Scirocco 1.4 TSI (118 kW) DSG vm. 2011

Aloittaja Mikko, 12.12.10 - klo:15:44

« edellinen - seuraava »

Mikko

Tämä vaihtoi omistajaa viime viikolla. Tuntui että meni hyvään kotiin niin raaski lopulta luopua. Ehkä se M140i sitten parin kuukauden päästä tullessaan vähän lievittää luopumisen tuskaa. :)

skriko

Jouduitko tinkimään paljon pyyntihinnasta? Paljonko loppujen lopuksi sait enemmän itse myymällä kuin nettohinta olisi olut liikkeeseen Bemarin vaihdossa. Veikkaus 4 000â,¬.

Mikko

Meni pyyntihinnalla, oli kolme ostajaa jotka olisivat kaikki maksaneet tuon, kaupat tein ekana yhteyttä ottaneen kanssa. 5500 euroa yli hyvitysarvon.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 05.07.16 - klo:21:37
Meni pyyntihinnalla, oli kolme ostajaa jotka olisivat kaikki maksaneet tuon, kaupat tein ekana yhteyttä ottaneen kanssa. 5500 euroa yli hyvitysarvon.
Näkyi sinulla olleen ensin pyyntinä 17 500 ja sitten olit pudottanut hinnan 17 200. Jos tuon jälkimmäisen sait, niin kyllä oli hyvä kauppa. Tosin 11 700 nettohyvitys liikkeeltä oli mielestäni loukkaus. Saihan tuolla kaupalla pienellä vaivalla parin kuulauden tavallisen palkansaajan nettopalkan.
Itse reilu vuosi sitten kun myin Rocconi sain vain 3 500 yli liikkeen nettohyvityksen.

Mikko

Nettohyvitys oli loukkaus, mutta eurolleen sama loukkaus tuli jokaisesta liikkeestä mistä tarjouksen pyysin. Eipä tuon jälkeen enää pidetty vaihto-autoa mukana kaupan hieronnassa. Olisin saanut kaupat tehtyä tuolla alkuperäiselläkin pyynnillä, mutta periaatteesta en lähde huutokauppaa pitämään, jos siitä ei ole kyse. Ja periaatteesta teen myös kaupat ensimmäisen kiinnostuneen kanssa jos esitetyillä ehdoilla ollaan valmiita kauppaa käymään.

Noin 12 prosenttia lähti Bemarin hinnasta pois ja rahoituksen korko saatiin nykyhetkeä paremmin kuvaavalle tasolle. Jos olisin tehnyt kaupat ensimmäisen tarjouksen pohjalta ja antanut Sciroccon vaihdossa olisi uusi auto maksanut minulle yli 11 000 euroa enemmän. Pieni tinkiminen ja vähän vaivaa vanhan auton myynnin suhteen ja pääsi helposti yli tuhannen euron tuntipalkoille, nettona. No toisaalta liikun tällä hetkellä fillarilla. :D

skriko

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 05.07.16 - klo:23:20
Nettohyvitys oli loukkaus, mutta eurolleen sama loukkaus tuli jokaisesta liikkeestä mistä tarjouksen pyysin. Eipä tuon jälkeen enää pidetty vaihto-autoa mukana kaupan hieronnassa. Olisin saanut kaupat tehtyä tuolla alkuperäiselläkin pyynnillä, mutta periaatteesta en lähde huutokauppaa pitämään, jos siitä ei ole kyse. Ja periaatteesta teen myös kaupat ensimmäisen kiinnostuneen kanssa jos esitetyillä ehdoilla ollaan valmiita kauppaa käymään.

Noin 12 prosenttia lähti Bemarin hinnasta pois ja rahoituksen korko saatiin nykyhetkeä paremmin kuvaavalle tasolle. Jos olisin tehnyt kaupat ensimmäisen tarjouksen pohjalta ja antanut Sciroccon vaihdossa olisi uusi auto maksanut minulle yli 11 000 euroa enemmän. Pieni tinkiminen ja vähän vaivaa vanhan auton myynnin suhteen ja pääsi helposti yli tuhannen euron tuntipalkoille, nettona. No toisaalta liikun tällä hetkellä fillarilla. :D
Tuossa sitä näkee että kannattaa itse yrittää myydä autonsa ennemmin kuin antaa vaihdossa. 11 000 vaivannäöstä on kova raha. Mutta vaikka autosi hinta varusteineen oli varmaan +-70 000 on  se prosenttuaalisestikin kova raha.
Nuorempana kun olin sinkku ja ei vielä ollut autoliikettä, niin usein tuli kuljettua linja-autolla ennen kuin sai uuden auton alleen.
Olihan se aika tuskaista, mutta kun mietti minkälaisen rahan siinä säästi verrattuna siihen että olisi tehnyt liikkeen kanssa vaihtokaupat, oli se sen arvoista.
Kyllä oli sitten hieno tunne kun ajeli bussilla ja loppumatka sitten jalkaisin auton hakuun.
Se on kyllä ikävää että kun tulee tähän ikään ja on ollut jo niin monet autot ja moottoripyörät niin ei sitä tunnetta juurikaan tule enää. Vain autohullu nainen tai mies tietää sen tunteen mitä tarkoitan. Mikkokin tietää sen mitä tarkoitan kun ajat uuden autosi kotiin ja lähdet neitsytajelulle. Taidat kyllä tietää jo sen Sciroccon ostonkin yhteydestä. Oli se hyvä että osasit tehdä tuollaiset kaupat ja nauti odotusajastasi.
Ps. Oli muuten hyvä alennus Bemarista. Eivät tainneet tehdä sitä itse vaan teit tarjouksen?
Palaan vielä tuohon rahoitukseen. Saitko hyvillä ehdoilla? Itella oli viime vuonna Opel Astra GTC 200 korko 0,9%, avaus 180â,¬ ja 8,95â,¬/kk. Nyt oli huhtikuussa Fiesta ST:n korko 1,59% ilman muita kuluja. Ainoastaan Rinta-Joupilla olisi ollut parempi rahoitus, mutta auton hinta taas vastaavasti korkeampi.
Honda Civic Type R:ään tarjosivat 0% ilman kuluja. Siihen olisi saanut vielä 30% viimeisen erän jota ei olisi tarvinnut lyhentää lainkaan. Maksu olisi ollut edessä vasta 5 vuoden päästä. Tuosta on enää vaikea parantaa, silloinhan jo saisi rahaa. ;)

Mikko

Alkaa olla jo ohi tämän myyntiketjun aiheesta, mutta vastataan nyt vielä... Tein itse viimeisen tarjouksen ja kuun lopussa, kuten on neuvottu. :) Toisesta liikkeestä sain tarjouksen, jossa rahoitus 0,9 % todellisella vuosikorolla ilman muita kuluja, sieltä alennus konservatiivisemmalla tasolla, eivätkä suostuneet minun heittämään kokonaishintaan. Toinen liike paikkasi hieman heikomman rahoituksen (1,59 %, todellinen noin 2,4 %) antamalla suuremman alen ja pari varustetta sekä huoltosopparin kaupan päälle. Eli sai kokonaisuuden vastaamaan omaa ostotarjoustani.

skriko

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy