Uuden Golfin hinnat, kallista on!

Aloittaja Ukko, 04.02.20 - klo:18:20

« edellinen - seuraava »

Ukko


Ukko

Täynnä vikoja, kuten uusi Passat. Niitä sitten korjaillaan monta vuotta, kunnes maahantuoja ilmoittaa että on "ominaisuus".

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 04.02.20 - klo:18:30
Täynnä vikoja, kuten uusi Passat. Niitä sitten korjaillaan monta vuotta, kunnes maahantuoja ilmoittaa että on "ominaisuus".

Ja tästä huolimatta olet varannut ensimmäisen suomeen tulevan yksilön?  ;)
Cupra Tavascan VZ -25 29tkm -> (liisari)

Ex. Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm - 88tkm (oma)
Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma)

Pihistelijä

Ilahduttavaa on, että 1.5 TSI moottorien kulutus on laskenut 10% !

esim. WLTP
- vanha 1.5 TSI (96 kW) 6,0 l/100 km
- uusi 1.5 TSI (96 kW) 5,4 l/100 km

Lupaa hyvää uutta 1.0 TSI:tä ajatellen.

DSG:n eTSI on pettymys. DSG syö kevythybridit kulutussäästöt. Kevythybridi pitäisi olla manuaaleissa.

Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

vwmies

Ja uusi disuka jos sellaisen vielä joku haluaa, on 2.0 SCR eli kusilitkulla mennään. Ja kaikki ovat 5-ovisten hintoja.
Yritetään pärjätä.

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 04.02.20 - klo:18:50
Ja uusi disuka jos sellaisen vielä joku haluaa, on 2.0 SCR eli kusilitkulla mennään. Ja kaikki ovat 5-ovisten hintoja.

Kiitettävän pieni kulutus uudessa 2.0 TDI:ssä. WLTP vain 4,2 l/100 km. Vastaa jotain 3,5 litran NEDC kulutusta.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

tet

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 04.02.20 - klo:18:44
DSG:n eTSI on pettymys. DSG syö kevythybridit kulutussäästöt. Kevythybridi pitäisi olla manuaaleissa.

DSG-autoja myydään uskoakseni nykyään jo paljon enemmän kuin manuaaleja. On ihan hyvä, että päästöjä vähentävät järjestelmät ovat ennemmin volyymimalleissa. Näin koko malliston keskipäästö saadaan alemmas. Marginaalipelit voivat päästellä sitten vähän enemmän.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: tet - 04.02.20 - klo:19:05
DSG-autoja myydään uskoakseni nykyään jo paljon enemmän kuin manuaaleja. On ihan hyvä, että päästöjä vähentävät järjestelmät ovat ennemmin volyymimalleissa. Näin koko malliston keskipäästö saadaan alemmas. Marginaalipelit voivat päästellä sitten vähän enemmän.

Manuaali 1.5 TSI päästää selvästi vähemmän ilman mitään hybridiä kuin DSG sen kanssa. Hybridin kanssa se tekisi vielä isommaan pesäeron.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

tet

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 04.02.20 - klo:19:09
Manuaali 1.5 TSI päästää selvästi vähemmän ilman mitään hybridiä kuin DSG sen kanssa. Hybridin kanssa se tekisi vielä isommaan pesäeron.

Tekisi kyllä, mutta jos niitä manuaaleja myydään vähemmän kuin DSG-malleja, koko malliston keskipäästö jää korkeammalle jos se kevythybridilaitteisto laitetaankin manuaaliin DSG:n sijasta. Toki parempi olisi molempiin.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Pihistelijä

Valitettavan korkeaksi nousee DSG kevythybridien hinnat. Ylimääräinen tekniikka maksaa.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 04.02.20 - klo:18:50
Ja kaikki ovat 5-ovisten hintoja.

Eihän sitä muuten tule kuin 5 ovisena.. farkun esittely 2020 loppuvuodesta ja asiakkaille 2021 alkupuoliskolla.
Cupra Tavascan VZ -25 29tkm -> (liisari)

Ex. Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm - 88tkm (oma)
Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma)

vwmies

#12
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 04.02.20 - klo:18:44
Ilahduttavaa on, että 1.5 TSI moottorien kulutus on laskenut 10% !

esim. WLTP
- vanha 1.5 TSI (96 kW) 6,0 l/100 km
- uusi 1.5 TSI (96 kW) 5,4 l/100 km

Lupaa hyvää uutta 1.0 TSI:tä ajatellen.

Kyllä TM tietää jo, ja miksi ei tietäisi:

Jo helmikuun aikana mallisarja monipuolistuu, ja mukaan tulee 1,0 TSI 81 kilowatin tehoisena 24 280 euron hintaan.  (edullinen ? oma huom.)  ;) :o :P

OT. Tässähän jää ihan mielipuolen kiinnolla odottamaan uuden a) Ocun ja b) Leonin hintoja ... mutta tuskin nekään uuden tekniikan ansiosta mitään superhalpoja tulevat olemaan. Ja vaikka kokoluokka on eri, niin hintoja voi peilata uuden Superin vastaaviin...  :P

Yksi selitys hinnannousuun on runsaampi varustelu / TM:

"Uudessa Golfissa on luovuttu vaatimattomasta varustelusta. Jo halvimmassa vaihtoehdossa ovat muun muassa
lediajovalot,
pysäköintitutkat edessä ja takana,
mukautuva vakionopeudensäädin,
lämmitettävä nahkaverhoiltu ohjauspyörä,
digitaalimittaristo,
10-tuumaisella kosketusnäytöllä varustettu navigointi ja
kolmealueinen automaatti-ilmastointi."
Yritetään pärjätä.

passo_s

Mielenkiinnolla odotan kuinka Golfin infotainment toimii, uusimmassa superbissa ei toimi edes sähkösäätöisen penkin muisti. Kivoja varusteita uudessa Golfiissa, omassa Passat GTE:säkin bugeja niin paljon että en ole ensimmäisten ostajien joukossa ensi kerralla. Sen verta on jäänyt hampaankoloonkin että seuraava on ehkä jostain muusta kuin VAG konsernista.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 04.02.20 - klo:18:44
Ilahduttavaa on, että 1.5 TSI moottorien kulutus on laskenut 10% !

esim. WLTP
- vanha 1.5 TSI (96 kW) 6,0 l/100 km
- uusi 1.5 TSI (96 kW) 5,4 l/100 km

Lupaa hyvää uutta 1.0 TSI:tä ajatellen.

DSG:n eTSI on pettymys. DSG syö kevythybridit kulutussäästöt. Kevythybridi pitäisi olla manuaaleissa.
Ei se hybriditekniikka oikein sovi manuaalin kylkeen. Hyvin keskeinen idea on se, että auto päättää itse, milloin voi rullailla, ajaa pelkällä sähköllä ja sammutella hiilenvapautinta. Manuaalisesti saman hoitamisessa olisi turhan paljon hommaa.

Ukko

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 04.02.20 - klo:20:34
Mielenkiinnolla odotan kuinka Golfin infotainment toimii, uusimmassa superbissa ei toimi edes sähkösäätöisen penkin muisti. Kivoja varusteita uudessa Golfiissa, omassa Passat GTE:säkin bugeja niin paljon että en ole ensimmäisten ostajien joukossa ensi kerralla. Sen verta on jäänyt hampaankoloonkin että seuraava on ehkä jostain muusta kuin VAG konsernista.

Itsellä sama juttu, taitaa merkki vaihtua.

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 04.02.20 - klo:20:44
Ei se hybriditekniikka oikein sovi manuaalin kylkeen. Hyvin keskeinen idea on se, että auto päättää itse, milloin voi rullailla, ajaa pelkällä sähköllä ja sammutella hiilenvapautinta. Manuaalisesti saman hoitamisessa olisi turhan paljon hommaa.

Kyseessahän on kevythybridi, jolla ei ikinä ajeta ilman sähköä. Sitä käytetään vain väännön lisäämiseen alakierroksilla ja moottori voidaan sammuttaa vapaalla rullatessa. Sopii ihan hyvin myös manuaaliin. Omassa ajossani toisi selvää säästöä, koska rullaan paljon vapaalla. Lisäksi pienentäisi kaupunkikulutusta.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Ukko

Manuaalia ei valmisteta kustannussyistä kevythybridin yhteyteen. Sähköistymisen myötä manuaalilaatikot häviää muutenkin.

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 05.02.20 - klo:08:08
Kyseessahän on kevythybridi, jolla ei ikinä ajeta ilman sähköä.

Kirjoitin vähän väärin. Piti kirjoittaa, ettei ikinä ajeta pelkällä sähköllä.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 05.02.20 - klo:08:08
Kyseessahän on kevythybridi, jolla ei ikinä ajeta ilman sähköä. Sitä käytetään vain väännön lisäämiseen alakierroksilla ja moottori voidaan sammuttaa vapaalla rullatessa. Sopii ihan hyvin myös manuaaliin. Omassa ajossani toisi selvää säästöä, koska rullaan paljon vapaalla. Lisäksi pienentäisi kaupunkikulutusta.
En epäile hetkeäkään, ettetkö sinä viitsisi vaihdella vapaalle rullatessa, mutta aika harva viitsisi hyödyntää hybridin potentiaalia manuaalilla ja siksi niitä ei tehdä.

tapanixxx


vwmies

Jo helmikuun aikana mallisarja monipuolistuu, ja mukaan tulee 1,0 TSI 81 kilowatin tehoisena 24 280 euron hintaan.
Yritetään pärjätä.

KTN

Pahuksen kallis on. Ainakaan minä en kaipaisi kaiken maailman varusteita, vaan perusauton järkevään hintaan. Nyt tietysti Poloa tarjotaan perusmallia hakevalle.

b1mpo

Mikähän idea tuossa First Edition Style Premiumissa on, että siinä jää side assist ja kääntyvät peilit pois? Outoa myös että kessy on lisävaruste, kun luulisi kuuluvan jo hintaan, kuten tummennuksetkin kuuluisi. Hiukan kalliiksi tulee, kun 3000 menis vielä tuon premiumin päälle lisävarusteita. Eli yli 36kâ,¬ auto plus talvirenkaat ja toimituskulut.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

janppa78

Variant malli menee aikanaa reilusti yli 40 tuhannen jos haluaa edes jotain varusteita. Erikoista että nahkaverhoilua ei ole tarjolla. Nahkapenkit ovat pakollinen varuste jos ei haluaa, että penkit ei kulu heti luokattomaan kuntoon.
Youtube videoissa näytti jo messu autonkin penkit surkealta. Ei ole paljon materiaalit parantuneet tästä mk 7.5 mallista.
https://youtu.be/-z-0NoHlrf4     videon kohdassa 3:16 penkki aivan hirveässä kunnossa.

Ukko

Ei ole "uudessa" mallissa tarpeeksi uutta, katsotaan sitten joskus jos ladattavaa Variantia on käytettynä saatavilla. Veromuutoksetkin selviää vasta loppuvuodesta tai ensi vuonna, niin tietää mitä kannattaa ostaa ja mitä ei.

vwmies

Hyvä pointti, sähkärin arvonalennus per vuosi näyttää olevan reilusti vastaavaa polttista suurempi, ja 2-3-4v. ikäiseen verrattuna jo järkyttävä.
Tosin, eihän nykyään juuri mitkään uudehkot kansanautot kovin hyvin hintaansa pidä. 
Suurin osa autoilukustannuksistahan alle 10v. ikäisissä on arvonalennus. :(
Yritetään pärjätä.

teräksenharmaa

#27
Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 05.02.20 - klo:21:20
Variant malli menee aikanaa reilusti yli 40 tuhannen jos haluaa edes jotain varusteita. Erikoista että nahkaverhoilua ei ole tarjolla. Nahkapenkit ovat pakollinen varuste jos ei haluaa, että penkit ei kulu heti luokattomaan kuntoon.
Youtube videoissa näytti jo messu autonkin penkit surkealta. Ei ole paljon materiaalit parantuneet tästä mk 7.5 mallista.
https://youtu.be/-z-0NoHlrf4     videon kohdassa 3:16 penkki aivan hirveässä kunnossa.
Nuo messu-Golfin penkit nyt ovat tuossa kunnossa ihan vain penkkien vaalean värin ja messuvieraiden välinpitämättömyyden vuoksi. Samalla tavalla väri tarttuu väriä jättävistä housuista myös nahkaan. Tummassa kankaassa tai nahassa ei vain lika/väri näy.

En kyllä itse fiksaa autoja, mutta uskoisin eron olevan lähinnä siinä, että vaaleasta kangasta on vaaleata nahkaa helpompi pestä lika pois.

Serv3ri

   Vai että kosketusnäytöltä hiplataan ja räplätään sit kaikki  ???? Uutta ja edistynyttä muka, mut todellisuudessa halpaa (ja halvan näköistä) ja huonoa käytettävyyttä. Kiitos EI!
Lainaus TM artikkelista;"Kosketusnäyttöön ja hipaisukytkimiin pohjautuvan käyttöliittymän suurin etu valmistajan kannalta taitaa kuitenkin olla hinta. Personoitavat ja päivitettävät diginäytöt ovat halvempia kuin joukko perinteisiä katkaisimia. Tuskin autotehtaillakaan ollaan vilpittömästi sitä mieltä, että kosketusnäyttö olisi asiakkaan kannalta parempi tai helpompi."

tapanixxx

Liian vähän näppäimiä uudessa golfissa. Kaikki on kosketusnäytön takana.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy