Dsg7 faktat tiskiin!

Aloittaja Ipe96, 20.07.19 - klo:14:47

« edellinen - seuraava »

Ipe96

Terve!
Appiukko olisi siirtymässä vagkonserniin. Kuinka on dsg7 vaihteiston kestävyys nykyään? Hän on ajatellut v. 2014-2016 DSG7 vaihteistolla olevia autoja maks. 80tkm ajettuna. Muuttuuko näissä vaihteistotyyppi kenties parempaan ja kestävämpään jossain kohtaa??
Kiitos vastauksista etukäteen.  :)


Ipe96

Kiitos vastauksesta! Nämä olen kuitenkin lukenut jo. Ilmeisesti ongelmat ovat huomattavasti vähentyneet, mutta joillain on silti vieläkin vikaa.. Täytynee käydä merkkihuollossa kysymässä.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Ipe96 - 20.07.19 - klo:17:40
Kiitos vastauksesta! Nämä olen kuitenkin lukenut jo. Ilmeisesti ongelmat ovat huomattavasti vähentyneet, mutta joillain on silti vieläkin vikaa.. Täytynee käydä merkkihuollossa kysymässä.

Omat 2017 ja 2018 DSG7 laatikot on tähän asti OK. Mutta suosittelen ostamaan takuunalaisen auton (ja tutkimaan huoltohistoria) ja sitten pyytämän merkkihuollon syvätarkastamaan laatikko, väittäen, että on jotenkin kummallinen, jos silloin myöhemmin laatikko hajoa, niin voit aina vedota siihen, että minähän sanoin. :)


Ipe96


SkodaPirre

https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/10616546
Tuossa on DSG7 DQ200:lla laatikolla ajettu 353tkm, tosin onko välissä rempattu niin vain omistaja tietää  8)

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: SkodaPirre - 20.07.19 - klo:19:03
https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/10616546
Tuossa on DSG7 DQ200:lla laatikolla ajettu 353tkm, tosin onko välissä rempattu niin vain omistaja tietää  8)

Se tekee noin 82500 km vuodessa, tai noin 7500 km kuukaudessa. Taksi?

juppep

Väännän ehkä pilkkua, mutta pelkkä DSG7 merkintä ei kerro kaikkea ;)

Niitä on useita versioita-> https://www.vagarena.fi/index.php?topic=6857.msg158141#msg158141
Tiivistettynä "kuiva- vs märkäkytkimet" ja en sotkisi malliston "pienintä" vs "isointa" askia keskenään.
Vääntävimmissä moottoreissa DSG7 on "märkä" ja itsellä ei ole pahaa sanaa DQ500 0BH askista -12 Tiguanissa.




Ile-H

Taisivat kuivaseiskat muuttua suunnilleen 2014 jotenkin rakenteeltaan ja valmistus meni Tsekkeihin. Sen jälkeisissä on tosi vähän ollut mitään ulkolaistenkin foorumien perusteella. Omalla 2014-vuoden laitteella on nyt tuupattu 135 tkm ja toimii kuin uusi. En murehtisi. Ehkä 300 tkm taksikäyttöä voi olla raju kokemus, mutta se voi olla sitä monelle muullekin askille.
Octavia III Combi Elegance 1.4 TSI DSG -14

golfv

Täällä on 3 koppainen Octavia  2014 noin 52000 km ajettuna ja laatikko toimii samanlailla kuin uutena, ensimmäinen omistaja edelleen kyseessä.


jt

Edellisessä autossa, Passat Ecofuel -11 1.4TSI DSG7 laatikko oli edellisen omistajan toimesta huollettu/vaihdettu VW:llä goodwilliin vajaa 200tkm ajettuna. Kustannus omistajalle oli 0 kr (Ruotsissa). Auto oli ollut Tukholman seudulla taksina, joten kuormitusta lienee riittänyt. Merkkihuollon diagnoosisiin oli merkitty "gummikaffel skadad" tai jotain sinnepäin, lienee elektroniikka ja mekaniikkapuolen kumitiiviste tms?

Näissä aikaisemmissa DSG7 lootissahan on ollut se öljynvaihtokampanja, jossa ovat vaihtaneet öljyt toisentyyppisiin, koska alkuperäisestä öljystä on ilmeisesti voinut johtua jotain sähkö/syöpymisongelmia (tästä lienee threadejä vaikka kuinka tälläkin forumilla), saattaa liittyä tuohon tiivisteeseen myös?

Itse ajattelin niin että jos se vajaa 200tkm kesti alkuperäisenäkin konfiguraationa sisältäen Tukholman seudun taksirevittelyn, niin siinä on huoletonta ajoa varmana yli 200tkm edessä.. Ja kaupat tuli käytetystä n. 250tkm ajettuna, eikä siinä kyllä sitten mitään ongelmia ollutkaan sen ajan kun autolla ajeli.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Variant

Lainaus käyttäjältä: Ile-H - 21.07.19 - klo:00:02
Taisivat kuivaseiskat muuttua suunnilleen 2014 jotenkin rakenteeltaan ja valmistus meni Tsekkeihin. Sen jälkeisissä on tosi vähän ollut mitään ulkolaistenkin foorumien perusteella. Omalla 2014-vuoden laitteella on nyt tuupattu 135 tkm ja toimii kuin uusi. En murehtisi. Ehkä 300 tkm taksikäyttöä voi olla raju kokemus, mutta se voi olla sitä monelle muullekin askille.

DQ 200 vaihteistoja alettiin valmistamaan Tsekeissä 2012: https://www.skoda-storyboard.com/en/press-releases/skoda-produces-1-5-millionth-dq-200-dual-clutch-transmission-vrchlabi-plant/

Tämä sattuu aika hyvin yhteen Golf 7 ja Octavia 3 ensiesittelyjen kanssa (loppuvuosi 2012).
Golf 7.5 Variant 2019 85kW DKRF DSG
ex: Golf VI Variant 2010 90kW CAXA DSG

SkodaPirre

Itsellä on 2015 Octavia DSG7 DQ200:lla laatikolla, ajettu reilut 100tkm.

Viime aikoina olen kiinnittänyt huomiota että laatikko "luistattaa" esim. 2 -> 3 vaihdettaessa juuri ennen vaihtoa kierroksia hieman ylöspäin ennenkuin isompi pykälä menee sisään. Onko tuo oire jostain vai ominaisuus?

a_jaba

Täällä Golf 7 1.6TDI ja DSG7 (DQ200) vm. 2015 (rek loppuvuosi 2014)

Auto ollut ekat 3v ja 96tkm ALD:n leasing autona ja sen jälkeen minulla. Nyt on 148tkm mittarissa ja minun omistusaikana DSG on pelittänyt kuin junan vessa, kopkop koputan puuta tottakai  :D

Minun tiedossa olevan huoltohistorian perusteella vaihteistolle ei ole tehty mitään huoltotoimenpiteitä. VW Centerin mukaan ainut ylimääräinen mitä autolle on tehty, on tehdaskampanjana tehty moottorinohjainlaitteen päivitys joskus 70tkm nurkilla.

Ainahan on tietysti mahdollista että jos laatikolle on esim takuuaikana tehty jotain niin en sitä itse saa koskaan tietää.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

dwntime

Seat Leon 2013 1.2 TSI DSG7 (DQ200)
Mekatroniikka posahti reilu 110 tkm ajettuna. Paineastia halkesi ja siitä meni mujua kanaviin tukkien ne ja paine purkautui sitten sen paineastian ja mekatroniikan saumasta ulos.
Seat maksoi osan kokonaisuudessaan ja minulle jäi työt. Olin tyytyväinen sillä en ole auton ensimmäinen omistaja.

Tiguan 2016 2.0 TDI 4Motion DSG7 (DQ500)

No tässä laatikossa nyt ei vielä varmasti ongelmia ole kun autolla ajettu 75tkm ja auto ollut minulla vasta parisen viikkoa. MUTTA, ei toimi lähellekään niin smoothisti kuin tuo DQ200. Vaihdoissa luistaa enemmän. Olen resetoinut kytkimen säätökäyrän ja ajanut vaihteiston sopeutuksen uudelleen. Paransi tilannetta mutta ei vieläkään ole niin hyvä kuin tuossa kuivassa.
Pitänee seuraavaksi ajaa uudempi softa sisään ja kokeilla josko se parantaisi tilannetta.

Guido

Skoda Octavia 1.8 TSI DSG7 eli allekirjoituksessani oleva, 9/2013 käyttöön otettu auto on tähän mennessä rullannut mittariin noin 167 tkm ilman ensimmäistäkään vaihteisto-ongelmaa. Huollot on tehty merkkiliikkeessä ja olen auton ensimmäinen omistaja.

Kokemukseni perusteella uskaltaisin ostaa käytetyn DSG7:n, mutta jollakin muulla voi olla toisentyyppisiä kokemuksia.

Mikäli konsernituotteissa pysytään niin eiköhän seuraavakin auto ole DSG-laatikolla varustettu.

Sixi

Olen ajanut nykyisellä autollani Octavia II 1.6 TDI -13 kuiva-DSG7 nyt 391 tkm ilman minkäänlaista vaihteisto- tai kytkinongelmaa. Samoin edellisellä Oculla ajoin 176 tkm ongelmitta. Eli yhteensä yli 1/2 milj. km kokemusta kuivasta DSG7:sta ja tyytyväinen olen ollut.

350 tkm paikkeilla kaksoismassavauhtipyörä alkoi hieman kilistellä. Vaihdatin vauhtipyörän 367 tkm kohdalla. Kun kilometrejä oli noinkin paljon takana, vaihdatin samalla DSG-kytkimet. Vaikkakin vanhat toimivat vielä aivan moitteettomasti. Juoheat vaihdot, ei ravistelua, ei luistoa. Eli hyvin on kytkimetkin kestäneet.

Kytkimen saa kyllä varmasti nopeastikin kulumaan, jos seisoo paikallaan esim liikennevaloissa ja pitää jalkaa jarrulla vain hyvin kevyesti. Tällöin kykin ottaa jo hieman kiinni ja luistaa.
Yht.  yli 2.1 milj. km kuudella VAG-autolla

Jetta 1.6 D -83 (76900-270400), Audi 1.6 TD -86 (93200-746000), Cordoba 1.9 SDI -00 (0-529500), Ocu 1.9 TDI -08 (0-107500),  Ocu 1.6 TDI DSG  -10 (0-176500) ja nyt Ocu II 1.6 TDI DSG -13 (0--> )

konna20

Lainaus käyttäjältä: SkodaPirre - 21.07.19 - klo:13:00Itsellä on 2015 Octavia DSG7 DQ200:lla laatikolla, ajettu reilut 100tkm.

Viime aikoina olen kiinnittänyt huomiota että laatikko "luistattaa" esim. 2 -> 3 vaihdettaessa juuri ennen vaihtoa kierroksia hieman ylöspäin ennenkuin isompi pykälä menee sisään. Onko tuo oire jostain vai ominaisuus?

Saitko tähän ikinä vastausta? Itsellä omasta DQ200 hieman samaa havaintoa...

Arde

Tuolta löytyy ainakin mielenkiintoisia testejä jos löytyy välineet: Kytkimen kunnon diagnosointia
Itseltäni mittasin ohjeilla kytkimen kuluneisuuden ja hydraulipumpun paineet.
Skoda Fabia 1.2 TSI DSG Style Montecarlo -15

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy