Yleistä Sciroccosta

Aloittaja RoccoScientist, 07.12.09 - klo:00:30

« edellinen - seuraava »

Kasis

Lainaus käyttäjältä: sjobbe - 11.01.12 - klo:21:32
Nyt on 15 000km ajettu rocolla. Huhtikuun alussa tulee 1v täyteen. Keyless Access lakkaa toimimasta lähes aina kun sataa vähän enemmän ja tuntuu että lasinpesuneste on aina loppu. Onko se jotain 3 tai 4l tankki? Liian vähän kuitenkin... ja ruikkii ihan turhaan aina ajovalot.

Muuten kaikki on edelleen ROK

Ei ole omiin silmiin osunut montaakaan "valitusta"(mainintaa), että "kessy" temppuilisi.
Toki tuohon vaikuttaa, etten ko.tietoa ole myöskään etsinyt. Ei ole ollut ajankohtaista, mutta ehkä seuraavassa autossa se saattaisi tulla varusteeksi ???

Olisiko lasinpesunestesäiliö(sanahirviö) tilavuus ollut 4 litran luokkaa(4.2l?).
Itse tulee käytettyä siten, että jos ei sada tai ihan hirveästi rapa lennä, niin laitan valot "parkki-asentoon", kun tahdon lasin huuhtoa, ettei nestettä "tuhlaantuisi"(päiväsaikaan). En tosin aina, mutta..

Muistaakseni II golfissa luki säiliönkannessa oiken 5,5l(tilavuus)

Edit. Jotenkin jäi kummittelemaan roccon säiliön tilavuus ja jostai pulpahti, että se olisi 3,7l ??? (täysin merkityksetöntä tietoa ;)
Scirocco & VI Golf Variant

re2

Paremmin ovat kyllä lukot ja ikkunat toimineet itselläni roccossa, kuin esim. aiemmassa Mini Cooperissa.

Tuntuu tosiaan, että näillä ilmoilla saa aivan yhtenään olla lisäämässä lasinpesunestettä. Säiliö muistaakseni vetää kyllä viitisen litraa. Varmasti nuo ajovalojenpesimet suhteessa aika paljon sitä kuluttavat, kun ruutaavat kovemmalla paineella tuota kautta. Hyvin yleinen koodauskysymys tuntuukin olevan, että kuinka tuon saisi ruikkimaan harvaksemmaltaan. Toisaalta kun katselee omaa suolakuorrutettua roccoaan, niin kyllä nuo umpiot tuppaavat siihen malliin kurautumaan tukkoon, että selvästikään liikaa niitä ei ole kyllä pesty. :)   Tietenkin tuon paskan irroittamiseen tarvitaan muutenkin jo järeämmät keinot.

Mikko

Lasinpesunestettä tosiaan menee, 8 kahden litran lasol-pulloa on mennyt ehkä tuolta marraskuun alusta 1:1 - 1:3 sekoitussuhteilla. 5 litraa vetää tuo säiliö. Pitäiskin taas täyttää.

Toisaalta vaikka kuinka pesunestettä ruikkii niin eipä se tuulilasi vaan meinaa puhdistua. Tosi tiukasti jämähtää tuo moska kiinni. Sitten kun Sciroccon sumutin ei liikkeellä jaksa ruikkia kuin puoleen väliin tuulilasista niin pari kertaa on ollut lähellä ettei olisi tarvinnut pysäyttää tien varteen pesemään tuulilasia.

OMK

Mä oon ihmetellyt myös että minkä kokonen se pesurin säiliö on kun nyt on huhtikuusta ajettu 10tkm ja alkuperäiset lasinpesunesteet on vielä käytössä  ;D Nimim. syttyykö lamppu kun lasinpesuneste on loppu

Valoihin koitan olla ruikkimatta turhaan, kun ei se niitä lamppuja kumminkaan puhdista.

Kasis

Lainaus käyttäjältä: OMK - 11.01.12 - klo:23:27
Mä oon ihmetellyt myös että minkä kokonen se pesurin säiliö on kun nyt on huhtikuusta ajettu 10tkm ja alkuperäiset lasinpesunesteet on vielä käytössä  ;D Nimim. syttyykö lamppu kun lasinpesuneste on loppu

Valoihin koitan olla ruikkimatta turhaan, kun ei se niitä lamppuja kumminkaan puhdista.

Vain valoille turhaan ruikkimatta ??? :D
Kokeile huomenna(siis tänään), toimiko sulla koko "pissapoikajärjestelmä" :D
Se valo kannattaa testata, esim. ruikit vaikka kotipihassa sen säiliön tyhjäksi, niistä alkuperäisnesteistä, jotka.. :D :D ..ovat... :D
..kohta 9kk vanhat :D ;D :'( :D

Missä päin Suomea on noin hyvät kelit, ettei pissapoikaa tartte täyttää? :D
^Mikkokin on käyttänyt jo 16l Lasolia. ;)

OMK

Ihan normaalisti ne pesurit pelittää  :D

Ihan tässä pks seudulla tulee pääasiassa ajettua, kehä I ja sen molemmin puolin. Aika harvoin itseasiassa on sellasia kelejä että oikeesti sitä pesuria tarvitsee, vain kun ei sada ja tiet alkaa kuivumaan jolloin kura kerkii kuivua lasiin. Yleensä edessä ajavat tai vesisade pitää huolen siitä että tuulilasilla on vettä tarpeeksi.

Mikko

Nyt aletaan olla jo pahasti sivussa aiheesta, mutta ainakin Länsiväylällä tuo muiden renkaista lentävä "vesi" on sellaista tatinaa, että lähtee vain useamman kerran ruikkimalla tuulilasista pois, jos siis silloinkaan. :)

Mikko

Olisi taas portugalilaisella eBayssa kaikkea kivaa myynnissä. Valkoiset R:n takapuskuri (kaikkine osineen) ja takaspoileri sekä R:n pakoputkiston takapönttö ulostuloineen "vapaasti huudettavana". :-* Onneksi ei ole yhtään ylimääräistä rahaa. Muuten voisi huutamaan sortuminen olla lähellä.

Xenonitkin (+ kaikki tarvittavat osat pl. automaattinen korkeudensäätö) näyttäisi olevan huudettavana (ainakin vielä) halpaan hintaan.

sjobbe

Lainaus käyttäjältä: SciroSJK - 11.01.12 - klo:21:57
Oletko säästynyt ikkunaongelmilta?
Tänä talvena mun autoa on riivannut ikkunoiden lisäksi myös lukkojen jäätyminen  :'(
Ilmeisesti toi lukkojen jäätyminen on volkkareiden perisynti?? Viime viikolla oli aluksi vaikeuksia saada ovi auki ja
sitten, kun se aukesi ei mennytkään enää kiinni....perkele...meni hermot :)

Ei ongelmia. Olen jopa pessyt omakotitalon pihalla auton (viimeksi eilen) +1C lämpötilassa, kuivaamatta autoa jälkikäteen. Vaikka öisin menee pakkaselle niin ei ole ollut ongelmia. Tosin aina jos ulkona on +1C tai alle niin ajastan webaston "C5 comfortille" kaukkarista jo illalla ja aamulla on ikkunat auki.

Takaluukkua ei oikeestaan tuu koskaan käytettyä ja pelkääjän puolella harvoin joku.

skriko

Lainaus käyttäjältä: OMK - 11.01.12 - klo:23:27
Mä oon ihmetellyt myös että minkä kokonen se pesurin säiliö on kun nyt on huhtikuusta ajettu 10tkm ja alkuperäiset lasinpesunesteet on vielä käytössä  ;D Nimim. syttyykö lamppu kun lasinpesuneste on loppu

Täällä myös tehtaalla tai maahantuojalla laitetut nesteet 15200 km 9/2010

Taskukeke

On se kumma et joillakin noin hyvin riittää lasinpesunesteet. Pari viikkoa sitten täytin viimeks ja nyt on valo palanu jo kohta viikon...Vähän kummastuttaa ku ite en hirveesti tota nestettä ruiki. Varmaan sitten sisko lallattanu tota pissapoikaa sillon ku on autoo lainaillu. Ajattelin kyllä huollossa sanoo jos voisivat kattoo et vuotaaks se säiliö ku nii tiuhaa joutunu viimeaikoina täyttää.

Kasis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 12.01.12 - klo:19:36
Täällä myös tehtaalla tai maahantuojalla laitetut nesteet 15200 km 9/2010

Onko teillä tulilasi käsitelty jollain aineella vai..?

Pissapojat viettää selibaattia. :D

OMK

No nyt se sitte loppu.. Top up wash fluid! tjms  :o

Pääsee taas kurkkaamaan konepellin alle

Frank

Hei!
Tuli kanssa hommattua Rocco ja kysyisin, oletteko teettäneet jotain vahauksia ja ruostesuojauksia kärryihinne? Ihan pahaa tekee kun suolavesi valuu auton kylkiä pitkin...

Kasis

Onnittelut loisto hankinnasta. ;)

Minkäslainen rocco on(kone/varusteen/uusi/käytetty)?

Pitäisi itsekin varata aika johonkin, joka kunnon vahauksen tekisi.
Lähellä olisi Jumbon Fikos ja pari muuta. Jumbossa saisi varmaan kulutettua sen 1,5-2tuntia.

Kasis

Lainaus käyttäjältä: OMK - 13.01.12 - klo:08:25
No nyt se sitte loppu.. Top up wash fluid! tjms  :o

Pääsee taas kurkkaamaan konepellin alle

Ai nyt jo? :D

OMK

Itsekin olin vähän miettinyt jonkinlaista kestovaha käsittelyä keväällä kun auto alkaa olemaan vuoden vanha, on ainakin maali kuivunut läpikotaisin ja voisi päästä eroon siihen asti kerääntyneistä pyörre yms jäljistä.

Lasinpesunesteet on yhä täydentämättä.. Omasta mielestä muuten aivan loistava tuo Sciroccon konepellin kannatus tanko systeemi. Ihan kuin toijotassa aikoinaan. Sellainenhan laitetaan ymmärtääkseni vain luotettaviin autoihin joiden konepellin alle ei tarvitse alvariinsa olla menemässä ;D

Varma keskustelun ja kuittailun aihe työkavereiden yms kanssa kun kehuvat kaasujousitettuja konepeltejään

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Frank - 13.01.12 - klo:14:14
Tuli kanssa hommattua Rocco ja kysyisin, oletteko teettäneet jotain vahauksia ja ruostesuojauksia kärryihinne? Ihan pahaa tekee kun suolavesi valuu auton kylkiä pitkin...

Onnea ja tervetuloa! :)

Itse teetin Silver Seal One pinnoitekäsittelyn omaan Sciroccooni parin viikon käytön jälkeen (tammikuussa 2011). Alkuun tuntui jopa imevän suolat pahemmin pintaan, mutta toisessa pesussa tuon laiton jälkeen jo alkoi olemaan paljasta maalipintaa helpompi puhdistettava. Syksyllä käsittelin auton savella jolloin tuo pinnoitekin lähti lopullisesti pois ja vaikka on laadukas vaha auton pinnassa niin tuntuu suola tarttuvan tiukemmin. On tosin vähän erilainen talvi ollut kuin vuosi takaperin.

Muuten olen vahannut auton 3-4 kuukauden välein ja pessyt 1-2 viikon välein.

Ruostesuojauksia ei ole tullut teetettyä.

RoccoScientist

Tervetuloa, Frank! Itse teetätin omaan autooni Silver Seal Nano 2k -käsittelyn muutaman kuukauden jälkeen ostosta, reilu puolitoista vuotta sitten. Sen jälkeen autoon on vedetty kerran kovavaha pintaan. Mitään ruostesuojausta en ole autoon teettänyt, mutta ensi keväänä olisi tarkoitus vetää tuo Silver Seal Nano 2k pois ja siirtyä Silver Seal One pinnoitteeseen. Syy tähän on se, että Nano 2k on kolmen vuoden takuulla, mikä tarkoittaa ettei autoa voi tuona aikana puhdistaa savella, jos haluaa pitää pinnoitteen paikoillaan. Pinnoite ei kuitenkaan estä esim. jarrupölyn tarttumista, eli autossa on pieniä ruostepisteitä maalipinnan päällä, jotka pitäisi poistaa savella kun pelkkä käsinpesu ei tunnu riittävän. One taas on vain vuoden takuulla, joten auton voi hyvällä omatunnolla käsitellä tuolla kerran vuodessa, jolloin kovavahojenkaan kanssa ei tarvitse leikkiä.

Sitten asiasta kolmansiin. Tuli eilen lähdettyä töistä pienessä kiiressä ja totta kai sitä sitten tuli hoppuiltua niin, että onnistuin nirhaisemaan puskurin reunuskivetykseen. Hieman otti päähän. Jälki on peukalon pään kokoinen, mutta onneksi pääosin puskurin alaspäin kaartuvassa osassa, eli siitä ei kovin hyvin näe autoa katsellessaan. Paikkamaalille tulee taas tarvetta... Tänään tuli vuorostaan huomattua, että kuskin puoleisen lasipesurin "kannen" toinen puoli oli koholla ja sen alla puristuksissa näkyi jotain muovista ja vihreää. Näyttäisi siltä, että jokin klipsi on katkennut ja jäänyt puristuksiin. En saanut muovinpalaa pois, kun en viitsinyt riuhtoa pesuria ylös sen nyt-hieman-huterammin-kiinni-olevasta kannesta pitäen. Yksi asia lisää takuuhuoltolistalle, siis.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

javelin

No niin, nyt sitten tuli uusi auto viimein pihaan, harmi vain että tiet ovat kuin pottupeltoja niin ei oikein vielä pääse nautiskelemaan  :(
Golf 2.0 TDI DSG , edellinen Scirocco 1.4 TSI DSG 118 kW Candy White 2012

RoccoScientist

Onnittelut! Kyllä se kevätkin vielä koittaa. =)

Mikko

Onnittelut täältäkin, tuleekin oikein isolla joukolla uusia Roccoja foorumille. :)

Itsellä taas auton peräpää piti tänään melkoista rutinaa ja kolinaa. Ajattelin, että tuonne olisi jäätä kertynyt johonkin, mutta ainakaan tunnin parkkihallisulattelu ei tuntunut auttavan. Toivottavasti vähän pidempään sulattelu auttaa.

Kasis

Onnittelu täältä myös!

Vuosi aluillaan, eikä kuukausi ole edes kunnolla alkanut, niin ainakin 2 roccoa jo lisää!
Tällä vauhdilla mennään octavioista kohta ohi. :D

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 13.01.12 - klo:22:43
Onnittelu täältä myös!

Vuosi aluillaan, eikä kuukausi ole edes kunnolla alkanut, niin ainakin 2 roccoa jo lisää!
Tällä vauhdilla mennään octavioista koha ohi. :D
Muistakaa jarruttaa sitten ettei mene pitkäksi  ;D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Kasis

:D :D :D

Pakko lisätä, ettei joku "suutu". Tarkoitin sitten vain ja ainoastaan määrällisesti, kun kyyseessä taitaa olla "markkinajohtaja"(ocu) ;)

Kasis

Mukavaa kun on pakkasta, mutta kuskinoven lukitusmekanismi on jäässä.
Oven saa hienosti auki, mutta kiinni saaminen on toinen juttu.
Nyt on 2. kerta, kun "pompauttimet" ovat jäätyneet. Ei nouse kunnolla lukosta irti, eli ei pompauttimien verran edes. Vaikea saada sormia väliin, enkä tohdi hirveästi repiäkkään enempää auki, ettei mene rikki.
"Pompauttimien" pitäisi melkein olla takaluukuntiivisteen toisella puolella, eikä kontaktissa "raakaan" ulkoilmaan. :-\

Edit. Näitä pakkasen tuomia "ongelmia" olisi varmaan useammin, jos ei olisi sisälämmitintä. Ilman lämmitystä ei ole montaakaan lähtöä, varsinkaan pakkasilla.

Mikko

Itsellä kanssa pompauttimet ihan umpijäässä. Aiheuttaa myös melkoista räminää kun takaluukku hakkaa kaikissa töyssyissä edestakaisin. Ei pysy tiukasti paikoillaan kun nuo pompauttimet jäätyy pohjaan. Näin olen ainakin tuon takapään räminän ja kolinan tulkinnut.

Viimeiset kolme kertaa on autoon pitänyt mennä myös luottokorttia vingauttamalla, kun ei ikkuna muuten irtoa tiivisteestä. Heti huomasi kun auto oli eilisen taivasalla verrattuna, että on normaalisti katoksen alla. Palasi kaikki talviongelmat välittömästi.

sjobbe

Eikö toi hemmetin start-n-stop oikeesti ota huomioon pakkasta?
Aivan järjetöntä että sammuttaa moottorin -10C lämpötilassa hieman sen jälkeen ku on lähtenyt ajamaan. Jopa öljyn lämpötila on vielä niin alhainen ettei näytä sitä...

Jostain olin saanut käsityksen että start-n-stop ei toimi pakkasella, mutta näin ei näköjään ole :(

ettelbruck

Lainaus käyttäjältä: sjobbe - 16.01.12 - klo:12:03
Eikö toi hemmetin start-n-stop oikeesti ota huomioon pakkasta?
Aivan järjetöntä että sammuttaa moottorin -10C lämpötilassa hieman sen jälkeen ku on lähtenyt ajamaan. Jopa öljyn lämpötila on vielä niin alhainen ettei näytä sitä...

Jostain olin saanut käsityksen että start-n-stop ei toimi pakkasella, mutta näin ei näköjään ole :(

Tänään ei koti-Flamingo-Kannelmäki-koti-reissulla sammuttanut kertaakaan, pakkasta 11-14 astetta. -7:ssä vielä sammutti vaikka lämmöt 3,5km jälkeen aika matalalla.
Bensatankin avausluukku on tykännyt konstalla, oli jäätä välissä ja käytävä sulattamassa lämpimässä parkkitalossa... Kuivaus auttoi, nyt toimii kun ei taivaalta ole tullut kosteaa tavaraa.
Suurempi riesa tuo Defan lämmityspiuha, on niin (tarpeettoman) hienouraista muovityötä että kosteus pyrkii väkisin väliin. Ei meinaa saada lämmitykseen kuin ankaran puhaltelun avulla, saa kontata Sciroccon edessä kuin jossain riittimenoissa.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: sjobbe - 16.01.12 - klo:12:03

Kyllä sen pakkasella pitäisi toimia, mutta kun järjestelmän tulisi ottaa huomioon mm. moottorin ja kabiinin lämpötilat, niin käytännössä moottori ei pätkäajossa ainakaan minulla sammahtele. Outoa, että järjestelmä on sinulla tuollaisissa olosuhteissa sammuttanut moottorin. Jos jatkuu, niin itse ottaisin varmuuden vuoksi yhteyden huoltoon.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy