Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

Timppe

Lainaus käyttäjältä: jpalo - 19.05.20 - klo:18:24
Ajoin kaupan pihaan ja olin lähdössä takaisin kotiin ja piippasi ja vilkutteli vikaa vaihteistossa ja hybridilaitteistossa. Käynnistin uudestaan auton eikä kummastakaan virheestä näkynyt mitään autossa eikä Connectissa. Mitä meinaatte, kannattaako vaivautua korjaamolle?


Minulle on tullut kerran just tuo sama ilmoitus, kun pistin liikkeellelähdössä vaihteen P->R. Virta pois,uusi yritys ja puf! Virheestä ei jälkeäkään.
Varmaan joku softabugi tai "ominaisuus". Joku toinen kompuutteri ei vastaa ajoissa toiselle tms.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

ikoskela

Hei!
Sain perjantaina auton Ouluun. Valkoinen Hybrid IV -20 Style Business line (Porin Rinta-Joupin esittelyauto).
Eka fiilis on, että taitaa olla mun elämän paras omistamani auto, vaikka todella monenlaista autoa on ollutkin.
Arvoin pitkään RAV4:n (Hybridiä meinasin ja plugin meni kuitenkin liian kalliiksi), Karoq olis ollut hintaluokassa, mutta liian pieni kontti meidän tarpeisiin. Outlanderia pidin vahvana, mutta koeajon jälkeen totesimme vaimon kanssa, että ei ole meidän auto. (valtamerilaiva-fiilis)
Onneksi valitsin tämän.
Mulla on melkein kaikki mennyt ongelmitta. Connect heittämällä, ei ole ollut bugin oloisia asioita, päivitykset (2) on asentuneet viikonlopun aikana tosi nopeasti, ei toimintahäiriöitä minkäänlaisia.
Eka plugin-auto ja myös eka fiilis, että mitä järkeä on kaupunkiolosuhteissa muuta omistaa. Mulla työmatka 16 km ja kokoajan on sähköllä menty. Ainoa ongelma liittyikin sitten tuohon lataamiseen, eli tuo latauksen pätkiminen/toimimattomuus "maksimi" tilassa. Luulin aluksi, että auton akuissa on vikaa, mutta sitten täältä löytyi vastaus. Kun käyttää tuota rajoitettu-tilaa, niin ei ongelmaa. Sillä voimavirtapiuhalla toimii lataus maksimillakin (Sokoksen parkkihalli)
Maahantuojalta tuli vastaus, että ongelma on tiedossa ja ratkaisua odotellaan sielläkin.
Autossa on juuri ne varusteet ja tilat, mitä minä ja meidän perhe tarvitsee. Ajoltaan ihan loistava (myös hiljainen) ja lapset fanittaa takapenkkiä. Itse pidän noista kuljettajaprofiileista ja erityismaininta noista Alcantara-penkeistä,
Vaikka tuossa alkaa olemaan suurinpiirtein kaikki varusteet, niin Comfort-packin tilasin vielä (80e) lähinnä lasten iPadeille mökkireissua varten.
Vahva suositus siis eka viikonlopun perusteella meiltä. Auto kerää positiivisia kommentteja ja paljon "tuli autokuume" -mainintoja.
Toivottavasti positiivinen meininki jatkuu.



ikoskela

--jäi vielä kehumatta tuo Applen Carplay. Näin pitää puhelimen integroitua autoon. Myös puhelimen handsfreen häiriöttömyys hienoa. Ainoa valitus tulee siitä, että karttaa ainakaan itse en ole saanut mittaristoon. Ainoastaan tuo turhan oloinen kompassi.

dunlop

Kerran edellisellä postaajalla Connect tuntuu toimivan hienosti, olenko minä ainoa kellä se ei ole toiminut perjantain jälkeen? Sovelluksen tiedot ovat jämähtäneet tilaan ennen versiopäivitystä ja autoon ei saa minkäänlaista yhteyttä Connectin kautta. Tätä jatkunut nyt siis neljä päivää.. Normaalisti nämä katkot ovat olleet hetkellisiä ja jonkun tunnin päästä kaikki on taas toiminut.

jopo

Täällä Connect on toiminut ok viime päivät.

Timppe

Lainaus käyttäjältä: dunlop - 26.05.20 - klo:06:52
Kerran edellisellä postaajalla Connect tuntuu toimivan hienosti, olenko minä ainoa kellä se ei ole toiminut perjantain jälkeen? Sovelluksen tiedot ovat jämähtäneet tilaan ennen versiopäivitystä ja autoon ei saa minkäänlaista yhteyttä Connectin kautta. Tätä jatkunut nyt siis neljä päivää.. Normaalisti nämä katkot ovat olleet hetkellisiä ja jonkun tunnin päästä kaikki on taas toiminut.
Jos auto on verkossa (maapallo ei harmaana), niin katso verkkoportaalista, onko auto päivittänyt tiedot palvelimelle. Jos siellä näkyy, ei autossa ole ongelmaa. Sovellus kannattaa poistaa ja asentaa uudelleen ja/tai poistaa välimuistin sisältö ainakin.

Minullakin toimii ihan hämmästytävän hyvin nyt kun lämmityskin pelaa Androidilla (esikiihotettu Applen vehkeellä).



Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

lanterne

Lainaus käyttäjältä: Timppe - 26.05.20 - klo:09:12
Jos auto on verkossa (maapallo ei harmaana), niin katso verkkoportaalista, onko auto päivittänyt tiedot palvelimelle. Jos siellä näkyy, ei autossa ole ongelmaa. Sovellus kannattaa poistaa ja asentaa uudelleen ja/tai poistaa välimuistin sisältö ainakin.

Minullakin toimii ihan hämmästytävän hyvin nyt kun lämmityskin pelaa Androidilla (esikiihotettu Applen vehkeellä).

Mulla oli auton luovutus viime viikolla, ja näyttäis että sama tilanne kun Timpellä, eli perjantain jälkeen ei ole enää statsit päivittynyt connectiin (ei appiin, eikä portaaliin). Mistä tuon "maapallon" värin näkee ?

TLA8

#877
Täällä myös yksi iV:n uusi omistaja (aiemmin pari Octaviaa); esittelyautona ollut Lava Blue Liftback Style-varusteilla + pari ekstraa.
Kivan oloinen auto näin muutaman päivän kokemuksella, opeteltavaa riittää kun edellisessä oli paljon vähemmän ominaisuuksia.

Mutta tosiaan tuo Skoda Connect:
* Auton käynnistyksen jälkeen ilmoitellaan aina uudesta ohjelmistopäivityksestä, ei pääse siitä eteenpäin kun ei ilmoituksensa mukaan voi ladata joitain osia
* Pääkäyttäjäksi rekisteröinti ei onnistu, jää joko 'odota...'-ruutuun tai rekisteröitym. modulia ei voitu ladata ilmoitukseen
* Käyttäjäoikeuksien muuttaminen tai katon Infocall näppäin ei toimi, ei lisenssiä
* Radio on pitänyt pari kertaa bootata (10sek virtanäppäin pohjassa), kun ei käynnistyksen jälkeen kuulu mitään

Connectin ongelmia puidaan huollossa perjantaina, toivottavasti tulee silloin kuntoon, epäilivät että pitää sovittaa ajonesto uudelleen/asentaa muita palikoita uudelleen.
Auto siis näkyy kyllä nettisivulla ja puhelimessa, mutta pyytää tekemään aktivoinnin loppuun autossa (mikä ei onnistu).

Mode2 kaapelia pitää täälläkin käyttää rajoitetussa tilassa (oliko tähän jokin edullinen toimiva vaihtoehto?) Mode3 en ole vielä kokeillut.
Saako Android Autoa toimimaan tässä mitenkään langattomasti vai onko Applen laitteet ainoa langaton vaihtoehto?

BertilDator

#878
Lainaus käyttäjältä: TLA8 - 26.05.20 - klo:10:18
Saako Android Autoa toimimaan tässä mitenkään langattomasti vai onko Applen laitteet ainoa langaton vaihtoehto?
Ei ainakaan toistaiseksi. Ensimmäinen syy taitaa olla se, että Google rajaa langattomuuttakin maakohtaisesti, sen jälkeen vasta menee Skoda lle ihmeteltäväksi.

Vaikka elättelen ihan pientä toivoa, että tuo voisi auton elinkaaren aikana tulla mahdolliseksi, rehellisesti sanottuna en usko sen tapahtuvan...jos lähdetään siitä että Android Auto (langallisenakaan) ei ole virallisesti Suomessa saatavilla.

Oletteko muuten sideloadanneet APKn vai tehneet jenkki-Play profiilin Androidiin? Itse tein rinnalle jenkkiprofiilin aikoinaan niin sai tuon ja muutaman muunkin jenkkisovelluksen puhelimeen ja päivitykset suoraan Play-kaupasta.

slarpa

AA on virallisesti Suomessa saatavilla viimeisimpään Android versioon.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

dunlop

Lainaus käyttäjältä: lanterne - 26.05.20 - klo:10:06
Mulla oli auton luovutus viime viikolla, ja näyttäis että sama tilanne kun Timpellä, eli perjantain jälkeen ei ole enää statsit päivittynyt connectiin (ei appiin, eikä portaaliin). Mistä tuon "maapallon" värin näkee ?

Taitaa olla siinä ruudun yläreunassa jossain. Android-sovelluksen välimuistin poisto ei ainakaan auta että sitä ei kannata kokeilla. Saati väkisin sammuttaminen tai uudelleenkirjautuminen.
Täytyy käydä jossain vaiheessa autolla ihmettelemässä toimiiko tuo verkko itsellä. Jos ei niin kattopuhelua vaan eteenpäin..

lanterne

Lainaus käyttäjältä: dunlop - 26.05.20 - klo:11:42
Taitaa olla siinä ruudun yläreunassa jossain. Android-sovelluksen välimuistin poisto ei ainakaan auta että sitä ei kannata kokeilla. Saati väkisin sammuttaminen tai uudelleenkirjautuminen.
Täytyy käydä jossain vaiheessa autolla ihmettelemässä toimiiko tuo verkko itsellä. Jos ei niin kattopuhelua vaan eteenpäin..

Kävin tsekkaamassa, ja tosiaan se maapallo on harmaana. Eli tarkoittaa että auto ei saa yhteyttä skodan serverille?

dunlop

Lainaus käyttäjältä: lanterne - 26.05.20 - klo:11:51
Kävin tsekkaamassa, ja tosiaan se maapallo on harmaana. Eli tarkoittaa että auto ei saa yhteyttä skodan serverille?

Sama homma. Tein kattopuhelimen aspan kautta vikailmoituksen. Pyysivät asentamaan vielä sovelluksen uudestaan ja poistamaan auton siitä + lisäämään VIN-numerolla uudestaan, nyt ei tunnista autoa koko sovellus vaan "se on jo rekisteröity". Kuulemma jotain huoltoa palvelimissa tämän viikon ettei välttämättä toimisi. Tuohon kommenttiin en jaksa uskoa kerran osalla toimii.

Wlanin kautta ei toiminut uudelleen paritus tai tietojen lataaminen myöskään eikä soittimen resetointi. Taitaa olla herran käsissä jälleen..

Timppe

Lainaus käyttäjältä: dunlop - 26.05.20 - klo:12:39
Sama homma. Tein kattopuhelimen aspan kautta vikailmoituksen. Pyysivät asentamaan vielä sovelluksen uudestaan ja poistamaan auton siitä + lisäämään VIN-numerolla uudestaan, nyt ei tunnista autoa koko sovellus vaan "se on jo rekisteröity". Kuulemma jotain huoltoa palvelimissa tämän viikon ettei välttämättä toimisi. Tuohon kommenttiin en jaksa uskoa kerran osalla toimii.

Wlanin kautta ei toiminut uudelleen paritus tai tietojen lataaminen myöskään eikä soittimen resetointi. Taitaa olla herran käsissä jälleen..
Sulakkeen 17 irroitus ja takaisinlaitto on auttanut joitakin joskus (myös tällä palstalla). Tai sitten se vaan alkaa n. viikon päästä toimimaan itsekseen.

Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

bustedi

Tämän ketjun lukeminen saa voimaan huonosti iv Superbin omistajien puolesta. Harkitsin puoli vitsillä vaihtavani Kodiaqun tähän kun ajoprofiili näyttää muuttuvan lataushybridiä suosivammaksi. Katsotaan kun alkaa auto toimia niinkuin kuuluu.
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

jopo

Jep. Tuo Connect on kyllä iV:n osalta surkea esitys. Itse autohan on hyvä ja toimiva kampe. Pelottaa kyllä miten ID.3 ymv uudet VAGit toimivat uusien softien osalta. Connect ei ainakaan lupaile hyvää.

jamo75

id.3 käyttää tismaalleen samaa we connectia kuin esim. vw e-up
ja media konsoli on tismalleen sama kuin uusimassa golffissa
se missä id.3 eroaa muista on siinä aina online oleva internet yhteys

viimeiseimpien huhujen mukaan VW AR ei toimi autolla speksatulla ohjaustietokoneella ja auto lenseerattaisiin ilman AR tuulilasi näyttöä... (että sellaista, osataan sitä taas emokonsernissakin)

Lainaus käyttäjältä: jopo - 26.05.20 - klo:21:34
Jep. Tuo Connect on kyllä iV:n osalta surkea esitys. Itse autohan on hyvä ja toimiva kampe. Pelottaa kyllä miten ID.3 ymv uudet VAGit toimivat uusien softien osalta. Connect ei ainakaan lupaile hyvää.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

ikoskela

Liittyykohän Connect-ongelma puhelimeen/käyttäjärjestelmään/appsiin. (Android?) Itselläni iPhone XS Max ja uusin käyttis. Eilen lisättiin siihen nuo auton ovien lukitus/ilmastoinnit ja kaikki tuntuu siis toimivan.
Ei vielä myöskään muita käyttökatkoksia tms.

658136

Lainaus käyttäjältä: ikoskela - 26.05.20 - klo:23:08
Liittyykohän Connect-ongelma puhelimeen/käyttäjärjestelmään/appsiin. (Android?) Itselläni iPhone XS Max ja uusin käyttis. Eilen lisättiin siihen nuo auton ovien lukitus/ilmastoinnit ja kaikki tuntuu siis toimivan.
Ei vielä myöskään muita käyttökatkoksia tms.

Väittäisin ongelmien olevan auton ja serverin välillä.

jopo

Lainaus käyttäjältä: ikoskela - 26.05.20 - klo:23:08
Liittyykohän Connect-ongelma puhelimeen/käyttäjärjestelmään/appsiin. (Android?) Itselläni iPhone XS Max ja uusin käyttis. Eilen lisättiin siihen nuo auton ovien lukitus/ilmastoinnit ja kaikki tuntuu siis toimivan..
Mulla sama luuri ja aina toisinaan Connect ei toimi. Sitten taas yhtäkkiä toimii. Ongelmia on monia. Mullahan ratkottiin uutena viikkoja kirjautumisongelmaa ja lopulta avainten uudelleen mukautus ratkaisi minun Connect ongelmat (tarkemmin ongelma oli pääkäyttäjän rekisteröinti autoon). Sen jälkeen on kaikki toiminut lähes aina, mutta toisinaan appi saattaa sitten yhtäkkiä olla toimimaton. Itsekin veikkaan auton ja serverin välisen yhteyden katkeamista noissa tapauksissa.

jamo75

ei sillä puhelimella ole mitään arpaa yhtälössä
ainakin silloin kun itselläni toi vielä oli aktiivinen oli perus ominaisuus että sovellus ilmoittaa ovien olevan auki vaikka ne ei eivät ole. puhelin ja palvelin tai palvelin ja auton väli ei toimi. omana käyttäaikana auton hävisi online palvelusta kaksi kertaa ja uudelleen rekisteröinti kaatuu vim numero jo rekisteröity ilmoitukseen, kun odotteli muutaman viikon niin johan taas toimi, sellaisesta en kuitenkin lähemmäs 100 EUR vuodessa maksa

Lainaus käyttäjältä: jopo - 27.05.20 - klo:10:26
Mulla sama luuri ja aina toisinaan Connect ei toimi. Sitten taas yhtäkkiä toimii. Ongelmia on monia. Mullahan ratkottiin uutena viikkoja kirjautumisongelmaa ja lopulta avainten uudelleen mukautus ratkaisi minun Connect ongelmat (tarkemmin ongelma oli pääkäyttäjän rekisteröinti autoon). Sen jälkeen on kaikki toiminut lähes aina, mutta toisinaan appi saattaa sitten yhtäkkiä olla toimimaton. Itsekin veikkaan auton ja serverin välisen yhteyden katkeamista noissa tapauksissa.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jopo

Näköjään uusi iOS versio tullut myös Connect apista nyt. En huomaa mitään ratkaisevaa eroa vanhaan. Tällä hetkellä ainakin toimii. :)

Timppe

Lainaus käyttäjältä: jopo - 27.05.20 - klo:10:26
Mulla sama luuri ja aina toisinaan Connect ei toimi. Sitten taas yhtäkkiä toimii. Ongelmia on monia. Mullahan ratkottiin uutena viikkoja kirjautumisongelmaa ja lopulta avainten uudelleen mukautus ratkaisi minun Connect ongelmat (tarkemmin ongelma oli pääkäyttäjän rekisteröinti autoon). Sen jälkeen on kaikki toiminut lähes aina, mutta toisinaan appi saattaa sitten yhtäkkiä olla toimimaton. Itsekin veikkaan auton ja serverin välisen yhteyden katkeamista noissa tapauksissa.
Minun mielestäni auton ja serverin välinen yhteys toimii useimmiten suunnassa auto->serveri. Siis esim. lataustilanne ja ajomatkat päivittyy ihan ok, kun auto aika ajoin ottaa yhteyden ja raportoi asiasta. Mutta komennot (äppi->server push autoon->raportti autosta serverille->serveriltä tila äppiin) ei usein toimi, vaikka auto päivittää matkat jne. ihan ok. Junnaa aikansa ja pamahtaa virheeseen. Vika on kuitenkin mielestäni lähes pelkästään serveripäässä. Nyt kun Android-äpin lämmönlähteen sai alustettua iOS:llä, niin usein kaikki toimii. Päiväkausiin ei mitään ongelmia...kop kop
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

jopo

Sellaisen oon iOS apissa joskus huomannut, että kun yrittää vaikka päivittää akun lataustasoa ja tulee se punainen huutomerkkivirhe, niin pelkkä apin täydellinen sulkeminen ja uudelleen avaus saattaa korjata tilanteen. Joskus siis tuntuu siltä, että vikaa vois olla ihan puhelinsoftassakin. Mutta noin yleensä se on varmaan juurikin noin mitä Timppe kirjoitti.

TLA8

Omaan tapaukseen senverran päivitystä, että tänään tilattiin merkkiliikkeessä parin tunnin yrityksen jälkeen uutta rautaa tilalle ja katsotaan Connectia sillä sitten uudestaan  ::)
Edelleen siis samassa tilanteessa, että pääkäyttäjäksi vaihto ei onnistu, eikä päivitykset/connect toimi. Latauskaapelista ei ole kuulemma uutta kerrottavaa, odotellaan maahantuojan ratkaisuja.

jopo

Mulle vaihdettiin tuo ohjausboxi just pääkäyttäjä ongelmien vuoksi. Ei auttanut. Vasta avainten uudelleen mukautus (kolmesti) auttoi. Ongelma tosin mulla oli se, ettei auto antanut hyväksyntää siinä kohtaa missä kahta avainta käytetään pääkäyttäjän hyväksymiseen. On siis ehkä eri ongelma, mutta mulle tosiaan tehtiin aivan kaikki tässä ketjussa esiintyneet temput ennen tuota avainten uudelleen mukautusta. Sitten lähti kaikki toimimaan.

TLA8

Juu minulla tuo ei tosiaan koskaan pääse siihen vaiheeseen, että kysyisi avaimia, jaä 'odota...' ruutuun varmaankin juuri ennen sitä. Luulisi tämän sähellyksen tulevan VAG:llekin kalliiksi, kun merkittävä osa autoja pitää käyttää huollon kautta ja osaan vaihdella bokseja...

lanterne

Lainaus käyttäjältä: lanterne - 26.05.20 - klo:10:06
Mulla oli auton luovutus viime viikolla, ja näyttäis että sama tilanne kun Timpellä, eli perjantain jälkeen ei ole enää statsit päivittynyt connectiin (ei appiin, eikä portaaliin). Mistä tuon "maapallon" värin näkee ?

Päivitetään statusta tämän osalta. Eli annoin tämän nyt vaan olla sillä ajatuksella että "aika parantaa", ja eilen tuo maapallo vihdoinkin muuttui takaisin valkoiseksi. Nyt auto lähettää dataa serverille, ja Connect toimii.

jopo

Lainaus käyttäjältä: lanterne - 01.06.20 - klo:11:49
Päivitetään statusta tämän osalta. Eli annoin tämän nyt vaan olla sillä ajatuksella että "aika parantaa", ja eilen tuo maapallo vihdoinkin muuttui takaisin valkoiseksi. Nyt auto lähettää dataa serverille, ja Connect toimii.
Ongelma tuli vaihdossa mulle. :D
Lauantain jälkeen ollut yhteys poikki. Maapallo harmaana.

slarpa

Olisko maahantuoja ostanu vain tietynmäärän lisenssejä palvelimelle niin ei kaikille piisaa samaan aikaan ;)
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy