahalla selviävän, jos myyt omasi suoralla kaupalla ja ostat uuden käteisalennuksen kera.

skriko

Martin.Kaveri vois vaihtaa sun kanssa 118kw. Minkä värinen sun auto on mitä varusteita entä renkaita

Martin

Rocconi on valkoinen. Siinä on 17 tuuman aluvanteet sekä kesä- että talvipyörille.

skriko

Olisiko innostusta vaihtaa sitä 118 kw?

Martin

Danke schön, mutta täytyy nyt 90 kw:n tehoilla ajella ainakin vuosi loppuun.

skriko

Alles ist in ordnung. Ilmoittele sitten, jos asia tulee ajankohtaiseksi, niin kysyn onko kaverilla vielä rocco.

RoccoScientist

Brittiläinen Volkswagen Racing tarjoaa Sciroccoon aika paljon tuunausvaihtoehtoja:

http://www.volkswagenracing.co.uk/Scirocco%20Pages/Scirocco%20MASTER.html

Eivät vain valitettavasti pelasta takuun menemiseltä sen enempää kuin muidenkaan tahojen tuunaustuotteet.

skriko

Onko kukaan sciroccon omistajista vaihtanut itse renkaita autoonsa? Mulla ei ole ollut koskaan volkkaria ja olen aina vaihtanut itse renkaat auton omalla tunkilla. Voiko joku neuvoa, onko rocossa tunkki vai paikkaussarja ja missä sijaitsee, voiko sillä tunkilla (jos on) vaihtaa renkaat, missä kohtaa helmassa on nostopaikat (ohjekirjassa neuvottu huonosti) ja missä on "lanka" jolla otetaan vanteiden pultinsuojukset pois. Luin jostain, että muka uusia volkkareita ei voi nostaa helmojen nostopaikoista, ei kai jos rengas menee tiellä voi kuljettaa hallitunkkia peräluukussa.

SciroSJK

Joops, olen tehnyt tuon...pakon sanelemana :o

Kyllä se tunkki siellä loosterissa on, on myös paikkauspullo jne tarvikkeet....vararenkaankin kait sais lisähinnalla?
Paikka sillekin kun sieltä loosterista löytyy!

Kurkkaa sinne roccos alle, aika helposti näkee mistä veivata kärry ylos ;D

Lokarista ei ehkä kannata...mutta ::)

skriko

Kiitos. Mikähän vanne kannattais ottaa talvirenkaille. 7, 7,5, 8 tuumaa. Renkaat nokian kitkat 225/45X17. Hinnat 400â,¬ ylöspäin vw:n simat olis hienot, on vaan pirun kalliit 179â,¬kpl, enkä tiä antaako Laakkonen edes alennusta.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: skriko - 11.09.10 - klo:16:17
Kiitos. Mikähän vanne kannattais ottaa talvirenkaille. 7, 7,5, 8 tuumaa. Renkaat nokian kitkat 225/45X17. Hinnat 400â,¬ ylöspäin vw:n simat olis hienot, on vaan pirun kalliit 179â,¬kpl, enkä tiä antaako Laakkonen edes alennusta.

Tässä VW Sima, jonka myös minä valitsin tulevaan Poloon talvivanteeksi.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

HJP

Itselläni oli 17" Simat viime talvena 205/50-17 Hakkapeliitta 5:silla. Toimivat hyvin, ja olivat helpot pitää puhtaana. 179e kuulostaa mielestäni ryöstöhinnalta.

Sciroccoon helmoihin on merkitty tunkin nostokohdan sijainti nuolella alaspäin. Nämä nuolet ovat ne helman alalaidassa olevat muhkurat, joita jotkut jopa lommoiksi luulevat. Siitä itse viimeksi tällä viikolla nostelin kun renkaita Sciroccoon vaihdoin.

skriko

Ok. Missähän ne pultin suojuksien lankavetimet ja lukkopulttien avaimet ovat.

HJP

Lainaus käyttäjältä: skriko - 11.09.10 - klo:17:35
Ok. Missähän ne pultin suojuksien lankavetimet ja lukkopulttien avaimet ovat.
Takakontissa välipohjan alla niiden paikka on, suojuksien irroitin lähimpänä takapenkkiä ja lukkopultin hylsy oikealla kyljellä ;)

skriko

Kiitos. Löydän varmaan ne noin hyvillä neuvoilla.

RoccoScientist

Sitten varoituksen sana: Ohjekirjan mukaan tunkkia ei ole tarkoitettu renkaiden kausivaihtoon, vaan ainoastaan hätätilanteisiin. Brittiforumeilla oli yhdellä tai kahdella tunkki tuota kausivaihtoa tehdessä pettänyt, joten se ei tosiaan ole mitoitettu säännöllistä käyttöä ajatellen.

Itse vaihdoin kyllä viimeksi kesärenkaat tuolla tunkilla ilman ongelmia. Helman nostopaikatkin kestivät. =)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy