Kesärenkaat 2011 - testejä, kokemuksia, mielipiteitä

Aloittaja vkjoki, 16.03.11 - klo:20:58

« edellinen - seuraava »

tsiih

Kannattaako tuota enempiä miettiä enää, micheliniä alle niin loppuu tärinät. Itse en moisista ainakaan maksaisi.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

jkvi

tsiih; Tuo on se toinen vaihtoehto asian ratkaisemiseksi. Kokkolassa ei ollut enää Vianorilla sesonkiaukioloja, joten pienen tärinän kanssa tänään tuli ~800km. Tuo matka vahvisti sen, että tärinä lähtee jollakin konstilla meidän pihasta ensi viikolla. Jos autolla ajettaisiin pelkästään paikallisia ajeluja max 80-90km/h vauhdilla, suurin osa ihmisistä ajeleisi tyytyväisenä.

Matkan varrella tuli asiasta keskusteltua parin ihmisen kanssa sekä muut asiantuntijat päälle viikon aikana ja lopputulemana vika lienee joko renkaissa tai tasapainotuskoneessa. Jos vika on tuossa koneessa, sama rumba jatkuu myös niillä misukoilla ensialkuun. Täältä on näet 110 km seuraavaan mahdollisesti luotettavaan tasapainotuskoneeseen...
CRDi & Collection

Karvis

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 06.05.11 - klo:22:25
Mutta miten selität tuon, että muutaman kymmenen kilsan matkalla painojen tarve muuttuu noin oleellisesti?

Regas ei lienee ole noussut kunnolla vanteelle, silloin se elää vanteella koko ajan ajettaessa joten painotukset heittelee miten sattuu. Samaa ongelmaa oli mulla Ocun 19" renkaissa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

jkvi

LainaaRegas ei lienee ole noussut kunnolla vanteelle, silloin se elää vanteella koko ajan ajettaessa joten painotukset heittelee miten sattuu.
Niin, voihan se olla noinkin. Toisaalta, jos tuota teoriaa lähtee elättämään pidemmälle, niin vähintään kolmeen-neljään kertaan, ainakin, vanteille laitetut tai käännellyt renkaat eivät sitten nouse koskaan kunnolla vanteelle.
CRDi & Collection

Karvis

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 07.05.11 - klo:21:46
Niin, voihan se olla noinkin. Toisaalta, jos tuota teoriaa lähtee elättämään pidemmälle, niin vähintään kolmeen-neljään kertaan, ainakin, vanteille laitetut tai käännellyt renkaat eivät sitten nouse koskaan kunnolla vanteelle.

Ocun renkaita ei saatu koskaan kunnolla vanteelle vaikka niitä kokeiltiin käsitellä muokkauskoneessakin, sen näkee kyllä tasapainotuskoneessa pyörittämällä jos rengas ei ole kunnolla vanteella.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

jkvi

Kumit ja vanteet pyörivät kyllä tasapainotuskoneessa ihan kelvollisen näköisesti.
CRDi & Collection

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 06.05.11 - klo:22:28

Veli joskus sanoi että renkaan kyljessä on (kaksi) värjättyä täplää (en muista värejä)
Joiden väliin pitäis tulla venttiili.
Nuo merkit näyttäis olevan sisäpuolella, eli auton alla.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

jkvi

Contin 4x4 alle ja tärinää ei ainakaan vielä tunnu. Painojen määrä ihan sama ja jopa yhdessä vanteessa isompi kuin Nokialaisilla( 170g). Tuota käänneltiin vanteella moneen suuntaan, mutta vähemmällä siitä ei saatu rengasta. Renkaan kylkeen tehtiin tussilla jälki ja painojen paikka muuttui renkaan mukana sitä mukaa kuin sitä pyöritettiin. Nyt kädet ensin kyynärpäitä myöten ristiin, jotta pysyisivät tasapainossa edes muutaman tunnin.
CRDi & Collection

MasTurbo

Tuli tilattua contin premium contact 2 renkaat 205/55/16 koossa v sarjan farkku golffiin. Lienee ihan kelpo kumit kyseessä.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Kale

^onhan ne testeissä aina olleet kärkipäässä. Ainoa vikahan niissä on nopeahko kuluminen.

MasTurbo

Meillä tulenee kesässä ajoa noin 10tkm joten kulmien ollessa ok eiköhän nuo 2kesää kestä.Muutoin ovat viimeiset contit.

torso1

Joo, tuli tilattua omaan B8 quattro farkkuun Michelinin PS3:set 225/45 R18 91V -koossa. Kantavuus riittää nippa-nappa. Jää 17,5 kg vielä vajaata per puoli kun kattoo rek. otteen painavampaa eli takapään max. akselimassaa (1195 kg). Toinen vaihtoehto olisi gummeiksi ollu PS2:set 95Y kantavuudella mut niillä olisi mennyt n. kuukausi rantautua suomen maalle. Viikon päähän lupasivat noi PS3:set. Toivottavasti hyvät renkaat ja ettei kulusivat ihan ekana kesänä puhki ??? ???

kömmerö

Viime vuonna loppu syksystä vaihoin michelin ps3 225/45/17 , pikkaisen olen pettynyt renkaisiin koska kulutus nousi huomattavasti entisiin Pirelleihin verrattunu. Ainakin vielä näiden alku kokemuksien mukaan ovat viimeiset kesä misukat.
Audi S3 8V
ex.VW Golf R , Audi a3 1.8tfsi

M0gstis

Itse asensin viime viikolla Passatin alle Syronin Race1 Plus 225/45/17 kumit. Parisataa kilometriä tullu renkalla päristeltyä. Kovin tarkkaa analyysia ei oikein noilla kilometreillä pysty antamaan, mutta omaan korvaan kohtuu hiljaisilta tuntuvat.

MasTurbo

Contit saapui.Paistettu vko12 2011,ei paha :-X
Perjantaina klo8 sais allensa.

Kale

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 10.05.11 - klo:06:41
Tuli tilattua contin premium contact 2 renkaat 205/55/16 koossa v sarjan farkku golffiin. Lienee ihan kelpo kumit kyseessä.

Hirveän vatvomisen jälkeen tuli pistettyä tilaukseen camskillistä contin premium contact 2 eco renkaat 205/55/16 koossa v sarjan farkku golffiin. PC2:set on kuitenkin olleet aina testien kärkipäässä ja toivottavasti tuo eco merkintä tarkoittaa pienempää vierinvastusta ja pidempiä käyttökilometrejä. Nopeusluokka tuli valittua korimallin mukaan...eiku ihan hinnan perusteella. Saattuivat vaan olemaan V-luokassa jonkun kympin edukkaammat kuin H-luokassa. Michelinin Energy Saverit olisin muuten ostanut mutta nuukuus iski.
http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m62b0s291p61011

MasTurbo

Jumanlavita kun on hiljaset noi contit...kad dääm :o :o :o

Kale

Lainaus käyttäjältä: Kale - 13.05.11 - klo:11:12
Hirveän vatvomisen jälkeen tuli pistettyä tilaukseen camskillistä contin premium contact 2 eco renkaat 205/55/16 koossa v sarjan farkku golffiin...

Yllättäen olikin sitten tullut camskillistä postia että toimittajalla on hinnat nousseet plaah plaah ja uusi hinta onkin sitten £69.74 per kumi kun alkuperäinen hinta oli £62.5. Netissä edelleen tuo edukkaampi hinta. Vaihdoin sitten suosiolla energy savereihin...

torso1

Paljonko olette laittaneet rengaspaineita A4 B8 Quattroon 225/45 18" tuuman renkaille ja mitkä olette todenneet hyviksi???? Auton ohjekirjahan ei tunne ks. kokoa ja paineet eivät kyllä tässä rengastuksessa ole samat kuin esim. 245/40 18" koossa..

torso1

Lainaus käyttäjältä: torso1 - 19.05.11 - klo:22:11
Paljonko olette laittaneet rengaspaineita A4 B8 Quattroon 225/45 18" tuuman renkaille ja mitkä olette todenneet hyviksi???? Auton ohjekirjahan ei tunne ks. kokoa ja paineet eivät kyllä tässä rengastuksessa ole samat kuin esim. 245/40 18" koossa..

Vastaanpa itse omaan viestiini ;D

Eli Continental tarjoisi tämmösiä paineita ks. rengastukselle:

Aika isoiltahan nuo vaikuttaa..liekkö suunniteltu renkaan max. nopeudelle.. ??? ???

Tos®

Nuohan näyttää aivan normipaineilta joita tulee käyttää matalan renkaan kanssa  ;D
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

MoFFe

Itse ostin Kumho Ecsta KU31. Hyvät renkaat, ainoa miinus on rengasmeteli. Todella paljon riippuen tien laadusta ja asvaltista.
Koko on 225/35/19.
Mutta hinta laatu suhde on hyvä mielestäni. Ovat toimineet hyvin kuivalla ja sateisella säässä ja jopa "kylmällä".
Olen ajannut noin 5000 km.

Rengas paine minulla on ~2.7.

torso1

Mulla on nyt edessä ja takana 2,55 Bar (mitattu Michelinin digitaalimittarilla) edessä ja takana. Auto on siis A4 Avant B8 2.0 TDI 125kW Quattro ja renkaina uudehkot Nokian Hakka Z:t. Liekkö pikkasen liian vähän paineita.. ???

ps. On muuten mukavat ja ihmeen hiljaiset renkaat ajella.. ;)

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: torso1 - 20.05.11 - klo:09:55
Mulla on nyt edessä ja takana 2,55 Bar (mitattu Michelinin digitaalimittarilla) edessä ja takana. Auto on siis A4 Avant B8 2.0 TDI 125kW Quattro .

Kait maar se noillakin menee, sulla kumminkin raskas diissel-motti niin kokeileppa vaikka 2.8 eteen ja 2.7 taakse niin luulenpa että rullaa inan paremmin, noilla paineilla menen itse.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Tos®

Muutama tankkaus takana GY efficientgrip ajoa (viimeisin 6,3/41).
Vertauksena viimevuoden kulutukseen (6,6 - 7.2), liki sama keskinopeus (36-41).

Puoli litraa säästöä.

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

brainsurgery

TKe_

Mulla on sama havainto kuin Tos®. Aikaisemmat renkaat olivat GY Optigrip ja nyt alla pyörii GY EfficientGrip. Optigripissä ilmeisesti se kuvio lisää vähän vierintävastusta, kun se "aukeaa" kuluessaan. Optigripit kesti tautisin hyvin kulutusta, n. 35tkm tuli ajettua niillä ja vieläkin olisi varmaan päässyt, mutta passatin rengaskulmat oli sen verran poskessa, että kulutti renkaat väärin (ja siitä tulee suurin miinus Optigripeille, kun ne kuluvat epätasaisesti niin niistä tulee TODELLA äänekkäät renkaat).

Kriminalpolizei Lederhose

Pari rengasrautanyrkkisääntöä isältä pojalle. Huonoja tai hyviä.

Jos haluat säästää polttoainekuluissa - kavenna renkaan leveyttä ja kevennä/pienennä vannetta.

Jos ajat paljon - voit ajaa huonommilla renkailla. Paljon ajava tietää ja oppii renkaan käytöksen ja heikkoudet paremmin kuin erittäin vähän ajava. Toisin kuin vähän ajava, hänen kannattaa aina ostaa paras mahdollinen rengas, yllättävät ääritilanteet silloin turvallisempia, jos/kun ei hallitse kulkuneuvoaan.

Halvalla ei saa parasta.

Erot kuningasmerkkien välillä turvallisuusnäkökulmasta katsottuna marginaalisia.

ATM

Nahkapoliisiko vai mikä lie Tom of Finland se pisti mustat nahkahousut paukkumaan?  ;D Totaalinen repeäminen tälle Polizeille.

Kriminalpolizei Lederhose

Ties vaikka!

Viuh! (Nahkapatukka viuhahtaa ilmojen halki)

Tuttavallisesti voitte käyttää lempinimeäni ja kutsua minua nimellä Kriminalpolizei Lederhose Günter!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy