OEM navi jälkiasennuksena

Aloittaja Tos®, 05.12.09 - klo:09:37

« edellinen - seuraava »

HJP

PerttiPasanen: Autosi vuosimalli on ilmeisesti 2010, käyttöönotto 2009 puolella? Minulla on tuo punaväritteinen ajotietokone, sen yhteydessä ei ilmeisesti koodausta vaadita. Toisaalta, pieni hommahan tuo koodaus on, etenkin kun sinulla oli tuo Dynaudio-hifisetti joka vaati omat aktivointinsa. Tuo 5-7 Satelliittisignaalia riittää aivan mainiosti, harvoin minullakaan sen enempää on käytössä.

Hieno homma, että ihmiset jaksavat asennella autoonsa näitä naveja, vaikka niitä ei tehtaalta viitsikään tilata näillä hinnoilla!

mla

Koodaus pitää tehdä autoon aina jotta toimii esim. mittariston kanssa - aiemmissa MFD2 naveissa koodausta ei tarvittu, mutta nyt 3. sukupolven laitteet eivät välttämättä toimi lainkaan auton muiden laitteiden kanssa ellei niitä koodaa autoon.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

HJP

Lainaus käyttäjältä: mla - 01.06.10 - klo:22:03
Koodaus pitää tehdä autoon aina jotta toimii esim. mittariston kanssa - aiemmissa MFD2 naveissa koodausta ei tarvittu, mutta nyt 3. sukupolven laitteet eivät välttämättä toimi lainkaan auton muiden laitteiden kanssa ellei niitä koodaa autoon.
No, kuten jo aikaisemmin totesin, omaan Sciroccooni ei ole mitään koodauksia tehty, ja kaikki ominaisuudet toimivat ainakin tietääkseni niin kuin pitää. En sitten tiedä että minkä kaikkien laitteiden kanssa tuon pitäisi toimia, omassani kun ei ole sellaisia hienouksia kuten esimerkiksi Dynaudio tai peruutustutka. Rattinapit toimivat ja navigointiohjeet näkyvät ajotietokoneen näytöllä, se riittää minulle. Pitänee tarkistuttaa tuo koodaus samalla kun asentaa ja koodauttaa navin tänään ensirekisteröityyn A3seen, itse kun en noita koodaushommia hallitse lainkaan.

mla

Lainaus käyttäjältä: HJP - 01.06.10 - klo:22:09
No, kuten jo aikaisemmin totesin, omaan Sciroccooni ei ole mitään koodauksia tehty, ja kaikki ominaisuudet toimivat ainakin tietääkseni niin kuin pitää. En sitten tiedä että minkä kaikkien laitteiden kanssa tuon pitäisi toimia, omassani kun ei ole sellaisia hienouksia kuten esimerkiksi Dynaudio tai peruutustutka. Rattinapit toimivat ja navigointiohjeet näkyvät ajotietokoneen näytöllä, se riittää minulle. Pitänee tarkistuttaa tuo koodaus samalla kun asentaa ja koodauttaa navin tänään ensirekisteröityyn A3seen, itse kun en noita koodaushommia hallitse lainkaan.

'Koodaus' on ruksi ruutuun ja parin napin klikkausta - ei vaadi suurta opettelua, vaatii vain kaapelin :)
Toimii ilman koodausta jos autossa on ollut jo vastaava laite ja/tai laite on ollut vastaavasti varustellussa autossa. Harvoin noin vain käy, mutta mahdollista.

HJP

Selvä homma. Pitänee tosiaan konsultoida hieman jotakin piuhan omaavaa henkilöä, sitten kuin tuo A3 naviasennus on ajankohtainen.

Ihmettelen tuota että toimii vaan jos laite ollut vastaavasti varustellussa autossa sen vuoksi, että kokeilin autossani kahta eri RNS510 yksilöä, ja molemmissa toimi kaikki toiminnot. Autossani ei varmasti ole aikaisemmin ollut navigaattoria, koska se on tehtaalta tilattu RCD310:n kanssa, ja ostin auton lähes uutena. Mutta kaikki on toki mahdollista, tärkeintä on että laitteet pelaavat!

Karvis

Yetiin katselin tuossa navia ja näyttää kunnon imukuppinavi kustantavan ~300â,¬, pari sataa lisää ja saa Columbuksen. Siispä kysymys kuuluu, onko sillä mitään väliä että laite on alunperin tehty Superbiin? Näyttää suurinosa noista myynnissä olevista olevan Superbin varaosanumerolla :-\ Ja ilmeisesti tuo C-versio on se uusin?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

PerttiPasanen

Lainaus käyttäjältä: HJP - 01.06.10 - klo:21:55
PerttiPasanen: Autosi vuosimalli on ilmeisesti 2010, käyttöönotto 2009 puolella? Minulla on tuo punaväritteinen ajotietokone, sen yhteydessä ei ilmeisesti koodausta vaadita. Toisaalta, pieni hommahan tuo koodaus on, etenkin kun sinulla oli tuo Dynaudio-hifisetti joka vaati omat aktivointinsa. Tuo 5-7 Satelliittisignaalia riittää aivan mainiosti, harvoin minullakaan sen enempää on käytössä.

Valmistusviikko autolleni oli muistini mukaan 22/2009. Ja jos en ihan väärin muista niin viikolla 21 (tai jotain sinnepäin) tekivät pienet muutokset sisustaan, joista yksi muutos oli tuo FIS:n väri (ennen vko21 = punainen, sen jälkeen valkoinen). Toinen muutos näkyy mittaristossa, jossa bensa ja lämpötila siirtyivät vähän eri paikkaan.

PerttiPasanen

RNS:n manuaalista on ollut juttua ja jos ei halua tilata / ostaa sitä niin lataamalla löytyy: http://www.sciroccocentral.co.uk/roccopedia/index.php?title=Radio_Manuals

skula

Maksoin ilomielin tuosta originaalista manuaalista parikymppiä..

Se istuu niin kivasti tonne muiden manuaalien joukkoon, ihan kuin sen olis pitänyt siellä olla jo autoa luovutettaessa  ;D

Loppis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 01.06.10 - klo:22:28
Yetiin katselin tuossa navia ja näyttää kunnon imukuppinavi kustantavan ~300â,¬, pari sataa lisää ja saa Columbuksen. Siispä kysymys kuuluu, onko sillä mitään väliä että laite on alunperin tehty Superbiin? Näyttää suurinosa noista myynnissä olevista olevan Superbin varaosanumerolla :-\ Ja ilmeisesti tuo C-versio on se uusin?

Laitappas mullekkin linkki mistä saa tohon 500:taan. En nimittäin ainakaan itse löydä ebaystä tai muualtakaa alle tonnin, enkö osaa vai  :-\
Superb Combi 2.0 TDI CR Ambition DSG

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Loppis - 02.06.10 - klo:18:26
Laitappas mullekkin linkki mistä saa tohon 500:taan. En nimittäin ainakaan itse löydä ebaystä tai muualtakaa alle tonnin, enkö osaa vai  :-\

Tässäpä olisi yksi ;)

SciroSJK

Jostain kumman syystä esim. Benelux-maista saa myös RNS510 halvemmalla kuin muualta?
Ovatko sitten varastettuja vai miksi??

Omastani maksoin 1.800 euroa, sieltä ois saanu reilu vuosi sitten jopa 600-700 eurolla??

Loppis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 02.06.10 - klo:18:40
Tässäpä olisi yksi ;)

Eli en osaa  ;) Empäs älynny brittien ebayta edes kattoo... Pitäs vaan uskaltaa tilata   ???
Superb Combi 2.0 TDI CR Ambition DSG

SciroSJK

Kurkkaas myös sinne beneluxin ebayn puolelle!

olikohan se ebay.be  ???

skula

Lainaus käyttäjältä: Loppis - 02.06.10 - klo:18:26

Olihan tuokin jo 600euroa.. Ton halvemmalla ei taia saada.. Itse maksoin uudesta 890euroa.

HJP

600â,¬ on kyllä halpa hinta täysin laillisesta RNS510stä. Tosin Skodan mallit näyttävät olevan noin 30-40£ kalliimpia kuin Volkkariin käyvät laitteet, jännä juttu...

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Skula - 02.06.10 - klo:20:13
Olihan tuokin jo 600euroa.. Ton halvemmalla ei taia saada.. Itse maksoin uudesta 890euroa.

No tuo oli sen kuutisensataa, aikaisemmin siellä oli yksi hieman halvemmalla hinnalla.

3ro5

Mä sain viime viikolla Liettuasta ebayn kautta oman RNS510:n jotakuinkin 660â,¬ hintaan. Ei halvin, mutta oli saanut hyvää palautetta kaupankäynnistään. No ei se ihan putkeen mennyt sillä ostin C-version, mutta sain B:n. Nyt lähtee laite takas ja taas saa odottaa kun korjaavat erehdyksensä (tai ainakin lupasivat :) ) Todella hieno laite nyt lyhyen tuttavuuden jälkeen ja tekee kipeetä luopua tästäkin versiosta. Maksimoin tuskan ja en asenna vanhaa radiota paikalleen, kärvistellään näinollen hyvinkin meluisessa golf-kabiinissa ;)

Tos®

^Muutamalla klikkauksella se olis päivittyny ceeksi
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

3ro5

Siis eikö siinä raudassa ollutkaan mitään eroa? Ymmärsin, että ainakin näyttöelementti olis parempi?

skula

Lainaus käyttäjältä: 3ro5 - 02.06.10 - klo:22:59
Siis eikö siinä raudassa ollutkaan mitään eroa? Ymmärsin, että ainakin näyttöelementti olis parempi?

B on täysin itse päivitettävissä C:ksi..

::)

Toisaalta, tämän vaivan halusin itse välttää, ja ostin C version, ja maksoin siitä n.100e enemmän...

3ro5

täytyykin miettiä jaksaako lähteä palauttamaan kun kerran toimivan laitteen on saanut. Päivittelee sitten itte. Kiitti vinkistä.

HJP

Lainaus käyttäjältä: 3ro5 - 02.06.10 - klo:23:08
täytyykin miettiä jaksaako lähteä palauttamaan kun kerran toimivan laitteen on saanut. Päivittelee sitten itte. Kiitti vinkistä.
Pyydä myyjältä osittaista maksunpalautusta, ja päivitä laite itse vastaavaksi kuin C-malli. Noissa palautuksissa voi aina tulla epäselvyyksiä postikulujen ja muiden muodossa. Ja toisaalta, jos myyjä on tehnyt virheen, tulisi hänen maksaa nuo ylimääräiset postikulut - yhtä hyvin hän voisi maksaa sinulle siitä ettei hänelle aiheudu ylimääräisiä postikuluja.

Mitenkäs muuten tuommoisen RNS510 C:n asennus onnistuu vitoskoppaiseen Golf GTI:hin, joka on valmistettu 2/2005? Pitäisikö käydä sellaisenaan ja toimia koodauksen avulla? Autossa on nyt RCD300 (?) soitin, eli vakiosoitin jossa sisäänrakennettu 6CD-vaihtaja.

skula

Lainaus käyttäjältä: HJP - 02.06.10 - klo:23:11
Mitenkäs muuten tuommoisen RNS510 C:n asennus onnistuu vitoskoppaiseen Golf GTI:hin, joka on valmistettu 2/2005? Pitäisikö käydä sellaisenaan ja toimia koodauksen avulla? Autossa on nyt RCD300 (?) soitin, eli vakiosoitin jossa sisäänrakennettu 6CD-vaihtaja.

Ei kai tossa RCD300:ssa ole sisäänrakennettua 6-levyn soitinta? Eikös se ole RCD510:n feature?

HJP

Lainaus käyttäjältä: Skula - 02.06.10 - klo:23:20
Ei kai tossa RCD300:ssa ole sisäänrakennettua 6-levyn soitinta? Eikös se ole RCD510:n feature?
Tämmöinen se soitin on ulkomuodoltaan, googlesta bongasin tuon RCD300 -mallin.

http://kuniseins.ku.funpic.de/CdcEmu/Graphics/VW_RCD300.jpg

SciroSJK

LainaaPyydä myyjältä osittaista maksunpalautusta, ja päivitä laite itse vastaavaksi kuin C-malli. Noissa palautuksissa voi aina tulla epäselvyyksiä postikulujen ja muiden muodossa. Ja toisaalta, jos myyjä on tehnyt virheen, tulisi hänen maksaa nuo ylimääräiset postikulut - yhtä hyvin hän voisi maksaa sinulle siitä ettei hänelle aiheudu ylimääräisiä postikuluja.

Saattaapa olla ylläolevat jutut hiukan vaikeaselkoisia Liettualaiselle yrittäjälle?

mla

Lainaus käyttäjältä: HJP - 02.06.10 - klo:23:26
Tämmöinen se soitin on ulkomuodoltaan, googlesta bongasin tuon RCD300 -mallin.

http://kuniseins.ku.funpic.de/CdcEmu/Graphics/VW_RCD300.jpg

RCD500:ssa on 6-levyn sisäinen vaihtaja, mutta RCD300:ssa se on ulkoinen lisävaruste.
Googlella löytää molemmista kuvia ja niissä huomaa pieniä eroja etupanelissa - mm. nappeja on alareunassa enemmän RCD500:ssa, muutoin ovat erehdyttävästi samannäköisiä.

mla

Lainaus käyttäjältä: 3ro5 - 02.06.10 - klo:23:08

Palautus on aina siinä mielessä huono vaihtoehto, että myyjä voi kusettaa siinä helposti. eBay kun ei hyväksy palautukseksi mitään muuta kuin kuriirilla toimitusta ja eBay ei vaadi myyjää maksamaan palautuksesta aiheutuvia kuluja automaattisesti. Eli pahimmillaan pieniä tavaroita voi olla kalliimpaa palauttaa kuin mitä saisit hyvitystä niistä, jos myyjä alkaakin hankalaksi.

Pari kertaa on käynyt niin itsellä, että myyjä lakkaa kommunikoimasta kun tavara on palautettu ja eBay ei hyväksykään virallisesti palautukseksi esim. iTellan postitusta, kun sitä ei kuulemma voi varmistaa onko se tavara palautettu vaiko ei - vaikka seuranta on olemassa paketille iTellassakin. Tämän palautuksen jälkeen myyjällä on tavara, mutta eBay ei patistele myyjää mitenkään kun minulla ei ole mukamas osoittaa että olen palauttanut tuotteen.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: HJP - 02.06.10 - klo:23:11
Mitenkäs muuten tuommoisen RNS510 C:n asennus onnistuu vitoskoppaiseen Golf GTI:hin, joka on valmistettu 2/2005? Pitäisikö käydä sellaisenaan ja toimia koodauksen avulla?
Kato ekalta sivulta linkki siirtymisestä kolmannen sukupolven soittimeen.
Omaani (vuoden nuorempana) joutu vaihtaan can-väylän ohjaimen.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

3ro5

Taidanpa olla pahasti kesäterässä. Tuli otettua tuo RNS-rauta irti ja eikös siinä ollut komiasti päällä ainakin C-version tuotenumero. Enpä tohkeissani kiinnittänyt asiaan mitään huomiota asentaessa. Vertasin sarjanumeroa päälläolevasta tarrasta laitteen runkoon stanssattuun ja sehän täsmäsi. Onko tässä mulle nyt käynyt niin, että kun tuohon on ajettu vanhahko SW1200 niin se silti VCDS:llä ja laitteesta ittestään katottuna ilmoittaa olevansa B-versio? No jollei muuta niin osaa ainakin tuon keskikonsolin purkaa jo näppärästi.

Tuossa muuten kuva siitä RCD500: sta. Tuollainen oli ennen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy