Yleistä Sciroccosta

Aloittaja RoccoScientist, 07.12.09 - klo:00:30

« edellinen - seuraava »

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: skriko - 22.05.11 - klo:18:23
Toivotaan että muuttuisi vielä. Ei ne Toyotan pojatkaan sitten mitään tiedä, väittivät kyseisen auton tulevan meillä myyntiin 2011. Eipä olisi ensimmäinen kerta, kun autoliikkeestä annetaan väärää tietoa.
No viime viikolla auto oli vielä tällä mallilla;
http://www.worldcarfans.com/111051633431/toyota-ft-86-spied-in-germany

Paria päivää myöhemmin se näytti tältä;
http://www.worldcarfans.com/111051833485/toyota-ft-86-coupe-spied-again-with-changes

Eli kyllä sitä tuotantoversiota vasta testataan. Yleisestihän on arvuuteltu julkistuksen tapahtuvan Tokion motorshowssa joulukuussa. Lisäksi Toyota on ilmoittanut, että julkistuksen jälkeen ensin autoa aletaan myydä kotimarkkinoilla Japanissa. Villi veikkaukseni on, että aika pitkälle ensi vuoteen menee ennenkuin ensimmäiset autot Pohjolan perälle eksyvät.

Sori offtopic.

P.S. Täytyy nyt toivoa, että jättäisivät ainakin tuossa toisessa linkissä näkyvän järkyttävän takaspoilerin pois.

skriko

Kiitoksia linkeistä. Ei siitä taida sitten mitään selvää ottaa vielä millainen se tulee olemaan.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 21.05.11 - klo:18:27
Ei kasva vaan pienenee noin 5 milliä. Eli halkaisija on siis noin sentin pienempi 225/40 R18 koossa kuin 235/40 R18. Rengas on suunnilleen saman kokoinen kuin 205/50 R17 joka ainakin itsellä on talvirenkaana. Ja ainakin omin silmin tuo 17" talvirengas näyttää paljon pienemmältä kuin 18" kesärengas.

Tähän liittyen on itse tullut pohdittua, että pitäisiköhän ensi kesänä hommata alle 235/45R18 koon nakit tuon normin sijaan (tai 235/40R19 235/35R19:n sijaan). Halkaisija kasvaisi 24 mm eli tuota renkaan ja lokarin väliä saisi joka suuntaan kavennettua 12 mm, mikä saattaisi ulkonäöllisesti toimia varsin hyvin. Maavarakin tietysti kasvaisi hieman, mutta auto olisi silti vakiota matalampi.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

re2

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 23.05.11 - klo:12:31
Tähän liittyen on itse tullut pohdittua, että pitäisiköhän ensi kesänä hommata alle 235/45R18 koon nakit tuon normin sijaan (tai 235/40R19 235/35R19:n sijaan). Halkaisija kasvaisi 24 mm eli tuota renkaan ja lokarin väliä saisi joka suuntaan kavennettua 12 mm, mikä saattaisi ulkonäöllisesti toimia varsin hyvin. Maavarakin tietysti kasvaisi hieman, mutta auto olisi silti vakiota matalampi.

Tuota vaihtoehtoa mietiskelin minäkin, mutta 235/45R18 on aika kallis koko ja mittarivirhe kasvaa 3.7%:ia. Miten tuo 12mm korkeampi renkaan profiili sitten vaikuttaa ajotuntumaan? Tuossa mainitsemassasi 19" renkaassahan ero on aavistuksen pienempi.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: re2 - 23.05.11 - klo:12:58
Tuota vaihtoehtoa mietiskelin minäkin, mutta 235/45R18 on aika kallis koko ja mittarivirhe kasvaa 3.7%:ia. Miten tuo 12mm korkeampi renkaan profiili sitten vaikuttaa ajotuntumaan? Tuossa mainitsemassasi 19" renkaassahan ero on aavistuksen pienempi.

Itse asiassa mittarivirhe pienenee. Omassa autossa mittarin näyttäessä 100 km/h on todellinen nopeus n. 94 km/h. Isomman renkaan myötä todellinen nopeus olisi n. 98 km/h. Tämä pitäisi tietenkin ajaessa ottaa huomioon, mutta mittaristoa ei sentään tarvitsisi kalibroida uudelleen. En kyllä tiedä miten tuo korkeampi profiili vaikuttaisi ajotuntumaan. Teoriassa meno voisi olla vähän pehmeämpää, mutta kantavuus näytti ainakin Continentalin SportContact 3:ssa olevan tuolla isommalla profiililla suurempi, eli renkaan rakenne on tukevampi ja siten mukavuusetukin voi olla olematon. Uskoisin, että Suomen teillä suurin muutos ajotuntumassa tulisi tuosta leveyden muutoksesta 205->235 ja tuon profiilivaikutuksen jäävän sitten tämän muutoksen rinnalla häviävän pieneksi.

re2

^ Jaa noinkos päin siinä käykin. Huono viikko minulla kun kaikki arviot menevät väärinpäin.  :)
Tässä tapauksessa en arvannut mittariheiton vakiorengastuksella olevan ihan noin suuri - toki jokaisen vakiorengaskoonkin välillä renkaan kehä pikkuisen vaihtelee. Sinällään olisikin hienoa, jos ajotietokoneeseen voisi syöttää aina valitun rengaskoon ja mittarilukemat suhteutettaisiin siihen. Mittarin ilmoittamia ajokilometrimääriä kuitenkin käytetään monesti laskutuksen perusteenakin esim. kilometrikorvauksissa, niin olisihan se hienoa kun lukemat saataisiin niin lähelle oikein kuin mahdollista. Mitään varsinaista teknistä estettähän tuon toteuttamiselle ei nyt luulisi olevan.

EDIT: Joku nyt tietenkin kommentoi, että rengaskoon vaihtelemisesta aiheutuvat mittariheitot ovat olemattoman pieniä eikä niillä ole käytännön vaikutusta yhtään mihinkään, mutta periaatteessa ko. ominaisuuden tarjoaminen olisi fiksu veto. Mikä tahansa mittari, joka näyttää mitattavan määreen väärin, on huono mittari.

Mikko

Ei kai kukaan pyörinyt Rising Blue -värisellä Sciroccolla Espoonlahden S-Marketin pihassa tänään klo 17 aikaan?

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: re2 - 23.05.11 - klo:14:38
^ Jaa noinkos päin siinä käykin. Huono viikko minulla kun kaikki arviot menevät väärinpäin.  :)

Siinä mielessä olet tietysti oikeassa, että jos nopeusmittari näyttäisi oikein, niin silloin mittarivirhe kasvaisi. Heitin kyllä itsekin vääriä arvoja, sillä tähän nykyiseen 205/50R17-rengastukseen verrattuna mittari näyttää 4,8% vähemmän kuin 235/45R18-koossa. Tuo mittarivirhe siis käytännössä kumoutuisi. Ja tosiaan, ei pitäisi olla teknisesti mitenkään vaikeaa toteuttaa tuo rengaskoon huomioiminen vaikkapa ajotietokoneen kautta.

snoogie

Scirocco kävi tänään ensimmäistä kertaa longlife-huollossakin, mittarissa taitaa olla n. 26000. Vielä ei kerinnyt mittaristo ilmoittelemaan, vein muuten vain. Tulipa samalla puheeksi huollon kanssa takuu, omaksi yllätykseksi takuuta onkin 2 vuotta siitä kun auton olen rekisteröinyt. Ostin periaatteessa tuon käytettynä (ainakin käytetyn hinnalla, ajettu oli tosin 40km), tuotu Saksasta, eikä siis aikaisemmin rekisteröity. Oletin kuitenkin että takuun laskeminen olisi alkanut jo aikaisemmin. Mikäs siinä, kyllä tämä minulle sopii.

skriko

Lainaus käyttäjältä: snoogie - 24.05.11 - klo:16:12
Scirocco kävi tänään ensimmäistä kertaa longlife-huollossakin, mittarissa taitaa olla n. 26000. Vielä ei kerinnyt mittaristo ilmoittelemaan, vein muuten vain. Tulipa samalla puheeksi huollon kanssa takuu, omaksi yllätykseksi takuuta onkin 2 vuotta siitä kun auton olen rekisteröinyt. Ostin periaatteessa tuon käytettynä (ainakin käytetyn hinnalla, ajettu oli tosin 40km), tuotu Saksasta, eikä siis aikaisemmin rekisteröity. Oletin kuitenkin että takuun laskeminen olisi alkanut jo aikaisemmin. Mikäs siinä, kyllä tämä minulle sopii.

Sehän oli Snoogie hieno juttu.

Kiviharju

Tänään bongasin ensimmäistä kertaa vihreän Sciroccon liikenteessä, aikaisemmat olleet vain halliautoja.
Tässä oli panoraama kattoikkuna, xenonit ja tietysti Interlagosit.
Oli aika hieno rocco kaikenkaikkiaan, tuo väri on kyllä paras valinta siihen ;D
Audi A4 Allroad quattro -17

POSSU

Näin eilen naapuritalon pihassa (tammisto) vihreän roccon kans-hieno väri livenä...

Taskukeke

Mäkin bongasin eilen vihreen tammistossa. Voiskohan olla uus auto ku en oo vastaavalla rekkarilla ennen nähnyt...ei noita tässä pk-seudulla vissiin montaa ole? Pari valkosta tuli myös bongattua pasilan suunnalla alkuillasta.

RoccoScientist

Vantaan VW Centerillä on ainakin ollut Viper Green Scirocco koeajoautona, mutta en muista oliko se noin hyvin varusteltu. Itse bongasin maanantaina yhden Reflex Silver Sciroccon ja viikonloppuna joku oli liikkeellä kaivarissa Salsa Red-värisellä esittelyautolla. Kaivari on aurinkoisena viikonloppuna kyllä hyvä paikka bongailla autoja. Tuli Sciroccon lisäksi nähtyä mm. 911 GT3, tuunattu Phaeton, mersun SLS ja Ferrarin poistuva nelipaikkainen malli (Scaglietti?).

snoogie

@ Sjobbe, "Mulla sama operaatio (kiiltävä) + ovien ikkunat 25. päivä." ==> teippauksesta.

Laitappa kuvia kun on teippaus tehty, itsellä siirtyi huomiselle tuo teippausprojekti.

Edit: työpaikan parkkikselle oli ilmaantunut tdi Scirocco, tietenkin Rising bluena. Joutuuko  tässä kohta auton vaihtoon, kun näitä joutuu jo väistelemään..?  ;D

sjobbe

Lainaus käyttäjältä: snoogie - 25.05.11 - klo:12:47
@ Sjobbe, "Mulla sama operaatio (kiiltävä) + ovien ikkunat 25. päivä." ==> teippauksesta.

Laitappa kuvia kun on teippaus tehty, itsellä siirtyi huomiselle tuo teippausprojekti.

Edit: työpaikan parkkikselle oli ilmaantunut tdi Scirocco, tietenkin Rising bluena. Joutuuko  tässä kohta auton vaihtoon, kun näitä joutuu jo väistelemään..?  ;D

http://www.saunalahti.fi/~uzzi/linked/IMG_1020.jpg - Ikkunat (huom taustalla musta auto)
http://www.saunalahti.fi/~uzzi/linked/IMG_1021.jpg - Katto

MoFFe

snoogie

^^ Hienohan siitä tuli, itsekin juuri pääsin teippauksesta, yritän raapia jotain kuvia kasaan illemmalla.

Tikka

Mukavasti sopii musta katto Sciroccoon. Kymmenen pistettä.

Taskukeke

Hieno on! Kuinkas paljon makso toi teippaus?
Itellä käyny kans mielessä sama operaatio.

sjobbe

Teippauksen teki Teippi-Z. Olen itse ihan tyytyväinen paitsi leikkauksiin antennin ympräillä.
Ehdotan että antennin irrottaa jo kotona niin onnistuu teippaus paremmin. Mulla sitä ei irroitettu.

Ikkunat 3M 50% kalvolla - 120e
Katto - 230e

snoogie

Sain itsekin raapaistua kokoon kuvat teippauksesta tänä aamuna.

Teippausta ei viety takalipan yli kokonaan, vaan jätettiin vähän omaakin väriä näkyviin. Teipin viimeistely on enemmänkin matta, vaikka kyllä tuokin tuntuu vähän kiiltelevän. Kuulemma kuitenkin huomattavasti vähemmän naarmuuntuva kuin kiiltävä.

Tästä näkee vähän sävyeroa normaaliin, kovin räikeästi tuo ei edes erotu loppujen lopuksi.

MoFFe

Hieno tuostakin tuli! Peukku pystyyn!  8)

Aanold

Lainaus käyttäjältä: sjobbe - 27.05.11 - klo:09:11
Teippauksen teki Teippi-Z. Olen itse ihan tyytyväinen paitsi leikkauksiin antennin ympräillä.
Ehdotan että antennin irrottaa jo kotona niin onnistuu teippaus paremmin. Mulla sitä ei irroitettu.

Ikkunat 3M 50% kalvolla - 120e
Katto - 230e

Hehe, muistan nähneeni VV Center Airportin valkoisessa esittelytilassa olleen roccon myyntilapussa hinta kattoteipeille 900e. :) Jos se tuonhintaista on, voisin kuvitella nykäiseväni omaankin jottei Panoraman jälkeen loppuisi lyhyeen tuo musta väri...

re2

Huolestuttavaa kuinka hyvin tuo teippaus toimii. Mattamusta katto sinistä vasten tekee palveluksen noille vanteillekin. Black'n'blue -teema toimii vähintään yhtä hienosti kuin mustavalkoinenkin.  :)

MoFFe

Pertsa

Mitenkähän tuo teippaus tai lähinnä leikkaus tehdään esim. tuossa kattospoilerissa. Laitetaanko siihen ensin teippi koko alueelle ja leikataan muotoonsa kun teippi on paikallaan? Tuli vaan mieleen kun jostain joskus luin että oli teippauttanut autoonsa jotain mainosteippauksia tms. niin oli jollain veitsellä leikattu rajat sitten kun teippi oli paikallaan ja maalipinnassa selvät leikkuuveitsen jäljet.

snoogie

Oma teippaus maksoi 180â,¬. :) www.muiron.fi

re2

^^Eikös nuo fiksuimmissa teippifirmoissa ainakin leikata koneella syötettyjen mittojen ja muotojen mukaan, niin että teippi on oikean muotoinen jo siinä vaiheessa kun sitä aletaan autoon kiinnittämään.

Pertsa

^Juu voi hyvinkin olla. Mulla ei ole kokemusta noista miten noita teippauksia tehdään.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy