Apuja octavian vm 2011 ostopäätökseen!

Aloittaja seppo22, 05.12.10 - klo:18:45

« edellinen - seuraava »

tn62634

Kysy saako sellaista ratkaisua, missä jätetään se säteilyvastus pois ja otetaan vaan sisätilanlämmittimen pistoke... ;D

Arcca

Lainaus käyttäjältä: seppo22 - 08.12.10 - klo:12:01
Kysyin tarjouspyynnössä, mistä moottorin säteilylämmittimesta on kyse ja minkä tehoinen se olisi. Defa 3585 tarjottiin, mutta tehosta ei puhuttu mitään. No eräs kyllä sanoi: "Lämppäri on säteilyversio teho 90 kw." Aika tehokkaita myyvät  ;D ;D

Kaivelin Defan sivuilta tiedon, että säteilylämppärit on 300W-400W.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

seppo22

Tässä näin kauppaa olen lyömässä lukkoon, saisi mustan skodan, joka tosiaan on liikkeessä seissyt. Voisi heti vuoden alusta ajella, mikä on helvetin hyvä. Ainoa kysymys että onko michelin talvirenkaat halvat paskat, kun sellaiset olisi siihen laittamassa.

pepe

Lainaus käyttäjältä: seppo22 - 09.12.10 - klo:11:43
Tässä näin kauppaa olen lyömässä lukkoon, saisi mustan skodan, joka tosiaan on liikkeessä seissyt. Voisi heti vuoden alusta ajella, mikä on helvetin hyvä. Ainoa kysymys että onko michelin talvirenkaat halvat paskat, kun sellaiset olisi siihen laittamassa.

itsellä on michelin x-ice north nastat 225/40/18 eka talvea alla.valmistettu v2007,eikä ole mitään moittimista renkaista

Pennypacker

Michelin on ihan laatumerkki siellä Contin, Nokian, Goodyearin ja kumppaneiden joukossa. Tuskinpa on huono valinta.

RoccoScientist

Jokunen vuosi takaperin Michelinit floppasivat TM:n talvitestissä, mutta uudemmissa ovat tainneet pärjätä ihan odotusten mukaisesti (eli hyvin).
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Guido

Mulla on kahdet viimeisimmät talvirenkaat olleet Michelin X-Ice North -mallistoa eikä ole moittimista ollut. Ovat käsittääkseni pärjänneet testeissäkin varsin hyvin.

repe59

Erot testeissä vain marginaalisia, hyviä kaikki uusina, itse olen fiksoitunut nokian nastoihin jos vaan olen ostopäätöstä joutunut milloin tekemään, kesärenksuissa suosin aiemmin misukoita, nyt ensi kesää odottaa nokian hakka h replicoilla.
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

JTjones

Lainaaonko michelin talvirenkaat halvat paskat, kun sellaiset olisi siihen laittamassa

Misukat on huippurenkaat, itselläni on X-Icet alla. Ota ihmeessä jos ne saat.

Yleensä rengastestien kärjessä on Nokiat, Contit ja Misukat. Nokiat on pidoltaan ehkä parhaat, mutta äänimaailmaltaan infernaaliset. Siksi olen itse niitä vältellyt.

seppo22

KIITOS KAIKILLE! Kiitos hyvistä neuvoista ja näkökulmista! Nyt lähti Skoda TSI 1.4 Elegance mustana varaukseen. Saisi heti, mutta otan sen vasta tammikuussa. KIITOS!  :)

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: seppo22 - 09.12.10 - klo:17:42
KIITOS KAIKILLE! Kiitos hyvistä neuvoista ja näkökulmista! Nyt lähti Skoda TSI 1.4 Elegance mustana varaukseen. Saisi heti, mutta otan sen vasta tammikuussa. KIITOS!  :)
Onneksi olkoon!
Mulla on saman värinen Combi :)

1.8 "APR" Q

LainaaKIITOS KAIKILLE! Kiitos hyvistä neuvoista ja näkökulmista! Nyt lähti Skoda TSI 1.4 Elegance mustana varaukseen. Saisi heti, mutta otan sen vasta tammikuussa. KIITOS!  Hymyilee
Onnittelut täältäkin! Oli varmasti hyvä valinta ja ei muuta kuin turvallisia kilometrejä,kun saat auton tammikuussa alle.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Reneto

KIITOS KAIKILLE! Kiitos hyvistä neuvoista ja näkökulmista! Nyt lähti Skoda TSI 1.4 Elegance mustana varaukseen. Saisi heti, mutta otan sen vasta tammikuussa. KIITOS!  :)

Onnea täältäkin. Et juurikaan kommentoinut talvivannevalintaa, mutta tosiaan 750 eurolla saa 15" laatutalvirenkaat + tarvikealut. Otapa huomioon, että joutuisit peltivanteisiin ostamaan myös (tod.näk. sikakalliit) pölykapselit, jos et halua autoosi karua poliisilookkia. Elegancessahan tulee kesärenkaat aluilla, eikös?

PS. Tai saa sitä motonetistä halpoja, tosi siistejä pöläreitä  ::)
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

seppo22

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 10.12.10 - klo:07:45
Onnea täältäkin. Et juurikaan kommentoinut talvivannevalintaa, mutta tosiaan 750 eurolla saa 15" laatutalvirenkaat + tarvikealut. Otapa huomioon, että joutuisit peltivanteisiin ostamaan myös (tod.näk. sikakalliit) pölykapselit, jos et halua autoosi karua poliisilookkia. Elegancessahan tulee kesärenkaat aluilla, eikös?

PS. Tai saa sitä motonetistä halpoja, tosi siistejä pöläreitä  ::)

Kesärenkaat tulee aluilla. Tässä vielä mietiskellään näiden renkaiden hankintaa, kauppiaan kanssa puhuttiin että olisi tullu micheliinit peltivanteilla + 100 â,¬ maksava pölykapselisarja. Luulisi että tästä voi vielä keskustella. Jos kävisi ostamassa sitten aluilla talvirenkaat ja veisi ne liikkeeseen samalla kun allekirjoittaa sopimuksen. Joku kertoi että aluihin jäätyy lumikikkareita ja joutuu puhdistelemaan :). Mitenhän mahtaa olla.

JTjones

LainaaJoku kertoi että aluihin jäätyy lumikikkareita ja joutuu puhdistelemaan Hymyilee. Mitenhän mahtaa olla.

Ei sen enempää kuin peltivanteisiin. Mulla on ollut nyt -07 Jetassa uudesta asti alut alla kesät-talvet eikä oo ollut ongelmia lumikikkareiden kanssa.

pepe

Lainaus käyttäjältä: seppo22 - 10.12.10 - klo:11:23
Joku kertoi että aluihin jäätyy lumikikkareita ja joutuu puhdistelemaan :). Mitenhän mahtaa olla.

itsellä ollut alumiinivanteet talvella viimeiset 14v,enkä ole joutunut mitään puhdistelemaan ;)

seppo22

Täytyypi kattella jos ottais siihen aluvanteet, taikka ainakin ostais samat halvemmalla.

Mutta niin. Täällä on ollut keskustelua siitä että runkonumerolla voi selvittää helpoimmin vuosimallin, kun eihän sitä tiedä myykö tämä kuitenkin 2010 auton vaikka 2011 autosta puhuu.

Onko muuten jotakin vinkkejä tähän allekirjoitustilaisuuteen missä kokematonta koijataan? Ei kai siinä muuta kuin katsoo laput ja auton kunnon tarkkaan ja tarkentaa että rekisteriin 2011. Auto seisonut liikkeessä joten naarmujen tarkastelu varmasti tarpeen. Luulisi että autokauppa putsaisi auton ennen luovutusta. Lippalakki kuulemma pitää pyytää.  ;D

JJ Virtanen

Lainaus käyttäjältä: seppo22 - 10.12.10 - klo:16:56
Täytyypi kattella jos ottais siihen aluvanteet, taikka ainakin ostais samat halvemmalla.

Muista sitten että jos esität kysyksen aluvanteista autoliikkeessä niin sinulle tarjotaan alkuperäisiä Skodavanteita. Ne on paljon kalliimpia kuin rengasliikkeiden myymät alut. Soita nyt vaikka hintatietoja täältä niin tiedät millä hehtaarilla liikutaan

www.tire.fi
www.rengasmaailma.fi

tsiih

Peltivanteita ei tarvitse pestä, pöläreitä vähän huuhtaista. Ostin juuri autooni toiset peltivanteet koska ne on niin kertakaikkisen HYVÃ,,T!!!
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

tn62634

Unohda halvat tarvikevanteet ja hanki Skodan omat, vaikka käytettynä, jos säästää haluaa. Kyllä peltivanteetkin hyvät ovat, mutta en niitä juuri tällä hetkellä itselleni huolisi. Miksi auton tulisi näyttää halpismallilta monta kuukautta? :)

Reneto

Peltivanteissa ja pöläreissä parasta on se, ettei niitä tarvitse sääliä. Ite ajelen ensimmäistä kertaa sekä kesällä että talvella aluilla, ja aina varoen pyörittelen kivetyksen vieressä. Edellisessä autossa ostin ainakin 3 pöläriä tuhoutuneiden tilalle, kun parkkasin huolettomammin.
Vielä ei ole kanttariosumia aluissa  ::) ..eikä tule paluuta peltivanteisiin.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

clima

Kiva lukea että seppo22 sai foorumilta apua päätökseensä, toivottavasti auto täyttää odotukset, onnittelut!

Olen myös alujen kannalla ulkonäön ja jo pelkästään helppohoitoisuuden vuoksi: peltivanteet ja pölykapselit sisältävät vaihdettaessa ylimääräisiä työvaiheita: pölykapseleiden irrotus jollain raudalla, pesu (sekä kapselit että vanteet molemmin puolin), säilytys (kapselit voi toki lyödä vanteeseen takaisin -> seuraavan kerran vaihdettaessa taas irroitus ennen kiinnitystä ja taas vanteeseen kiinni), tai säilytys erillään.
Todennäköisyys sille että pakkasessa touhutessa jossain vaiheessa kapseli (varsinkin kovaa muovia oleva Biltema/Motonet) menee rikki on lähempänä 100% kuin 50%.

Tarvikealuja ei tarvitse pelätä kun ostaa luotettavasta paikasta kunnolliset ja pitää niistäkin huolta (pesu, vahaus). Oma kokemus esim. nettivanne.fi on ollut positiivinen, ei ongelmia.

ATM

Hupaisin kokemukseni pöläreistä tapahtui Levillä vuonna 2004. Siinä Sirkan keskustassa oltiin juuri tulossa päärinteen alle kun tiessä oli järjetön routavaurio. Syvä potero jonne eturengas upposi ja tuulilasin läpi katsottuna ilma oli yhtäkkiä sakeanaan lenteleviä pölykapseleita. Kolme kapselia irtautui ruumiistaan ja suoraan sanottuna tuhoutuivat siinä silmänräpäyksessä. Pakkasta oli liki kolmekymmentä astetta ja kapselit levisivät miljooniksi pieniksi atomeiksi. Frisbeerenkaita ei ole sen koommin alla ollut  ;D

SkoNalle

Lainaus käyttäjältä: seppo22 - 10.12.10 - klo:16:56

Skodan omia alkuperäis-aluvanteita löytyy yksityisiltä myynnistä suht halvalla, kun jotkut haluavat heti vaihtaa tuuman-kaks suurempaan tuon rengastuksensa ja pistävät ne alkuperäset alut myyntiin.
Sellaset mää hommasin ittelleni talvirenkaisiin  :)
Skoda Octavia Combi 1.4TSI DSG Elegance 2015
ex. Skoda Octavia Combi 1.8TSI DSG Elegance 2010

Markku

Lainaus käyttäjältä: SkoNalle - 11.12.10 - klo:16:01
Skodan omia alkuperäis-aluvanteita löytyy yksityisiltä myynnistä suht halvalla, kun jotkut haluavat heti vaihtaa tuuman-kaks suurempaan tuon rengastuksensa ja pistävät ne alkuperäset alut myyntiin.
Sellaset mää hommasin ittelleni talvirenkaisiin  :)
Sama tarina. Tosin sillä erolla että tässä tapauksessa autoa käyttävä naisihminen ei ollutkaan pitänyt kitkoista. Myivät sitten 3 kk ajetut vanteet ja kitkat pois 400 eurolla  :D
Octavia 1,9 tdi 2008
Rouvalla Skoda Rapid 1,6 tdi dsg -14
Pojalla Jetta V 2,0 tfsi -07

tn62634

Jos on varaa ostaa uusi auto niin kai siihen pitäisi silloin pystyä hankkimaan ne alumiinivanteetkin? Omat kaksi viimeistä autoani ovat olleet käytettyjä ja tunnen niistäkin sen verran ylpeyttä tai olen ainakin tyytyväinen hankintoihini, etten edes harkinnut mitään peltivanteita.

Taky

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 11.12.10 - klo:16:42
Jos on varaa ostaa uusi auto niin kai siihen pitäisi silloin pystyä hankkimaan ne alumiinivanteetkin?

Kuin niin, luonnollisestihan kaikki liikenevät varat on jo kiinni itse autossa... ;-) - ruokarahatkin, niin mistä niitä vanteita sitten ostellaan.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

jsep

Nyt lähti Skoda TSI 1.4 Elegance mustana varaukseen.

Saako udella, millaisilla lisätilpehööreillä auto tulee.

Maikki

Lainaus käyttäjältä: Markku - 11.12.10 - klo:16:36
Sama tarina. Tosin sillä erolla että tässä tapauksessa autoa käyttävä naisihminen ei ollutkaan pitänyt kitkoista. Myivät sitten 3 kk ajetut vanteet ja kitkat pois 400 eurolla  :D

Samoin ostin Golf V Sportlinen 16" alut uutta vastaavilla Contin Premium Contact2:lla 300â,¬:lla. Nuo vanteet tulee talvirenkaille, täälläpäin Bridgestone Noranza2 205/55-16 kokoisena maksaa ~400â,¬ sarja ja noista Conteista saa keväällä varmaan 150-200â,¬ joten halvemmaksi tulee kuin automyyjän tarjous 15" hakkapeliitoista 800â,¬/kierros  ::)

seppo22

Lainaus käyttäjältä: jsep - 12.12.10 - klo:10:04
Saako udella, millaisilla lisätilpehööreillä auto tulee.

Tuota noin
Lohkolämmitin, pistoke ja sisälämppäri 1350/2100
Pellistä kyhätyt talviset renkaat, joissa nastoja, sekä pölyiset kapselit
Metalliväri, kun oli pakko ottaa. Olisi se musta ollut ihan samannäköinen ilman lisähintaakin.

Kaippa ne tuossa oli. Mitä jäi puuttumaan?

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 11.12.10 - klo:16:42
Jos on varaa ostaa uusi auto niin kai siihen pitäisi silloin pystyä hankkimaan ne alumiinivanteetkin? Omat kaksi viimeistä autoani ovat olleet käytettyjä ja tunnen niistäkin sen verran ylpeyttä tai olen ainakin tyytyväinen hankintoihini, etten edes harkinnut mitään peltivanteita.
Joillekkin tulee hymy pintaan kun puhutaan autoista ja ylpeydestä. :D Joitakin voi naurattaa. Minulle nämä vanteet eivät ole elämän ja kuoleman kysymys. Ja aina kun ostaa jotakin niin voi miettiä että 500 â,¬ olisi saanut vielä tällaiset ja taas päälle 500 â,¬ niin tällaiset jne.

Lainaus käyttäjältä: Taky - 12.12.10 - klo:09:59
Kuin niin, luonnollisestihan kaikki liikenevät varat on jo kiinni itse autossa... ;-) - ruokarahatkin, niin mistä niitä vanteita sitten ostellaan.
Joo, ei riitä rahaa enää edes bensaan.  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy