2010 golf webaston toiminta

Aloittaja henk95, 05.11.19 - klo:19:01

« edellinen - seuraava »

henk95

Elikkä 2010 vuojen 1.6tdi golffi jossa tehtaan asentama webasto kellolla.

Ongelmana on että lämmönsäätöpaneliin ei syty minkäänlaisia valoja kun webasto on päällä. Puhallinmoottori kuitenki pyörii, mutta niin pienellä teholla että ei puolentunnin lämmityksellä lasit edes sula.

Moottoritilasta tarkistin kaksi webaston sulaketta ja molemmat ehyet.

Webasto muuten pelannu hyvin. Puolentunnin lämmityksellä lämmöt nousee ja puhaltaa heti kuumaa ku lähtee ajamaan.

o.b.

Lienee osittain jälkiasennettu? Alkujaan ajonaikainen lämmitin, joka on ohjelmoitu yhteensopivaksi Webaston oman kellon kanssa ???

Jos nuo olettamat pitää paikkansa, siellä on olemassa myös IPCU-rele, joka käynnistää sisätilan lämppärin puhaltimen. Tällöin auton lämmitys pitää säätää ennen moottorin sammutusta HI-asentoon ja puhallus tuulilasille. Itse Climatronic ei ole tietoinen, että puhallin on päällä.

Jos olisi alkujaan tehdasasenteinen seisontalämmitin, käynnistysnappi olisi Climatronicissa ja ajastus auton ajotietokoneelta. Silloin Climatronic hoitaa puhallukset ja lämpötilat kohdilleen.

IPCU-rele on mahdollista ohjelmoida saaätämään puhallin isomallekin. VAG autoille oletusarvo on 30% täydestä tehosta.

henk95

Taitaapi tuo olla jälkiasennettu

Joo pitääpä kokeilla vielä tuo lämmityksen säätö täysille ja puhallus tuulilasille auto käynnissä. Oon kokeillu tehän tuon saman pelkästään virrat päällä ennenku oon laittanu webaston päälle mutta ei vaikuttanut asiaan.

Miten tuo ipcu releen ohjelmointi onnistuu? Vcds:ällä vai webaston omalla ohjelmalla? Jälkinmäinen löytys iteltä.

o.b.

IPCU:n ohjelmointi onnistuu ThermoTest ohjelmalla ja kaapelilla. Kytke kaapelin väyläjohto kellolle tulevaan keltaiseen johtoon ja ota käyttösähkö vaikka tupakansytyttimen pistokkeelta. IPCU löytyy ohjelman valikosta.

Tuolta lisäneuvoja:
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=24678.0

Jarmola

Laitampa samaan ketjuun kyssärin koskien 2.0TDi:n webastosta, vuosimalli siis 2010.

Tuohon ei kait Suomesta enään saa kun uutta tilalle mutta osaako kukaan kertoa pajaa pääkaupunnkiseudulta joka:
- osaisi huoltaa tuota ja tarkistaa missä vika kun ei meinaa toimia (tarkistan vielä itse että akussa on tehoa jne.)
- saako Saksasta tilattua tuota halvemmalla jos tuon vaihtaisi?

o.b.

Suuri osa tulee kuntoon palopesän vaihdolla. Samalla vaihtuu myös hehku/liekkivahti. 1K0261433D on varaosanumero todennäköisesti jos lämmitin on TT-V. Tiskillä noin 350â,¬ ja Webaston varaosana ehkä satkun halvempi.

Toinen yleinen vika on kiertovesipumppu. 7N0965561 tai 7N0965561B. 158â,¬ hintaa, tarvikkeena huomattavasti edullisempi. Pierburg alkuperäinen valmistaja.

Mutta ennen kuin suinpäin alkaa osia vaihtaa, kannattaa luetuttaa vikakoodit. Vika voi olla myös älyosassa tai paloilmapuhaltimessa ::)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy