Leon 5F Madallusjouset (H&R, Eibach...)

Aloittaja sakal83, 20.02.17 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

sakal83

Avataas tästä uusi topicci, kun itsellä olisi kohta hetki käsillä ST:n madalluksen suhteen.
Mielellään kokemuksia jousista. Mittoja, sekä kuvia jos löytyy.

Saksan sivustoa lukeneena H&R:n sarja saatta laittaa autoa keulimaan, toki madallus 35/35mm useasti näin tekee. Pystyykö kukaan vahvistamaan tätä? Itsellä auton keuliminen ei ole hakusessa ;)

Eibachin sarjahan on pro-kitillä 35mm edessä ja 30mm takana, Sportlinella 45mm edessä 40mm takana. Tosin jos nyt oikein olen ymmäränyt/lukenut niin tuota Sportlineä ei saa jäykkään taka-akseliin. Vain isompitehoisiin (vähintään 180hp), joissa erillisjousitus, eli tähän mopokoneiseen 150hp ACT ei Eibachilta ole tarjolla kuin Pro-kit sarja [E10-79-010-03-22]. Vai olenko ihan hakoteillä?

Toki täytyy ottaa huomioon tuo jo valmiiksi matalampi alusta FR mallissa. Ovatko nuo FR:n jouset 10mm vai 15mm vakiota matalammat?
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

MikHei

#1
Ei ST, mutta Fr Leon kuitenkin. Vakio Fr mitattuna keskiöstä kaareen vas.etu 366mm, oik.etu 368mm, vas.taka 362mm, oik.taka 363mm. Eibach Pro-Kit asennettuna vas.etu 341mm, oik.etu 341mm, vas.taka 349mm, oik.taka 352mm. Pro-Kit siis paransi asentoa huomattavasti, kun perä jäi nyt hitusen ylemmäksi keulaan nähden. Päinvastoin kuin alkuperäisessä. Pro-Kit mitat otettu heti uutena asennuksen jälkeen.

Itse teen madallukset vain ja ainoastaan ulkonäön takia ja saan siittä kyllä kärsiä sitten ankarasti mukavuudessa. Minulle optimi olisi matala ulkonäkö+pehmeän mukava alusta.  ;D Kyllä kieltämättä Pro-Kit on epämukava huonolla tiellä, toki en pysty kovin paljon vertaamaan alkuperäiseen Fr-alustaan, ku se oli niin vähän aikaa alla ja muutenkin emännän käytössä suurimman osan ajasta(minä rakentelen, parempi puolisko ajaa  ;D), niin siksi ei minulla ehtinyt paljon siitä kokemuksia kertyä. Kuitenkin väittäisin, että Fr-alusta oli mukavampi pahimmissa montuissa. Muut täällä kehuvat sitten pintapehmeyttä Eibachilla jopa paremmaksi.

Kuva Eibachilla. Kuvat otettu juuri helmojen ja spoilereiden asennuksen jäljiltä, joten pahoittelen keskikuppien ja hinaussilmukan petinlätkän puuttumista.  ::)

https://www.flickr.com/photos/141036082@N06/32172794734/in/dateposted-friend/

]
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

sakal83

Perä ei siis laskenut loppupeleissä hirveästi. noin 11-13mm luokkaa :o
Toki auto on ihan balanssissa, joka on itsellä ainakin se tärkein madalluksen suhteen.

Tässä on allekirjoittaneella ollut viimeisen 15v aikana ollut jos jonkinnäköistä kivirekeä alla,  niin nuo "vakkari"iskareille heitetyt jouset eivät omassa kategoriassa mene sinne epämukavimpaan päähän  ;)

Onko tuo takaikkunan päällä oleva lippa se vakiolipan päälle liimatava malli?
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

MikHei

Ollaan ilmeisesti suht. saman ikäisiä sinun ajohistoriasta päätellen, itselläkin jokainen auto on jossain vaiheessa saanut päivitystä alustaan. Edellisissä Nissaneissa oli madallusjousta ja kahdenlaista korkeussäädettävää alustaa ym., joten sana kivireki on tuttu vertaus.  :) Leon on Eibachilla pehmein, eli mukavin jälkiasennusalusta minun autoja vertaillessa. Mutta silti kun käyn ajamassa mutkan appiukon Avensiksella, niin ah sitä mukavuutta kuoppateillä(muutempa Avensis onkin sitten maailman tylsin kapistus).  ;D Joka tapauksessa, makuasioita. Mielipiteitä varmaan yhtä paljon kuin meitä täällä kirjoittelemassa.

Takalippa on juurikin jälkiasenteinen(aerodynamic kit) liimattava, mutta kuitenkin alkuperäisosa merkkiliikkeen varaosatiskiltä.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

hge

Tuli hommattua KW Variante 1 omaan Leoniin. Osaako joku kertoa yläpään kumitutin (mikä lie oikea nimi?) osanumeroa tai mistä moisen saa. Ajattelin, että vaihtaisi samalla.
U jelly?

ram1

Lainaus käyttäjältä: hge - 09.04.17 - klo:20:26
Tuli hommattua KW Variante 1 omaan Leoniin. Osaako joku kertoa yläpään kumitutin (mikä lie oikea nimi?) osanumeroa tai mistä moisen saa. Ajattelin, että vaihtaisi samalla.
https://www.autonvaraosat24.fi/seat/leon-5f1/56779/10472/asennusosat
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98


ram1

Toi nyt vaan oli esimerkki. Jos haluaa nopeasti, niin ihan marmoriltakin voi hakea. Ei ne sielläkään varmaan paljoa maksa ja tuolla kuitenkin ne toimituskulut. Itse yleensä huollan autoista kaiken, niin tilaan kerralla isomman satsin tavaraa, ja tietysti silloin kun vähintään se 10% alennus. 5% saa aina kyllä. Lyö jotain tavaraa ostoskoriin, mutta ei tilaa ja lähdössä pois, niin silloin tulee viimeistään alekuponki. Tuolta tilanneena voin sanoa, että noin viikko menee. Toimitus kyllä 24h kuluessa mutta tarkoittaa että lähtee sieltä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

kaku

Koetin tuolta muualla jo kysellä jousien vaihdosta? Eli onko niin, että riittää kallistuksenvakaajan irroitus, jolloin olkavarsipaketti pääsee tippumaan tarpeeksi ja irtoamaan iskarista. Vetoakselia ei siten tartte irroitella kummastakaan päästä, vai? auto on Leon cupra -15.
Leon Cupra -15
EX -octavia 4x4 2,0 fsi -05, Modeo ST220, BMW 135i, Alfa Mito QV

MikHei

Ei tipahda tarpeeksi, että noin vaan iskari nousee reiästään. Itse tein tällä tunkki/lankku patentilla. http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?p=113050 En kuitenkaan suosittele, on semmoista patenttipatentti värkkäämistä ja ei varmasti mee kaikkien merkkihuollon sääntöjen mukaisesti.  ;D Mulla onnistui kuitenkin, vaikka myönnän että välillä vastusti. Tuolta taisin ohjeita lueskella. http://www.vagarena.fi/index.php?topic=28427.0
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

sakal83

Kyllä se sieltä tulee  ;)
Ensin naputtelee alaspäin mitä se tulee. Ei siis mitään järjetöntä mänttäämistä. Avaa yläpään ruuvit mutta jättää yhden sormikireyteen ja sitten toinen vääntää pyörää alaspäin ja toinen kääntää iskarin alapään ulos siitä hahlosta.
Tyyliin näin, mutta en avannut tuota napaa:
https://m.youtube.com/watch?v=QAom2VN67nI

Myöskään en alkanut pyyhkijöitä purkamaan, kun ne yläpään pultit saa auki nivelletyllä lenkkiavaimella sieltä muovin alta ihan näppärästi.

E:Toki jos ei kaveria saa apuun, niin voi kyllä mennä hankalaksi, kun pitää vääntää pyörää alas, iskaria ylös ja sivuun, sekä sitä iskarin kiinnityskohtaa auki(ellei sitten lyö sinne jotain kiilaa väliin)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

MikHei

Turvallisempi ja helpompi varmasti kahdestaan tehdä. Itse tein yksin ja kyllä paloi aikaa lankun kans ährätessä, mutta onnistui...  ;D
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

kaku

Kiitos..parempi varmistaa, kuin katua! En aikonutkaan pyyhkijöitä irroittaa ja viimeeksi työ jäikin siihen, että iskari ei tullut tarpeeksi ulos kun yksin sitä yritin. Täytyy sitten yrittää uudelleen!
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 11.04.17 - klo:23:12
Kyllä se sieltä tulee  ;)
Ensin naputtelee alaspäin mitä se tulee. Ei siis mitään järjetöntä mänttäämistä. Avaa yläpään ruuvit mutta jättää yhden sormikireyteen ja sitten toinen vääntää pyörää alaspäin ja toinen kääntää iskarin alapään ulos siitä hahlosta.
Tyyliin näin, mutta en avannut tuota napaa:
https://m.youtube.com/watch?v=QAom2VN67nI

Myöskään en alkanut pyyhkijöitä purkamaan, kun ne yläpään pultit saa auki nivelletyllä lenkkiavaimella sieltä muovin alta ihan näppärästi.

E:Toki jos ei kaveria saa apuun, niin voi kyllä mennä hankalaksi, kun pitää vääntää pyörää alas, iskaria ylös ja sivuun, sekä sitä iskarin kiinnityskohtaa auki(ellei sitten lyö sinne jotain kiilaa väliin)
Leon Cupra -15
EX -octavia 4x4 2,0 fsi -05, Modeo ST220, BMW 135i, Alfa Mito QV

sakal83

Nämä ohjeet toki omalla vastuulla   ;)
Myöskin nosturi täytyy olla tuohon hommaan, sillä en usko että saat tarpeeksi voimaa vääntää pyörää alas jos vaan tunkkaat toisen pyörän ylös.
Samaten iskarin takaisin laitossa tarvii olla molemmat pyörät ylhäällä ja kallistuksen vakaajat "irti" molemmin puolin, jotta saat apukuskin puolen irti/takaisin.
Kuskin puoli on helpompi, koska sillä puolen tuo kallistuksen vakaaja muistaakseni joustaa juuri alaspäin, mutta tosiaan kunhan ensin irrotat sen molemmin puolin, niin ei ole tiellä ;)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

MikHei

Juurikin näin, vänkärin puoli tuotti huomattavasti enemmän päänvaivaa yksin työskennellessä. Mulla ei ollut nosturia käytössä, mutta taisin tunkata mahdollisesti hallitunkilla jostain noston kestävästä pisteestä ja laskea sitten auton paksujen pölkkyjen päälle näiden helman nostokohtien varaan. Eli kumpikin puoli ylös.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

kaku

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 12.04.17 - klo:22:20
Nämä ohjeet toki omalla vastuulla   ;)
Myöskin nosturi täytyy olla tuohon hommaan, sillä en usko että saat tarpeeksi voimaa vääntää pyörää alas jos vaan tunkkaat toisen pyörän ylös.
Samaten iskarin takaisin laitossa tarvii olla molemmat pyörät ylhäällä ja kallistuksen vakaajat "irti" molemmin puolin, jotta saat apukuskin puolen irti/takaisin.
Kuskin puoli on helpompi, koska sillä puolen tuo kallistuksen vakaaja muistaakseni joustaa juuri alaspäin, mutta tosiaan kunhan ensin irrotat sen molemmin puolin, niin ei ole tiellä ;)
..no olin edelleenkin sitä mieltä että kallistuksenvaimennin on tiellä jos vetoakseli on paikallaan..täytyy se irroittaa ja koiranluut menee paikoilleen ja pois paremmin. Mä läitän pölkyille etupään niin pärjään siinä paremmin, kiitos äijät!
Leon Cupra -15
EX -octavia 4x4 2,0 fsi -05, Modeo ST220, BMW 135i, Alfa Mito QV

sakal83

Vastataan nyt itse itselle omaan kysymykseen ja kuvan kera

Tässä siis Eibach pro-kit alla ja mitat ovat joka kulmassa vanteen keskiöstä kaareen 350mm (+-1mm) Eli hyvin balanssissa auto makaa.
En mitannut mitkä oli vakio FR alustassa mitat, mutta sen voisi joku omasta ST:stä mittailla  ;)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Cayman

^ just hyvä!

Tietääkö joku mitä madallusvaihtoehtoja on Fl Leon ST 1.0 dsg styleen?
ID.3 Business
Golf VIII

kaku

#18
Lainaus käyttäjältä: MikHei - 11.04.17 - klo:23:20
Turvallisempi ja helpompi varmasti kahdestaan tehdä. Itse tein yksin ja kyllä paloi aikaa lankun kans ährätessä, mutta onnistui...  ;D
Kyllä oli lankkua välissä mutta sain vaihdettua lopulta..vähän oli tuulta ja pakkasta, pölyinen piha ym. En suosittele jos ei omista kolmatta kättä tai luovuttaa herkästi, mutta se lankku oli kyllä juuri oikea erikoistyökalu ;)
Auto on hillitysti alempana, joten tuskin tarttee edes muutoskatsastaa. Jousien värikin on musta!
edit.Jouset olivat eibach prokit>edestä 35mm ja takaa 30mm. Auto tuntuu samalta kuin aiemmin eli ei ole muuttunut kovemmaksi tai muuta vastaavaa, hyvä valinta!


Vielä muistutuksen sana, ettei käy kuin allekirjoittaneelle. Kuskin puoleinen takajousi kyseessä..kannattaa irroittaa valojen korkeudensäätöanturista säätövarsi, joka on kiinni tukivarressa, ennen kuin painaa tukivartta kovempaa alaspäin!! Itselläni jäi irroittamatta ja poikkihan se meni. Aralditilla sen liimasin, joten saa nähdä kuinka kauan kestää..nyt pysyy kuitenkin valot linjassa.
Mun autossa on muuten anturit edessä ja takana, kun joku mainitsi jossain että vain takana!
Leon Cupra -15
EX -octavia 4x4 2,0 fsi -05, Modeo ST220, BMW 135i, Alfa Mito QV

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: kaku - 17.04.17 - klo:10:06
Kyllä oli lankkua välissä mutta sain vaihdettua lopulta..vähän oli tuulta ja pakkasta, pölyinen piha ym. En suosittele jos ei omista kolmatta kättä tai luovuttaa herkästi, mutta se lankku oli kyllä juuri oikea erikoistyökalu ;)
Auto on hillitysti alempana, joten tuskin tarttee edes muutoskatsastaa. Jousien värikin on musta!
edit.Jouset olivat eibach prokit>edestä 35mm ja takaa 30mm. Auto tuntuu samalta kuin aiemmin eli ei ole muuttunut kovemmaksi tai muuta vastaavaa, hyvä valinta!

Mun autossa on muuten anturit edessä ja takana, kun joku mainitsi jossain että vain takana!
ehkä se muutoskatsastus on viisainta sitä varten, että jälleenmyydessä helpompaa kun aikoinaan asia on hoidettu, ja mahdollisissa vahinkotapauksissa vakuutusyhtiö ei nosta käsiä pystyyn.

olisikohan ledivalojen vuoksi myös etuakselilla korkeudensäätö?
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

MikHei

Tänä viikonloppuna taas yhtä projektia värkkäilin, niin onneksi hoksasin irroittaa tuolta takaa anturin ennen rikkoutumista, oli nimittäin jo melko venytyksellä anturin varsi.  :) Minä kyselin toisessa ketjussa anturista, että onko pelkästään takana. En muista ollenkaan, että onko edessä anturia. Mullakin LEDit, mutta vanhempi vm.-13 FR. Tiedä sitten onko -15 Cuprassa eri systeemi, eli kahdella. Pitää tarkistaa, kun kesäkumit vaihtuu alle, että löytyykö edestäkin anturi.

Toki teet niin kuin parhaaksi näet, mutta pieni säästö jos jätät muutoskatsastuksen tekemättä.

Ot: Eikös uuden auton katsastus pidä suorittaa "viimeistään" 3 vuoden iässä, etuajassa katsastamaan ja muutoskatsastus samalla hoitoon, kaksi kärpästä...  8) Muistaakseni oman kun ostin reilun kahden vuoden iässä, niin ensimmäinen katsastus oli jo suoritettu autoliikkeen toimesta.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Cayman

Ei tuo muutoskatsastus kyllä vaikuta yhtään mitään jälleenmyyntiin ja on muutenkin ihan turha toimenpide,pelkkä konttorien keino kerätä 5min hommasta vähintään 50â,¬ 👊 Eli älä katsasta
ID.3 Business
Golf VIII

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 14.04.17 - klo:15:01
Vastataan nyt itse itselle omaan kysymykseen ja kuvan kera

Tässä siis Eibach pro-kit alla ja mitat ovat joka kulmassa vanteen keskiöstä kaareen 350mm (+-1mm) Eli hyvin balanssissa auto makaa.
En mitannut mitkä oli vakio FR alustassa mitat, mutta sen voisi joku omasta ST:stä mittailla  ;)

Mittasin omasta tehdas-FR:stä (vm 04/2014). Korkeus on 375 mm pyöränavasta kaareen.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

kaku

On kyllä totta vakuutuksien kanssa, kun sellainen tilanne tulisi ja pienellä präntätyt vakuutusehdot eivät täyttyisi, niin korvaukset voidaan evätä, vaikkei  jousilla olisi asian kanssa mitään tekemistä! Muuten en varmaan muutoskatsastusta miettisi sen enempää!
Leon Cupra -15
EX -octavia 4x4 2,0 fsi -05, Modeo ST220, BMW 135i, Alfa Mito QV

kaku

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 21.02.17 - klo:21:25
Ollaan ilmeisesti suht. saman ikäisiä sinun ajohistoriasta päätellen, itselläkin jokainen auto on jossain vaiheessa saanut päivitystä alustaan. Edellisissä Nissaneissa oli madallusjousta ja kahdenlaista korkeussäädettävää alustaa ym., joten sana kivireki on tuttu vertaus.  :) Leon on Eibachilla pehmein, eli mukavin jälkiasennusalusta minun autoja vertaillessa. Mutta silti kun käyn ajamassa mutkan appiukon Avensiksella, niin ah sitä mukavuutta kuoppateillä(muutempa Avensis onkin sitten maailman tylsin kapistus).  ;D Joka tapauksessa, makuasioita. Mielipiteitä varmaan yhtä paljon kuin meitä täällä kirjoittelemassa.

Takalippa on juurikin jälkiasenteinen(aerodynamic kit) liimattava, mutta kuitenkin alkuperäisosa merkkiliikkeen varaosatiskiltä.
Huomasin että helmat jotka hommasin on samanlaiset fyysisesti kuin sinulla..minkähän merkkiset ovat? Omani on Puolasta tulleet ja hina on laatua vastaava. Reuna mikä tulee helmaa vasten on sisäpuolelta huonosti viimeistelty, enkä niitä aio asetella sen kummemmin ennenkuin ne maalataan eli pieni jännitysmomentti olemassa. Sitten oli edessä ja takana helmaa jonkinlaiset poterot joiden päälle tulee erilliset lätkät. Niiden istuvuus melko hirveä ja siksi laitoin liimalla lätkät paikoilleen teipin kanssa, että ovat linjassa ja myöhemmin "saumasin"urat umpeen, vähän kuin kaakelien saumauksessa että tulee siistit. Tarkoitus asentaa liimalla ulkoreunasta ja päädyistä ruuvilla kiinni. Kuinkahan sinulla oli kiinnitys?
Leon Cupra -15
EX -octavia 4x4 2,0 fsi -05, Modeo ST220, BMW 135i, Alfa Mito QV

Cayman

Lainaus käyttäjältä: kaku - 17.04.17 - klo:19:43
On kyllä totta vakuutuksien kanssa, kun sellainen tilanne tulisi ja pienellä präntätyt vakuutusehdot eivät täyttyisi, niin korvaukset voidaan evätä, vaikkei  jousilla olisi asian kanssa mitään tekemistä! Muuten en varmaan muutoskatsastusta miettisi sen enempää!

Tietääkö joku tapauksia että korvauksia evätty madallusjousista  ;D Rattijuoppona ajat kolarin niin silti ei välttämäti evätä kaikki korvauksia,osa vaan eli ihan huuhaata nämä että korvaukset menee jos ei ole muutoskatsastettua jousia
ID.3 Business
Golf VIII

MikHei

Lainaus käyttäjältä: kaku - 17.04.17 - klo:20:05
Huomasin että helmat jotka hommasin on samanlaiset fyysisesti kuin sinulla..minkähän merkkiset ovat? Omani on Puolasta tulleet ja hina on laatua vastaava. Reuna mikä tulee helmaa vasten on sisäpuolelta huonosti viimeistelty, enkä niitä aio asetella sen kummemmin ennenkuin ne maalataan eli pieni jännitysmomentti olemassa. Sitten oli edessä ja takana helmaa jonkinlaiset poterot joiden päälle tulee erilliset lätkät. Niiden istuvuus melko hirveä ja siksi laitoin liimalla lätkät paikoilleen teipin kanssa, että ovat linjassa ja myöhemmin "saumasin"urat umpeen, vähän kuin kaakelien saumauksessa että tulee siistit. Tarkoitus asentaa liimalla ulkoreunasta ja päädyistä ruuvilla kiinni. Kuinkahan sinulla oli kiinnitys?

Ne on Leonin alkuperäiset Aerodynamic Kit sivuhelmat, samaa sarjaa kuin tuo takalasin päällä oleva spoileri. Ostin suoraan merkkiliikkeen varaosatiskiltä. Noitten laadussa ei luonnollisesti ollut moitteen sanaa.  :)

Ne "lätkät" oli mallia irroitettavat, tehty helpottamaan tunkin paikkoihin pääsyä. Halusin tuunata saumat umpeen esteettisistä syistä, joten liimasin ne myös paikoilleen ja kittailin kolot umpeen.

Helmojen koko pituudelta yläreunassa oli kaksipuoleinen teippi asennusta helpottamassa ja ohjeiden mukaisesti laitoin vielä 2k-liimaa koko matkalle teipin alapuolelle. Eli siis tämä yläreunalla tarkoitan sitä kohtaa, mikä tulee peltistä helmaa vasten. Pysyy varmasti kiinni kuin tauti. Edestä ja takaa tuli vielä kiinni kummastakin yhdellä ruuvilla ja takaa alta yhdellä ruuvilla alkuperäiseen lokarin kiinnitysruuvin reikään. Se näkyy kun kurkkaat helman takaosan alle. Sitten vielä helmoissa alapuolella oli kiinnikkeet n.20cm välein, jotka painettiin peltihelman pokkaukseen kiinni, samaiseen pokkaukseen missä on tunkin paikat.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

sakal83

Noista puolan sivuhelmoista oli kokemusta myös jäsenellä jonka auto kävi uimassa ;)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=31427.30

Pistä kaku pari kuvaa tosta sun splitteristä edestä.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

kaku

Lainaus käyttäjältä: Cayman - 17.04.17 - klo:20:36
Tietääkö joku tapauksia että korvauksia evätty madallusjousista  ;D Rattijuoppona ajat kolarin niin silti ei välttämäti evätä kaikki korvauksia,osa vaan eli ihan huuhaata nämä että korvaukset menee jos ei ole muutoskatsastettua jousia
Rattijuoppona jäät rannalle! Kyllä vakuutsyhtiöt pitää huolen omista rahoista. Ei ole kaukaa haettua kun kotivakuutuksesta jää vesivahinkokorvaukset saamatta kun vuotuiset nuohoukset on tekemättä. Sieltä ehdoista löytyy juuri samat faktat jos kaikki vakuutukset ehdot eivät täyty! Mulle aivan sama mutta tää on vaan niin totta kun olla voi!
Leon Cupra -15
EX -octavia 4x4 2,0 fsi -05, Modeo ST220, BMW 135i, Alfa Mito QV

kaku

#29
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 17.04.17 - klo:22:22
Noista puolan sivuhelmoista oli kokemusta myös jäsenellä jonka auto kävi uimassa ;)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=31427.30

Pistä kaku pari kuvaa tosta sun splitteristä edestä.
Tuo oli ihan saksasta ja hyvänlaatuinen! CSR-Tuning on firman nimi!


Leon Cupra -15
EX -octavia 4x4 2,0 fsi -05, Modeo ST220, BMW 135i, Alfa Mito QV

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy