VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Herr K

Lainaus käyttäjältä: joksu - 26.09.16 - klo:20:12
Mittariston välissä on tää pieni näyttö, josta näkyy mm.ajotietokone ja esim. mikä ovi auki. Mistä alkaen tässä mittaristossa on värit mukana, ainakin punainen?

Ittellä oli aikoinaan 2013/2 rekisteröity Golffi highline-varusteilla ja tässä värinä oli vain valkoinen(&musta). Joissain kuvissa kumminkin näkee, että ainakin punaista väriä näytössä on juurikin näyttämään mikä ovi on auki. Onko muitakin värejä ja missä näitä värejä käytetään? Onko esim.ACC:n näytössä?

Tuo värillinen monitoiminäyttö mittaristossa on tosiaan lisävaruste. Värit taitaa mennä jotenkin samalla tavalla kuin soittimen näytössä eli punainen teema musiikille, vihreä puhelimelle ja keltainen kulutus yms. tiedoille
VW Passat Variant GTE

Herr K

Lainaus käyttäjältä: joksu - 26.09.16 - klo:20:12
Mittariston välissä on tää pieni näyttö, josta näkyy mm.ajotietokone ja esim. mikä ovi auki. Mistä alkaen tässä mittaristossa on värit mukana, ainakin punainen?

Ittellä oli aikoinaan 2013/2 rekisteröity Golffi highline-varusteilla ja tässä värinä oli vain valkoinen(&musta). Joissain kuvissa kumminkin näkee, että ainakin punaista väriä näytössä on juurikin näyttämään mikä ovi on auki. Onko muitakin värejä ja missä näitä värejä käytetään? Onko esim.ACC:n näytössä?

Tuo värillinen monitoiminäyttö mittaristossa on tosiaan lisävaruste. Värit taitaa mennä jotenkin samalla tavalla kuin soittimen näytössä eli punainen teema musiikille, vihreä puhelimelle ja keltainen kulutus yms. tiedoille
VW Passat Variant GTE

Herr K

Lähti sama viesti useaan kertaan...  ::)
VW Passat Variant GTE

Teukka8

Onko kenelläkään muilla ollut ongelmia auton oman navigoinnin kanssa? Omassa keväällä ostetussa Golfissa navigointi harvemmin toimii ja ruutuun tulee teksti "ei SAT vastaanottoa". Onko jotain tehtävissä ominpäin vai pitäiskö vaan viedä suoraan liikkeeseen? Takuuta siis vielä hyvin jäljellä..

4motionT5


-Hyvin on orginaali navigointi toiminut n.3vkon kokemuksella, ei häiriö ilmoituksia tms.

huoltoon vaan..
Caddy Maxi Ecofuel 2.0L v.2014
Ex:Caddy Ecofuel 2,0L v.2007
Ex:Golf Variant 1.6TDi 4motion v.2014
Ex:Caddy Maxi 2.0TDi Comfortline v.2011
ex:T5 4motion 2,5L 96kW lyhyt koppa v.2009

Teukka8

Lainaus käyttäjältä: 4motionT5 - 01.10.16 - klo:19:51
-Hyvin on orginaali navigointi toiminut n.3vkon kokemuksella, ei häiriö ilmoituksia tms.

huoltoon vaan..

OK, kai se sitten pitää huoltoon kiikuttaa. Ajattelin vaan, jos asian korjaamiseen olisi löytynyt joku omatoiminen helppo jippo. Muutenhan auton oma navi on varsin kätevä, kunhan vaan toimii. Voisihan sitä sitten samalla mainita huollon yhteydessä pienestä korkeaäänisestä sirinästä, joka ilmeisesti tulee jostain mittariston tienoilta. Ã,,änen kuulee, jos oikein osaa kuunnella eli ei varmasti mikään isompi ongelma. Jos auto ei olisi aivan uusi, niin ei todennäköiseesti kiinnostaisi yhtään, mutta tässä tapauksessa kaikki pienetkin äänet/kolinat kiinnostaa. Myös ilmeisesti takaluukun pohja pitää pientä ääntä kuopissa (luulin ensin, että kyseessää olisi hattuhylly), joten mainitaan sitten siitäkin.

Herr K

Ensi kuussa pitäisi tämän mukaan tulla facelift Golfiin:

http://www.carscoops.com/2016/10/its-final-countdown-vw-to-reveal.html?m=1

Saapa nähdä mitä sitten tulee. Toiset lähteet puhuvat faceliftistä ja toiset huhuilevat jo kokonaan uudesta Golf VIII:stä.
VW Passat Variant GTE

psxgamer

Eiköhän sieltä tule facelift jota VW sitten vaan kutsuu "täysin uudeksi Golfiksi".  ;D

Faceliftiä ei tosiaan esitelty Pariisin autonäyttelyssä. Tai oikeastaan tavallaan esiteltiinkin. e-Golf sähköauto nimittäin vastaa ainakin ohjaamon osalta varmasti aika 1:1 tulevaa faceliftiää. Esillä mm. isompi ja uudistettu viihdejärjestelmän näyttö sekä Passatista tuttu Active Info Display:

https://www.youtube.com/watch?v=2yx8klUC3gs

Herr K

Saattaa hyvinkin olla näin. Kyllähän Golf VI:täkin myytiin täysin uutena, vaikka hyvin pitkälti oli kuitenkin sama kuin Golf V. Kyseessä oli siis vain vähän perusteellisempi facelift.
VW Passat Variant GTE

Gerge

VW Tiguan II Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG
VW Golf VI Highline 2,0 TDI 103 kW 4MOTION

Herr K

Lisää huhuja Golfin faceliftistä:

http://www.carscoops.com/2016/10/facelifted-2017-vw-golf-said-to-feature.html

http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/2017-volkswagen-golf-world-debut-date-confirmed

Tuon mukaan olisi tulossa kokonaan uutta hybriditekniikkaa tarjolle sekä lisäksi sisälle keskinäyttöön olisi tulossa perusmalliksi 8 tuumainen ja isompana vaihtoehtona 9,5 tuumainen näyttö. Hieman erikoiselta kuulostaa tuo hybridiratkaisu, jossa olisi sähkömoottori, turbo ja mekaaninen ahdinkin samassa paketissa. Konsernin perinteisemmissäkin moottoreissa on ollut lastentauteja, niin entäpä sitten tuollaisessa paketissa...
VW Passat Variant GTE

Ritzenhoff

Tuli tänään aamulla kojetauluun teksti, että "inspection in 30 days." Miksi tuollainen? 51tkm ajettu. Juuri vuosi sitten olin 30tkm huollossa. Eikös seuraavan huollon pitäisi olla vasta 60tkm huolto? Mitään ongelmia/vikoja ei ole ollut.... Ala makseleen turhaan mistään extra huolloista.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

b1mpo

Ajotyyli vaikuttaa..  ;)
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Hanksi

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 31.10.16 - klo:13:05
Tuli tänään aamulla kojetauluun teksti, että "inspection in 30 days." Miksi tuollainen? 51tkm ajettu. Juuri vuosi sitten olin 30tkm huollossa. Eikös seuraavan huollon pitäisi olla vasta 60tkm huolto? Mitään ongelmia/vikoja ei ole ollut.... Ala makseleen turhaan mistään extra huolloista.

Nykyisinhän huoltoväli ei ole 2v / 30tkm kuin ensimmäisen huollon osalta. Tämän jälkeen vuosittain tulee käydä inspection huollossa erikseen. Inspection ei oletuksena sisällä esim. öljynvaihtoa, joka tehdään edelleen sen huoltovälinäytön mukaan max 2v tai 30tkm.
Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Hanksi - 31.10.16 - klo:15:11
Nykyisinhän huoltoväli ei ole 2v / 30tkm kuin ensimmäisen huollon osalta. Tämän jälkeen vuosittain tulee käydä inspection huollossa erikseen. Inspection ei oletuksena sisällä esim. öljynvaihtoa, joka tehdään edelleen sen huoltovälinäytön mukaan max 2v tai 30tkm.

Jeps, noin se nykyisin taitaa olla.

Melkoinen huononnus verrattuna vanhaan VAG huolto-ohjelmaan.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

referee

Lainaus käyttäjältä: Hanksi - 31.10.16 - klo:15:11
Nykyisinhän huoltoväli ei ole 2v / 30tkm kuin ensimmäisen huollon osalta. Tämän jälkeen vuosittain tulee käydä inspection huollossa erikseen. Inspection ei oletuksena sisällä esim. öljynvaihtoa, joka tehdään edelleen sen huoltovälinäytön mukaan max 2v tai 30tkm.

10/2013 käyttöön otettu -14 mallin 7 variant 1.2Tsi pyysi ekaan huoltoon 27600km toiseen 57600km ja kolmanteen 87600km. Neljänteen huoltoon 116400km. Neljäs huolto jäi seuraavalle omistajalle.
Kolmannessa huollossa vaihdettiin ohjausvaihde/hammastanko takuuseen eli ei kuluja mulle. Muuten pelkät normihuollot. Öljyä lisäsin 2l litraa koko aikana yhteensä. Yhtään polttimoa ei tarvinnut vaihtaa eikä jarruille tehdä mitään. Webastokin pelitti normisti koko ajan. Kesärenkaat piti uusia kerran. Harvinaisen viaton yksilö.

Nyt ajossa 7.10-16 alkaen vm 2017 varian 1.2Tsi Allstar, tätä kirjoittaessa 4900km mittarissa ilman murheita.

koomiggo

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 31.10.16 - klo:13:05
Tuli tänään aamulla kojetauluun teksti, että "inspection in 30 days." Miksi tuollainen? 51tkm ajettu. Juuri vuosi sitten olin 30tkm huollossa. Eikös seuraavan huollon pitäisi olla vasta 60tkm huolto? Mitään ongelmia/vikoja ei ole ollut.... Ala makseleen turhaan mistään extra huolloista.

Niinkun tuossa aiemmin mainittiin jo öljynvaihdon sisältävä (eli "oikea") huolto tehdään joko tietyn vuorokausimäärän tai ajettujen km mukaan, ja vuoden välein näistä riippumatta tulee inspection joka on käytännössä ihan täyttä valohoitoa. Kannattaa kysästä tehtävälista huoltamolta inspection huoltoa varten ;) Tokihan ne voi olla päällekkäin jollon tehdäänkin jotain, mutta pelkkä inspection ei sisällä mitään muuta kuin pitkän listän tarkistuksia, kuten valot, nesteet, jarrut, renkaat jne.

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: koomiggo - 08.11.16 - klo:12:55
Niinkun tuossa aiemmin mainittiin jo öljynvaihdon sisältävä (eli "oikea") huolto tehdään joko tietyn vuorokausimäärän tai ajettujen km mukaan, ja vuoden välein näistä riippumatta tulee inspection joka on käytännössä ihan täyttä valohoitoa. Kannattaa kysästä tehtävälista huoltamolta inspection huoltoa varten ;) Tokihan ne voi olla päällekkäin jollon tehdäänkin jotain, mutta pelkkä inspection ei sisällä mitään muuta kuin pitkän listän tarkistuksia, kuten valot, nesteet, jarrut, renkaat jne.
Täysin uskomatonta  :o nimenomaan öljythän kannattaa vaihtaa, jos jotain   ???
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Daatta

Kyllä ne öljytkin vaihtaa samalla jos haluaa. En viitsinyt kolmen kuukauden perästä tehdä "isoa" huoltoa niin tehtiin molemmat samalla kertaa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

europe

Kolme kuukautta pitkäksi mennyt ensihuolto ja suoritettu ei-merkkihuollossa. Varmaan hyvät neuvotteluasemat maahantuojaa vastaan jos jotain kallista tapahtuu. Silti hintapyyntö tapissa.

Hieno auto toki.

https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/8572358

Micker

Onko kenelläkään muulla Xenonit dynamic light assist:lla ärsyttävän aktiiviset? Eli kun ajaa vaikka motaria, niin koko ajan valokeila hakee ylös alas. Reagoi minusta vastaantulijoihin ja edessä menevien takavaloihin aivan liian aktiivisesti ja valoraja pomppii häiritsevän paljon tiessä ja ympäristössä.
Asetukset on: Dynamic light assist = pois (käytän kaukovaloja itse)
Dynamic cornering lighting = päällä
Switch-on time = Early
Automatic headlight control(rain) = pois
Convenience turn signal = päällä
Travel mode = right-hand traffic

Onkohan valojen korkeussäätöön mitään päivitystä..?

hmm

Kuukauden verran ja vähän yli 2000 km on tullut nyt ajettua uudella 1.4 TSI (103kW) Variant Allstarilla, myyjän mukaan viimeisiä toimitettuja autoja ennen faceliftiä.

Golf vaihdettiin vm -10 Audi A4 2.0 Quattro Avantin tilalle. Senverran pirteä tuo 150hv kone on, ettei ole erityisemmin vaihto harmittanut. Nelivetoa on hiukan kaipaillut kun sellaista on 12 vuotta ajanut mutta kaikkea ei voi saada. Perheen toisena autona on -09 Passat 2.0 TDI Variant, jonka vaihtoa pitää pohtia myös pikapuoliin.

Näihin suhteutettuna omia ajatuksia autosta:

- Autoa liikkeestä kotiinajaessani ihmettelin kun ohjaus oli keskialueella todella tunnoton, ei mielestäni lainkaan samanlainen kuin koeajoautossa. Joko sitten totuin tähän nopeasti tai sitten auto jotenkin kalibroi itseään ekan 200 km aikana, nyt ohjaus tuntuu ihan hyvältä.

- Start/Stop - automatiikka ei ole häirinnyt lainkaan, ACC:n kanssa auto käynnistyy kun jonossa edessä oleva auto lähtee liikkeelle ja aluksi piti ihmetellä että lukeeko auto ajatuksia ennen kuin tajusin mistä on kysymys.

- Ensimmäinen autoni, jossa on peruutuskamera ja ihmettelen miksen ole aiemmin sellaista hommannut.

- Vakionopeudensäädin monitoimiratin nappuloissa on ainakin aluksi ollut hankalampi kuin vanhassa Audissa ja Passatissa olevassa viiksessä. Moottoritieltä poistuessa en viitsi väläyttää jarruvaloja ja peukalolla joutuu kurottamaan kun laittaa vakkarin pois (vai onko tähän jokin muukin tapa?). ACC on meillä ollut jo Passatissa ja se on kyllä hyvä varuste.

- Android Auto toimii soittimen kanssa hyvin, Google Mapsia ja Spotifyä on tullut käytettyä. Muutenkin huomaa että elektroniikka on 7 vuodessa mennyt reippaasti eteenpäin.

- Ajan töissä auton halliin minne ajaessa avaan kuljettan sivuikkunan, ainakin nyt näissä etelän talvikeleissä ikkunan alareunan tiivisteestä Golfissa on tullut avatessa enemmän likaa ikkunaan kuin Audissa.

Kaikenkaikkiaan uuteen vaihto on aina mukavaa ja olen ollut autoon tosi tyytyväinen, varusteita sai mielestäni aika edullsesti mukaan nyt juuri mallin uudistusta ennen.

Herr K

Oma Golf meni 2,5 vuoden ja reilun 35 000 km jälkeen vaihtoon. Kaiken kaikkiaan olin tyytyväinen autoon, vaikka alussa oli hieman harmia mutteriohjauksen kanssa. Ohjausvaihde sekä myös takaluukun pumput vaihdettiin aikanaan takuuseen, mutta sen jälkeen ei ollut oikeastaan mitään ongelmia. Auto on hyvä ajettava, joskin ehkä hieman herkkä rengastukselle. Contin Sport Contact -kesärenkailla meni kuin juna, mutta Contin nastarenkailla meno oli jonkin verran epävakaampaa.

Lisääntynyt tilan tarve ja webaston puuttuminen olivat suurimmat syyt vaihtoon, sillä muuten Golfilla olisi ajanut pidempäänkin. Saman merkin tuotteissa pysytään ja farmari-Passat tuli Golfin tilalle.
VW Passat Variant GTE

JKK

Kysymys rengastuksesta: Tykkään itse vähän napakammasta ajotuntumasta, joten tilasin 17" vanteet kesäksi (7x17" ET45).

Renkaiksi tilasin 205/50R17 -kokoiset GoodYearin Efficient Grip Performancet. Onko kellään kokemuksia tuon kokoisen kumin käytöstä Golffissa? Toimiiko hyvin? Halusin välttää leveämpää 225/45-kokoa ihan tarkoituksella, koska kokemukseni mukaan kapeampi kumi käyttäytyy neutraalimmin suomen uraisella tiellä.

*** RossTech USB-HEX V2 Unlimited & VCDS löytyy. Piuhan/läppärin vuokraus onnistuu PK-seudulla jopa kotiintoimituksella ***

- BMW 520d G31 SportLine
- Triumph Street Scrambler 900

mopo_ocu

Spotify ei enää näytä kappaleiden nimiä....? Luuri Sony Z5 ja veikkaan, että vika on juuri asennetussa Android 7.0 päivityksessä. Ã,,äni kuuluu, mutta ratistakaan ei kappaleet vaihdu.

Onko kellään muulla samaa ongrlmaa? Googlesta en löytänyt kohtalotovereita vaivaan.

b1mpo

Tyhjää spotify tai asenna uudestaan.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

pikatsu

Oko kellään kokemusta mukautuvasta alustansäädöstä( DCC) Golfissa.? Toinen  edullisempi vaihtoehto olisi sport alusta.( tai sport paketti)
Vai voiko näitä verrata keskenään?

komtuur

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 04.03.17 - klo:13:08
Oko kellään kokemusta mukautuvasta alustansäädöstä( DCC) Golfissa.? Toinen  edullisempi vaihtoehto olisi sport alusta.( tai sport paketti)
Vai voiko näitä verrata keskenään?
On tämä DCC mun GTD-ssä, enimmäksen se pysyy comfort asennossa, on siinnä pienet erot comfort, normaali ja sport asennuksien välissä mutta en ole varmaa onko ne sen DCC ostohinnan arvoiset, edellinen autoni oli Octavia Combi sporttialustalla, joten jonkinlaista vertailua on, jos nyt pitäisi ostaa seuraava ajokki niin en enää DCC-tä ruksaisi, mun mielestä se ei ole sen arvoista, sport alusta riittä minulle.

Kibbe

Onkohan kellään tullut tällaista ongelmaa esiin. Eli muutaman viikon vanha Golf Alltrack 2.0 135 kW diiseli ei meinannut käynnistyä pakkasella. Yksi aamu oli parikymmentä astetta pakkasta ja webasto hurrasi puolisen tuntia ennen käynnistystä. Autoa normaalisti napista käynnistäessä auto kyllä käynnistyi normaalisti ja kierrokset nousivat sinne tyhjäkäynnin tienoille, mutta parin sekunnin jälkeen auto sammui ja ruutuun tuli ilmoitus "Käynnistä moottori manuaalisesti". Tätä muutaman kerran teki peräkkäin, kunnes sitten käynnistäessä poljin kaasua, jotta sain kierrokset korkeammalle ja auto jäi pyörimään. Tämän episodin jäljiltä jäi myös turvatyynyn varoitusvalo palamaan mittaristoon. Muuten auto on tuon jälkeen toiminut normaalisti. Mikähän tuollaista mahtaa aiheuttaa?

Huoltoon soittelin, niin eivät osanneet mitään siellä sanoa vaan käskivät tuoda auton näytille. Tähän ei kuitenkaan ole nyt lähiaikoina mahdollisuutta, niin ajattelin jos täältä löytyisi vastaavia ongelmia kokeneita.
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot

Cayman

^ neljän vuoden aikana Golfini teki tuon kolme kertaa,nousin autosta lukitsin ovet ja uusi yritys niin sitten lähti aina normisti käyntiin. Syy käytökseen ei koskaan selvinnyt ja juuri pakkasilla teki tuota webaston käytön yhteydessä
ID.3 Business
Golf VIII

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy