Renkaiden hankinta netistä- kokemuksia eri myyntipaikoista

Aloittaja Adams, 27.01.11 - klo:23:00

« edellinen - seuraava »

JuhoK

Joo itsekkin kaks sarjaa olen tilannu Camskillista ja molemmat tulleet kotiin alle 10:ssä päivässä. Hyvin tuntu kauppa siellä pelaavan.
Octavia RS tdi 4x4
Ex: V70 D5 AWD
      A4 2.0TQ
      Octavia RS 2.0Tfsi
      S60 2.4T

Wilburi

Minä en varmaan osaa lukea tuota camskill:n sivua oikein, kun siellä GY Eagle F1:t (245/35R19) maksaa noin 700 £+rahti eli 813 â,¬+rahti+lisäksi asennusvanteille, kun Suomesta samat renkaat saa alle laitettuna 900 â,¬???  ???

Ei ainakaan GY:t nyt järin paljon halvemmaksi tule?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: OcTavis - 07.03.11 - klo:16:22
Uskaltaisipa tilata netistä ja ulkomailta. Täällä näkyy melkeinpä vain positiivisia kommentteja. Nuolevatko pettyneet haavansa ilman keskustelupalstoille purkautumista? Eipä ole kyllä missään lehdissäkään puhuttu mistään isoista ongelmista noiden suhteen.

Rohkeasti vaan!

Renkaat ovat samoja kuin Suomessakin myytävät ja kun luottokortilla maksaa tilauksensa, voi mahdollisessa, mutta epätodennäköisessä, ongelmatapauksissa pyytää suomalaista luottokorttiyhtiötä palauttamaan maksun.

Olen tilannut ulkomailta kymmeniä ja kymmeniä kertoja kaikenlaista tavaraa, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia.

Muuten kuin että verkkokauppaeurot valuvat ulkomaille.

Onhan se tavallaan sääli, mutta suomalaiset yrittäjät voisivat valittamisen sijasta katsoa peiliin. Miksi eivät itse myy halvalla ja valtaa markkinoita ulkomailta? Miksi meidän huonolla ostovoimalla kituuttavien suomalaisten pitäisi maksaa ylihintoja tuotteista? Eivät ne ulkomaalaiset nettikauppiaatkaan hyväntekijöitä ole, eivätkä varmasti myy tappiolla.

JJ Virtanen

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 07.03.11 - klo:16:52
Minä en varmaan osaa lukea tuota camskill:n sivua oikein, kun siellä GY Eagle F1:t (245/35R19) maksaa noin 700 £+rahti eli 813 â,¬+rahti+lisäksi asennusvanteille, kun Suomesta samat renkaat saa alle laitettuna 900 â,¬???  ???

Jos tohon hintaa saa Suomesta niin toki kannattaa ottaa täältä. Ei taida vaan kovin monesta putiikista lähteä 19 tuumaisia premiumeja alle 300 euron asennettuna.

Markku J

Kaikki merkit eivät ole edullisia ostaa ulkomaisista nettikaupoista. Itse tilasin 19" Hankookit pojan autoon Camskillistä noin 30-40% edullisemmin kotiovelle toimitettuna.

Reifenversandista taas sain Bridgestone Potenzat noin puoleen hintaan kotimaisiin hintoihin verrattuna, mutta ei sielläkään kaikkien merkkien kanssa ollut suurta eroa.

Antti

Reifenversand toiminut moottoripyörän renkaissa oikein hienosti, joten varmaan tulee autonkin renkaat sieltä Ihan OK. Pari viimeistä kertaa tosin tullut ostettua Mynetmotosta, vinkkinä jos mp kumeja joku on ostamassa.
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 07.03.11 - klo:17:10
Rohkeasti vaan!

Renkaat ovat samoja kuin Suomessakin myytävät ja kun luottokortilla maksaa tilauksensa, voi mahdollisessa, mutta epätodennäköisessä, ongelmatapauksissa pyytää suomalaista luottokorttiyhtiötä palauttamaan maksun.

Mutta entäs jos rengas on viallinen ja huomaat sen vasta ajossa?

Ainakin minulle mahdollinen reklamoinnin hankaluus on suurin este renkaiden nettitilaamiseen.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

axe

pari kierrosta täältä ostettu:
http://www.rengas-online.com/   
,hinnat ja toiminta erittäin kohdallaan.

AjR1978

Camskilliltä muutamat satsit tilattu, ei valittamista. Noin viikossa tulleet ja ihan tuoretta kamaa.
Seat Leon ST 1.0 Dsg Style -17
Skoda Superb Combi 2.0Tdi Dsg 4x4 L&K -16

Kapa

Aika hyviä tarjouksia saa kotimaastakin; ainakin suuremmista kaupungeista! Itse en vaan viitsi jonkun sadan euron takia nähdä ja tehdä sitä ruljanssia ulkomailta tilatun renkaan vuoksi.

tn62634

Kyllä satasella itse pääsen ainakin ihan hyville tuntipalkoille. Säästin tosin enemmän kuin satasen Camskillilta tilaamalla.

Kapa

Joo minäkin tiedän kavereita, jotka veivaavat päiväkausia säästääkseen sata euroa! Ja itse myös painaa joskus hommia, vaikka järkevintä olisi tehdä se helpoin ratkaisu, eikä sotkea käsiään. Ja kieltämättä onnistuessaan ollaan pirun tyytyväisiä.

Flat

Kyllä tuo ostopaikkojen selailu käy vähän harrastuksestakin. On suorastaan mukava selata eri nettisaitteja ja päästä jyvälle kansainvälisestä hintatasosta. Välillä euromääräinen säästä ei ole itsesiasia, mutta monesti ulkomailta tilaamalla voi säästä hyvinkin huomattavasti.

Viimeksi kesärenkaita ja vanteita etsiessä aika paloi netissä paljonkin, ja sopiva ostopaikkain löytyi lopulta jostain maailman laidalta, mutta sitten laiskuus iski ja tilasin tutusta rengaslkiikeestä pari sataa kaliimmalla. Onneksi onnituis kompensoimaan korkeampaa hintaa palveluilla. Tinkasin renkaanvaihtoja ja kausisäilytyksiä kaupanpääliäisiksi. Suosittelen muillekin tätä. Kun rahallinen tinkausvara lopuu, niin hyvin helpolla saa palveluita tingattua mukaan.

truutti

http://www.rengas-online.com/

Tuolta tuli viimeksi tilattua rengassarja ja kaikki toimi hyvin.
Renkaat tuli 4 päivässä kotiovelle.

MIKU

tn62634

Ja jos tietää ne kaksi paikkaa, eli Camskillin ja Rengasonlinen, ei juuri muualta tarvi katsoakaan hintoja. Vähemmän aikaahan siinä menee kuin muutamaan rengasliikkeeseen soittamalla.

Wilburi

Lainaa
Jos tohon hintaa saa Suomesta niin toki kannattaa ottaa täältä. Ei taida vaan kovin monesta putiikista lähteä 19 tuumaisia premiumeja alle 300 euron asennettuna.

No Rengas Turussa GY F1:n hinta on 990 â,¬/sarja alle laitettuna ja jos olet ostanut useammat renkaat/vanteet kyseisestä paikasta, niin aina tuosta hinnasta saa sen 100-150 â,¬ pois, joten aika samoihin menee hinnoissa. Itsekään en ulkomailta lähtisi tilaamaan vielä tuolla hintaerolla.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Obvious

Usein vain joutuu esim tuolla turunrengasliikkeessä tyytymään kapeaan valikoimaan.

Itse just katsoin 225/45-18" kesärenkaita, eikä ole valikoimassa hurraamista.

Wilburi

Tilaamalla saa melkein mitä kokoa vaan. Ainakin itse olen esim. vanteita tilaillut juuri haluamallani ET:llä jne.

Skula

Tilamalla saa mitä vain, mutta 'heti toimitukseen' valikoimat ovat camskillissäkin ihan eri luokkaa kuin rengasturussa. Itsekin rengasturusta vanteita ja renkaita ostaneena, pari kertaa on kuitenkin jääneet renkaat sieltä ostamatta kun ei ole kuin sitä yhtä "hyvää" tarjolla, joka ei mulle oo kelvannu.

Viimeksikin vanteet tuli rengasturusta ja renkaan camista.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Urlaub

Uskaltaisipa tilata netistä ja ulkomailta.

Laitoin pari minuuttia sitten satsin kesärenkaita tilaukseen Camskillistä. Maksu luottokortilla ja nyt vain odottelemaan.

Täällä näkyy melkeinpä vain positiivisia kommentteja. Nuolevatko pettyneet haavansa ilman keskustelupalstoille purkautumista? Eipä ole kyllä missään lehdissäkään puhuttu mistään isoista ongelmista noiden suhteen.

Katsotaan, kuinka äijän käy..  ???

ram1

Camskill toimii kuin junan vessa.Parhaan edun ulkomailta tilatessa saa kuitenkin tilaamalla rengas/vannepaketin.Ja yhtä oikeaa paikkaa ei koskaan ole.Tietty koko tai merkki voi olla aivan erihintainen eri paikoissa.Mahdollisuuksia on kymmeniä ja itse olen päätynyt tilaamaan viimeiset vuodet, eikä yhtään pettymystä sen aikana.Selatkaa kaikki nettikaupat, ja sitten pyydätte tarjouksia paikallisilta.Erot voi olla koko satsille puolen tonnin luokkaa, jopa enemmän.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Tikka

Täällä varmaan on tätä käsitelty, mutta kysyn nyt vielä suosituksia (olen kyllä nopeasti tämän keskustelun lukenut).

Tarvitsisi kesärenkaat (195/65/15 on nykyisten renkaiden koko), pitää olla laadukkaat (esim. Nokia), mutta edullisesti.
Mitkä olisivat luotettavia (ja edullisia tietenkin) renkaiden ostopaikkoja netissä? Ymmärsinkö siis oikein, että netistä tilatessa saa kuitenkin melko uusia renkaita? Niin ja miten tuoreita kesärenkaiden itse asiassa pitikään olla, jotta ominaisuudet ovat vielä uutta vastaavat?
Kuinkahan paljon edullisemmaksi tuon kokoisten renkaiden netistä tilaaminen tulisi, ottaen huomioon postikulut ja renkaiden vanteillelaitto yms.?

Kiitoksia etukäteen mahdollisista vastauksista.

TPi

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 09.03.11 - klo:16:33
Täällä varmaan on tätä käsitelty, mutta kysyn nyt vielä suosituksia (olen kyllä nopeasti tämän keskustelun lukenut).

Tarvitsisi kesärenkaat (195/65/15 on nykyisten renkaiden koko), pitää olla laadukkaat (esim. Nokia), mutta edullisesti.
Mitkä olisivat luotettavia (ja edullisia tietenkin) renkaiden ostopaikkoja netissä? Ymmärsinkö siis oikein, että netistä tilatessa saa kuitenkin melko uusia renkaita? Niin ja miten tuoreita kesärenkaiden itse asiassa pitikään olla, jotta ominaisuudet ovat vielä uutta vastaavat?
Kuinkahan paljon edullisemmaksi tuon kokoisten renkaiden netistä tilaaminen tulisi, ottaen huomioon postikulut ja renkaiden vanteillelaitto yms.?

Kiitoksia etukäteen mahdollisista vastauksista.

Yleinen nyrkkisääntö on ollut, että mitä isommat renkaat sitä isompi säästö. Tuossa 15" kokoluokassa veikkaisin, että hintaero ei ole kovin suuri verrattaessa netin kautta tilattaessa ja suoraan liikkeestä ostettaessa. Kannattaa käydä kyselemässä liikkeessä tarjouksia!

ram1

15" renkaat paikalliselta liikkeestä.Helpointa ja luultavasti halvinta.Isommissa renkaissa alkaa säästöä vasta näkymään.Joka kylässä useampi rengasliike jota voi kilpailuttaa, ja hinta aina asennettuna tietysti.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 08.03.11 - klo:22:42
Laitoin pari minuuttia sitten satsin kesärenkaita tilaukseen Camskillistä. Maksu luottokortilla ja nyt vain odottelemaan.

Katsotaan, kuinka äijän käy..  ???

Renkaat kotona! Kuriirifirmasta soittivat päivällä ja käskin pudottamaan takapihalle. On näemmä paistettu 4 viikkoa sitten eli tuoretta tavaraa on.

Seuraava rasti olisi vanteille laittaminen ja alle saaminen. Josko parin viikon sisällä onnistuisi.

OcTavis

Tilasin sitten Camskillilta ja hienosti toimi. Renkaat oli kotiovella yhdeksässä päivässä. Nyt ne on jo onnellisesti vanteella odottelemassa kesälaitumia.

Mistä ne paistoajat saa selville ja mikä merkitys sillä ylipäätänsä on? Renkaiden päällä on tarroja ja lähetyslistakin on tallella.

jyrppy

Renkaan jommassakummassa sivussa, yleensä lähella vanteen reunaa, on soikea ympyrä jossa 4-numeroinen koodi, esim 4808 = viikko 48 vuonna 2008, tuo kertoo milloin kyseinen rengas on paistettu.

4v vanhat renkaat alkavat olla jo kuivuneita eli pinta alkaa kovettua. Tällöin yleensä märkäpito alkaa heikentyä, myös melutaso saattaa kasvaa.
Jetta VI -11
Jetta Gt -90
Beetle 1.8T -01

Kapa

Onkohan tuosta paistoajan merkityksestä mitään tilastollista? Mutuahan tuppaa olemaan tässä maailimassa liiankin kanssa. Kai se on ihan eri asia jos kunnon varastossa säilyttää , kuin vastaavasti pihalla auringossa?

jyrppy

Ostin kk sitten Touraniin ajamattomat 3.5v vanhat 235/45-17 Bridgestonet jotka ovat olleet koko ajan säilössä auringon valolta suojassa, ero pinnan kovuudessa on aika huomattava kun vertasin vajaan vuoden ikäisiin ajamattomiin (tosin 225/45) Michelineihin. Voihan toki olla että BS on ollut uutenakin jo kovempaa seosta..
Jetta VI -11
Jetta Gt -90
Beetle 1.8T -01

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy