Seat Ibiza SC 1.2 Edition 2011

Aloittaja JouniN, 13.01.11 - klo:17:01

« edellinen - seuraava »

JouniN

Tänäin vihdoinkin jotain uutta Ibizan suhteen. Kävin iltapäivällä laittamassa kesärenkaat alle. Muutti kyllä ihan sikana auton olemusta jämäkämpään suuntaan :)

http://jouninautoblogi.blogspot.com/2011/04/kesarenkaat.html

0251

Lainaus käyttäjältä: JouniN - 27.03.11 - klo:20:27
Innostuin kirjoittelemaan muutaman tekstin tuonne blogiinkin. En viitsi niitä tähän pituuden vuoksi kopioida joten alla linkit.

http://jouninautoblogi.blogspot.com/2011/03/taistelua-obd-pistokkeen-kanssa.html

http://jouninautoblogi.blogspot.com/2011/03/racechronon-testailua.html

Ai niin melkein unohdin. Nyt mullakin hajos sit se vaihdekepin pussukka. Tiistaina aamusta menee vaihtoon takuuna.
Minä kun vaihdatin sen pussukan viimeksi niin peräti kuusi päivää ehyenä pysyi. Kuuntelinkin aina pakkasaamuina kuinka iloinen rutina pussukasta kuului. Reklamoin kyllä heti asiasta,että halki on jo pussukka. Mutta vaihdatan vasta kun on nuo pakkaset lopullisesti tältä talvelta ohi. Jospa se sitten ensitalveen ehyenä säilyy. Paskamainen se kehikko kun siihen ei voi oikein nahkoja vaihtaa,ainakaan minä en talvella saanut sitä nahalla varustettuna ehyenä paikalleen

JouniN

Noniin tässä muutama kuva eiliseltä illalta kun kävin pesemässä autoni. :)

tsiih

Ã,,kkiä jotain mustaa sisälokareihin tai koria alemmas ;)
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

JouniN

Miiiten niii??  ;D Eihän toi oo ees korkee. :D

tsiih

Ei se korkeus ainakaan minua haittaa, paistaa vaan niin julmasti vaalea pöly  ;) Pilaa hienot kuvat  :D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

JouniN

Enpä ole saanut mitään merkittävää aikaan viime aikoina muiden kiireiden takia. Laitapa nyt sitten samalla muutaman kuvan enemmän kerralla.  :)

nikob

Kivan näköinen laitos tämä! Noi vanteet sopii kyllä tähän tyyliin  :)
Mitäs on viellä suunnitelmis?
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

JouniN

Kiitos. Kyllähän niitä suunnitelmia on vähän kaiken näkösiä, mut en sit tiiä mitä niistä oon toteuttamassa. Imu ja pakopuolelle jotain olis tarkotus tehä. Madallusjouset olis asennusta vailla mutta en ole mitenkään varma niiden asennuksesta. Vaikuttaa yllättävänkin hyvältä normaaliks vakioalustaks.

Lauantaina oon menossa Alastaroon RADALLE.comeihin ja tarkotus olis käydä myös radalla niin saa vähän käsitystä alustan toiminnasta. Moottorista ja tehoistahan ei voi tässä tapauksessa mitään sanoo.  ::)

nikob

Pakopuolen muutoksilla saa kyllä korville lisää iloa, Ja näköä myös.
Emt. Saako noilla madallusjousilla parannusta juurikaan. Melkeen vaihtaa kunnon alustasarjan si kerralla.

JouniN

Niin no ostin ne siinä mielessä, että ajaisin orkkis iskarit loppuun noilla jousilla ja sen jälkeen sit laittaisin säädettävä alustan.

clima

Nättejä kuvia ja hienosti minunkin mielestä nuo vanteet muuttaa ilmettä parempaan suuntaan.

Lainaus käyttäjältä: JouniN - 04.05.11 - klo:21:40
Imu ja pakopuolelle jotain olis tarkotus tehä. Madallusjouset olis asennusta vailla mutta en ole mitenkään varma niiden asennuksesta. Vaikuttaa yllättävänkin hyvältä normaaliks vakioalustaks.

Lauantaina oon menossa Alastaroon RADALLE.comeihin ja tarkotus olis käydä myös radalla niin saa vähän käsitystä alustan toiminnasta. Moottorista ja tehoistahan ei voi tässä tapauksessa mitään sanoo.  ::)

Tuo madallus on tietenkin makuasia, mutta kyllähän nuo vanteet ansaitsisivat maltillisen madalluksen. Jos jouset on valmiina niin kannattaahan tuota kokeilla.

Itse miettisin enemmän tuota imu/pakopuolen tuunausta, mihin sillä 1.2 moottorissa pyritään?
Kun voimaa ei kuitenkaan tuohon myllyyn saa (eikös tämä ollut vapari) niin tuntuu lähinnä karvanoppaviritykseltä tyyliin kuuluu muttei kulje...  ::)
Makuja on toki monia mutta minusta em. äänenmuokkaus tekisi hienosta autostasi heti tyylittömämmän.

JouniN

Lainaus käyttäjältä: clima - 05.05.11 - klo:11:08
Itse miettisin enemmän tuota imu/pakopuolen tuunausta, mihin sillä 1.2 moottorissa pyritään?
Kun voimaa ei kuitenkaan tuohon myllyyn saa (eikös tämä ollut vapari) niin tuntuu lähinnä karvanoppaviritykseltä tyyliin kuuluu muttei kulje...  ::)
Makuja on toki monia mutta minusta em. äänenmuokkaus tekisi hienosta autostasi heti tyylittömämmän.

Aha just!  ;D Sori nyt, mutta mua on aina naurattanu yli kaiken noi ton tyyliset mielipiteet.  ;D

Väpä

Hieno ibizahan tuo on, ja vanteet sopii todella hyvin  :) Ja mitä tossa nyt oon katellu kun se tossa samalla parkkiksella seisoo kuin omakin auto niin ehottomasti pitäs saada auto tonttiin, eli niitä jousia asentelemaan vain. Ja mitä tulee tohon "äänenmuokkaus" keskusteluun niin miksi auton moottorin ääni ei saisi kuulua, kaikki nykyiset autot ovat kuin jotain sähköautoja. Joten uutta ränniä vaan kiinni  ;D

JouniN

Lainaus käyttäjältä: Väpä - 05.05.11 - klo:11:44
Hieno ibizahan tuo on, ja vanteet sopii todella hyvin  :) Ja mitä tossa nyt oon katellu kun se tossa samalla parkkiksella seisoo kuin omakin auto niin ehottomasti pitäs saada auto tonttiin, eli niitä jousia asentelemaan vain. Ja mitä tulee tohon "äänenmuokkaus" keskusteluun niin miksi auton moottorin ääni ei saisi kuulua, kaikki nykyiset autot ovat kuin jotain sähköautoja. Joten uutta ränniä vaan kiinni  ;D

Väpä: Ai sulla on ilmeisesti se sininen RS Oku? :) Oonkin ajatellut että kirjotteletko täällä myös. Tänäin olis tarkotus vähän käydä kattelemassa tuota putkisto hommaa töiden jälkeen.

Olen samoilla linjoilla Väpän kanssa tuosta moottorin äänistä. Nykyajan autot ovat aivan liian hiljaisia. Pitäähän nyt autosta sentään kuulla, että se käy...  ::)

clima

Lainaus käyttäjältä: JouniN - 05.05.11 - klo:11:30
Aha just!  ;D Sori nyt, mutta mua on aina naurattanu yli kaiken noi ton tyyliset mielipiteet.  ;D

;D  ;D Eikös se ole vain hyvä että meillä kaikilla on hauskaa.
Olemme varmaan vähän eri ikäluokkaa, joten älä välitä kalkkiksen (42-v.) jorinoista, teet tietenkin autoosi sellaiset muutokset mitkä itsestä hyvältä tuntuu  ;)

Väpä

Lainaus käyttäjältä: JouniN - 05.05.11 - klo:11:49
Väpä: Ai sulla on ilmeisesti se sininen RS Oku? :) Oonkin ajatellut että kirjotteletko täällä myös. Tänäin olis tarkotus vähän käydä kattelemassa tuota putkisto hommaa töiden jälkeen.

Olen samoilla linjoilla Väpän kanssa tuosta moottorin äänistä. Nykyajan autot ovat aivan liian hiljaisia. Pitäähän nyt autosta sentään kuulla, että se käy...  ::)

Juurikin se  :)

JouniN

Lainaus käyttäjältä: clima - 05.05.11 - klo:12:13
;D  ;D Eikös se ole vain hyvä että meillä kaikilla on hauskaa.
Olemme varmaan vähän eri ikäluokkaa, joten älä välitä kalkkiksen (42-v.) jorinoista, teet tietenkin autoosi sellaiset muutokset mitkä itsestä hyvältä tuntuu  ;)

Juu en mä kuuntelekkaan. :D Toisaalta en mä kyllä lähtis ääniä lisäilemään mihinkään oikeesti hiljaseen autoon. Toi tollanen "nuorisoauto" on vähän eri juttu. :D

JouniN

Noniin ekat RADALLE.comit takana ja fiilikset on tosi hyvät. Vakioalusta toimi yllättävänkin hyvin ja penkissä tuntu pysyvän riittävän hyvin vakiojakkaroiks. Tehoa tosin olis voinnu olla enemmän. RaceChronon mukaan en jääny hitaimmasta Club-luokan Timeattack vehkeestä kuin noin kymmenen sekkaa. ;D Kulutus koko reissulla oli 7.28l/100km. Ahvenistolla uusiks ens viikonloppuna. 

JouniN

Tänäin tuli sitten haettua lisää pörinää Tiittaselta Kannelmäestä. Putken halkaisija kasvoi operaation myötä 51mm ja taaempi vaimennin vaihtui läpivirtaavaksi. Ã,,änistä tuli niin miehekkäät kuin 1.2 litrasesta vaan voi saada aikaan. Eniten ne muistuttavat lähinnä boxer moottoria. :D

nikob

Noniin sait putken hommattua. Hieno homma  :)
Pistäs nyt kuvia, ja vähän ääninäytettä jos onnistuu saada!

JouniN

No vähän hankala auton alta ottaa kuvia ja kunnollista videokameraa mulla ei oo. :D Muutenkin se on loppupeleissä tosi huomaamaton. Se on tehty samoille kannakkeille kuin orkksi putki. :)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: JouniN - 09.05.11 - klo:22:15
Tänäin tuli sitten haettua lisää pörinää Tiittaselta Kannelmäestä. Putken halkaisija kasvoi operaation myötä 51mm ja taaempi vaimennin vaihtui läpivirtaavaksi. Ã,,änistä tuli niin miehekkäät kuin 1.2 litrasesta vaan voi saada aikaan. Eniten ne muistuttavat lähinnä boxer moottoria. :D

Täähän oli kolmesylinterinen jossa on terhakka äänimaailma jo pohjana, osaan kuvitella että varmaan aika hyvät äänet piristettyinä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

JouniN

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 12.05.11 - klo:20:52
Täähän oli kolmesylinterinen jossa on terhakka äänimaailma jo pohjana, osaan kuvitella että varmaan aika hyvät äänet piristettyinä.

Juu ei sitä välttämättä iha heti 1.2. uskoia.  ;D

nikob

Lainaus käyttäjältä: JouniN - 12.05.11 - klo:20:44
No vähän hankala auton alta ottaa kuvia ja kunnollista videokameraa mulla ei oo. :D Muutenkin se on loppupeleissä tosi huomaamaton. Se on tehty samoille kannakkeille kuin orkksi putki. :)
Jaa luulin että sulla tuli jonkin näköinen vaimennin näkyville!
Eipä muuta kun kovaa ajoo  :)

JouniN

Noniin Ahvenisto takana päin hyvissä fiiliksissä. Auto toimi niinkuin piti ja kaiteita ei tullu lähenneltyä kertaakaan. :) Alla pari kuvaa ja gallerialinkki. :) Alemmasta kuvasta saa jotain käsitystä miten huomaamattomasti putki tulee perästä ulos.

http://jouni.pictures.fi/kuvat/RADALLE.com+kausi+2011/14.05.2011+Ahvenisto/

nikob

Ibbehän vierailee tiuhaan radalla  :D

JouniN

Nooh ehkä asiaan vaikuttaa se että olen RADALLE.com:n kuvaaja ja muutenkin mukana toiminnassa. :)

JouniN

Kokeilinpa sitten saada nauhalle noita hurjia pakoääniä...  ;D

http://youtu.be/Bt5GRJYnvwQ

JouniN

Tässä vähän noita huimia suoritusarvoja mitä tuohon RaceChronoon tarttuneita arvoja.  ::)

0-60mp/h : 10,9s
0-100km/h : 11.3s 
80-120km/h : 9.7s

60 feet: 2.3s @ 35 km/h
100m: 7,4s @ 74 km/h
201m: 11.7s @ 90 km/h
402m: 19.1s @ 91 km/h

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy