e-Golf -keskustelua

Aloittaja JKK, 29.08.17 - klo:17:14

« edellinen - seuraava »

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 18.05.20 - klo:11:40
Aivan juu, ei pelkällä avaimettomalla startilla mitään tee. Keyless access olikin lisävaruste perusmalliin.

Pelkällä kameralla ei ilman tutkia mielestäni pärjää, ja e-Golfin vakiovalot ovat tietääkseni halogeenit, LED:t ovat lisävaruste.
Perusledit on Suomessa vakiona, muissa maissa on ollut kulimallissa myös halogeenit.

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 18.05.20 - klo:11:40Pelkällä kameralla ei ilman tutkia mielestäni pärjää, ja e-Golfin vakiovalot ovat tietääkseni halogeenit, LED:t ovat lisävaruste.

e-Golfin vakiovalot ovat LEDit, lisävarusteena saa adaptiiviset, eli kääntyvät LEDit ja ne ovat vielä kohtuuhintaiset.

Minusta kamera on parempi kuin tutkat, erityisesti sähköautossa, kun pikalaturille peruuttaa. Itseasiassa ID.3:en jos ostaisin ottaisin kameran, vaikka siinä on ne tutkat. Golfin kamera pysyy vielä aina puhtaana, kun on suojassa.

TOURAN HIGHLINE

Minusta tämä keskustelu on oikeastaan turhaa. Pelkkä yhtenevä voimalinja ja sama brändi ei ehkä kuitenkaan riitä vertailupohjaksi. Golf on Golf ja id3 jotain aivan muuta.

passo_s

^Minusta mielenkiintoinen keskustelu siksi että paremman tuottamisen lopettavat, eli eGolffin. ID3 ja eGolf ei jaa minusta yhtenevää voimalinjaa, ID3 on takaveto. Ulkonäkö ja kattotelineen käyttö mahdolisuus ohjaisi valintani eGolffiin. Tosin sähköauton hankinta perheeseen on vasta parin vuoden päästä, ehkäpä silloin kattotelineet on saatavana muihinkin kuin Leaffiin. Leaffin alusta oli valovuoden eGolffia jäljessä.

Speksu

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 18.05.20 - klo:10:46
e-Golfissa on LED-valot vakiona.  Avaimeton käynnistys on kyllä aika minimaalista, koska se ei siis ole avaimeton lukitus. e-Golfin peruutuskamera on halpa (noin 250â,¬) ja myös valo- ja näkyvyyspaketti taitaa jokseenkin kaikissa olla (noin 250â,¬). Näiden kanssa e-Golf maksaa toimituskuluineen 30200â,¬.

Yhteenvetona:
e-Golf on, ID.3 puuttuu:
aluvanteet
navigaattori
lämmitettävä tuulilasi*
läpilastausmahdollisuus
kattokuorma*
suko-johto

ID.3 on, e-golf puuttuu:
pysäköintitutkat (e-Golfiin kamera 250â,¬)
kaistavahti
lämmitettävä ratti*
avaimeton käynnistys (ei sisällä lukitusta), (e-Golfiin sis lukitus noin 400â,¬)
nopeampi pikalataus (maksimiteho 50kW vs 40kW)*
langaton CarPlay* (e-Golfissa langallinen)

* = ei saatavissa

Tähän listaan voi myös lisätä sen, että e-Golfissa on adaptiivisen vakkarin tutkassa lämmitys, jota ID.3:ssa ei ole. Talvella varsinkin täällä pohjoisessa kiva ominaisuus.

jamo75

vw on ilmoittanut että e-golf on 40% kalliimpaa tuottaa että voit siitä laskea paljonko hinnassa on ilmaa. id.3n varusteita ei ole edelleenkään julkaistu missään, ei kannata sekoitta 1st edition mallia sarja tuotanto malliin. vuotaneessa myynti esitteessä sarja tuotanto mallissa on noin 8 varustepakettia eli saat valita juuri sen yhden ominaisuuden kun haluat.

mutta kuten sanottua ei niissä ole mitään samaa niin aivan turhaa verrata, verrattavat mallit ovat seatin elborn ja skodan eny...

kun syksyllä julkaistaan id.4n kokoonpano niin varmasti sama itku edessä miksi id.4 on niin paljon kalliimpi jne.


Lainaus käyttäjältä: passo_s - 18.05.20 - klo:14:24
^Minusta mielenkiintoinen keskustelu siksi että paremman tuottamisen lopettavat, eli eGolffin. ID3 ja eGolf ei jaa minusta yhtenevää voimalinjaa, ID3 on takaveto. Ulkonäkö ja kattotelineen käyttö mahdolisuus ohjaisi valintani eGolffiin. Tosin sähköauton hankinta perheeseen on vasta parin vuoden päästä, ehkäpä silloin kattotelineet on saatavana muihinkin kuin Leaffiin. Leaffin alusta oli valovuoden eGolffia jäljessä.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

tmr97

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 18.05.20 - klo:17:32
vw on ilmoittanut että e-golf on 40% kalliimpaa tuottaa että voit siitä laskea paljonko hinnassa on ilmaa. id.3n varusteita ei ole edelleenkään julkaistu missään, ei kannata sekoitta 1st edition mallia sarja tuotanto malliin. vuotaneessa myynti esitteessä sarja tuotanto mallissa on noin 8 varustepakettia eli saat valita juuri sen yhden ominaisuuden kun haluat.

mutta kuten sanottua ei niissä ole mitään samaa niin aivan turhaa verrata, verrattavat mallit ovat seatin elborn ja skodan eny...

Volkkarin sivuilla oleva varustelista ID.3:lle on kyllä perusmallille ja sitten on kerrottu mitä 1st editionissa on lisää. Onhan tuo ID.3 sama kuin e-Golfin uusi versio. Ainakin minua se kiinnostaa samoin kuin aina ennenkin mitä seuraajamallissa on parempaa ja mistä taas joutuu luopumaan (ei joko saa tai on hinnoiteltu siten, ettei "kannata").

TOURAN HIGHLINE

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 18.05.20 - klo:14:24
^Minusta mielenkiintoinen keskustelu siksi että paremman tuottamisen lopettavat, eli eGolffin. ID3 ja eGolf ei jaa minusta yhtenevää voimalinjaa, ID3 on takaveto.
Samoilla ajatuksilla... En ehkä näin selväsanaisesti. Vetotapaa en ajatellut, lähinnä sähkömoottoria ja siihen liittyvää voimansiirtoa.
Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 18.05.20 - klo:23:14
Onhan tuo ID.3 sama kuin e-Golfin uusi versio.
Onko? Minusta eGolfin seuraaja on nyt tuotantonsa alkutaipaleella haparoiva kahdeksannen sukupolven Golf. Eri asia sitten on, että siitä saa vain hybridiversioita, ei täyssähköautoa. ID3 on kyllä sähköautona VW:n seuraaja eGolfille, mutta ei missään tapauksessa eGolfin uusi versio.

atapi

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 18.05.20 - klo:10:46
nopeampi pikalataus (maksimiteho 50kW vs 40kW)*

Ensimmäisenä myyntiin tulevan keskimmäisen akkukoon yhteydessä ID.3:n pikalatauksen maksimiteho on 100kW, isoimmalla akulla 125kW ja pienimmällä tuo 50kW.
Kahden isomman akun yhteydessä myös on 11kW:n AC-laturi, joka on ihan merkittävä ero Golfiin.

passo_s

#189
eGolffissa viehätti sen helppous, mitään uutta ei tarvinnut oppia kun rattiin lähti. eGolffin alusta ja istuin olivat paremmat kuin esim uusimmassa Leaffissa.Monesti työmatkoilla autovuokraamosta eGolffia kyselin, sitä ei tarjottu  vaihtoehtona mutta monesti se erikseen kysymällä löytyi tai sitten Leaf annettiin. Autonlataustason epätietoisuus tuntui olevan vuokraamoissa syynä että eGolffi ei tarjottu, lataustason selvitys kun tuntui tuottavan virkailijalle vaivaa. Mulla ei ole mitään tarvetta ostaa autoa, mutta jos olisin tiennyt Koronaviruksen tulosta olisin työsuhdeautoksi valkannut eGolffin. eGolffissa on  hieman liian lyhyt range työelämään mutta siviilielämään passeli :)

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 18.05.20 - klo:13:35
e-Golfin vakiovalot ovat LEDit, lisävarusteena saa adaptiiviset, eli kääntyvät LEDit ja ne ovat vielä kohtuuhintaiset.

Minusta kamera on parempi kuin tutkat, erityisesti sähköautossa, kun pikalaturille peruuttaa. Itseasiassa ID.3:en jos ostaisin ottaisin kameran, vaikka siinä on ne tutkat. Golfin kamera pysyy vielä aina puhtaana, kun on suojassa.
Vakiovarustelista loistaa e-golfista jo poissaolollaan, tuo on kyllä fiksu päätös maahantuonnista että ovat halogeeneista luopuneet kokonaan. Valojen adaptiivisuus tarkoittanee samaa kuin Octaviassani, eli valojen korkeutta säädetään, mutta eivät käänny. Golfissa DLA on sitten aktiivinen valokuvion säätö, ja sehän oli näppärästi sidottu avustinpakettiin joka oli sidottu Discovery PRO:n hankkimiseen.

Niin, pelkällä kameralla ilman tutkia ei tee mielestäni mitään. Pelkillä tutkilla pärjää, mutta sekä kamera että tutkat pitää olla. Golf 8 e-golfina olisi itselleni ylivoimaisesti mieluisin vaihtoehto, e-golfia alkaa ikä jo painaa monellakin tavalla. Tätä on turhaa kuitenkaan pohtia, mieleistään e-golfia ei enää tilaamaan pysty ja se ovi on nyt vaan vedettävä kiinni perässään.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 19.05.20 - klo:10:36
Vakiovarustelista loistaa e-golfista jo poissaolollaan, tuo on kyllä fiksu päätös maahantuonnista että ovat halogeeneista luopuneet kokonaan. Valojen adaptiivisuus tarkoittanee samaa kuin Octaviassani, eli valojen korkeutta säädetään, mutta eivät käänny. Golfissa DLA on sitten aktiivinen valokuvion säätö, ja sehän oli näppärästi sidottu avustinpakettiin joka oli sidottu Discovery PRO:n hankkimiseen.
e-Golfin dynaamiset ajovalot kääntyvät ihan kivasti ohjauksen mukaan, alla video:

https://www.youtube.com/watch?v=K1MjLSHq-_Q


Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 19.05.20 - klo:10:36
Niin, pelkällä kameralla ilman tutkia ei tee mielestäni mitään.

Kun tuli aikoinaan hankittua Toyota tutkilla, jonka mukana tuli vakiona kamera, huomasin, etten oikeastaan kaipaa tutkia. Nykyisissä autoissani (2) ei siis ole tutkia, mutta kamera on.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 19.05.20 - klo:14:22
e-Golfin dynaamiset ajovalot kääntyvät ihan kivasti ohjauksen mukaan, alla video:

https://www.youtube.com/watch?v=K1MjLSHq-_Q


Kuninka kirkkaisiin/ himmeisiin valoihin e-Golfin dynaamiset ajovalot reagoi? Jos vastaan tilee esimerkiksi mopo tai fillari valot päällä, niin toimiikohan edelleen?

Hyvä oli tuo video.

Erkki
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

TOURAN HIGHLINE

Vaimo joutui sitten kesken koronakriisin etätyörumban menemään päiväksi toimistolle. Matkaa 78km suuntaansa. Juna ei ole nyt vaihtoehto, joten Golfilla liikkeelle. Katselin kännykästä uteliaisuuttani päivän tilastotietoja:
Aamulla keskinopeus 80kmh ja kulutus 15,8. En tiedä, mitä hidastuksia eteen on palatessa osunut, kun keskinopeus näytti pudonneen kympillä, mutta kulutuskin samalla lukemaan 13,5. Aika vähällä kyllä menee ja osoittaa kyllä, että e-Golfillakin on mahdollista pendelöidä vähän reilumpaakin työmatkaa ihan kivuttomasti. Ja vaimohan ei harrasta mitään talousajoa, vaan ajaa ihan normitapaan.
Ja halpaahan tuo myös kyllä on. Renkaiden pyöriminen alla taitaa olla isompi kustannuserä ajettua kilometriä kohden kuin sähkönkulutus, kun lataa auton taas kotona yösähköllä ???.
Tasan 200km oli muuten aamulla pihassa lähtiessä range ja nyt kotiin tullessa 56km. Moottoritietä matkasta suuntaansa parikymmentä kilsaa. Yksi taajama ohitettavana.

atapi

Lainaus käyttäjältä: TOURAN HIGHLINE - 19.05.20 - klo:19:08
13,5. Aika vähällä kyllä menee ja osoittaa kyllä, että e-Golfillakin on mahdollista pendelöidä vähän reilumpaakin työmatkaa ihan kivuttomasti.

Tuollaiseenhan se on suorastaan tehty. Toki olisi vielä enemmän vahvuusalueellaan, jos tulisi ihan kaupunkiajoa 200-300km päivässä, mutta harvalla yksityishenkilöllä tulee.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 19.05.20 - klo:14:22
e-Golfin dynaamiset ajovalot kääntyvät ihan kivasti ohjauksen mukaan, alla video:

https://www.youtube.com/watch?v=K1MjLSHq-_Q


Kun tuli aikoinaan hankittua Toyota tutkilla, jonka mukana tuli vakiona kamera, huomasin, etten oikeastaan kaipaa tutkia. Nykyisissä autoissani (2) ei siis ole tutkia, mutta kamera on.
Ei käänny ja ohjaudu videon tapaan ilman Dynamic Light Assistia. Ajovaloumpio on täysin eri tuossa DLA-versiossa. Perus-LED:llä vaihtuu lyhyet ja pitkät jos varusteena on 8G1 Light Assist. Dynaamisuus PXB / PXC tuo mukaan korkeussäädön ajonopeuden mukaan. P23 / P28 + PXB / PXC tarvitaan molemmat jos haluat valojen käyttäytyvän kuten Björnin videolla. Dynamic Light Assist tarvitsee kameran, joka tulee avustinpaketissa ja tuo tullessaan liikennemerkkien tunnistuksen ja kaistavahdin.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

passo_s

DLA valot "jäätyi" mulla kerran ajaessa umpeen, hienosti suli kun pakotti pitkät manuaalisesti päälle.

Tonttu66

e-Golfissa on kaksi eri lisävarustetta:

Dynaamiset led-ajovalot. Ajotilanteen mukaan säätyvät. Veroton hinta näyttää olleen 385 euroa.

Kaukovalojärjestelmä Dynamic Light Assist. Kaukovaloautomatiikka ja mukautuva valojakauma. Veroton hinta osana Kuljettajaa avustavat järjestelmät -pakettia 755 euroa ja osana vastaavaa Plus-pakettia 895 euroa. Vaatii edellä mainitut dynaamiset ajovalot.

Dynaamiset ajovalot säätyvät korkeussuunnassa ja valaisevat kaarteissa. Dynamic Light Assist liittyy pelkästään kaukovaloihin.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

TOURAN HIGHLINE

Omassa on nuo dynaamiset. Paremmin kääntyilee ja seuraa kulkua mutkatiellä kuin mukautuvat Tiguanissa.

Aura

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/vuosi-sahkolla-vierailevana-tahtena-viilea-volkswagen-e-golf/

2018 oli Moottorin koeajalla meinannut tulla vilu talvella. Millaisia kokemuksia teillä on auton talvikäytöstä? Onko mahdollisuus, että oli ajettu jollain ekomoodilla?

hybridipasuuna

E golf kiikarissa, mutta onko pikkuakkuinen (24kw) täysin toivoton 78km työmatkalle. Kokonaismatka siis tuo 78km. Hinnat ovat laskeneet noissa pikkuakkuisissa jo alle 20te. Kesällä tuskin ongelmaa, mutta jääkö talvella välille, jos ei välillä lataa?

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: hybridipasuuna - 25.05.20 - klo:17:42
E golf kiikarissa, mutta onko pikkuakkuinen (24kw) täysin toivoton 78km työmatkalle. Kokonaismatka siis tuo 78km. Hinnat ovat laskeneet noissa pikkuakkuisissa jo alle 20te. Kesällä tuskin ongelmaa, mutta jääkö talvella välille, jos ei välillä lataa?
Kyllä sillä pitäisi päästä reilut 100km talvellakin jos lämpöpumppu löytyy, kovimmilla pakkasilla voi tehdä jo tiukkaa.
Akun kunto kannattaa tarkistaa ennen ostoa.
Lainaus käyttäjältä: Aura - 25.05.20 - klo:09:00
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/vuosi-sahkolla-vierailevana-tahtena-viilea-volkswagen-e-golf/

2018 oli Moottorin koeajalla meinannut tulla vilu talvella. Millaisia kokemuksia teillä on auton talvikäytöstä? Onko mahdollisuus, että oli ajettu jollain ekomoodilla?
Ihan kohtuu lämpöisenä ainakin oma pysyi talvella, mutta kovimmat pakkaset taisivat olla vain -10c tienoilla. -20c lämpöpumppu ei varmaan enää paljoa auta ja kulutus lisääntyy hurjasti.

Ilmastointi on varmaankin eko-moodissa polttomoottorisiin verrattuna, 22c pyynti ei tuota samanlaista lämpöä kuin bensavehkeessä.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: hybridipasuuna - 25.05.20 - klo:17:42
E golf kiikarissa, mutta onko pikkuakkuinen (24kw) täysin toivoton 78km työmatkalle. Kokonaismatka siis tuo 78km. Hinnat ovat laskeneet noissa pikkuakkuisissa jo alle 20te. Kesällä tuskin ongelmaa, mutta jääkö talvella välille, jos ei välillä lataa?
Itse en pidä kyllä tuota kovin houkuttelevana hintana. ID.3 Pure omaa kuitenkin Suomessa reiluun 30 keuroon aivan eri malliin rangea ja lienee muutenkin sähköautoksi suunniteltuna mallina monessa mielessä parempi.

tmr97

#203
Lainaus käyttäjältä: hybridipasuuna - 25.05.20 - klo:17:42
E golf kiikarissa, mutta onko pikkuakkuinen (24kw) täysin toivoton 78km työmatkalle. Kokonaismatka siis tuo 78km. Hinnat ovat laskeneet noissa pikkuakkuisissa jo alle 20te. Kesällä tuskin ongelmaa, mutta jääkö talvella välille, jos ei välillä lataa?

Hintaa kannattaa verrata myös akun kokoon. Kun uusi 35,8kWh e-golf maksaa 29,7kâ,¬ toimituskuluineen, niin liki 20kâ,¬ esim 4v vanhasta 24kWh mallista on vain liikaa. Jos mukavuudesta vähän tinkii, niin voi tuolla hinnalla ostaa 36kWh e-Up/Mii/Citigon.

TOURAN HIGHLINE

Näin ajattelisin itsekin. Nopealla vilkaisulla pieniakkuiset näyttäisivät olevan 2014-16 -mallin vehkeitä, ja samaan aikaan halvin tarjolla oleva uudempi on 25kâ,¬ pyynnillä 14tkm ajettu 2018 isommalla akulla oleva laite. Kukkaroa vähän enempi raolleen, pikkuisen pidempi rahoitussopimus tai isompi maksuerä, niin eihän tuota tarvitse kovasti arpoa. Riittävän halpana, mutta minusta pienempään kuin 160km päivittäiseen pyöritykseen se pienemmällä akkukapasiteetilla oleva on varmaan varsinkin kakkosautoksi ihan käypänen.

Sportsfan

Lainaus käyttäjältä: TOURAN HIGHLINE - 08.05.20 - klo:07:13
Mites muut e-reikäpalloilijat? Miten pieniä kulutuslukemia on saatu e-Golfeilla aikaiseksi?

Kokeilin tänään mökkireissulla kuinka alhaiseen kulutukseen pienellä yrittämisellä pääsen olematta kuitenkaan ihan tien tukkona.
Menomatkan kulutus oli 10,2 kWh/100km ja paluumatkan 10,4. Matkaa yhteensä 90 km ja keskinopeus 51 km/h.
Melko vähällä e-golf siis hyvässä kelissä kulkee ja sileällä tiellä luulisi jopa kympin haamurajan alittuvan.

Reizca

Lainaus käyttäjältä: Reizca - 25.04.20 - klo:22:18
Toukokuulle oli oma pirssi luvattu mutta tuli joku virus ja ryssi kaiken. Laitoinpa kyselyä myyntimiehelle että onko tilanne muuttunut. Oishan tuo kiva saada jo alle kun lomiakin alkaa pukkaamaan, pääsis halvalla huristeleen ympäriinsä :)
Ja viikonpäästä pitäisi olla auto jo lähestulkoon alla. Joutuu lataileen vaan yleisistä töpseleistä kun oman latausaseman saanti kestää taloyhtiöön byrokratian yms yms. takia vielä piiitkään. Mukava lukea teidän kokemuksia.
___________________________________________________________________________
Ex-Vag: Golf V GTI DSG (-06) Ex-Vag: Golf VI Variant Highline 118kW DSG (-11) Varusteet: I,II,III Ajossa: e-Golf vm. 20 Tulossa: Audi Q4 e-tron 40

TOURAN HIGHLINE

Helteet ja eGolf...?
Oltiin tuossa alkukesä reissussa ja eGolffi seisoi nämä muutamat viikot kotona tallissa. Nyt sitten kotiuduttiin ja eilen illansuussa olin pitkästä aikaa sähköautolla liikenteessä, niin ilmastoinnista kysymys, nyt kun kelit ovat lämmenneet siinä määrin, että tuolle olisi ihan oikeaa käyttöäkin:
Onko se oikeasti noin huono vai lähdenkö reklamoimaan takuukorjausta?
Siis eilen 27 asteen lämpötilassa ajellessa auto ei kyllä useamman kymmenen kilometrinkään matkalla varsinaisesti jäähtynyt kabiinista. Ei sieltä nyt ihan kuumaa ulkoilmaa sellaisenaan tullut, sanotaanko, että juuri ja juuri "tarkeni", mutta lähinnä tuota voisi kutsua sellaiseksi jäähdytetyksi lehmänhenkäykseksi. Puhallusnopeutta piti lisätä manuaalisesti, jotta olo olisi ollut edes siedettävää ???. Niin, ja akku oli lähes täysi, eikä mitään eco-asetuksia valittuna, automaatti-ilmastointi perusasetuksena jo intensiivipuhalluksella.
Torstaina kun ajettiin Suomi päästä päähän vähintään yhtä kuumissa olosuhteissa perheen ykköskuljettimella, niin ihan ilmastoinnin normiasetuksilla automaatilla autossa oli koko ajan mukavan raikasta. Ihan tulee mieleen, että eGolfilla olisi tullut tuskan hiki otsalle muutoinkin kuin rangea tuijotellessa... :o

Enhancer

Pyydä siltä ilmastoinnilta maksimikylmää, eli nupit LO-asentoon js puhallus täysille. Noin 5 asteista pitäisi tällöin puhallusilman olla. Ã,,kkiseltään kuulostaa että jotain vikaa autossa on. Onko autosi varustettu lämpöpumpulla?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

tmr97

#209
Lainaus käyttäjältä: TOURAN HIGHLINE - 27.06.20 - klo:10:03
Siis eilen 27 asteen lämpötilassa ajellessa auto ei kyllä useamman kymmenen kilometrinkään matkalla varsinaisesti jäähtynyt kabiinista. Ei sieltä nyt ihan kuumaa ulkoilmaa sellaisenaan tullut, sanotaanko, että juuri ja juuri "tarkeni", mutta lähinnä tuota voisi kutsua sellaiseksi jäähdytetyksi lehmänhenkäykseksi. Puhallusnopeutta piti lisätä manuaalisesti, jotta olo olisi ollut edes siedettävää ???. Niin, ja akku oli lähes täysi, eikä mitään eco-asetuksia valittuna, automaatti-ilmastointi perusasetuksena jo intensiivipuhalluksella.
Torstaina kun ajettiin Suomi päästä päähän vähintään yhtä kuumissa olosuhteissa perheen ykköskuljettimella, niin ihan ilmastoinnin normiasetuksilla automaatilla autossa oli koko ajan mukavan raikasta. Ihan tulee mieleen, että eGolfilla olisi tullut tuskan hiki otsalle muutoinkin kuin rangea tuijotellessa... :o

e-Golfissa saa kesällä pitää ilmastointia 18-asteessa ja talvella 22:ssa. Säätö on ihmeen epätarkka, esim Corollassa 21 on aina ok. Ehkä tuolla toiminnalla haetaan kulutuksen säästöä, mikä ainakin kesällä on turhaa, kulutus helteellä on pieni. Jos alhaisellakin säädöllä on kuuma, niin sitten on ehkä vikaa.

Omassani k-latauksen pikalaturien kanssa on ongelmia, yleensä ei toimi. Kun ongelmia on nyt ollut muillakin latureilla ja ilmeisesti toisissa e-Golfeissa jopa k-lataus toimii, niin huoltokeikkaa pukkaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy