Valojen koodaus Octavia FL:ssä

Aloittaja JAS, 29.12.10 - klo:18:42

« edellinen - seuraava »

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Heke - 27.12.11 - klo:18:24
ebaysta hommattua Passatin katkaisija[/url] koska luin brisodasta että sillä ei muka mitään väliä vaikka ei ole Skodan katkaisija ja hinta puolet halvempi, ainoastaan valot on punaiset symboleissa
Tänään sit tutkin asiaa ni toisaalla taas väitettiin että pitää katkasijan ja ecun väliin vetää joku lisäkaapeli  ???
Auttais tässä tilanteessa jos joku kertoisi onko tuo ohje väärin ?, vaatii sen johdon ? vai koko katkaisija ei tule ikinä toimimaan autossani ?
Ei tarvitse vetää johtoja.Katkaisijan vaihto jossa on Auto-toiminto ja valojen koodaus riittää.
Toimiiko Passatin katkaisijalla,en tiedä?EX-ocuun sama toimenpide tehtiin huollossa,eka tilauksessa tuli Yetin katkaisija jota eivät asentaneet vaikka ulkoisesti samanlainen.Pelkäsivät häiriön mahdollisuutta.Oikean sain parin päivän päästä halvemmalla.

Late

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 27.12.11 - klo:19:37
Ei tarvitse vetää johtoja.Katkaisijan vaihto jossa on Auto-toiminto ja valojen koodaus riittää.
Toimiiko Passatin katkaisijalla,en tiedä?EX-ocuun sama toimenpide tehtiin huollossa,eka tilauksessa tuli Yetin katkaisija jota eivät asentaneet vaikka ulkoisesti samanlainen.Pelkäsivät häiriön mahdollisuutta.Oikean sain parin päivän päästä halvemmalla.

Skoda Octavian oma auto-katkaisija:

1Z0 941 431 J " 11/08 -> eteenpäin"

1Z0 941 431 E "03/04 - 10/07"

Heke

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 27.12.11 - klo:18:33
Tuohon ohjeeseen tai piuhan tarpeeseen en osaa ottaa kantaa, mutta omaani kun syksyllä koodasin, niin panin merkille että taskulampulla osottelulla ei ollut mitään vaikutusta valoihin, mutta kun ulkona oli oikeasti tarpeeksi valoisaa, niin sitten toimi. Eli ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon ja hypätä itse perässä jos ei toimi, vaan kannattaa odottaa että on kirkas päivä tai sitten ajaa auto jonnekin sisälle missä on riittävän valoisaa.
Itselleni vastaten ohje oli väärässä
Ketjun alotuspostauksessa oli se oikea kohta mihin piti laittaa rasti ruutuun ni rupesin pelittämään (assistace driving light active)
Ja kyllä mulla ku kirkkaalla halogeenilampulla sensoria osotti ni päivävalot sytty eli siinä ohje osu oikeaan

Samalla rupes CH & LH toimimaan mutta itellä aika turha ku auton nokan joutuu parkeeraamaan kerrostalon parkkipaikalla poispäin autolta poistumissuunnasta
Skoda octavia 1.4 TSI Elegance -11

Max3

Octavia oli tänään lisävarustelussa "isolla paikallisella sähkölaite-korjaamolla" (webaston kauko ja sisätilalämm.haara) ja piti lisäksi tehdä koodauksiakin. Eipä enää toimi saattovalot ollenkaan, piti laittaa käyttämään sumuvaloja ja lisäksi kulmavalojen koodauskaan ei tuottanut mitään tulosta. Olisi ollut sumuvaloillekin edes jotain käyttöä. Laskua maksaessani kaiken vakuuteltiin onnistuneen ! Etsiskelen nyt täältä ohjeita korjaamolle vietäväksi. Löytyykö Lahesta asiantuntijaa koodaukseen?
Octavia 1.4 tsi combi 2017 black
ex Octavia: combi 2012, hb 2011

MVA

Lainaus käyttäjältä: Max3 - 28.08.12 - klo:21:02
Octavia oli tänään lisävarustelussa "isolla paikallisella sähkölaite-korjaamolla" (webaston kauko ja sisätilalämm.haara) ja piti lisäksi tehdä koodauksiakin. Eipä enää toimi saattovalot ollenkaan, piti laittaa käyttämään sumuvaloja ja lisäksi kulmavalojen koodauskaan ei tuottanut mitään tulosta. Olisi ollut sumuvaloillekin edes jotain käyttöä. Laskua maksaessani kaiken vakuuteltiin onnistuneen ! Etsiskelen nyt täältä ohjeita korjaamolle vietäväksi. Löytyykö Lahesta asiantuntijaa koodaukseen?
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.msg149034#msg149034

Td5

LainaaSkoda Octavian oma auto-katkaisija:

1Z0 941 431 J " 11/08 -> eteenpäin"

Kuvan kokoa on muutettu. Klikkaa tästä nähdäksesi täysikokoisen kuvan. Kuvan alkuperäinen koko: 800x600.

1Z0 941 431 E "03/04 - 10/07"
   Kuvan kokoa on muutettu. Klikkaa tästä nähdäksesi täysikokoisen kuvan. Kuvan alkuperäinen koko: 800x600.

Olen 07 Octaviaan vaihtamassa valokatkaisijaa.
Onko katkaisijoissa 1Z0 941 431 J ja 1Z0 941 431 E muuta eroa kun E katkaisijan "tunnelin kuva" vaihdettu tekstiksi "Auto" J katkaisijassa?

Juha

kokkopa1

Löytyykö Järvenpään suunnalta osaajaa, joka koodaisi -10 RS TDi Octaviaan ajovaloautomatiikan ja CH/LH ominaisuudet toimimaan? Jos löytyy, niin haen katkaisijan ja hoidetaan homma kuntoon. Voi laittaa privaattiviestiä.
Audi A4 Allroad TFSI -17
ex. Skoda Octavia RS Tdi 4x4 -17
ex. Audi A6 3.0TDi Quattro -14
ex. Skoda Octavia RS TDi -10

Td5

LainaaJos löytyy, niin haen katkaisijan/quote]

Mistäs meinaat hommata? www.skodateile.cz maksaa 44,92â,¬ plus pankin kulut.

sakal83

Nyt on tenkkapoo ja pakko kysyä neuvoja/tietämystä
Eli yritys olisi kova saada ch/lh valot toimimaan automaattisesti.
Vaihdoin normaalin valokytkimen tilalle 1Z0 941 431 J mallin kytkimen auto toiminnolla.
Tilasin Kiinasta tälläisen sensorin ja iskin ne paikoilleen. Sensori toimii hienosti valoisuuteen ja valot toimivat oikein.
Kysymys kuuluukin tarvitseeko auto alkuperäisen sade/hämärätunnistimen, jotta ch/lh valot toimisivat, vai onko ohjainboxi kenties sellainen, että siihen ei vaan onnistu kytkemään niitä toimimaan automaattisesti. Ohjainboxi on siis mallia 1K0 937 086 K

Olen koodannut BYTE17 siis valot päälle ja näkyvät maxi-dotissa (bit 3,5,6)
BYTE12 kohdasta olen kokeillut kaikkia mahdollisia eri variaatioita (bit 0 ja 2),  eli tuota automaattista ja manuaalista, sekä kun avaa oven jne. Manuaalilla coming home valot saa toimimaan pitkiä vilkauttamalla. Ei vaan tunnu wörkkivän. Olisiko apuja?
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

TPi

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 25.10.14 - klo:14:57
Olen koodannut BYTE17 siis valot päälle ja näkyvät maxi-dotissa (bit 3,5,6)
BYTE12 kohdasta olen kokeillut kaikkia mahdollisia eri variaatioita (bit 0 ja 2)

Alkuperäinen koodaus ch/lh-valoille on:
Byte 12 -> Bit 0 -> X
Byte 12 -> Bit 2 -> -
(Byte 17 -> Bit 0 -> -)
Byte 17 -> Bit 4 -> X
Byte 17 -> Bit 5 -> X
Byte 17 -> Bit 6 -> X

Eli tekemäsi koodaus näyttää oikealta, mutta varmista vielä tuo Byte 17 Bit 4, onko sillä merkitystä?

sakal83

Tuo BYTE17 bit4 mielestäni kertoo että autossa on AUTO-kytkin. Olen koittanut sitä joko aktiivisena sekä ei aktiivisena. ruksittuna valoanturi toimii, niinkuin pitää.
Onko tosiaan näin että ohjainboxi ei mukamas tuo noita ch/lh toimintoa vai mistä kiikastaa? eihän se nyt millään tuota valoanturista voi olla kiinni?
Myös kun CH valot toimivat jos ottaa tuon byte 17 bit 4 ruksin pois ja väläyttää pitkiä auton sammuttua.

TPi

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 28.10.14 - klo:09:52
Tuo BYTE17 bit4 mielestäni kertoo että autossa on AUTO-kytkin. Olen koittanut sitä joko aktiivisena sekä ei aktiivisena. ruksittuna valoanturi toimii, niinkuin pitää.
Onko tosiaan näin että ohjainboxi ei mukamas tuo noita ch/lh toimintoa vai mistä kiikastaa? eihän se nyt millään tuota valoanturista voi olla kiinni?
Myös kun CH valot toimivat jos ottaa tuon byte 17 bit 4 ruksin pois ja väläyttää pitkiä auton sammuttua.

Varmistuksen saisi parhaiten, jos saisi kokeiltua toimivuutta alkuperäisellä auto-katkaisijalla.. Eli etsit kaverin jolla auto-katkaisija ja lainaat sitä hetkeksi  ;D

sakal83

Siis autossa on alkuperäinen auto katkaisija. (1Z0 941 431 J) tuo sen perään asennetteu kiinahärpäkehän on vain valotunnistin joka haistelee valoisuutta.
Olen lueskellut nettiä ja miettinyt voisiko BYTE 18 muuttaminen vaikuttaa asiaan? itse en kyllä sitä lähde ronkkimaan, mutta joskos huollossa osaisivat tehdä muutoksia turvallisesti?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy