Renkaiden hankinta netistä- kokemuksia eri myyntipaikoista

Aloittaja Adams, 27.01.11 - klo:23:00

« edellinen - seuraava »

Kapa

Jyrppy; aika rajua, jos yhden oman kokemuksen mukaan rupeaa vetämään kaiken kattavia määritelmiä.

jyrppy

Jaa. Pistä sinä sitten omakohtaista kokemusta
Jetta VI -11
Jetta Gt -90
Beetle 1.8T -01

Kapa

En edes yritä, sillä odotan, että ko. asiassa olisi jotain laajempaakin näyttöä! Oma subjektiivinen kokemus on seuraavaa: Hyvin on pärjäilty renkaiden kanssa jo vuosikymmeniä, eikä ikää ole tultua seuranneeksi. Varmaan on tullut ajeltua vanhoilla ja vieläkin vanhemmilla!

EMi

Neljä vuotta vanhan käyttämättömän renkaan ja tuoreen käyttämättömän renkaan välinen ero on neljän vuoden tuotekehitystyö!!! Itse en suostu ostamaan puolta vuotta vanhempia renkaita.
Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Elegance -11

pepe

Lainaus käyttäjältä: EMi - 23.03.11 - klo:23:36
Neljä vuotta vanhan käyttämättömän renkaan ja tuoreen käyttämättömän renkaan välinen ero on neljän vuoden tuotekehitystyö!!! Itse en suostu ostamaan puolta vuotta vanhempia renkaita.

kukin tyylilään ;) itse ostin nyt kesärenkaat uutena jotka valmistettu 3v sitten.uudet nastarenkaat ostin syksyllä ja ne oli valmistettu 2007.
tuolla juttua renkaan vanhenemisesta : http://www.rengasnuora.fi/ajankohtaista/renkaiden_ikaantyminen_alkaa_kayttoonotosta

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: EMi - 23.03.11 - klo:23:36

OT: voisin ottaa hyvinkin 4-5 vuotta sitten kehitetyn renkaan. Mutta en 4-5 vuotta sitten tehtyä rengasta. Eli jos se olisi nyt vuoden sisällä tehty rengas vanhemmalla kehitysversiolla, en arkailisi käyttöön ottoa.

Guuga

Kysymys teille, jotka olette Camskill.co.uk:sta renkaita tilanneet:

Mikä on ollut se lopullinen kuljetusfirma, joka on tuonut renkaat kotiovelle? Camskillin kautta tuli se seurantalinkki www.business-post.com eli UK Mail sivulle, mutta sen päivittyminen päättyi viime viikon perjantaina tilanteeseen

2 - 25/03/2011 - 09:51:22 - Finland - XXXXXX - NORSK SCAN - Partner Scan; erillisenä kommenttina: Item(s) Possibly Delayed

Pakettitunnuksella Postin hakukone ja DHL:n vastaava antavat tyhjää... Noh kai sieltä joku soittelee ja ihan vielä en noita kesärenkaita kaipaa. Muutamaa päivää myöhemmin tilatut vanteet saapuivat tänään eli DPD hoisi tällä kertaa homman hienosti.
CC 1.8TSI Ex-Vag: VW Polo III 6N

Kotzi

Camskillistä tilatessä itellä oli ainakin UPS ja hain renkaat ite sieltä niiden varastolta.

Guuga

Lainaus käyttäjältä: Kotzi - 29.03.11 - klo:01:56
Camskillistä tilatessä itellä oli ainakin UPS ja hain renkaat ite sieltä niiden varastolta.

Jättivätkö jotain lappua vai mistä tiesit niitä UPS:ltä kysellä?

c-son

Viime viikolla toi DHL Camskillistä rengassarjan. Eivät soitelleet, kuten parilla aikaisemmalla kerralla kun tulivat eri kuriirilla, vaan olivat jättäneet lapun postilaatikkoon. Soitin palvelunumeroon ja jakelu seuravalle työpäivälle duuniin sopi hyvin. Kaiken kaikkiaan jees toimitus. Sama "possibly delayed" kommentti tuli mullakin seurantaan kun lähetys kirjautui Suomeen, siitä kesti vielä muutaman päivän toimitus.

isopahasusi

Vuosi sitten tilasin Camskillsista ja tulivat ihan kotiovelle toimitettuna jollain paikallisen transit jakelulla.
Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

Guuga

Tänään tulivat kumit noin 16:30. Suomessa olivat seurannan mukaan 25.3. ja aivan alkuperäinen 29.3. toimitusennuste piti paikkansa.

En itse ollut paikalla vastaanottamassa, mutta ei kuulemma ollut mikään yleinen tyyliin UPS, DHL kuljetus. Renkaat vielä poissa vanteilta ja en ole kumeja (enkä sen puoleen vanteita) nähnyt, mutta alustavasti kaikki on mennyt kuten pitää.

Skada

Itse tilasin Camskillistä renkaat 18.3 ja seurantakoodin päivitys pysähtyi täälläkin 25.3. No tänään kuriirifirman kaveri soitti ja renkaat kotiovella. Hienoa toimintaa kaiken kaikkiaan ja voin suositella.

tsiih

Harrasteauton etukummien tilaus lähti tällaiseen puljuun kuin www.rengaskontti.fi. Saas nähä miten käy, valikoimaa ainakin on (piti saada isomman kantavuuden 13-tuumainen) ja hinnat näytti olevan ihan ok.
Näyttääkö tuo teitin mielestä paljon Camskilliä kalliimmalta? Josko Golfiinkin joskus tilailis jotkut mustat ja pyöreät.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Zaasa

Ovatko hinnat olleet edullisemmat kuin rengasliikkeissä,vaivannäön arvoista?

Taky

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 11.04.12 - klo:22:13
Ovatko hinnat olleet edullisemmat kuin rengasliikkeissä,vaivannäön arvoista?

Kovasti juttua tuontirenkaiden asennuksesta...

Rengasliike: "Emme asenna internetistä/ulkomailta tilattuja renkaita ollenkaan.."

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=245658

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

tsiih

Sitä en tiedä mutta minulle netistä tilaaminen on juuri sitä vaivannäön vähentämistä. Varsinkin kun on kyse ei-hyllytavarasta jonka asentaa kuitenkin itse. Juoksin juuri vakuutusyhtiöissäkin ihan vaan juoksemisen ilosta ja totesin että hullu olin, kaikki samat tarjoukset olisin netistäkin saanut ja voinut kuluttaa senkin aamupäiivän vaikka sängyssä.
Mulla on aika kynnys kysellä hintoja oikeista kaupoista. En tykkää ihmisten kilpailuttamisesta, ainakaan hinnan perusteella.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Claves

Rengas-onlinesta olen tilannut. Ensin tuli yksi rengas ja muutaman päivän kuluttua kolme. Gummit n. 4kk vanhoja. Tilasin renkaat peltivanteilla, hinta vanteiden kera edullisempi kuin pelkät tarjousrenkaat Suomesta.

Argento

Tilasin Camskillista TM-testivoittajat eli Hankook Ventus Prime2 - renkaat koossa 205/55 R16. Tilauksesta kului 12 päivää ja renkaat olivat kotiovella. Renkaat on valmistettu kesällä 2011. Hintaa renkaille (sisältäen kuljetuksen kotiovelle) tuli 294 euroa ja vanteillepyöräytys maksoi noin 50 euroa eli noin 340 euroa tuli hintaa rengaspaketille. Itse en pidä sitä pahana ollenkaan.

ram1

Peruskokoisten renkaiden tilaaminen kyllä aika turhaa.Noi Ventukset saa Suomesta asennettuna samaan hintaan.Isot koot usein kannattaa jo tilata.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Golfauto

Tilasin kerran kiekot rengas-online putiikista. Kaikki toimi muuten ok, mutta suomen pään kuljetusliike taisi saada toimitusta viivytettyä yli viikolla (taisi olla lähemmäs kaksi viikkoa). En edes muista mitä ihme selityksiä aina oli, vaikka toimitus iltapäivällä/illalla piti olla ihan ok. Välillä ei mahtunut kuormaan jne... tuntui, että joku 1 miehen firma hoiti 5 miehen hommia. Renkaat kyllä saapuivat ja olivat oikeat.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 12.04.12 - klo:11:00
Peruskokoisten renkaiden tilaaminen kyllä aika turhaa.Noi Ventukset saa Suomesta asennettuna samaan hintaan.Isot koot usein kannattaa jo tilata.

Kerro lisää! Mistä saa 205/55 R16 Ventukset asennettuna 340 euroon? Menen heti tekemään kaupat.

d3nver

Rengas-Onlinestä olen kahdet Falken 215x45x17 kesärengas-sarjat tilannut ja homma toimi moitteettomasti molemmilla kerroilla, hinnassa säästin useita satasia paikallisiin liikkeisiin nähden. Ainoa mikä epäilytti oli viime kesänä käyttämäni asennusliike (kumit vanteille siis), tilat oli erittäin epäsiistit enkä saanut työstä minkäänlaista kuittia.

Tupo

^Olisiko kannattanut mieluummin käyttää jotakin asiallista rengasliikettä? ???

d3nver

No ongelmana siinä oli juuri tuo mitä tässä ketjussakin on mainittu, useat "asialliset" rengasliikkeet kieltäytyivät asentamasta asiakkaan tuomia renkaita. Valitsin asennuspaikan Rengas-Onlinen kumppaneista, ensimmäisen puhelimitse kontaktoimani yrityksen kone ei ollut yhteensopiva vanteideni koon kanssa ja tästä toisesta yrityksestä johon lopulta varasin ajan en tienny etukäteen mitään, vasta paikanpäällä näin minkälainen läävä oli kyseessä.

Paha noista rengasliikkeistä on puhelinluettelon perusteella sanoa mitään.

Tupo

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 12.04.12 - klo:08:51
Sitä en tiedä mutta minulle netistä tilaaminen on juuri sitä vaivannäön vähentämistä. Varsinkin kun on kyse ei-hyllytavarasta jonka asentaa kuitenkin itse.
Jos ostaa pelkät renkaat,pitää ne viedä rengasliikkeesseen asennettavaksi vanteelle,painotus,alle laitto.
Vaivaa on myös pakata 4vannetta+4rengasta autoon.

Kale

Ja tuolla vaivalla säästää helposti sen 100-200â,¬.

Argento

Niin...minulla tuo vaiva tarkoitti sitä, että tilasin ja maksoin renkaat netissä, otin ne vastaan kotiovellani, laitoin renkaat sekä vanteet autooni ja töihin mennessä tiputin ne rengasliikkeeseen. Kotimatkalla ajoin rengasliikkeeseen ja heitin vanteilla olevat kesärenkaat kyytiin.
Minusta vaiva oli vähintäänkin kohtuullisen pieni.

Wekotin

Kesärengas.fi

Tuolta meni tilaukseen 205/55/16 Continental ContiPremiumContact 5. Ei varmaan halvin paikka, mutta ainakin toimitus on suht nopea ja maksuvaihtoehdot hyvät.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy