Renkaiden hankinta netistä- kokemuksia eri myyntipaikoista

Aloittaja Adams, 27.01.11 - klo:23:00

« edellinen - seuraava »

Mikko

Nyt on pakko perua puheitaan. :-[ Katsoin laskua tarkemmin niin tuohon lukuun olikin niputettu toinen punta-ostos eli Shinearaman paketti, jonka luulin menneen jo edelliseen laskuun (veloitus kolme päivää ostopäivän jälkeen). :-[ Eli tuo 1,95 % piti suunnilleen paikkansa, vaihtokurssi noudattelee suunnilleen setelikurssia.

Killer

Mulla tuo seurantatyökalu näytti koko ajan oikein, mutta kuljetusfirma unohti toisen rengasparin terminaalin nurkkaan viikoksi ja lähti liikkeelle vasta kun Camskillin kautta tiedusteltiin missä mahtaa paketti olla.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Superb lb L&K 2.0T 4x4 -18
ex: Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

Jonde

Mulla toi tnt postin seuranta sano että englannista lähdettiin 4.5 sitten 9.5 oli renkaat lähtenyt suomeen uimaan jostain mantereen puolelta ja 15.5 saapunu tänne. Sitten 16.5 itella kävi ne tuomassa ja seurantakin piti kutinsa hyvin.

Mikko

Mulla näköjään muhineet viikon jossain terminaalin nurkassa tms. Samalla aikataululla kun piti tulla. Camskill laittoi liikkeelle 4.5. jolloin tuonne seurantaan tuli tuo noutomerkintä. Sitten kuluikin 12 päivää jossa välillä vähän jotain sortattiin, kunnes lähti Suomea kohti. Eli olisiko sitten ensi viikolla täällä. Toivottavasti.

Uppe

Taas tuli yksi setti renkaita,tasan kaksi viikkoa kesti ja posti toi.

Mikko

Postilla tosiaan tulivat minullekin (Espooseen). Tilauksesta toimitukseen 20 päivää ja sai vielä itse hakea lähimmästä postista, olivat kerran päivällä käyneet oven takana yrittämässä kuulemma.

Pertsa

No niin, tuli nyt tilattua renkaat Reifenloadista. Vaihtoehtoina oli kolme eri Hankookia.
Ventus S1 Evo K107, Ventus S1 Evo2 K117 ja Ventus V12 Evo K110.

Tällä hetkellä on alla nuo S1 Evo K107:t eikä ole niistä huonoa sanottavaa, mutta päätin kokeilla jotan toista mallia kuitenkin ja valitsin lopulta sitten tuon V12 Evon.

Eli Hankook Ventus  V12 225/45ZR18 95 Y XL

Vertailin useampia nettikauppoja. Alla hintoja eri nettikaupoista toimituskuluineen. Jos toimituskulujen kohdalla on 0eur, kuuluvat ne renkaan hintaan.

Hinta/4kpl     Toimituskulut   Kokonaishinta/4 rengasta
Rengas-online      733,20         00,00           733,20
Reifenversand      594,16         39,84           634,00
Camskill           615,03         40,03           655,07   (vaihtokurssina käytetty 1,25)
Rengaskontti       752,00         00,00           752,00
Lonsin Kumi        734,00         25,00           759,00
Fipio Reifen       548,48        115,88           664,36
Koenig Felgen      534,00        118,00           652,00
Reifenload         542,52         40,00           582,52

Fipio Reifenissa oli merkillepantavaa se, että kun hain noita kolmea eri Hankookia samassa koossa, niin kaikille tuli erilaiset toimituskulut ja erot olivat huomattavia. K107:lle 51,28eur, K117:lle 134,32 ja tuolle K110:lle tuo 115,88eur.

Riippuu nyt vähän mitä rengasliike Suomessa veloittaa siitä että ottaa vanhat renkaat vanteilta pois ja uudet tilalle. Parista rengasliikkeestä noita kysyin asennettuna ja hinta olis ollu 850eur paikkeilla.

Lakeside

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 23.05.12 - klo:09:52
Postilla tosiaan tulivat minullekin (Espooseen). Tilauksesta toimitukseen 20 päivää ja sai vielä itse hakea lähimmästä postista, olivat kerran päivällä käyneet oven takana yrittämässä kuulemma.

Vähän otisikon aiheen vierestä:

itselleni kävi samalla lailla, oli suurehko paketti (n. 130x40x40 cm) tulossa. Itellan jakaja oli yrittänyt käydä (etukäteen soittamatta) pakettia tuomassa arkiaamuna klo 9:16, jonka jälkeen paketti vietiin postikonttoriin josta se sitten piti käydä noutamassa. Soitin Postin asiakaspalveluun ja kummastelin, kun eivät edes vaivautuneet soittamaan etukäteen vaikka numero oli yhteystiedoissa. Eivät soita, kun ei ole erikseen maksettu "soittolisää". Asiakasneuvoja antoi kuitenkin vinkin: Paketti toimitetaan seuraavana päivänä siitä, kun se on lajiteltu Logistiikkakeskuksessa (tosin luulisi tuohon vaikuttavan etäisyys ko. keskukseen). Eli jos on paketin lähetystunnus tiedossa ja mahdollisuus jäädä seuraava päivänä kotiin tai saada joku muu vastaanottamaan paketti, niin tuolla menettelyllä se on mahdollista. Nuo ulkomailta tulevat paketit ovat yleensä ns. Ovelle -paketteja, joissa toimitus klo 14 mennessä.

Luovutusta yritetty, ilmoitus lähetyksestä jätetty.
Rekisteröinti: 15.5.2012 klo 09:16:40
Paikka: ITELLA LOGISTIIKKA KULJETUS 02610

Lähetys on jakelussa vastaanottajalle.
Rekisteröinti: 15.5.2012 klo 07:58:58
Paikka: ITELLA LOGISTIIKKA KULJETUS 02610

Lähetys on lajiteltu.
Rekisteröinti: 14.5.2012 klo 15:11:34
Paikka: ITELLAN LOGISTIIKKAKESKUS 01010
Opel Grandland 1.2 Enjoy AUT (2018)
Seat Mii 1.0 Style AUT (2014)

makelja

Rengasonlinestä maksusta tasan viikossa olivat renkaat DPD:llä himassa. Soittivat etukäteen vielä.
Eli hyvin meni minun osaltani.

al

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 27.05.12 - klo:11:55
No niin, tuli nyt tilattua renkaat Reifenloadista.

Onko tuon kaupan toimitusajoista mitään tietoa; oletko saanut seurantakoodia? Meinasin itsekin klikkailla kumit tulemaan

Yksi juttu tuolla vaan ihmetyttää, eli samaa(?) rengasta saattaa löytyä monen eri hintaisena, esim. halvempi ja kalliimpi  ???

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Lakeside - 28.05.12 - klo:23:57
itselleni kävi samalla lailla, oli suurehko paketti (n. 130x40x40 cm) tulossa. Itellan jakaja oli yrittänyt käydä (etukäteen soittamatta) pakettia tuomassa arkiaamuna klo 9:16, jonka jälkeen paketti vietiin postikonttoriin josta se sitten piti käydä noutamassa. Soitin Postin asiakaspalveluun ja kummastelin, kun eivät edes vaivautuneet soittamaan etukäteen vaikka numero oli yhteystiedoissa. Eivät soita, kun ei ole erikseen maksettu "soittolisää". Asiakasneuvoja antoi kuitenkin vinkin: Paketti toimitetaan seuraavana päivänä siitä, kun se on lajiteltu Logistiikkakeskuksessa (tosin luulisi tuohon vaikuttavan etäisyys ko. keskukseen). Eli jos on paketin lähetystunnus tiedossa ja mahdollisuus jäädä seuraava päivänä kotiin tai saada joku muu vastaanottamaan paketti, niin tuolla menettelyllä se on mahdollista. Nuo ulkomailta tulevat paketit ovat yleensä ns. Ovelle -paketteja, joissa toimitus klo 14 mennessä.

Niin kuin mainitsitkin, toimii tuo jos on lähetystunnus tiedossa. Ulkomaan paketeissa ei valitettavasti toimi, minulla ei ollut mitään mahdollisuutta arvata koska käyvät yrittämässä oven takana. Tuo Postin käyttäminen kuriirina on kyllä minun silmissäni pitkä miinus Camskillille.

jusba31

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 02.06.12 - klo:21:11
Niin kuin mainitsitkin, toimii tuo jos on lähetystunnus tiedossa. Ulkomaan paketeissa ei valitettavasti toimi, minulla ei ollut mitään mahdollisuutta arvata koska käyvät yrittämässä oven takana. Tuo Postin käyttäminen kuriirina on kyllä minun silmissäni pitkä miinus Camskillille.

Ite kun pari kuukautta sitten tilasin camskilliltä renkaat niin hyvin pystyi niiden antamalla koodilla seuraamaan missä paketti menee ja millon on toimitus. Sama oli pari vuotta sitten kun sieltä edellisen kerran tilasin. Onko siellä systeemit muuttunut tässä viime viikkoina?

Killer

Lainaus käyttäjältä: jusba31 - 02.06.12 - klo:21:22
Ite kun pari kuukautta sitten tilasin camskilliltä renkaat niin hyvin pystyi niiden antamalla koodilla seuraamaan missä paketti menee ja millon on toimitus. Sama oli pari vuotta sitten kun sieltä edellisen kerran tilasin. Onko siellä systeemit muuttunut tässä viime viikkoina?

Postilla ei tuo seuranta ole välttämättä tarkka. Minun viimeisimmät renkaat menivät läpi viimeisestä jakelupisteestä ilman merkintää, mutta onneks on suoranumero paikalliseen jakeluun niin kysyin sieltä ja sain tiedon että ovat joautossa jakelussa. Pystyin kertomaan että tuovat suoraan töihin.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Superb lb L&K 2.0T 4x4 -18
ex: Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

fourvalve

Camskilliltä tilatut renkaat on aina tulleet matkahuollon kautta, käyvät oven takana yleensä turhaan ja täytyy käydä noutamassa ne matkahuollon pisteestä.
Yleesäkin briteistä ja saksasta olen tilannut prätkään yhtä sun toista niin melkein aina  käyvät oven takana ja jättävät lähipostiin paketin vaikka paketissa on puh.nro  onko se soittaminen niin kallista mutta turha ajelu ei maksa mitään ::)
BMW z4 3.0i roadster

Mikko

Siihen asti toimii seuranta kunnes tulee Suomeen Postin / Itellan kuljetettavaksi. Siitä asti pitäisi olla kotona kyttäämässä, että mikäköhän päivä sattuvat tulemaan oven taakse. Itellan kanssa kun ei yhtään voi noita jakeluaikojakaan sopia, saati sitten edes päivää.

jusba31

Lainaus käyttäjältä: fourvalve - 02.06.12 - klo:21:56
Camskilliltä tilatut renkaat on aina tulleet matkahuollon kautta, käyvät oven takana yleensä turhaan ja täytyy käydä noutamassa ne matkahuollon pisteestä.
Yleesäkin briteistä ja saksasta olen tilannut prätkään yhtä sun toista niin melkein aina  käyvät oven takana ja jättävät lähipostiin paketin vaikka paketissa on puh.nro  onko se soittaminen niin kallista mutta turha ajelu ei maksa mitään ::)

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 02.06.12 - klo:22:09
Siihen asti toimii seuranta kunnes tulee Suomeen Postin / Itellan kuljetettavaksi. Siitä asti pitäisi olla kotona kyttäämässä, että mikäköhän päivä sattuvat tulemaan oven taakse. Itellan kanssa kun ei yhtään voi noita jakeluaikojakaan sopia, saati sitten edes päivää.

Ilmeisesti näissä on sitten eroja.
Mulle on tullut molemmilla kerroilla DBD:n toimittamana. Camskilliltä saamani seurantakoodin perusteella on pystynyt seuraamaan paketin toimitusta ihan loppuun asti.

ram1

Lainaus käyttäjältä: al - 02.06.12 - klo:20:53
Onko tuon kaupan toimitusajoista mitään tietoa; oletko saanut seurantakoodia? Meinasin itsekin klikkailla kumit tulemaan

Yksi juttu tuolla vaan ihmetyttää, eli samaa(?) rengasta saattaa löytyä monen eri hintaisena, esim. halvempi ja kalliimpi  ???
Yleensä halvemmat vanhempia ja se lukee otsikossa.Jos ei lue niin pitäis olla tuoreet.Varmahan ei siitäkään voi olla.Ei ole ainoa paikka todellakaan missä myydään erihintaisena samaa kumia.Jos lukee vaikka 2010 satsia, voisin itse hyvinkin  ostaa jos hinta kohdillaan.Ja aina voi kysyä.Ihankuin Suomessakin.Camskillin kumit alkaa kurssien takia olemaan monissa tapauksissa jo kalliit mutta tapauskohtaista.Tilaan kaiken isomman aina töihin.Joku ottaa vastaa aina, niin ei tartte miettiä.Camskillin tavara tullut aina Dpd:llä.Yleensä muualtakin tilatut.En edes seuraa nykyään missä tavara luuhaa.Ne ei idä aina paikkaansa ja turhia miettiä.Aina on kaikki tulleet.Suomesta tilatut taas Matkahuollos yleensä.Matkahuolto taas siitä hyvä, että ilmotus tekstarilla ja hakee ku hakee.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Mikko

Camskillin toimitukset ilmeisesti muuttui ihan vasta äsken Postille. Aiemmin tuli DPD:llä. Itse tilasin Camskillistä vain sen takia, että oli ainoa kauppa, jolla haluamaani rengasta oli varastossa, nykykurssilla alkaa tosiaan olla kallis. Toki edelleen noin 20 % kotimaisten hintojen alle, mutta Saksasta saa halvemmalla.

Minä tilaan kotiin sellaiset joiden kunnon haluan tarkistaa ennen kuin kuittaan vastaanotetuiksi. Kuljetusvaurioita kun on paha lähteä reklamoimaan, jos on kuitattu ja firman respassa kuittaavat aina kaiken yhtään katsomatta.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 02.06.12 - klo:22:54
Camskillin toimitukset ilmeisesti muuttui ihan vasta äsken Postille. Aiemmin tuli DPD:llä. Itse tilasin Camskillistä vain sen takia, että oli ainoa kauppa, jolla haluamaani rengasta oli varastossa, nykykurssilla alkaa tosiaan olla kallis. Toki edelleen noin 20 % kotimaisten hintojen alle, mutta Saksasta saa halvemmalla.

Minä tilaan kotiin sellaiset joiden kunnon haluan tarkistaa ennen kuin kuittaan vastaanotetuiksi. Kuljetusvaurioita kun on paha lähteä reklamoimaan, jos on kuitattu ja firman respassa kuittaavat aina kaiken yhtään katsomatta.
Voi ne kuitata ja reklamoida myöhemminkin.Ei ne kuskit ala odottelemaan puolta tuntia kun tsekkailee.Riippuu tietty duunista.Meillä kaikki tilaa kamaa.Joka viikko tulee jos jotakin.Niitä sit tsekkailee kuka paikalla sattuu olee.Itse en ollut töissä edes viime viikolla kun vanteet ja renkaat saapui, ja viel tehari skoboon.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

makelja

Tilasin setin Falkeneita Rengas-Onlinestä. Yksi oli paistettu 22/10 ja loput 13/11. Nuo 13/11 olivat kaikki sellaisia että eivät menneet tasapainoon, koska oli sen verran paljon pystyheittoa.
No nyt tulee paras: He neuvoivat ostamaan uudet jostain toisesta liikkeestä että saisin toisen merkkiset renkaat. Heillä vaihto olisi onnistunut vain Falkeneihin. No tilasin sitten setin Hankookeja Camskillista.

Pertsa

Reifenloadista vähän kokemusta tässä. Eipä tuo toimitus kovin mairittelevaa ole, tosin johtuu ainakin osittain varmaan tuosta DPD:stä.

- Renkaat laitettiin tilaukseen sunnuntaiaamuna 27.5.

- Tiistaina 29.5. tuli ensin maililla tieto että renkaat "on lähteneet varastolta". Vähän myöhemmin tilausvahvistus/lasku ja samassa ilmoitettiin että toimitus kestää 5-7 päivää

- Maanantaina 4.6. lähetin heille mailin ja kysyin että onko renkaat jo toimitettu ja olisiko heillä jotain seurantatunnusta lähetykselle
-> mitään vastausta kyselyyn ei tullut (joo ja kyselyn laitoin ihan saksan kielellä, tai ainakin sentapaisella :) )

- Keskiviikkona 6.6. tulikin sitten kaksi rengasta. Onneksi vaimo oli kotona kun DPD tuli oven taakse.

- Ajattelin eilen laittaa kohta mailia että missäs kaksi muuta rengasta on, mutta eilen 11.6. vaimo soitti (olen itse työmatkalla) ja kertoi että nyt oli yritetty toimittaa kahta rengasta mutta ei oltu kotona ja yritetään uudelleen kun sovitte jossain nettisivulla uuden toimitusajan. Vaimo sai sen siellä sitten sovittua uuden toimitusajan perjantaiksi 15.6. ja annettiin niinkin tarkka aika aikahaarukka toimitukselle kuin klo 8-16. Eli käytännössä jonkun pitää olla kotona. No, onneksi vaimo on silloin jo kesälomalla ja kotona.
Eli aika pitkä oli tämä prosessi. Toivottavasti ne kaksi rengasta myös tulee perjantaina.

Ne kaks rengasta jotka on jo tulleet oli kyllä tuoreita, paistettu vko 14/2012 (Hankookit siis, made in Hungary ...)

Pertsa

No niin vihdoin sain laitatettua nuo Reifenloadista hommatut Hankookit alle (renkaat on olleet kyllä jo puolitoista viikkoa kotona varastossa). Vanteille ne laitettiin Tekno-Renkaassa Espoossa hintaan 65eur, eli kokonaishinta noille sitten 582,52 + 65,00 = 647,52 eur. Ei paha mielestäni, kyseessä siis Hankook Ventus V12 Evo K110 224/45R18 (kaikki paistettu vko14/2012.) 200euroa tuossa pärjäsi kun netistä tilasi.

Skula

Minä maksoin 80e Hankookkien(225/45-17) asentamisesta ja tasapainotuksesta alla oleville vanteille.. Tuo hinta vähän pomppas luvastusta kun piti tehdä uusi kierre yhteen pulttiholeen.. En jaksanut asiasta keskustella sen enempää, pitää käydä morjestamassa AD korjaamoa kun vaihtoivat eteen ne levyt, ilmeisesti vähän sinnepäin  :(
Romurautaa ja paalivehkeitä.

hosee

Onko kokemuksia ReifenLoadin rengas+vanteet paketeista? Tarkoituksena olisi etsiskellä Beetleen alle 18" rengastusta (235/45-R18) ja mitä hintoja katselin niin näyttää houkuttelevalta. Renkaat vanteille laitettuna ja kotiin toimitettuna -paketilla näyttäisi helposti säästävän tuollaisen 500-600â,¬ kotimaan hintoihin verrattuna. ReifenLoadista näyttäisi olevan ihan hyviä kokemuksia renkaiden oston osalta, mutta entäs paketit?
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Ton-1

Katselin hieman Camskill:in hintaa ajattelemilleni Dunlop:in renkaille, toimitettuna 470 e ja suomi-liike möisi asennettuna 550 e - ei kannata alkaa puljailemaan tolla erolla etenkin kun suomipojan kummit saan tarkistaa vaa'alla ennen vanteellelaittoa  :)  .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

tapanixxx

Euromaster verkkokauppa on yllättävän edullinen kun on kyseessä peruskoon rengas.

Tilasin 205/55/16 michelin energy saver + renkaat ja asennettuna hinta muutama euro alle 500.

Hinta-eroa ei tule enää muihin verkkokauppoihin jos asennusta ei saa itse tehtyä ilmaiseksi.

Vielä muutama vuosi sitten euromasterin hinnat oli paljon korkeammat.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 17.05.13 - klo:12:08

Hinta-eroa ei tule enää muihin verkkokauppoihin jos asennusta ei saa itse tehtyä ilmaiseksi.

Kilpailu ilmeisestikin toimii. Kun tuhannet ja tuhannet tilaavat renkaansa netistä, niin joltakin kivijalkakauppiaalta loppuu pokka. Hyvä niin!

Mikey

Lappeenrannassa Finnservice (Eteläkadulla) teki vannetyöt hintaan 10 â,¬/rengas. Tämä siis irtopyörille.

JS83

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 17.05.13 - klo:12:08
Euromaster verkkokauppa on yllättävän edullinen kun on kyseessä peruskoon rengas.

Tilasin 205/55/16 michelin energy saver + renkaat ja asennettuna hinta muutama euro alle 500.

Hinta ilmeisesti noussut noilla kumeilla koska viime elokuussa ostin samat niin hintaa jäi alle asennettuna 445â,¬ paikallisesta vianor liikkeestä.

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: JS83 - 22.05.13 - klo:13:09
Hinta ilmeisesti noussut noilla kumeilla koska viime elokuussa ostin samat niin hintaa jäi alle asennettuna 445â,¬ paikallisesta vianor liikkeestä.

Oliko energy saverit vai energy saver plussat?

Moni paikka myy vieläkin pelkkää energy saveria.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy