VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

jamppa82

Lainaus käyttäjältä: Timpe85 - 10.10.18 - klo:09:39
Täältä:obdeleven.com.

Eli tuolta jos haluaa ostaa pro version, niin pitää ostaa tuo palikka ja pro-pack erikseen?

hannuvir

Obd-palikka ja pro versio tuli. Nyt on takavalot koodattu palamaan päivävalojen kanssa.
Seuraavaksi tutkitaan miten saa start/stop automatiikan aina offiin.

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: hannuvir - 11.10.18 - klo:22:30
Obd-palikka ja pro versio tuli. Nyt on takavalot koodattu palamaan päivävalojen kanssa.
Seuraavaksi tutkitaan miten saa start/stop automatiikan aina offiin.

Eiköhän se ihan sillä perus jännitteen muutoksella mene;
1) Control unit 19

2) -> Adaptation

3) -> Stop start limit voltage

4) Vaihda arvo kahteentoista (vakio 7.6v)

5) Tallenna muutokset ja sillä selvä

Toinen metodi on jäähdytysnesteen lämpötilan  miniarvon mukaan, mutta se ei taida uusissa enään toimia.

Tuossa on ainoa ärsyttävä juttu, että sitten tulee pysähtyessä näkyviin "energiankulutus liian suuri, ei voida käyttää S/S", mutta näin teknisesti sillä ei ole mitään arvoa/väliä.

Itsekkin tuollai tein, kunnes opin aina lähtiessä vaan painamaan nappia.

Haaga

Juuri kävin hakemassa pojalle uuden Golfin. Ainakin Laakkonen koodaa takavalot palamaan päivänvalojen kanssa. Koskee kuulemma kaikkia malleja.Y

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 12.10.18 - klo:13:27
Tuossa on ainoa ärsyttävä juttu, että sitten tulee pysähtyessä näkyviin "energiankulutus liian suuri, ei voida käyttää S/S", mutta näin teknisesti sillä ei ole mitään arvoa/väliä.

Itsekkin tuollai tein, kunnes opin aina lähtiessä vaan painamaan nappia.
Siinä radion näytölle tulevassa i-kirjaimessa on myös off, eli siitä painamalla ilmoitus ei tule enää toista kertaa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

a4b8

Lainaus käyttäjältä: Haaga - 12.10.18 - klo:15:34
Juuri kävin hakemassa pojalle uuden Golfin. Ainakin Laakkonen koodaa takavalot palamaan päivänvalojen kanssa. Koskee kuulemma kaikkia malleja.Y

Onkohan VW muuttanut politiikkaansa. Joku kuukausi sitten kysyin useasta paikasta - kaikki kieltäytyivät.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Ilmis

Moi! Onko joku poistanut Golffista etupuskurista sitä mustaa kilventelinettä? Mitä sieltä alta mahtaa tulla vastaan ja onko siinä hirveästi ylimääräisiä ruuvinreikiä, jotka jäävät näkyviin jos se on ottaa irti?

Tkarkka

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 15.10.18 - klo:13:04
Onkohan VW muuttanut politiikkaansa. Joku kuukausi sitten kysyin useasta paikasta - kaikki kieltäytyivät.

On muuttanna.

a4b8

Toivotaan että sattuu sellainen matkan varrelle.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Apaju

Lainaus käyttäjältä: Ilmis - 19.10.18 - klo:09:40
Moi! Onko joku poistanut Golffista etupuskurista sitä mustaa kilventelinettä? Mitä sieltä alta mahtaa tulla vastaan ja onko siinä hirveästi ylimääräisiä ruuvinreikiä, jotka jäävät näkyviin jos se on ottaa irti?

Viisi isompaa reikää ja kaksi pienempää


VW ID.3 Life

Ilmis

Lainaus käyttäjältä: Apaju - 19.10.18 - klo:20:15
Viisi isompaa reikää ja kaksi pienempää



Moi! Kiitos vastauksesta. Jätin kilventelineen paikoilleen ja tein siihen vain sopivan kokoisen kiiltävän ruostumattoman pellin.

Seuraavaksi mieleeni tuli sellainen että saako golffin (vm.2016, gtd) akkua ladata Ctekin ylläpitolaturilla suoraan navoista vai tuleeko siitä jotain ongelmia ettei akku lataudu tai jotain muuta elektroniikkaan liittyvää? Kun webastoa tulee käytettyä päivittäin ja työmatka on suhteellisen lyhyttä ajoa, niin lisälataus kerran viikkoon olisi mielestäni paikallaan.

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: Ilmis - 30.10.18 - klo:11:36
Moi! Kiitos vastauksesta. Jätin kilventelineen paikoilleen ja tein siihen vain sopivan kokoisen kiiltävän ruostumattoman pellin.

Seuraavaksi mieleeni tuli sellainen että saako golffin (vm.2016, gtd) akkua ladata Ctekin ylläpitolaturilla suoraan navoista vai tuleeko siitä jotain ongelmia ettei akku lataudu tai jotain muuta elektroniikkaan liittyvää? Kun webastoa tulee käytettyä päivittäin ja työmatka on suhteellisen lyhyttä ajoa, niin lisälataus kerran viikkoon olisi mielestäni paikallaan.

No siis jos akku on irti autosta, niin saa ladata suoraan + ja - navoista.
Jos akku kiinni autossa, niin tää perussääntö, eli - johonkin paljaaseen peltiin ja + akkuun.
Itse en ole kokeillut, mutta luotettavien lähteiden mukaan, voi myös olla laturi kiinni silloin kun webasto hurahtaa.

Toivottavasti tämä auttoi.

Ilmis

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 30.10.18 - klo:11:55
No siis jos akku on irti autosta, niin saa ladata suoraan + ja - navoista.
Jos akku kiinni autossa, niin tää perussääntö, eli - johonkin paljaaseen peltiin ja + akkuun.
Itse en ole kokeillut, mutta luotettavien lähteiden mukaan, voi myös olla laturi kiinni silloin kun webasto hurahtaa.

Toivottavasti tämä auttoi.

Okei! Pitänee kokeilla siis latailla kyseisellä tavalla ja toivoa parasta. Kiitoksia nopeasta vastauksesta.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Ilmis - 30.10.18 - klo:11:36
Seuraavaksi mieleeni tuli sellainen että saako golffin (vm.2016, gtd) akkua ladata Ctekin ylläpitolaturilla suoraan navoista vai tuleeko siitä jotain ongelmia ettei akku lataudu tai jotain muuta elektroniikkaan liittyvää? Kun webastoa tulee käytettyä päivittäin ja työmatka on suhteellisen lyhyttä ajoa, niin lisälataus kerran viikkoon olisi mielestäni paikallaan.

Itelle on nyt kahdesta merkkihuollosta sanottu, että saa ladata suoraan akun navoista. Siellä kuitenkin on se virran mittaus miinusnavan ja kaapelin välissä niin vähän kyseenalainen tuo suoraan napoihin ohje. Akun lähellä auton rintapellissä on apuvirranantoon maadoituspiste, jota siis kuuluu ihan ohjeen mukaisesti käyttää kun annetaan apuvirtaa. Kannattaa kytkeä laturin maadoitus siihen.

Itse asensin Defan ylläpitolaturin niin, että + on suoraan akun navassa ja - on rintapellin maadoituspisteessä. Akku latautuu hienosti eikä tule mitään vikakoodeja tai häiriövaloja minnekkään, webasto pelittää hienosti ja auto käynnistyy vaivatta kovallakin pakkasella.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

hannuvir


ktunnus

Kenelläkään vinkkejä missä asennuttaa vetokoukku Tampereella? Autona Golf Sportsvan. Koukkupaja tietty joo mutta muistakin liikkeistä kiinnostaisi kuulla.

VAG_Emppu

Onko kenelläkään vinkkejä missä huollattaa PKS?

VII Golfin mittariin pyörähtänyt 127 000 ja tietokone pyytää huoltoa. Merkkiliikkeen marmorilla:
"Economy-huolto: Laaja tarkastus- ja öljynvaihtohuolto
229,00 , TARJOUS (337,00 ,)


Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto
Renkaiden kunnon ja rengaspaineiden tarkastus
Moottorin ja vaihteiston kunnon tarkastus
Korin ja tuulilasin kunnon tarkastus
Moniurahihnan kunnon tarkastus
Pallonivelien, akselien, yhdystangon ja kallistuksenvaimentimen tarkastus
Raidetangonpäiden välyksen, kiinnityksen ja poimusuojusten tarkastus
Jarrujärjestelmän kunnon tarkastus
Pakoputkisto kunnon tarkastus
Alustan kunnon tarkastus
Kierrejousien ja rajoitinkumien tarkastus
Lasinpyyhkimien ja -pesinten kunnon tarkastus ja tarvittaessa säätö
,,änitorven kunnon tarkastus
Ajo- ja takavalojen tarkastus ja tarvittaessa säätö
Ajovalonpesinten tarkastus
Akun kunnon tarkastus
Nesteiden pakkaskestävyyden ja määrän tarkastus
Sisävalaistuksen tarkastus
Koeajo
Huoltovälinäytön nollaus
Huolto-ohjelmaan kuuluu lisäksi:
Jarrunesteen vaihto 117,69 ja Raitisilmasuodattimen vaihto 57,29
Hinta yhteensä403,98 ,"

Melkoisen tyyris pläjäys valohoidosta...Tähän asti on Golffi merkkiliikkeen marmorilla huollossa käynyt. Palvelu on ollut sen verran luokatanto, että taidan etsiä rahoille vastinetta muualta...

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: VAG_Emppu - 10.12.18 - klo:14:37
Onko kenelläkään vinkkejä missä huollattaa PKS?

VII Golfin mittariin pyörähtänyt 127 000 ja tietokone pyytää huoltoa. Merkkiliikkeen marmorilla:
"Economy-huolto: Laaja tarkastus- ja öljynvaihtohuolto
229,00 , TARJOUS (337,00 ,)


Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto
Renkaiden kunnon ja rengaspaineiden tarkastus
Moottorin ja vaihteiston kunnon tarkastus
Korin ja tuulilasin kunnon tarkastus
Moniurahihnan kunnon tarkastus
Pallonivelien, akselien, yhdystangon ja kallistuksenvaimentimen tarkastus
Raidetangonpäiden välyksen, kiinnityksen ja poimusuojusten tarkastus
Jarrujärjestelmän kunnon tarkastus
Pakoputkisto kunnon tarkastus
Alustan kunnon tarkastus
Kierrejousien ja rajoitinkumien tarkastus
Lasinpyyhkimien ja -pesinten kunnon tarkastus ja tarvittaessa säätö
,,änitorven kunnon tarkastus
Ajo- ja takavalojen tarkastus ja tarvittaessa säätö
Ajovalonpesinten tarkastus
Akun kunnon tarkastus
Nesteiden pakkaskestävyyden ja määrän tarkastus
Sisävalaistuksen tarkastus
Koeajo
Huoltovälinäytön nollaus
Huolto-ohjelmaan kuuluu lisäksi:
Jarrunesteen vaihto 117,69 ja Raitisilmasuodattimen vaihto 57,29
Hinta yhteensä403,98 ,"

Melkoisen tyyris pläjäys valohoidosta...Tähän asti on Golffi merkkiliikkeen marmorilla huollossa käynyt. Palvelu on ollut sen verran luokatanto, että taidan etsiä rahoille vastinetta muualta...

Siellä on öljyn hinta sen 26e litra, tuoppa sinne omat öljyt mukaan niin tuo hinta tippuu satkulla ainakin.
Edit. siis säästöää tulee satasen verran.

En tiedä missä oot autoasia huolattanut mutta kyllä Airportin huoltotiski on parhaimmistoa asiakaspalvelun kannalta. Eikä ole "valohoitoa".

Vekkula

Airport myös itsellä toiminut hyvin.
Raitisilmasuodattimenkin vaihtaa itse helposti ja säästää n.40,
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

tslindho

Lainaus käyttäjältä: Haaga - 12.10.18 - klo:15:34
Juuri kävin hakemassa pojalle uuden Golfin. Ainakin Laakkonen koodaa takavalot palamaan päivänvalojen kanssa. Koskee kuulemma kaikkia malleja.Y
Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 15.10.18 - klo:13:04
Onkohan VW muuttanut politiikkaansa. Joku kuukausi sitten kysyin useasta paikasta - kaikki kieltäytyivät.
Lainaus käyttäjältä: Tkarkka - 19.10.18 - klo:19:32
On muuttanna.

Tsau. Missä Laakkosella koodattiin? Ja mistä on tieto peräisin, että VW on muuttanu politiikkansa takavalojen koodauksesta?
Hämeenlinnan Laakkosella eivät suostuneet koodaamaan valoja ja heidän mukaansa asiaan ei ole tullu muutosta.

-T

Reneto

Itse en ole kokenut mitään tarvetta koodata takavaloja palamaan. Minusta automatiikka toimii hienosti, ja sytyttää ajovalot hyvissä ajoin ennen hämärää. Mulla on täppä keskimmäisessä kohdassa valikoissa, josta herkkyys säädetään, ja se on ihan jees. Enkä ole liikenteessäkään huomannut että Golfit kulkisivat hämärässä ilman takavaloja. Ei se nyt haittaisikaan vaikka takavalot palaisivat aina, mutta asia ei häiritse pätkääkään.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

N-man

Ensi viikolla tulossa perheeseen ensimmäinen Golf ja samalla ensimmäinen Volkkari. Pikaisen autonvaihdon tarpeen yllättämänä menin tilaamaan nopean toimituksen erään kuuluvan Golf Variant 1.0 Tsi:n manuaalivaihteistolla. Varustetasona Comfortline ja siihen päälle led-valopaketti, avaimeton käynnistys sekä polttoainekäyttöinen lisälämmitin (vai kuuluiko se jo suoraan Comfort pakettiin?). Vaikutti varsin hyvältä hinta-laatusuhteelta mutta katsotaan sitten että miten auto maistuu kun saa sen ajoon. Aika laille intuitiolla mentiin enkä oikeastaan etukäteen ajatellut edes päätyväni Golfiin mutta kun hyvä tarjous tuli vastaan niin valinta tuntuikin äkkiä ihan järkevältä. Skodasta on kyllä kokemuksia aikaisemmilta vuosilta joten ihan ummikkona en tähän "leiriin" kuitenkaan siirtynyt.
Mielenkiintoista keskustelua täällä tuntuu olevan ja jään mielenkiinnolla seuraamaan...

Variant

#2542
Lainaus käyttäjältä: N-man - 22.02.19 - klo:12:27
Ensi viikolla tulossa perheeseen ensimmäinen Golf ja samalla ensimmäinen Volkkari. Pikaisen autonvaihdon tarpeen yllättämänä menin tilaamaan nopean toimituksen erään kuuluvan Golf Variant 1.0 Tsi:n manuaalivaihteistolla. Varustetasona Comfortline ja siihen päälle led-valopaketti, avaimeton käynnistys sekä polttoainekäyttöinen lisälämmitin (vai kuuluiko se jo suoraan Comfort pakettiin?). Vaikutti varsin hyvältä hinta-laatusuhteelta mutta katsotaan sitten että miten auto maistuu kun saa sen ajoon. Aika laille intuitiolla mentiin enkä oikeastaan etukäteen ajatellut edes päätyväni Golfiin mutta kun hyvä tarjous tuli vastaan niin valinta tuntuikin äkkiä ihan järkevältä. Skodasta on kyllä kokemuksia aikaisemmilta vuosilta joten ihan ummikkona en tähän "leiriin" kuitenkaan siirtynyt.
Mielenkiintoista keskustelua täällä tuntuu olevan ja jään mielenkiinnolla seuraamaan...

Webasto on lisävaruste erikseen, tosin taitaa olla useimmissa jo mukana paketissa. Täällä kanssa nopean toimituksen 1.0 tsi Comfortline mutta dsg:llä. 3kk nyt takana ja kyllä on hyvä auto ominaisuuksiltaan ja ajettavuudeltaan. Paljon tuntuu saavan vastinetta rahalle, viime syksyn TM testissä ainut auto joka sai 10 pistettä maantie- sekä kaupunkiajosta ja voitti testin. Toiseksi tuli täpärästi uusi Ford Focus joka n. 4000e kalliimpi.
Golf 7.5 Variant 2019 85kW DKRF DSG
ex: Golf VI Variant 2010 90kW CAXA DSG

mfroberg

Ajatuksena olisi mahdollisesti vaihtaa Leon farkku vm.2017 uuteen Golf farkkuun. Syitä, ei välttämättä järkeviä, on joitakin mutta aika puhtaasti ”mä tahtoo” tilanteesta on kyse. Leon on manuaalilla ja haluan jälleen automaatin kuten oli 3:ssa edellisessä autossa, aikoinaan löytyneet syyt manuaalin hankkimiseen (mm. tyttären ajokortti) ovat jo rauenneet . Jos vaihto toteutuu on tuleva kaara tarkoitus pitää pitkään, ehkä jopa 8-10 vuotta, vaikka mistä sitä ikinä tietää. Kuitenkaan en manuaalilla välittäisi ajaa vielä 5+ vuotta vaikka nykyisessä autossa ei ole mitään vikaa eikä ole ollutkaan 35tkm aikana. Eli mahdollisesti tulevaan autoon otettaisiin saatavilla olevat nykyaikaiset varusteet jottei se ”vanhenisi” käsiin heti kättelyssä. Tarkoittaa siis mm. mukautuvia ledejä, digimittaristoa, se että tarvittaessa liikennetilanteissa auto pysähtyy itse ja myös lähtee liikkeellekin itse jne. eli samat mitä löytyy vaimonkin autosta.

Hieman hölmöltä tuntuu ehkä se että perheessä olisi sitten 2 kpl samanlaista autoa. Kuitenkin haluan farkun, en oikein osaisi enää ostaa töpöperää kun kuitenkin noissa satunnaisissa mökki- tai eräreissuissa tarvitaan kunnon takaloosteria. Lataushybridi olisi kiva mutta ovat lähinnä kaameita/pieniä tai minulle liian kalliita(Passat GTE Variant). Noh, jo riittää jaarittelu sillä itse auton malli ja koppa on sinänsä selvillä mutta konehuone on se mistä haluaisin varsinaisesti kuulla mielipiteitä. Tässä ovat ehdokkaat hinnaston mukaan, lisävarusteet olisivat samat moottorista riippumatta:

Volkswagen Golf Variant Highline
Highline 1,0 TSI 85 kW (115 hv) DSG-automaatti                                     29 440 ,
Highline 1,5 TSI EVO 96 kW (130 hv) BLUEMOTION  DSG-automaatti        30 024 ,
Highline 1,5 TSI EVO 110 kW (150 hv) DSG-automaatti                           32 493 ,
Highline 1,6 TDI SCR 85 kW (115 hv) DSG-automaatti                             29 000 ,
Highline 2,0 TDI SCR 110 kW (150 hv) DSG-automaatti                           29 720 ,


Konfiguraattorista löytyy lisäksi:
Highline 1,5 TGI 96 kW (130 hv) DSG-automaatti                               31 980 ,

Näistä olen raakannut pois :
1.0   TSI " liian kallis hinta pienestä koneesta, Leonissa tuo oli aikoinaan hyvin hinnoiteltu
1,5 TSI 110 kW " liian kallis ja joillakin ollut nykimisongelmaa näissä
1,6 TDI " hintaero (säästetty raha) isompaan dieseliin liian pieni joten ei jatkoon
1.5 TGI " ehkä hieman kallis mutta ikävin ominaisuus on se ettei saa digimittaristolla

Eli koneet/vaihteistot mitä pähkäilen ovat 1.5 TSI 96 kW DSG7(DQ200) sekä 2.0 TDI 110 kW DSG7(DQ381)

Bensiini:
-   Hyvä ja taloudellinen kone kaikilla uusimmilla ominaisuuksilla (lepuutus, sammuminen rullauksessa jne,), meillä on tällainen perheessä " ei vikoja
-   Vain fossiilisen polttoaineen käyttö mahdollista
-   Vaihteisto DQ200, jos pidän autoa pitkään voin joutua vaihdattamaan kytkimet itse

Diesel:
-   Kone wanha konstruktio, tosin lastentaudit hoidettu pois aikoja sitten
-   Ureajärjestelmä, täyttö harvakseltaan, onko jäätymisvaaraa (asun Uudellamaalla)? Meillä on työmaalla Yeti ureaversiona, ei ongelmia 2:n talven aikana
-   Mahdollisuus käyttää biopolttoainetta
-   Voimaa enemmän kuin bensakoneessa, kuormankestävyys parempi
-   Vaihteisto märkä DQ381, uudehko konstruktio, pieniä huoltokuluja mutta kytkinten kestävyys lienee parempi kuin kuivassa. Olen koeajanut tätä yhdistelmää Passat Variantissa, kulki riittävästi ja laatikko toimi hienosti.

Tuossa tuota pohjaa, mihin vaaka kallistuu? Dieseli on 90 kg painavampi kuin bensa, muita mainittavia teknisiä eroja en tiedä. Bensa- ja dieselwebastot ovat molemmat toimineet moitteettomasti meidän käytössämme. Jos dieseli kuluttaa litran vähemmän/100km kuin bensakone ja polttoaineiden hintaero olisi 10c niin vuotuinen dieselvero kuittaantuisi minun 20 tkm/v ajollani. Polttoaineiden hintakehitystä jne. ei tietenkään voi ennustaa mutta se tai verot eivät ole tässä oleellisia muutenkaan.

Bensa vai Diesel?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Bax

Näiden eri mallien hintaerojen pähkäilyssä saattaa unohtaa, että joissain malleissa on takana monivarsituenta ja toisissa yhdystukiakselisto. Ensin mainittu on kalliimpi ratkaisu.
Tietääkseni ainakin 1.5 TSI 110kW:n tehoisena sisältää monivarsituennan ja 96kW ja alle ovat sitten yhdystukiakselistoilla.
Kuka tätä arvostaa, laskee sille myös lisähintaa.

Tätä seikkaa ei VW tuo esiin kofiguraattorissa .
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

mfroberg

#2545
Lainaus käyttäjältä: Bax - 27.02.19 - klo:11:41
Näiden eri mallien hintaerojen pähkäilyssä saattaa unohtaa, että joissain malleissa on takana monivarsituenta ja toisissa yhdystukiakselisto. Ensin mainittu on kalliimpi ratkaisu.
Tietääkseni ainakin 1.5 TSI 110kW:n tehoisena sisältää monivarsituennan ja 96kW ja alle ovat sitten yhdystukiakselistoilla.
Kuka tätä arvostaa, laskee sille myös lisähintaa.

Hyvä pointti jos pitää paikkansa, ja kyllä arvostan tuotakin muttei tullut mieleenkään että muissa kuin 1.0:ssa olisi yhdystukiakselisto. Raskaammassa dieselissä lienee monivarsituenta?

Muuta huomioitavaa?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Variant

#2546
Lainaus käyttäjältä: Bax - 27.02.19 - klo:11:41
Näiden eri mallien hintaerojen pähkäilyssä saattaa unohtaa, että joissain malleissa on takana monivarsituenta ja toisissa yhdystukiakselisto. Ensin mainittu on kalliimpi ratkaisu.
Tietääkseni ainakin 1.5 TSI 110kW:n tehoisena sisältää monivarsituennan ja 96kW ja alle ovat sitten yhdystukiakselistoilla.
Kuka tätä arvostaa, laskee sille myös lisähintaa.

Tätä seikkaa ei VW tuo esiin kofiguraattorissa .

Kyllä myös 96kW malli on paremmalla taka-akselistolla:

[0N4] Taka-akselisto monivarsituennalla

Tämä tieto on äsken otettu volkswagen.fi konfiguraattorista vakiovarusteista, viimeiseltä sivulta. Ennen muistaakseni alle 90kW mallit oli yhdystukiakselilla ja ainakin omassa 85kW mallissa semmonen löytyy, kun perän alle kurkkaa.
Golf 7.5 Variant 2019 85kW DKRF DSG
ex: Golf VI Variant 2010 90kW CAXA DSG

Variant

Ja alkuperäiseen kysymykseen vastaisin että 2.0 TDI. Hinnat on kyllä liki toisiaan ja dieselin pysyvä mainehaitta tuskin vaikuttaa arvoon suuresti 8-10v omistuksessa.

Tuo DQ381 on tosiaan uudehko konstruktio mutta niin on myös 96kW moottori (Miller-sykli, muuttuva geom. turboahdin).
Golf 7.5 Variant 2019 85kW DKRF DSG
ex: Golf VI Variant 2010 90kW CAXA DSG

Bax

Lainaus käyttäjältä: Variant - 27.02.19 - klo:12:40
Kyllä myös 96kW malli on paremmalla taka-akselistolla:

[0N4] Taka-akselisto monivarsituennalla

Tämä tieto on äsken otettu volkswagen.fi konfiguraattorista vakiovarusteista, viimeiseltä sivulta. Ennen muistaakseni alle 90kW mallit oli yhdystukiakselilla ja ainakin omassa 85kW mallissa semmonen löytyy, kun perän alle kurkkaa.

Ok, siellä varusteluettelossa asia onkin mainittu. Olin saanut jostain käsityksen, että näissä uusimmissa olisi rajana 110kW, mutta se onkin 96kW ja siitä ylöspäin ovat monivarsituettuja.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Variant - 27.02.19 - klo:13:30
Ja alkuperäiseen kysymykseen vastaisin että 2.0 TDI. Hinnat on kyllä liki toisiaan ja dieselin pysyvä mainehaitta tuskin vaikuttaa arvoon suuresti 8-10v omistuksessa.

Tuo DQ381 on tosiaan uudehko konstruktio mutta niin on myös 96kW moottori (Miller-sykli, muuttuva geom. turboahdin).

Joo, bensa on 304 , kalliimpi kuin diesel eli aika yhdentekevä on tuo hintaero. Appiukolla on Q3:ssa kyseinen dieselkone, olen ajanut ja hyvin toimii eikä ole vikoja ollut. Ja tosiaan en pelkää mitään mainetta, minun ajatuksissani bensa- ja dieselkoneet kuolevat sitten kun kuolevat ihan käsi kädessä. Jos/Kun tehdään dieseliä, syntyy oheistuotteena bensaa vaikkei haluttaisikaan. Ja kaikkia maalilman disukoita ei ikinä pystytä ruokkimaan biodieselillä, ainakaan taloudellisesti kannattavasti.

En ajatelut tuota DQ381:ta uutena konstruktiona mitenkään negatiivisesti vaan oikeasti parannettuna versiona DSG6:sesta(DQ380).
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy