VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Kibbe - 07.03.17 - klo:08:07
Tämän episodin jäljiltä jäi myös turvatyynyn varoitusvalo palamaan mittaristoon. Muuten auto on tuon jälkeen toiminut normaalisti. Mikähän tuollaista mahtaa aiheuttaa?

Huoltoon soittelin, niin eivät osanneet mitään siellä sanoa vaan käskivät tuoda auton näytille. Tähän ei kuitenkaan ole nyt lähiaikoina mahdollisuutta, niin ajattelin jos täältä löytyisi vastaavia ongelmia kokeneita.

Jos turvatyynyn merkkivalo palaa edelleen, tarkoittaa se järjestelmän olevan vikatilassa eikä turvatyynyt toimi! Eli huoltoon ja välittömästi. Jos valo sammui omia aikojaan kyseessä oli tilapäinen virhetilanne, tutkitaan kun ehditään. Voi liittyä esim. akun jännitteen laskuun webaston käytön seurauksena.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

pizza_delivery

Meilläkin GTIssä ensihuolto tehty ei merkkiliikkeessa. Tosin Wolfsburgissa joten uskoisin että ihmiset siellä tietää misää kannattaa huoltaa kun auto oli Volkkarin työntekijän.
Nyt vaihdettiin Longlife öljyt (ML 32tkm). Tilalle Nesteen 5W30 ja koodasivat kiinteän 15tkm vaihtovälin ja huollon.
Seuraavaksi maahantuoja tutkii miksi etu umpiot ovat haljenneet pikkusäröille näin uudessa autossa.

Kibbe

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 07.03.17 - klo:10:32
Jos turvatyynyn merkkivalo palaa edelleen, tarkoittaa se järjestelmän olevan vikatilassa eikä turvatyynyt toimi! Eli huoltoon ja välittömästi. Jos valo sammui omia aikojaan kyseessä oli tilapäinen virhetilanne, tutkitaan kun ehditään. Voi liittyä esim. akun jännitteen laskuun webaston käytön seurauksena.

Huoltoneuvoja ei tuntunut itse olevan kovin huolissaan tuosta turvatyynyn valosta. Ymmärsin, että näissä autoissa valo ei häviä vaikka kyse olisi mainitsemastasi tilapäisestä virhetilanteesta, vaan valo palaa niin kauan kun se kuitataan jollain lukijalla. Ja huoltoon on auto menossa heti kun siihen mahdollisuus on. Tällä hetkellä lähin huolto vain sattuu olemaan useamman sadan kilometrin päässä.
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: komtuur - 06.03.17 - klo:10:48
On tämä DCC mun GTD-ssä, enimmäksen se pysyy comfort asennossa, on siinnä pienet erot comfort, normaali ja sport asennuksien välissä mutta en ole varmaa onko ne sen DCC ostohinnan arvoiset, edellinen autoni oli Octavia Combi sporttialustalla, joten jonkinlaista vertailua on, jos nyt pitäisi ostaa seuraava ajokki niin en enää DCC-tä ruksaisi, mun mielestä se ei ole sen arvoista, sport alusta riittä minulle.

Kiitokset kommenteista. Vahvisti myös omia olettamuksia.

pizza_delivery

Pari kysymystä:

Meidän GTIssä ei ole ajoprofiilin valtsinta. Onko muiden autoissa kun ajaa D asennossa vaihdot liian nopeasti ja tosi alhaisilla kierroksilla? Meidän normaali Golf 1.4tsi D asennolla oppi hyvin vaihtamaan silloin kuin itse olisi vaihtanut. GTI ei tee niin. Ja sitten S asennolla nopeasti ykkösen ohi ja kakkoselle ja vasta 4-5tonnin kiepeillä vaihtaa, eli korkeamalla kun 1.4tsi S moodilla.

Sitten mitä tuo käytänössä tarkoittaa että on "ESC Sport" kun pitää ESP nappulaa 3 sekunttia? Onko sama kun jos olisi "sport" ajomoodiprofiili? Ainakin ratti menee jäykemmäksi ja sutimisen esto poistettu mutta ei muuta huomattavaa eroa D asennolla.

pizza_delivery

Onko muut jäsenet huomanneet eron lähdössä kuiva DSGllä ja märkä DSGllä? !.4tsi kun päästi jarrun eteni hitaasti eteenpäin suoraan 2 vaihteen kanssa. GTissä kun nostaa jarrun se lähtee aika rivakasti vaikka kaasua ei painaisi.

mopo_ocu

Muutama kymmen sivua sitten oli mainintoja nokka-akselin asentosäätimen (vai tunnistimen) vaihtokampanjasta ainakin 1.2 tsiipalle. Onko jollain tarkempaa käryä minkä näköinen/hintainen osa kyseessä? Lähinnä olikohan se tunnistin luokkaa 30â,¬ vai säädin hintaluokaltaan 200-300â,¬?

Vaihtokampanjoissa ei raha liiku eli välttämättä tietoa ei ole... vaan josko joku tietäis sattumalta.

Kiitoksia jo etukäteen tiedoista.

aleksi_

Lainaus käyttäjältä: referee - 04.11.16 - klo:03:50
10/2013 käyttöön otettu -14 mallin 7 variant 1.2Tsi pyysi ekaan huoltoon 27600km toiseen 57600km ja kolmanteen 87600km. Neljänteen huoltoon 116400km. Neljäs huolto jäi seuraavalle omistajalle.
Kolmannessa huollossa vaihdettiin ohjausvaihde/hammastanko takuuseen eli ei kuluja mulle. Muuten pelkät normihuollot. Öljyä lisäsin 2l litraa koko aikana yhteensä. Yhtään polttimoa ei tarvinnut vaihtaa eikä jarruille tehdä mitään. Webastokin pelitti normisti koko ajan. Kesärenkaat piti uusia kerran. Harvinaisen viaton yksilö.

Nyt ajossa 7.10-16 alkaen vm 2017 varian 1.2Tsi Allstar, tätä kirjoittaessa 4900km mittarissa ilman murheita.

Paljon olette muuten tuosta "60tkm" huollosta joutuneet maksamaan? Pyysin tarjouksia VW Herttoniemi ja Alppilan auto ja pyöri siinä 500â,¬ kummallakin puolella. Ilmeisesti sytytystulpat siinä maksaa vajaat 200â,¬ (autona 1.2TSI DSG farkku 5/15)

Yllätyin myös tuosta, että alkoi herjaamaan tasan vuosi edellisen huollon jälkeen. No tähän on nyt sitten totuttava kaiketi.

JPN_V70D3OR

VW:n sivujen kautta saa erihuoltopisteiden hinnat huolloille. Kehä 3:n sisällä ei suuria heittoja ole, mutta '4:sen' ympäristössä alkaa olemaan vaihtelua.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Paleleva

Ilmoittaako auto milloin pitää viedä huoltoon? Otettu käyttöön 01.2016.
Ajettu n.10 000 km.

ak72

Lainaus käyttäjältä: Paleleva - 01.06.17 - klo:09:04
Ilmoittaako auto milloin pitää viedä huoltoon? Otettu käyttöön 01.2016.
Ajettu n.10 000 km.

Ilmoittaa. Olikohan se noin 1 kk ennen ajankohtaa alkaa ajotietokone muistuttaa. itse koodautin omaan Golffiin kiinteän vuosittaisen huollon/öljynvaihdon.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

Arcca

Tai kilsojen (2-3 tkm ennen huoltoa) mukaan jos ne meinaa tulla täyteen ennen aikarajaa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

heller

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 06.06.17 - klo:17:33
Tai kilsojen (2-3 tkm ennen huoltoa) mukaan jos ne meinaa tulla täyteen ennen aikarajaa.

MY16 golf alkoi kysymään huoltoa kun mittarissa oli 28500km. Myyjän mukaan 3tkm saisi mennä yli tämän.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Uraherkkä

Tämä lienee turhahko postaus, mutta siirryin pikkuisesta Seat Miistä Golfin rattiin huhtikuussa ja olipahan hyvä siirto. Kiinteät käyttökulut ovat nyt parisataa enemmän vuodessa, mutta niille euroille saa loistavan vastineen. Kulutus reilu vitonen, kulku riittävä (1.2), melutaso hyvin kohtuullinen, ostohinta todella kohtuullinen (2 vuotta vanha). Eli jos joku puntaroi pikkuruisen auton ja tällaisen pienperheauton välillä, suosittelisin isompaa. Ulkonäkö on makuasia, mutta luulisin tällaisen virkamiesmäisen auton kestävän aikaa.

Murska

Melkein viisi vuotta ja 132tkm tuli Golfilla yhteistä taivalta, nyt oli aika luopua ja autosta jäi hyvät muistot. Suurin remppa oli DSG kytkimien vaihto reilu vuosi sitten alle 90tkm kohdalla joka meni GW:n piikkiin, tukivarsien narina ja muutama muu pikkujuttu oli matkan varrella mutta ne ei haitanneet menoa. Kokonaisuudessaan se oli hyvä auto ja varmaan jollekkin autoa pitkäksi aikaa.

Pitkään mietin mikä tule tilalle ja monesta paikasta otetut vaihtotarjoukset ratkaisi sen ettei tule enään VAG:tä, liian paljon negatiivistä mielikuvaa jakoketjuiden, DSG:n, päästökohujen ja jälkimarkkinoinnin osalta että hyvityshinta oli säälittävän ja naurettavan välimaastossa. Mulle riitti yksi kerta maksaa VW:n ryvettynyttä mainetta ja nyt ajellaan muilla merkeillä, aika näyttää tuleeko vielä VAG:n autoja, epäilen ellei he saa mainettaan kuntoon.
BMW 118dA M-Sport

tapanixxx

Eie vaihtotarjoukset välttämättä ole sen parempia muillakaan merkeillä. Golf VIIssä ei ole jakoketjua joten se ongelma on takanapäin. DSG on varmasti sellainen asia joka saattaa aiheuttaa negatiivista hyvityshintaa, siksi suosin manuaalia.

Murska

Voit olla oikeassa mutta viidessä vuodessa hyvityshinta 2/3 hankintahinnasta, yhdessäkään aiemmassa merkissä ei ole notkahtanut hinta yhtä paljoa vaan ollaan oltu noin puolet uuden hinnasta ja siinä on aika iso ero euroissa. Vaikka DSG ongelmat on nykyään enemmänkin yksilöllisiä kun tyyppivikoja niin maine on aikoinaan luotu, sama juttu jakopää ongelmian osalta vaikka nekin on uudemmissa historiaa. Eikä päästökohut paranna tilannetta.
BMW 118dA M-Sport

a_jaba

Turvavyömuistuttimesta tuli pieni kysymys mieleen..

Eli miten toimii takapenkin turvavyöilmoitukset? Itsellä allekirjoituksen autossa ei mittaristoon tule mitään infoa takapenkin turvavöistä.

Onkohan tätä varustetta kaikissa Golf 7 yksilöissä vai onko ollut erikseen ruksittava lisävaruste?

Mittaristoon pitäisi kaiketi tulla kuvan mukainen näkymä kun takapenkin turvavöitä kiinnitetään tai irrotetaan.



Ohjekirja antaa ymmärtää, että löytyisi jokaisesta autosta kuten etupenkin turvavyöhälyytys (tai ainakaan en löytänyt tekstiä "auton varusteista riippuen").

Jos tällänen pitäisi autosta löytyä niin se on epäilemättä ensimmäisen omistajan aikana koodattu pois käytöstä. Onko kenelläkään heittää suoraan tietoa miten ominaisuus koodataan VCDS:llä takaisin päälle?
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

heller

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 02.09.18 - klo:22:52
Turvavyömuistuttimesta tuli pieni kysymys mieleen..

Eli miten toimii takapenkin turvavyöilmoitukset? Itsellä allekirjoituksen autossa ei mittaristoon tule mitään infoa takapenkin turvavöistä.

Onkohan tätä varustetta kaikissa Golf 7 yksilöissä vai onko ollut erikseen ruksittava lisävaruste?


Mielestäni lisävarusteellä saa. omasta mk7 ja mk7.5 puuttu(i)vat
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Äkäpussi

Pisti tässä yksi asia silmään kun kurvailen huollon sijais-touranilla. Radion yläpalkissa vasemmalla lukee kadunnimi millä mennään. Omassa autossa kyseisessä kohdassa lukee mikä ajoprofiili on käytössä. Tässä autossa ei taida olla ajoprofiilin valintaa. Eli te joilla on kuvan soitin, tietääkö joku onko jossain asetuksissa mahdollista muuttaa kumpi siinä lukee?




VW Golf 1.5TSI DSG Highline

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Ã,,käpussi - 24.09.18 - klo:16:52
Pisti tässä yksi asia silmään kun kurvailen huollon sijais-touranilla. Radion yläpalkissa vasemmalla lukee kadunnimi millä mennään. Omassa autossa kyseisessä kohdassa lukee mikä ajoprofiili on käytössä. Tässä autossa ei taida olla ajoprofiilin valintaa. Eli te joilla on kuvan soitin, tietääkö joku onko jossain asetuksissa mahdollista muuttaa kumpi siinä lukee?



En nyt vastaa kysymykseesi, mutta itsellä on Discover Media (Gen1) ja näkyy ajettavan kadun nimi kuten kuvassasi ja ei ole ajoprofiilin valintaa. Jos reittiopastus päällä niin kulmassa lukee jäljellä oleva matka ja saapumisaika. Saapumisajan saa muistaakseni vaihdettua jäljellä olevaksi ajaksi.

Yläkulman tiedot eivät ole myöskään sidoksissa navi näyttöön vaan samat tiedot näkyy vaikka näytössä olisi radio, puhelin tai ajotietokone.

https://www.google.fi/search?q=discover+media+gen1&newwindow=1&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjE-Zawv9XdAhWDVSwKHbZVAdcQ_AUICigB&biw=1920&bih=938#imgrc=0np7AA2UshEX_M:
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

jamppa82

Dynamic light assist valojen korkeus säätö. Eli onko kukaan säätänyt itse nuita valoja, kun itsellä näyttää liian alas. Pitääkö vcds:llä opettaa valoille uusi korkeus, ja jos pitää niin miten?

hannuvir

Tuli heinäkuussa uusi Golf VII farkku. Siinä on dynaamiset led-valot, päiväledit palaa kytkimen "auto" asennossa mutta takaledit ei.
Itse kaipaan pilvisenä tummana päivänä myös takavaloja. Harkitsin jo VCDS-ohjelman hankkimista jos sillä saisi koodattua.
Mutta sittenpä huomasin että käännettäessä valokytkin "parkkivalot" asentoon niin takavalot syttyy ja moottorin käydessä myös päiväledit palaa.
Eli ei tarvitse koodailla.

Timpe85

Lainaus käyttäjältä: hannuvir - 30.09.18 - klo:12:50
Tuli heinäkuussa uusi Golf VII farkku. Siinä on dynaamiset led-valot, päiväledit palaa kytkimen "auto" asennossa mutta takaledit ei.
Itse kaipaan pilvisenä tummana päivänä myös takavaloja. Harkitsin jo VCDS-ohjelman hankkimista jos sillä saisi koodattua.
Mutta sittenpä huomasin että käännettäessä valokytkin "parkkivalot" asentoon niin takavalot syttyy ja moottorin käydessä myös päiväledit palaa.
Eli ei tarvitse koodailla.

Takavalot saa myös koodattua obd eleven palikalla päälle. Huomattavasti halvempi vaihtoehto kuin vcds.
Juuri tein tämän operaation siskon uuteen golfiin.
Audi A3 8Y 40TFSIe

hannuvir

Tuohan pitää hankkia. Saako valot koodattua perusversiolla vai vaatiiko Pro-lisän?

Timpe85

Lainaus käyttäjältä: hannuvir - 30.09.18 - klo:18:30
Tuohan pitää hankkia. Saako valot koodattua perusversiolla vai vaatiiko Pro-lisän?

Minulla käytössä pro-versio, mutta käsittääkseni perus versiokin riittää.
Audi A3 8Y 40TFSIe

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: Timpe85 - 01.10.18 - klo:12:06
Minulla käytössä pro-versio, mutta käsittääkseni perus versiokin riittää.
Eli koodaus tehdään valmiin ohjelman avulla näin ollen. Muistaakseni piti maksaa krediiteistä ja ei ollut mitään halpoja.
Pro versiossa niitä sai ilmatteeks, oliko 5 päivässä. Eli jos edes jotain muutakin käyttöä sille on, niin ottaa vaan suoraan sen pro:n.

Itse ainakin välttäny nuo, kun sieltä ei näe mitä muutoksia ja mihin se tekee.

FreeZ

Sumuvalojen johtosarja tulisi saada kabiinin puolella. Automaateissa kutömytkimen kohdalla on hyvä läpivienti, mutta yllättäen manuaalissa ei. Onko kokemuksia mistä lähteä johtoja pujottelemaan?

jamppa82

Lainaus käyttäjältä: Timpe85 - 01.10.18 - klo:12:06
Minulla käytössä pro-versio, mutta käsittääkseni perus versiokin riittää.

Mistä olette ostaneet tuon obd-eleven palikan? Ebay vai suoraan valmistajalta?

Timpe85

Lainaus käyttäjältä: jamppa82 - 10.10.18 - klo:09:35
Mistä olette ostaneet tuon obd-eleven palikan? Ebay vai suoraan valmistajalta?

Täältä:obdeleven.com.
Audi A3 8Y 40TFSIe

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy