Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

passo_s

#840
Olen aktiivinen liikkuja, työolosuhteiden takia on mukava käydä salilla vaikka pelkästään niska hartiaseudun liikkuvuutta ylläpitämässä. Nykyajan tietoyhteiskunnan toimistotyöt vetää hetkessä keski-ikäisen niskan jumiin. Vuosia sitten jossain saksalaisessa auto-ohjelmassa toimittajalle laitettiin puku päälle josta sai säädettyä 70v asetukset,puvun kanssa niveliin napsahti ikärajoiteet.  Silmille ajolasit jotka imitoivat 70v näkökykyä, ohjelma oli  kamalaa katseltavaa. Toisaalta suunnistusharrastuksen parissa näkee 70v harrastajia joilla ihan mallikkaaasti kroppa toimii ja pää kääntyy kun autoa peruutetaan parkkikselta tielle. Olen pitkään ihmetellyt miksi lääkärin ajokorttitesti on fysiikan osalta vain näkötesti, voisi myös mitata päänkääntyvyys asteet :)

658136

Lainaus käyttäjältä: M_M - 14.05.20 - klo:20:51
Ei kai DCC auton korkeutta pysty muuttamaan? Iskareiden vaimennusta kylläkin, mutta eihän sen pitäisi auton korkeuteen vaikuttaa.

Ilmeisesti olin jälleen vain ymmärtänyt asian väärin :)

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 17.05.20 - klo:09:37
Ilmeisesti olin jälleen vain ymmärtänyt asian väärin :)
Dcc alusta itsessään oli muistaakseni 10mm normi alustaa matalampi.

slarpa

Vaihteeksi taas connect ei toimi....
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Hannes

Nyt kyllä täytyy ihmetellä että IV superissa on alati connect ongelmia ja omassa normi superissa tuo on toiminut  koko ajan ongelmitta, mistähän tuo mahtaisi johtua.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: slarpa - 17.05.20 - klo:12:14
Vaihteeksi taas connect ei toimi....
Totta taas kerran. Kyllä tämä connect on aika surkea näyttö VW:n osaamisesta.
Always lead, never follow

jvh

Terve

3 päivää nyt IV:n kanssa takana ja voisin veikata, että ajoakun kapasiteetti on noin 9 kw. Keskikulutuksen ollessa 18kw/100km pääsee noin 50km ja vastaavasti 21.4kw/100km pääsi noin 42km. Energian talteenotto ajon aikana nostaa tuota kapasiteettia tilanteesta riippuen hieman yli 9 kw.

Vähän olen pettynyt, että 13 kw akusta lohkaistaan 4 kw syrjään.

Vastaavasti gen1 Passat GTE:llä ajoakku oli noin 7 kw. Eli vain 2 kw ero.

Ja GTE Golf:lla sain lukemaksi 6 kw

Timppe

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 17.05.20 - klo:13:38
Nyt kyllä täytyy ihmetellä että IV superissa on alati connect ongelmia ja omassa normi superissa tuo on toiminut  koko ajan ongelmitta, mistähän tuo mahtaisi johtua.
Normisuperbissa on MIB2 infotainment ja iV:ssä on MIB3, kuten esim. FL Passatissa ja joissain uudemmissa Sotkan malleissa.

Saman tekijän (Preh Car Connect) nuo molemmat palvelimineen on, mutta MIB3:ssa on paljon lastentauteja. Toivottavasti saavat joskus korjattua.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

passo_s

Minusta nuo connect ongelmat on ilkeitä. Passat GTE , MIB3 infotainmentilla olisi jäänyt mulla kauppaan jos olisi myyjä reilusti kertonut että MIB3 toimii huonosti. Mulla on työsuhdeuto, eipä paljo lämmitä etkä jotain lisäaikaa connect palveluun annetaan hyvityksenä ongelmista. Auto vaihtuu, tosin nyt Koronaviruksen takia ei tule ajoja eli tarvii kärvistellä hieman pidempään. Kaverin uudessa Audissa toimii kaikki puhelinohjaukset.

jopo

Lainaus käyttäjältä: jvh - 17.05.20 - klo:20:14
...Vähän olen pettynyt, että 13 kw akusta lohkaistaan 4 kw syrjään.

Vastaavasti gen1 Passat GTE:llä ajoakku oli noin 7 kw. Eli vain 2 kw ero.
Ja GTE Golf:lla sain lukemaksi 6 kw
Varmaan ottavat varmanpäälle akkujen keston pidemmässä juoksussa. Alapäähän jätetään aina toimintavaraa, eikä akku 100 prosentissa oikeasti lataudu täyteen. Sähköautoissahan on helpompi latailla hiukan vajaaksi normikäytössä. Plugareilla taas varmaan suurin osa käyttäjistä lataa aina täyteen. Jos akun koko kapasiteetti olisi aina käytössä, akku varmaan aika nopeasti myös menettäisi huipputehoa.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 17.05.20 - klo:15:45
Totta taas kerran. Kyllä tämä connect on aika surkea näyttö VW:n osaamisesta.
Jälleen tämä connect on vikatilassa. On tää merkillinen äppi. Eikö todellakaan siellä osata muokata softaa. Vastaan etteivät osaa kun kerran uuden Ocun ja Golfin hätäpuhelin softa on solmussa. Autoja kuulemma ei saa toimittaa asiakkaille ennenkuin homma on hanskassa. Latauspiuha on edelleen kesken .
Kohta otan yhteyttä kuluttaja viranomaisiin.
Always lead, never follow

jvh

Jep. Obdeleven näytti hybridiakun liveseurannassa kuinka sähköllä ajo loppuu aina kun akun varaustaso putoaa 25% tasolle.

Pitää vielä huomenna katsoa mitä näyttää prosentteja, kun akku on "täynnä".

On tää silti vähän sama homma kuin että mainostettaisiin bensa-auton tankin tilavuudeksi vaikka 80l, mutta viimeiset 20l tilavuudesta olisi täyttöaukon yläpuolella.

Sen ymmärtää ihan hyvin, että akkua ei voi purkaa tyhjäksi asti tai ladata aivan täyteen, mutta miksi ei puhuta todellisesta noin 9kw käyttökapasiteetista mitään. Olisi vaan jollakin tapaa selventävää.

Yhä silti tyytyväinen autoon ja rangeen. Tänään 53km sähköllä, keskikulutus 15,7Kw/100km ja vielä näytti tuossa vaiheessa pysätessä kahta palkkia akkua

Snpp

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 18.05.20 - klo:21:20
Jälleen tämä connect on vikatilassa. On tää merkillinen äppi. Eikö todellakaan siellä osata muokata softaa. Vastaan etteivät osaa kun kerran uuden Ocun ja Golfin hätäpuhelin softa on solmussa. Autoja kuulemma ei saa toimittaa asiakkaille ennenkuin homma on hanskassa.

Tiedoksi, että mun uusi Superb iV on seissyt autoliikkeessä jo useamman viikon. Eivät voi luovuttaa, koska eCall ei toimi, eivätkä osaa korjata itse. Eli ainakin yksittäistapauksissa koskee myös Superbia. :/

658136

Connect tuntuu olleen ainakin itsellä enemmän sekaisin kuin koskaan nyt muutaman päivän ajan. Oiskohan tuossa syy --> https://www.talouselama.fi/uutiset/te/9dceffd5-7475-4b33-9d2d-e7706fec387c?ref=ampparit:4f61

Voisiko olla, etttä tuota puolta tutkitaan ja modetaan paniikissa täysin hallitsemattomasti ja täysin surutta myös "tuotantoverkossa"?

Passatti

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 19.05.20 - klo:07:59
Connect tuntuu olleen ainakin itsellä enemmän sekaisin kuin koskaan nyt muutaman päivän ajan. Oiskohan tuossa syy --> https://www.talouselama.fi/uutiset/te/9dceffd5-7475-4b33-9d2d-e7706fec387c?ref=ampparit:4f61

Voisiko olla, etttä tuota puolta tutkitaan ja modetaan paniikissa täysin hallitsemattomasti ja täysin surutta myös "tuotantoverkossa"?
Saattaapi olla näin. Eikö saksalainen inssi osaa tehdä softaa? Vai tehdäänkö koodaukset intiassa? Kyllä on ala arvoista toimintaa konsernilta. Latauspiuha on edelleen tutkittavana kun mitään ei ole tapahtunut 5 kuukauteen. Maahantuoja huomasi tämän ongelman ihan ekoissa autoissa ja siltä istumalta ottivat yhteyttä tehtaalle. Maahantuoja ei halua maksaa uusista latausjohdoista asiakkaille.
Always lead, never follow

658136

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 19.05.20 - klo:08:29
Saattaapi olla näin. Eikö saksalainen inssi osaa tehdä softaa? Vai tehdäänkö koodaukset intiassa? Kyllä on ala arvoista toimintaa konsernilta. Latauspiuha on edelleen tutkittavana kun mitään ei ole tapahtunut 5 kuukauteen. Maahantuoja huomasi tämän ongelman ihan ekoissa autoissa ja siltä istumalta ottivat yhteyttä tehtaalle. Maahantuoja ei halua maksaa uusista latausjohdoista asiakkaille.

Pitääkö tässä jotain joukkomarssia maahantuojalle alkaa virittämään tuon latausjohdon ja connectin vuoksi? Itselle tuon väliaikaisen latausjohdon ongelmat osuvat kohdalle aika harvoin, koska kotona käytössä wallbox, mutta kuitenkin. Connectista pidän silloin kun se sattuu toimimaan ja haluaisin jatkaa sen käyttöä myös tulevaisuudessa, vaikka siitä jonkin roposen joutuisikin maksamaan. Toki sillä edellytyksellä, että nuo lastentaudit saadaan siitä pois.

slarpa

Nyt olisi kyllä jo maahantuojalla aika nöyrtyä kun ovat keskeneräisen tuotteen tuoneet kiireellä markkinoille. Tuo connect on lähinnä mukavuustekijä itselle, mutta jos sitä on mainostettu hienona ominaisuutena ja kaikenlisäksi siitä pitäisi maksaa ekan vuodeen jälkeen, niin ollaan pahasti metsässä. Tuo latausjohto saattaa jollekin aiheuttaa sen ettei auota pysty käyttämään kuten tarkoitettu, ja käyttökulut yms nousevat. Samoin vaikuttaa aika paljon luvattuihin päästöihin....
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

passo_s

#857
^Connectista maksoit myös. Connect ei toimi, minusta asia on sama jos maksan autoonii lisävarusteena sähköikkunasta, mutta se ei toimi eikä sitä saada toimimaan, eikö silloin saa rahallisen hyvityksen? Connectiin annetaan ilmianen lisävuosi hyvityksenä sen toimimattomuudesta, sehän paljon työsuhdeautoilijaa lämmittää. Auton seuraava omistaja saa sen ilmaisen vuoden. Connect ongelmista (volsussa weconect) olen tiukemmin infonnut myyjää, kaupan purkuun oli lopulta Passat GTEn kohdalla mahdollisuus, jätin mietinnän jälkeen ko kortin käyttämättä koska ajattelin että 3 kk kuluessa varmaan weconnect pelitää.Eipä se luotettavasti toimi nyt 7kk kuluttua auton ostosta, hieman paremmin mutta talvella meni lähes kaikki webaston käynnistyspyynnöt lepikkoon. Toista Passat GTE:tä en ota. Passat GTEn  MIB3 ja weconect eivät ole luotettavasti toimineet  minulla sen 7 kk aikana kunauto on minulla ollut. Munseuraavassa työsuhdeautossa on erillinen webaston thermocall, mikäli kyseessä on VAG.

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 19.05.20 - klo:10:51
^Connectista maksoit myös. Connect ei toimi, minusta asia on sama jos maksan autoonii lisävarusteena sähköikkunasta, mutta se ei toimi eikä sitä saada toimimaan, eikö silloin saa rahallisen hyvityksen? Connectiin annetaan ilmianen lisävuosi hyvityksenä sen toimimattomuudesta, sehän paljon työsuhdeautoilijaa lämmittää. Auton seuraava omistaja saa sen ilmaisen vuoden. Connect ongelmista (volsussa weconect) olen tiukemmin infonnut myyjää, kaupan purkuun oli lopulta Passat GTEn kohdalla mahdollisuus, jätin mietinnän jälkeen ko kortin käyttämättä koska ajattelin että 3 kk kuluessa varmaan weconnect pelitää.Eipä se luotettavasti toimi nyt 7kk kuluttua auton ostosta, hieman paremmin mutta talvella meni lähes kaikki webaston käynnistyspyynnöt lepikkoon. Toista Passat GTE:tä en ota. Passat GTEn  MIB3 ja weconect eivät ole luotettavasti toimineet  minulla sen 7 kk aikana kunauto on minulla ollut. Munseuraavassa työsuhdeautossa on erillinen webaston thermocall, mikäli kyseessä on VAG.
Voihan tohon nykyseenki varmast laittaa thermo call järjestelmän nii saisit Hyödyn järjestelmästä

passo_s

Kyse on työsuhdeautosta, ei helpolla onnistu thermocallin asennus kunauto on ollut kohta vuoden käytössäni. Mikäli onnistuisi, menee autoetu laskelmat uusiksi, koska auton arvo nousee ko lisävarusteen myötä. Koska Korona niin joudun pitämään autoa pidempään. Kilometrejä ei tule sitä tahtia kuin budjetoitiin. Ensi talvena jos webasto tökkii kysyn laitetaanko autoon veloituksetta thermocall sillä weconnectin webaston ajastus ei toimi luotettavasti ja weconnectista maksan siitä jo auton hinnassa.

BertilDator

Ajoin kaupan pihaan ja olin lähdössä takaisin kotiin ja piippasi ja vilkutteli vikaa vaihteistossa ja hybridilaitteistossa. Käynnistin uudestaan auton eikä kummastakaan virheestä näkynyt mitään autossa eikä Connectissa. Mitä meinaatte, kannattaako vaivautua korjaamolle?



jopo

Jättikö tuo Connect sovelluksen kuntoraporttiin tai ilmoituksiin jälkeä?

dunlop

Löytyyköhän puhekomennoista listaa jostain muualta kun auton sisäisestä järjestelmästä? Tuntuu ettei siinäkään olisi kaikkia vaihtoehtoja esitetty. Toimiiko tuo jollain ylipäätänsä!? En ole saanut puheohjausta toimimaan vielä kertaakaan, kokeilin esimerkiksi vaihtaa median lähdettä bluetooth/usb tai vaihtaa esittäjää/albumia/kappaletta oman median kesken. Puheohjaus päättyy aina virheilmoitukseen ettei joku ole mahdollista juuri nyt/saatavilla tms. tai kytke puhelin ja yhteystiedot soittaaksesi puhelun.

EMBELIN

Lainaus käyttäjältä: Rakkaudestalajiin - 19.05.20 - klo:14:05
Voihan tohon nykyseenki varmast laittaa thermo call järjestelmän nii saisit Hyödyn järjestelmästä
Thermo Call on poistunut tuote eli sen tilalle ThermoConnect.

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: jopo - 19.05.20 - klo:19:38
Jättikö tuo Connect sovelluksen kuntoraporttiin tai ilmoituksiin jälkeä?

Ei kerrassaan mitään. On tuossa joku halppis OBD2 palikka, voisi koittaa taas löytää sen yhden Android appin, jolla sai jotain järkeviä vikoja autosta kaivettua...

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: dunlop - 19.05.20 - klo:20:36
Löytyyköhän puhekomennoista listaa jostain muualta kun auton sisäisestä järjestelmästä? Tuntuu ettei siinäkään olisi kaikkia vaihtoehtoja esitetty. Toimiiko tuo jollain ylipäätänsä!? En ole saanut puheohjausta toimimaan vielä kertaakaan, kokeilin esimerkiksi vaihtaa median lähdettä bluetooth/usb tai vaihtaa esittäjää/albumia/kappaletta oman median kesken. Puheohjaus päättyy aina virheilmoitukseen ettei joku ole mahdollista juuri nyt/saatavilla tms. tai kytke puhelin ja yhteystiedot soittaaksesi puhelun.

Oletteko muuten lukeneet ohjekirjan niin tarkkaan, että "ok, Laura" aktivointikomento on tuttu? Vähän pitää englantityyppisesti lausua, mutta toimii.

Itse olen käyttänyt ainoastaan "navigoi kotiin" komentoa, ja se ainakin toimii. Pitääpä testailla noita, harvempi komento vaan aidosti nopeuttaa jonkun asian tekemistä, tosin nythän 1.6. näytönkin räpelöinti kielletään ajossa...ehkä sen voisi ottaa mahdollisuutena tutustua tarkemmin äänikomentoihin :o

Timppe

Lainaus käyttäjältä: jpalo - 20.05.20 - klo:08:21
Oletteko muuten lukeneet ohjekirjan niin tarkkaan, että "ok, Laura" aktivointikomento on tuttu? Vähän pitää englantityyppisesti lausua, mutta toimii.

Itse olen käyttänyt ainoastaan "navigoi kotiin" komentoa, ja se ainakin toimii. Pitääpä testailla noita, harvempi komento vaan aidosti nopeuttaa jonkun asian tekemistä, tosin nythän 1.6. näytönkin räpelöinti kielletään ajossa...ehkä sen voisi ottaa mahdollisuutena tutustua tarkemmin äänikomentoihin :o
Aktivointikomento (ja se rattinamiska) on kyllä otettu haltuun. Kun sanoo "asema Nostalgia", niin radio virittyy ok oikealle asemalle. Radio Suomi -yritys päättyy aina Radio Suomi Poppiin, mutta tuo on ymmärrettävää. Olen myös onnistunut sanelemaan navigaattoriin osoitteen, mikä on jo poikkeuksellisen hienoa. Ei nyt mennyt ihan laakista, mutta helpommin kuitenkin kuin osoitetta vauhdissa perinteisesti räpläämällä.

Laura ymmärtää kuitenkin suomea auttavasti, mikä on ihan positiivista.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

jopo

Kyllä tällä näköjään kelien lämmettyä helposti pääsee sen mitä luvattiin. Ã,,sken 65km pikkuteitä / nurkka-ajoa (11 astetta lämpöä). Matkasta oli vielä noin viidesosa maantienopeuksia, mutta vastaavasti sitten paljon hidasta ajoa. Veikkaan, että oikein pihistelemällä pääsis 70km.



slarpa

Connect versio 3.4.0 Androidille tuli tänään. Saas nähdä muuttuuko mikään.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

dunlop

Lainaus käyttäjältä: slarpa - 22.05.20 - klo:13:24
Connect versio 3.4.0 Androidille tuli tänään. Saas nähdä muuttuuko mikään.

Ainakaan se ei toimi että mitä tuohon voi sitten lisätä  8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy