Ocu II + navi

Aloittaja _Mikko_, 24.02.11 - klo:20:31

« edellinen - seuraava »

_Mikko_

Noista navien numeroinneissa ymmärrän yhtä paljon kuin sika ilmapallosta. Elikkä olisi muutama kysymys teille tietäjille. Aloitin uuden aiheen ihan vaan sen takia etten mene vahingossa hankkimaan väärää navia, kun noissa muissa threadeissa hypitään laitteesta ja automerkistä toiseen. Siitähän menee pieni kuuppa ihan sekaisin.

Eli autona on -06 käyttöönotettu octaavia. Hyvin todennäköisesti se on -07 mallisarjaa. Tähän tulokseen olen tullut mm. punaisista jarrusatuloista sekä aux-in pistokkeesta kyynärnojassa.

Ja itse kysymyksiin. Sopiiko kyseiseen autoon skodan NEXUS -navi? Siis ihan vaan plug'n'pray periaatteella? Tietysti vaatii jotain koodausta, mutta selviääkö sillä pelkästään vai onko lisäksi jotain muuta palikkaa hankittava? Uusi asennuskehys tietysti, mutta muuta?

Kummoinen laite muuten on? AUX-in pistokkeen saa vissiin aika helposti toimimaan, mitä nyt nettiä olen selaillut. Entä handsfreen?

Nyt autossa on kiinni alkuperäinen stream mp3-radio.

downtime

Lyhyesti. Sopii. Minulla oli 2005 ocu ja vaihdoin siihen tuon nexus/mfd2:n.
Etupaneeli on erikokoinen kuin streamissa joten joudut ostamaan uuden radion kehyksen. Lisäksi tarvitset gps-antennin. Tuo antenni tosin tulee yleensä radion mukana jos ostaa noilta ebay kauppiailta sen. Kannattaa varmistaa.

Muuten asennus on aika plug'play. Radio kannattaa koodata autolle. Joillain on ollut ongelmia koodaamattomien radioiden kanssa.

Sitten huomionarvoinen seikka. Jos sinulla on originaalitutkat autossa, niin sitä kuvaa radion näytössä ei näy mfd2:ssa.

_Mikko_

MP3 musiikkia tuo vekotin ei vissiin toista ceedeeltä?  :-\ Tai en ainakaan manuaalista löytänyt mitään mainintaa kyseisestä asiasta. Hmm.

_Mikko_

Kiitos Downtime avusta. NYt rupesi selkenemään toopellekin tämä navihomma, kunhan vaan tiesi että millä mallinimellä lähtee etsimään noista muista threadeista.

Kyllä tuo vekotin täytyy jättää pois laskuista. En millään viitsisi alkaa pelaamaan joka kerta erillisen mp3-soittimen kanssa. Myöskin jos lukemaani lainkaan ymmärsin niin mitään levyjä ei silloin pysty pyörittämään kun navigointilevy on sisällä. Kummallinen laite  :-\

Tottakai siihen saa hankittua erillisen muistikortin lukijan mutta edulliselle vekottimelle tulee äkkiä reilusti lisää hintaa..

Tos®

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

downtime

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 24.02.11 - klo:21:27
Osta columbus  8)

Ja pari uutta moduulia jotta ei akku tyhjene ;)

ram1

Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

TPi

Lainaus käyttäjältä: downtime - 24.02.11 - klo:21:35
Ja pari uutta moduulia jotta ei akku tyhjene ;)

Yksi oikea riittää  ;)

Olen myöskin Columbuksen (RNS-510) kannalla tässä, paljon enemmän toimintoja hieman suuremmalla panostuksella.

Guest-106228

Mitäs jos ostais vaikka Zenecin ZE-NC2010:n? Saksasta ihan viralliselta myyjältä moinen irtoaa 999e hintaan, kun nuo kolumbukset ja RNS:t tuntuu olevan ns. kuumaa rautaa tuolla eBayssa monesti. Ei CAN-väyläongelmia ja toistaa niin pirun monesta lähteestä ämpärit ja musat ja leffat. Takapenkinräpättimillekin saa tarvittaessa omat näytöt tuosta lähteestä, ja lisäksi tukee uudempien autojen climanäyttöä, rattinappeja jne...

Itse laitoin tuon vanhemman ZE-MC2000 mallin omaan Touraniin, ja toistaiseksi olen ollut erittäin tyytyväinen ostokseen. Navia en tarvi, joten kyseiseen malliin tarvittavaa lisäboksia en hankkinut. NC2010:ssä tuo navi on mukana aina.

Haku löytää kokemuksia, ja valmistajan nettisivut on: www.zenec.com.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy