VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

JK

VW ID.3 1st Max

Ukko

Lainaus käyttäjältä: JK - 11.09.19 - klo:22:23
Liisaan

Tuohan on vielä typerämpää/kalliimpaa kuin osamaksu.:) Asut varmaan vuokralla ja mitään ei ole jäänyt säästöön?


Ukko

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 11.09.19 - klo:22:15
Ei JK mitään osta, kunhan varailee ja sitten peruu. Sepitti jotain jo etäkaupasta ja palautusoikeudesta.;D

Mistä lähtien autokaupassa on ollut palautusoikeus?;D Leasingsopimuksen kun irtisanoo ennen aikojaan, niin mukavat sopimussakot lankeaa.


JK

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 11.09.19 - klo:22:42
Tuohan on vielä typerämpää/kalliimpaa kuin osamaksu.:) Asut varmaan vuokralla ja mitään ei ole jäänyt säästöön?

Eikun työnantaja maksaa puolet leasing maksusta + renkaat/vaihdon + rajattomat pesut+vakuutukset(myös omavastuun) yms. Hyvä diili. Talosta omistan puolet, toinen puoli on vielä maksamatta.
VW ID.3 1st Max

jt

Lainaus käyttäjältä: JK - 11.09.19 - klo:22:46
Eikun työnantaja maksaa puolet leasing maksusta + renkaat/vaihdon + rajattomat pesut+vakuutukset(myös omavastuun) yms. Hyvä diili. Talosta omistan puolet, toinen puoli on vielä maksamatta.
Tuohan on todella hyvä diili (siis olettaen että se 100% leasing hinta ei ole kovin mahdoton). Huolloista, vakuutuksista, pesuista, renkaista tms. tulee herkästi "piilokustannuksia" mitä ei aina tule heti huomioitua. Sähköhän ei kotona ladaten maksa paljoa. Ja ei ole riskiä äkillisestä arvonalennuksesta (vs esim. Teslan hinnanalennukset).
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

vagfani

Lainaus käyttäjältä: JK - 11.09.19 - klo:22:46
Eikun työnantaja maksaa puolet leasing maksusta + renkaat/vaihdon + rajattomat pesut+vakuutukset(myös omavastuun) yms. Hyvä diili. Talosta omistan puolet, toinen puoli on vielä maksamatta.

Eli auto ei ole omasi, vaan työnantajasi. Miksi sitten pyörittelet jotain palautusoikeutta täällä? Autojakaan ei ole Suomeen tulossa ainakaan vuoteen, eli puhut paskaa.

Ukko

Lainaus käyttäjältä: JK - 11.09.19 - klo:22:46
Eikun työnantaja maksaa puolet leasing maksusta + renkaat/vaihdon + rajattomat pesut+vakuutukset(myös omavastuun) yms. Hyvä diili. Talosta omistan puolet, toinen puoli on vielä maksamatta.

Eli olet veloissa ja sinulla ei ole varaa omaan autoon. Rajattomia pesuja ei ole, työnantaja puuttuu tuollaiseen. Verottaja viimeistään.

JK

Lainaus käyttäjältä: jt - 11.09.19 - klo:23:02
Tuohan on todella hyvä diili (siis olettaen että se 100% leasing hinta ei ole kovin mahdoton). Huolloista, vakuutuksista, pesuista, renkaista tms. tulee herkästi "piilokustannuksia" mitä ei aina tule heti huomioitua. Sähköhän ei kotona ladaten maksa paljoa. Ja ei ole riskiä äkillisestä arvonalennuksesta (vs esim. Teslan hinnanalennukset).

On se. Minulla oli yhdessä välissä yksi reilun paska bensa-auto olosuhteiden pakosta. Ei se kallis ollut mutta vaikkapa laski maltillisen tonnin arvonlaskua vuodessa, 400 korjauksiin ja huoltoihin vuodessa ja yhdet uudet renkaat per 2v niin se oli silti kalliimpi kun nykyisen Octavia liisaus. Melkein niin halpaa että hävettää. Toki tuo ID.3 on tottakai kalliimpi mutta saa enemmän + säästää polttoainekulut (käyttöetu). Millään rehellisellä laskutavalla ei saa oman auton pidosta kannattavaa.

Ehkä just liisaus auttaa siihen että osaa suhtautua autoiluun ilman tunteita. Auto on esine, ei perheenjäsen. Ei tuo ocu huono ole mutta tekniikka edustaa mennyttä aikaa. Sähköautoja kun on kerran ajanut on vaikea ajatella paluuta vanhaan. Koukkua ID.3:n ei saa, puute. Mutta vuokraan pakun tai tilaan kuljetuksen jos tavaraa pitää siirtää.
VW ID.3 1st Max

JK

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 11.09.19 - klo:23:20
Eli olet veloissa ja sinulla ei ole varaa omaan autoon. Rajattomia pesuja ei ole, työnantaja puuttuu tuollaiseen. Verottaja viimeistään.

Juu, talosta on velkaa. Juu, narrasin vähän, ei rajaton, kerran viikkoon käyn pesemässä, ei viitsi useammin. En toki ole kuullut yhdestäkään työkaverista jonka autopesumäärään olisi puututtu, että käytännössä on rajaton.

Etäkaupassa on purkuoikeus. Tesla tietää tämän, pian varmaan myös Kesko.
VW ID.3 1st Max

JK

Mutta mennäänkö taas asiaan jaskan pauhamisen sijaan. Olikos muita ennakkovaraajia? Auto vaikuttaa edelleen oikein hyvältä, odotellaan lisätietoa. Jos jotain jäi puuttumaan niin koukku, säästävät sen näköjään ID.crozz:n. Pikkuvika, jatketaan eteenpäin.
VW ID.3 1st Max

vagfani

Lainaus käyttäjältä: JK - 11.09.19 - klo:23:31
Juu, talosta on velkaa. Juu, narrasin vähän, ei rajaton, kerran viikkoon käyn pesemässä, ei viitsi useammin. En toki ole kuullut yhdestäkään työkaverista jonka autopesumäärään olisi puututtu, että käytännössä on rajaton.

Etäkaupassa on purkuoikeus. Tesla tietää tämän, pian varmaan myös Kesko.

Minä taas tiedän. Tyyppi pesetti autonsa kerran päivässä ja alkoi ihmettely kuinka auto on aina puhdas. Työnantaja antoi ensin varoituksen ja puoli vuotta myöhemmin ei ollut enää työsuhteessa.

Ukko

Tuo tapaus käsiteltiin tosiaan tuolla autonpesuketjussa. Kyllähän jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä on oma asunto ja auto. Toisten siivellä eläminen, ei kiitos.

TDiih

Lainaus käyttäjältä: JK - 11.09.19 - klo:23:56
Mutta mennäänkö taas asiaan jaskan pauhamisen sijaan. Olikos muita ennakkovaraajia? Auto vaikuttaa edelleen oikein hyvältä, odotellaan lisätietoa. Jos jotain jäi puuttumaan niin koukku, säästävät sen näköjään ID.crozz:n. Pikkuvika, jatketaan eteenpäin.

Luulisi tuohon koukun saavan, koska oli jo siinä norjalaisten testaamassa, tosin toteutus kilven takana tosin oli vähintäänkin hämmentävä. Jos tämän on tarkoitus myydä EU:saa vuosittain satoja tuhansia, niin koukkua ei vain voi jättää pois. Veikkaan että tuotannon alkuvaiheessa konfiguraatioden määrää vain pyritään vähentämään.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Tonttu66

Mitä Ukko ja Vagfani tekevät tässä ketjussa? Tästä ketjusta on 2/3 asian vierestä tai virheellistä tietoa näiltä nimimerkeiltä.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

JK

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 12.09.19 - klo:05:23
Luulisi tuohon koukun saavan, koska oli jo siinä norjalaisten testaamassa, tosin toteutus kilven takana tosin oli vähintäänkin hämmentävä. Jos tämän on tarkoitus myydä EU:saa vuosittain satoja tuhansia, niin koukkua ei vain voi jättää pois. Veikkaan että tuotannon alkuvaiheessa konfiguraatioden määrää vain pyritään vähentämään.

Se mitä koukusta on sanottu tähän mennessä on se että vetomassaa ei ole. 75kg voi laittaa painoa sille. Eli kyseessä on pyörätelineelle yms varattu koukku.
VW ID.3 1st Max

jamo75

karoqin range täydellä tankilla on alle 700km sekin on varmaan ihan lelu saman kategorian kanssa.
kesällä täyteen lastatulla koppikärryllä range oli 600km luokassa

mutta pitänee muistaa että jos uusista autoista puhutaan eikä mistään 15K EUR dusterista niin 50K EUR on ihan normi hinta, itselläni ei ole koskaan ollut alle 30K EUR autoa muutenkaan... viimeisimmät autot reilusti yli 40K EUR luokassa kun lisävarusteita on tullut rustattua varsin runsaasti. tietysti jokainen valitkoon autonsa käytössä olevan budjetin mukaan mutta 15K EUR sähköautoa saa odotella varmaan seuraavat 10 vuotta.

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 11.09.19 - klo:21:43
Ei ole minulta pois jos joku haluaa maksaa 50 000 euroa jostain patterilelusta, ihan vain näyttääkseen naapurille ja ajaa sillä kauppaan ja takaisin. Harkitaan sähköautoa sitten kun kantama on siellä 1000-1200km ja hinnat tippuu puoleen.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 12.09.19 - klo:00:59
Kyllähän jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä on oma asunto ja auto. Toisten siivellä eläminen, ei kiitos.

Itseään kunniottava mies ei alennu satuilemaan jatkuvasti puhdasta potaskaa.

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 12.09.19 - klo:05:49
Mitä Ukko ja Vagfani tekevät tässä ketjussa? Tästä ketjusta on 2/3 asian vierestä tai virheellistä tietoa näiltä nimimerkeiltä.

Sähköautoissa on joku omituinen piirre, joka houkuttelee satusetiä mustamaalaamaan sähköautoja vailla mitään tietoa tai kokemusta sähköautoista.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 11.09.19 - klo:13:36
pitkän pähkäilyn jälkeen pistin tänään ennakko varauksen sisään, sinänsä se ei ole vielä mitenkään sitova ja on erittäin epätodennäköistä että ensimmäiseen tilauserään kerkiää.

Ensimmäisenä tuleva 1st edition varattiin loppuun joskus keväällä. Voihan toki olla, että varauksia peruuntuu niin sitten varmaan jonosta otetaan seuraavia 1st editionin tilaajiksi.

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 11.09.19 - klo:13:36
sinänsä tiedot ovat varsin vaillinaiset onko toinen tuotanto erä myöskin first edition mallia vai ns. normi malli.

Itse ainakin olen siinä käsityksessä, että nämä ensimmäisen erän autot on 1st edition malleja ja sitten toiseen erään tulee ns. normi malli jossa saa valita akun kapasiteetin kolmesta vaihtoehdosta.

Lainaus käyttäjältä: JK - 11.09.19 - klo:23:31
Etäkaupassa on purkuoikeus. Tesla tietää tämän, pian varmaan myös Kesko.

Ei se ole etäkauppaa kun menet autokauppaan allekirjoittamaan tilaussopimuksen.

Varausmaksu ei ole sitova vaan voit peruuttaa varauksen milloin tahansa ja saat varausmaksun takaisin. Tilaussopimus mennään sitten tekemään autokauppaan siinä järjestyksessä kun autot on varattu ja siihen ei päde mitkään etäkaupan säännöt.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

JK

Vahvistamattomien huhujen mukaan 1st edition hinnat tulevat olemaan 40-50tâ,¬ Saksassa varustelusta riippuen.
VW ID.3 1st Max

DSL

#110
Onko kukaan huomannut kysyä kuinka monta ID.3 varausta on sen ensimmäisen loppuunmyydyn erän jälkeen jo jonossa Suomessa? Kiinnostaisi seurata tilannetta kuinka se kehittyy.

vagfani

Lainaus käyttäjältä: JK - 12.09.19 - klo:11:14
Vahvistamattomien huhujen mukaan 1st edition hinnat tulevat olemaan 40-50tâ,¬ Saksassa varustelusta riippuen.

Alkukeväästä vielä väitit että hinta on 20 000-30 000 euroa. Kohta on jo tuplaantunut! ;D

vagfani

Lainaus käyttäjältä: JK - 12.04.19 - klo:11:30

550km mallin hinta pitäisi olla 30tâ,¬, pienemmät akut halvempia: 330km = 24tâ,¬

Odottaako joku muu tätä? Varsin lupaavalta näyttää.

Tässä vielä JK:n "varma tieto" huhtikuulta! ;D ;D

JK

Kiukuttaako?  ;D
VW ID.3 1st Max

andyh

#114
Sähköauton liisaus ei välttämättä pöllömpi ratkaisu. Poistuu ainakin riski jälleenmyyntiarvosta ja välillä näkynyt sellaisia leasing tarjouksia että ihmetyttää josko liike saa omansa pois.

Edit: Hybriditkin kehittyy siihen malliin että voi tekniikka vanhentua hyvin nopeasti ja arvo laskea.

Tonttu66

Saksan hinnat ja WLTP-kantamat:

45 kWh : 29.900 â,¬ (330 km)
58 kWh : n. 37.000 â,¬ (420 km)
77 kWh : n. 45.000 â,¬ (550 km)

Kahdessa ensimmäisessä 110 kW/310 Nm moottori ja viimeisessä 150 kW/310 Nm moottori.

https://www.adac.de/der-adac/motorwelt/reportagen-berichte/auto-innovation/vw-id-3
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

andyh

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 12.09.19 - klo:15:39
Alkukeväästä vielä väitit että hinta on 20 000-30 000 euroa. Kohta on jo tuplaantunut! ;D

Kysyntää enemmän kuin tarjontaa. Ainakin akuissa. Eihän noita korealaisiakaan saa kaupasta odottamatta.

JK

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 12.09.19 - klo:17:19
Saksan hinnat ja WLTP-kantamat:

45 kWh : 29.900 â,¬ (330 km)
58 kWh : n. 37.000 â,¬ (420 km)
77 kWh : n. 45.000 â,¬ (550 km)

Kahdessa ensimmäisessä 110 kW/310 Nm moottori ja viimeisessä 150 kW/310 Nm moottori.

https://www.adac.de/der-adac/motorwelt/reportagen-berichte/auto-innovation/vw-id-3

Hinnat vaikuttavat olevan linjassa muiden kanssa. Vertailuna vaikka Kia e-niro tai Nissan Leaf e+. ID.3 maksaa about saman varusteltuna mitä nämä. Tuote on kyllä huomattavasi parempi. Niro on parsittu dino poljalevylle ja Leaf kärsii monista puutteista, latauksen vajavuus (AD ja DC) isompana.
VW ID.3 1st Max

b1mpo

On kyllä akkukapasiteetilla iso vaikutus hintaan. Kai noilla hintaeroilla sitten katetta kompensoidaan.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 12.09.19 - klo:17:19
Saksan hinnat ja WLTP-kantamat:

45 kWh : 29.900 â,¬ (330 km)
58 kWh : n. 37.000 â,¬ (420 km)
77 kWh : n. 45.000 â,¬ (550 km)

Kahdessa ensimmäisessä 110 kW/310 Nm moottori ja viimeisessä 150 kW/310 Nm moottori.

https://www.adac.de/der-adac/motorwelt/reportagen-berichte/auto-innovation/vw-id-3

1st edition on 58kWh akulla ja tuolla tehokkaammalla 150kW moottorilla
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy