Polo GTI 2018

Aloittaja s-mod, 18.12.17 - klo:19:04

« edellinen - seuraava »

tkrautajoki

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 25.01.19 - klo:21:03
Onko gti penkeissä korkeudensäätö?

Löytyy korkeudensäätö GTI:stä.

hauki12

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 28.01.19 - klo:10:50
Tuo tuli jo selväksi, yllättävän vaikea on löytää netistä tietoa tuosta moottorista. Ei tuolla punarajalla huipputehoja saavuteta, mutta silti on välillä kiva kelata vaihteet läpi. Etenkin jos normaaliajossa nautiskelee moottorin laaja-alaisesta väännöstä, oli sitten DSG tai manuaali.

https://procarmanuals.com/vag-ssp-645-audi-2-0l-tfsi-engines-ea888-series/ kurkippa tuolta... "ssp 645 googlella"

tkrautajoki

Lainaus käyttäjältä: Polouni - 26.01.19 - klo:15:59
Vaihdatin itse öljyt samalla renkaiden kanssa lokakuussa. Öljyt ja renkaat pestynä n. 200â,¬. Kilsoja tuolloin n.9000. En kyllä aja 20 kuukautta (oma tahti 30:iin) samoilla öljyillä.
Koneessa on rutkasti vääntöä, joten ei tuo jurnuta ainakaan itsellä pahasti kuin esim 1.4 golffi teki. Joskus ylämäessä pienellä nopeudella tulee ratista näpäytettyä pienempää.

Missä kävit vaihdattaan? Suunnittelin tota vw airporttia, jos vaan veisi omat öljyt sinne mukaan. Mulla tulee myös usein laitettua pykälää pienempään, kun menee jurnutuksen puolelle.

Polouni

Laakkonen Lahti. Siellä tulee käytettyä. Helppoa kun on lähellä. Omilla öljyillä säästää kyllä lisää. Itse en jaksanut.

Oletteko muut huomanneet, että sama ongelma kuin VII golffissa eli etuovien etureunaan syntyy jäätä, joka sitten ottaa kiinni oven reunaan avatessa. Tämä tietysti pahimmillaan jos sisäpuhallin/webasto ja pakkaslunta. Toisaalta pakkaslumi on helpompi poistaa jos puhallin ei ole sulatellut ikkunoita. Ei aina muista napsauttaa pois päältä.

matkamara

Polo GTI tilattu vuoden vaihteessa! Odottavan aika on pitkä.
Golf Alltrack 2,0D -21
Polo GTI-19
Polo-17 1,2 tsi
Golf -17 EVO 1,5 tsi
Golf -15 1.4 tsi
Golf -13 1,4 tsi
Golf -11 1.4 tsi

Tkarkka

Lainaus käyttäjältä: Polouni - 28.01.19 - klo:19:14
Oletteko muut huomanneet, että sama ongelma kuin VII golffissa eli etuovien etureunaan syntyy jäätä, joka sitten ottaa kiinni oven reunaan avatessa. Tämä tietysti pahimmillaan jos sisäpuhallin/webasto ja pakkaslunta. Toisaalta pakkaslumi on helpompi poistaa jos puhallin ei ole sulatellut ikkunoita. Ei aina muista napsauttaa pois päältä.

Tämä ongelma taitaa kuitenkin koskea Golf VI:ta.

JyKKemus

Lainaus käyttäjältä: Tkarkka - 30.01.19 - klo:15:08
Tämä ongelma taitaa kuitenkin koskea Golf VI:ta.
Mulla Golf Vssä oli just toi vika, ja lopulta jää väänsi pellin mut onneks valmistaja makso
Nykyinen: Volkswagen Polo MK6 -18
EX: Volkswagen Polo MK5 (6C) -17
EX: Volkswagen Polo MK5 (6R) -12
EX: Volkswagen Golf MK5 -05
EX: Citroën Xsara VTR -01

minnis

Lainaus käyttäjältä: matkamara - 30.01.19 - klo:12:43
Polo GTI tilattu vuoden vaihteessa! Odottavan aika on pitkä.

Miten pitkää toimitusaikaa arvioivat sinulle?

Polouni

Lainaus käyttäjältä: JyKKemus - 30.01.19 - klo:19:00
Mulla Golf Vssä oli just toi vika, ja lopulta jää väänsi pellin mut onneks valmistaja makso

Kutonen oli tietysti. Itsellä oli seiska....

matkamara

Lainaus käyttäjältä: minnis - 30.01.19 - klo:19:04
Miten pitkää toimitusaikaa arvioivat sinulle?
n.5-6kk toimitusaika
Golf Alltrack 2,0D -21
Polo GTI-19
Polo-17 1,2 tsi
Golf -17 EVO 1,5 tsi
Golf -15 1.4 tsi
Golf -13 1,4 tsi
Golf -11 1.4 tsi

joku372

Kuinkas moni vaihtelee öljyjä määräaikaishuoltojen välissä?

Parin kk sisään pamahtaa 20tkm rikki ja mietinnässä ollut josko öljyt vaihdattaisi. Paljonkohan todellisuudessa vaikuttaa moottorin kestoon?

Pitäjänmäestä merkkihuollosta kysyin tarjousta pelkälle öljynvaihdolle. Karvan alle 290e, joka meielstäni todella suolainen hinta, kun ensimmäinen määräaikaishuolto VW Centerillä on vain reilu 300e. Kyllähän tuossa vartin työlle katetta saa.

Kuulukos näissä dsg öljyjen vaihto ollenkaan normaaliin huolto-ohjelmaan? Jos ei niin milloin kannattaa vaihdella?

Polouni

Itse vaihdan. Ajattelen niin, että en kahta talvea aja samoilla. Kilsat n. 16-18 0000 vuodessa. Tuo 290 kuulostaa kyllä kohtuuttomalta. 150-170 pitäisin vielä järkevänä. Tai eihän tuokaan halpa ole, mutta kuitenkin. Itsehän en varmaan hyödy tuosta vaihtamisesta jos pidän esim. 3 vuotta autoa, mutta jos myyn vaikkapa yksityiselle, niin ei siitä ainakaan haittaa ole. Ainakin itse ostajana ajattelisin näin. Jos taas vien vaihtoon liikkeeseen, niin en tiedä onko mitään järkeä.
Yritä tinkiä ainakin satanen pois tai vie muualle....
En muista tuota vaihreiston öljynvaihtoa, mutta joku muu varmaan kohta kertoilee...

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: joku372 - 03.02.19 - klo:00:27
Kuinkas moni vaihtelee öljyjä määräaikaishuoltojen välissä?

Parin kk sisään pamahtaa 20tkm rikki ja mietinnässä ollut josko öljyt vaihdattaisi. Paljonkohan todellisuudessa vaikuttaa moottorin kestoon?

Pitäjänmäestä merkkihuollosta kysyin tarjousta pelkälle öljynvaihdolle. Karvan alle 290e, joka meielstäni todella suolainen hinta, kun ensimmäinen määräaikaishuolto VW Centerillä on vain reilu 300e. Kyllähän tuossa vartin työlle katetta saa.

Kuulukos näissä dsg öljyjen vaihto ollenkaan normaaliin huolto-ohjelmaan? Jos ei niin milloin kannattaa vaihdella?
Jos haluat tehdä ohi huolto-ohjelman ylimääräisen öljynvaihdon, voit toki tehdä sen missä tahansa tällä olematta mitään vaikutusta takuuseen tms.

290â,¬ on jopa PK-seudulla sairas hinta öljynvaihtohuollosta. Octavian ensimmäinen 15tkm huolto pitää sisällään pelkän öljynvaihdon, hinta Tampereen Veholla 55â,¬ työt + suodatin ja proppu + omat öljyt. Kokonaishinta aika tarkka 100â,¬.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Pietro

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 03.02.19 - klo:09:20
Jos haluat tehdä ohi huolto-ohjelman ylimääräisen öljynvaihdon, voit toki tehdä sen missä tahansa tällä olematta mitään vaikutusta takuuseen tms.
Itse en ole autoissa nähnyt mitään syytä teettää pelkkää öljynvaihtoa merkkihuollossa. Öljynvaihtoihin on siihen erikoistuneita liikkeitä. Ajelee vain aikaa varaamatta sisään ja homma hoituu kohtuuhinnalla.

joku372

Lainaus käyttäjältä: Pietro - 04.02.19 - klo:15:07
Itse en ole autoissa nähnyt mitään syytä teettää pelkkää öljynvaihtoa merkkihuollossa. Öljynvaihtoihin on siihen erikoistuneita liikkeitä. Ajelee vain aikaa varaamatta sisään ja homma hoituu kohtuuhinnalla.

Kysyin nyt vertailun vuoksi myös merkittömältä pajalta ja 220e tarjosivat. Edelleen kyllä kuulostaa melko kovalta. Luulen että suurelta osin muodostuu öljystä, kun osaavat niistä velottaa melko kovaa litrahintaa ja tähän jokunen litra sitä menee. Täytyy vielä katsoa ja vertailla ja miettiä jaksaisiko sitä itse tehdä, kun on niin simppeli homma.

Onko kenelläkään tullut vastaan vielä ongelmia Polon kanssa? Itse olen muutaman huomannut. Joskus peruuttaessa kääntyvä peili ei käänny ja joskus taas kääntyy ja jää alas. Kerran lakkasi ikkunan mukavuustoiminto toimimasta kokonaan parin päivän ajaksi. Mielenkiintoisin tähän mennessä oli tänään, kun laatikko vaihtoi vaihteen kakkoselle, eikä siitä suostunut enää mitenkään vaihtamaan pois. Kokeilin kaikkea siinä ajellessa ja myös manuaalipuolta, mutta ei mitään. Lopulta auton sammutus ja uudellenkäynnistys auttoi.

Täytynee kävästä näyttämässä huollossa.

hite

Lainaus käyttäjältä: joku372 - 04.02.19 - klo:20:49
Kysyin nyt vertailun vuoksi myös merkittömältä pajalta ja 220e tarjosivat. Edelleen kyllä kuulostaa melko kovalta. Luulen että suurelta osin muodostuu öljystä, kun osaavat niistä velottaa melko kovaa litrahintaa ja tähän jokunen litra sitä menee. Täytyy vielä katsoa ja vertailla ja miettiä jaksaisiko sitä itse tehdä, kun on niin simppeli homma.

Onko kenelläkään tullut vastaan vielä ongelmia Polon kanssa? Itse olen muutaman huomannut. Joskus peruuttaessa kääntyvä peili ei käänny ja joskus taas kääntyy ja jää alas. Kerran lakkasi ikkunan mukavuustoiminto toimimasta kokonaan parin päivän ajaksi. Mielenkiintoisin tähän mennessä oli tänään, kun laatikko vaihtoi vaihteen kakkoselle, eikä siitä suostunut enää mitenkään vaihtamaan pois. Kokeilin kaikkea siinä ajellessa ja myös manuaalipuolta, mutta ei mitään. Lopulta auton sammutus ja uudellenkäynnistys auttoi.

Täytynee kävästä näyttämässä huollossa.

Tuota kääntyvän peilin ongelmaa on aina silloin tällöin esiintynyt. Mitään logiikkaa en ole vieläkään keksinyt miksi se joskus toimii ja joskus ei.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 03.02.19 - klo:09:20

290â,¬ on jopa PK-seudulla sairas hinta öljynvaihtohuollosta. Octavian ensimmäinen 15tkm huolto pitää sisällään pelkän öljynvaihdon, hinta Tampereen Veholla 55â,¬ työt + suodatin ja proppu + omat öljyt. Kokonaishinta aika tarkka 100â,¬.
Polossa GTI:ssä ehkä eri öljyt kuin ocussa joten öljytkin maksaa reilut 110 e liikkeessä? itse ostettuna 5l purnukka n.70e, 12l 140e 1l n. 30e
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

s-mod

Lainaus käyttäjältä: hite - 04.02.19 - klo:21:36
Tuota kääntyvän peilin ongelmaa on aina silloin tällöin esiintynyt. Mitään logiikkaa en ole vieläkään keksinyt miksi se joskus toimii ja joskus ei.
Onko (mukavuus) toiminnot molemmilla avaimilla valittu valikosta aktiivisiksi samanlaiset!
sieltä voi osa ongelmista selittyä. Ja se peruutus toimintohan ei toimi kuin yhdessä asennossa, "peilien suuntaus nappi". Ja peilien toiminto jotenkin nollaantuu, jos tekee uusia peruutus, eteenpäin vetoja

Karvesak

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 05.02.19 - klo:16:21
Polossa GTI:ssä ehkä eri öljyt kuin ocussa joten öljytkin maksaa reilut 110 e liikkeessä? itse ostettuna 5l purnukka n.70e, 12l 140e 1l n. 30e

Eiköhän se ole samaa 50400 50700 öljyä. ;)

Tos®

Markkinoilla on jo VW 508/509 öljyjä...

Lainaus erään valmistajan mainospuheista
LainaaUUDET VW:N JA AUDIN 2.0 TFSI 140 KW- JA TDI CR 160 KW -MOOTTORIT, JOTKA OVAT VW 508 00 / 509 00 -LUOKITUKSEN MUKAISIA, VAATIVAT UUDEN HUIPPUTEKNISEN ÖLJYN.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 05.02.19 - klo:18:06
Markkinoilla on jo VW 508/509 öljyjä...

Lainaus erään valmistajan mainospuheista
Mulla on ainakin autossa 0W-20  VW 508/509 öljyä, eikä sitä tunnu saavan, kuin litran purkeissa netistäkään!

Tos®

Motonetissä näkyy olevan 5litran tonkkia hyväksyttyä Mobil ESP:tä... 69.90e
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

s-mod

Niinpä, mutta mulla on koneessa castrolia. Ja öljymerkkiä en kyllä haluaisi vaihtaa, tosin ekat huollot menee liikkeen piikkiin (kauppasopimuksessa..).

s-mod

Onkohan noita Polo GTI R5 1,6 4X4  272hv menopelejä myyty siviilikäyttöön? Kun semmoinen tuolta löytyy
https://www.auto-data.net/fi/volkswagen-polo-vi-gti-r5-1.6-272hp-4wd-34519

Punainen Paroni

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 05.02.19 - klo:21:11
Onkohan noita Polo GTI R5 1,6 4X4  272hv menopelejä myyty siviilikäyttöön? Kun semmoinen tuolta löytyy
https://www.auto-data.net/fi/volkswagen-polo-vi-gti-r5-1.6-272hp-4wd-34519

Tuo taitaa olla täysverinen ralliauto. Näkyy vikassa kuvassa, muut kuvat on normi polon r-linesta.

PetriM

Nykyinen autoni on 280 TSi DSG Cupra vm. 2014, 2-ovinen. Auto täyttää 5-vuotta ja kun kilometrit ovat vielä kohtuulliset n 40 tkm niin on aika vaihtaa. Hieron tässä parhaillaan kauppaa yhdestä Polosta.

Onko täällä Gti:n omistajia joilla on ajokokemusta Cuprasta?

En ole vielä ajanut edes koeajoa, mutta kaikenlaisia autoja on ollut joten odotan, että Gti on melko neutraali ajo-ominaisuuksiltaan. Mutta kaipaisin kommentteja ohjaustuntumasta ja alustasta verrattuna Cupraan. Kiinnostaa myös miten tuo sähköisesti ohjattu etulukko toimi. Cupran lukon toiminnan huomaa kyllä varsin hyvin. Tehoero on mitä on ja sillä ei tässä ole merkitystä. Poloon varmaan saa kuitenkin ohjelmoinnilla ja pienillä muutoksilla 30-40 hv tarvittaessa lisää.
-21 Seat Ibiza 1.5 TSI EVO FR
ex-15 Audi TT 2.0 TFSI Quattro
ex-18 VW Polo GTi 2.0 TSI DSG
ex-14 Seat Leon Cupra 280 TSI DSG
ex-12 Toyota GT86
ex-00 Subaru Impreza WR240
ex-95 MB C36 AMG...ja monta muuta mursua
ex-89 Porsche 944 turbo; 924 CGTS replica
ex-87 Chevrolet Corvette C4 targa

Punainen Paroni

Noniin, nyt on gti ollut kohta kuukauden päivät. Oikein tyytyväinen olen ollut, ainoastaan tuon polttoainetankin koko vähän on turhan pieni. Tässä nyt kuumeisesti koitan kesälle vanteita valita ja rengaskokoa pähkäilen, oliko täällä nyt kenelläkään leveämpää kumia kun vakio 215, euromasterilla meinasivat että saattaisi ruveta ääriasennossa raapimaan.

tkrautajoki

Lainaus käyttäjältä: Punainen Paroni - 25.02.19 - klo:21:36
Noniin, nyt on gti ollut kohta kuukauden päivät. Oikein tyytyväinen olen ollut, ainoastaan tuon polttoainetankin koko vähän on turhan pieni. Tässä nyt kuumeisesti koitan kesälle vanteita valita ja rengaskokoa pähkäilen, oliko täällä nyt kenelläkään leveämpää kumia kun vakio 215, euromasterilla meinasivat että saattaisi ruveta ääriasennossa raapimaan.
Mulla on kesäsissä 18" ja 225/40 renkaat. Ei ota kiinni mulla ainakaan mihinkään. Kesävanteen et tosin eroaa vakiosta, joten tulee ulommas ku normaalisti.  Linkin takaa verrokki gtin vakio 17" ja mun setuppi.
https://www.willtheyfit.com/index.php?width=215&aspect=45&diameter=17&wheelwidth=7.5&offset=51&width2=225&aspect2=40&wheel_size=18&wheel_width=8-5&offset2=35

Keitsi

Lainaus käyttäjältä: Punainen Paroni - 25.02.19 - klo:21:36

Talvirenkaana 225/45/17 vakiovanteella (Milton Keynes), eikä raavi mistään.

Kesäksi tulossa 225/40/18 Brescioille.

Punainen Paroni

Okei kiitoksia vastauksista, voi olla että uskallan sitten itsekin ottaa 225/40 ja vanteet varmaan tulee sitten BBS 8x18 et 38 ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy