Kesävanteet 2011

Aloittaja Der Mann., 01.01.11 - klo:11:03

« edellinen - seuraava »

Tos®

Tuollaset... ehkä

Photosoppi tais mennä tuuman suuremmaks  ::)
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Nudde

LainaaTuollaset... ehkä

Noi on hienot, mulla oli joskus aikoinaan sellaiset kakkoskoppasen Golffin alla, hienot!

Tos®

Vanhoihin golffeihin nuo kyl istuvat... ATS cup
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

K70

LainaaVanhoihin golffeihin nuo kyl istuvat... ATS cup
Olikos nämä jo hankittu? Toinen vaihtoehto vois olla Ronal Turbo.

Tos®

Ei ole viel hankittuna, kaveril olis nuo suht edukkaasti kakkiksen alta
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

K70

No sittenhän valinta on selvä.

¤kkk¤

Vatulointi on saatu päätökseen ja tilaukset on tehty.

Vanteet: 17" R8 Titanium (Replica)
Kumet: KUMHO KH31 ECSTA 225-45 17

Renkaat oli yllättävän halvat Camskillissä, pikkusen reilu 300 ekeä toimitettuna.
AutoCOM 2011/3

kuikelo

Samoin vatulointi lopetettu täällä..

Vanteiksi valikoitui lopulta kaksiosaiset BBS Speedline, Audi OEM vanteet koossa 9" x 19" ET41. Spacerilla haetaan sitten kaarelle.. ;) Renkaiksi tulee 235/35 Hankookin Evo K107 S1 Ventukset.

rob-s

Viime syksynä "epähuomiossa" kolhaisin hieman yhtä Hollow Spoke vannetta ja pitkän harkinnan tilasin 1kpl uuden sen tilalle. Eli todennäköisesti kesä 2011 mennään Hollow Spokeilla!

Michelin Pilot Sport 2:t alkavat olla yli puolivälin elinkaartaan ja mietin pitäisikö nekin uusia samalla.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

HolyDiver

Lainaus käyttäjältä: kuikelo - 17.04.11 - klo:00:13
Samoin vatulointi lopetettu täällä..

Vanteiksi valikoitui lopulta kaksiosaiset BBS Speedline, Audi OEM vanteet koossa 9" x 19" ET41. Spacerilla haetaan sitten kaarelle.. ;) Renkaiksi tulee 235/35 Hankookin Evo K107 S1 Ventukset.

Veikkaisin että edessä aika napakasti kaarella ja takana muutaman millin vajaa,riippuen camberin määrästä ja onko S4:ssa sama raideväli kun normi A4:ssa.
S3 8V Sedan -19

kuikelo

Mun laskelmien ja mittausten mukaan saa heittää taakke 10mm. ja eteen 5mm. spacerit.. Sikäli mikäli tuo laskuri pitää yhtään paikkaansa: http://www.rimsntires.com/specs.jsp , mutta sen näkee lopullisesti sitten, kun vanteet joskus saapuvat.. Raideväleistä ta lokarien mitoista mulla ei oo tietoa, mutta nyt alla pyörii 8" x 18" ET45 (tai ET43?) 225/45 kumeilla ja edessä matkaa kaarelle n.16mm. ja takana n. 24mm.

Markku J

rob-s: eikös sinulla ole autokuume päällä ja uusi hakusessa - kannattaako enää vaihdella renkaita ? Uusi A7 vaan tilaukseen. Käytetyissä pyytelevät uskomattomia hintoja liikkeiden esittelyautoista - uuden saa samaan hintaan.

Pertsa

Tämmöisen firman mainos löytyi tuolta UVW myyntipalstalta
www.vannemaailma.fi

Vielä ei ole listoilla suuremopia kuin 18" mutta kysymällä saanee niitäkin.

Joitain uutuuksiakin tai ainakin harvemmin kai replicana nähtyjä
Replica New A6 18x8 5x112 ET35

Replica Scirocco Iroc 18x8 5x112 ET40

Wilburi

Tuo uusi A6:n vanne on todella hieno. Tuolleisat voisin jopa hankkia?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 20.04.11 - klo:15:05
Tuo uusi A6:n vanne on todella hieno. Tuolleisat voisin jopa hankkia?
Jep, hieno on. Mikähän vanne tuo oikeasti on kun en löytänyt uuden A6:n hinnastosta tuommoista vannetta?

Pekka T

Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

HolyDiver

Lainaus käyttäjältä: kuikelo - 17.04.11 - klo:21:03
Mun laskelmien ja mittausten mukaan saa heittää taakke 10mm. ja eteen 5mm. spacerit.. Sikäli mikäli tuo laskuri pitää yhtään paikkaansa: http://www.rimsntires.com/specs.jsp , mutta sen näkee lopullisesti sitten, kun vanteet joskus saapuvat.. Raideväleistä ta lokarien mitoista mulla ei oo tietoa, mutta nyt alla pyörii 8" x 18" ET45 (tai ET43?) 225/45 kumeilla ja edessä matkaa kaarelle n.16mm. ja takana n. 24mm.

Tuolla http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp laskettuna nuo uudet tulee 17mm ulommaksi kun nykyiset.Elikkäs edessä tulis aikalailla kaarelle ja takana vähä vajaa,jos nuo mm-mitat pitää kutinsa.
S3 8V Sedan -19

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 20.04.11 - klo:14:08
Tämmöisen firman mainos löytyi tuolta UVW myyntipalstalta
www.vannemaailma.fi

Vielä ei ole listoilla suuremopia kuin 18" mutta kysymällä saanee niitäkin.

Joitain uutuuksiakin tai ainakin harvemmin kai replicana nähtyjä

Replica Scirocco Iroc 18x8 5x112 ET40

Nämä Replica Iroc:it olisi varmaan aika kivat Golfin alla. Täytynee kysellä löytyisikö niitä vähän isommalla ET:llä.
Audi A4 Allroad quattro -17

Mikko

^ Täältä löytyy ainakin 18" ET 47 ja samaa myös 19-tuumaisena: http://www.bosswheels.co.uk/index.php?option=com_catalog&page=12&Itemid=29. En tosin tiedä saako tuolta Suomeen ostettua, mutta ainakin noita on olemassa. :)

Leroy

Lainaus käyttäjältä: Leroy - 21.02.11 - klo:23:34
Höpö höpö, mitään rienausta ole ;) Mullekin tulee kesäksi plussaan GTI:n orkkis (tottakai) Denverit 7,5 X 17" koossa. Eli sama malli kuin ne yllämainitut Detroitit (18"), vain perus hopeiset.

Tässäpä tämä pyhäinhäväistys nyt on ;D

Outback

kuikelo

LainaaTuolla http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp laskettuna nuo uudet tulee 17mm ulommaksi kun nykyiset.Elikkäs edessä tulis aikalailla kaarelle ja takana vähä vajaa,jos nuo mm-mitat pitää kutinsa.

Jees, pitää kattoo ku vanteet tulee, et mitä sinne tarvii, jos mitään. Tuntuu joka laskuri antavan vähän eri arvoja.. Tuosta etupään mm. -lukemasta en oo ihan varma. (en muista)

Erkka

On aika paljon Polon Syenit 16" vanteen kanssa samaa näköä.

VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

RoccoScientist

Ei taida noita Iroc-vanteita saada muuten kuin replicana? Ovat kyllä komeat ja menevät kyllä itselläkin harkintaan. Hintakaan ei ollut ainakaan tuossa tarjouksessa paha, joskin paino kyllä vähän mietityttää...
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Mikko

Sciroccon 17" Spa-taitaa olla se "tuotantoversio" noista vanteista.

Itse ymmärsin muuten tuolta vannemaailman sivuilta, että ne niiden myymät on kokonaan hopeaksi maalatut eikä gunmetal + hiottu, kuten tuo esimerkkikuvan yksilö.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 21.04.11 - klo:15:11
Sciroccon 17" Spa-taitaa olla se "tuotantoversio" noista vanteista.

On siinä sen verran eroa kuitenkin, että Spa ei kolahda itseeni ollenkaan.

LainaaItse ymmärsin muuten tuolta vannemaailman sivuilta, että ne niiden myymät on kokonaan hopeaksi maalatut eikä gunmetal + hiottu, kuten tuo esimerkkikuvan yksilö.

Niinpä onkin. Viimeistely on Silver, mikä taas ei innosta kun juuri tuo kontrasti tekee noista vanteista mielestäni komeat.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Edviina

Nyt ois harkinnassa hommata Superbiin isommat kesävanteet, 18 tuumaisia olen ajatellut. Onko kellään kokemusta valkoisista vanteista (auton väri on Rosso Brunello)?
Tomason TN6 White Edition
DOTZ Hanzo White

Lisäksi vaihtoehtona mahdollisesti myös:
Alutec Shark
TAG Rt spa
DOTZ Shuriken

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Edviina - 21.04.11 - klo:22:32
Nyt ois harkinnassa hommata Superbiin isommat kesävanteet, 18 tuumaisia olen ajatellut. Onko kellään kokemusta valkoisista vanteista (auton väri on Rosso Brunello)?
Tomason TN6 White Edition
DOTZ Hanzo White

Lisäksi vaihtoehtona mahdollisesti myös:
Alutec Shark
TAG Rt spa
DOTZ Shuriken

Mulla molemmat vanteet valkoiset allekirjoituks
en autossa. Kesävanteet juurikin Dotz Hanzo Whitet. Ovat kyllä näyttävät vanteet (joka niistä tykkää, joidenkin mielestä teinivanteet) etenkin pyöriessään. Noita ei tule ihan joka autossa vastaan. Negatiivisena puolena on kyllä puhtaanapito, tai itse asiassa se, kuinka niihin jää jarrupöly helposti. Ei tarvi ajaa kun pesupaikalta kotiin niin ovat jo ainakin hiukan jarrupölyssä. Johtuu vanteen muotoilusta joka kerää jarrupölyä ja muuta helposti.
Talvivanteina mulla valkoiset Etabeta Tettsutit, jotka pysyy jotenkin puhtaana pidempään erilaisesta designista johtuen.
Lisäksi valkoisissa vanteissa on se huonohko puoli että ne pitää aina saada pestyä myös sisäpuolelta (jos siis sisäpuoli on myös valkoinen). Tämä siksi että se kuraisuus loistaa sieltä puolien välistä ihan eri tavalla kuin muun värisillä vanteilla.
Valkoiset vanteet kuitenkin poikkeaa massasta aika lailla, niin ei tuo minua niin haittaa. Lisäksi ne sopivat mielestäni hyvin valkoiseen autoon. En oikein osaa sanoa miten toimisivat muun väristen autojen kanssa.

MjK

Vähän himottais  laittaa alle tälläiset RUNDO WH 16 BLACKPOLISHED 17 tuumaisina.

¤kkk¤

LainaaVähän himottais  laittaa alle tälläiset RUNDO WH 16 BLACKPOLISHED 17 tuumaisina.

Jos menee tilaukseen ja alle... niin kuvia sitten kehiin.
AutoCOM 2011/3

AP

Nyt alkaa "hulluus" nostamaan päätään... Auton vaihtoa kun en ole itselleni pystynyt perustelemaan on mieleen tullut vanteiden vaihto.

Tällähetkellä kesävanteiden virkaa toimittaa  18" OZ Superleggerat, jo varmaan viidettä vuotta. Vaihtelu voisi siis olla paikallaan. Renkaat kun noissa on käytännössä uudet, olen miettinyt samaa kokoa. Jokin mielessä kuitenkin puhuu suurempien puolesta. Hankaluuksia vaihdossa aiheuttaa lisäksi SL:n paino, joka on varsin kevyt ja mitään myllynkiviä en alle haluaisi. Tyylinsä puolesta eniten miellyttäisi eri replicat mutta ne tuppaavat painamaan.. Mites nuo Slamitin replicat, niiden painosta kellään faktaa?

Autona siis B7 A4.. Järkevin ja paras ratkaisu olisi ilman muuta jatkaa noilla SL:lla, muttamutta...  ;D
A4 2.0TdiQ avant 2018

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy